Герб України

Ухвала від 28.02.2025 по справі 300/7973/23

Івано-франківський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"28" лютого 2025 р. Справа № 300/7973/23

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Главач І.А., розглянувши заяву представника позивача про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень відповідачем на виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.02.2024 у справі №300/7973/23 за позовом ОСОБА_1 до Міністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини (району) про визнання бездіяльність неправомірною та зобов`язання до вчинення дій,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі, також - позивач, заявник, ОСОБА_1 ), 20.11.2023 звернувся в суд з адміністративним позовом до Міністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями (надалі, також відповідач 1, Комісія з контролю), Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини (району) (надалі, також відповідач 2, Івано-Франківська КЕЧ), згідно змісту якого просить:

- визнати неправомірними дії відповідача 1 щодо прийняття рішення оформленого протоколом №139 від 25.10.2023 засідання Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями в частині непогодження забезпечення житлом полковника запасу ОСОБА_1 ;

- зобов`язати відповідача 1 в частині погодити забезпечення житлом полковника запасу ОСОБА_1 ;

- визнати неправомірною бездіяльність відповідача 2 щодо не направлення документів до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради для закріплення однокімнатної постійної квартири за адресою: АДРЕСА_1 , житловою площею 20,9 м.кв., загальною площею 43,3 м.кв за ОСОБА_1 ;

- зобов`язати відповідача 2 направити документи до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради для закріплення однокімнатної квартири за адресою: АДРЕСА_1 , житловою площею 20,9 м.кв, загальною площею 43,3 м.кв. за ОСОБА_1 .

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду позов ОСОБА_1 задоволено частково. Визнано неправомірними дії Міністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями щодо прийняття рішення, оформленого протоколом №139 від 25.10.2023 засідання Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, в частині непогодження забезпечення житлом полковника запасу ОСОБА_1 . Зобов`язано Міністерство оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями повторно розглянути питання щодо надання постійного житла полковнику запасу ОСОБА_1 , з урахуванням висновків суду викладених у рішенні. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Судове рішення набрало законної сили "29" травня 2024 року.

25.02.2025 на адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла заява представника ОСОБА_1 Якубовського О.О. (надалі, також представник позивача, представник заявника), у якій останній просить:

- прийняти дану заяву до розгляду у справі №300/7973/23 без сплати судового збору, як це роз`яснено КАС ВС у справі №520/9769/19 (постанова від 05.05.2022) та/або із звільненням заявника від такої сплати на підставі п. 8 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір" (див. Постанову Восьмого ААС від 07.05.2020 у справі №380/2259/20) у зв`язку з його статусом інваліда війни;

- у порядку ст. 383 КАС України визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невиконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.02.2024.

В обґрунтування заяви представник заявника зазначає, що всупереч рішенню суду у справі №300/7973/23 боржником в особі Комісії з контролю протиправно та свідомо надано квартиру іншому військовослужбовцю ОСОБА_2 , а не полковнику ОСОБА_1 .

Так, 07.02.2024 рішенням суду адміністративний позов було задоволено частково. Визнано неправомірними дії Міністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями щодо прийняття рішення, оформленого протоколом №139 від 25.10.2023 засідання Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, в частині непогодження забезпечення житлом позивача.

29.02.2024 рішення суду набрало законної сили.

12.06.2024 судом видано виконавчий лист про зобов`язання Міністерство оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями (код ЄДРПОУ 00034022, вул. Повітрофлотський проспект, 6, м. Київ 168, 03168) повторно розглянути питання щодо надання постійного житла полковнику запасу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), з урахуванням висновків суду викладених у рішенні.

30.07.2024 рішення суду було звернуто до примусового виконання шляхом відкриття ВПВР ВПВР ДДВС МЮУ (м. Київ) ВП № 75655045.

18.02.2025 ВП №75655045 було закінчено на підставі п.11 ч.1 ст.39 Закону України "Про виконавче провадження" надіслання виконавчого документа до суду, який його видав, у випадку, передбаченому частиною третьою статті 63 цього Закону, а саме - повторного невиконання без поважних причин боржником рішення, якщо таке рішення може бути виконано без участі боржника.

У зв`язку із відсутністю інформації щодо виконання рішення суду боржником, 03.09.2024 та 12.11.2024 державним виконавцем надіслано на адресу Міністерства оборони України вимогу щодо надання інформації відносно стану виконання рішення, а також заходів, які вживались боржником з метою його фактичного виконання у строк до 26.11.2024.

На виконання вимоги державного виконавця від 03.09.2024 листом ІНФОРМАЦІЯ_1 від 18.09.2024 № 370/11/2022 повідомлено про те, що Івано-Франківському КЕЧ доручено повторно направити документи до Комісії з контролю по розподілу квартири полковника запасу ОСОБА_1 . Цим листом також повідомлено, що за результатами вчинених дій Комісією з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей жилими приміщеннями (далі - Комісія з контролю) державного виконавця додатково повідомлять.

На виконання вимоги державного виконавця від 12.11.2024 листом Західного територіального юридичного відділу від 26.11.2024 № 1168 за підписом ОСОБА_3 повідомлено, що розподіл квартири полковнику запасу ОСОБА_1 , на підставі рішення Івано-Франківського міського суду від 24.01.2023 було винесено на розгляд Комісії з контролю 25.10.2023 (протокол № 139). Однак, рішенням Комісії з контролю не погоджено розподіл квартири полковнику запасу ОСОБА_1 , у зв`язку з тим, що він є власником трикімнатної квартири АДРЕСА_3 , а також забезпечувався житлом з фондів Міністерства оборони України у м. Коломия.

В подальшому квартира була розподілена іншому військовослужбовцю, старшому прапорщику запасу ОСОБА_4 на підставі рішення Комісії з контролю від 30.01.2024 № 1.

Комісією з Контролю 30.05.2024 (протокол № 130) повторно розглянуто зазначене питання та одноголосно відмовлено у розподілі Квартири полковнику запасу ОСОБА_1 на підставі абзацу 4 пункту 1 статті 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".

У зв`язку із цим, боржником в особі Комісії з контролю прийнято рішення, що у зв`язку з відсутністю вільних житлових приміщень у гарнізоні, пропонується розглянути питання надання житла для постійного користування полковнику запасу ОСОБА_1 після надходження житла до Івано-Франківського гарнізону.

Розглянувши вищезазначені доводи боржника у своїй сукупності, та враховуючи висновки суду у справі № 300/7973/23 державний виконавець прийшов до висновку, що боржником свідомо не виконується рішення суду без поважних причин.

Відтак, за невиконання без поважних причин рішення суду, 05.12.2024 державним виконавцем винесено постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 5100,00 грн та повторно зобов`язано виконати рішення протягом 10 робочих днів.

Керуючись статями 63, 75 Закону, у зв`язку із повторним невиконанням рішення суду без поважних причин державним виконавцем винесено постанову про накладення штрафу від 14.02.2025 на суму 10200,00 грн (штраф у подвійному розмірі). Таким чином, боржником повторно не вжито жодних заходів на виконання рішення суду, у строки, визначені законом.

Відтак, 14.02.2025 державним виконавцем надіслано до Головного управління Національної поліції у м. Києві повідомлення щодо вчинення посадовими особами Міністерства оборони України кримінального правопорушення (№ 0405300275265).

Відповідно до пункту 11 частини першої статті 39 Закону передбачено, що виконавче провадження підлягає закінченню у разі надіслання виконавчого документа до суду, який його видав, у випадку, передбаченому частиною третьою статті 63 цього Закону. Оскільки, під час примусового виконання рішення, державним виконавцем було вжито всіх заходів примусового виконання, визначених Законом, а виконати рішення без участі боржника неможливо, виконавче провадження підлягає закінченню на підставі пунктом 11 частини першої статті 39 Закону.

Отже, на переконання ОСОБА_1 має місце протиправна триваюча бездіяльність відповідача щодо невиконання рішення суду у даній справі.

Рішення суду у даній справі перебувало на примусовому виконанні з 30.07.2024 по 18.02.2025. Внаслідок закінчення виконавчого провадження 10.02.2025 позивачем вичерпано усі можливі механізми примусового виконання рішення суду у даній справі, у зв`язку з чим Якубовський О.О. в інтересах ОСОБА_1 звернувся до суду із вказаною заявою в порядку ст. 383 КАС України.

Ознайомившись із поданою заявою та долученими до неї документами, суд виходить із наступного.

Згідно положень частини 1 статті 383 КАС України особа-позивач , на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Відповідно до частини 2 статті 383 КАС України такій заяві зазначаються: найменування адміністративного суду, до якого подається заява; ім`я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти (за наявності), відомості про наявність або відсутність електронного кабінету; (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; ім`я (найменування) третіх осіб, які брали участь у розгляді справи, поштова адреса, номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; номер адміністративної справи; відомості про набрання рішенням законної сили та про наявність відкритого касаційного провадження; інформація про день пред`явлення виконавчого листа до виконання; інформація про хід виконавчого провадження; документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати за подання відповідної заяви; перелік документів та інших матеріалів, що додаються.

У разі відповідності заяви вимогам, зазначеним у цій статті, вона підлягає розгляду та вирішенню в порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду протягом десяти днів з дня її отримання. Неприбуття в судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду такої заяви (частина 5 статті 383 КАС України).

Суд зазначає про відповідність заяви вимогами статті 383 КАС України та наявність підстав для розгляду та вирішення цієї заяви в порядку письмового провадження протягом десяти днів з дня її отримання без проведення судового засідання з повідомленням сторін.

На підставі наведеного, керуючись статями 243, 248, 254, 256, 294, 383 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

1. Заяву ОСОБА_1 про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень відповідачем на виконання рішення суду призначити до розгляду в порядку письмового провадження, з урахуванням вимог, встановлених статтею 383 Кодексу адміністративного судочинства України.

2. Зобов`язати Міністерство оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями протягом трьох днів з моменту отримання копії цієї ухвали надати суду:

2.1 детальні письмові пояснення щодо вжитих заходів на фактичне виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.02.2024 у справі №300/7973/23, у тому числі з урахуванням заяви позивача.

2.2 належним чином оформлені письмові докази на підтвердження вжитих заходів щодо виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.02.2024 у справі №300/7973/23, у тому числі протоколи засідання Комісії з контролю від 25.10.2023 за №139, від 30.01.2024 за №1 та від 30.05.2024 за №130.

3. З метою оперативності отримання судом витребуваних доказів, запропонувати Міністерству оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями скановані копії належним чином засвідчених письмових пояснень та доказів із нанесенням електронного цифрового підпису відповідальної посадової особи направити засобами електронного зв`язку на електронну адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду inbox@adm.if.court.gov.ua або із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи через підсистему "Електронний суд".

4. Інформувати Міністерство оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями про те, що особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.

5. Копію ухвали надіслати учасникам справи.

5.1. Представнику заявника ухвалу надіслати через підсистему "Електронний суд".

Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ "Мої справи".

6. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, окремо не оскаржується.

Суддя Главач І.А.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2025
Оприлюднено03.03.2025
Номер документу125507593
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —300/7973/23

Постанова від 04.06.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 26.05.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 05.05.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 21.04.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 14.04.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 14.04.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 27.03.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 28.02.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 29.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні