Ухвала
від 14.03.2025 по справі 686/1037/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/1037/24

Провадження № 1-кс/686/2659/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2025 року м. Хмельницький

Слідча суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , підозрюваного ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Хмельницькому клопотання слідчого СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_4 про застосування запобіжного заходу у виді цілодобового домашнього арешту відносно

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, громадянина України, уродженця та жителя АДРЕСА_1 ,з середньою освітою, не працюючого, раніше не судимого,

у кримінальномупровадженні№ 12023240000000777,

ВСТАНОВИЛА:

14.03.2025 слідчий СУ ГУНП в Хмельницькій області капітан поліції ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду з клопотанням, погодженим із прокурором відділу Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у виді цілодобового домашнього арешту із застосуванням електронного засобу контролю відносно ОСОБА_6 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 2012 КК України, посилаючись на те, що існують передбачені ст.177КПК Україниризик и: переховування від органів досудового розслідування та/або суду ; незаконного впливу на свідків та іншого підозрюваного у цьому ж кримінальному провадженні.

Слідчий та прокурор у судовому засіданні підтримали подане клопотання, просили його задовольнити.

Підозрюваний ОСОБА_6 та його захисник у судовому засіданні заперечили проти задоволення клопотання, вважаючи ризики необгрунтованими. Просили врахувати стан здоров`я ОСОБА_6 , який хворіє подагрою та факт заняття ним волонтерською діяльністю.

Заслухавши думку учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання та надані матеріали кримінального провадження № 12023240000000777, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

04.12.2023 в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 12023240000000777 зареєстровано кримінальне провадження, правова кваліфікація кримінального правопорушення ч. 3 ст. 2012 КК України.

14.03.2025 ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 2012 КК України, а саме про те, що « згідно зі ст. 1 Закону України «Про оборону України», ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Відповідно до Указу Президента України, який затверджений Законом України № 2102-IX від 24.02.2022, на території України у зв'язку із військовою агресією російської федерації проти України, відповідно до пункту 20 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05:30 год 24.02.2022 строком на 30 діб, який надалі неодноразово продовжувався, тобто, у період часу з 24.02.2022 по 25.03.2024 на території України було запроваджено та діяв воєнний стан.

Відповідно до положень ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) це надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсацій донорам, у свою чергу гуманітарна допомога цецільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог ст. 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Відповідно доположень ст.8Закону України«Про гуманітарнудопомогу» передбачено, що товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) як гуманітарна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному декларуванню митним органам відповідними установами та організаціями незалежно від форми власності, з обов`язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях клейма «Гуманітарна допомога. Продаж заборонено», завіреного печаткою митника. Установи та організації незалежно від форми власності, що здійснюють декларування митним органам, у разі відмови декларування вантажів гуманітарної допомоги позбавляються права на декларування митних вантажів. Інструкція про першочергове безкоштовне спрощене декларування гуманітарної допомоги затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Положеннями ст. 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» визначено, що цілями благодійної діяльності є надання допомоги для сприяння законним інтересам бенефіціарів у сферах благодійної діяльності, визначених цим Законом, а також розвиток і підтримка цих сфер у суспільних інтересах. Сферами благодійної діяльності є: 1) освіта; 2) охорона здоров`я; 3) екологія, охорона довкілля та захист тварин; 4) запобігання природним і техногенним катастрофам та ліквідація їх наслідків, допомога постраждалим внаслідок катастроф, збройних конфліктів і нещасних випадків, а також біженцям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах; 5) опіка і піклування, законне представництво та правова допомога; 6)соціальний захист, соціальне забезпечення, соціальні послуги і подолання бідності; 7) культура та мистецтво, охорона культурної спадщини; 8) наука і наукові дослідження; 9) спорт і фізична культура; 10) права людини і громадянина та основоположні свободи; 11) розвиток територіальних громад; 12) розвиток міжнародної співпраці України; 13) стимулювання економічного росту і розвитку економіки України та її окремих регіонів та підвищення конкурентоспроможності України; 14) сприяння здійсненню державних, регіональних, місцевих та міжнародних програм, спрямованих на поліпшення соціально-економічного становища в Україні; 15) сприяння обороноздатності та мобілізаційній готовності країни, захисту населення у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного стану.

Положеннями ст. 1Закону України «Про волонтерську діяльність» визначено, що волонтерська діяльність - добровільна, соціально спрямована, неприбуткова діяльність, що здійснюється волонтерами шляхом надання волонтерської допомоги. Волонтерська допомога - роботи та послуги, що безоплатно виконуються і надаються волонтерами. Волонтерська діяльність є формою благодійної діяльності. Безоплатне виконання робіт або надання послуг особами, що здійснюється на основі сімейних, дружніх чи сусідських відносин, не є волонтерською діяльністю. Волонтерська діяльність ґрунтується на принципах законності, гуманності, рівності, добровільності, безоплатності, неприбутковості.

Волонтерська діяльність здійснюється за такими напрямами: надання волонтерської допомоги громадянам, які постраждали внаслідок надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, дії особливого періоду, правових режимів надзвичайного чи воєнного стану, проведення антитерористичної операції ,здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресію Російської Федерації проти України та/або іншої країни проти України, у результаті соціальних конфліктів, нещасних випадків, а також жертвам кримінальних правопорушень, біженцям, внутрішньо переміщеним особам; надання волонтерської допомоги Збройним Силам України, іншим військовим формуванням, правоохоронним органам, органам державної влади підчас дії особливого періоду, дії правового режиму надзвичайного чи воєнного стану, проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та/або іншої країни проти України; надання волонтерської допомоги для подолання наслідків бойових дій, терористичного акту, збройного конфлікту, тимчасової окупації; надання волонтерської допомоги для подолання наслідків збройної агресії Російської Федерації проти України та/або іншої країни проти України, а також для післявоєнного відновлення і розвитку України; надання волонтерської допомоги особам/сім`ям, які опинилися у складних життєвих обставинах через шкоду, завдану бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією, збройною агресією Російської Федерації проти України та/або іншої країни проти України; надання волонтерської допомоги за іншими напрямами, не забороненими законодавством.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 15.09.2015 зареєстровано Благодійну організацію «Реабілітація та Відродження», якій присвоєно ідентифікаційний код - 40011510, співзасновником якої є ОСОБА_7 , а директором ОСОБА_8 .

В точно не встановлений в ході досудового розслідування час, але не пізніше жовтня 2023 року, у ОСОБА_7 з метою отримання прибутку, виник протиправний умисел на продаж автомобілів, які відповідно до положення ст. 8 Закону України «Про гуманітарну допомогу» передані донорами в якості благодійної допомоги Благодійній організації «Реабілітація та Відродження», шляхом їх передачі у фактичне користування на підставі актів прийому-передачі таких автомобілів покупцеві, тобто шляхом укладання удаваного правочину (удаваним є правочин, який вчинено сторонами для приховання іншого правочину, який вони насправді вчинили ст. 235 ЦКУ).

З метою реалізації свого протиправного умислу спрямованого на отримання незаконного прибутку, ОСОБА_7 розуміючи,що самостійноне зможереалізувати свійзлочинний план, вирішивстворити організованугрупу,до якоїзалучив своїх знайомих: ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , які висловили згоду зорганізуватись у стійке об`єднання для вчинення кримінальних правопорушень об`єднаних єдиним планом спрямованим на отримання незаконного прибутку, визначили конкретні ролі та функції кожного співучасника, загальні правила поведінки та обумовленої конспірації, а також узгодили план спільної злочинної діяльності.

Як організатор і керівник організованої групи, ОСОБА_7 , поклав на себе виконання наступних функцій: розподілення ролей учасників організованої злочинної групи, надання вказівок; використовуючи статус засновника БО «Реабілітація та Відродження» та маючи у розпорядженні печатку вказаної благодійної організації виготовляв всі необхідні документи для отримання автомобілів у якості гуманітарної допомоги для Благодійної організації від донорів з-за кордону; реєстрував отриманні в якості гуманітарної допомоги автомобілі в сервісному центрі МВС на благодійну організацію та передавав іншим учасникам організованої групи для підготовки їх до продажу та безпосередньо продажу; безпосередньо приймав участь у продажі автомобілів на майданчику що знаходиться за адресою: Проспект Миру, 102/1, м. Хмельницький, а також виготовляв акти приймання-передачі, розподіляв отримані кошти.

На ОСОБА_6 , як на співвиконавця у складі організованої групи, покладено виконання наступних функцій: у визначений час перебувати на майданчику, що за адресою: Проспект Миру, 102/1, м. Хмельницький, де виконувати роль так званого «продавця» автомобілів, до обов`язків якого входить: спілкування із потенційними покупцями, розповідати їм про технічні характеристики транспортних засобів, а також демонструвати їх шляхом проведення так званого «тест-драйву», домовлятися про ціну продажу, а також вчиняти інші дії за вказівкою організатора;

На ОСОБА_9 , як на співвиконавця у складі організованої групи, покладено виконання наступних функцій: в разі необхідності як особисто так і з залученням інших осіб, виконувати підготовку автомобілів для продажу (мийка, фарбування, технічне обслуговування, заміна запчастин тощо); розміщувати оголошення про продаж автомобілів на Інтернет платформах «auto.ria», «OLX» тощо; підшукувати осіб зокрема серед військовослужбовців та цивільних у яких є потреба в придбанні транспортних засобів та які можуть бути потенційними покупцями автомобілів, які є гуманітарною допомогою.

Кожен з учасників групи, будучи обізнаним про план протиправної діяльності, в розробці, прийнятті і реалізації якого він приймав безпосередню участь, дав згоду на вступ до організованої групи і виконання вказівок її організатора, бажаючи об`єднати свої зусилля з іншими її учасниками для досягнення єдиного злочинного результату отримання прибутку від продажу товарів гуманітарної допомоги шляхом укладення інших (удаваних) правочинів.

За вищевикладених обставин ОСОБА_7 , діючи в складі організованої групи з ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , з корисливих мотивів, з метою отримання незаконних прибутків на постійній основі, використовуючи коло знайомств за кордоном підшукав особу, який про протиправний умисел організованої групи відомо не було та яка готова виступити в якості донора гуманітарної допомоги і безоплатно передати на БО «Реабілітація та Відродження» для потреб Збройних Сил України транспортні засоби.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 16.03.2024 згідно заздалегідь розподілених ролей та розробленого плану дій за для отримання прибутку, діючи в складі організованої групи, ОСОБА_10 від імені директора БО «Реабілітація та Відродження» ОСОБА_8 , виготовив гарантійний лист, згідно якого з-за кордону для БО «Реабілітація та Відродження», донором, якому про протиправний умисел учасників організованої групи ОСОБА_7 , ОСОБА_6 та ОСОБА_9 відомо не було, безоплатно, на територію України на підставі Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою ввезено автомобіль марки «КІА Sorento» vin: НОМЕР_1 , який відповідно до вказаного гарантійного листа БО «Реабілітація та Відродження» зобов`язується безоплатно передати в розпорядження військових частин на підтримку Збройних Сил України.

Виконуючи відведену роль, діючи згідно заздалегідь розробленого плану в складі організованої групи, ОСОБА_7 19.03.2024 зареєстрував вищевказаний автомобіль марки «КІА Sorento» vin: НОМЕР_1 в територіальному сервісному центрі МВС № 6841, що по вул. Західно-Окружна, 11/1, у м. Хмельницькому на БО «Реабілітація та Відродження», якому було присвоєно номерний знак НОМЕР_2 . Після цього ОСОБА_7 дав вказівку співучаснику ОСОБА_9 , підготувати вищевказаний автомобіль до продажу та опублікувати оголошення про його продаж на Інтернет платформах «auto.ria» та «OLX», а співучаснику ОСОБА_6 забезпечити демонстрацію автомобіля на території майданчику, що на Проспекті Миру, 102/1, у м.Хмельницький, що останні і зробили.

У подальшому, 18.03.2024, точний час та місце в ході досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_7 спільно з ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , діючи в складі організованої групи, з метою реалізації заздалегідь розробленого плану щодо незаконного отримання прибутку з продажу товарів гуманітарної допомоги запропонували ОСОБА_11 , який хотів придбати автомобіль та передати його на потреби Збройних Сил України, укласти так званий удаваний правочин, тобто придбати у них за грошові кошти в сумі 219100 гривень необхідний йому автомобіль марки «КІА Sorento» номерний знак НОМЕР_2 , який був ввезений на територію України та задекларований, як гуманітарна допомога, однак документально він відповідно до акту прийому-передачі буде йому безоплатно передано в користування без права власності на один рік з можливістю продовження. На вказану пропозицію ОСОБА_11 погодився та переказав 219100 гривень на банківські картки надані учасниками групи, одна з яких належить бабі ОСОБА_9 ОСОБА_12 .

Таким чином, ОСОБА_7 спільно з ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , діючи в складі організованої групи, за 219100 гривень продали ОСОБА_11 автомобіль марки «КІА Sorento» номерний знак НОМЕР_2 , який відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, ввезено на територію України у вигляді гуманітарної допомоги, та який відповідно до вимог Постанов Кабінету Міністрів України № 174 від 01.03.2022 та № 953 від 05.09.2023 не підлягає продажу.

Окрім цього, 16.03.2024 згідно заздалегідь розподілених ролей та розробленого плану дій за для отримання прибутку, діючи в складі організованої групи, ОСОБА_10 , виготовив гарантійний лист, згідно якого з-за кордону для БО «Реабілітація та Відродження», донором, якому про протиправний умисел учасників організованої групи ОСОБА_7 , ОСОБА_6 та ОСОБА_9 відомо не було, безоплатно, на територію України на підставі Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою ввезено автомобіль марки «КІА Sorento» vin: НОМЕР_3 , який відповідно до вказаного гарантійного листа БО «Реабілітація та Відродження» зобов`язується безоплатно передати в розпорядження військових частин на підтримку Збройних Сил України.

Діючи згідно заздалегідь розробленого плану в складі організованої групи, ОСОБА_7 , 21.03.2024 зареєстрував вказаний автомобіль в територіальному сервісному центрі МВС № 6841, що по вул. Західно-Окружна, 11/1, у м. Хмельницькому на БО «Реабілітація та Відродження», якому було присвоєно номерний знак НОМЕР_4 . Після цього ОСОБА_7 дав вказівку ОСОБА_9 , підготувати вищевказаний автомобіль до продажу та опублікувати оголошення про його продаж на Інтернет платформах «auto.ria» та «OLX», а ОСОБА_6 забезпечити демонстрацію потенційним покупцям на території майданчику, що на Проспекті Миру, 102/1, у м. Хмельницький, що останні і зробили.

Надалі, 25.03.2024, точний час в ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи по вул. Заярна, 34, в м. Хмельницькому ОСОБА_7 спільно з ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , діючи в складі організованої групи, з метою реалізації заздалегідь розробленого плану щодо незаконного отримання прибутку з продажу товарів гуманітарної допомоги запропонували ОСОБА_13 ,, яка хотіла придбати автомобіль та передати його на потреби Збройних Сил України, укласти так званий удаваний правочин, тобто придбати у них за грошові кошти в сумі 5500 доларів США необхідний їй автомобіль марки «КІА Sorento» номерний знак НОМЕР_4 , який був ввезений на територію України та задекларований, як гуманітарна допомога, однак документально він відповідно до акту прийому-передачі буде їй безоплатно передано в користування без права власності на один рік з можливістю продовження. На вказану пропозицію ОСОБА_13 погодилась та передала у руки ОСОБА_9 , 5500 доларів США, а взамін отримала виготовлений ОСОБА_7 акт прийому-передачі вказаного автомобіля та ключі до нього.

Таким чином, ОСОБА_7 спільно з ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , діючи в складі організованої групи за 5500 доларів США, що у відповідності до курсу іноземних валют встановленого Національним банком України станом на 25.03.2024, становить 225663 гривень продали ОСОБА_13 автомобіль марки «КІА Sorento» номерний знак НОМЕР_4 , який відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, ввезено на територію України у вигляді гуманітарної допомоги, та який відповідно до вимог Постанов Кабінету Міністрів України № 174 від 01.03.2022 та № 953 від 05.09.2023 не підлягає продажу.

Крім цього, на підставі гарантійних листів БО «Реабілітація та Відродження», які були виготовлені ОСОБА_7 , на територію України від донорів гуманітарної допомоги з-за кордону ввезено транспортні засоби, а саме: 22.11.2023 автомобіль марки «Opel» моделі «Vivaro», vin: НОМЕР_5 , 26.11.2023 автомобіль марки «Opel» моделі «Vivaro», vin: НОМЕР_6 , 17.02.2024 автомобіль марки «Volkswagen» моделі «Passat», vin: НОМЕР_7 , 24.02.2024 автомобіль марки «Toyota» моделі «RAV 4», vin: НОМЕР_8 та 09.03.2024 автомобіль марки «Mercedes-Benz» моделі «ML 400», vin: НОМЕР_9 , які відповідно до вищевказаних гарантійних листів мали бути передані на підтримку Збройних Сил України.

В подальшому виконуючи відведену роль, діючи згідно заздалегідь розробленого плану в складі організованої групи, ОСОБА_7 , зареєстрував вищевказані автомобілі в територіальному сервісному центрі МВС № 6841, що по вул. Західно-Окружна, 11/1 в м. Хмельницькому, а саме: 24.11.2023 автомобіль марки «Opel» моделі «Vivaro», vin: НОМЕР_5 якому присвоєно номерний знак НОМЕР_10 , 29.11.2023 автомобіль марки «Opel» моделі «Vivaro», vin: НОМЕР_6 якому присвоєно номерний знак НОМЕР_11 , 27.02.2024 зареєстрував автомобіль марки «Volkswagen» моделі «Passat», vin: НОМЕР_7 якому присвоєно номерний знак НОМЕР_12 , 05.03.2024 автомобіль марки «Toyota» моделі «RAV 4», vin: НОМЕР_8 якому присвоєно номерний знак НОМЕР_13 та 12.03.2024 автомобіль марки «Mercedes-Benz» моделі «ML 400», vin: НОМЕР_9 якому присвоєно номерний знак НОМЕР_14 .

Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу на отримання прибутку, діючи згідно заздалегідь розробленого плану в складі організованої групи ОСОБА_7 , дав вказівку ОСОБА_9 підготувати вищевказані п`ять автомобілів до їх продажу, а ОСОБА_6 дав вказівку розмістити їх на території майданчику, що на Проспекті Миру, 102/1, м. Хмельницький, що останні і зробили.

У подальшому 25.03.2024 близько 11 год., ОСОБА_9 діючи гідно розробленого плану в складі організованої групи, підшукав потенційного покупця, а саме ОСОБА_14 , який підшукував автомобілі для потреб Збройних Сил України, якому ОСОБА_9 під час зустрічі по вул. Заярна, 34, у м. Хмельницькому запропонував купити автомобіль марки «Opel» моделі «Vivaro», vin: НОМЕР_5 , з номерним знаком НОМЕР_10 . Окрім цього, під час розмови із ОСОБА_14 , з метою отримання якомога більшого прибутку, повідомив останньому повний перелік автомобілів, які підготовлені учасниками організованої групи для продажу і скерував його на майданчик, що на Проспекті Миру, 102/1, м. Хмельницький, де вони знаходились та попередив організатора ОСОБА_7 , про можливий приїзд на майданчик потенційного покупця ОСОБА_14 .

Будучи заздалегідь повідомленими ОСОБА_9 про приїзд потенційного покупця, ОСОБА_7 та ОСОБА_6 зустріли ОСОБА_14 на території майданчику, де були розміщені вищевказані автомобілі. В ході вказаної зустрічі, учасники організованої групи ОСОБА_7 та ОСОБА_6 запропонували ОСОБА_14 , укласти так званий удаваний правочин, тобто придбати у них за грошові кошти необхідні йому автомобілі однак документально вони відповідно до акту прийому-передачі будуть йому безоплатно передані в користування без права власності.

Зокрема серед автомобілів, які ОСОБА_14 були запропоновані ОСОБА_7 та ОСОБА_6 були автомобілі марки «Opel» моделі «Vivaro», vin: НОМЕР_6 з номерним знаком НОМЕР_11 , за 4500 доларів США, автомобіль марки «Opel» моделі «Vivaro», vin: НОМЕР_5 , з номерним знаком НОМЕР_10 за 4000 доларів США, який попередньо був продемонстрований ОСОБА_9 , автомобіль марки «Volkswagen» моделі «Passat», vin: НОМЕР_7 , за 3500 доларів США, з номерним знаком НОМЕР_12 , автомобіль марки «Toyota» моделі «RAV 4» за 4800 доларів США, vin: НОМЕР_8 , з номерним знаком НОМЕР_13 , автомобіль марки «Mercedes-Benz» моделі «ML 400», vin: НОМЕР_9 , з номерним знаком НОМЕР_14 , за 5600 доларів США, на загальну суму 22900 доларів США, що у відповідності до курсу іноземних валют встановленого Національним банком України станом на 25.03.2024, становить 890981,75 гривень., які ОСОБА_14 погодився купити.

В подальшому, того ж дня близько 19 год, ОСОБА_7 , ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , продовжуючи реалізацію свого спільного протиправного умислу, підготувавши всі необхідні документи на кожен автомобіль для укладення правочину, а саме акти прийому-передачі згідно з якими БО «Реабілітація та Відродження» на безоплатній основі передала у користування Громадському формуванню з охорони громадського порядку та державного кордону «Подільська січ», назву та установчі дані якої надав ОСОБА_14 для фактичної купівлі зазначених п`яти автомобілів та перебуваючи на території майданчику, що на проспекті Миру, 102\1 в м. Хмельницький, передали їх разом із ключами від автомобілів ОСОБА_14 , а останній передав у руки ОСОБА_7 22900 доларів США, що у відповідності до курсу іноземних валют встановленого Національним банком України, становить 890981,75 гривень, після чого їх протиправні дії були викриті працівниками поліції.

Таким чином, ОСОБА_7 , ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , діючи в складі організованої групи, умисно, з корисливих мотивів, згідно заздалегідь розробленого плану дій, виконуючи свої функції як учасники організованої групи, шляхом укладення удаваних правочинів фактично продали вищевказані сім автомобілів на суму1335744 гривень, які відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, ввезено на територію України у вигляді гуманітарної допомоги, та які відповідно до вимог Постанов Кабінету Міністрів України № 174 від 01.03.2022 та № 953 від 05.09.2023 не підлягають продажу».

На підтвердження обґрунтованості підозри слідчим представлено: протокол тимчасового доступу до речей та документів від 17.07.2024; декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою; гарантійні листи БО «Реабілітація та відродження»; заяви БО «Реабілітація та відродження» до ТСЦ 6841 про проведення операції «213 видача ТТ у зв`язку з постановкою на тимчасовий державний облік на період воєнного стану»; накази керівника БО «Реабілітація та відродження» про проведення реєстрації у територіальному сервісному центрі МВС 6841 міста Хмельницького транспортних засобів; протокол прпо результати здійснення аудіо- , відео контролю особи від 26.06.2024; протокол огляду від 10.05.2024; протокол огляду від 21.05.2024; заяву ОСОБА_15 ; пояснення ОСОБА_16 від 03.02.2025; протокол допиту свідка ОСОБА_17 від 24.02.2025; протокол допиту свідка ОСОБА_18 від 19.02.2025; протокол допиту свідка ОСОБА_13 від 20.08.2024; заяву ОСОБА_13 від 20.08.2024; протокол огляду від 20.08.2024; акт приймання- передачі автомобіля військовослужбовцю ЗСУ від 25.03.2024; протокол допиту свідка від 15.08.2024; квитанції про переказ коштів; протокол огляду від 18.08.2024, фотознімки екрану на яких відображено розміщенні в мережі інтернет оголошення про продаж транспортних засобів: «Opel Vivaro» та «КІА Sorento», інші матеріали кримінального провадження.

Відповідно до ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Відповідно до ч. 2 ст. 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження з метою досягнення його дієвості є запобіжні заходи.

Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі (ч. 2 ст. 181 КПК України).

Згідно з ч. 1 ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також наявність ризиків, передбачених цим Кодексом.

Частиною 2 ст. 177 КПК України передбачено, що підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.

Санкція ч.3 ст.2012 КК України передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від п`яти до семи років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна, тобто даний злочин є тяжким.

Разом з тим, вказаний у клопотанні слідчого ризик, передбачений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, не знайшов свого підтвердження у судовому засіданні, оскільки ні слідчим, ні прокурором не наведено обставин, які б дали беззаперечні підстави суду вважати, що ОСОБА_6 має намір ухилятися від слідства, а лише тяжкість можливого покарання при можливому визнанні підозрюваного винним не може свідчити про існування вказаного ризику відповідно до вимог закону.

У своїй практиці ЄСПЛ наголошує, що посилання на тяжкість обвинувачення як на головний чинник при оцінці імовірності того, що особа переховуватиметься від правосуддя, перешкоджатиме ходові розслідування або вчинятиме нові злочини є недостатнім, хоча суворість покарання і є визначальним елементом при оцінці ризику переховування від правосуддя чи вчинення нових злочинів, і що потребу позбавлення волі не можна оцінювати, беручи до уваги тільки тяжкість злочину.

У справі «Мамедова проти Росії» (Mamedova v Russia) 7064/05 від 01 червня 2006 року щодо недостатності посилання на тяжкість злочину та ймовірне покарання Європейський Суд зазначив, що суди, перевіряючи законність та обґрунтованість продовження тримання заявниці під вартою, незмінно посилались на тяжкість обвинувачень як на головний чинник при оцінці ймовірності того, що заявниця переховуватиметься від правосуддя, перешкоджатиме ходові розслідування або вчинятиме нові злочини. Однак Суд неодноразово відзначив, що, хоча суворість покарання є визначальним елементом при оцінці ризику переховуватися від правосуддя чи вчинення нових злочинів, потребу позбавлення когось волі не можна оцінювати з винятково абстрактного погляду, беручи до уваги тільки тяжкість злочину.

ОСОБА_6 має постійне місце проживання, його соціальні зв`язки є сталими.

Також слідчою суддею враховується, що підозрюваний раніше не судимий та відсутні відомості про перетин ним державного кордону України.

На розгляд клопотання з`явився самостійно за першою вимогою, а відтак, приходжу до висновку, що ризик переховування від органів досудового розслідування не є доведеним.

Водночас, уважаю доведеним існування ризику впливу на свідків та іншого підозрюваного ОСОБА_7 у кримінальному провадженні, яким можуть бути відомі обставини, що підлягають доказуванню під час кримінального провадження з метою уникнення кримінальної відповідальності. При цьому слід враховувати встановлену КПК процедуру отримання показань від осіб, які є потерпілими та свідками, а саме: спочатку на стадії досудового розслідування показання отримують шляхом слідчим чи прокурором, а після направлення обвинувального акту до суду на стадії судового розгляду усно шляхом допиту особи в судовому засідання (ч. 1,2 ст. 23, ст. 224 КПК України).

Беззаперечних даних, які б виключали вказані ризики, слідчою суддею на даний час не встановлено.

Аналізуючи особу підозрюваного, слідчий суддя враховує, що ОСОБА_6 має постійне місце проживання та є раніше не судимою особою.

Проте вказаніобставини неспростовують доведеногостороною обвинуваченняризиків,не булистримуючими дляпідозрюваного длявчинення дій,які уподальшому сталипідставою дляпідозри йогоу вчиненнікримінального правопорушення,передбаченого ч.5ст.361КК Українита неє такими,що давалиб можливістьслідчому суддівідмовити узастосуванні запобіжногозаходу.

Ураховуючи наведені ризики, усі визначені ст.178 КПК України обставини, ураховуючи тяжкість вчиненого кримінального правопорушення, особу підозрюваного, приходжу до висновку, що забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків зможе запобіжний захід у виді домашнього арешту, який полягає в забороні залишати житло за адресою: АДРЕСА_1 , в період часу з 20:00 години до 07:00 години з покладенням на нього обов`язку прибувати до слідчого, прокурора, суду, слідчого судді за кожною вимогою.

Саме такий запобіжний захід буде достатнім для виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків та зможе забезпечити його належну процесуальну поведінку.

Строк домашнього арешту слід визначити у межах строків досудового розслідування, а саме по 09 травня 2025 року.

Керуючись ст.ст.177, 178, 181, 194, 196 КПК України,

ПОСТАНОВИЛА:

Клопотання задовольнити частково.

Застосувати відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 2012 КК України строком по 09 травня 2025 року запобіжний захід у виді домашнього арешту, який полягає у забороні залишати місце свого проживання за адресою: АДРЕСА_1 , у період з 21:00 год. до 07:00 год. наступного дня без дозволу слідчого, прокурора або суду з покладенням на нього зобов`язання прибувати до слідчого, прокурора, суду, слідчого судді за кожною вимогою.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_6 обов`язок здати на зберігання до відповідних органів державної влади паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну (у разі їх наявності).

У задоволенні решти клопотання, відмовити.

Ухвала діє по 09.05.2025.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідча суддя

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення14.03.2025
Оприлюднено17.03.2025
Номер документу125847548
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —686/1037/24

Ухвала від 25.03.2025

Кримінальне

Хмельницький апеляційний суд

Кулеша Л. М.

Ухвала від 28.03.2025

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Дем'янов Ю. М.

Ухвала від 25.03.2025

Кримінальне

Хмельницький апеляційний суд

Кулеша Л. М.

Ухвала від 18.03.2025

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Дем'янов Ю. М.

Ухвала від 18.03.2025

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Дем'янов Ю. М.

Ухвала від 14.03.2025

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 14.03.2025

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 14.03.2025

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 14.03.2025

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 02.10.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні