Постанова
від 26.11.2010 по справі 2а-24991/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 листопада 2010 р. спра ва № 2а-24991/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Михайли к А.С.

при секретарі Гончар О.О.

розглянув відкритому судо вому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміні стративного суду адміністра тивну справу

за позовом Товариства з обмежено ю відповідальністю

«Енергопостачання - ДС»

до Красноармійської об' єд наної

державної податкової інсп екції

про визнання недійсним ріш ення та зобов' язання

розглянути питання щодо ре єстрації

платником податку на додан у вартість

за участю:

від позивача: Коваленко Л.О. (за дов. від 01 листопада 2010 року)

від відповідача: Аніщенко О.С. (за д ов. № 17 від 21 січня 2010 року)

Товариство з обмеженою від повідальністю «Енергопоста чання - ДС» (надалі позивач) з вернулося до Донецького окру жного адміністративного суд у із позовом до Красноармійс ької об' єднаної державної п одаткової інспекції про визн ання неправомірними дії щодо відмови в реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь та зобов' язання здійснити реєстрацію товариства платн иком податку на додану варті сть. 26 листопада 2010 року позива ч надав заяву про уточнення п озовних вимог, в якій просив с уд визнати недійсним рішення про відмову в реєстрації пла тника податку на додану варт ість та зобов' язати розглян ути питання щодо реєстрації товариства платником податк у на додану вартість. Заявлен і вимоги позивач обґрунтовув ав тим, що 08 жовтня 2010 року він зв ернувся до відповідача з реє страційною завою щодо реєстр ації підприємства платником податку на додану вартість. П роте, 12 жовтня 2010 року позивач о тримав лист № 21452/10/15-2, яким товари ство було повідомлено про ві дмову у реєстрації платнико м податку на додану вартість . Посилаючись на незаконніст ь зазначеного рішення про ві дмову у реєстрації платнико м податку на додану вартість та створення перешкод для зд ійснення господарської діял ьності, позивач просив суд за довольнити заявлені позовні вимоги.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав за явлені позовні вимоги та про сив суд задовольнити їх із вр ахуванням наданої заяви про уточнення позовних вимог.

Представник відповідача в судовому засіданні проти за доволення заявлених вимог за перечував, посилався на прав омірність прийнятого рішенн я про відмову в реєстрації пл атником податку на додану ва ртість та відсутність підста в для реєстрації позивача пл атником податку на додану ва ртість.

Дослідивши наявні в матері алах справи докази та заслух авши пояснення представникі в позивача та відповідача, су д -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю «Енергопоста чання - ДС» є юридичною особ ою, зареєстровано та обліков ується в єдиному державному реєстрі підприємств та орга нізацій України за кодом 37160643 з 18 серпня 2010 року, що підтверджу ється витягом з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів серії АД № 331130.

08 жовтня 2010 року позивач нада в до податкової інспекції ре єстраційну заяву платника по датку на додану вартість фор ми 1 ПДВ, із копією свідоцтва п ро державну реєстрацію, копі єю довідки з Єдиного державн ого реєстру та інформаційної довідки.

За результатами її розгляд у Красноармійською ОДПІ на а дресу позивача було направле но лист № 21452 від 12 жовтня 2010 року, згідно з яким за результатам и проведеної податковим орга ном перевірки встановлено, щ о позивач не знаходиться за ю ридичною адресою, у зв' язку з чим Товариству з обмеженою відповідальністю «Енергопо стачання - ДС» відмовлено у реєстрації платником податк у на додану вартість. При цьом у відповідач в зазначеному л исті посилається на вимоги п ункту 9 Положення про реєстра цію платників податку на дод ану вартість, затвердженого наказом Державної податково ї адміністрації України №79 ві д 01 березня 2000 року (зареєстров ано в Міністерстві юстиції У країни 03 квітня 2000 року за №208/4429).

Визначення платників пода тку на додану вартість, поряд ок та умови реєстрації, підст ави для відмови у реєстрації та анулювання реєстрації пл атника податку на додану вар ітьсь визначені Законом Укра їни «Про податок на додану ва ртість».

Згідно з пункту 1.3. статті 1 ць ого закону платником податку є особа, яка згідно з цим Зако ном зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюд жету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпор тує товари на митну територі ю України

Згідно пункту 2.1. статті 2 Зак ону України «Про податок на д одану вартість» платником п одатку є будь-яка особа, яка:

а) здійснює або планує здійс нювати господарську діяльні сть та реєструється за своїм добровільним рішенням як пл атник цього податку;

б) підлягає обов' язковій р еєстрації як платник цього п одатку;

в) імпортує товари (супутні послуги) в обсягах, що підляга ють оподаткуванню цим податк ом згідно з нормами цієї стат ті.

У відповідності до пункту 2. 2. статті 2 Закону України «Про податок на додану вартість» платником податку є будь-яка особа, яка за своїм добровіль ним рішенням зареєструвалас я платником податку.

Згідно пункту 9.3. статті 9 Зак ону України «Про податок на д одану вартість» особи, які пі дпадають під визначення пунк ту 2.3 статті 2 цього Закону, зобо в'язані зареєструватися як п латник податку у податковому органі за їх місцезнаходжен ням (місцем проживання). Пункт ом 9.4 статті 9 Закону України « Про податок на додану вартіс ть» встановлено, що якщо особ а, на яку не поширюється дія пу нкту 2.3 статті 2 цього Закону, як платник податку, вважає за до цільне добровільно зареєстр уватися платником податку і відповідає вимогам підпункт у 2.2 статті 2 цього Закону, така реєстрація провадиться за її заявою.

Наказом Державної податко вої адміністрації України № 79 від 01 березня 2000 року (зареєст рований в Міністерстві юстиц ії України 03 квітня 2000 року за № 208/4429) затверджене Положення пр о реєстрацію платників подат ку на додану вартість (далі - П оложення), яким визначені пор ядок реєстрації платників по датку на додану вартість; ану лювання реєстрації платникі в податку на додану вартість ; ведення реєстру платників п одатку на додану вартість; пр исвоєння індивідуального по даткового номера платника по датку на додану вартість; опр илюднення даних з Реєстру; пе ререєстрації платників пода тку на додану вартість та зам іни свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість; ведення документац ії при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податк у на додану вартість; засвідч ення копій свідоцтв про реєс трацію платників податку на додану вартість.

Відповідно до пункту 13 цьог о положення реєстрація платн иком податку на додану варті сть здійснюється за заявою о соби, яка відповідає вимогам статті 2 Закону України «Про п одаток на додану вартість».

Реєстраційна заява платни ка податку на додану вартіст ь за формою N 1-ПДВ направляєть ся особою на адресу податков ого органу з повідомленням п ро вручення або вручається о собисто представником такої особи службовій особі подат кового органу:

а) особами, що підлягають ре єстрації згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону, - не пізніше двадцятого календар ного дня з моменту досягненн я суми оподатковуваних опера цій, визначеної зазначеним п ідпунктом Закону;

б) особами, які підлягають п одатковій реєстрації у зв'яз ку із здійсненням ними опера цій, визначених у підпунктах 2.3.2 - 2.3.4 пункту 2.3 та пункті 2.4 статт і 2 Закону, - не пізніше ніж за дв адцять календарних днів до п очатку здійснення таких опер ацій;

в) особами, що прийняли добр овільне рішення про реєстрац ію платниками податку, - не піз ніше двадцяти календарних дн ів до початку податкового пе ріоду, з якого такі особи вваж атимуться платниками цього п одатку та матимуть право на п одатковий кредит і виписку п одаткових накладних.

У заяві про реєстрацію зазн ачається причина (причини) ре єстрації платником податку, а також указується один із сп особів отримання Свідоцтва п ро податкову реєстрацію - пош тою або безпосередньо в пода тковому органі. Реєстраційну заяву обов'язково має бути пі дписано заявником (заявникам и) із зазначенням дати. Усі роз діли реєстраційної заяви під лягають заповненню.

Дані реєстраційної заяви м ають бути достовірними та ві дповідати відомостям Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців.

Як вбачається з наявних в ма теріалах справи документів, 08 жовтня 2010 року позивач зверну вся до відповідача із заявою встановленої форми 1-ПДВ, в як ій у якості причин реєстраці ї платником податку на додан у вартість визначив пункт «а » пункту 2.1. статті 2.1. та пункт 9.4. статті 9 Закону України «Про податок на додану вартість» .

Пунктом 14 зазначеного Полож ення визначено, що за відсутн ості підстав, визначених під пунктом 14.1 цього пункту, подат ковий орган зобов'язаний вид ати заявнику (відправити пош тою з повідомленням про вруч ення) Свідоцтво, бланк якого в иготовлений на спеціальному папері, що забезпечує захист від підробки протягом десят и календарних днів від дня от римання заяви про реєстрацію .

Згідно пункту 14.1. положення п одатковий орган відмовляє в реєстрації платником податк у на додану вартість та видач і Свідоцтва, якщо заявник не п ідпадає під означення платни ка податку згідно з пунктом 2 ц ього Положення або за наявно сті обставин, які є підставою для анулювання реєстрації т а визначені пунктом 25 цього По ложення.

Згідно пункту 25 цього полож ення реєстрація діє до дати ї ї анулювання, яке відбуваєть ся у випадках, визначених пун ктом 9.8 статті 9 Закону, якщо: 1) пл атник податку, який до місяця , у якому подається заява про а нулювання реєстрації, є заре єстрованим згідно з положенн ями підпункту 2.3.1 пункту 2.3 стат ті 2 Закону більше двадцяти чо тирьох календарних місяців, уключаючи місяць реєстрації , та має за останні дванадцять поточних календарних місяці в обсяги оподатковуваних опе рацій, менші за визначені заз наченим підпунктом Закону; 2) л іквідаційна комісія платник а податку, оголошеного банкр утом, закінчує роботу або пла тник податку ліквідується за власним бажанням чи за рішен ням суду (фізична особа позбу вається статусу суб'єкта гос подарювання); 3) особа, зареєст рована як платник податку, ре єструється як платник єдиног о податку або стає суб'єктом і нших спрощених систем оподат кування, які визначають особ ливий порядок нарахування чи сплати податку на додану вар тість, відмінний від тих, що вс тановлені Законом, чи звільн яють таку особу від сплати ць ого податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин; 4) зареєстрована як платник по датку особа обирає відповідн о до Закону спеціальний режи м оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначені в статт і 6 та статті 81 Закону; 5) особа, за реєстрована як платник подат ку, не надає податковому орга ну декларації з цього податк у протягом дванадцяти послід овних податкових місяців або подає таку декларацію (подат ковий розрахунок), яка (який) с відчить про відсутність опод атковуваних поставок протяг ом такого періоду, а також у ви падках, визначених законодав ством стосовно порядку реєст рації суб'єктів господарюван ня.

Крім цього, згідно пунктів д , є пункту 9.8. статті 9 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість» у редакції закону від 20 травня 2010 року, анулюванн я реєстрації платником подат ку на додану вартість відбув ається також у разі, якщо уста новчі документи особи, зареє строваної як платник податку , за рішенням суду визнані нед ійсними та у разі, якщо в Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців зроблено запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місц езнаходженням.

Під час розгляду справи на п ідтвердження правомірності прийнятого рішення про відм ову у реєстрації позивача пл атником податку на додану ва ртість представник відповід ача посилався на незнаходжен ня Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Енергопост ачання - ДС» за юридичною ад ресою - вул. Грушевського, с. Гнатівка, Красноармійський р айон, Донецька обл., 85362. На підтв ердження цього факту предста вник відповідача надав суду Довідку про встановлення фак тичного місцезнаходження пл атника податків, згідно якої місцезнаходження платника п одатків не було встановлено. Зазначену довідку підписан о заступником начальника под аткової міліції.

Згідно вимог статті 93 Цивіл ьного кодексу України місцез находженням юридичної особи є адреса її органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи або закону виступають від її імені.

Відповідно до статті 1 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців" місц езнаходження юридичної особ и - адреса органу або особи, як і відповідно до установчих д окументів юридичної особи чи закону виступають від її іме ні.

Згідно частини 2 статті 17 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців" від омості по місцезнаходження п ідприємства міститься в Єдин ому державному реєстрі. Згід но з пункту 5 статті 17 Закону “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців” в Єдиному державн ому реєстрі містяться також відомості про відсутність юр идичної особи за її місцезна ходженням, про відсутність п ідтвердження відомостей про юридичну особу, а також відом ості про зарезервовані найме нування юридичних осіб. Стат тею 19 вказаного Закону закріп лений порядок внесення змін до відомостей про юридичну о собу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Частиною 1 статті 18 цього зак ону визначено, що якщо відомо сті, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєст ру, були внесені до нього, то т акі відомості вважаються дос товірними і можуть бути вико ристані в спорі з третьою осо бою, доки до них не внесено від повідних змін.

Згідно наявного в матеріал ах справи витягу з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців серії АД № 331130 місцезнаход женням позивача є АЗС, вул. Гру шевського, с. Гнатівка, Красно армійський район, Донецька о бл., 85362.

Надана відповідачем довід ка не містить посилання на те , які саме обставини стали під ставою для висновку про те, що ТОВ «Енергопостачання - ДС » не знаходиться за юридично ю адресою: в довідці не зазнач ено назву організації, що зна ходиться за зазначеною адрес ою, не вказано посади та прізв ища осіб, з пояснень яких слід ує, що позивач відсутній за вк азаною адресою тощо.

На підставі викладеного, су д вважає, що наявність довідк и від 11 жовтня 2010 року № 50 не може свідчити про наявність підс тав для відмови в реєстрації платника податку на додану в артість.

З огляду на зазначене, суд д ійшов висновку про відсутніс ть в матеріалах справи доказ ів наявності підстав для при йняття відповідачем рішення про відмову у реєстрації пла тником податку на додану вар тість Товариства з обмеженою відповідальність «Енергопо стачання - ДС».

Судом не приймаються до ува ги посилання відповідача в о бґрунтування відмови в реєст рації ТОВ «Енергопостачання - ДС» як платника податку на додану вартість на вимоги пу нкту 9 Положення про реєстрац ію платників податку на дода ну вартість, згідно з яким при реєстрації платника податку на додану вартість обов'язко во проводиться перевірка йог о реєстраційних даних з Єдин ого банку даних про платникі в податку - юридичних осіб або Реєстру фізичних осіб - платн иків податків (засновники, мі сцезнаходження, види діяльно сті, підпорядкованість, форм а власності, організаційно-п равова форма) з огляду на те, щ о підставою для відмови в реє страції платником податку на додану вартість згідно поло жень пункту 9.8. статті 9 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» є внесення до Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб п ідприємців запису про відсу тність юридичної особи за її місцезнаходженням. Крім цьо го, ані Положенням про реєстр ацію платника податку на дод ану вартість, ані Законом Укр аїни «Про податок на додану в артість» не визначено підста вою для відмови у реєстрації платника податку на додану в артість наслідки проведення податковим органом перевірк и реєстраційних даних платни ка.

Доказів внесення такого за пису на момент прийняття ріш ення про відмову в реєстраці ї позивача платником податку на додану вартість відповід ачем не було надано.

На підставі викладеного, су д приходить до висновку про н еправомірність прийнятого п одатковою інспекцією рішенн я про відмову реєстрації пла тником податку на додану вар тість ТОВ «Енергопостачання - ДС» на підставі пункту 9 По ложення про реєстрацію платн ика податку на додану вартіс ть.

Наведене вище свідчить про те, що рішення відповідача пр о відмову в реєстрації платн иком податку на додану варті сть позивача, виражене у лист і № 21452/10/15-2 від 12 жовтня 2010 року з по силанням на пункт 9 Положення про реєстрацію платника под атку на додану вартість у яко сті підстав для його прийнят тя є таким, що не відповідає по ложенням чинного законодавс тва України. З огляду на зазн ачене, вимоги позивача в част ині визнання недійсним рішен ня про відмову в реєстрації п латника податку на додану ва ртість, виражене у листі № 21452/10/1 5-2 від 12 жовтня 2010 року є такими, щ о підлягають задоволенню.

Враховуючи те, що при розгля ді цієї справи судом було роз глянуто правомірність прийн ятого відповідачем рішення п ро відмову у реєстрацію плат ником податку на додану варт ість у межах визначених пода тковим органом підстав для й ого прийняття, позовні вимог и про зобов' язання відповід ача розглянути питання щодо реєстрації Товариства з обме женою відповідальністю «Ене ргопостачання - ДС» також п ідлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на к ористь сторони, яка не є суб'єк том владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України

З огляду на наведене, на під ставі пункту 1.3. статті 1, статей 2,9 Закону України «Про подато к на додану вартість», Положе ння про реєстрацію платників податку на додану вартість, з атвердженого наказом Держав ної податкової адміністраці ї України №79 від 01 березня 2000 рок у та керуючись статтями 2, 7-12, 69-72 , 87-98, 122-163, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Енергопостачання - ДС» до Красноармійської об' єднан ої державної податкової інсп екції про визнання недійсним рішення про відмову в реєстр ації платника податку на дод ану вартість та зобов' язанн я розглянути питання щодо ре єстрації товариства платник ом податку на додану вартіст ь задовольнити.

Визнати недійсним рішення Красноармійської об' єднан ої державної податкової інсп екції про відмову в реєстрац ії Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Енергопост ачання - ДС» платником подат ку на додану вартість.

Зобов' язати Красноармійс ьку об' єднану державну пода ткову інспекцію Донецької об ласті (85302, м. Красноармійськ, ву л. Горького,1, ЄДРПОУ 22022924) розгля нути питання про реєстрацію Товариства з обмеженою відпо відальністю «Енергопостача ння - ДС» (85362, Донецька обл., Кр асноармійський район, с. Гнат івка, вул. Грушевського, АЗС, Є ДРПОУ 37160643)

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Енергопостачання - ДС» (85362, Донецька обл., Красноа рмійський район, с. Гнатівка, в ул. Грушевського, АЗС, ЄДРПОУ 3 7160643) судові витрати з судового збору (державного мита) у розм ірі 3 (три) грн. 40 коп.

Повний текст постанови про голошений в судовому засідан ні 26 листопада 2010року.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі апеляційної скарги пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішення за наслідкам и апеляційного провадження.

Суддя Михайлик А.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2010
Оприлюднено02.12.2010
Номер документу12552074
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-24991/10/0570

Ухвала від 27.12.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак Сергій Юрійович

Ухвала від 27.12.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак Сергій Юрійович

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 03.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 20.01.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 26.11.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 04.11.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні