Постанова
від 12.02.2025 по справі 260/224/24
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2025 рокуЛьвівСправа № 260/224/24 пров. № А/857/32304/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Курильця А.Р.,

суддів Мікули О.І., Пліша М.А.,

з участю секретаря Березюка Д.О.,

представника позивача Мальцевої Г.Ю.,

представника відповідача Василиндри В.Р.,

представника відповідача Полюхович З.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізована техніка "Астра" на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2024 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізована техніка "Астра" доГоловного управління ДПС у м. Києві, Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України про визнання рішення протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

суддя в 1-й інстанції Рейті С.І.

час ухвалення рішення 10.10.2024 року, 13:50 год.,

місце ухвалення рішення м.Ужгород,

дата складання повного тексту рішення 18.10.2024 року,

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Спеціалізована техніка "Астра" звернулося в суд з позовом доГоловного управління ДПС у м. Києві, Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України про визнання рішення протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2024 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати оскаржуване рішення в частині задоволення позову та прийняти постанову про задоволення позову повністю.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних у рішеннях комісії регіонального рівня зазначено: "ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку". У Рішенні комісії регіонального рівня у розділі "Додаткова інформація", де податковим органом повинні зазначатись конкретні документи, які нібито не надані, - не зазначено жодного конкретного документу, які обов`язково мають бути з огляду на специфіку господарської операції щодо постачання товару.

Представник позивача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримала, просить рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2024 року скасувати та прийняти постанову, якою позов завдовольнити.

Представник відповідача Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечив, просить рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2024 року залишити без змін.

Представник відповідача Головного управління ДПС у м. Києві, в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечила, просить рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2024 року залишити без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.

ТОВ "Спеціалізована техніка "Астра" здійснює свою діяльність в галузі будівництва та надання інших послуг, пов`язаних із цими сферами. Основним видом діяльності є надання в оренду будівельних машин і устаткування за КВЕД 77.32.

04.10.2023 року між ТОВ Мегаполіс Пром (покупець) та ТОВ "Спеціалізована техніка "Астра" (постачальник), укладений договір поставки за № 05-10-23, предметом якого є передача у власність покупцеві бурової машини, реєстраційний номер 79306АА, марка BAUER BG 36, рік випуску 2001, заводський № 429, двигун № НОМЕР_1 (а.с.51-52), вартістю 6150000 грн. з урахуванням 20 % ПДВ.

Рішенням учасника ТОВ "Спеціалізована техніка "Астра" № 06/2023/10/1 від 06.10.2023 року, прийнято рішення про зняття з обліку бурової машини, марки BAUER BG 36, рік випуску 2001, реєстраційний номер НОМЕР_2 , двигун № НОМЕР_3 , заводський номер 429, що є власністю Товариства, в ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві (а.с.53 Т.1).

Згідно платіжної інструкції від 06.10.2023 року за № 330, ТОВ Мегаполіс Пром сплачено на рахунок позивача 6150000,00 грн. за бурову машину, марка BAUER BG 36 за договором 05-10-23 від 05.10.2023 року, у т.ч. ПДВ 20 % 1025000,00 грн. (а.с.55 Т.1).

11.10.2023 року між ТОВ "Спеціалізована техніка "Астра" (комітент) та ТОВ "М.В.Л. Груп" (комісіонер) укладено договір комісії № 7136-167, за змістом якого, комісіонер бере на себе зобов`язання згідно даного договору та за рахунок комітента здійснити від свого імені та за комісійну плату продаж фізичній чи юридичній особі транспортного засобу: бурова машина, марка BAUER BG 36, рік випуску 2001, заводський № 429, двигун № НОМЕР_3 (а.с.57-58 Т.1).

Згідно акту приймання-передачі машини від 11.10.2023 року, ТОВ "Спеціалізована техніка "Астра" передало, а ТОВ "М.В.Л. Груп" прийняло, згідно договору № 7136-167, машину марки BAUER BG 36, рік випуску 2001, заводський № 429 (а.с.59 Т.1).

12.10.2023 року між ТОВ "М.В.Л. Груп" (комісіонер) та ТОВ "Мегаполіс Пром" (покупець) укладено договір купівлі-продажу № 7136-167, за яким, комісіонер бере на себе зобов`язання згідно даного договору та за рахунок комітента здійснити від свого імені та за комісійну плату продаж транспортного засобу: бурова машина, марки BAUER BG 36, рік випуску 2001, заводський № 429, двигу 11-01514 (а.с.60-61 Т.1).

Згідно акту приймання-передачі машини, ТОВ "М.В.Л. Груп" передало, а ТОВ "Мегаполіс Пром" прийняло машину марки BAUER BG 36, рік виготовлення 2001, заводський № 429, згідно до говору № 7136-167 (а.с.62 Т.1).

Згідно видаткової накладної № 1 від 12.10.2023 року покупець ТОВ "Мегаполіс Пром" перерахувало постачальнику ТОВ "Спеціалізована техніка "Астра" згіно договору поставки № 05-10-23 від 05.10.2023 року за бурову машину BAUER BG 36 6150000 грн. (з ПДВ 1025000 грн.) (а.с.63 Т.1).

Так, після перерахування 06.10.2023 року на рахунок позивача коштів в розмірі 6150000 грн. (в тому числі 20 % ПДВ в розмірі 1025000 грн.), ТОВ "Спеціалізована техніка "Астра" складено та направлено на реєстрацію до ЄРПН ПН № 15 від 06.10.2023 року (а.с.20 Т.1), однак згідно Квитанції від 02.11.2023 року реєстрація такої ПН була зупинена (а.с.22 Т.1).

Причина зупинення реєстрації податкової накладної: п 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), реєстрація податкової накладної від №15 від 06.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8430, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

09.11.2023 року ТОВ "Спеціалізована техніка "Астра" направлено довідку-пояснення до податкової накладної та для підтвердження здійснення господарської діяльності надано: договір купівлі-продажу № 2786-167 від 26.03.2021 року, акт прийому-передачі, видаткова накладна № 11 від 26.03.2021 року, оборотно-сальдова відомість та картка рахунку 105 «Транспортні засоби», рішення учасника № 05/2023 від 02.05.2023 року, договір поставки № 05-10-23 від 05.10.2023 року, рішення учасника № 06/2023/10/1 від 06.10.2023 року, платіжна інструкція від 06.10.2023 року, договір комісії № 7136-167 від 11.10.2023 року, акт приймання-передачі машини, договір купівлі-продажу № 7136-167 від 12.10.2023 року, акт приймання-передачі машини, видаткова накладна № 1 від 12.10.2023 року, оборотно-сальдові відомості по рахунках 6811 "Аванси отримані" 105 "Транспортні засоби", 131 "Знос транспортних засобів" за жовтень 2023 року, картки рахунків 6811, 105 та 131 за жовтень 2023 року, договір суборенди № 12-ПШ/23 від 01.09.2023 року (а.с.23-24 Т.1).

Згідно Повідомлення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Закарпатській області від 15.11.2023 року № 9939267/42827160, позивача повідомлено про необхідність надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН по податковій накладній № 15 від 06.10.2023 року, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, первинних документів щодо придбання, послуг, транспортування продукції, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с.129 Т.1).

При цьому, в полі "Додаткова інформація" податковим органом зазначено про необхідність надати обґрунтування щодо участі ТОВ "М.В.Л. Груп" (Комітента) у операції з продажу обладнання покупцю ТОВ "Мегаполіс Пром", підтверджуючі відносини з Комітентом документи (первинні, розраункові, транспортування обладнання тощо).

Як вбачається з наявних в матеріалах справи доказів та не заперечується сторонами, ТОВ "Спеціалізована техніка "Астра" не подано повідомлення про надання додаткових пояснень та копій документів, що зазначені у повідомленні ГУ ДПС у Закарпатській області № 9939267/42827160 від 15.11.2023 року.

Відповідно до Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.11.2023 року № 10017727/42827160 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 06.10.2023 року №15 у зв`язку з ненаданням/частковим ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку (а.с.16 Т.1).

Не погоджуючись із таким рішенням, позивачем направлено скаргу до ДПС України, та рішенням № 85707/42827160/2 від 15.12.2023 року за результатами розгляду скарги, скаргу залишено без задоволення (а.с.18-19 Т.1.).

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим Кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового Кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.10 Порядку зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМ України від 11.12.2019 № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Порядок №1165) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 року № 520 (далі - Порядок №520) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п.5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно п. 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку: або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку; або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування; або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 року № 261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Відповідно до п.10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 12 Порядку №520 передбачено, що Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до фактичних обставин справи, згідно Повідомлення від 15.11.2023 року № 9939267/42827160 позивача повідомлено про необхідність надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН по податковій накладній № 15 від 06.10.2023 року, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, первинних документів щодо придбання, послуг, транспортування продукції, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с.129 Т.1).

При цьому, в полі "Додаткова інформація" податковим органом зазначено про необхідність надати обгрунтування щодо участі ТОВ "М.В.Л. Груп" (Комітента) у операції з продажу обладнання покупцю ТОВ "Мегаполіс Пром", підтверджуючі відносини з Комітентом документи (первинні, розраункові, транспортування обладнання тощо).

При цьому, як встановлено в ході розгляду справи, необхідність надання вищенаведених документів (договорів, товарно-транспортних накладних, платіжних доручень) та пояснень обґрунтовано тим, що відповідно до змісту податкової накладної та пояснень, наданих платником до розгляду комісією після зупинення реєстрації податкової накладної, вбачається, що відповідно до п.1.1 договору комісії № 7136-167 від 11.10.2023 року, ТОВ "Спеціалізована техніка Астра" (Комітент) передано на комісію до ТОВ "М.В.Л.Груп" (Комісіонер) транспортний засіб: бурову машину BAUER BG 36 з номером двигуна 11 01514. Відповідно до акту приймання-передачі між Комітентом та Комісіонером, транспортний засіб зареєстровано відповідно до свідоцтва про реєстрацію серії НОМЕР_4 , де так само номер двигуна зазначено 11-01514.

Покупцем (ТОВ "Мегаполіс Пром") за вищенаведеним договором комісії придбано бурову машину BAUER BG 36 з номером двигуна 11-01514.

Окрім того, рішенням учасника № 06/2023/10/1 ТОВ "Спеціалізована техніка Астра" знято з обліку саме бурову машину BAUER BG 36 з номером двигуна 11 01514.

Водночас, відповідно до пп.1 п.1 договору поставки № 05-10-23 від 05.10.2023 року Постачальник (ТОВ "Спеціалізована техніка Астра") зобов`язується передати у власність Покупцеві (ТОВ "Мегаполіс Пром") бурову машину BAUER BG 36 з номером двигуна № НОМЕР_1 , у платіжній інструкції № 330 від 06.10.2023 року, у полі "Призначення платежу" вказано: "За бурову машину...за дог. № 05.10.23р. від 05.10.2023р.".

Тобто, Комісією було конкретно визначено перелік документів які необхідно було надати позивачу додатково.

Натомість, як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, додаткових документів, визначених у повідомленні від 15.11.2023 року позивачем до податкового органу не надано.

При цьому, суд не приймає до уваги надані в ході розгляду справи позивачем додаткові докази, а саме: копію свідоцтва про реєстрацію бурової машини марки BAUER BG36, 2001 року випуску, заводський № НОМЕР_5 , двигун № НОМЕР_3 за ТОВ "Мегаполіс Пром" (а.с.177), оскільки як зазначає сам позивач, така не подавалась ним на розгляд до податкового органу.

Законодавець у п. 9 Порядку № 520 передбачив ситуацію яка склалася відносно ТОВ "Спеціалізована техніка Астра", що за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Відповідно до п.10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення.

Слід зазначити, що у разі не надання запитуваних контролюючим органом документів та пояснень податковим законодавством визначено безальтернативне рішення регіональної Комісії - відмова в реєстрації податкової накладної.

Правовий висновок щодо правомірності дій контролюючого органу щодо відмови у реєстрації податкових накладних у правовідносинах, де платником не надано (надано не у повному обсязі) документи, що підтверджують інформацію зазначену у податковій накладній викладено у постанові Верховного Суду від 13.02.2024 року по справі №240/5563/23.

У апеляційній скарзі, представник позивача наводить ряд судових рішень Верховного Суду щодо сформованої судової практики стосовно зупинення реєстрації податкових накладних, зокрема, що містять посилання на відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної пропозиції щодо конкретного переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак наведена позивачем судова практика не є релевантною щодо правовідносин у межах адміністративної справи №260/224/24.

Решта доводів та заперечень учасників справи, висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, зокрема у рішенні у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відображено принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.

Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізована техніка "Астра" слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст.308,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізована техніка "Астра" залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2024 року у справі № 260/224/24 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду лише з підстав, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя А. Р. Курилець судді О. І. Мікула М. А. Пліш Повне судове рішення складено 12 лютого 2025 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2025
Оприлюднено14.02.2025
Номер документу125112783
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —260/224/24

Постанова від 12.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 10.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 10.10.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні