ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Давидюка Тараса, 26А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,
e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"18" лютого 2025 р.Справа №918/913/24
Господарський суд Рівненської області у складі судді А.Качура,
розглянув матеріали заяви Головного управління ДПС у Київській області про визнання кредиторських вимог
у справі за заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю "СІА Поділля"
до боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Про" (ідентифікаційний код 39916737)
про: банкрутство
кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "СІА Поділля"
кредитор: Головне управління ДПС у Київській області
секретар судового засідання: Ю.Костюкович
представники сторін у судове засідання не з`явились
Обставини справи
Товариство з обмеженою відповідальністю "СІА Поділля" звернулось до Господарського суду Рівненської області із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Про" (ідентифікаційний код 39916737).
31 січня 2025 року від Головного управління ДПС у Київській області надійшла заява про визнання вимоги кредитора до боржника у даній справі у розмірі 610 334,18 грн.
Процесуальні дії у справі
Ухвалою від 29 жовтня 2024 року суд відкрив провадження у справі №918/913/24 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Про", визнав вимоги кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "СІА Поділля" у розмірі: 24 224,00 грн. судового збору за подання заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (перша черга); 30 352 530,00 грн (4 черга задоволення), увів процедуру розпорядження майном.
29 жовтня 2024 року здійснено оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Постановою Господарського суду Рівненської області від 28 січня 2025 року визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Вест Про", відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.
31 січня 2025 року від Головного управління ДПС у Київській області надійшла заява про визнання вимоги кредитора до боржника у даній справі у розмірі 610 334,18 грн.
Ухвалою від 3 лютого 2025 року суд прийняв заяву Головного управління ДПС у Київській області про визнання кредиторських вимог до розгляду, розгляд заяви призначив на 18 лютого 2025 року.
17 лютого 2025 року ліквідатором подано повідомлення про результати розгляду заяви про визнання кредиторських вимог.
Учасники провадження у справі в судове засідання не з`явились.
Фактичні обставини, що встановлені судом за наслідками судового засідання
За результатами розгляду кредиторської заяви Головного управління ДПС у Київській області судом встановлено наступне.
В обґрунтування підстав для визнання заявлених кредиторських вимог кредитор вказує, що станом на день подання заяви Головного управління ДПС у Київській області відповідно до інформаційнокомунікаційної системи ДПС України за ТОВ "Вест Про" обліковується податкова заборгованість на загальну суму 610 334,18 грн.
В матеріалах справи наявна податкова вимога від 2 травня 2024 року №0004827-1307-1036, яка адресована Товариству з обмеженою відповідальністю "Танк Транс Україна" (і.к. 39916737) наразі Товариство з обмеженою відповідальністю "Вест Про" про те, що станом на 1 травня 2024 року сума податкового боргу становить 610 334,18 грн.
Згідно з наявним у справі податковим повідомленням - рішенням від 17 травня 2023 року №0109710410 ГУ ДПС у Львівській області встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Танк Транс Україна" (і.к. 39916737) граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України, у зв`язку з чим застосовано штраф у розмірі 580 559,28 грн.
Згідно з податковим повідомленням - рішенням від 15 вересня 2023 року №0202410410 ГУ ДПС у Львівській області встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Танк Транс Україна" (і.к. 39916737) граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України, у зв`язку з чим застосовано штраф у розмірі 25 659,00 грн.
Також, згідно з податковим повідомленням - рішенням від 26 квітня 2021 року №б/н ГУ ДПС у Львівській області встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Танк Транс Україна" (і.к. 39916737) граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України, у зв`язку з чим застосовано штраф у розмірі 3 095,90 грн.
Окрім цього, згідно з податковим повідомленням - рішенням від 25 жовтня 2023 року №23511/13-01-04-10 ГУ ДПС у Львівській області на підставі пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України застосовано штрафні санкції (фінансові) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Танк Транс Україна" (і.к. 39916737) в розмірі 1 020,00 грн.
Відповідно до статті 201 Податкового кодексу України (ПК України), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до статті 120.1. ПК України, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до пункту 57.3. ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно з пунктом 14.1.39. ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Відповідно до положень статті 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.
Статтею 16.1. ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з нормами статті 41.1. ПК України, контролюючими органами є зокрема податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
За приписами статті 58 ПК України, контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій (митній) декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки; завищення сум податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, заявлених у податкових деклараціях, зокрема при використанні права на податкову знижку відповідно до розділу IV цього Кодексу; наявності помилок при визначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або відсутності реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної протягом граничних строків, передбачених цим Кодексом
У поданому ліквідатором повідомленні про результати розгляду кредиторської заяви, арбітражний керуючий визнав заявлені до визнання кредиторські вимоги.
Згідно з визначеннями статті 1 КУзПБ, кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, а також адміністратор за випуском облігацій, який відповідно до Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" діє в інтересах власників облігацій, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника.
Конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.
Поточними є кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника.
Судом не встановлено, що дані кредиторські вимоги є забезпеченими.
Як слідує з матеріалів кредиторської заяви, пред`явлені вимоги виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника, а отже вони є конкурсними.
Згідно з правилами статті 45 КУзПБ, конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Станом да даний час сплив 30 денний строк для подання конкурсним кредитором за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство кредиторських вимог.
Водночас, за змістом статті 45 КУзПБ, для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.
Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.
Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Згідно з положеннями статті 64 КУзПБ, кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому:
1) у першу чергу задовольняються: вимоги щодо виплати заборгованості з оплати за виконані роботи та/або надані послуги, а також інші кошти, належні гіг-спеціалістам за гіг-контрактами, укладеними згідно із Законом України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі; вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі; вимоги щодо виплати заборгованості із компенсації збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України; вимоги кредиторів за договорами страхування; витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді; витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;
2) у другу чергу задовольняються:
вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників);
3) у третю чергу задовольняються: вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів); вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом;
4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою;
5) у п`яту чергу задовольняються вимоги щодо повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства;
6) у шосту чергу задовольняються інші вимоги.
Як видно зі змісту кредиторських вимог вони відносяться до штрафних санкцій та не є основним платежем з податку.
Таким чином суд робить висновок про необхідність визнання вимог конкурсного кредитора, який не має права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів в розмірі: 6 056,00 грн судового збору (1 черга); 610 334,18 грн штрафні санкції (6 черга).
Висновки суду
Суд зробив висновок, що заява про визнання кредиторських вимог є обґрунтованою, розмір вимог підтверджений доказами, а тому наведені вище вимоги мають бути визнані повністю.
Керуючись статтями 45, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 232-234 ГПК України, -
УХВАЛИВ:
Визнати вимоги Головного управління ДПС у Київській області (03151, м. Київ, вул. Народного ополчення, 5а, ідентифікаційний код 44096797), як вимоги конкурсного кредитора який не має права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів у розмірі:
- 6 056,00 грн судового збору (1 черга);
- 610 334,18 грн штрафні санкції (6 черга).
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 235 ГПК України та може бути оскаржена у порядку установленому статтями 254-257 ГПК України до Північно-західного апеляційного господарського суду.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://rv.arbitr.gov.ua.
Суддя Андрій КАЧУР
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2025 |
Оприлюднено | 19.02.2025 |
Номер документу | 125224101 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Качур А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні