Герб України

Ухвала від 21.04.2025 по справі 160/8131/25

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

21 квітня 2025 року Справа 160/8131/25

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рянської В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в м. Дніпрі у письмовому провадженні клопотання виконавчого комітету Личківської сільської ради про залишення без руху позовної заяви керівника Самарівської окружної прокуратури до виконавчого комітету Личківської сільської ради в особі відділу земельних ресурсів виконавчого комітету Личківської сільської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом керівника Самарівської окружної прокуратури в інтересах держави до виконавчого комітету Личківської сільської ради в особі відділу земельних ресурсів виконавчого комітету Личківської сільської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації, про:

- визнання протиправною бездіяльності виконавчого комітету Личківської сільської ради Самарівського району Дніпропетровської області в особі відділу земельних ресурсів виконавчого комітету Личківської сільської ради щодо невиготовлення облікової документації на об`єкт культурної спадщини місцевого значення, пам`ятку архітектури та містобудування - Будинок вокзалу, розташований за адресою: вул. Привокзальна, 45, с. Личкове, Самарівський район, Дніпропетровська область, охоронний номер 218, та неподання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Управлінню культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації про внесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, пам`ятки архітектури та містобудування:

Будинок вокзалу, розташований за адресою: вул. Привокзальна, 45, с. Личкове, Самарівський район, Дніпропетровська область, охоронний номер 218;

а також, пам`ятки історії та монументального мистецтва;

Меморіальний комплекс: братська могила воїнів, які загинули при звільненні с. Личкове, 20 та 25 вересня, 9 жовтня 1943 року. Поховано 3 чоловіки. Пам`ятник воїнам-землякам, увічнені імена 489 воїнів - земляків, що загинули на фронтах ВВВ (с. Личкове, біля будинку культури), охоронний номер 459, взято на державний облік рішенням Дніпропетровського облвиконкому № 618 від 08.08.1970;

Меморіальний комплекс: братська могила воїнів, які загинули у лютому 1943 року за с. Бузівка та Йосипівна, поховано 240 чоловік, Пам`ятний знак односельцям, увічнені імена 223 воїнів - земляків, які загинули на фронтах ВВВ (с. Бузівка, у центрі села) охоронний номер 449, взято на державний облік рішенням Дніпропетровського облвиконкому № 618 від 08.08.1970;

Могила ОСОБА_1 (08.09.1924-12.03.1960) - розвідник, уродженець села (с. Бузівка, на громадському кладовищі), охоронний номер 1995, взято на державний облік рішенням Дніпропетровського облвиконкому № 25 від 12.01.1978;

Пам`ятник воїнам землякам (с. Приорільське біля БК), охоронний номер 6196, взято на державний облік рішенням Дніпропетровського облвиконкому № 424 від 19.11.1990;

- зобов`язання виконавчого комітету Личківської сільської ради Самарівського району Дніпропетровської області в особі відділу земельних ресурсів виконавчого комітету Личківської сільської ради виготовити облікову документацію на об`єкт культурної спадщини місцевого значення, пам`ятку архітектури та містобудування - Будинок вокзалу, розташований за адресою: вул. Привокзальна, 45, с. Личкове, Самарівський район, Дніпропетровська область, охоронний номер 218, та подати пропозиції органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Управлінню культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації про внесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, пам`ятки архітектури та містобудування:

Будинок вокзалу, розташований за адресою: вул. Привокзальна, 45, с. Личкове, Самарівський район, Дніпропетровська область, охоронний номер 218;

а також, пам`ятки історії та монументального мистецтва:

Меморіальний комплекс: братська могила воїнів, які загинули при звільненні с. Личкове, 20 та 25 вересня, 9 жовтня 1943 року. Поховано 3 чоловіки. Пам`ятник воїнам-землякам, увічнені імена 489 воїнів - земляків, які загинули на фронтах ВВВ (с. Личкове, біля будинку культури), охоронний номер 459, взято на державний облік рішенням Дніпропетровського облвиконкому № 618 від 08.08.1970;

Меморіальний комплекс: братська могила воїнів, які загинули у лютому 1943 року за с. Бузівка та Йосипівна, поховано 240 чоловік, Пам`ятний знак односельцям, увічнені імена 223 воїнів - земляків, які загинули на фронтах ВВВ (с. Бузівка, у центрі села), охоронний номер 449, взято на державний облік рішенням Дніпропетровського облвиконкому № 618 від 08.08.1970;

Могила ОСОБА_1 (08.09.1924-12.03.1960) - розвідник, уродженець села (с. Бузівка, на громадському кладовищі), охоронний номер 1995, взято на державний облік рішенням Дніпропетровського облвиконкому № 25 від 12.01.1978;

Пам`ятник воїнам землякам (с. Приорільське біля БК), охоронний номер 6196, взято на державний облік рішенням Дніпропетровського облвиконкому № 424 від 19.11.1990.

Ухвалою суду від 24.03.2025 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, залучено до участі у справі третю особу, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.

09.04.2025 до суду надійшов відзив виконавчого комітету Личківської сільської ради, у якому відповідач просив відмовити в задоволенні позову.

Також 09.04.2025 надійшло клопотання виконавчого комітету Личківської сільської ради про залишення позовної заяви керівника Самарівської окружної прокуратури без руху. Клопотання обґрунтовано тим, що прокурором не дотримано вимог статті 23 Закону України «Про прокуратуру» та ч. 4 ст. 53 КАС України щодо підстав та порядку звернення за захистом інтересів держави. Прокурор не встановив наявності повноважень щодо здійснення відповідних функцій в Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Міністерства культури та стратегічних комунікацій України, та не обґрунтував належним чином, що вказані суб`єкти владних повноважень не уповноважені державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Вирішуючи клопотання відповідача про залишення без руху позовної заяви, суд дійшов такого висновку.

Відповідно до пункту 3 статті 131-1 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Право на звернення прокурора або його заступника до суду в інтересах держави передбачене положеннями статті 2, 23 Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII (далі - Закон № 1697-VII) та статтею 53 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Згідно з абзацом 1 частини третьої статті 23 Закону № 1697-VII прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, крім випадку, визначеного абзацом четвертим цієї частини.

Відповідно до абзаців 1, 2 частини четвертої статті 23 Закону № 1697-VII наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Частиною четвертою статті 53 КАС України передбачено, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

Згідно з частиною п`ятою статті 53 КАС України у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Підставою звернення прокурора до суду з цим адміністративним позовом щодо виготовлення облікової документації на об`єкти культурної спадщини, пам`ятки архітектури та містобудування, розташованих на території Личківської сільської ради Самарівського району Дніпропетровської області, та подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Управлінню культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації про внесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, пам`ятки архітектури та містобудування, зазначено триваючу бездіяльність виконавчого комітету Личківської сільської ради в особі відділу земельних ресурсів виконавчого комітету Личківської сільської ради. У позовній заяві зазначено про відсутність органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, у зв`язку з чим позовну заяву подано прокурором як позивачем.

Відповідно до ч. 13 ст. 171 КАС України суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.

У клопотанні відповідачем не спростовано наведені прокурором у позовній заяві підстави звернення до суду з цим адміністративним позовом.

Судом не встановлено підстав для залишення позовної заяви без руху після відкриття провадження у справі, у зв`язку з чим клопотання відповідача не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 53, 160, 161, 171, 248, 256, 295, 297 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання виконавчого комітету Личківської сільської ради про залишення без руху позовної заяви керівника Самарівської окружної прокуратури до виконавчого комітету Личківської сільської ради в особі відділу земельних ресурсів виконавчого комітету Личківської сільської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління культури, туризму, національностей і релігій Дніпропетровської обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути включені до скарги на судове рішення, ухвалене за результатами розгляду даної справи.

Суддя В.В. Рянська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2025
Оприлюднено24.04.2025
Номер документу126778222
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —160/8131/25

Ухвала від 30.06.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 10.06.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 21.04.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 21.04.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 24.03.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні