Справа № 420/16235/23
УХВАЛА
16 квітня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши матеріали звіту Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агротранссервісбуд до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
I. Зміст заяви та позиція сторін.
04.04.2025 року через систему Електронний суд до суду надійшов звіт Таїровської селищної ради про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року по справі № 420/16235/23, яким повідомляє, що селищна рада в межах компетенції та у спосіб, визначений чинними нормативно-правовими актами, сприяє та вживає усіх можливих заходів, спрямованих на фактичне будівництво дорожнього покриття по вул. Пивоварній у селищі Таїрове, за встановленими державними будівельними нормами. Так, селищною радою прийнято комплексну програму розвитку житлово-комунального господарства Таїровської селищної територіальної громади Одеського району Одеської області на 2025-2027 року в якій передбачено захід - Будівництво проїжджої частини від вул. Пивоварна до вул. Стара Люстдорфська дорога вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 селище Таїрове Одеського району Одеськокої області та надано пропозиції щодо фінансування. Більше того, вказує, що у додатку до вказаної Програми передбачено капітальний ремонт проїзду вздовж будинку з улаштуванням пішохідної доріжки по вул. Пивоварна, 3 смт. Таїрове Овідіопольського району Одеської області, Будівництво проїжджої частини від вул. Пивоварна до вул. Стара Люстдорфська дорога вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 смт. Таїрове Одеського району Одеськокої області.». Також вказує, що окрім заходів які наведені у попередньому звіті селищною радою протягом 2024 року проведено роботу, щодо визначення земельних ділянок (кадастрових номерів, площ, цільового призначення, встановлення власників), які необхідно викупити із власності для суспільних потреб, з метою подальшого будівництва дороги. Зокрема, Управлінням містобудування, архітектури та землеустрою селищної ради неодноразово подавався проект рішення на засідання селищної ради, щодо викупу земельних ділянок розташованих в районі вул. Пивоварна селище Таїрове, Одеського району Одеської області та інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені на засідання селищної ради, але рішення не було прийнято, так як не набрало необхідної кількості голосів. Також згідно Генерального плану селища міського типу Таїрове Овідіопольського району Одеської області зі зміною (розширенням) меж населеного пункту, затвердженого рішенням Таїровської селищної ради №996-VIII від 20.12.2024 року, передбачено дорогу від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 смт Таїрове Одеського району Одеської області.
11.04.2025 р. до суду надійшли заперечення на звіт, в яких позивач просить встановити новий строк для подачі звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року у справі № 420/16235/23, задовольнити клопотання представника ТОВ Агротранссервісбуд адвоката Драгун А.С. про накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень, накласти на голову Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області ОСОБА_1 штраф у сумі 40 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 121 120,00 грн., стягнути половину суми штрафу на користь ТОВ Агротранссервісбуд, оскільки зі змісту поданого звіту не вбачається наслідків проробленої роботи уповноваженими особами селищної ради, спрямованих на виконання судового рішення у справі № 420/16235/23.Позивач вказує, що у додатках до звіту відсутні докази того, що селищною радою було здійснено замовлення розробки проектної документації або проведення закупівлі послуг шляхом проведення тендерної процедури або вчинення інших дій. Більше того, з відповіді на адвокатський запит від 07.04.2025 року слідує, що наразі бюджетом територіальної громади не передбачено видатків на укладення договору про виготовлення проектно кошторисної документації щодо будівництва дорожнього покриття по вул. Пивоварна. Щодо посилання відповідача на прийняття Рішення № 804-VI від 02.04.2024 року «Про внесення змін до рішення Таїровської селищної ради від 23.12.2021 року N 324-VIII «Про затвердження Комплексної Програми розвитку житлово - комунального господарства Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області на 2022-2024 роки» позивач вказує, що вказане рішення не стосується ділянки дороги, яка має бути побудована на виконання рішення суду у справі № 420/16235/23, а натомість, відповідач повторно ототожннює викоання ршіення по даній справі зі справою за позовом Пожидаєвої Ж.О. у справі № 420/155/23. з огляду на наведене представника позивача вказує, що станом на сьогоднішній день Таїровською селищною радою не було вчинено жодних реальних дій, спрямованих на виконання рішення у справі № 420/16235/23. Увесь перелік заходів, наведений у поданому звіті зводиться до підготовки проєктів рішень, які не були прийняті та виконання дій, спрямованих на виконання рішення в іншій справі, яке також належним чином не виконується, що підтверджується численними ухвалами у справі № 420/155/23 про неприйняття звіту про виконання рішення.
II. Процесуальні дії суду.
Ухвалою від 09 квітня 2025 року призначено до розгляду вказаний звіт Таїровської селищної ради в порядку письмового провадження та запропоновано ТОВ Агротранссервісбуд протягом трьох днів з моменту отримання даної ухвали надати суду пояснення з вказаного питання.
IІІ. Обставини, встановлені судом, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2023 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Агротранссервісбуд до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, яка полягає у не вчиненні дій у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами на ділянці дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт Таїрове, Овідіопольського району Одеської області.
Зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами на ділянці дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт. Таїрове, Овідіопольського району Одеської області.
Ухвалою суду від 04 лютого 2025 року відмовлено в прийнятті звіту Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 07.11.2024 року про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року по справі №420/16235/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ Агротранссервісбуд до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії;
- накладено на голову Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області ОСОБА_1 штраф у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 60 560,00 грн.;
- стягнуто з голови Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області Хасаєва Тимура Хасановича (вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ: 05582159) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агротранссервісбуд (вул. Пивоварна, буд. 11, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ:43257038) штраф в сумі 30 280,00 грн.;
- стягнути з голови Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області Хасаєва Тимура Хасановича (вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ: 05582159) до Державного бюджету України штраф в сумі 30 280,00 грн.
- зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області протягом 30 днів подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року по справі №420/16235/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ Агротранссервісбуд до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою суду від 04 квітня 2025 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Товариства з обмеженою відповідальністю Агротранссервісбуд про накладення штрафу за неподання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року у справі №420/16235/23.
04.04.2025 року до суду надійшов звіт Таїровської селищної ради про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2023 року по справі № 420/16235/23.
ІV. Норми права, які застосував суд.
Статтею 129-1 Конституції України проголошено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Частиною другою статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 02.06.2016 №1402-VIII визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.
Положеннями статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Згідно з статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Розгляд звіту про виконання судового рішення врегульовано статтею 382-1 КАС України, в редакції Закону № 4094-IX від 21.11.2024 р., який набрав чинності 19.12.2024 року, зокрема
- звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення має містити:
1) найменування суду першої інстанції, до якого подається звіт;
2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) (для фізичних осіб) особи, яка подає звіт, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв`язку та електронної пошти (за наявності), відомості про наявність або відсутність електронного кабінету;
3) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) (для фізичних осіб) інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб);
4) номер справи, в межах якої ухвалено відповідне судове рішення;
5) відомості про виконання суб`єктом владних повноважень судового рішення, строк, порядок та спосіб його виконання;
6) у разі невиконання судового рішення: орієнтовні строки виконання такого рішення та їх обґрунтування; відомості про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення;
7) перелік документів та інших матеріалів, що додаються до звіту та підтверджують обставини, зазначені у ньому. (частина друга статті 382-2 КАС України).
- до звіту додаються:1) довіреність або інший документ, що посвідчує повноваження представника, якщо звіт поданий представником і такі документи раніше не подавалися; 2) докази направлення копій звіту та доданих до нього матеріалів іншим учасникам справи з урахуванням положень статті 44 цього Кодексу (частина третя статті 382-2 КАС України).
Питання щодо прийняття судом рішення за наслідками розгляду звіту про виконання судового рішення визначені статтею 382-3 КАС України, зокрема,
- за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту, яку може бути оскаржено в апеляційному порядку за правилами частини п`ятої статті 382-1 цього Кодексу. (частина перша статті 382-3 КАС України)
- суд відмовляє у прийнятті звіту, якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення. Суд також відмовляє у прийнятті звіту, якщо звіт подано без додержання вимог частин другої та/або третьої статті 382-2 цього Кодексу. ( частина другої статті 382-3 КАС України).
Пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 21.11.2024 №4094-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень про судовий контроль за виконанням судових рішень" передбачено, що справи у судах першої, апеляційної та касаційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цим Законом, розглядаються з урахуванням особливостей, що діють після набрання чинності цим Законом.
V. Оцінка та висновок суду.
З аналізу зазначених норм КАС України слідує, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту.
При цьому, підставами для відмови у прийнятті звіту є якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення, а у разі невиконання судового рішення: орієнтовні строки виконання такого рішення та їх обґрунтування; відомості про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення.
Ознайомившись зі змістом Звіту Таїровської селищної ради про виконання судового рішення від 14.12.2023 р. у даній справі, яким зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами на ділянці дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт. Таїрове, Овідіопольського району Одеської області, судом встановлено підстави для відмови в його прийнятті.
За вимогами частини 3 статті 382-2 КАС України звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення має містити, серед іншого, відомості про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення.
Так в змісті звіту, представник відповідача повторно посилаєтсья на не прийняття на пленарних засіданнях сесії селищної ради проектів рішення Управління містобудування, архітектури та землеустрою Таїровської селищної ради з питань викупу земельних ділянок розташованих в районі вул. Пивоварна селище Таїрове, Одеського району Одеської області та інших об`єктів нерухомого майна.
Також представник посилається, на рішення Таїровської селищної ради №996-VIII від 20.12.2024 року «Про затвердження містобудівної документації «Генеральний план селища міського типу Таїрове Овідіопольського району Одеської області зі зміною (розширенням) меж населеного пункту», яким затверджено генеральний план, де передбачено дорогу від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси М-27 на масиві 20 смт Таїрове Одеського району Одеської області та Комплексну програму розвитку житлово-комунального господарства Таїровської селищної територіальної громади Одеського району Одеської області на 2025-2027 року як на заходи що були вчинені відповідачем з метою виконання рішення по справі №420/16235/23
Разом з тим суд констатує, що представник відповідача не надає жодного доказу на підтвердження вказаних обставин, так, не надано ні копії проектів рішення Управління містобудування, архітектури та землеустрою Таїровської селищної ради з питань викупу земельних ділянок, ні копії рішення Таїровської селищної ради №996-VIII від 20.12.2024 року , ні копії програми розвитку.
Більше того, відсутні докази проведення пленарних засіданнях сесії селищної ради на яких вирішувалися питання затвердження проектів рішення Управління містобудування, архітектури та землеустрою Таїровської селищної ради з питань викупу земельних ділянок, а якщо такі і відбувалися, то представником не зазначено які заходи вжито та вживаються Таїровською селищною радою для їх усунення у зв`язку з тим, що частина депутатів утримались від їх прийняття .
З огляду на наведене суд зауважує, що у разі невиконання судового рішення у звіті суб`єкт владних повноважень про виконання судового рішення має вказати орієнтовні строки виконання такого рішення та їх обґрунтування, з урахуванням того, що за позицією Таїровської селищної ради процедура будівництва дорожнього покриття є комплексною, має наслідком виділення значних видатків та передбачає тривалий проміжок часу.
Підсумовуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про відмову у прийнятті звіту про виконання рішення суду з підстав того, що звіт подано без додержання вимог частин другої та/або третьої статті 382-2 цього Кодексу
Щодо заяви представника ТОВ Агротранссервісбуд від 23.10.2024 року про встановлення нового строку для подачі звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року у справі № 420/16235/23 та накладення на голову Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області ОСОБА_1 штраф у сумі 40 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 121 120,00 грн., суд враховує наступне.
Згідно до ч.3 ст. 382-3 КАС України у разі постановлення ухвали про відмову у прийнятті звіту суд накладає на керівника суб`єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також додатково може встановити новий строк подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу або за власною ініціативою розглянути питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 19.11.2024 року №4059-IX установлено з 1 січня 2025 року прожитковий мінімум для працездатних осіб складає 3028,00 грн.
Враховуючи, що в поданому Таїровською селищною радою звіті про виконання рішення у справі № 420/16235/23 не визначено орієнтовних строків виконання такого рішення та їх обґрунтування та відомостей про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення, суд керуючись вказаними нормами КАС України дійшов висновку про застосування до голови Таїровської селищної ради штрафу в розмірі 20 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 60 560,00 грн. ( 3028 х 20) та встановити новий строк подання звіту .
Згідно з ч. 4 ст. 382-3 КАС України половина суми штрафу стягується на користь заявника, інша половина - до Державного бюджету України.
З огляду на вказаний висновок суду, відстуні підстави для накладення на голову Таїровської селищної ради штрафу у максимальному розмірі, передбаченому ч. 3 ст. 382-3 КАС України, як це зазначає представник ТОВ Агротранссервісбуд у запереченнях на звіт від 11.04.2025 р.
При цьому суд попереджає відповідача, що сплата штрафу не звільняє від обов`язку виконати рішення суду і подати звіт про його виконання.
Керуючись ст.ст. 241-245, 248, 256, 295, 382 КАС України, суд
ухвалив:
Відмовити в прийнятті звіту Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 04.04.2025 року про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року по справі №420/16235/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ Агротранссервісбуд до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
Накласти на голову Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області ОСОБА_1 штраф у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 60 560,00 грн.
Cтягнути з голови Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області Хасаєва Тимура Хасановича (вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ: 05582159) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агротранссервісбуд (вул. Пивоварна, буд. 11, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ:43257038) штраф в сумі 30 280,00 грн.
Cтягнути з голови Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області Хасаєва Тимура Хасановича (вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ: 05582159) до Державного бюджету України штраф в сумі 30 280,00 грн.
Зобов`язати Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області протягом трьох місяців подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2023 року по справі №420/16235/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ Агротранссервісбуд до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
Роз`яснити, що звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення має відповідати вимогам, встановленим частинами другою, третьою статті 382-2 КАС України.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя В.А.Дубровна
.
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2025 |
Оприлюднено | 21.04.2025 |
Номер документу | 126699213 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні