Рішення
від 24.02.2025 по справі 922/3849/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.02.2025м. ХарківСправа № 922/3849/24

Господарський суд Харківської області у складі

судді Чистякової І.О.

за участю секретаря судового засідання Татаурова В.А.

розглянувши за правилами загального позовного провадження справу

за позовом Корпорації "Енергоресурс - Інвест" (вул. Зелена, буд. 131, м. Львів, 79035, ідентифікаційний код 30336890) до Комунального підприємства "Харківські теплові мережі" (вул. Мефодіївська, буд. 11, м. Харків, 61037, ідентифікаційний код 31557119) про стягнення 16 208 242,20 грн за участю представників сторін:

позивача - адвоката Дітковського А.М.

відповідача - Панасейко О.Ю. (самопредставництво)

ВСТАНОВИВ:

Корпорація "Енергоресурс - Інвест" (позивач) звернулася до Господарського суду Харківської області із позовною заявою до Комунального підприємства "Харківські теплові мережі" (відповідач) про стягнення заборгованості у сумі 16 208 242,20 грн.

Крім того, позивач просить стягнути з відповідача судовий збір у сумі 253 123,63 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов`язань за Договором підряду №UDHEEP-KHTM-ICB-19A від 01.06.2020 щодо "Технічної модернізації (переоснащення) 25 теплових камер із заміною арматури та допоміжного обладнання в м. Харків" в частині оплати поставленого устаткування та обладнання.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 04.11.2024 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 18.11.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №922/3849/24. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 16 грудня 2024 року о 09:30 год. Встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву. Запропоновано учасникам справи провести перемови на предмет проведення процедури мирного врегулювання спору або укладення мирової угоди та письмово повідомити суд до початку підготовчого засідання про наявність обставин, зазначених у ч. 2 ст. 182 ГПК України. Встановлено позивачу строк для подання відповіді на відзив - протягом 5 днів з дня отримання відзиву на позов. Встановлено відповідачу строк для подання заперечення на відповідь на відзив - протягом 5 днів з дня отримання відповіді на відзив.

30.11.2024 через підсистему "Електронний суд" від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, який зареєстровано 02.12.2024 за вх.№30217, в якому він просить в позові відмовити повністю, посилаючись зокрема на те, що роботи на об`єктах, що були зачепленi скороченням обсягу робiт за наслiдками Додаткової угоди №13 вiд 11.05.2023, не є завершеними та згідно умов Контракту зобов`язання по сплаті десяти відсотків від загальної або пропорційної вартості EXW у КП "Харківські теплові мережі" настає лише після видачі Сертифіката завершення робіт та Сертифіката прийняття в експлуатацію, тому підстави щодо сплати заборгованості в сумі 16 208 242,20 грн у відповідача відсутні.

06.12.2024 через підсистему "Електронний суд" від позивача надійшло клопотання, яке зареєстроване 09.12.2024 за вх.№30835, про продовження позивачу процесуального строку для подання відповіді на відзив до 16.12.2024 або на інший строк, достатній для підготовки та подання відповіді на відзив, та про відкладення підготовчого засідання.

В судовому засіданні 16.12.2024 без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання від 16.12.2024, про відкладення підготовчого засідання на 13 січня 2025 року о 09:30 год. та про продовження позивачу процесуального строку для подання відповіді на відзив до 16.12.2024.

10.01.2025 через підсистему "Електронний суд" від позивача надійшла відповідь на відзив (вх.№696), в якій він просив суд поновити позивачу строк для подання відповіді на відзив та задовольнити позовні вимоги, посилаючись зокрема на те, що обов`язок щодо оплати отриманого відповідачем устаткування та обладнання виник у відповідача з моменту його поставки. До моменту узгодження та підписання сторонами Поправки №13 Договір передбачав строк оплати поставленого устаткування та обладнання, який був визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати (Додатком 1 (Умови та порядок оплати) до Договору видача Сертифікатів про закінчення та Актів приймання в експлуатацію). Проте після набуття чинності Поправкою 13 строк оплати такого устаткування та обладнання залишився не встановленим, оскільки за згодою сторін Сертифікати про закінчення та Акти приймання в експлуатацію щодо певної частини устаткування та обладнання не будуть видані відповідачу, оскільки за згодою обох сторін обов`язки Підрядника з монтажу вказаного обладнання припинені, а ціна Контракту відповідно зменшена рішенням сторін. За твердженням позивача, існування заборгованості підтверджується первинними документами та Актом звіряння взаєморозрахунків між відповідачем та позивачем за Договором №UDHEEP-KHTM-ICB-19A від 01.06.2020 період: з 01.06.2020 по 30.04.2024, який складено та узгоджено між сторонами, жодних підстав для звільнення відповідача від обов`язку з оплати устаткування та обладнання, яке було передано позивачем у його власність ні Контрактом, ні Поправкою №13, ні діючим законодавством не передбачено.

Ухвалою суду від 13.01.2025 відмовлено Корпорації "Енергоресурс - Інвест" в задоволенні клопотання про поновлення пропущеного процесуального строку для подання відповіді на відзив. Продовжено позивачу строк для подання відповіді на відзив до 10.01.2025 включно. Прийнято до розгляду відповідь на відзив. Продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів. Відкладено підготовче засідання у справі № 922/3849/24 на "27" січня 2025 р. о 12:10.

15.01.2025 через підсистему "Електронний суд" від відповідача надійшло заперечення на відповідь на відзив (вх.№1130), в якому відповідач зазначає, що строк виконання зобов`язання відповідача перед позивачем настає після видачі Сертифікату про завершення робіт та після видачі Акта експлуатаційної приймання протягом шістдесяти (60) днів після отримання рахунку-фактури.

В судовому засіданні 27.01.2025 представник позивача заявив клопотання про відкладення підготовчого засідання та надання йому дозволу на подання письмових пояснень з окремих питань в порядку ст. 161 ГПК України.

В судовому засіданні 27.01.2025 без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання від 27.01.2025, про надання дозволу позивачу на подання додаткових пояснень до наступного судового засідання та відкладення підготовчого засідання на 10.02.2025 о 09:30.

09.02.2025 через підсистему "Електронний суд" від позивача надійшли письмові пояснення, які зареєстровані 10.02.2025 за вх.№3565, в яких він зазначає про припинення існування зобов`язання щодо виконання будівельно-монтажних робіт по 14 об`єктах (14 одиниць обладнання), по яким залишилися несплачені 5% та 5%. Вказане дає підстави стверджувати, що позивач в повному обсязі виконав договірні зобов`язання по вищевказаним 14 одиницям обладнання, а подія, з якою пов`язується за умовами Договору оплата 5% та 5% не може наступити в розрізі Договору для його сторін.

10.02.2025 у час призначений судом підготовчого засідання у цій справі на території Харківської області оголошено сигнал "повітряна тривога" (повідомлення з сайту Офіційна карта повітряних тривог України https://map.ukrainealarm.com, що інформує про повітряну тривогу).

Ухвалою суду від 10.02.2025 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 17 лютого 2025 року о 10:00 год.

В судовому засіданні 17.02.2025 без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання від 17.02.2025, про оголошення у судовому засіданні перерви з розгляду справи по суті до 24.02.2025 о 12:00 год.

Присутній у судовому засіданні представник позивача просив позовні вимоги задовольнити повністю.

Присутній у судовому засіданні представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.

Розглянувши подані документи і матеріали, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши думку представників сторін, господарський суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем (Підрядник) та відповідачем (Замовник) укладено Договір підряду №UDHEEP-KHTM-ICB-19A від 01.06.2020 щодо "Технічної модернізації (переоснащення) 25 теплових камер із заміною арматури та допоміжного обладнання у м. Харкові" (далі - Договір).

Згідно з п. 1 Загальних умов Договору (визначення термінів) "ЗУ" означає ці Загальні Умови, "ОУ" означає Окремі Умови.

Предмет Договору визначено у п. 7 Загальних умов Договору.

Так, відповідно до умов пп. 7.1. п. 7 Загальних умов Договору визначено, що якщо інше прямо не обмежено у Вимогах Замовника, обов`язки Підрядника охоплюють постачання всього Обладнання та виконання всіх Послуг з Монтажу, необхідних для проектування, виробництва (включаючи закупівлю, забезпечення якості, будівництво, монтаж, пов`язані будівельні роботи, передексплуатаційне тестування та доставку) Обладнання, а також монтаж, завершення та введення в експлуатацію Об`єктів відповідно до планів, процедур, специфікацій, креслень, кодексів та будь-яких інших документів, зазначених у розділі Вимоги Замовника. Такі специфікації включають, але не обмежуються, наданням послуг з нагляду та інженерних послуг; постачанням робочої сили, матеріалів, обладнання, запасних частин (як зазначено в Підпункті 7.3 ЗУ нижче) та аксесуарів; Обладнанням Підрядника; будівельними комунікаціями та матеріалами; тимчасовими матеріалами, спорудами та об`єктами; транспортом (включаючи, без обмежень, розвантаження та перевезення на майданчик, з майданчика та на місці), а також зберіганням, за винятком тих постачань, робіт та послуг, які надаватимуться або виконуватимуться Замовником, як зазначено в Додатку до Договірної Угоди під назвою "Обсяг робіт і постачань, наданих Замовником".

Згідно з пп. 7.2. п. 7 Загальних умов Договору Підрядник зобов`язаний, якщо це не виключено в Договорі, виконувати всі такі роботи та/або постачати всі такі матеріали, не зазначені прямо в Договорі, але які можуть бути розумно виведені з умов Договору як необхідні для завершення Об`єктів так, ніби такі роботи та/або матеріали були прямо зазначені в Договорі.

Відповідно до пп. 7.3. п. 7 Загальних умов Договору окрім постачання обов`язкових запасних частин, включених у Договір, Підрядник погоджується постачати запасні частини, необхідні для експлуатації та технічного обслуговування Об`єктів протягом періоду, зазначеного в ОУ, і відповідно до положень, якщо такі є, зазначених в ОУ. Однак ідентифікація, специфікації та кількість таких запасних частин, а також умови постачання мають бути погоджені між Замовником і Підрядником, а вартість таких запасних частин повинна бути зазначена в Прейскуранті №6, який буде додано до Ціни Договору. Вартість таких запасних частин повинна включати покупну ціну та інші витрати й витрати (включаючи гонорари Підрядника), пов`язані з постачанням запасних частин.

Завершення та введення в експлуатацію повинні бути виконані щодо 25 об`єктів, зазначених у підпункті 25.4.1 п. 25 Окремих умов Договору.

Відповідно до пп. 1.1. п. 1 Окремих умов Договору "Завершення" означає, що Об`єкти (або їх конкретна частина, якщо в Договорі визначені окремі частини) завершені як операційно, так і структурно, та перебувають у герметичному та чистому стані, всі роботи щодо Передексплуатаційного тестування Об`єктів або такої конкретної частини завершені, і Об`єкти або їх конкретна частина готові до Введення в експлуатацію відповідно до Пункту 24 ЗУ (Завершення).

Згідно з пп.8.1 п. 8 Окремих умов Договору Підрядник повинен розпочати роботи на Об`єкті протягом одного (1) місяця з Дати набрання чинності для визначення Строку завершення, як це передбачено в Договірній Угоді.

Відповідно до пп. 8.2 п. 8 Окремих умов Договору строк завершення всіх робіт на Об`єкті становитиме двадцять чотири (24) місяці з Дати набрання чинності, як це зазначено в Договірній Угоді. Позика CTF № TF016327 фінансуватиме витрати, що підлягають оплаті, виключно за товари та роботи, які включені до Позики, і які були поставлені, виконані та завершені до дати закриття Позики (30 жовтня 2020 року).

Згідно з пп. 8.1. п. 8 Загальних умов Договору Підрядник зобов`язаний розпочати роботи на Об`єктах протягом періоду, зазначеного в ОУ, і без шкоди для Підпункту 26.2 ЗУ, Підрядник зобов`язаний далі виконувати роботи на Об`єктах відповідно до графіка, зазначеного в Додатку до Договірної Угоди під назвою "Графік виконанім робіт".

Згідно з пп. 8.2. п. 8 Загальних умов Договору Підрядник зобов`язаний досягти Завершення Об`єктів або їх частини, якщо для цієї частини встановлено окремий час завершення, у межах строків, зазначених в ОУ, або в межах продовженого строку, на який Підрядник має право відповідно до Пункту 40 ЗУ.

Підпунктом 9.1. п. 9 Загальних умов Договору визначено, що Підрядник зобов`язується спроектувати, виготовити, включаючи відповідні закупівлі та/або субпідрядні роботи, встановити та завершити Об`єкти відповідно до Договору. Після завершення Об`єкти повинні бути придатними для цілей, визначених у Договорі.

Умови оплати визначено у п. 11 Загальних умов Договору.

Так, згідно з пп. 11.1-11.3 п. 1 Загальних умов Договору ціна Договору повинна бути зазначена в Статті 2 (Ціна Договору та Умови Оплати) Договірної Угоди.

Якщо положення про коригування не передбачено в ОУ, Ціна Договору повинна бути фіксованою та не підлягає будь-яким змінам, за винятком випадків зміни Об`єктів або інших випадків, передбачених Договором.

3 урахуванням Підпунктів 9.2, 10.1 і 35 ЗУ, Підрядник вважається таким, що задовольнив себе щодо правильності та достатності Ціни Договору, яка, за винятком випадків, передбачених Договором, покриває всі його зобов`язання за Договором.

Підпунктом 2.1 статті 2 Окремих умов Договору передбачено, що ціна Договору (Відповідно до пункту 11 Загальних умов). Замовник зобов`язується виплатити Підряднику Ціну Договору як винагороду за виконання Підрядником своїх зобов`язань згідно з цим Договором. Ціна Договору складається із сукупних значень: 7 488 761,94 євро (сім мільйонів чотириста вісімдесят вісім тисяч сімсот шістдесят один євро і 94 євроценти) та 37 458 154,80 грн (тридцять сім мільйонів чотириста п`ятдесят вісім тисяч сто п`ятдесят чотири гривні і 80 копійок), як це зазначено в Прейскуранті № 5 (Зведений кошторис), включаючи ПДВ.

В той же час, пп. 2.2 статті 2 Окремих умов Договору передбачає, що умови оплати (відповідно до пункту 12 Загальних Умов). Умови та процедури оплати, відповідно до яких Замовник відшкодовуватиме витрати Підряднику, наведені в Додатку (Умови та Процедури оплати) до цієї Угоди.

Відповідно до підпункту 12.1 п. 12 Загальних Умов Договору ціна Договору повинна бути виплачена відповідно до Статті 2 (Ціна Договору та Умови Оплати) Договірної Угоди та в Додатку до Договірної Угоди під назвою "Умови та Процедури Оплати", де також викладено процедури, яких слід дотримуватися при поданні заявки на оплату та обробці платежів.

Отже порядок оплати Устаткування та обладнання, поставленого відповідно до умов Договору визначено Додатком 1 (Умови та Процедури оплати), та передбачає наступне:

Прейскурант № 2, Обладнання та устаткування, що постачається з країни Замовника.

Щодо обладнання та устаткування, що постачається з країни Замовника, передбачаються такі платежі:

Десять відсотків (10%) від загальної вартості ЕХW (згідно з визначенням Інкотермс 2010) як авансовий платіж після отримання правильно виставленого рахунка та безвідкличної гарантії авансового платежу на еквівалентну суму, виписану на користь Замовника. Гарантія авансового платежу може бути зменшена пропорційно вартості обладнання, доставленого на майданчик, підтвердженій вантажними та супровідними документами.

Вісімдесят відсотків (80%) від загальної або пропорційної вартості ЕХW (згідно з визначенням Інкотермс 2010) після доставки на місце призначення протягом шістдесяти (60) днів після отримання наступних документів у правильній формі:

(і) один (1) оригінал і дві (2) копії рахунка Підрядника із зазначенням ідентифікаційного номера

Договору, опису товару, кількості товару, ціни за одиницю та загальної суми. Рахунок повинен бути повністю адресований Замовнику; оригінали мають бути підписані уповноваженим представником Підрядника та скріплені офіційною печаткою Підрядника;

(іі) один (1) оригінал і дві (2) копії Акту прийому-передачі обладнання, підписаного Замовником і Підрядником;

(ііі) один (1) оригінал і дві (2) копії Сертифіката походження або іншого документа, що підтверджує походження товару, прийнятного для Замовника.

П`ять відсотків (5%) від загальної або пропорційної вартості ЕХW (згідно з визначенням Інкотермс 2010) після видачі Сертифіката завершення робіт, протягом шістдесяти (60) днів після отримання рахунка.

П`ять відсотків (5%) від загальної або пропорційної вартості ЕХW (згідно з визначенням Інкотермс 2010) після видачі Сертифіката прийняття в експлуатацію, протягом шістдесяти (60) днів після отримання рахунка.

Прейскурант № 3, Проектні послуги:

Щодо проектних послуг для іноземної та місцевої валютних частин передбачаються такі платежі:

Десять відсотків (10%) від загальної суми проектних послуг як авансовий платіж після отримання правильно виставленого рахунка та безвідкличної гарантії авансового платежу на еквівалентну суму, виписану на користь Замовника.

Дев`яносто відсотків (90%) від загальної або пропорційної суми за проектні послуги після прийняття проекту відповідно до пункту 20 Загальних Умов керівником проекту протягом шістдесяти (60) днів після отримання наступних документів у правильній формі:

(i) один (1) оригінал і дві (2) копії рахунка Підрядника із зазначенням ідентифікаційного

номера Договору, опису послуг, кількості, ціни за одиницю та загальної суми. Рахунок повинен бути повністю адресований Замовнику; оригінали мають бути підписані уповноваженим представником Підрядника та скріплені офіційною печаткою Підрядника;

(ii) один (1) оригінал і дві (2) копії Акту прийому-передачі завершених послуг, підписаного Замовником і Підрядником.

Прейскурант № 4. Монтажні послуги:

Щодо монтажних послуг для іноземної та місцевої валютних частин передбачаються такі платежі:

Десять відсотків (10%) від загальної суми монтажних послуг як авансовий платіж після отримання правильно виставленого рахунка та безвідкличної гарантії авансового платежу на еквівалентну суму, виписану на користь Замовника. Гарантія авансового платежу може бути зменшена пропорційно до вартості виконаних Підрядником робіт, підтверджених рахунками за монтажні послуги.

Вісімдесят відсотків (80%) від виміряної вартості виконаних Підрядником робіт, як зазначено в Програмі виконання робіт, протягом попереднього місяця, підтверджені дозволом Замовника на заявку Підрядника (у формі Акту прийому-передачі), будуть виплачуватися щомісячно протягом шістдесяти (60) днів після отримання наступних документів у правильній формі:

(і) один (1) оригінал і дві (2) копії рахунка Підрядника із зазначенням ідентифікаційного номера Договору, опису робіт та/або послуг, кількості, ціни за одиницю та загальної суми. Рахунок повинен бути повністю адресований Замовнику; оригінали мають бути підписані уповноваженим представником Підрядника та скріплені офіційною печаткою Підрядника;

(іі) один (1) оригінал і дві (2) копії Акту прийому-передачі завершених робіт та/або послуг, підписаного Замовником і Підрядником.

П`ять відсотків (5%) від загальної або пропорційної вартості виконаних Підрядником монтажних послуг, підтверджених дозволом Замовника на щомісячні заявки Підрядника, виплачуються після видачі Сертифіката завершенім робіт протягом шістдесяти (60) днів після отримання правильно виставленого рахунка.

П`ять відсотків (5%) від загальної вартості виконаних Підрядником монтажних послуг, підтверджених дозволом Замовника на щомісячні заявки Підрядника, виплачуються після видачі письмового Акту про завершення навчання персоналу Замовника та Сертифіката прийняття в експлуатацію, протягом шістдесяти (60) днів після отримання правильно виставленого рахунка.

У разі, якщо Замовник не здійснить будь-який платіж у відповідну дату, Замовник зобов`язаний сплатити Підряднику відсотки на суму такого простроченого платежу за ставкою чотирнадцять відсотків (14%) річних для місцевої валюти та два відсотки (2%) річних для іноземної валюти за період затримки до повної оплати.

Отже за умовами Договору Підрядник набував право отримати доплати в розмір 5% та 5% після виконання певного комплексу зобов`язань за Договором, а саме проведення будівельно-монтажних робіт (перелік і вартість таких робіт визначалася Прейскурантом № 4).

Разом із тим, у зв`язку із початком повномасштабної агресії Російської Федерації проти України, веденням активних реальних бойових дій на території міста Харкова, що призвело до зміни умов виконання зобов`язань за Договором, між сторонами було погоджено та укладено Поправку №13 від 11.05.2023 (далі - Поправка №13).

Відповідно до п. 1 Поправки №13 до Договору визначено, що враховуючи обставини непереборної сили, спричинені військовою агресією Росії проти України, Підрядник для забезпечення завершення виконання Договору в умовах форс- мажору звернувся із запитом (листи Підрядника № 871 від 7 грудня 2022 року та № 888/1 від 14 грудня 2022 року) щодо продовження строку виконання Договору.

Керуючись Підпунктом 40.1(6) Загальних Умов Договору, Замовник погодився (згідно з листом Замовника № 02-33/9163 від 9 грудня 2022 року) на продовження строку виконання Договору на 6 місяців до 30 травня 2023 року.

Згідно з п. 2 Поправки №13 до Договору для забезпечення завершення будівельно-монтажних робіт, які були розпочаті за Договором до дати закриття Позики № TF016327 (30 червня 2023 року), Сторони погодилися скоротити обсяг робіт наступним чином:

проектування, виготовлення та постачання мають бути завершені для 25 об`єктів;

будівельно-монтажні роботи, тестування, введення в експлуатацію мають бути завершені для 11 об`єктів.

В результаті вищезазначених робіт, будівельно-монтажні роботи на 14 об`єктах (№ 1,3, 4, 5, 6, 8, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 24) були виключені з Прейскуранта № 4 «Монтаж та інші послуги», і, відповідно, загальна вартість Прейскуранта № 4 була зменшена на (-) 16 761 301,25 грн.

Як наслідок вищенаведеного, у Договорі передбачені наступні узагальнені зміни:

Загальна вартість Прейскуранта № 4 «Монтаж та інші послуги» зменшена на (-) 16 761 301,25 грн і становить 15 556 366,76 грн.

Загальна вартість Прейскуранта № 2 «Обладнання та обов`язкові запасні частини, що постачаються з країни Замовника» не змінюється і становить 8 459 726,90 євро.

Загальна вартість Прейскуранта № 3 «Проектні послуги» не змінюється і становить 14 931 997,80 грн.

Нова загальна вартість Договору становить 8 459 726,90 євро і 30 488 364,56 грн.

Графік виконання робіт було переглянуто відповідно до погодженого продовження строків виконання та скороченого обсягу робіт за Договором.

Отже 11.05.2023 сторонами до Договору внесені зміни на підставі Поправки № 13, які передбачали:

- залишення без змін обсягу проектування, виготовлення та постачання обладнання (Прейскуранти № 2 і № 3);

- зменшення обсягу будівельно-монтажних робіт, шляхом виключення з Прейскуранту № 4 робіт по об`єктах № 1, 3, 4, 5, 6, 8, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 24.

Отож для Підрядника припинили існувати зобов`язання щодо виконання будівельно-монтажних робіт по 14 об`єктах (14 одиниць обладнання № 1, 3, 4, 5, 6, 8, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 24), по яким залишилися несплачені 5% та 5%, які є предметом спору у цій справі.

При цьому, позивачем зазначено, що змінивши умови договору 11.05.2023 на підставі Поправки № 13 та припинивши зобов`язання Підрядника щодо завершення робіт сторони фактично залишили не врегульованим питання початку перебігу строків на оплату 5% та 5%.

Внаслідок підписання сторонами Поправки №13 було зменшено ціну Договору, у зв`язку з чим викладено п. 2.1. Договору у наступній редакції: Замовник зобов`язується виплатити Підряднику Ціну Договору як винагороду за виконання Підрядником своїх зобов`язань згідно з цим Договором. Ціна Договору складається із сукупних значень: 8 459 726,90 Євро (вісім мільйонів чотириста п`ятдесят дев`ять тисяч сімсот двадцять шість Євро 90 євроцентів) та 30 488 364,56 грн. (тридцять мільйонів чотириста вісімдесят вісім тисяч триста шістдесят чотири гривень та 56 копійок), як це зазначено в Прейскуранті № 5 (Зведений кошторис), включаючи ПДВ.

Станом на дату укладення Поправки №13 Підрядником були в повному обсязі надані послуги з проектування та поставки обладнання, та залишалися частково не виконані будівельно-монтажні роботи, зобов`язання з виконання яких були припинені в результаті укладення Поправки №13 до Договору.

Крім того, сторонами було погоджено та укладено Поправку №15 від 09.11.2023 до Договору (далі - Поправка №15), внаслідок підписання якої змінено п. 2.1 Договору та викладено у наступній редакції: Замовник зобов`язується виплатити Підряднику Ціну Договору як винагороду за виконання Підрядником своїх зобов`язань згідно з цим Договором. Ціна Договору складається із сукупних значень: 8 459 726,90 Євро (вісім мільйонів чотириста п`ятдесят дев`ять тисяч сімсот двадцять шість Євро 90 євроцентів) та 32 935 198,10 грн. (тридцять два мільйони дев`ятсот тридцять п`ять тисяч сто дев`яносто вісім гривень та 10 копійок), як це зазначено в Прейскуранті № 5 (Зведений кошторис), включаючи ПДВ.

Крім того, Поправкою №15 до Договору змінено п. 8.2 Окремих умов Договору та викладено у наступній редакції: Строк завершення всіх робіт на об`єкті становитиме тридцять три (33) місяці з дати набрання чинності, як це зазначено в Договорі, але завершиться не пізніше 31 серпня 2023 року та наведено конкретні строки завершення робіт по 11-ти Об`єктам №2, 7, 9, 10, 11, 16, 17, 21, 22, 23, 25.

По 14 Об`єктам № 1, 3, 4, 5, 6, 8, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 24 строки завершення робіт не встановлювалися. Позика CTF N TF016327 фінансуватиме витрати, що підлягають оплаті виключно за товари та роботи, включені до Позики, які були поставлені, виконані та завершені до дати закриття Позики (31 грудня 2023 року).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до умов Договору позивач виконав проектні роботи на загальну суму 14 389 164,63 грн, що підтверджується підписаними сторонами Актами приймання-передачі виконаних послуг №1 від 22.02.2021 на суму 840 381,93 грн, №2 від 22.02.2021 на суму 157 571,55 грн, №3 від 22.03.2021 на суму 287 217,36 грн, №5 від 07.04.2021 на суму 1 531 826,46 грн, №7 від 31.05.2021 на суму 1 835 570,25 грн, №14 від 05.07.2021 на суму 678 427,20 грн, №21 від 09.07.2021 на суму 1 909 225,08 грн, №28 від 30.08.2021 на суму 776 662,74 грн, №29 від 30.08.2021 на суму 147 066,63 грн, №34 від 22.10.2021 на суму 494 386,47 грн, №35 від 22.10.2021 на суму 1 206 969,84 грн, №39 від 06.12.2021 на суму 1 064 143,80 грн, №41 від 09.12.2021 на суму 84 984,00 грн, №42 від 17.12.2021 на суму 412 981,47 грн, №43 від 17.12.2021 на суму 494 849,88 грн, №64 від 10.05.2023 на суму 573 920,21 грн, №66 від 10.05.2023 на суму 402 996,50 грн, №98 від 28.12.2023 на суму 112 702,80 грн, №99 від 28.12.2023 на суму 1 377 280,46 грн.

Також, відповідно до умов Договору позивач поставив відповідачу устаткування та обладнання на загальну суму 279 185 735,40 грн, про що свідчать відповідні Акти приймання-передачі та видаткові накладні, а саме:

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №4 від 22.03.2021 та видаткова накладна №01 від 22.03.2021 на суму 25 175 636,23 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №6 від 19.05.2021 та видаткова накладною №02 від 19.05.2021 року на суму 18 865 462,74 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №13 від 25.06.2021 та видатковою накладна №03 від 25.06.2021 на суму 16 906 111,61 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №15 від 06.07.2021 та видаткова накладна №04 від 06.07.2021 на суму 558 642,62 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №22 від 12.08.2021 та видаткова накладна №04 від 12.08.2021 на суму 25 368 134,67 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №26 від 16.08.2021 та видаткова накладна №26 від 16.08.2021 на суму 285 861,58 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №27 від 27.08.2021 та видаткова накладна №05 від 27.08.2021 на суму 1 101 760,70 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №30 від 09.09.2021 та видаткова накладна №06 від 09.09.2021 на суму 3 288 148,51 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №31 від 24.09.2021 та видаткова накладна №07 від 24.09.2021 на суму 3 732 774,30 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №32 від 24.09.2021 та видаткова накладна №08 від 24.09.2021 на суму 18 055 683,88 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №33 від 05.10.2021 та видаткова накладна №09 від 05.10.2021 на суму 1 373 075,54 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №36 від 25.10.2021 та видаткова накладна №10 від 25.10.2021 на суму 5 422 370,45 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №37 від 04.11.2021 та видаткова накладна №11 від 04.11.2021 на суму 13 649 223,84 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №38 від 04.11.2021 та видаткова накладна №12 від 04.11.2021 на суму 5 995 812,13 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №40 від 06.12.2021 та видаткова накладна №13 від 06.12.2021 на суму 13 212 731,26 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №44 від 22.12.2021 та видаткова накладна №14 від 22.12.2021 на суму 10 395 107,89 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №45 від 25.08.2022 та видаткова накладна №15 від 25.08.2022 на суму 3 309 779,94 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №46 від 25.08.2022 та відповідна видаткова накладна №16 від 25.08.2022 на суму 5 114 732,42 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №47 від 26.08.2022 та видаткова накладна №17 від 26.08.2022 на суму 3 667 471,73 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №51 від 04.10.2022 та видаткова накладна №51 від 04.10.2022 на суму 5 188 413,77 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №52 від 18.10.2022 та відповідна видаткова накладна №19 від 18.10.2022 на суму 3 405 797,26 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №54 від 26.10.2022 та видаткова накладна №20 від 26.10.2022 на суму 9 486 938,52 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №55 від 28.10.2022 та видаткова накладна №21 від 28.10.2022 на суму 5 942 965,26 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №56 від 01.11.2022 та видаткова накладна №22 від 01.11.2022 на суму 13 856 542,37 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №57 від 16.11.2022 та видаткова накладна №23 від 16.11.2022 на суму 5 399 867,03 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №58 від 06.12.2022 та видаткова накладна №24 від 06.12.2022 на суму 50 573 978,65 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №63 від 06.02.2023 та видаткова накладна №25 від 06.02.2023 на суму 3 779 805,95 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №72 від 28.06.2023 та видаткова накладна №72 від 28.06.2023 на суму 1 445 807,61 грн,

- Акт приймання-передачі устаткування та обладнання №103 від 28.12.2023 та видаткова накладна №103 від 28.12.2023 на суму 4 627 096,94 грн.

Крім того, відповідно до умов Договору позивач виконав передбачені Договором будівельні та монтажні роботи на загальну суму 18 681 876,59 грн, що підтверджується підписаними сторонами Актами приймання-передачі виконаних робіт та/або послуг за №8 від 23.06.2021 на суму 272 479,00 грн, №9 від 23.06.2021 на суму 237 403,00 грн, №10 від 23.06.2021 на суму 153 532,00 грн, №11 від 23.06.2021 на суму 184 900,00 грн, №12 від 23.06.2021 на суму 116 870,00 грн, №16 від 07.07.2021 на суму 550 694,40 грн, №17 від 07.07.2021 на суму 271 509,00 грн, №18 від 07.07.2021 на суму 419 827,80 грн, №19 від 09.07.2021 на суму 256 913,25 грн, №20 від 09.07.2021 на суму 103 337,50 грн, №23 від 16.08.2021 на суму 93 423,00 грн, №24 від 16.08.2021 на суму 88 575,00 грн, №25 від 16.08.2021 на суму 68 836,80 грн, №48 від 16.09.2022 на суму 428 322,25 грн, №49 від 16.09.2022 на суму 416 152,44 грн, №50 від 16.09.2022 на суму 487 186,92 грн, №53 від 24.10.2022 на суму 1 322 859,42 грн, №59 від 22.12.2022 на суму 537 511,92 грн, №60 від 22.12.2022 на суму 397 516,57 грн, №61 від 22.12.2022 на суму 1 447 694,51 грн, №62 від 22.12.2022 на суму 969 168,45 грн, №65 від 10.05.2023 на суму 834 213,12 грн, №67 від 29.05.2023 на суму 277 417,85 грн, №68 від 29.05.2023 на суму 155 630,52 грн, №69 від 29.05.2023 на суму 71 034,85 грн, №70 від 29.05.2023 на суму 93 826,11 грн, №71 від 29.05.2023 на суму 47 788,48 грн, №73 від 28.06.2023 на суму 125 468,45 грн, №74 від 28.06.2023 на суму 179 435,00 грн, №75 від 28.06.2023 на суму 181 522,44 грн, №76 від 28.06.2023 на суму 81 804,15 грн, №77 від 28.06.2023 на суму 54 907,18 грн, №78 від 28.06.2023 на суму 1 710 363,32 грн, №79 від 28.06.2023 на суму 804 145,17 грн, №80 від 28.06.2023 на суму 95 272,50 грн, №81 від 28.06.2023 на суму 158 398,64 грн, №82 від 28.06.2023 на суму 235 510,92 грн, №83 від 28.06.2023 на суму 55 739,37 грн, №84 від 20.10.2023 на суму 1 998 186,79 грн, №85 від 25.10.2023 на суму 69 595,03 грн, №86 від 25.10.2023 на суму 45 976,65 грн, №89 від 25.10.2023 на суму 45 256,75 грн, №90 від 07.12.2023 на суму 1 047 110,93 грн, №91 від 07.12.2023 на суму 105 153,43 грн, №92 від 07.12.2023 на суму 190 320,36 грн, №93 від 07.12.2023 на суму 284 488,90 грн, №94 від 07.12.2023 на суму 37 478,32 грн, №95 від 07.12.2023 на суму 31 190,35 грн, №96 від 07.12.2023 на суму 43 176,37 грн, №97 від 07.12.2023 на суму 21 997,22 грн, №100 від 28.12.2023 на суму 72 959,91 грн, №101 від 28.12.2023 на суму 217 004,65 грн, №102 від 28.12.2023 на суму 484 789,63 грн.

В даній справі сторони не заперечують факт належного виконання взаємних зобов`язань щодо наданих послуг з проектування та їх оплати, щодо фактично виконаних будівельно-монтажних робіт та їх оплати. Спір виник щодо не оплати відповідачем 10% вартості 14 одиниць поставленого обладнання (Прейскурант № 2) внаслідок виключення Поправкою № 13 до Договору з Прейскуранту № 4 обсягу будівельно-монтажних робіт, що стосуються вказаних 14 Об`єктів.

Відповідно до умов Договору, з урахуванням змін, які були внесені до нього сторонами, позивач виконав договірні зобов`язання по вищевказаним 25 одиницям обладнання на загальну суму 312 256 776,62 грн (14 389 164,63 грн + 279 185 735,40 грн + 18 681 876,59 грн), що включає проектування, поставку 25 одиниць обладнання та будівельно-монтажні роботи по 11 одиницям обладнання, однак відповідачем в порушення умов Договору отримане устаткування та обладнання оплачено частково на загальну суму 296 048 534,42 грн, внаслідок чого у відповідача утворилась заборгованість у розмірі 16 208 242,20 грн.

Існування вказаної суми боргу підтверджується вказаними первинними документами та Актом звіряння взаєморозрахунків між відповідачем та позивачем за Договором №UDHEEP-KHTM-ICB-19A від 01.06.2020 період: з 01.06.2020 по 30.04.2024, який складено та узгоджено між сторонами.

14.10.2024 позивач направив на адресу відповідача лист-вимогу №14-22-2024 про сплату на рахунок позивача загальної заборгованості у розмірі 16 208 242,20 грн не пізніше семи календарних днів з дня її отримання, що підтверджується поштовою накладною та описом вкладення до поштового відправлення.

Однак відповідач заборгованість у розмірі 16 208 242,20 грн не перерахував позивачу, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.

Предметом цього спору є вимоги позивача про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості у розмірі 16 208 242,20 грн щодо не оплати відповідачем 10% вартості 14 одиниць поставленого обладнання (Прейскурант № 2) внаслідок виключення Поправкою № 13 до Договору з Прейскуранту № 4 обсягу будівельно-монтажних робіт, що стосуються вказаних 14 об`єктів.

Пунктом 1 частини 2 статті 11 ЦК України передбачено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.

Частиною 1 статті 626 ЦК України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Положеннями частини 1 статті 627 ЦК України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

В силу приписів частини 1 статті 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Згідно статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Вказаний договір містить ознаки договору підряду та договору поставки.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Частиною 1 ст. 692 ЦК України встановлено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Згідно зі ст. 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події. Якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

В свою чергу, ст. 599 ЦК України визначає, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Згідно з положеннями статей 525, 526 ЦК України, статті 193 ГК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов Договору та вимог законодавства, інших правових актів, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтями 11, 509 ЦК України встановлено, що підставою виникнення цивільних прав і обов`язків (зобов`язань) є договори. Зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана виконати на користь іншої сторони (кредитора) певні дії (у т.ч. сплатити грошові кошти), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язків.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідно до умов Договору, з урахуванням змін, які були внесені до нього сторонами, позивач виконав договірні зобов`язання по вищевказаним 25 одиницям обладнання на загальну суму 312 256 776,62 грн, що включає проектування, поставку 25 одиниць обладнання та будівельно-монтажні роботи по 11 одиницям обладнання, однак відповідачем в порушення умов Договору отримане устаткування та обладнання оплачено частково на загальну суму 296 048 534,42 грн, внаслідок чого у відповідача утворилась заборгованість у розмірі 16 208 242,20 грн.

Існування вказаної суми боргу підтверджується вказаними первинними документами, Актом звіряння взаєморозрахунків між відповідачем та позивачем за Договором №UDHEEP-KHTM-ICB-19A від 01.06.2020 період: з 01.06.2020 по 30.04.2024, який складено та узгоджено між сторонами.

Твердження відповідача у відзиві про те, що роботи на об`єктах, що були зачепленi скороченням обсягу робiт за наслiдками Додаткової угоди №13 вiд 11.05.2023, не є завершеними та згідно умов Контракту зобов`язання по сплаті десяти відсотків від загальної або пропорційної вартості EXW у КП "Харківські теплові мережі" настає лише після видачі Сертифіката завершення робіт та Сертифіката прийняття в експлуатацію, тому підстави щодо сплати заборгованості в сумі 16 208 242,20 грн у відповідача відсутні, суд вважає необгрунтованими та спростованими матеріалами справи з огляду на наступне.

Як встановлено судом, до моменту узгодження та підписання сторонами Поправки №13 Договір передбачав строк оплати поставленого устаткування та обладнання, який був визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати (Додатком 1 (Умови та Процедура оплати) до Договору видача Сертифікатів про закінчення та Актів приймання в експлуатацію).

Утім після набуття чинності Поправкою №13 до Договору строк оплати такого устаткування та обладнання залишився не встановленим, оскільки за згодою сторін Сертифікати про закінчення та Акти приймання в експлуатацію щодо певної частини устаткування та обладнання не будуть видані Замовником, адже за згодою обох сторін обов`язки Підрядника з монтажу вказаного обладнання припинені, а ціна Договору відповідно зменшена рішенням сторін.

При цьому, жодних підстав для звільнення відповідача від обов`язку з оплати устаткування та обладнання, яке було передано позивачем у власність відповідача, ні Договором, ні Поправкою №13 до Договору, ні діючим законодавством не передбачено.

Згідно зі ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно з частиною 1 статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008 зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

З огляду на викладене та на те, що відповідачем у встановленому законом порядку позовні вимоги позивача не спростовано, суд вважає позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача заборгованості у сумі 16 208 242,20 грн, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо розподілу судового збору суд зазначає наступне.

За змістом підпунктів 1, 2 пункту 2 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" ставки судового збору за подання до господарського суду позовної заяви встановлюються у таких розмірах: майнового характеру - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2025 рік" прожитковий мінімум для працездатних осіб установлено з 1 січня 2025 року в розмірі 3 028,00 грн.

При цьому, згідно з ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

За подання до суду цього позову в електронній формі позивач мав сплатити судовий збір у сумі 194 498,91 грн, фактично ж сплачено згідно платіжної інструкції №3051 від 08.10.2024 у сумі 243 123,63 грн, а отже позивачем зайво сплачено судовий збір у сумі 48 624,72 грн.

Пунктом 1 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду, у разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Отже суд звертає увагу позивача, що він має право на повернення з Державного бюджету України зайво сплаченого судового збору у сумі 48 624,72 грн після подання відповідного клопотання.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Ураховуючи те, що позов задоволено повністю, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, витрати щодо сплати судового збору покладаються на відповідача у сумі 194 498,91 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст. 6, 8, 19, 124,129 Конституції України, ст. 6, 11, 509, 525, 526, 530, 610-612, 627-629, 692, 712, 837 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, та ст. 4, 20, 73, 74, 77, 86, 129, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства "Харківські теплові мережі" (вул. Мефодіївська, буд. 11, м. Харків, 61037, ідентифікаційний код 31557119) на користь Корпорації "Енергоресурс - Інвест" (вул. Зелена, буд. 131, м. Львів, 79035, ідентифікаційний код 30336890) заборгованість у сумі 16 208 242,20 грн, а також судовий збір у сумі 194 498,91 грн.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ в установленому порядку.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Східного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення відповідно до ст.ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України та з урахуванням п.п. 17.5 п.17 Перехідних положень Кодексу.

Учасники справи можуть одержати інформацію по справі зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою http://court.gov.ua/.

Повне рішення складено "06" березня 2025 р.

Суддя І.О. Чистякова

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення24.02.2025
Оприлюднено07.03.2025
Номер документу125637711
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі надання послуг

Судовий реєстр по справі —922/3849/24

Рішення від 24.02.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Рішення від 24.02.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 17.02.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 17.02.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 10.02.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 13.01.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 13.01.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 13.01.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 18.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні