У к р а ї н а
ЗАПОРІЗЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
18.08.10 Спра ва №16/88-10
Колегія суддів Запорізьк ого апеляційного господарсь кого суду у складі:
Головуючий суддя Зубкова Т .П. судді Зубкова Т.П. , Коробк а Н.Д. , Хуторной В.М.
при секретарі: Савченко Ю.В.
За участю представників:
прокурор - не з' явив ся
від позивача - не з' яв ився
від відповідача - н е з' явився
розглянув у відкрито му судовому засіданні м атеріали справи та апеляційн ого подання Першого засту пника прокурора Херсонської області (м. Херсон)
на ухвалу господарсь кого суду Херсонської област і від 08.07.2010 р. у справі № 16/88-1 0
за позовом Прокурора Скадовського району Херсонс ької області в інтересах дер жави в особі Красненської сі льської ради (с. Красне Садовс ького району Херсонської обл асті), Державної податкової і нспекції у Скадовському райо ні (м. Скадовськ Херсонської о бласті)
до Товариства з обмежен ою відповідальністю “Мобіст ар”(м. Херсон)
про стягнення 12988,40 грн.
Ухвалою господарського с уду Херсонської області від 08.07.2010 р. по справі № 16/88-10 (су ддя Немченко Л.М.) на підставі п. 1 ч. 1 ст. 80 Господарського проц есуального кодексу України п рипинено провадження у справ і за позовом Прокурора Скадо вського району Херсонської о бласті в інтересах держави в особі Красненської сільсько ї ради та Державної податков ої інспекції у Скадовському районі про стягнення з Товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Мобістар” заборгова ності за оренду земельної ді лянки в розмірі 12988,40 грн.
Ухвалу мотивовано тим, що по зивачами у даній справі є орг ани владних повноважень, том у в даному випадку мають місц е публічно-правові відносини з приводу стягнення заборго ваності за договором оренди землі.
Не погоджуючись з прийнят им судовим актом, Перший заст упник прокурора Херсонської області звернувся до Запорі зького апеляційного господа рського суду з апеляційним п оданням, в якому просить скас увати ухвалу господарського суду від 08.07.2010 р. про припинення провадження у справі, а справ у направити на розгляд суду п ершої інстанції.
В обґрунтування вимог апе ляційного подання прокурор п осилається на порушення місц евим господарським судом нор м матеріального та процесуал ьного права. Вказує, що між сто ронами у справі склались гос подарські відносини з привод у виконання договору оренди землі, а відповідно до ст. 12 ГПК України справи у спорах, пов' язаних з виконанням господар ських договорів, відносяться до підвідомчості господарсь ких судів. У зв' язку з цим про курор вважає, що справу належ ить розглядати за правилами господарського судочинства .
Ухвалою Запорізького апел яційного господарського суд у від 06.08.2010 р. апеляційне поданн я прийнято до провадження т а призначене до розгляду на 18. 08.2010 р.
Розпорядженням в.о. голови З апорізького апеляційного го сподарського суду № 2064 від 18.08.2010 р. справу № 16/88-10 перед ано на розгляд колегії судді в у складі: головуючий суддя - Зубкова Т.П., судді Коробка Н.Д ., Хуторной В.М. Колегією судді в у вказаному складі справу і апеляційне подання прокурор а прийнято до свого провадже ння.
Сторони у справі не надали п исьмових відзивів на апеляці йне подання прокурора.
Прокурор та сторони в судов е засідання своїх представни ків не направили, про причини неявки суд не повідомили, про час та місце розгляду апеляц ійного подання повідомлені н алежним чином.
Колегія суддів вваж ає, що наявних у справі матері алів достатньо для розгляду апеляційного подання по суті і розгляд подання можливий б ез присутності в судовому за сіданні представників сторі н та прокурора.
В судовому засіданні коле гією суддів прийнято постано ву апеляційної інстанції.
Згідно з ч. 5 ст. 106 Господарськ ого процесуального кодексу У країни апеляційні скарги на ухвали місцевого господа рського суду розглядаються в порядку, передбаченому для р озгляду апеляційних скарг на рішення місцевого господарс ького суду.
Відповідно до ст. 99 Господ арського процесуального код ексу України апеляційний господарський суд, перегляда ючи рішення в апеляційному п орядку, користується правами , наданими суду першої інстан ції.
Згідно зі ст. 101 Господарськ ого процесуального кодексу У країни в процесі перегляд у справи апеляційний господа рський суд за наявними у спра ві і додатково поданими дока зами повторно розглядає спра ву. Апеляційний суд не зв' яз аний доводами апеляційної ск арги і перевіряє законність та обґрунтованість рішення м ісцевого суду в повному обся зі.
Колегія суддів, проаналі зувавши на підставі фактични х обставин справи застосуван ня господарським судом норм матеріального та процесуаль ного права при винесенні оск аржуваної ухвали, знаходить апеляційне подання таким, що не підлягає задоволенню, в си лу наступного.
Прокурор Скадовського рай ону Херсонської області звер нувся до господарського суду Херсонської області з позов ом в інтересах держави в особ і Красненської сільської рад и та Державної податкової ін спекції у Скадовському район і про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальніст ю “Мобістар” заборгованості за оренду земельної ділянки в розмірі 12 988,40 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість вини кла на підставі договору оре нди землі від 04.03.2008 р., укладеног о між Красненською сільською радою (орендодавець) та Товар иством з обмеженою відповіда льністю «Мобістар».
Передана в оренду земельн а ділянка належить до земель комунальної власності.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 14 Закону Ук раїни від 25.06.1991 р. «Про систему о податкування»плата за землю (земельний податок, а також ор ендна плата за земельні діля нки державної і комунальної власності) віднесена до зага льнодержавних податків і збо рів (обов'язкових платежів).
Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України від 06.10.1998 р. N 161-XIV «Про орен ду землі»розмір, форма і стро ки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі ор енди (крім строків внесення о рендної плати за земельні д ілянки державної та комунал ьної власності, які встановл юються відповідно до Закону України "Про плату за землю").
Згідно зі ст.ст. 14, 17 Закону Укр аїни від 03.06.1992 р. № 2535-ХІІ «Про плат у за землю»платники земельн ого податку, а також орендної плати за земельні ділянки де ржавної або комунальної влас ності (крім громадян) самості йно обчислюють суму земельно го податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і д о 1 лютого поточного року пода ють відповідному органу держ авної податкової служби за м ісцезнаходженням земельної ділянки податкову декларац ію на поточний рік за формою, встановленою центральним п одатковим органом, з розбив кою річної суми рівними час тками за місяцями. Подання та кої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. Податкове зобов 'язання по земельному податк у, а також по орендній платі за землі державної та комуналь ної власності, визначене у по датковій декларації на поточ ний рік, сплачується рівними частками власниками та земл екористувачами земельних ді лянок за місцезнаходженням з емельної ділянки за базовий податковий (звітний) період , який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 3 0 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця.
Положеннями пунктів 1.2, 1.3 ч. 1 ст. 1 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»ви значено, що зобов'язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та у строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України, є податков им зобов'язанням. Податкове з обов'язання (з урахуванням шт рафних санкцій за їх наявнос ті), самостійно узгоджене пла тником податків або узгоджен е в адміністративному чи суд овому порядку, але не сплаче не у встановлений строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого податкового зобов'язанн я, є податковим боргом (недоїм кою).
Згідно з пп. 2.3.1 п. 2.2 ст. 2 даного З акону органами, уповноважени ми здійснювати заходи з пог ашення податкового боргу (да лі - органи стягнення), є в иключно податкові органи , а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Таким чином, законодавство м встановлено особливий поря док сплати та стягнення орен дної плати за землі комуналь ної власності.
З урахуванням викладеног о, заходи з погашення податко вого боргу має здійснювати т ериторіальний податковий ор ган за місцезнаходженням від повідача в порядку, передбач еному Законом України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами».
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 Коде ксу адміністративного судоч инства України справою адм іністративної юрисдикції є п ереданий на вирішення адміні стративного суду публічно-пр авовий спір, у якому хоча б о днією зі сторін є орган викон авчої влади, орган місцевог о самоврядування, їхня поса дова чи службова особа або ін ший суб'єкт, який здійснює вла дні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу ад міністративного судочинств а України, юрисдикція адміні стративних судів поширюєтьс я на публічно-правові спори, з окрема спори за зверненням с уб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Кон ституцією та законами Украї ни.
Таким чином, звертаючись д о суду за стягненням заборго ваності зі сплати орендної п лати за землю, податковий орг ан у спірних правовідносинах виконує владні управлінські функції на основі законодав ства і по відношенню до відпо відача виступає як суб' єкт владних повноважень.
Тому спір у даній справі за характером правовідносин ст орін є публічно-правовим і ма є вирішуватися адміністрати вним судом.
Відповідно до змісту ст. 12 ГП К України господарським суда м не підвідомчі справи у спор ах, що виникають із публічно-п равових відносин та віднесен і до компетенції адміністрат ивних судів.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 80 ГПК Україн и господарський суд припиняє провадження у справі, якщо сп ір не підлягає вирішенню в го сподарських судах України.
Враховуючи викладене, госп одарський суд першої інстанц ії дійшов вірного висновку п ро необхідність припинення п ровадження у даній справі зг ідно з п. 1 ч. 1 ст. 80 ГПК України.
Наявність договірних відн осин відповідача з Красненсь кою сільською радою не вплив ає на визначення підвідомчос ті даного спору, оскільки, як б уло зазначено вище, законода вством встановлено особлив ий порядок стягнення орендно ї плати за землі комунальної власності. При цьому оцінку о бґрунтованості позовних вим ог Красненської сільської р ади до відповідача належить здійснювати під час розгляду справи по суті. В даном у випадку справа не підлягає розгляду по суті в порядку го сподарського судочинства.
Тому оскаржувана ухвала су ду підлягає залишенню без зм ін, апеляційне подання - без задоволення.
Керуючись ст.ст. 99, 101, п. 1 ч. 1 с т. 103, 105, 106 Господарського процес уального кодексу України, За порізький апеляційний госпо дарський суд
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційне п одання Першого заступника пр окурора Херсонської області (м. Херсон) залишити без задов олення.
Ухвалу господарського су ду Херсонської області від 08.0 7.2010 р. у справі № 16/88-10 залиш ити без змін.
Головуючий суддя Зубкова Т .П.
судді Зубкова Т.П.
Коробка Н.Д. Хуторно й В.М.
Дата ухвалення рішення | 18.08.2010 |
Оприлюднено | 08.12.2010 |
Номер документу | 12674104 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Запорізький апеляційний господарський суд
Зубкова Т.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні