Ухвала
від 29.05.2013 по справі 2а-6676/10/2670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"29" травня 2013 р. м. Київ К-42505/10

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Головуючого - Шипуліної Т.М.,

суддів: Бившевої Л.І., Лосєва А.М.

розглянула у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Піца Челентано-Київ» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.10.2010 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2010 по справі №2а-6676/10/2670 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Піца Челентано-Київ» до Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва про скасування податкових повідомлень-рішень

Заслухавши доповідь судді Шипуліної Т.М., перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія:

В С Т А Н О В И Л А :

На розгляд суду передано вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Піца Челентано-Київ» до Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва про скасування податкових повідомлень-рішень №0019901503/0 від 28.10.2009, №0019901503/1 від 02.12.2009, №0019901503/2 від 10.02.2010, №0019901503/3 від 11.05.2010, якими до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції зі збору за право використання символіки міста Києва у розмірі 1530,00грн.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.10.2010, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2010, у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суди попередніх інстанцій виходили з того, що позивач використовує символіку міста Києва з комерційною метою, а тому є платником збору на право використання місцевої символіки.

Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, позивач 23.12.2010 звернувся з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, який своєю ухвалою від 28.12.2010 прийняв її до свого провадження.

В касаційній скарзі позивач просив скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.10.2010 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2010, позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права, зокрема, пп. 4.4.1 п.4.1 ст.4, абз. 4 пп. 5.2.2 і 5.2.4 та пп.5.2.5 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», розділу ІІІ Положення про порядок сплати збору за використання символіки міста Києва (з урахуванням Рішення Київради під 12.12.2006 №250/307 «Про внесення змін та доповнень від 15.02.1994 №149/3240 до Рішення Київської міської ради народних депутатів від 15.02.1994 №7 «Про введення збору за право на використання символіки міста Києва»), ст.12 Декрету Кабінету Міністрів України №56-93 від 20.05.1993 «Про місцеві податки та збори», ст.ст. 11, 13, 49, 71, 159 Кодексу адмінітсратвиного судочинства України.

Перевіривши матеріалами справи, наведені у скарзі доводи, колегія суддів, дійшла висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

На підставі належних та допустимих доказів, досліджених з дотриманням норм процесуального права, судами попередніх інстанцій було встановлено, що на підставі акту №3588/15-306 від 09.10.2009, складеного за результатом невиїзної документальної перевірки щодо своєчасності подання податкової звітності, податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0019901503/0 від 28.10.2009, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції зі збору за право використання символіки міста Києва у розмірі 1530,00грн.

За результатом адміністративного оскарження було прийнято податкові повідомлення-рішення №0019901503/1 від 02.12.2009, №0019901503/2 від 10.02.2010 та №0019901503/3 від 11.05.2010, якими застосовані штрафні (фінансові) санкції зі збору за право використання символіки міста Києва у розмірі 1530,00грн. - залишено без змін.

Підставою для застосування до позивача штрафних санкцій слугував висновок податкового органу про порушення позивачем пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобовязань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», пункти 6.2 Положення про збір за право на використання символіки міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради народних депутатів від 15.02.1994 №7 «Про введення збору за право на використання символіки міста Києва», а саме: не подано податкові розрахунки збору за право на використання місцевої символіки за ІІ, ІІІ, ІV квартал 2007 року; І, ІІ, ІІІ, ІV квартали 2008 року; І, ІІ квартали 2009 року.

Згідно ч. 3 ст. 15 Закону України «Про систему оподаткування» місцеві податки і збори (обов'язкові платежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України. При цьому податки і збори (обов'язкові платежі), зазначені у пункті 2 частини першої і пунктах 2 - 4, 13 та 14 частини другої цієї статті, є обов'язковими для встановлення сільськими, селищними та міськими радами за наявності об'єктів оподаткування або умов, з якими пов'язане запровадження цих податків і зборів.

Види місцевих податків і зборів, їх граничні розміри та порядок обчислення встановлені Декретом Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» (далі - Декрет).

Відповідно до п. 10 ст. 1 Декрету до місцевих податків і зборів належить збір за право використання місцевої символіки.

Рішенням виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 21.03.1995 №72 «Про схвалення Переліку історичних назв, віднесених до символіки м. Києва» (зі змінами, внесеними згідно з розпорядженням Київської міської державної адміністрації №39 від 15.01.1996) (надалі - Перелік) з метою впорядкування використання символіки міста Києва у назвах підприємств та організацій, рекламі та відповідно до рішення Київської міської ради народних депутатів від 15.02.1994 №7 «Про введення збору за право на використання символіки міста Києва» схвалено Перелік назв об'єктів та історичних пам'яток, що відносяться до місцевої символіки, використання яких юридичними особами і громадянами у комерційних цілях підлягає сплаті у встановленому порядку.

Пунктом 76 Переліку назву «Київ» віднесено до переліку назв об'єктів та історичних пам'яток, що відносяться до місцевої символіки, використання яких юридичними особами і громадянами у комерційних цілях підлягає сплаті у встановленому порядку.

Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 09.04.1996 №514 було затверджено «Положення про збір за право на використання символіки міста Києва», п. 1.3 та п. 1.5 якого було визначено, що використання символіки міста Києва (в назвах підприємств, товарних знаках, при виготовленні продукції, наданні послуг, здійсненні робіт) з комерційною метою дозволяється тільки при наявності дозволу на використання символіки міста Києва з комерційною метою за формою згідно з додатком 1 до цього Положення (п. 1.3), дозвіл на використання символіки міста Києва з комерційною метою (далі - дозвіл) видається управлінням по охороні пам'яток історії, культури та історичного середовища (п.1.4), юридичні особи та громадяни, які не отримали дозвіл у встановленому порядку, але використовують символіку міста Києва з комерційною метою, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством. (п.1.5)

З матеріалів справи вбачається, що згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, Товариство з обмеженою відповідальністю «Піца Челентано Київ» як суб'єкт підприємницької діяльності юридична особа зареєстроване Оболонською районною у місті Києві державною адміністрацією 02.08.2005 (ідентифікаційний код 33635722, адреса місцезнаходження: 04210, місто Київ, просп. Героїв Сталінграда, буд. 24-А, оф. 164), визначено види діяльності позивача, а саме: консультації з питань комерційної діяльності та управління; дослідження ринку та вивчення суспільної думки; реклама; інші послуги, надавані юридичним особам та не включені до інших угруповань; навчання дорослих та інші види освіти.

Як встановлено судами та не спростовується матеріалами справи, позивач здійснює господарську діяльність, отримує прибуток та, разом з тим, використовує у власній назві слово «Київ» без отримання відповідного дозволу на право використання символіки, без подання до податкового органу податкового розрахунку збору за право на використання місцевої символіки, нарахування та сплати збору за право використання вказаної символіки в порушення положень ст. ст. 12 - 19 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори».

Отже, за встановлених судом обставин, та за відсутності доказів, що використання слова «Київ» у назві товариства здійснено ним саме для позначення його місцезнаходження, висновок судів попередніх інстанцій щодо провомірності застосування до позивача штрафних санкцій є правильним.

Доводи касаційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав для висновку, що судами попередніх інстанцій при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до частини 1 статті 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст. ст. 210, 220 1 , 223, 224, 230, 231, ч.5 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія -

У Х В А Л И Л А :

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Піца Челентано-Київ» залишити без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.10.2010 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2010 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України в порядку, на підставі та у строки, передбачені статтями 235 - 238, 240 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий:


Т.М. Шипуліна

Судді:


Л.І. Бившева


А.М. Лосєв

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення29.05.2013
Оприлюднено07.06.2013
Номер документу31671152
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6676/10/2670

Ухвала від 28.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 09.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 29.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 07.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 05.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні