30/479
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 30/479
05.12.07
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма
«Укртехпром»
До 1) Київської міської ради (надалі відповідач-1)
2) Головного управління земельних ресурсів виконавчого
органу Київради (Київської міської державної адміністрації)
(надалі відповідач-2)
Про визнання укладеним договору оренди земельної ділянки
Суддя Ващенко Т.М.
Представники сторін:
Від позивача Коваленко В.Є. - представник за довіреністю № б/н від
05.12.07.
Від відповідача-1 Авдієнко С.В. - представник за довіреністю № 225-КР-1419 від 14.11.07
Від відповідача-2 Авдієнко С.В. - представник за довіреністю № 06-34/19532
від 18.07.06.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд Господарського суду м. Києва передані позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Укртехпром»до Київської міської ради, Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про:
- вважати укладеним договір оренди земельної ділянки для будівництва,
експлуатації та обслуговування житлового будинку з вбудовано-прибудованими
приміщеннями спортивного залу загального користування та підземним паркінгом
на вул. Олександра Бойченка, 8-а у Дніпровському районі між Товариством з
обмеженою відповідальністю «Фірма «Укртехпром»та Київською міською радою
в редакції, яка підписана Товариством з обмеженою відповідальністю «Фірма
«Укртехпром»та відповідає вимогам Закону України «Про оренду землі»та
Типового договору оренди землі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів
України від 03.03.04. № 220, та переданою дану земельну ділянку на умовах,
визначених у цьому договорі, з моменту набрання чинності судового рішення;
- зобов'язання Головного управління земельних ресурсів виконавчого
органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір
оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами,
між Орендодавцем - Київською міською радою та Орендарем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Фірма «Укртехпром», у встановленому порядку.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до вимог ст. 16 Закону України „Про оренду землі” та ст. 123 Земельного кодексу України позивач розробив та погодив в установленому порядку проект відведення земельної ділянки та отримав позитивний висновок державної землевпорядної експертизи, надсилав, відповідно до 181 Господарського кодексу України, пропозиції до Київради про укладання договору оренди земельної ділянки, але Київрада не підписала зі свого боку договір та не надала зауважень до договору.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.11.07. порушено провадження у справі № 30/479, розгляд справи було призначено на 05.12.07 о 09-15.
В судовому засіданні 05.12.07. представник позивача підтримав свої позовні вимоги та просить суд позов задовольнити. Крім того, позивач заявив усне клопотання про покладення судових витрат на Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма «Укртехпром».
Представником відповідачів в судовому засіданні 05.12.07. надано суду відзиви на позов, у відповідності до якого Київська міська рада та Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) проти позову заперечують, та просять суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог, посилаючись на те, що в даному випадку відсутнє вільне волевиявлення сторін щодо укладання договору оренди земельної ділянки, що є обов'язковою вимогою при укладанні відповідного правочину, згідно зі ст. 203 Цивільного кодексу України.
Відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, в судовому засіданні за згодою представників сторін було оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих
у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до ч. 5 ст. 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Статтею 16 Закону України „Про оренду землі" встановлено, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання).
Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві затверджений рішенням Київради від 26.06.03. № 512/672 та рішенням Київради від 15.07.04 №457/1867.
На виконання зазначених вимог законодавства та рішення Київради від 15.07.04. № 457/1867, позивач звернувся до Київської міської ради з клопотанням № К-8523 від 28.12.06. про відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового будинку на вул. Олександра Бойченка,8-а у Дніпровському районі м. Києва.
Київською міською радою, відповідно до рішення Київради від 15.07.04. №457/1867 було надано згоду Д-2642 від 06.04.07. на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями спортивного залу загального користування та підземним паркінгом на вул. Олександра Бойченка,8-а у Дніпровському районі м. Києва.
Як встановлено, на підставі зазначеної згоди позивач забезпечив розробку відповідного проекту відведення, відповідно до технічних умов, що видані Головним управлінням земельних ресурсів, яке міститься в матеріалах справи.
Відповідно до ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки був погоджений позивачем із відповідним органами, про що свідчать позитивні висновки, що знаходяться в матеріалах справи.
Відповідно до ст. 6 Закону України „Про оренду землі" орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками.
Частиною 2 ст. 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
Позивачем вчинено всі необхідні дії, встановлені законодавством та рішеннями Київради на оформлення землі.
Проект відведення був переданий у липні 2007 року до Київради, яка на протязі одного місяця не прийняла відповідного рішення, тобто вбачається бездіяльність Київської міської ради, що призвела до порушення прав Позивача на оформлення землі.
З матеріалів справи вбачається, що позивач звернувся до Київської міської ради з листом укласти договір оренди земельної ділянки та надіслав підписаний зі свого боку договір у двох примірниках, який відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та проекту відведення.
Частиною 3 ст. 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.
Однак, договір оренди земельної ділянки відповідачем не підписаний та не повернутий із зауваженням позивачу.
Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Матеріали справи свідчать про те, що проект договору земельної ділянки, надісланий позивачем відповідачу, загалом відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типовій формі договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.04. № 220.
Відповідно до ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідачі доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надав.
З огляду на викладене, беручи до уваги факт наявності у відповідача цивільно-правового обов'язку (належне виконання обов'язку, який на нього покладено законом - ст. 526 Цивільного кодексу України) щодо надання земельної ділянки в оренду, при умові виконання позивачам всіх передбачених земельних законодавством вимог (подача клопотання про надання земельної ділянки в
оренду, розробка проекту відведення земельної ділянки, підписання та надсилання договору оренди земельної ділянки, що відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, до відповідача), суд вважає, що позовні вимоги щодо визнання договору оренди землі для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового будинку з вбудовано- прибудованими приміщеннями спортивного залу загального користування та підземним паркінгом на вул. Олександра Бойченка, 8-а у Дніпровському районі м. Києва укладеним є обґрунтованими.
Судом не приймаються заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі істотні умови договору оренди земельної ділянки, з огляду на те, що процедура узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу розбіжностей до договору.
Ні протоколу розбіжностей до договору, ні заперечень щодо редакції договору, яка була надана позивачем до суду, тощо, Київською міською радою надано не було.
Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між орендодавцем - Київською міською радою та орендарем - Позивачем, у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), що затверджене рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. №182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.
Також, відповідно до рішення Київради від 29.05.03. № 433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві” Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до п. "з" ст. 9 та п. "є" ст. 184 Земельного кодексу України.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України „Про оренду землі” укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації.
Згідно ст. 18 „Про оренду землі” договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
Таким чином, судом встановлено, що Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) не забезпечило підготовку договору оренди спірної земельної ділянки та не здійснило його державну реєстрацію.
З огляду на вищевикладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Укртехпром»є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до усного клопотання позивача витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу
покладаються на Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма «Укртехпром».
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд м. Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Укртехпром»задовольнити повністю.
2. Вважати укладеним договір оренди земельної ділянки для будівництва,
експлуатації та обслуговування житлового будинку з вбудовано-прибудованими
приміщеннями спортивного залу загального користування та підземним паркінгом
на вул. Олександра Бойченка, 8-а у Дніпровському районі між Товариством з
обмеженою відповідальністю «Фірма «Укртехпром» (01013, м. Київ, вул.
Промислова, 7, код ЄДРПОУ 32380187) та Київською міською радою (м. Київ,
вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) в редакції, яка підписана Товариством
з обмеженою відповідальністю «Фірма «Укртехпром» та відповідає вимогам
Закону України «Про оренду землі» та Типового договору оренди землі,
затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.04. № 220, та
переданою дану земельну ділянку з моменту набрання чинності судового рішення,
на умовах визначених цим договором:
„ ДОГОВІР
оренди земельної ділянки
Київська міська рада (м. Київ, Хрещатик, 36) - далі у тексті - "Орендодавець", в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст.42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" - з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю „Фірма УКРТЕХПРОМ" (01013, м. Київ, вул. Промислова,7), далі у тексті - "Орендар", в особі директора Хромоногих І.О., що діє на підставі Статуту - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті - Договір) про нижченаведене:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі - об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.
2. Об'єкт оренди
2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними
характеристиками:
- місце розташування - вул. Олександра Бойченка,8-а у Дніпровському районі;
- розмір - 4141 (чотири тисячі сто сорок один) кв. м;
- цільове призначення - для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями спортивного залу загального користування та підземним паркінгом;
- кадастровий номер - 8000000000:66:158:0098.
2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки - згідно з витягом з технічної
документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів
виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.
3. Строк дії Договору 3.1. Договір укладено на 5 (п'ять) років.
4. Орендна плата
4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який
Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною
ділянкою у грошовій формі.
4.2. Річна орендна плата за Земельну ділянку встановлюється у розмірі:
- на період будівництва об'єкта у розмірі 1,5 (однієї цілої і п'яти десятих) відсотка від її
нормативної грошової оцінки;
- після введення об'єкта в експлуатацію -у розмірі 0,03 (нуль цілих і трьох сотих) відсотка від нормативної грошової оцінки частини земельної ділянки, що визначається пропорційно
площі будівель та споруд житлового фонду та у розмірі 2 (двох) відсотків від нормативної
грошової оцінки частини земельної ділянки, що визначається пропорційно площі будівель та
споруд нежитлового фонду.
4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття
відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.
4.4. Зміна нормативної грошової оцінки Земельної ділянки та її індексація проводиться без
внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених
законодавством України.
4.5. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами за базовий податковиий
(звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти
календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на
рахунок 33211812700005, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач:
УДК у Дніпровському районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077906.
4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися
Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору
Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.
4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою
сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.
4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти)
відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення
такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку
використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату
погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу,
включаючи день такого погашення.
4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за
несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за
місцем розташування Земельної ділянки.
5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки
5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:
- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту землеустрою щодо відведення, сплачує Орендар.
5.2. Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору
відсутні.
б.Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду
6.1. Земельна ділянка є переданою в день державної реєстрації цього Договору.
6.2. Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.
7. Умови повернення земельної ділянки
7.1. Після припинення дії Договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у
стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
7.2. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки,
пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному
сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір
розв'язується у судовому порядку.
8. Права та обов'язки Сторін
8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:
- використання Земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;
- дотримання місцевих правил забудови;
- своєчасного внесення орендної плати;
- дострокового розірвання цього Договору ;
- відшкодування понесених збитків, в тому числі неотриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.
8.2. Орендодавець зобов'язаний:
- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;
- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендареві користуватися Земельною ділянкою;
- передати в користування Земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.
8.3. Орендар має право:
- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;
- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі та споруди;
- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;
- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;
- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.
8.4. Орендар зобов'язаний;
приступати до використання Земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору та державної реєстрації Договору;
використовувати Земельну ділянку відповідно до її цільового призначення; своєчасно вносити орендну плату;
- завершити забудову Земельної ділянки в строки, встановлені проектною документацією
на будівництво, затвердженою в установленому порядку, але не пізніше, ніж через три роки з
моменту державної реєстрації Договору;
- при зміні функціонального використання об'єкта нерухомості, що розташований на
земельній ділянці, у десятиденний термін в письмовій формі замовити у Головному
управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної
адміністрації) витяг з технічної документації про нову нормативну грошову оцінку земельної
ділянки або її частини з урахуванням зазначених змін та після одержання цього витягу
передати його до податкового органу за місцем розташування земельної ділянки;
- письмово повідомити Орендодавця про відчуження об'єктів (їх частин), що розташовані на
земельній ділянці і належать Орендарю, протягом десяти днів з моменту вчинення
відповідного правочину, а також повідомити про наміри подальшого використання земельної ділянки. У випадку, якщо Орендар має намір припинити право користування земельною ділянкою (її частиною), цей Договір розривається за згодою сторін, або до цього Договору вносяться відповідні зміни, з моменту укладання договору оренди земельної ділянки з новим власником об'єктів, які були відчужені;
- питання відшкодування відновлюючої вартості зелених насаджень (акт обстеження зелених насаджень від 18.03.2007 №89) та інші питання майнових відносин вирішувати в установленому порядку;
- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 08.06.2007 №19-5470, Київської міської санепідемстанції від 21.06.2007 №4602, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 06.06.2007 №05-08/2773, Головного управління охорони культурної спадщини від 17.05.2007 №3371;
- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах земельної ділянки;
- питання пайової участі вирішити до початку будівництва відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431 “Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва”;
- проектом будівництва житлового будинку передбачити місця постійного зберігання автотранспорту (крім відкритих автостоянок) у кількості, не меншій одного машиномісця на кожні дві квартири в цьому житловому будинку;
- передати Головному управлінню житлового забезпечення виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) 7 % загальної площі квартир у цьому житловому будинку (крім службового житла) на підставі пункту 36 рішення Київської міської ради від 28.12.2006 N 531/588 "Про бюджет міста Києва на 2007 рік"
- у складі проекту будівництва виконати розрахунки щодо забезпеченості населення об'єктами соціальної сфери (дитячі дошкільні заклади, загальноосвітні школи, об'єкти охорони здоров'я тощо) і передбачити їх розміщення та будівництво одночасно із спорудженням житлового будинку;
- сплатити до цільового фонду спеціального фонду міського бюджету міста Києва на розвиток житлового будівництва до моменту здачі в експлуатацію збудованої житлової площі кошти в розмірі 5 % витрат з будівництва загальної житлової площі цього житлового комплексу, виходячи з опосередкованої вартості спорудження житла, установленої Державним комітетом України з будівництва та архітектури для міста Києва станом на 1 січня року, в якому проводиться оплата, на підставі пункту 84 рішення Київської міської ради від 28.12.2006 N 531/588 "Про бюджет міста Києва на 2007 рік";
- забезпечити вільний доступ до Земельної ділянки представнику контролюючих органів;
- повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого
використання після припинення дії цього Договору;
- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами
району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;
- у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди Земельної ділянки
надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування
Земельної ділянки.
8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.
9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини
9.1. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.
10. Страхування об'єкта оренди
10.1. Сторони домовились про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди
11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору
11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.
11.2. Витрати пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує
Орендар.
11.3. Договір оренди припиняється в разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;
- поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та Орендаря;
- ліквідації юридичної особи - Орендаря.
- Договір оренди припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.
Договір може бути розірваний:
- за взаємною згодою сторін;
- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;
- в односторонньому порядку, за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі, коли Орендар використовує Земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку), здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування Земельною ділянкою третім особам;
11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного
виконання Орендарем обов'язків, визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.
11.6. Розірвання цього Договору не потребує укладання додаткової угоди. Договір
вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше
не встановлено рішенням.
11.7. Поновлення Договору:
- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного
виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення
Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення
строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію;
- у разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою
сторін.
11.8. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути
Орендодавцеві Земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання
Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві Земельної ділянки Орендар
зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.
11.9. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також
реорганізація юридичної особи - Орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання
договору.
12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання Договору та вирішення
спорів
12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть
відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.
12.2. У разі невиконання Орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених
законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.
12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо
вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.
12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.
13. Суборенда земельної ділянки
13.1. Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за
письмовою згодою Орендодавця.
13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її
частини у суборенду, шляхом прийняття в установленому законодавством порядку
відповідного рішення.
13.3. Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного
Договору і не суперечити йому.
14. Прикінцеві положення
14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник - для зберігання у
Орендаря, один - для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні
земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної
адміністрації).
14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:
- план Земельної ділянки;
- кадастровий план Земельної ділянки.
- акт визначення меж Земельної ділянки в натурі (на місцевості);
- акт приймання-передачі Земельної ділянки.
4. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код ЄДРПОУ 261990097) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем - Київською міською радою (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) та Орендарем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Фірма «Укртехпром»(01013, м. Київ, вул. Промислова, 7, код ЄДРПОУ 32380187), у встановленому порядку.
5. Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, оформленого у відповідності до статті 84 ГПК України.
Суддя Т.М. Ващенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2007 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1269708 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Ващенко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні