Трускавецький міський суд львівської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 456/563/20
Провадження № 1-кп/456/122/2025
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2025 року Стрийський міськрайонний суд Львівської області в складі:
головуючого судді ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2
з участю прокурора ОСОБА_3
представника потерпілого ОСОБА_4
захисника ОСОБА_5
обвинуваченого ОСОБА_6
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Стрий при розгляді обвинувального акту у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12019140130000251 від 27.02.2019стосовно ОСОБА_6 ,який обвинувачується у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.191, ч.3 ст.191 КК України, клопотання обвинуваченого ОСОБА_6 та захисника ОСОБА_5 про звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності за ч.2 ст.191, ч.3 ст.191 КК України на підставі ст.49 КК України та закриття кримінального провадження,
в с т а н о в и в:
Згідно з обвинувальним актом, ОСОБА_6 відповідно до рішення №1 від 26.10.2015 Лисятицької сільської виборчої комісії Стрийського району Львівської області «Про визнання повноважень Лисятицького сільського голови» був обраним на посаду сільського голови Лисятицької сільської ради та відповідно до рішення №415 від 17.11.2017 ХVI сесії VІІ-го демократичного скликання Лисятицької сільської ради Стрийського району Львівської області йому присвоєно 8-й ранг посадової особи місцевого самоврядування, що відповідає IV (четвертій) категорії кваліфікації посад.
Відповідно до ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський голова організовує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; підписує рішення ради та її виконавчого комітету; здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради, забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання, забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її виконавчого комітету; є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою; видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Відповідно до статті 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Кабінетом Міністрів України.
Абзацом 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» № 268 від 09.03.2006 (далі Постанова) передбачено, що умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування, виходячи з умов оплати праці, встановлених цією постановою, і схем посадових окладів згідно з додатками 48-54 та 57.
Абзацом 2 пункту 6 Постанови визначено, що преміювання сільських, селищних і міських голів, голів районних і районних у містах рад, їх заступників, встановлення їм надбавок, надання матеріальної допомоги здійснюється у порядку та розмірі, установлених цією постановою, у межах затверджених видатків на оплату праці. Рішення про зазначені виплати приймається відповідною радою.
Згідно з абзацом 2 пункту 2 Постанови конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються у положенні про преміювання відповідного органу.
В пункті 2.1. Положення про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради Стрийського району, затвердженого рішенням ІІІ сесії Лисятицької сільської ради VII демократичного скликання № 53 від 29.01.2016 зазначено, що преміювання працівників проводиться сільському голові - на підставі рішення сесії сільської ради, решту працівникам на підставі наказу сільського голови.
Згідно з пунктом 1.9 вищевказаного Положення видатки на преміювання передбачаються в кошторисі сільської ради на відповідний рік.
Відповідно до абзацу 1 пункту 8 Постанови видатки здійснюються в межах асигнувань на оплату праці, затверджених у кошторисах на утримання відповідних органів.
Згідно з пунктом 38 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 228 від 28.02.2002, кошторис затверджується за загальними та спеціальними фондами на рік без розподілу за періодами в обсязі, який дорівнює сумі цих фондів.
Відповідно до пункту 30 статті 1 Бюджетного кодексу України кошторис основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов`язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.
Також, в пункті 1 статті 51 Бюджетного кодексу України зазначено, що керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень лише в межах бюджетних асигнувань на заробітну плату, затверджених для бюджетних установ у кошторисах.
Відповідно до пункту 30 статті 1 Бюджетного кодексу України кошторис - основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов`язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.
Згідно з статтею 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Відповідно до протоколів засідань сесій Лисятицької сільської ради Стрийського району Львівської області питання щодо преміювання сільського голови та встановлення надбавок за інтенсивність праці, визначення йому конкретного розміру премії протягом періоду з січня 2018 року по січень 2019 року сільською радою при затвердженні бюджету на 2018 рік не розглядалось та рішення щодо преміювання та встановлення надбавок за інтенсивність праці сільського голови не приймались.
Однак, ОСОБА_6 , будучи головою Лисятицької сільської ради Стрийського району Львівської області, діючи умисно, з корисливих мотивів, з використанням своїх службових повноважень, в період з січня 2018 року по січень 2019 року скоїв умисні кримінальні правопорушення за наступних обставин.
Так, в січні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 22.01.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за січень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 1 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за січень 2018 року» від 22.01.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 100 %, що становить 4400 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 4 400 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 968 гривень, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 5 368 гривень.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.
Окрім цього, в лютому 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 26.02.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за лютий 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 2 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за лютий 2018 року» від 26.02.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 100 %, що становить 4400 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 4 400 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 968 гривень, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 5 368 гривень.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, в березні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 23.03.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за березень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 4 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за березень 2018 року» від 23.03.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 100 %, що становить 4400 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 4 400 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 968 гривень, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 5 368 гривень.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, в квітні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 23.04.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за квітень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 5 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за квітень 2018 року» від 23.04.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 100 %, що становить 4400 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 4 400 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 968 гривень, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 5 368 гривень.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, в квітні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 23.04.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за квітень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 6 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за квітень 2018 року» від 23.04.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 100 %, що становить 4400 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 4 400 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 968 гривень, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 5 368 гривень.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, в травні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 25.05.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за травень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 7 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за травень 2018 року» від 25.05.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 100 %, що становить 5435 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 5 435 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 1195 гривень 70 копійок, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 6 630 гривень 70 копійок.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, в червні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 22.06.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за червень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 8 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за червень 2018 року» від 22.06.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 100 %, що становить 6700 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 6 700 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 1 474 гривні, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 8 174 гривні.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, в липні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 24.07.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за липень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 9 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за липень 2018 року» від 24.07.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 90 %, що становить 6030 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 6 030 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 1 326 гривень 60 копійок, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 7 356 гривень 60 копійок.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, в липні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 24.07.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання та встановлення надбавок за липень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 10 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за липень 2018 року» від 24.07.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо надбавки собі за інтенсивність праці в розмірі 90 %, що становить 6 030 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) надбавку за інтенсивність праці в сумі 6 030 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 1 326 гривень 60 копійок, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 7 356 гривень 60 копійок.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, в серпні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 27.08.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за серпень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 11 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за серпень 2018 року» від 27.08.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 100 %, що становить 6700 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 6 700 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 1 474 гривні, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 8 174 гривні.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, у вересні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 24.09.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за вересень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 12 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за вересень 2018 року» від 24.09.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в сумі 6600 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 6 600 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 1 452 гривні, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 8 052 гривні.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, у вересні 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 24.09.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за вересень 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 13 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за вересень 2018 року» від 24.09.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 100 %, що становить 6700 гривень.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 6 700 гривень та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 1 474 гривні, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 8 174 гривні.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Окрім цього, в листопаді 2018 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, у голови Лисятицької сільської ради ОСОБА_6 виник злочинний умисел на заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету Лисятицьої сільської ради шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації своїх злочинних намірів, ОСОБА_6 27.11.2018 (час вчинення кримінального правопорушення в ході досудового розслідування не встановлено), працюючи на посаді сільського голови Лисятицької сільської ради, знаходячись в приміщенні Лисятицької сільської ради, розташованому за адресою: Львівська область, Стрийський район, село Лисятичі, площа 40-річчя Перемоги, 4, будучи службовою особою, яка наділена правом підпису офіційних документів сільської ради, з метою власного збагачення та отримання коштів у більшому розмірі, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, достовірно знаючи про те, що відповідно до п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 рішення про преміювання сільському голові приймається відповідною радою, достовірно знаючи, що Лисятицькою сільською радою рішення про його преміювання за листопад 2018 року не приймалось, умисно, з корисливих мотивів, повторно, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у власних інтересах, власноручно підписав та видав офіційний документ Наказ сільського голови Лисятицької сільської ради № 15 «Про преміювання працівників апарату Лисятицької сільської ради за листопад 2018 року» від 27.11.2018, завіривши його круглою гербовою печаткою Лисятицької сільської ради, до якого безпідставно вніс відомості щодо свого особистого преміювання в розмірі 100%, що становить 7278 гривень 64 копійки.
В результаті умисних протиправних дій ОСОБА_6 на підставі вищевказаного Наказу сільського голови незаконно нараховано та в подальшому виплачено (шляхом зачислення коштів на картковий рахунок в банку) премію в сумі 7 278 гривень 64 копійки та здійснено при цьому відрахування єдиного соціального внеску до загальнодержавних цільових фондів в сумі 1 601 гривень 30 копійок, чим спричинено збитки Лисятицькій сільській раді Стрийського району Львівської області на загальну суму 8 879 гривень 94 копійки.
Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованого обвинувачення його у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
В судовому засіданні захисник ОСОБА_5 подала до суду клопотання про закриття кримінального провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, покликаючись, зокрема, на те, що у матеріалах кримінального провадження відсутні прямі, достатні та належні докази, які б окремо або у своїй сукупності підтверджували факт скоєння ОСОБА_6 кримінального правопорушення. Наявність доказів, які доводять причетність до інкримінованого правопорушення у вигляді отримання умисними злочинними діями та заволодіння коштами у розмірі 89 637 гривень 84 копійки. В формованих банківських довідках не зазначена певна сума, що свідчить про те, що ОСОБА_6 не отримував грошові кошти. Сторона обвинувачення не довела той факт, що ОСОБА_6 привласнив та заволодів коштами. Обвинувачений або його захисник із власної ініціативи можуть звернутися до суду з клопотанням про закриття кримінального провадження через звільнення від кримінальної відповідальності внаслідок спливу строків давності (ч. 4 ст. 286 КПК). Таке клопотання розглядається судом невідкладно. Якщо суд виявить обставини передбачені п.1 і 2 ч.1 ст.284 КПК під час судового розгляду, то зобов`язаний буде ухвалити виправдувальний вирок (ч. 7 ст. 284 КПК). Якщо обставини, передбачені п. 5, 6, 7, 8, 9, 9-1, 10 ч.1 ст. 284 КПК, виявляються під час судового провадження, а також у випадку, передбаченому пунктами 2, 3 ч. 2 ст. 284 КПК, суд постановляє ухвалу про закриття кримінального провадження (ч. 7 ст. 284 КПК). На підставі викладеного та керуючись частиною 2 статті 283, статтею 284, частиною 4 статті 286 КПК України просить ухвалити рішення про закриття кримінального провадження за № 456/563/20. Ствердила, що строк давності слід обраховувати з дня пред`явлення ОСОБА_6 обвинувачення, а кримінальне провадження просить закрити на підставі ст.49 КК України.
Обвинувачений ОСОБА_6 в судовому засіданні подав клопотання про закриття кримінального провадження за ч.2 ст.191, ч.3 ст.191 КК України, вважаючи, що строки давності притягнення його до кримінальної відповідальності минули, зокрема, за тяжкий злочин строк вважає обчислюється 7 років з дня вчинення кримінального правопорушення.
Обвинувачений ОСОБА_6 , після роз`яснення йому судом наслідків звільнення від кримінальної відповідальності, просить звільнити його від кримінальної відповідальності за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.191, ч.3 ст.191 КК України та закрити кримінальне провадження.
Прокурор ОСОБА_3 клопотання обвинуваченого та захисника заперечила, вважає, що відсутні підстави для застосування правових приписів ст.49 КК України щодо кримінальних правопорушень за ч.3 ст.191 КК України, оскільки згідно зі ст.49 КК України у разі вчинення тяжкого злочину підстави для застосування правових присів вказаної статті виникають за умови, якщо з дня вчинення кримінального правопорушення минуло 10 років, щодо ч.2 ст.191 КК України не заперечила щодо застосування ст.49 КК України.
Представник потерпілого ОСОБА_4 у вирішенні клопотань поклалася на розсуд суду.
Заслухавши думку учасників процесу, суд приходить до висновку, що клопотання обвинуваченого ОСОБА_6 та його захисника ОСОБА_5 про звільнення його від кримінальної відповідальності за ч.2 ст.191, ч.3 ст.191 КК України, на підставі ст.49 КК України, та закриття кримінального провадження, слід задоволити частково, з наступних підстав.
Відповідно дост.44 КК Україниособа, яка вчинила кримінальне правопорушення, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом.
Пунктом 2 Постанови Пленуму Верховного Суду України №12 від 23 грудня 2005 року «Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності» передбачено звільнення особи від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності (ст.49 КК України.)
В цьому випадку особу можна звільнити від кримінальної відповідальності лише за наявності визначених у КК умов і підстав.
Умовою звільнення особи від кримінальної відповідальності є вчинення нею певного умисного злочину, незалежно від того, закінчено його чи ні, вчинений він одноособово чи у співучасті.
Підставою такого звільнення може бути або певна поведінка особи після вчинення злочину, яку держава заохочує (дійове каяття, примирення винного з потерпілим, припинення злочинної діяльності та добровільне повідомлення про вчинене тощо), або настання певної події (наприклад, зміна обстановки, закінчення строків давності).
Згідно висновку, викладеного в постанові Верховного Суду у справі №760/18016/15-к від 09.04.2019, виходячи з положень п. 1 ч. 2 ст.284, ч. 3 ст.285, ч. 4 ст.286, ч. 3 ст.288 КПК, якщо під час здійснення судового провадження за обвинувальним актом сторона кримінального провадження звертається до суду з клопотанням про звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності, суд має невідкладно розглянути таке клопотання й, у випадку встановлення передбачених уст. 49 ККпідстав та відсутності заперечень з боку обвинуваченого закрити кримінальне провадження, звільнивши особу від кримінальної відповідальності. Якщо ж обвинувачений, щодо якого передбачено звільнення від кримінальної відповідальності, заперечує проти цього, судове провадження проводиться в повному обсязі в загальному порядку. В цьому разі, якщо обвинувачений визнається винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, суд ухвалює обвинувальний вирок, призначає покарання і на підставі ч. 5 ст.74, ст.49КК може звільнити від нього засудженого.
Виходячи з системного аналізу зазначених вище норм кримінального та кримінального процесуального законодавства, звільнення особи від кримінальної відповідальності на підставі закінчення строків давності є обов`язком суду.
Тобто суд, встановивши наявність усіх передбачених законом обставин, зобов`язаний звільнити особу від кримінальної відповідальності за цією підставою, незалежно від того, на якій стадії перебуває кримінальне провадження. Суд, за наявності підстав для звільнення особи від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності, передбаченихст.49 КК України, та за згодою обвинуваченого, ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє обвинуваченого від кримінальної відповідальності.
Щодо наявності підстав для звільнення обвинуваченого ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України на підставіст.49 КК України,у зв`язку із закінченням строків давності та закриття кримінального провадження та відсутності підстав для звільнення обвинуваченого ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України на підставіст.49 КК України,у зв`язку із закінченням строків давності та закриття кримінального провадження, суд зауважує таке.
Згідно зі статтею 12 КК України (на час вчинення кримінальних правопорушень) залежно від ступеня тяжкості злочини поділяються на злочини невеликої тяжкості, середньої тяжкості, тяжкі та особливо тяжкі. Злочином середньої тяжкості є злочин, за який передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше п`яти років. Тяжким злочином є злочин, за який передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше десяти років. Ступінь тяжкості злочину, за вчинення якого передбачене одночасно основне покарання у виді штрафу та позбавлення волі, визначається виходячи зі строку покарання у виді позбавлення волі, передбаченого за відповідний злочин.
Відповідно до статті 49 КК України (на час вчинення кримінальних правопорушень) особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки: 1) два роки - у разі вчинення злочину невеликої тяжкості, за який передбачене покарання менш суворе, ніж обмеження волі; 2) три роки - у разі вчинення злочину невеликої тяжкості, за який передбачене покарання у виді обмеження або позбавлення волі; 3) п`ять років - у разі вчинення злочину середньої тяжкості; 4) десять років - у разі вчинення тяжкого злочину; 5) п`ятнадцять років - у разі вчинення особливо тяжкого злочину. Перебіг давності переривається, якщо до закінчення зазначених у частинах першій та другій цієї статті строків особа вчинила новий злочин середньої тяжкості, тяжкий або особливо тяжкий злочин. Обчислення давності в цьому разі починається з дня вчинення нового злочину. При цьому строки давності обчислюються окремо за кожний злочин.
Статтею 191 КК України (на час вчинення кримінальних правопорушень) передбачено покарання за ч.2 ст.191 КК України обмеження волі на строк до п`яти років або позбавлення волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, за ч.3 ст.191 КК України - обмеження волі на строк від трьох до п`яти років або позбавленням волі на строк від трьох до восьми років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
При цьому суд звертає увагу на правові приписи Кримінального закону на час вирішення клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження.
Так, згідно з статтею 12 КК України кримінальні правопорушенняподіляються накримінальні проступкиі злочини. Кримінальнимпроступком єпередбачене цимКодексом діяння(діячи бездіяльність),за вчиненняякого передбаченеосновне покаранняу видіштрафу врозмірі небільше трьохтисяч неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян абоінше покарання,не пов`язанез позбавленнямволі. Злочиниподіляються нанетяжкі,тяжкі таособливо тяжкі. Нетяжкимзлочином єпередбачене цимКодексом діяння(діячи бездіяльність),за вчиненняякого передбаченеосновне покаранняу видіштрафу врозмірі небільше десятитисяч неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян абопозбавлення воліна строкне більшеп`яти років. Тяжкимзлочином єпередбачене цимКодексом діяння(діячи бездіяльність),за вчиненняякого передбаченеосновне покаранняу видіштрафу врозмірі небільше двадцятип`яти тисячнеоподатковуваних мінімумівдоходів громадянабо позбавленняволі настрок небільше десятироків. Ступінь тяжкості злочину, за вчинення якого передбачене одночасно основне покарання у виді штрафу та позбавлення волі, визначається виходячи зі строку покарання у виді позбавлення волі, передбаченого за відповідний злочин.
Згідно зістаттею 49КК Україниособа звільняєтьсявід кримінальноївідповідальності,якщо здня вчиненнянею кримінальногоправопорушення ідо днянабрання вирокомзаконної силиминули такістроки: 1)два роки-у разівчинення кримінальногопроступку,за якийпередбачене покаранняменш суворе,ніж обмеженняволі; 2)три роки-у разівчинення кримінальногопроступку,за якийпередбачено покаранняу видіобмеження волі,чи уразі вчиненнянетяжкого злочину,за якийпередбачено покаранняу видіпозбавлення воліна строкне більшедвох років; 3) п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого упункті 2цієї частини; 4)десять років-у разівчинення тяжкогозлочину; 5)п`ятнадцятьроків -у разівчинення особливотяжкого злочину. Перебіг давності переривається, якщо до закінчення зазначених участинах першійтадругійцієї статті строків особа вчинила новий злочин, за винятком нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк не більше двох років.
Санкція ч.2 ст.191 КК України передбачає покарання - обмеження волі на строк до п`яти років або позбавлення волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Санкція ч.3ст.191КК України передбачає покарання - обмеження волі на строк від трьох до п`яти років або позбавленням волі на строк від трьох до восьми років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Таким чином з моменту вчинення обвинуваченим ОСОБА_6 кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України строки давності притягнення його до кримінальної відповідальності за вчинене ним кримінальне правопорушення спливли.
Оскільки звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є нереабілітуючою підставою, закон надаєправо обвинуваченому ОСОБА_6 заперечувати проти закриття провадження і в такому разі судовий розгляд продовжується у загальному порядку. Однак обвинувачений ОСОБА_6 не заперечує проти закриття провадження з відповідних підстав, ним подано відповідне клопотання про звільнення його від кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження.
Відповідно до п.1 ч.2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку із звільненням особи від кримінальної відповідальності.
З`ясувавши позицію обвинуваченого ОСОБА_6 та впевнившись у його добровільності та усвідомленні наслідків закриття кримінального провадження з нереабілітуючих підстав, суд вважає що клопотання обвинуваченого ОСОБА_6 про звільнення від кримінальної відповідальності за ч.2 ст.191 КК України у зв`язку із закінченням строків давності та закриття кримінального провадження підлягає до задоволення.
Вирішуючи питання про звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_6 та закриття кримінального провадження за ч.2 ст.191 КК України, суд враховує, що обвинувачений раніше до кримінальної відповідальності не притягувався, сам обвинувачений просить закрити кримінальне провадження з цих підстав.
При цьому суд звертає увагу, що з моменту вчинення обвинуваченим ОСОБА_6 кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.191 КК України строки давності притягнення його до кримінальної відповідальності за вчинені ним кримінальні правопорушення не спливли, а твердження обвинуваченого та захисника в цій частині є необгрунтованими і такими, що не відповідають правовим приписам КК України та КПК України, як на час вчинення кримінальних правопорушень, так і на час вирішення вказаного клопотання, а тому в задоволенні клопотання в цій частині слід відмовити.
Інші доводи сторони захисту судом не аналізуються і не спростовуються, оскільки суперечать та не відповідають нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.49 КК України, п. 1 ч. 2 ст.284, ст. ст. 286, 370, 372, 395 КПК України, суд,
у х в а л и в:
Клопотання обвинуваченого ОСОБА_6 та захисника ОСОБА_5 про звільнення ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності за ч.2 ст.191, ч.3 ст.191 КК України на підставі ст.49 КК України та закриття кримінального провадження №12019140130000251 від 27.02.2019стосовно ОСОБА_6 ,який обвинувачується у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.191, ч.3 ст.191 КК України задоволити частково.
Звільнити ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України на підставіст.49 КК України,у зв`язку із закінченням строків давності.
Кримінальне провадження, внесене в Єдиний реєстр досудових розслідувань №12019140130000251 від 27.02.2019стосовно ОСОБА_6 ,який обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України, закрити на підставі п.1 ч.2 ст.284 КПК України у зв`язку із звільненням від кримінальної відповідальності.
В задоволенні клопотання обвинуваченого ОСОБА_6 та захисника ОСОБА_5 про звільнення ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності за ч.3 ст.191 КК України на підставі ст.49 КК України та закриття кримінального провадження №12019140130000251 від 27.02.2019стосовно ОСОБА_6 ,який обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України відмовити.
Ухвала в частині звільнення від кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом семи діб з дня її оголошення.
Ухвала в частині відмови у звільненні від кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження набирає законної сили з моменту її проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу в цій частині можуть бути включені до апеляційної скарги на судове рішення, прийняте за результатами розгляду справи.
Повний текст ухвали буде проголошений о 14.00 год. 20 березня 2025 року.
Головуючий суддя ОСОБА_1
Суд | Трускавецький міський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2025 |
Оприлюднено | 26.03.2025 |
Номер документу | 126074900 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем |
Кримінальне
Стрийський міськрайонний суд Львівської області
Бучківська В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні