Постанова
від 30.01.2025 по справі 160/9686/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

30 січня 2025 року справа 160/9686/24

Третій апеляційний адміністративний суду складі колегії:

головуючий суддя Суховаров А.В.

судді Ясенова Т.І., Головко О.В.,

при секретарі Личкатій Н.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Павлоградської міської ради на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.06.2024 (суддя Кучма К.С.) в адміністративній справі за позовом Павлоградської окружної прокуратури Дніпропетровської області до Павлоградської міської ради про зобов`язання вчинити дії щодо набуття права власності на безхазяйне майно

ВСТАНОВИВ:

Павлоградська окружна прокуратура 12.04.2024 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Павлоградської міської ради, в якому просить визнати протиправною бездіяльність щодо невжиття заходів з приводу набуття права власності на безхазяйне майно споруду цивільного захисту сховище №15452 площею 950м2 за адресою м.Павлоград, вул.Преображенська, 1 та зобов`язати вчинити дії з набуття права власності на безхазяйне майно шляхом звернення із заявою про взяття на облік до органу, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно споруду цивільного захисту сховище №15452 площею 950м2 за адресою м.Павлоград, вул.Преображенська, 1.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.06.2024, прийнятому у спрощеному провадженні, позов задоволений.

В апеляційній скарзі Павлоградська міська рада просить рішення суду скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог. Посилаються на те, що вони не є належним відповідачем оскільки вчинення дій щодо державної реєстрації майна комунальної власності покладено на Управління комунального господарства та будівництва Павлоградської міської ради, яка є самостійною юридичною особою. Крім того, сховища №15452 знаходиться під будівлею побутового корпусу Д-3, власником якої є ТОВ «Трипільський пакувальний комбінат».

Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:

Наказом Регіонального відділення Фонду держмайна України №12/22-АО від 03.08.1995 про перетворення Павлоградського заводу автоматичних ліній та машин «Палмаш» у Відкрите акціонерне товариство, ВАТ «Завод Палмаш» передано будівлю інвентарний номер об`єкту 73 та будівлю складу інвентарний номер об`єкту 136 за адресою: вул.Іскровська (нині вул.Преображенська), 1, в м.Павлограді.

Відповідно до наказу Регіонального відділення Фонду держмайна України по Дніпропетровській області №12/48-ЗВП від 02.06.1999, завершений процес приватизації ВАТ «Завод «Палмаш» вважається завершеним.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 21.07.2006 у справі №Б24/194-06 порушено провадження про банкрутство ВАТ «Завод Палмаш»).

За результатом проведення Товарною біржою «Катеринославська» аукціону, 15.03.2019 між ПАТ «Завод Палмаш» та ТОВ «Дарпарк» укладений договір купівлі-продажу нерухомого майна, розташованого за адресою м.Павлоград, вул.Преображенська, 1. Згідно переліку майна цілісного майнового комплексу ТОВ «Дарпарк» передана будівля побутового корпусу Д-3.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 16.09.2021 у справі №Б24/194-06 затверджений ліквідаційний баланс, ліквідовано ПАТ «Завод Палмаш», провадження у справі закрито.

Між ТОВ «Дарпарк» та ТОВ «Трипільський пакувальний комбінат» укладений договір НРР №950508 від 22.12.2021 про задоволення вимог іпотекодержателя, згідно якого ТОВ «Трипільський пакувальний комбінат» придбало у власність будівлю побутового корпусу Д-З загальною площею 3909м2 за адресою м.Павлоград, вул.Преображенська, 1.

Павлоградською окружною прокуратурою встановлено, що за адресою вул.Преображенська (колишня вул.Іскровська), 1 розташована споруда цивільного захисту населення сховище №15452, яке включено до фонду захисних споруд цивільного захисту м.Павлограда згідно рішення Виконкому Павлоградської міської ради №966 від 28.09.2022.

Для отримання інформації про технічний стан споруд цивільного захисту, Павлоградська окружна прокуратура листом №04/63-1458вих-22 від 15.04.2022 звернулась до Павлоградської міської ради.

На вказаний лист окружної прокуратури Відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Павлоградської міської ради надав відповідь №170 від 22.04.2022, відповідно до якого за результатом оцінки стану готовності захисних споруд цивільного захисту, станом на дату надання відповіді, оцінена як не готова до використання за призначенням, зокрема, споруда цивільного захисту населення сховище №15452.

Опрацюванням зведених відомостей захисних споруд цивільного захисту м.Павлограда, наданих Відділом з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Павлоградської міської ради, встановлено, що власником спірного сховища зазначено Міністерство промислової політики України, балансоутримувачем є ВАТ «Завод Палмаш», який ліквідовано як юридичну особу. При цьому, право власності на спірну споруду цивільного захисту населення в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно не зареєстровано.

З метою отримання інформації про власників споруд цивільного захисту населення, зокрема сховища №15452, Павлоградська окружна прокуратура листом №04/63-3837вих-23 від 15.08.2023 звернулась на адресу Регіонального відділення Фонду держмайна України по Дніпропетровській, Запорізькій, Кіровоградській областях.

Листом №10-12-03758 від 28.08.2023 Регіональне відділення Фонду держмайна України по Дніпропетровській, Запорізькій, Кіровоградській областях повідомило окружну прокуратуру що за даними інформаційно-пошукової підсистеми «Майно, що не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, створених в процесі приватизації, обліковується господарськими організаціями або залишилось після ліквідації підприємств та організацій», відсутня інформація відносно споруди цивільного захисту населення сховища №15452, яке розташоване за адресою м.Павлоград, вул.Преображенська, 1.

Для встановлення власників та балансоутримувачів сховища, та внесення його до електронного реєстру споруд цивільної оборони, Павлоградська окружна прокуратура листом №04/63-3835вих-23 від 15.08.2023 звернулась до ГУ ДСНС в Дніпропетровській області.

Листом №4901-8234/4907 від 03.10.2023 ГУ ДСНС в Дніпропетровській області надало інформацію що згідно з електронним обліком захисних споруд обліковується сховище №15452, за адресою: м.Павлоград, вул.Преображенська, 1 державної форми власності, балансоутримувачем є ВАТ «Завод Палмаш», місткість сховища становить 935 особи, загальна площа 950м2.

Для отримання інформації про власників та балансоутримувачів споруди цивільного захисту та її технічного стану, Павлоградська окружна прокуратура листом №04/63-3640вих-23 від 02.08.2023 звернулась до Павлоградського районного управління ДСНС.

Листом №493101-1385/4931 від 10.08.2023 Павлоградське районне управління ДСНС надало копії облікових документів та актів оцінки стану готовності сховища, згідно яких власник та балансоутримувач сховища №15452 невідомий, сховище з 2021 року перебуває у не готовому для використання за призначенням стані.

Павлоградська окружна прокуратура листом №04/62-4718вих-23 від 12.10.2023 звернулась до Павлоградської міської ради про надання інформації про власників та розпорядників сховища №15452.

Виконком Павлоградської міської ради листом №2859/0/2-23 від 26.10.2023 повідомив що сховище не перебуває у комунальній власності.

Крім того, Павлоградське РУ ДСНС в Дніпропетровській області звернулось до Павлоградської окружної прокуратури з інформаційними листами №493101-2170/4931 від 09.12.2022 та №49 3101-2251/4931 від 15.12.2023 про те, що на території м.Павлограда наявні споруди цивільного захисту населення, які не мають власників та перебувають у неналежному стані, зокрема, сховище №15452 розташоване за адресою: вул.Іскровська (нині вул.Преображенська).

Павлоградська окружна прокуратура листом №63-441вих-24 від 19.01.2024 повторно звернулася до Павлоградської міської ради про вирішення питання виключення сховища з Фонду споруд цивільного захисту та взяття сховища на облік як безхазяйне майно.

Виконком Павлоградської міської ради листом №264/0/2-24 від 26.01.2024 повідомив що вони не приймали рішень про виключення сховища №15452 із фонду захисних споруд та про визнання сховища безхазяйним майном.

Крім того, з метою встановлення власників споруди цивільного захисту та отримання інформації про передачу споруди ПАТ «Завод Палмаш», Павлоградська окружна прокуратура листом №63-433вих-24 від 19.01.2024 звернулась до Міністерства економіки України.

Міністерство економіки України листом №2801-09/6687-05 від 26.01.2024 повідомило про відсутність інформації відносно ПАТ та споруди цивільного захисту населення сховища №15452.

В провадженні слідчого відділу Павлоградського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області перебуває кримінальне провадження №42023042120000061 за частиною 1 статті 367 КК України за фактом неналежного утримання споруд цивільного захисту. Оглядом сховища №15452 з`ясовано що сховище розташоване під будівлею побутового корпусу на території ТОВ «Трипільській пакувальний комбінат» та має ознаки підтоплення, освітлення відсутнє.

Згідно протоколу допиту заступника начальника цеху ТОВ «Трипільській пакувальний комбінат» ОСОБА_1 , під будівлю побутового корпусу за адресою м.Павлоград вул.Преображенська, 1 розташована споруда цивільного захисту сховище №15452, яке не перебуває на балансі товариства. Під час купівлі сховище в переліку нерухомого майна не зазначено. У минулого власника ТОВ «Дарпарк» сховище на балансі також не перебувало. Товариство не обліковує сховище в зв`язку з відсутністю правових документів.

Листом №52/01 від 15.03.2024 ТОВ «Трипільський пакувальний комбінат» повідомило Павлоградську міську раду що сховище не обліковується на балансі та не перебуває у власності підприємства як окреме нерухоме майно або як складова частина об`єкту нерухомого майна за адресою м.Павлоград, вул.Преображенська, 1 в зв`язку із відсутністю правовстановлюючих документів.

Згідно технічного паспорту на будівлі за адресою м.Павлоград, вул.Преображенська, 1, споруда цивільного захисту населення сховище №15452 в будівлі побутового корпусу не обліковується.

Рішенням Виконкому Павлоградської міської ради №966 від 28.09.2022, споруда цивільного захисту населення сховище №15452 включено до фонду захисних споруд цивільного захисту міста Павлограда за номером 25.

Згідно листа ГУ ДСНС в Дніпропетровській області №4901-8234/49 07 від 03.10.2023, за адресою м.Павлоград, вул.Преображенська, 1 обліковується сховище №15452 місткістю 935 осіб, державної форми власності, балансоутримувач - ВАТ «Завод «Палмаш», не готове до використання за призначенням. Власник та балансоутримувач споруди невідомий.

Павлоградською окружною прокуратурою в КП «Павлоградське МБТІ» здійснено ознайомлення із матеріалами інвентаризаційної справи за адресою м.Павлоград, вул.Преображенська, 1. Встановлено, що ПАТ «Завод «Палмаш» листом №104-671 від звертався щодо проведення інвентаризації споруди цивільного захисту за адресою вул.Іскровська (нині вул.Преображенська), 1. КП «Павлоградське МБТІ» листом №111 від 25.10.2016 повідомило що проведення робіт з технічної інвентаризації захисної споруди неможливо через підтоплення ґрунтовими водами та відсутності в сховищі світла, що порушує вимоги техніки безпеки та робить неможливим доступ до об`єкту.

Згідно довідки КП «Павлоградське МБТІ» №393 від 22.08.2023, право власності на об`єкт нерухомого майна сховище №15452 не зареєстровано. Згідно інформації з електронної системи державний реєстр речових прав на нерухоме майно, відомості про реєстрацію права власності на сховище відсутні.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України, захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 21 Кодексу цивільного захисту України, громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Відповідно до статті 32 Кодексу цивільного захисту України, до захисних споруд цивільного захисту належать:

1) сховище - герметична споруда для захисту людей, в якій протягом певного часу створюються умови, що виключають вплив на них небезпечних факторів, які виникають внаслідок надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів;

2) протирадіаційне укриття - негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості та дії звичайних засобів ураження.

Захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення та найпростіші укриття складають фонд захисних споруд цивільного захисту і належать до засобів колективного захисту.

Укриттю підлягають: 2) у протирадіаційних укриттях - населення, у тому числі працівники суб`єктів господарювання, хворі, медичний та обслуговуючий персонал закладів охорони здоров`я, евакуйоване населення, яке проживає або працює в зонах можливого небезпечного і значного радіоактивного забруднення, крім тих, хто підлягає укриттю у сховищах.

Для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд з фонду та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері цивільного захисту.

Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

У разі використання однієї захисної споруди цивільного захисту кількома власниками, користувачами, юридичними особами вони беруть участь в утриманні такої споруди відповідно до укладених між ними договорів.

Захисні споруди цивільного захисту можуть використовуватися у мирний час для господарських, культурних і побутових потреб у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

З моменту виключення захисної споруди із фонду споруд цивільного захисту вона втрачає статус захисної споруди цивільного захисту. Володіння, користування та розпорядження спорудами, які втратили статус захисних споруд цивільного захисту, здійснюється відповідно до закону.

Захисні споруди цивільного захисту державної та комунальної власності не підлягають приватизації (відчуженню).

Контроль за створенням фонду захисних споруд цивільного захисту, готовністю його об`єктів до використання за призначенням забезпечує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, та його територіальні органи спільно з місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Відповідно до частини 2 статті 19 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить: 23) організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; 24) визначення за погодженням з місцевими державними адміністраціями потреби фонду захисних споруд цивільного захисту; 26) прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб`єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд; 27) організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту; 28) здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту; 29) організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту.

Постановою Кабінету Міністрів України №138 від 10.03.2017 «Деякі питання використання захисних споруд цивільного захисту» затверджений Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, який на час виникнення спірних правовідносин містив такі норми:

1. Цей Порядок визначає механізм створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту (далі - захисні споруди), у тому числі споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, та ведення його обліку.

3. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

- балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі;

- утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням;

9. Утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

10. Балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

13. У разі приватизації (корпоратизації) державного (комунального) підприємства, на балансі якого перебувають захисні споруди, уповноважений орган управління захисної споруди проводить заходи, спрямовані на визначення їх балансоутримувачів та укладення з ними договорів про утримання (зберігання) захисних споруд.

15. Обліку підлягають усі захисні споруди, споруди подвійного призначення та найпростіші укриття на території України незалежно від форми власності.

17. Облік фонду захисних споруд здійснюють їх балансоутримувачі.

18. Ведення обліку фонду захисних споруд здійснюється шляхом складення в паперовій формі паспорта та облікової картки захисної споруди, а також ведення в паперовій та електронній формі книги обліку захисних споруд і книги обліку споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів за формою, передбаченою вимогами щодо забезпечення нумерації та здійснення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затвердженими МВС.

20. Паспорт та облікова картка захисної споруди складаються балансоутримувачем після прийняття в експлуатацію завершеної будівництвом захисної споруди або за результатами її технічної інвентаризації як об`єкта нерухомого майна.

23. ДСНС веде загальнодержавний електронний облік захисних споруд.

Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу ІІ Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 №127, до об`єктів, що підлягають технічній інвентаризації та на які складаються інвентаризаційні справи і технічні паспорти, належать (завершені та незавершені будівництвом), захисні споруди цивільного захисту (ДБН В 2.2.5-97 «Будинки і споруди. Захисні споруди цивільної оборони», ДБН А 3.1-9-2000 «Управління, організація і технологія. Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом захисних споруд цивільної оборони та їх утримання») (далі - захисні споруди). Класифікацію захисних споруд цивільного захисту наведено у додатку 19 до цієї Інструкції.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до частин 3, 5 статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до частин 1, 2, 5 статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Відповідно до частини 1 статті 316, частини 1 статті 317 Цивільного кодексу України, правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Відповідно до статті 327 Цивільного кодексу України, у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Відповідно до частини 4 статті 334 Цивільного кодексу України, права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державній реєстрації прав підлягають право власності та право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язання на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язання на майбутній об`єкт нерухомості.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.

Відповідно до частин 1, 2, 3, 4 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», загальними засадами державної реєстрації прав є зокрема: 1) гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; 2) обов`язковість державної реєстрації прав в державному реєстрі прав. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 01.01.2013, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов: 1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення; 2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов`язкової реєстрації. Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну, припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, можуть вчинятись, якщо речові права на таке майно зареєстровані відповідно до вимог цього Закону, крім випадків, коли речові права на нерухоме майно, що виникли до 01.01.2013, визнаються дійсними відповідно до частини 3 цієї статті у випадках, визначених статтею 28 цього Закону, та в інших випадках, визначених законом.

Оскільки споруда цивільного захисту населення сховище №15452 не зареєстровна та не перебуває у комунальній власності територіальної громади, Павлоградська міська рада всупереч покладених на неї Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноважень щодо управління майном, що належить до комунальної власності, та попри обов`язковість державної реєстрації прав на нерухоме майно у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, запроваджену Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», не вжила заходів щодо оформлення та державної реєстрації права комунальної власності на споруду цивільного захисту населення сховище №15452, допустивши таким чином протиправну бездіяльність.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог. Інші доводи апеляційної скарги на висновки колегії суддів не впливають.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване судове рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 241 244, 315, 316, 321, 322 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Павлоградської міської ради залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.06.2024 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з 30.01.2025 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повної постанови, у випадках, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Повний текст складений 11.02.2025.

Головуючий суддяА.В. Суховаров

суддіТ.І. Ясенова

суддіО.В. Головко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2025
Оприлюднено17.02.2025
Номер документу125144042
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —160/9686/24

Ухвала від 26.02.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Постанова від 30.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 30.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 02.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 20.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні