ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2025 року справа №200/7172/24
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Гаврищук Т.Г., суддів: Блохіна А.А., Сіваченка І.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 17 грудня 2024 року по справі № 200/7172/24 (суддя І інстанції Загацька Т.В.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АВІС-ТРЕНД" до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області, Державної податкова служба України (про визнання незаконними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-
УСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом про визнання незаконними дії ГУ ДПС Донецькій області, щодо відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: - податкова накладна № 1 від 01.11.2021 на суму 3 995 040, 00 грн, з урахуванням ПДВ датою подання 02.11.2021;- податкова накладна № 1 від 25.10.2021 на суму 1 001 880, 00 грн з урахуванням ПДВ датою подання 26.10.2021;- податкова накладна № 4 від 02.11.2021 на суму 4000 127, 00 грн з урахуванням ПДВ датою подання 03.11.2021;- податкова накладна № 4 від 26.10.2021 на суму 3003 153, 00 грн з урахуванням ПДВ датою подання 27.10.2021;- податкова накладна № 7 від 03.11.2021 на суму 3 001 338, 00 грн з урахуванням ПДВ датою подання 04.11.2021;- податкова накладна № 7 від 27.10.2021 на суму 5 004 743, 00 грн з урахуванням ПДВ датою подання 29.10.2021;- податкова накладна № 10 від 04.11.2021 на суму 3 005 919, 00 грн з урахуванням ПДВ датою подання 08.11.2021;- податкова накладна № 10 від 28.10. 2021 на суму 5 000 409, 00 грн з урахуванням ПДВ датою подання 29.10.2021;- податкова накладна № 13 від 05.11.2021 на суму 5 358 018, 00 з урахуванням ПДВ датою подання 08.11.2021;- податкова накладна № 13 від 29.10.2021 на суму 2996 562, 00 грн з урахуванням ПДВ датою подання 01.10. 2021;- податкова накладна № 16 від 08.11.2021 на суму 3002 914, 00 грн з урахуванням ПДВ датою подання 09.11.2021;- податкова накладна № 19 від 09.11.2021 на суму 1 688 461, 00 грн з урахуванням ПДВ датою подання 10.11.2021;- податкова накладна № 2 від 01.11.2021 на суму 2 999 681, 00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 02.11.2021;- податкова накладна № 2 від 25.10.2021 на суму 998 800, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 26.10.2021;- податкова накладна № 5 від 02.11.2021 на суму 3 999 687, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 03.11.2021;- податкова накладна № 5 від 26.10.2021 на суму 3006 827, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 27.10.2021;- податкова накладна № 8 від 03.11.2021 на суму 3 993 977, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 04.11.2021;- податкова накладна № 8 від 27.10.2021 на суму 4 997 447, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 29.10.2021;- податкова накладна № 11 від 28.10.2021 на суму 4 998 285, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 29.10.2021;- податкова накладна № 12 від 04.11.2021 на суму 3004 320, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 08.11.2021;- податкова накладна № 14 від 05.11.2021 на суму 4 366 170, 00 з урахуванням ПДВ, датою подання 08.11.2021;- податкова накладна № 14 від 29.10.2021 на суму 2996 562, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 01.11.2021;- податкова накладна № 17 від 08.11.2021 на суму 3 998 936, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 08.11.2021;- податкова накладна № 20 від 09.11.2021 на суму 568 866, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 10.11.2021;- податкова накладна № 3 від 01.11.2021 на суму 3001227, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 02.11.2021;- податкова накладна № 3 від 25.10.2021 на суму 996 666, 00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 26.10.2021;- податкова накладна № 6 від 02.11.2021 на суму 4 001 458, 00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 03.11.2021;- податкова накладна № 6 від 26.10.2021 на суму 2 995 148, 00 грн з урахуванням ПДВ, датою подання 27.10.2021;- податкова накладна № 9 від 03.11.2021 на суму 3 994 334, 00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 04.11.2021;- податкова накладна № 9 від 27.10.2021 на суму 5005614, 00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 29.10.2021;- податкова накладна № 11 від 04.11.2021 на суму 4001531,00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 08.11.2021;- податкова накладна № 12 від 28.10.2021 на суму 5011235,00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 29.10.2021;- податкова накладна № 15 від 05.11.2021 на суму 4311580,00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 08.11.2021;- податкова накладна № 15 від 29.10.2021 на суму 3001498,00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 01.11.2021;- податкова накладна № 18 від 08.11.2021 на суму 3004333,00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 09.11.2021;- податкова накладна № 21 від 09.11.2021 на суму 1852728,00 грн, з урахуванням ПДВ, датою подання 10.11.2021; та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати ці податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 17 грудня 2024 року позов задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Державної податкової служби України щодо неприйняття рішення відносно реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "АВІС-ТРЕНД" № 1 від 01.11.2021; № 1 від 25.10.2021; № 4 від 02.11.2021; № 4 від 26.10.2021; № 7 від 03.11.2021; № 7 від 27.10.2021; № 10 від 04.11.2021; № 10 від 28.10.2021; № 13 від 05.11.2021; № 13 від 29.10.2021; № 16 від 08.11.2021; № 19 від 09.11.2021; № 2 від 01.11.2021; № 2 від 25.10.2021; № 5 від 02.11.2021; № 5 від 26.10.2021; № 8 від 03.11.2021; № 8 від 27.10.2021; № 11 від 28.10.2021; № 12 від 04.11.2021; № 14 від 05.11.2021; № 14 від 29.10.2021; №17 від 08.11.2021; № 20 від 09.11.2021;№ 3 від 01.11.2021; № 3 від 25.10.2021; № 6 від 02.11.2021; № 6 від 26.10.2021; № 9 від 03.11.2021; № 9 від 27.10.2021; № 11 від 04.11.2021; № 12 від 28.10.2021; № 15 від 05.11.2021; № 15 від 29.10.2021; № 18 від 08.11.2021; № 21 від 09.11.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем їх подання.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "АВІС-ТРЕНД" № 1 від 01.11.2021; № 1 від 25.10.2021; № 4 від 02.11.2021; № 4 від 26.10.2021; № 7 від 03.11.2021; № 7 від 27.10.2021; № 10 від 04.11.2021; № 10 від 28.10.2021; № 13 від 05.11.2021; № 13 від 29.10.2021; № 16 від 08.11.2021; №19 від 09.11.2021; № 2 від 01.11.2021; № 2 від 25.10.2021; № 5 від 02.11.2021; № 5 від 26.10.2021; № 8 від 03.11.2021; № 8 від 27.10.2021; № 11 від 28.10.2021; № 12 від 04.11.2021; № 14 від 05.11.2021; № 14 від 29.10.2021; № 17 від 08.11.2021; № 20 від 09.11.2021;№ 3 від 01.11.2021; № 3 від 25.10.2021; № 6 від 02.11.2021; № 6 від 26.10.2021; № 9 від 03.11.2021; № 9 від 27.10.2021; №11 від 04.11.2021; № 12 від 28.10.2021; № 15 від 05.11.2021; № 15 від 29.10.2021; № 18 від 08.11.2021; № 21 від 09.11.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем їх подання.
В задоволені решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з таким рішенням, Головним управління ДПС у Донецькій області подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, про відмову у задоволені позовних вимог в повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Відповідач, вважає, що реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу. Відтак, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є втручання в дискреційні повноваження контролюючого органу. Відповідач також зазначив, що у відповідності до пунктів 5, 6 Порядку №1165, подані позивачем на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні після проведення перевірки на відповідність ознакам безумовної реєстрації, були автоматично перевірені щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку згідно додатку 1 до Порядку №1165. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну / розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. Відтак, за результатами автоматизованого моніторингу було правомірно зупинено реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Судом першої інстанції не прийнято до уваги, що в судовому порядку можуть бути оскаржені лише рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН. При цьому, прийняттю таких рішень, у відповідності до вимог пунктів 3-9 Порядку № 520, передує подання платниками податку на додану вартість письмових пояснень та копій документів, зазначених у пункті 5 Порядку № 520, за результатами розгляду яких і приймаються відповідні рішення комісіями регіонального рівня відповідно до пункту 4 Порядку № 520. Спірні податкові накладні перебувають у статусі в ЄРПН «реєстрацію зупинено».
Судом також не враховано, що відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, прийнято рішення про відповідність платника податку ТОВ "АВІС-ТРЕНД" критеріям ризиковості платника податку. Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Податкова інформація: Походження реалізованих товарів по ланцюгу постачання встановити не можливо. Жодних документів щодо спростування критерію ризиковості або на підтвердження господарської операції зазначеної в податковій накладній надано не було.
Апеляційний суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, дійшов висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «АВІС-ТРЕНД» є юридичною особою; ідентифікаційний код юридичної особи: 42930421; місцезнаходження: Україна, 84313, Донецька обл., Краматорський р-н, місто Краматорськ, вул. Академічна, будинок 84 А, офіс 23; види економічної діяльності: Основний вид діяльності 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; Інші види діяльності неспеціалізована оптова торгівля, Оптова торгівля кавою, чаєм, какао та прянощами, Оптова торгівля парфумними та косметичними товарами, Оптова торгівля іншими проміжними продуктами.
Згідно інформаційних баз даних ДПС України ТОВ «АВІС-ТРЕНД» перебувало на обліку в ГУ ДПС у Донецькій області у період з 04.04.2019 по 18.01.2023, з 25.09.2024 р.
Відповідно до наданого до матеріалів справи рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 07.02.2020р. № 7994 відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, прийнято рішення про відповідність платника податкуТОВ "АВІС-ТРЕНД" критеріям ризиковості платника податку. Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Податкова інформація: Походження реалізованих товарів по ланцюгу постачання встановити не можливо.
Також судом встановлено, що ТОВ «АВІС - ТРЕНД» та ТОВ «МОНОЛІТ - ТЕМП» було укладено договір поставки від 29.09.2021 №161, відповідно до якого ТОВ «АВІС - ТРЕНД» (Постачальник) повинно поставити в адресу ТОВ «МОНОЛІТ - ТЕМП» (Покупець) продукцію за номенклатурою, кількістю та вартістю, що узгоджена сторонами у специфікацій, до укладеного між сторонами договору. Відповідно до п. 5.1. розділу 5УМОВИ ОПЛАТИПокупець - ТОВМОНОЛІТ - ТЕМПсплачує Постачальнику -ТОВАВІС - ТРЕНДвартість кожної окремої партії продукції, шляхом внесення передоплати у розмірі 100 % від вартості партії Продукції, шляхом внесення передоплати у розмірі 100 % від вартості партії продукції визначеної в Специфікації на розрахунковий рахунок Постачальника, якщо іншого не узгоджено Сторонами.
Специфікацією №1 до договору поставки №161 узгоджено наступну номенклатуру, кількість продукції, що буде поставлятись за договором №161: 1) катана алюмін. АКЛП-ПТ-5ed 9.5mm (кількість 180010)95,00 ціна без ПДВ, 2) заготівка мідна для волочіння (катанка) 8mm (кількість 67380)254,00 ціна без ПДВ, на суму з ПДВ 41058 564,00 грн.
Додатковою угодою №1 від 07.06.2022 до договору №161 сторони дійшли спільної згоди здійснити внесення до п. 4.1 Договору поставки №161, надалі тексту іменується, - «Договір», шляхом викладення його в новій редакції: «4.1. термін поставки продукції: до 25 липня 2025 року, якщо іншого не узгоджено за домовленістю/погодження сторін».
До матеріалів справи було додано меморіальні ордери у яких платником визначено ТОВ МОНОЛІТ - ТЕМП, отримувачем ТОВ АВІС-ТРЕНД:№ 7 від 25 жовтня 2021 року на суму 305 882,00 грн;№ 8 від 25 жовтня 2021 року на суму 695 998,00 грн;№ 9 від 26 жовтня 2021 року на суму 996 024,00 грн;№ 10 від 26 жовтня 2021 року на суму 1 005 237,00 грн;№ 11 від 26 жовтня 2021 року на суму 1 001 882,00 грн;№ 12 від 27 жовтня 2021 року на суму 100 7908,00 грн;№ 13 від 27 жовтня 2021 року на суму 996 305,00 грн;№ 14 від 27 жовтня 2021 року на суму 1 001 800,00 грн;№ 15 від 27 жовтня 2021 року на суму 1 054230,00 грн;№ 16 від 27 жовтня 2021 року на суму 944 500,00 грн;№ 19 від 28 жовтня 2021 року на суму 900 724,00 грн; № 20 від 28 жовтня 2021 року на суму 1 100 655,00 грн; № 21 від 28 жовтня 2021 року на суму 960 324,00 грн;№ 22 від 28 жовтня 2021 року на суму 1 035 800,00 грн; № 23 від 28 жовтня 2021 року на суму 1 002 906,00 грн;№ 24 від 29 жовтня 2021 року на суму 998 700,00 грн;№ 25 від 29 жовтня 2021 року на суму 100 356,00 грн; № 26 від 29 жовтня 2021 року на суму 997 506,00 грн;№ 27 від 01 листопада 2021 року на суму 1 195 882,00 грн;№ 28 від 01 листопада 2021 року на суму 800 692,00 грн;№ 29 від 01 листопада 2021 року на суму 944 805,00 грн;№ 30 від 01 листопада 2021 року на суму 1 053 661,00 грн;№ 31 від 02 листопада 2021 року на суму 1 195 886,00 грн;№ 32 від 02 листопада 2021 року на суму 805 667,00 грн;№ 33 від 02 листопада 2021 року на суму 956 774,00 грн;№ 34 від 02 листопада 2021 року на суму 1 041 800,00 грн;№ 35 від 03 листопада 2021 року на суму 904 267,00 грн;№ 36 від 03 листопада 2021 року на суму 1 093 115,00 грн;№ 37 від 03 листопада 2021 року на суму 1003 956,00 грн;№ 38 від 04 листопада 2021 року на суму 986 223,00 грн;№ 40 від 04 листопада 2021 року на суму 1 003 698,00 грн;№ 39 від 04 листопада 2021 року на суму 1 015 998,00 грн; № 42 від 05 листопада 2021 року на суму 1 015 346,00 грн;№ 41 від 05 листопада 2021 року на суму 980 223,00 грн;№ 43 від 05 листопада 2021 року на суму 1 196 883,00 грн;№ 44 від 05 листопада 2021 року на суму 1 305 007,00 грн;№ 45 від 05 листопада 2021 року на суму 860 559,00 грн;№ 52 від 08 листопада 2021 року на суму 998 645,00 грн;№ 53 від 08 листопада 2021 року на суму 996 325,00 грн;№ 54 від 08 листопада 2021 року на суму 1007 994,00 грн;№ 55 від 09 листопада 2021 року на суму 904 556,00 грн;№ 56 від 09 листопада 2021 року на суму 783 905,00 грн..
Позивачем на адресу ТОВ «Моноліт-Темп» складено та відправлено на реєстрацію податкові накладні:
- від 01.11.2021 № 1 на суму ПДВ 665840,00 грн., обсягом постачання 3329200,00 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 25.10.2021 № 1 на суму ПДВ 166980,00 грн., обсягом постачання 834900,00 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 02.11.2021 № 4 на суму ПДВ 666687,83 грн., обсягом постачання 3333439,17 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 26.10.2021 № 4 на суму ПДВ 500525,50 грн., обсягом постачання 2502627,50 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 03.11.2021 № 7 на суму ПДВ 500223,00 грн., обсягом постачання 2501115,00 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 27.10.2021 № 7 на суму ПДВ 834123,83 грн., обсягом постачання 4170619,17 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 04.11.2021 № 10 на суму ПДВ 834123,83 грн., обсягом постачання 4170619,17 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 28.10.2021 № 10 на суму ПДВ 833401,50 грн., обсягом постачання 4167007,50 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 05.11.2021 № 13 на суму ПДВ 893003,00 грн., обсягом постачання 4465015,00 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 29.10.2021 № 13 на суму ПДВ 500525,50 грн., обсягом постачання 2502627,50 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 08.11.2021 № 16 на суму ПДВ 500485,67 грн., обсягом постачання 2502428,33 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 09.11.2021 № 19 на суму ПДВ 281410,17 грн., обсягом постачання 1407050,83 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000.
Між позивачем (Постачальник) та ТОВ «ОУПЕН - ТРЕНД» було укладено договір поставки від 29.09.2021 №158 продукції за номенклатурою, кількістю та вартістю, що узгоджена сторонами у специфікації, до укладеного між сторонами договору. Відповідно до п. 5.1. розділу 5 договору Покупець - сплачує Постачальнику вартість кожної окремої партії Продукції, шляхом внесення передоплати у розмірі 100 % від вартості партії Продукції, шляхом внесення передоплати у розмірі 100 % від вартості партії Продукції визначеної в Специфікації на розрахунковий рахунок Постачальника, якщо іншого не узгоджено Сторонами.
Специфікацією №1 до договору поставки №158 узгоджено наступну номенклатуру, кількість продукції, що буде поставлятись за договором №161: 1) катана алюмін. АКЛП-ПТ-5ed 9.5mm (кількість 178947) 95,00 ціна без ПДВ, 2) заготівка мідна для волочіння (катанка) 8mm (кількість 67380) 254,00 ціна без ПДВ, на загальну суму з ПДВ 40 937 382,00 грн..
До матеріалів справи було додано меморіальні ордери у яких платником визначено ТОВ ОУПЕН ТРЕНД, отримувачем позивач : № 7 від 25 жовтня 2021 року на суму 485 991,00 грн,№ 8 від 25 жовтня 2021 року на суму 512 809,00 грн;№ 9 від 26 жовтня 2021 року на суму 998 705,00 грн;№ 10 від 26 жовтня 2021 року на суму 1 008 605,00 грн;№ 11 від 26 жовтня 2021 року на суму 10,08 грн;№ 12 від 26 жовтня 2021 року на суму 999 506,00 грн;№ 13 від 27 жовтня 2021 року на суму 986 442,00 грн;№ 14 від 27 жовтня 2021 року на суму 1010 832,00 грн;№ 15 від 27 жовтня 2021 року на суму 945 623,00 грн;№ 16 від 27 жовтня 2021 року на суму 1052 900,00 грн;№ 17 від 27 жовтня 2021 року на суму 1 001 650,00 грн;№ 18 від 28 жовтня 2021 року на суму 1000 908,00 грн;№ 19 від 28 жовтня 2021 року на суму 1 098 637,00 грн;№21 від 28 жовтня 2021 року на суму 900 542,00 грн;№ 22 від 28 жовтня 2021 року на суму 795 643,00 грн;№ 23 від 28 жовтня 2021 року на суму 1 202 555,00 грн;№ 24 від 29 жовтня 2021 року на суму 905 442,00 грн;№ 25 від 29 жовтня 2021 року на суму 1 095 887,00 грн;№ 26 від 29 жовтня 2021 року на суму 890 457,00 грн;№ 27 від 29 жовтня 2021 року на суму 1 005 870,00 грн;№ 28 від 29 жовтня 2021 року на суму 106 730,00 грн;№ 29 від 01 листопада 2021 року на суму 704 223,00 грн;№ 30 від 01 листопада 2021 року на суму 294 006,00 грн;№ 31 від 01 листопада 2021 року на суму 1 200 689,00 грн;№ 32 від 01 листопада 2021 року на суму 800 763,00 грн;№ 33 від 02 листопада 2021 року на суму 1 065 329,00 грн;№ 34 від 02 листопада 2021 року на суму 935 800,00 грн;№ 35 від 02 листопада 2021 року на суму 1 204 996,00 грн; № 36 від 02 листопада 2021 року на суму 793 562,00 грн;№ 37 від 03 листопада 2021 року на суму 980 653,00 грн;№ 38 від 03 листопада 2021 року на суму 1 015 765,00 грн;№ 39 від 03 листопада 2021 року на суму 895 664,00 грн;№ 40 від 03 листопада 2021 року на суму 1101 895,00 грн;№ 43 від 04 листопада 2021 року на суму 1 004 800,00 грн;№ 44 від 04 листопада 2021 року на суму 1 000 956,00 грн;№ 45 від 04 листопада 2021 року на суму 998 564,00 грн;№ 48 від 05 листопада 2021 року на суму 897 023,00 грн.,№ 49 від 05 листопада 2021 року на суму 1 100 593,00 грн;№ 50 від 05 листопада 2021 року на суму 1 507 995,00 грн;№ 51 від 05 листопада 2021 року на суму 860 559,00 грн;№ 55 від 08 листопада 2021 року на суму 1 205 996,00 грн;№ 56 від 08 листопада 2021 року на суму 790 346,00 грн;№ 57 від 08 листопада 2021 року на суму 1 208 994,00 грн;№ 58 від 08 листопада 2021 року на суму 793 600,00 грн;№ 59 від 09 листопада 2021 року на суму 568 866,00 грн;
Призначення проведених платежів: попередня оплата товару згідно договору № 158 від 29.09.2021р..
Позивачем на адресу ТОВ «ОУПЕН-ТРЕНД» складено та відправлено на реєстрацію податкові накладні:
- від 01.11.2021 № 2 на суму ПДВ 499946,83 грн., обсягом постачання 2499734,17 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 25.10.2021 № 2 на суму ПДВ 166466,67 грн., обсягом постачання 832333,33 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 02.11.2021 № 5 на суму ПДВ 666614,50 грн., обсягом постачання 3333072,50 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 26.10.2021 № 5 на суму ПДВ 501137,83 грн., обсягом постачання 2505689,17 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 03.11.2021 № 8 на суму ПДВ 665662,83 грн., обсягом постачання 3328314,17 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 27.10.2021 № 8 на суму ПДВ 832907,83 грн., обсягом постачання 4164539,17 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 28.10.2021 № 11 на суму ПДВ 833047,50 грн., обсягом постачання 4165237,50 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД7408110000;
- від 04.11.2021 № 12 на суму ПДВ 500720,00 грн., обсягом постачання 2503600,00 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 05.11.2021 № 14 на суму ПДВ 727695,00 грн., обсягом постачання 3638475,00 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 29.10.2021 № 14 на суму ПДВ 667397,67 грн., обсягом постачання 3336988,33 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 08.11.2021 № 17 на суму ПДВ 666489,33 грн., обсягом постачання 3332446,67 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 09.11.2021 № 20 на суму ПДВ 94811,00 грн., обсягом постачання 474055,00 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000.
Також, між позивачем (Постачальник) та ТОВ «ФЕНІСТ - СТРІМ» було укладено договір поставки від 29.09.2021 № 43 продукції за номенклатурою, кількістю та вартістю, що узгоджена сторонами у специфікації, до укладеного між сторонами договору. Відповідно до п. 5.1. розділу 5 договору Покупець ТОВ ФЕНІСТ СТРІМ сплачує вартість кожної окремої партії продукції, шляхом внесення передоплати у розмірі 100 % від вартості партії Продукції, шляхом внесення передоплати у розмірі 100 % від вартості партії продукції визначеної в Специфікації на розрахунковий рахунок Постачальника, якщо іншого не узгоджено Сторонами.
Специфікацією №1 до договору поставки №1 узгоджено наступну номенклатуру, кількість продукції, що буде поставлятись за договором №43: 1) катана алюмін. АКЛП-ПТ-5ed 9.5mm (кількість 181052) 95,00 ціна без ПДВ, 2) заготівка мідна для волочіння (катанка) 8mm (кількість 67380) 254,00 ціна без ПДВ, на загальну суму з ПДВ 41 177 352,00 грн.
До матеріалів справи було додано меморіальні ордери у яких платником визначено ТОВ ФЕНІСТ - СТРІМ, отримувачем ТОВ АВІС-ТРЕНД:№ 22 від 25.10.2021 року на суму 650 882,00 грн;№ 23 від 25.10.2021 року на суму 345 784,00 грн;№ 24 від 26.10.2021 року на суму 987 396,00 грн; № 25 від 26.10.2021 року на суму 1001 908,00 грн;№ 26 від 26.10.2021 року на суму 1 005 844,00 грн;№ 27 від 27.10.2021 року на суму 996 302,00 грн;№ 28 від 27.10.2021 року на суму 1000 502,00 грн;№ 29 від 27.10.2021 року на суму 1010 600,00 грн;№ 30 від 27.10.2021 року на суму 899 605,00 грн:№ 31 від 27.10.2021 року на суму 1098 605,00 грн;№ 34 від 28.10.2021 року на суму 998 643,00 грн;№ 35 від 28.10.2021 року на суму 1007 956,00 грн;№ 39 від 28.10.2021 року на суму 1 002 147,00 грн;№ 40 від 28.10.2021 року на суму 1102 889,00 грн;№ 41 від 28.10.2021 року на суму 899 600,00 грн;№ 43 від 29.10.2021 року на суму 1 004 596,00 грн;№ 44 від 29.10.2021 року на суму 944 021,00 грн;№ 45 від 29.10.2021 року на суму 1052 881,00 грн;№ 42 від 29.10.2021 року на суму 1044 596,00 грн;№ 23 від 25.10.2021 року на суму 345 784,00 грн;№ 46 від 01.11.2021 року на суму 795 663,00 грн;№ 47 від 01.11.2021 року на суму 1200 809,00 грн;№ 48 від 01.11.2021 року на суму 703 946,00 грн;№ 49 від 01.11.2021 року на суму 300 809,00 грн;№ 50 від 02.11.2021 року на суму 994 720,00 грн;№ 51 від 02.11.2021 року на суму 1007 886,00 грн;№ 53 від 02.11.2021 року на суму 1 116 952,00 грн;№ 54 від 02.11.2021 року на суму 881 900,00 грн;№ 55 від 03.11.2021 року на суму 900 613,00 грн;№ 56 від 03.11.2021 року на суму 1 095 662,00 грн;№ 57 від 03.11.2021 року на суму 1304 559,00 грн;№ 58 від 03.11.2021 року на суму 693 500,00 грн;№ 59 від 04.11.2021 року на суму 1 085 332,00 грн;№ 60 від 04.11.2021 року на суму 918 002,00 грн;№ 61 від 04.11.2021 року на суму 989 556,00 грн;№ 62 від 04.11.2021 року на суму 1 008 641, 00 грн;№ 63 від 05.11.2021 року на суму 1003 946,00 грн;№ 64 від 05.11.2021 року на суму 1 38 5900,00 грн;№ 65 від 05.11.2021 року на суму 1115 998,00 грн;№ 66 від 05.11.2021 року на суму 805 736,00 грн; № 72 від 08.11.2021 року на суму 1034 900,00 грн; № 73 від 08.11.2021 року на суму 970 825,00 грн;№ 76 від 08.11.2021 року на суму 998 608,00 грн; № 77 від 09.11.2021 року на суму 1105882,00 грн; № 59 від 09.11.2021 року на суму 746 846,00 грн;
Позивачем на адресу ТОВ «ФЕНИСТ-СТРИМ» складено та відправлено на реєстрацію податкові накладні:
- від 01.11.2021 № 3 на суму ПДВ 500204,50 грн., обсягом постачання 2501022,50 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 25.10.2021 № 3 на суму ПДВ 166111,00 грн., обсягом постачання 830555,00 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 02.11.2021 № 6 на суму ПДВ 666909,67 грн., обсягом постачання 3334548,33 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 26.10.2021 № 6 на суму ПДВ 499191,33 грн., обсягом постачання 2495956,67 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 03.11.2021 № 9 на суму ПДВ 665722,33 грн., обсягом постачання 3328611,67 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 27.10.2021 № 9 на суму ПДВ 834269,00 грн., обсягом постачання 4171345,00 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 04.11.2021 № 11 на суму ПДВ 666921,83 грн., обсягом постачання 3334609,17 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 28.10.2021 № 12 на суму ПДВ 835205,83 грн., обсягом постачання 4176029,17 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 05.11.2021 № 15 на суму ПДВ 718596,67 грн., обсягом постачання 3592983,33 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 29.10.2021 № 15 на суму ПДВ 500249,67 грн., обсягом постачання 2501248,33 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 08.11.2021 № 18 на суму ПДВ 500722,17 грн., обсягом постачання 2503610,83 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000;
- від 09.11.2021 № 21 на суму ПДВ 308788,00 грн., обсягом постачання 1543940,00 грн, з номенклатурою товару продавця Катанка алюмін. АКЛП-ПТ-5Ed 9,5мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7605110000, Заготівка мідна для волочіння (катанка) 8мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7408110000.
За результатами автоматизованого моніторингу, реєстрація ПН від 01.11.2021 № 1, від 25.10.2021 № 1, від 02.11.2021 № 4, від 26.10.2021 № 4, від 03.11.2021 № 7, від 27.10.2021 № 7, від 04.11.2021 № 10, від 28.10.2021 № 10, від 05.11.2021 № 13, від 29.10.2021 № 13, від 08.11.2021 № 16, від 09.11.2021 №19, від 01.11.2021 № 2, від 25.10.2021 № 2, від 02.11.2021 № 5, від 26.10.2021 № 5, від 03.11.2021 № 8, від 27.10.2021 № 8, від 28.10.2021 № 11, від 04.11.2021 № 12, від 05.11.2021 № 14, від 29.10.2021 № 14, від 08.11.2021 № 17, від 09.11.2021 № 20, від 01.11.2021 № 3, від 25.10.2021 № 3, від 02.11.2021 № 6, від 26.10.2021 № 6, від 03.11.2021 № 9, від 27.10.2021 № 9, від 04.11.2021 № 11, від 28.10.2021 № 12, від 05.11.2021 № 15, від 29.10.2021 № 15, від 08.11.2021 № 18, від 09.11.2021 № 21 була зупинена та до електронного кабінету ТОВ «АВІС-ТРЕНД», засобами електронного зв`язку надіслані (додаються) квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (перші квитанції) щодо зупинення реєстрації ПН у ЄРПН з наступним змістом у полі результат обробки: «Документ доставлено до ДПС України ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Показник "D"=.0000%, "P"=0».
Позивачем 12.09.2024р. в електронному вигляді надіслано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, у поясненнях вказано, що між ТОВ "АВІС-ТРЕНД" та ТОВ "Моноліт-Темп"; ТОВ «ФЕНІСТ - СТРІМ»; ТОВ «ОУПЕН-ТРЕНД» укладено договори на поставку кабельно-провідникової продукції. За умовами договору, Постачальник відвантажує товар Покупцеві на умовах передплати. Згідно з вимогами п. 201.7. ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Вказано, що реєстрації податкової накладної нам було відмовлено, що суперечить вимогам ПКУ.
Пояснення та документи не були прийняті, про що свідчать квитанції №2 від 27.09.2024р., із результатом обробки «ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО. При необхідності виправте документ та надішліть його знову.» У всіх квитанціях вказано, що пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено не прийнято до розгляду: по ПН/РК порушено терміни, визначені пунктом 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 12.12.2019 №520.
Наведені обставини сторонами не оспорюються.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинної у спірний період) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №341) (далі - Порядок №1246) пунктом 12 якого передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
У відповідності до пунктів 13, 14 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Як встановлено судом та не заперечується сторонами, за результатами перевірки спірних податкових накладних було сформовано квитанції про прийняття податкової накладної, але її реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Показник "D"=.0000%, "P"=0».
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 (далі - Порядок №1165) , пунктом 3 якого визначений перелік ознак за якими податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).
Згідно пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема, п. 8 - у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
За приписами пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Згідно пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Аналіз наведених норм дозволяє дійти висновку про те, що Порядком №1165 встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника ПДВ Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника ПДВ має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/ розрахунку коригування. Встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.
Зокрема, пункт 5 Порядку №1165 передбачає, що перевірці відповідності критеріям ризиковості платника податку та показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, підлягає той платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації.
Таким чином, питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання таким платником для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації. При цьому, моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.
Водночас, право Комісії регіонального рівня щодо розгляду питання про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку самостійно ініціювати процедуру розгляду вказаного питання лише з підстав наявності податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, Порядком №1165 не передбачено.
На необхідність додержання установленої законодавцем послідовності прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, а саме те, що рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування, вказав Верховний Суд у постанові від 23.06.2022 у справі №640/6130/20.
Колегія суддів також звертає увагу, що Додатком 1 до Порядку №1165 затверджені критерії ризиковості платника податку на додану вартість (далі - Критерії), пункт 8 яких передбачає, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстраціїподатковій накладній/розрахунку коригування.
Додатком 4 до Порядку №1165 затверджена форма типового рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
У формі Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.
Отже, Комісія, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, має обґрунтувати, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.
Однак, в рішенні Комісії від 07.02.2020р. № 7994 не було зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції, не було зазначено, які саме документи та по яким господарським операціям слід надати, що дозволяло б позивачу надати достатню інформацію та копії документів для прийняття рішення про невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Відтак, при прийнятті рішення від 07.02.2020р. № 7994 відповідачем було порушено встановлену Порядком № 1165 процедуру.
Пунктом 10 Порядку № 1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 (в редакції, чинної у спірний період ) (далі - Порядок № 520), згідно пункту 2 якого прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).
Пунктом 6 Порядку № 520 встановлено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, письмові пояснення та копії документів до спірних податкових накладних були подані позивачем з дотриманням встановленого строку.
Відповідно до пункту 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимогКодексута Законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»та«Про електронні довірчі послуги»за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
За приписами пункту 10 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, позивачем 12.09.2024р. в електронному вигляді надіслано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Проте, за результатами розгляду поданих позивачем письмових пояснень та копій документів, Комісією протягом встановленого строку не було прийнято відповідного рішення , як це передбачено пунктом 9 Порядку № 520.
Згідно з пунктом 19 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Як встановлено судом та не заперечується сторонами, по спірним податковим накладним рішення про відмову в їх реєстрації прийнято не було.
Відтак, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про те, що підставою для реєстрації ДПС України спірних податкових накладних є, зокрема, неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Колегія суддів вважає, що у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 08.09.2022 у справі №9901/276/19 зазначено, що "Велика Палата Верховного Суду у своїх постановах неодноразово зазначала, що протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень необхідно розуміти як зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу, що полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи в нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені. Водночас для визнання бездіяльності протиправною недостатньо одного лише факту несвоєчасного виконання обов`язкових дій, а важливими є також конкретні причини, умови та обставини, через які дії, що підлягали обов`язковому виконанню відповідно до закону, фактично не були виконані чи були виконані з порушенням строків. Значення мають юридичний зміст, значимість, тривалість і межі бездіяльності, фактичні підстави її припинення, а також шкідливість бездіяльності для прав та інтересів особи.".
Колегія суддів вважає, що обов`язок надання документів платником податків кореспондує із правом контролюючого органу на витребування в платника податків певних документів у передбачених законом випадках. Втім, контролюючий орган під час витребування від платника податків документів, має визначити їх перелік, платник податку має чітко розуміти що саме від нього вимагає орган владних повноважень та мати можливість передбачати наслідки своєї поведінки в залежності від виконання чи невиконання вимоги контролюючого органу. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв оцінки призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не довільно, на власний розсуд. Відсутність чіткої вимоги податкового органу до платника податків стосовно надання певного документу виключає можливість визнання правомірним застосування до такого платника негативних наслідків через невиконання такої вимоги.
З наявних в матеріалах справи квитанції про зупинення реєстрації спірних податкових накладних судом встановлено, що такі містять вимогу про надання пояснень та копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.
Зважаючи на це платник податків мав можливість на свій розсуд визначити, якими документами він може підтвердити реальність господарської операції, за наслідками якої ним була складена спірна податкова накладна.
У такому разі відсутні підстави стверджувати про невиконання позивачем обов`язку надати конкретні документи.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної позивачем як платником податків в порядку, встановленому законодавством, до контролюючого органу подані повідомлення, письмові пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, і копії відповідних первинних документів.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що на стадії реєстрації податкових накладних надані позивачем до контролюючого органу документи є достатніми для прийняття Комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію складених позивачем спірних податкових накладних в ЄРПН. Господарські операції, за наслідком яких складені податкові накладні, здійснено позивачем в межах його господарської діяльності, та підтверджується первинними документами.
Колегія суддів звертає увагу, що згідно з п.201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Таким чином, продавець на дату отримання попередньої оплати за товар зобов`язаний скласти податкову накладну на суму такої попередньої оплати.
Отримання позивачем попередньої оплати від покупця за вказаними договорами що досліджувались судом підтверджується меморіальними ордерами, яку було надано комісії. Таким чином факт сплати коштів покупцем є належним чином підтвердженим і не спростованим податковим органом. Оскільки складання податкової накладної здійснювалось за фактом першої події, якою була саме сплата коштів.
На думку суду, надані платником документи були достатніми й належними для підтвердження змісту господарської операції, за якою оформлено податкову накладну, відтак дозволяли підтвердити обґрунтованість складання та реєстрації податкової накладної.
Як вбачається зі змісту оскарженого рішення, комісія не ставить під сумнів та не оцінює ті первинні документи, які були надані платником, не спростовуючи їх. Відповідачами не доведено належними доказами, що надані позивачем документи мали такі недоліки форми або змісту, які виключали можливість реєстрації податкової накладної.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги, суд зазначає, що ці доводи були ретельно перевірені та проаналізовані судом першої інстанції під час розгляду та ухвалення рішення, їм була надана відповідна правова оцінка, жодних нових аргументів, які б доводили порушення судом першої інстанцій норм матеріального права, у апеляційній скарзі не наведено.
У контексті оцінки доводів апеляційної скарги колегія суддів звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах «Проніна проти України» (пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент.
Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Оскільки судом першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Апеляційний суд дійшов висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.
Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 17 грудня 2024 року по справі № 200/7172/24 - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 17 грудня 2024 року по справі №200/7172/24 - залишити без змін.
Постанова у повному обсязі складена 06 березня 2025 року.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 06 березня 2025 та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя: Т.Г. Гаврищук
Судді А.А. Блохін
І.В. Сіваченко
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2025 |
Оприлюднено | 10.03.2025 |
Номер документу | 125652507 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні