ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Справа № 2а-19135/11/2670
04 березня 2025 рокум.ТернопільСуддя Тернопільського окружного адміністративного суду Баб`юк П.М., ознайомившись із матеріалами адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ІЗІ Лайф" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Києва про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
22.12.2011 Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ІЗІ Лайф" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Києва, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 01.09.2011 №0001152220 на суму 2159251,95 грн.
Ухвалою судді Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.12.2011 відкрито провадження у справі №2а-19135/11/2670. Постановлено закінчити підготовче провадження і призначити справу до судового розгляду на 09.02.2012 о 14:00 год.
Ухвалою суду від 09.02.2012, занесеною до журналу судового засідання, оголошено перерву до 05.03.2012 о 11:00 год.
Ухвалою суду від 05.03.2012, занесеною до журналу судового засідання, оголошено перерву до 29.03.2012 о 10:00 год.
Ухвалою суду від 29.03.2012, занесеною до журналу судового засідання, оголошено перерву до 27.04.2012 о 10:40 год.
Згідно довідки секретаря судового засідання від27.04.2012, розгляд справи №2а-19135/11/2670 знято з розгляду.
Ухвалою суду від 25.05.2012, занесеною до журналу судового засідання, оголошено перерву до 25.06.2012 о 10:20 год.
Ухвалою суду від 25.06.2012, занесеною до журналу судового засідання, оголошено перерву до 16.07.2012 о 14:20 год.
Постановою Окружного адміністративного суду від 16.07.2012 у справі №2а-19135/11/2670 в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ІЗІ Лайф" відмовлено повністю.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2012 у справі №2а-19135/11/2670 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ІЗІ Лайф" задоволено. Постанову Окружного адміністративного суду від 16.07.2012 скасовано. Постановлено по справі нове рішення, яким вимоги позивача Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ІЗІ Лайф" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 01.09.2011 року №0001152220 задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби від 01.09.2011 року №0001152220.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 05.10.2016 касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Києва Державної податкової служби задоволено частково. Постанову Окружного адміністративного суду від 16.07.2012 та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2012 у справі №2а-19135/11/2670 скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Матеріали адміністративної справи №2а-19135/11/2670 надійшли на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва 27.10.2016 та за результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями передана на розгляд судді Качур І.А.
Ухвалою судді від 31.10.2016 справу прийнято до провадження та призначено судове засідання на 08.12.2016 о 11:00 год.
Ухвалою суду від 08.12.2016, занесеною до журналу судового засідання, оголошено перерву до 26.01.2017 о 11:00 год.
Ухвалою суду від 26.01.2017, занесеною до журналу судового засідання, постановлено про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження.
Статтями 1, 2 Закону України від 13.12.2022 №2825-IX "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (далі - Закон №2825-ІХ) постановлено ліквідувати Окружний адміністративний суд міста Києва та утворити Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Відповідно до частини третьої статті 29 КАС України у разі ліквідації або припинення роботи адміністративного суду справи, що перебували у його провадженні, невідкладно передаються до суду, визначеного відповідним законом або рішенням про припинення роботи адміністративного суду, а якщо такий суд не визначено - до суду, що найбільш територіально наближений до суду, який ліквідовано або роботу якого припинено.
Абзацами другим, четвертим пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2825-ІХ (в редакції Закону України від 16.07.2024 №3863-IX "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ") визначено, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399 затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, пунктом 14 якого передбачено, що визначення суду для розгляду конкретних судових справ, у тому числі поєднаних судових справ, здійснюється в базі даних шляхом пакетного автоматизованого розподілу судових справ.
За наслідками автоматизованого розподілу судових справ між судами Тернопільський окружний адміністративний суд визначено для розгляду справи №2а-19135/11/2670.
Матеріали адміністративної справи №2а-19135/11/2670 надійшли на адресу Тернопільського окружного адміністративного суду 27.02.2025 та за результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями передані на розгляд головуючому судді Баб`юку П.М.
Згідно з частиною другою статті 30 КАС України, адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.
З урахуванням наведеного, справу належить прийняти до провадження.
15 грудня 2017 року набув чинності Закон України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" №2147-VIII від 03.10.2017, яким КАС України викладено в новій редакції.
Відповідно до п. 10 Розділу VII Перехідних Положень КАС України, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Таким чином, подальший розгляд зазначеної справи відбувається за правилами, що передбачені новою редакцією КАС України.
Згідно ч. 1 ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Відповідно до п.4 ч.4 ст.12 КАС України, виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує: для юридичних осіб - п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (що становить 1514000,00 грн); для фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців - вісімдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (що становить 242240,00 грн).
Оскільки предметом оскарження у даній справі є податкове повідомлення-рішення від 01.09.2011 №0001152220 на суму 2159251,95 грн, відповідно адміністративна справа №2а-19135/11/2670 підлягає розгляду у загальному позовному провадженні.
Також, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку про наявність підстав для заміни відповідача на належного, оскільки відбулись реорганізаційні заходи в структурі органів доходів та зборів.
Так, Кабінетом Міністрів України 20.10.2011 року прийнято Постанову №1074, якою затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади. Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади.
За змістом вимог пункту 5, 6 даного Порядку орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Згідно з п.13 Порядку №1074, акт Кабінету Міністрів України про можливість забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється, видається після здійснення заходів, пов`язаних з державною реєстрацією утвореного органу виконавчої влади як юридичної особи публічного права, затвердженням положення про нього, структури та штатного розпису його апарату, кошторису та заповненням 30 відсотків вакансій.
Судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 18.12.2018 року прийнято Постанову №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України (далі - Постанова №1200) відповідно до якої утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Також судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 30.09.2020 року прийнято Постанову №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби (далі - Постанова №893) відповідно до якої ліквідовуються як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.
Відповідно до п.2 Постанови №893, територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до п.1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом 4 п.3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом 4 п.3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до п.1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018р. №296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком.
Так, відповідно до переліку територіальних органів Державної фіскальної служби, які реорганізуються шляхом приєднання як структурні підрозділи до відповідних територіальних органів Служби, ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві приєднано до ГУ ДФС у м. Києві.
Відповідно до Положення про ГУ ДФС у м. Києві, затвердженого наказом ДФС України від 01.02.2019 №80, (далі - Положення), ГУ ДФС у м. Києві було територіальним органом Державної Фіскальної служби України, який підпорядковується ДФС є органом доходів і зборів.
Згідно п. 5 ч. 1, ч. 3 Положення, ГУ ДФС у м. Києві є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління Міндоходів у м. Києві, Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції у Солом`янському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" визначено, що Державна податкова служба України є правонаступником прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби України у відповідних сферах діяльності.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" від 19.06.2019 №537 утворено юридичну особу публічного права, Головне управління Державної податкової служби у місті Києві, реорганізувавши Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві шляхом його приєднання до Державної податкової служби.
30.07.2019 відбулася державна реєстрація юридичної особи Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (код ЄДРПОУ 43141267).
Таким чином, Головне управління ДПС у місті Києві стало правонаступником Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві.
Однак, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" від 30.09.2020 № 893 постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема, Головне управління ДПС у м. Києві.
Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління ДПС у місті Києві, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 № 643, Головне управління ДПС у м. Києві є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території міста Києва.
ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у місті Києві (код ЄДРПОУ 43141267).
Згідно із пунктом 15 зазначеного Положення ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів.
Відповідно до частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне замінити відповідача у справі з ДПІ у Голосіївському районі м. Києва на його правонаступника Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011).
Крім цього, відповідно до матеріалів справи, ухвалою судді від 31.10.2016 справу прийнято до провадження та призначено судове засідання на 08.12.2016 о 11:00 год. Ухвалою суду від 08.12.2016, занесеною до журналу судового засідання, оголошено перерву до 26.01.2017 о 11:00 год.
Згідно журналу судового засідання, в судовому засіданні 26.01.2017 заслухано пояснення представників сторін щодо предмету позовних вимог. Представник позивача позов підтримав, представник відповідача проти позову заперечував. Після цього, представники сторін заявили про продовження розгляду справи в письмовому провадженні за їх відсутності.
Ухвалою суду від 26.01.2017, занесеною до журналу судового засідання, за згодою учасників справи постановлено перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження.
Таким чином, перебуваючи на стадії розгляду справи по суті, суд, за заявами учасників справи в судовому засіданні, ухвалив продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.3 ст.194 КАС України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом. (п.10 ч.1 ст.4 КАС України)
Відповідно до ч.14 КАС України у разі зміни складу суду на стадії розгляду справи по суті суд повторно розпочинає розгляд справи по суті.
Враховуючи заяви учасників справи, а також те, що заяви по суті справи, пояснення учасників та докази що стосується предмету позову зібрані судом та містяться в матеріалах справи, суд вважає за можливе повторно розпочати розгляд справи по суті в порядку письмового провадження.
У разі заперечення сторін, та за наявності обставин що перешкоджають розгляду справи в письмовому провадженні, повідомити суд.
Також, слід запропонувати учасникам справи у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення цієї ухвали, у разі зміни обставин справи, надати суду додаткові пояснення у справі щодо позовних вимог та заперечень на них.
Керуючись ст.ст. 30, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України,-
УХВАЛИВ:
Прийняти до провадження справу №2а-19135/11/2670.
Замінити відповідача у справі з ДПІ у Голосіївському районі м. Києва на його правонаступника Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011).
Проводити розгляд справи №2а-19135/11/2670 за правилами загального позовного провадження.
Повторно розпочати розгляд справи по суті в порядку письмового провадження за наявним у справі матеріалами.
Запропонувати учасникам справи у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення цієї ухвали, у разі зміни обставин справи, надати суду додаткові пояснення у справі щодо позовних вимог та заперечень на них.
Повідомити учасників справи, що інформацію у справі, яка розглядається, вони можуть отримати за такою веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: https://adm.te.court.gov.ua/sud1970/gromadyanam/spravy/.
Роз`яснити учасникам справи, що адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, зареєстровані за законодавством України як юридичні особи, їх територіальні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи, зареєстровані за законодавством України, реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Головуючий суддя Баб`юк П.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2025 |
Оприлюднено | 05.03.2025 |
Номер документу | 125578526 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо валютного регулювання і валютного контролю, з них за участю органів доходів і зборів |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні