Ухвала
від 20.02.2025 по справі 640/1649/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про змішану форму розгляду справи

20 лютого 2025 року Справа № 640/1649/20 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової розглянув матеріали адміністративної справи №640/1649/20 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпровська рив`єра» (вул. Редьчинська 2А, м. Київ, 04209, код ЄДРПОУ 32671911) до Головного управління Держгеокадастру у Київській області (вул. Серпова 3/14, м. Київ, 03115, код ЄДРПОУ 39817550) про визнання протиправним та скасування індивідуального акта, постановив ухвалу.

23.01.2020 позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом.

29.01.2020 Окружний адміністративний суд міста Києва (суддя В.В.Амельохін) відкрив провадження у справі. На виконання вимог пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX та Порядку №399 на підставі Акта приймання-передачі судових справ, не розглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва від 07.01.2025, згідно супровідного листа Київського окружного адміністративного суду від 07.01.2025 №01-19/93/25 до Черкаського окружного адміністративного суду передано 244 судові справи (у тому числі адміністративну справу №640/1649/20). Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 24.01.2024 адміністративна справа передана судді Л.В.Трофімовій, у зв`язку з чим суддя приймає справу до свого провадження 29.01.2025 справу №640/1649/20 за позовом ТОВ «Дніпровська рив`єра» до Головного управління Держгеокадастру у Київській області про визнання протиправним та скасування індивідуального акта. Розгляд справи розпочатий спочатку за правилами спрощеного позовного провадження суддею без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).

06.02.2025 вх.№ 6096/25 у клопотанні ТОВ «Дніпровська Рив`єра» стверджує: про суттєві розбіжності у правових позиціях, доводах і обгрунтуваннях позивача і відповідача щодо повноважень на проведення перевірки на тириторії м.Києва; ототожнення понять «функціональне призначення земельної ділянки» та «цільове призначення земельної ділянки»; використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; виданий не лише припис від 09.01.2020, а й вимога про сплату 683591.44 грн шкоди унаслідок використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, тому просить розглядати справу у судовому засіданні з викликом сторін.

06.02.2025 вх.№6247/25 представник ТОВ «Дніпровська Рив`єра» - адвокат Богдан Шабаровський (ордер серії АА №1527517 АО «Юридична фірма «Василь Кісіль і Партнери») пояснив, що єдиним належним відповідачем у цій справі є Головне управління Держгеокадастру у Київській області.

07.02.2025 суд позовну заяву ТОВ «Дніпровська рив`єра» (ЄДРПОУ 32671911) залишив без руху (ЄДРСР 125010262), зокрема: для обґрунтування змісту і характеру якого саме порушеного права (інтересу) позивача з якого часу і у порушення яких нормативно-правових актів допущено яким саме відповідачем.

13.02.2025 вх.№ 7491/25 ТОВ «Дніпровська Рив`єра» у поясненнях зазначає: дії відповідача щодо проведення перевірки порушують право позивача на користування орендованою земельною ділянкою згідно з її цільовим призначенням та право на здійснення господарської діяльності на орендованій земельній ділянці - Головне управління Держгеокадастру у Київській області не вправі проводити перевірку дотримання вимог земельного законодавства у м.Києві; вимога про сплату шкоди не є рішенням суб`єкта владних повноважень - розрахунок шкоди та повідомлення про сплату шкоди не є тотожними документами; найменування відповідача змінене 26.09.2022 Головне управління Держгеокадастру у м.Києві та Київській області. Позивач стверджує, що вимоги про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень є самостійним способом судового захисту, проте не враховує відповідно до п.3 ч.1 ст.5 КАС України формалізовану похідну частину, позаяк не вказує від яких саме дій має утриматися відповідач.

18.02.2025 вх.№ 8345/25 представник Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області Олена Шевчук-Мельниченко повідомила, що Головне управління Держгеокадастру у м.Києві як юридичну особу публічного права ліквідовано 04.06.2024, станом на даний час територіальним органом Держгеокадастру повноваження на території м.Києва та Київської області є Головне управління Держгеокадастру у м.Києві та Київській області.

Згідно з постановою від 10 вересня 2022 №1015 «Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру» Кабінет Міністрів України реорганізував Головне управління Держгеокадастру у місті Києві: перейменував територіальний орган Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру Головне управління Держгеокадастру у Київській області на Головне управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській шляхом приєднання до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області; установив, що здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією територіального органу, покладається на Головне управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області, правонаступником територіального органу, який реорганізується, є Головне управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області.

Відповідно до ч.2 ст.49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Згідно з ч. 5 ст. 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду.

Правове становище третіх осіб у процесі посідають особи, які мають юридичний інтерес до справи, але інтерес, що не є рівноцінним інтересам сторін (позивача чи відповідача).

Верховний Суд 29.01.2024 у справі №560/5937/22 наголосив: в адміністративному судочинстві для залучення до справи осіб, чиїх прав та обов`язків може стосуватися судове рішення, та з метою офіційного та повного з`ясування всіх обставин у справі, діє інститут третьої особи. Інститут третьої особи спрямований на створення умов для захисту прав, свобод та інтересів такої особи, які можуть бути порушені під час вирішення спору між позивачем і відповідачем за відсутності третьої особи. Участь третьої особи сприяє всебічному розгляду справи, зібранню більшої кількості доказів, правильному вирішенню справи, запобігає ситуації, коли у справах з одних правовідносин ухвалюються протилежні за змістом рішення.

За правовою позицією Верховного Суду України, викладеною у постановах від 24.06.2008 у справі № 2/164-35/246 та від 30.03.2016 у справі № 814/3015/14, судове рішення є таким, що прийняте про права та обов`язки особи, яка не була залучена до участі у справі, якщо в мотивувальній частині рішення містяться висновки суду про права та обов`язки цієї особи, або у резолютивній частині рішення суд прямо вказав про права та обов`язки таких осіб. У такому випадку рішення порушує не лише матеріальні права осіб, не залучених до участі у справі, а й їх процесуальні права, що витікають із сформульованого в п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод положення про право кожного на справедливий судовий розгляд під час визначення його прав і обов`язків.

Можливість залучення до справи третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, обумовлена рішенням суду, яке може вплинути на її права, інтереси та обов`язки, тому сприяє підвищенню результативності процедури доказування та забезпечує об`єктивний розгляд адміністративної справи, тому суд вважає доцільним залучити Київську міську раду як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Вжите законодавцем словосполучення «значний суспільний інтерес» необхідно розуміти як серйозну, обґрунтовану зацікавленість, яка має неабияке виняткове значення для усього суспільства в цілому, певних груп людей, територіальних громад, об`єднань громадян тощо до певної справи в контексті можливого впливу ухваленого у ній судового рішення на права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб. Вказане поняття охоплює ті потреби суспільства або окремих його груп, які пов`язані із збереженням, примноженням, захистом існуючих цінностей девальвація та/або втрата яких мала б значний негативний вплив на розвиток громадянського суспільства (позиція Верховного Суду в ухвалі у справі № 420/8512/20 ЄДРСР 96015770).

Велика Палата Верховного Суду у справі № 907/825/22 дійшла висновку, що належним відповідачем у справі за позовом про визнання укладеним договору купівлі-продажу земельної ділянки комунальної власності є територіальна громада в особі відповідного органу місцевого самоврядування.

У частині першій статті 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

Державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі, зокрема: судового рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості (пункт 9 частини першої статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

Відповідно до частини 7 статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.

Процесуальні документи в електронній формі відповідно до ч. 8 ст. 44 КАС України мають подаватися учасниками справи до суду з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів).

Відповідно до частини 9 статті 18 КАС України суд проводить розгляд судової справи за матеріалами у формах, визначених Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів).

Рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 № 1845/0/15-21 затверджене Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі Положення № 1845/0/15-21). Оголошення надруковане у газеті Голос України № 168 (7668) від 04 вересня 2021 року та на сайті Судова влада України, підсистеми Електронний кабінет, Електронний суд та підсистема відеоконференцзв`язку офіційно функціонують з 05.10.2021. Відповідно до пункту 122 розділу VI Перехідні положення Положення № 1845/0/15-21 До початку функціонування всіх підсистем (модулів) ЄСІТС справи можуть розглядатися (формуватися та зберігатися) в паперовій, електронній чи змішаній формі залежно від наявних у суді можливостей. Електронні документи та електронні копії паперових документів вносяться до АСДС та зберігаються в централізованому файловому сховищі. Документи, що надійшли до суду в електронній формі, за потреби можуть роздруковуватися та приєднуватися до матеріалів справи у паперовій формі. Згідно з абзацом 21 пункту 1 розділу VII Формування і оформлення судових справ Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20.08.2019 № 814 (у редакції наказу ДСА України від 17.10.2023№ 485) у випадку прийняття суддею (суддею-доповідачем), у провадженні якого перебуває судова справа, рішення щодо розгляду (формування та зберігання) судової справи (матеріалів кримінального провадження) в електронній чи змішаній (паперовій та електронній) формі, формування матеріалів судової справи здійснюється у відповідній(их) формі(ах) (паперовій та/або електронній).

Процесуальне законодавство передбачає можливість розгляду справи у змішаній формі (паперовій та електронній) та прийняття рішення про такий розгляд суддею, у провадженні якого перебуває судова справа.

Зважаючи на обсяг наданих доказів у паперовій формі, реєстрацію адваката і юридичних осіб в підсистемі Електронний суд ЄСІТС, суд вважає за доцільне здійснювати розгляд справи у змішаній (паперовій та електронній) формі. Відповідно до ч.14 ст.171 КАС України якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, суд продовжує розгляд справи, про що постановляє ухвалу. Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Керуючись ст.2, 18, 44, 49, 171, 241, 243, 256, 262, 294 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Продовжити розгляд адміністративної справи за позовом ТОВ «Дніпровська рив`єра» за правилами спрощеного провадження з викликом сторін, задовольнивши клопотання адвоката - представника позивача.

Замінити відповідача Головне управління Держгеокадастру у Київській області на правонаступника - Головне управління Держгеокадастру у місті Києві та Київській області (вул. Серпова 3/14, м. Київ, 03115, код ЄДРПОУ 39817550).

Залучити до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Київську міську раду (вул. Хрещатик 36, м. Київ, 01044, код ЄДРПОУ 22883141).

Запропонувати Київській міській раді надати протягом п`яти днів з дня отримання/оприлюднення ухвали пояснення щодо обставин участі у спірних правовідносинах з доказами на підтвердження: копію договору оренди зі змінами, відомості про сплату орендної плати, інформацію обліково-реєстраційного характеру у взаємовідносинах з ТОВ «Дніпровська рив`єра» земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:139:0356.

Розгляд адміністративної справи №640/1649/20 за позовом ТОВ «Дніпровська рив`єра» до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві та Київській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Київська міська рада про визнання протиправним та скасування індивідуального акта за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи здійснювати у змішаній (паперовій та електронній) формі.

Призначити судове засідання на 18.03.2025 о 09 годині 40 хвилин, що буде проводитись одноособово суддею Трофімовою Л.В. у приміщенні Черкаського окружного адміністративного суду за адресом: м. Черкаси, бульвар Шевченка 117 із повним фіксуванням судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

У судове засідання викликати учасників справи. Учасники справи, які не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов`язані завчасно повідомити про це суд.

Роз`яснити про можливість участі в режимі відеоконференції (ст.195 КАС України).

Роз`яснити учасникам про право участі в режимі відеоконференції і використання можливостей системи Електронний суд. Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію у справі,що розглядається: http://court.gov.ua/fair/.

Повідомити учасників справи, що копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи.

Копію ухвали направити учасникам справи.

СуддяЛариса ТРОФІМОВА

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2025
Оприлюднено24.02.2025
Номер документу125307743
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо особливої охорони природних територій та об’єктів, визначених законом

Судовий реєстр по справі —640/1649/20

Ухвала від 20.02.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 07.02.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 29.01.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Постанова від 11.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Постанова від 11.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні