Постанова
від 05.10.2010 по справі 2а-6676/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 жовтня 2010 року 10:16 № 2а-6676/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Піца Челента но -Київ"

до Державної податкової адм іністрації України

Держ авної податкової інспекції в Оболонському районі м.Києві

про скасувати податкове повід омлення - рішення

про скасування податкових по відомлень-рішень №0019901503/0 від 28.10.20 09р., №0019901503/1 від 02.12.2009р., №0019901503 від 10.02.2010р., №0019901503/3 від 11.05.2010р.

За участю представників:

позивача: Білощук О.Т.

відповідача: Косякевич Ю.С.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 05.10.20 10 року проголошено вступну та резолютивну частини постано ви.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Піца Чел ентано-Київ»звернулося до Ок ружного адміністративного с уду м. Києва з позовом до Держа вної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва про скасування податкових п овідомлень-рішень №0019901503/0 від 28.1 0.2009р., №0019901503/1 від 02.12.2009р., №0019901503 від 10.02.2010р ., №0019901503/3 від 11.05.2010р.

Позовні вимоги мотивовані відсутністю обов' язку пози вача зі сплати збору за викор истання символіки міста Києв а. Позивач, посилаючись на ріш ення Київської міської ради від 15.02.94р. №7, зазначає, що слово « Київ»використовується викл ючно з некомерційною метою т а міститься у назві позивача лише як визначення його місц езнаходження. В судовому зас іданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.

Представник відповідача п роти позову заперечив та про сив суд відмовити у задоволе ні позовних вимог. Відповіда ч вважає правомірним нарахув ання позивачу суми податково го зобов' язання зі збору за право використання місцевої символіки у розмірі 1530 грн. за порушення вимог пунктів 6.2 Пол оження про збір за право на ви користання символіки м. Києв а, затвердженого рішенням Ки ївської міської ради народни х депутатів від 15.02.1994р. №7.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників пози вача та відповідача, всебічн о і повно з' ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун тується позов, Окружний адмі ністративний суд м. Києва -

ВСТАНОВИВ:

Працівниками Державно ї податкової інспекції у Обо лонському районі м. Києва бул о проведено невиїзну планову перевірку Товариства з обме женою відповідальністю «піц а Челентано - Київ»з питань своєчасності подання податк ової звітності, за результат ами якої було складено Акт пе ревірки № 3588/15-306 від 09.10.2009 року.

Перевіркою встановлено по рушення позивачем п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст . 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», пункти 6.2 Положення п ро збір за право на використа ння символіки міста Києва, за твердженого рішенням Київсь кої міської ради народних де путатів від 15.02.1994р. №7 «Про введе ння збору за право на викорис тання символіки м. Києва», а са ме: не подано податкові розра хунки збору за право на викор истання місцевої символіки з а :

ІІ, ІІІ, ІV квартал 2007 року;

І, ІІ, ІІІ, ІV квартали 2008 року;

І, ІІ квартали 2009 року.

За неподання податкових де кларацій (розрахунків) у стро ки, визначені законодавством та на підставі пп .17.1.1 п. 17.1 ст. 17 За кону №2181-ІІІ, ДПІу Оболонськом у районі м. Києва прийнято под аткове повідомлення-рішення №0019901503/0 від 28.10.2009 року, яким застос овано штрафні (фінансові) сан кції зі збору за право викори стання символіки м. Києва у ро змірі 1530 грн.

За наслідками процедури ад міністративного оскарження вказане податкове повідомле ння - рішення №0019901503/0 від 28.10.2009р. з алишено без змін, скарги - бе з задоволення та винесені но ві податкові повідомлення - рішення №0019901503/1 від 02.12.2009р., №0019901503/2 в ід 10.02.2010р. та №0019901503/3 від 11.05.2010р.

Правомірність вказаних по даткових повідомлень - ріше нь є предметом даного спору.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вників сторін, суд приходить до висновку, що позовні вимог и не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Законом України «Про систе му оподаткування»визначено принципи побудови системи о податкування в Україні, пода тки і збори (обов'язкові плате жі) до бюджетів та до державни х цільових фондів, а також пра ва, обов'язки і відповідальні сть платників.

Статтею 4 Закону України «Пр о систему оподаткування»вст ановлено, що платниками пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів) є юридичні і фізичні о соби, на яких згідно з законам и України покладено обов'язо к сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до частини 1 стат ті 5 Закону України «Про систе му оподаткування»облік плат ників податків і зборів (обов 'язкових платежів) здійснюєт ься органами державної подат кової служби та іншими держа вними органами відповідно до законодавства.

Згідно з статтею 6 вказаного Закону об'єктами оподаткува ння є доходи (прибуток), додана вартість продукції (робіт, по слуг), вартість продукції (роб іт, послуг), у тому числі митна , або її натуральні показники , спеціальне використання пр иродних ресурсів, майно юрид ичних і фізичних осіб та інші об'єкти, визначені законами У країни про оподаткування.

Відповідно до статті 13 цьог о ж Закону в Україні справляю ться: загальнодержавні подат ки і збори (обов'язкові платеж і); місцеві податки і збори (об ов'язкові платежі).

Пунктом 9 частини 2 статті 15 З акону передбачено, що до місц евих зборів (обов'язкових пла тежів) належить збір за право використання місцевої симво ліки.

У відповідності до частини 3 статті 15 Закону місцеві пода тки і збори (обов'язкові плате жі), механізм справляння та по рядок їх сплати встановлюють ся сільськими, селищними, міс ькими радами відповідно до п ереліку і в межах граничних р озмірів ставок, установлених законами України. При цьому п одатки і збори (обов'язкові пл атежі), зазначені у пункті 2 ча стини першої і пунктах 2 - 4, 13 та 1 4 частини другої цієї статті, є обов'язковими для встановле ння сільськими, селищними та міськими радами за наявност і об'єктів оподаткування або умов, з якими пов'язане запров адження цих податків і зборі в.

Види місцевих податків і зб орів, їх граничні розміри та п орядок обчислення встановле ні Декретом Кабінету Міністр ів України "Про місцеві подат ки і збори" N 56-93 від 20 травня 1993 рок у (надалі - Декрет).

Відповідно до пункту 10 стат ті 1 Декрету до місцевих подат ків і зборів належить збір за право використання місцевої символіки.

Згідно з статтею 12 Декрету з бір за право на використання місцевої символіки справляє ться з юридичних осіб і грома дян, які використовують цю си мволіку з комерційною метою. Дозвіл на використання місц евої символіки (герба міста а бо іншого населеного пункту, назви чи зображення архітек турних, історичних пам'яток) в идається відповідними орган ами місцевого самоврядуванн я. Граничний розмір збору за п раво на використання місцево ї символіки не повинен перев ищувати з юридичних осіб - 0,1 ві дсотка вартості виробленої п родукції, виконаних робіт, на даних послуг з використанням місцевої символіки, з громад ян, що займаються підприємни цькою діяльністю, - п'яти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян.

Відповідно до частини 1 стат ті 18 Декрету органи місцевого самоврядування самостійно в становлюють і визначають пор ядок сплати місцевих податкі в і зборів відповідно до пере ліку і в межах установлених г раничних розмірів ставок.

Статтею 19 Декрету передбаче но, що місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному Радами народних депутатів, якими во ни встановлюються. Стягнення не внесених в установлений т ермін місцевих податків і зб орів здійснюється згідно з ч инним законодавством.

Згідно з статтею 22 Декрету в ідповідальність за правильн ість обчислення, своєчасніст ь сплати місцевих податків і зборів до бюджету місцевого самоврядування покладаєтьс я на платників відповідно до чинного законодавства. Конт роль за сплатою місцевих под атків і зборів здійснюється державними податковими інсп екціями.

Рішенням виконавчого комі тету Київської міської ради народних депутатів від 21 бере зня 1995 року N 72 "Про схвалення Пер еліку історичних назв, відне сених до символіки м. Києва" (з і змінами, внесеними згідно з розпорядженням Київської мі ської державної адміністрац ії N 39 від 15 січня 1996 року) (надалі - Перелік) з метою впорядкуван ня використання символіки м. Києва у назвах підприємств т а організацій, рекламі та від повідно до рішення Київської міської ради народних депут атів від 15 лютого 1994 року N 7 "Про в ведення збору за право на вик ористання символіки міста Ки єва" схвалено Перелік назв об 'єктів та історичних пам'яток , що відносяться до місцевої с имволіки, використання яких юридичними особами і громадя нами у комерційних цілях під лягає сплаті у встановленому порядку.

Пунктом 76 Переліку назву «К иїв»віднесено до переліку на зв об'єктів та історичних пам 'яток, що відносяться до місце вої символіки, використання яких юридичними особами і гр омадянами у комерційних ціля х підлягає сплаті у встановл еному порядку.

Розпорядженням Київської міської державної адміністр ації від 9 квітня 1996 р. № 514 було за тверджено «Положення про збі р за право на використання си мволіки міста Києва», пункта ми 1.3 - 1.5 якого було визначено, що використання символіки м . Києва (в назвах підприємств, товарних знаках, при виготов ленні продукції, наданні пос луг, здійсненні робіт) з комер ційною метою дозволяється ті льки при наявності дозволу н а використання символіки м. К иєва з комерційною метою за ф ормою згідно з додатком 1 до ць ого Положення. (п. 1.3), дозвіл на в икористання символіки м. Киє ва з комерційною метою (далі - дозвіл) видається управління м по охороні пам'яток історії , культури та історичного сер едовища (п.1.4), юридичні особи та громадяни, які не отримали до звіл у встановленому порядку , але використовують символі ку м. Києва з комерційною мето ю, несуть відповідальність з гідно з чинним законодавство м. (п.1.5)

Згідно Довідки з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців, Товариство з обмежен ою відповідальністю «Піца Че лентано - Київ»як суб' єкт п ідприємницької діяльності - юридична особа зареєстрован е Оболонською районною у м. Ки єві державною адміністраціє ю 02.08.2005р., ідентифікаційний код 33635722, адреса місцезнаходження: 04210, м. Київ, просп. Героїв Сталін града, буд. 24-А, оф. 164.

Для доведення до суспільст ва особливостей своєї роботи позивач використовує назву - «Піца Челентано-Київ».

Згідно довідки з Єдиного де ржавного реєстру підприємст в та організацій України за п озивачем зареєстровані таки види діяльності:

- консультації з пит ань комерційної діяльності т а управління;

- дослідження ринку та вивчення суспільної думк и;

- реклама;

- інші послуги, надаван і юридичним особам та не вклю чені до інших угруповань;

- навчання дорослих та інші види освіти.

Для встановлення додатк ових обставин по справі, судо м витребувані, а позивачем на дані до матеріалів справи ко пії деяких договорів з контр агентами та докази, що свідча ть про їх виконання.

Таким чином, судом встановл ено, що позивач здійснює госп одарську діяльність, отримує прибуток та, разом з тим, вико ристовує у власній назві сло во Київ без отримання відпов ідного Дозволу на право вико ристання символіки, без пода ння до податкового органу по даткового розрахунку збору з а право на використання місц евої символіки, нарахування та сплати збору за право вико ристання вказаної символіки .

Твердження позивача про те , що він використовує в наймен уванні слово Київ саме для ви значення свого місцезнаходж ення, Окружним адміністратив ним судом м. Києва не сприймає ться з огляду на таке.

Так, частиною 1 статті 69 Кодек су адміністративного судочи нства України встановлено, щ о доказами в адміністративно му судочинстві є будь-які фак тичні дані, на підставі яких с уд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґ рунтовують вимоги і заперече ння осіб, які беруть участь у с праві, та інші обставини, що ма ють значення для правильного вирішення справи. Ці дані вст ановлюються судом на підстав і пояснень сторін, третіх осі б та їхніх представників, пок азань свідків, письмових і ре чових доказів, висновків екс пертів.

В процесі розгляду справи, п редставник Товариства з обме женою відповідальністю «Піц а Челентано-Київ»зазначив, щ о в інших містах України філі й та представництв Товариств о з обмеженою відповідальніс тю «Піца Челентано-Київ»не м ає, товариство знаходиться с аме в місті Києві.

З огляду на подані позивач ем копії угод, суд вважає за не обхідне звернути увагу на те , що в них, в розділі 8 «адреси, р еквізити та підписи сторін»з азначаються відомості про ст орін, серед яких є і юридична а дреса Товариства з обмеженою відповідальністю «Піца Челе нтано-Київ»- м. Київ, пр-т. Гер оїв Сталінграду, 24А.

Такі ж відомості щодо юриди чної адреси позивача, учасни ка укладених угод, зазначені і в актах здачі-прийняття роб іт (надання послуг).

Окремо, суд вважає за необхі дне також звернути увагу на п ечатку позивача, з огляду на я ку, можливим є ідентифікація позивача за його місцезнахо дженням саме у м. Києві не тіль ки за словом «Київ»у назві то вариства, а й за відповідним п означенням в самій печатці - * м. Київ * Україна *.

Отже, Окружний адміністрат ивний суд м. Києва вважає, що м ісцезнаходження позивача мо же визначатися не тільки сло вом «Київ»в назві товариства , але і іншими відомостями, поз наченими як в текстах догово рів щодо адреси та реквізиті в позивача та відомостями на самій печатці товариства.

Відповідно до ст. 93 Цивільн ого кодексу України місцезна ходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які в ідповідно до установчих доку ментів юридичної особи висту пають від її імені.

Враховуючи викладене, Окру жний адміністративний суд м. Києва вважає, що позивачем не доведено суду тієї обставин и, що використання слова «Киї в»у назві товариства здійсне но ним саме для позначення йо го місцезнаходження.

Проаналізувавши матеріал и справи та припис пункту 1.3 По ложення про збір за право на в икористання символіки міста Києва, суд встановив, що позив ач здійснює підприємницьку д іяльність з використанням си мволіки міста Києва без отри мання Дозволу на право викор истання символіки міста Києв а, форму якого встановлено До датком 1 до Положення про збір за право на використання сим воліки міста Києва.

Таким чином, суд приходить д о висновку про те, що ТОВ «Піца Челентано-Київ»відповідно д о чинного податкового законо давства України є платником збору за право використання символіки міста Києва, наявн ість якого є підставою для по дання податкового розрахунк у збору за право на використа ння місцевої символіки.

Відповідно до п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Зак ону №2181-ІІІ, пп .6.2 розділу ІV Поло ження до рішення Київської м іської ради від 09.03.2006р. №149/3240 «Про внесення змін та доповнень д о рішення Київської міської ради від 15.02.1994р. №7 «Про введенн я збору за право на використа ння символіки м. Києва»розра хунок сплати збору за право н а використання символіки м. К иєва подається не пізніше 40 ка лендарних днів, наступних за останнім календарним днем з вітного кварталу.

За неподання податкових ро зрахунків за право використа ння місцевої символіки у стр оки, визначені законодавство м, або їх затримку відповідал ьність платника податку пере дбачена пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону №2 181-ІІІ.

З огляду на зазначене, а так ож те, що позивачем не подано з ІІ квартал у 2007 р. по ІІ квартал 2009р. податкові розрахунки збо ру заправо використання місц евої символіки до ДПІ у Оболо нському районі м. Києва , Окруж ний адміністративний суд м. К иєва приходить до висновку, щ о винесення оскаржуваних по даткових повідомлень - ріше нь на загальну суму 1530 грн. за н еподання податкових розраху нків за перевіряємі періоди, є правомірним.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б'єктів владних повноважені, адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: 1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, довів суду пр авомірність прийнятих ним р ішень з урахуванням всіх вст ановлених фактичних обстави н та вимог законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Ук раїни суд при вирішенні спра ви керується принципом закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Згідно з ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, оцінивши д окази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд м. Києва вваж ає, що позовні вимоги ТОВ «Піц а Челентано - Київ»є необґру нтованими та такими, що не під лягають задоволенню.

Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 9, 69-71, 158-163 КАС Україн и, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

В позові відмовити повн істю.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінче ння строку подання заяви про апеляційне оскарження, вста новленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шл яхом подання через суд першо ї інстанції заяви про апеляц ійне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти д нів апеляційної скарги.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.10.2010
Оприлюднено02.12.2010
Номер документу12553284
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6676/10/2670

Ухвала від 28.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 09.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 29.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 07.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 05.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні