Рішення
від 30.04.2025 по справі 916/2520/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"30" квітня 2025 р.м. Одеса Справа № 916/2520/22

Господарський суд Одеської області у складі судді Смелянець Г.Є.

при секретарі судового засідання Лещенко Л.С.

розглянувши у судовому засіданні в порядку загального позовного провадження

справу №916/2520/22

за зустрічним позовом: Громадської організації АВАНГАРД-2

до відповідача: ОСОБА_1

про зобов`язання вчинити певні дії

за участю представників:

від позивача: ОСОБА_2 /самопредставництво/, Блащук О.Є. /ордер серія ВН №1202244 від 15.11.2022/

від відповідача: ОСОБА_3 /особисто/, Буц Г.О. /ордер серія ВЕ №1091395 від 14.07.2023/

В С Т А Н О В И В:

27.09.2022 ОСОБА_1 звернулася до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до громадської організації АВАНГАРД-2 про визнання недійсним рішення правління громадської організації АВАНГАРД-2, оформленого протоколом зборів правління громадської організації АВАНГАРД-2 від 21.09.2019.

24.02.2023 за вх.№806/23 на адресу суду надійшла зустрічна позовна заява громадської організації АВАНГАРД-2, в якій позивач за зустрічним позовом просить зобов`язати ОСОБА_1 протягом п`яти робочих днів з моменту набрання рішенням законної сили передати керівнику громадської організації АВАНГАРД-2 оригінали офіційних документів відповідача за період з 2017 року по 2019 рік, в тому числі:

- рішення загальних зборів громадської організації АВАНГАРД-2, рішення правління громадської організації АВАНГАРД-2;

- договори (цивільно-правові, з банківськими установами та іншими юридичними особами, акти виконаних робіт), в яких стороною є громадська організація АВАНГАРД-2;

- звітність та накази громадської організації АВАНГАРД-2;

- документацію фінансово-господарської діяльності громадської організації АВАНГАРД-2, документацію бухгалтерського обліку: касові книги, прибуткові, видаткові ордери, авансові звіти, розрахункові документи;

- звіти, квитанції, документацію, записи в довільній формі, які надавались ОСОБА_1 для проведення ревізії з вересня 2017 року по серпень 2019 року згідно акту ревізійної комісії від 31.08.2019 року, а також інші документи, які стосуються діяльності громадської організації АВАНГАРД-2, шляхом підготовки акту прийому-передачі в приміщенні громадської організації АВАНГАРД-2.

Зустрічну позовну заяву обґрунтовано посиланнями на невиконання колишнім керівником (голова правління) обов`язку щодо передачі діючому керівнику (голові правління) всіх документів, які знаходяться в діловодстві громадської організації АВАНГАРД-2.

Заяви, клопотання, інші процесуальні дії у справі.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 01.03.2023 задоволено заяву громадської організації АВАНГАРД-2 про поновлення строку /вх. № 6015/23 від 24.02.2023/; поновлено громадській організації АВАНГАРД-2 строк на подання зустрічного позову; прийнято зустрічний позов громадської організації АВАНГАРД-2 /вх. № 806/23 від 24.02.2023/ до ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії; об`єднано первісний позов ОСОБА_1 до громадської організації АВАНГАРД-2 про визнання недійсним рішення правління разом із зустрічним позовом громадської організації АВАНГАРД-2 до ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії - в одне провадження в рамках справи № 916/2520/22.

Рішенням Господарського суду Одеської області у складі судді Петренко Н.Д. від 16.04.2024 в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до громадської організації АВАНГАРД-2 про визнання недійсним рішення правління відмовлено. Судовий збір за первісним позовом покладено на позивача за первісним позовом. Закрито провадження у справі № 916/2520/22 в частині зустрічного позову Громадської організації АВАНГАРД-2, у зв`язку із відсутністю предмету спору.

Постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 11.09.2024 апеляційну скаргу Громадської організації "АВАНГАРД-2" задоволено частково. Рішення Господарського суду Одеської області від 16.04.2024 у справі №916/2520/22 в частині закриття провадження за позовними вимогами зустрічного позову Громадської організації "АВАНГАРД-2" до ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії скасовано. Справу №916/2520/22 в частині зустрічного позову Громадської організації "АВАНГАРД-2" до ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії направити до Господарського суду Одеської області для продовження розгляду.

Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 30.09.2024 для розгляду судової справи №916/2520/22 визначено головуючий суддя: Смелянець Г.Є.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 07.10.2024 прийнято до провадження справу №916/2520/22 в частині зустрічного позову Громадської організації "АВАНГАРД-2" до ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії. Призначено підготовче засідання на 06.11.2024.

У підготовчому засіданні 06.11.2024 судом постановлено протокольну ухвалу, якою задоволено усне клопотання представника відповідача за зустрічним позовом та відкладено підготовче засідання на 02.12.2024.

25.11.2024 за вх.№42379/24 господарським судом одержано від відповідача додаткові пояснення у справі.

02.12.2024 за вх.№43306/24 господарським судом одержано від позивача заяву про уточнення позовних вимог, в якій позивач просить суд:

1) долучити до матеріалів справи № 916/2520/22 заяву про уточнення позовних вимог та викласти прохальну частину зустрічної позовної заяви в наступній редакції:

Зобов`язати ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , протягом п`яти робочих днів з моменту набрання рішенням суду законної сили, передати керівнику Громадської організації «Авангард-2» оригінали офіційних документів Громадської організації «Авангард-2», ідентифікаційний код: 23205 806, за період з 2017 року по 2019 рік. шляхом підготовки акту прийому-передачі в приміщенні Громадської організації «Авангард-2»: 67820, Одеська область, Одеський район, територіальна громада Авангардівська, «Авангард- 2» громадська організація, буд. 1-А, в тому числі, але не виключно:

протокол Правління ГО «Авангард-2» від 15.10.2018;

протокол Правління ГО «Авангард-2» від 11.07.2019;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 12 від 14.02.2018;

протокол Правління ГО «Авангард-2» від 06.04.2019;

протокол Правління ГО «Авангард-2» від 26.02.2019;

протокол Правління ГО «Авангард-2» від 17.02.2019;

протокол Правління ГО «Авангард-2» від 29.12.2018;

протокол Правління ГО «Авангард-2» від 27.08.2018;

протокол Правління ГО «Авангард-2» від 15.08.2018;

протокол загальних зборів (розширеного правління) ГО «Авангард-2» від 29.07.2018;

протокол Правління ГО «Авангард-2» від 08.07.2018;

протокол Правління ГО «Авангард-2» від 29.04.2018;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 11 від 23.12.2017;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 12 від 14.02.2018;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 9 від 23.09.2017;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 10 від 30.09.2017;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 8 від 07.09.2017;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 7 від 02.09.2017;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 6 від 22.08.2017;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 5 від 19.08.2017;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 4 від 13.08.2017;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 3 від 08.08.2017;

протокол Правління ГО «Авангард-2» № 10 від 29.07.2017;

протокол загальних зборів ГО «Авангард-2» від 18.05.2019 та інші протоколи загальних зборів, які були призначені, зокрема, 29.06.2018;

положення про ведення касової дисципліни ГО «Авангард-2» 2017 р.;

наказ про затвердження порядку розрахунку ліміту залишку готівки в касі ГО «Авангард-2» 2017 р.;

наказ про затвердження положення про облікову політику підприємства 2017 р.;

наказ про проведення інвентаризації з інвентаризаційними обліковими відомостями за 2017 р., за 2018 р., за 2019 р.;

касова книга, прибуткові, видаткові ордера, квитанція з банку про прийом коштів на розрахунковий рахунок ГО «Авангард-2» за вересень, жовтень, листопад, грудень 2017 р.;

касова книга, прибуткові, видаткові ордера, квитанція з банку про прийом коштів на розрахунковий рахунок ГО «Авангард-2» за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2018 р.;

касова книга, прибуткові, видаткові ордера, квитанція з банку про прийом коштів на розрахунковий рахунок ГО «Авангард-2» за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, з 01.08.2019 - 19.08.2019 р.;

звіт про використання коштів ГО за період з 01.01.2017 по 31.12.2017;

звіт про використання коштів ГО за період з 01.01.2018 по 31.12.2018; звіт про використання коштів ГО за період з 01.01.2019 по 19.08.2019; договір про надання поворотної фінансової допомоги від 01.03.2017 р. від ОСОБА_4 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018р. від ОСОБА_5 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018 р. від ОСОБА_6 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018 р. від ОСОБА_7 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018 р. від ОСОБА_4 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 р. від ОСОБА_1 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 р. від ОСОБА_8 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 р. від ОСОБА_7 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 р. від ОСОБА_6 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 р. від ОСОБА_5 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 30.03.2018 р. від ОСОБА_5 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 30.03.2018 р. від ОСОБА_9 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

договір про надання поворотної фінансової допомоги від 01.04.2019 р. від ОСОБА_4 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

авансові звіти за вересень, жовтень, листопад, грудень 2017 року;

авансові звіти за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2018 р.;

авансові звіти за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, з 01.08.2019 р. по 19.08.2019 р.;

звіти, квитанції, документацію, записи в довільній формі, які надавались ОСОБА_1 для проведення ревізії з вересня 2017 по серпень 2019 року згідно Акту ревізійної комісії від 31.08.2019 року.

Судові витрати, які складаються з суми судового збору, сплаченого за подання зустрічної позовної заяви - 2 684 грн., апеляційної скарги на ухвалу Господарського суду Одеської області від 05.04.2023 - 2684 грн., апеляційної скарги на рішення Господарського суду Одеської області від 16.04.2024 - 4 026 грн., що вцілому складає 9 394 грн. (дев`ять тисяч триста дев`яносто чотири гривні) та витрат на професійну правничу допомогу - 20 000 грн. (двадцять тисяч гривень) покласти на відповідача.

2) поновити строк на подання доказів та долучити до матеріалів справи № 916/2520/22 в обґрунтування вказаної заяви копії письмових доказів.

У підготовчому засіданні 02.12.2024 судом постановлено протокольну ухвалу, якою: 1) долучено до справи письмові пояснення відповідача за вх.№42379/24 від 25.11.2024; 2) долучено до справи заяву позивача про уточнення позовних вимог, яка за своєю суттю є заявою про зміну предмету позову; 3) враховуючи усне клопотання представника відповідача про відкладення підготовчого засідання, продовжено підготовче провадження на 30 днів та відкладено підготовче засідання на 23.12.2024.

18.12.2024 за вх.№45201/24 господарським судом одержано від відповідача відзив на позовну заяву.

23.12.2024 за вх.№45792/24 господарським судом одержано від позивача відповідь на відзив.

У підготовчому засіданні 23.12.2024 судом постановлено протокольну ухвалу, якою задоволено усне клопотання представника відповідача та підготовче засідання відкладено на 27.01.2025.

У підготовчому засіданні 27.01.2025 судом постановлено протокольну ухвалу, якою закриває підготовче провадження та призначає судове засідання щодо розгляду справи по суті на 19.02.2025.

У судовому засіданні 19.02.2025 судом постановлено ухвалу без оформлення окремого документа, якою оголошено перерву в судовому засіданні щодо розгляду справи по суті до 06.03.2025.

05.03.2025 за вх.№7302/25 та за вх.№7345/25 господарським судом одержано від відповідача клопотання про відкладення (перенесення) розгляду справи.

У судовому засіданні 06.03.2025 судом постановлено ухвалу без оформлення окремого документа, якою задоволено клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи за вх.№7302/25 та за вх.№7345/25 від 05.03.2025 та відкладено судове засідання щодо розгляду справи по суті на 02.04.2025.

У судовому засіданні 02.04.2025 господарським судом одержано від відповідача клопотання (03.04.2025 за вх.№10799/25) про долучення до справи додаткових документів.

У судовому засіданні 02.04.2025 судом постановлено ухвалу без оформлення окремого документа, якою оголошено перерву в судовому засіданні щодо розгляду справи по суті до 30.04.2025.

30.04.2025 за вх.№13859/25 господарським судом одержано від позивача заяву про відшкодування судових витрат.

У судовому засіданні 30.04.2025, за участю представників сторін, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.

Стислий виклад позиції позивача

- Згідно актів прийому-передачі №1 від 20.08.2019, №2 від 20.18.2019, №3 від 20.08.2019, №4 від 20.08.2019, №5 від 20.08.2019, №6 від 22.08.2019, від 24.08.2019, від 26.08.2019, від 27.08.2019, від 31.08.2019 ОСОБА_1 було передано лише частину документів.

- За період з 2017 по 2019 ОСОБА_1 скликались засідання правління, за результатами яких були складені відповідні протоколи, які не були передані останньою в розпорядження ГО «Авангард-2», як і протоколи загальних зборів.

- ОСОБА_1 як голова ГО «Авангард-2» здійснювала ведення фінансово-господарської діяльності та бухгалтерського обліку та як керівник несе відповідальність збереження та в подальшому передання обраному голові ГО «Авангард-2» всіх оригіналів документів фінансово-господарської діяльності за 2017-2019 рр., в тому числі всіх протоколів Правління та Загальних зборів ГО «Авангард-2» за вказаний період та не має права утримувати вказані документи, які є власністю ГО «Авангард-2».

- Зазначення в Акті ревізійної комісії від 31.08.2019 та в протоколі зборів правління ГО «Авангард-2» від 04.09.2019 ОСОБА_10 як відповідальної за ведення фінансово-господарської діяльності відбувалось зі слів ОСОБА_1 , про що й вказано в Акті ревізійної комісії.

- Посилання на те, що начебто якась невстановлена частина документів залишилась в розпорядженні ревізійної комісії є безпідставним, адже жодних доказів передання оригіналу будь-якого документу фінансово-господарської діяльності ГО «Авангард-2» за період 2017-2019 рр. членам ревізійній комісії відповідачем не надано.

- До обов`язків ОСОБА_10 входило: облік та оплата електричної енергії, води, сміття, ведення всієї звітності з господарської діяльності, однак, жодних доказів того, що у ОСОБА_10 знаходяться оригінали документів фінансово-господарської діяльності ГО «Авангард-2» суду не надано, більш того, сама ОСОБА_10 у відповідь на адвокатський запит представника ОСОБА_1 вказані обставини не підтвердила.

Стислий виклад позиції відповідача

- Рішення правління ГО «Авангард-2», оформленими Протоколами зборів правління від 04.09.2019,та від 17.09.2019, суперечили Статуту, а тому ОСОБА_1 не мала законного права виконувати такі рішення.

- ОСОБА_11 мала права надавати документи виключно членам Ревізійної комісії, які обрані відповідно до п.п.5.2., 5.14. Статуту і звітувати як Голова організації за період перебування на посаді Голови Організації лише перед членами організації на Загальних зборах.

- Рішення правління, щодо зобов`язання ОСОБА_1 надати бухгалтерську документацію для роботи «Ревізійної комісії» є незаконними, оскільки ОСОБА_12 комісія не обиралася, а громадяни ОСОБА_13 , ОСОБА_14 та ОСОБА_15 , які склали Акт ревізійної комісії, не мали відповідних повноважень для проведення такої ревізії.

- Жодного запиту від Голови організації ГО «Авангард-2» щодо надання будь-яких документів ОСОБА_11 не отримувала. Лише в лютому 2022 року, після подання позову до ГО «Авангард-2», останнє звернулося з зустрічним позовом до ОСОБА_1 про передачу керівнику ГО «Авангард-2» оригіналів офіційних документів Громадської організації за період з 2017 року по 2019 рік.

- Зазначена поведінка ГО «Авангард-2» є проявом суперечливої поведінки, оскільки ГО «Авангард-2» заявивши зустрічні вимоги про зобов`язання ОСОБА_1 повернути документи, не вживало достатніх дій для отримання вказаних документів.

- ОСОБА_1 частину документів які стосувалися фінансової діяльності громадської організації за період її безпосереднього керівництва забрала з метою недопущення їх знищення та проведення бухгалтерської перевірки відповідними фахівцями, оскільки ревізійна комісія діяла без відповідних повноважень, без рішення Загальних зборів про затвердження складу зазначеної ревізійної комісії. Частину документів ревізійна комісія приймати відмовлялась.

- У ОСОБА_1 залишились наступні документи: Податкове повідомлення-рішення від 13.02.2018 року за фактом проведення перевірки господарської діяльності ГО «Авангард-2»; Акт (довідка) про результати фактичної перевірки ГО «Авангард-2» за період 30.04.2017 по 23.01.2018; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 01.03.2017 від ОСОБА_4 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 від ОСОБА_1 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 від ОСОБА_16 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 01.04.2019 від ОСОБА_4 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 30.03.2018 від ОСОБА_5 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 30.03.2018 від ОСОБА_9 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 від ОСОБА_7 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 від ОСОБА_5 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 від ОСОБА_6 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018 від ОСОБА_5 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018 від ОСОБА_6 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018 від ОСОБА_7 ; Договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018 від ОСОБА_4 ; Виписка руху коштів по рахунку з 01.02.2018 по 22.02.2018; Виписка руху коштів по рахунку за 28.02.2018; Виписка руху коштів по рахунку з 01.03.2018 по 26.04.2018; Виписка руху коштів по рахунку з 01.04.2018 по 04.05.2018; Виписка руху коштів по рахунку з 01.04.2019 по 25.04.2019; Виписка руху коштів по рахунку з 26.04.2019 по 07.05.2019; Виписка руху коштів по рахунку з 08.05.2019 по 27.05.2019; Виписка руху коштів по рахунку з 28.05.2019 по 30.05.2019; Виписка руху коштів по рахунку з 31.05.2019 по 26.06.2019; Виписка руху коштів по рахунку з 27.06.2019 по 01.07.2019; Виписка руху коштів по рахунку з 02.07.2019 по 25.07.2019; Виписка руху коштів по рахунку з 26.07.2019 по 29.07.2019; Виписка руху коштів по рахунку з 30.07.2019 по 31.07.2019; Видатково-прибуткові ордера за лютий 2018 року; Видатково-прибуткові ордера за березень 2018 року; Видатково-прибуткові ордера за квітень 2018 року; Видатково-прибуткові ордера за квітень 2019 року; Видатково-прибуткові ордера за травень 2019 року; Видатково-прибуткові ордера за червень 2019 року; Видатково-прибуткові ордера за липень 2019 року.

Інші документи з діяльності ГО «Авангард-2» залишалися в розпорядженні членів ревізійної комісії.

- Документи з фінансової діяльності громадської організації за період з 05.05.2018 по квітень 2019 року ОСОБА_1 з офісу організації не брала, оскільки за вказаний період вести облік фінансово-господарської діяльності ГО «Авангард-2» було уповноважено ОСОБА_10 .

- Про те, що ОСОБА_10 була відповідальна за фінансово-господарську діяльність ГО «Авангард-2» зазначено як в самому Акті від 31.08.2019, так і в рішенні правління ГО «Авангард-2», оформленим Протоколом зборів правління від 04.09.2019, яким було визначено дату для ОСОБА_1 та ОСОБА_10 по звіту за господарсько-фінансову діяльність.

- Надання позивачем до своєї заяві копії протоколів зборів правління ГО «Авангард-2» ніяким чином не підтверджують той факт, що вказані документи перебувають у ОСОБА_1 , будь-яких документів які б це підтверджували представником ГО «Авангард-2» не надано.

Обставини справи, встановлені судом.

Як встановлено господарським судом ОСОБА_1 з 2002 року була членом садівничого кооперативу «Авангард-2» (нині - Громадська організація «Авангард-2»), що підтверджується членською книжкою садовода.

Відповідно до п.п.1.1,2.1 статуту Громадської організації «Авангард-2», затвердженого рішенням загальних зборів, оформленим протоколом від 13.11.2016, дана громадська організація є самостійним, добровільним, неприбутковим об`єднанням фізичних осіб для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних економічних, соціальних, культурних, екологічних та інших інтересів. Організація є юридичною особою за законодавством, користується правами і несе обов`язки, передбачені Законом України "Про громадські об`єднання".

У пункті 4.4 статуту Громадської організації «Авангард-2» вказано, що прийом і виключення з членів організації здійснюється правлінням за простою більшістю голосів від загальної кількості членів Правління.

Згідно з п.4.7 статуту Громадської організації «Авангард-2» члени організації зобов`язані: дотримуватися положень статуту організації; брати участь у діяльності організації; своєчасно платити членські внески; виконувати рішення керівних органів організації; не вчиняти дій, які суперечать статутові організації, етиці товариських взаємостосунків, правилам добросусідства, а також дій, що завдають моральної або матеріальної шкоди організації.

Відповідно до п.п.4.8, 4.9 статуту Громадської організації "АВАНГАРД-2" члени організації можуть бути виключені з неї за несплату членських внесків, за діяльність, яка суперечить цілям організації, а також за дії, які дискредитують організацію, завдають їй моральних або матеріальних збитків. Виключення членів організації проводиться правлінням за простою більшістю голосів від загального числа членів правління. Рішення про виключення може бути оскаржено на загальних зборах. Рішення загальних зборів у даному випадку є остаточним.

Згідно з п.5.1 статуту Громадської організації «Авангард-2» вищим керівним органом організації є загальні збори організації.

Відповідно до п.п.5.6, 5.7 статуту Громадської організації «Авангард-2» у період між загальними зборами постійно діючим керівним органом організації є правління, персональний склад якого обирається загальними зборами строком на 3 роки. До складу правління входять голова і члени правління. Керує роботою правління голова. Правління організації, зокрема, приймає і виключає членів організації.

Згідно з п.п.5.14, 5.15, 5.17 статуту Громадської організації «Авангард-2» ревізійна комісія організації обирається загальними зборами строком на 3 роки. Кількісний склад ревізійної комісії визначають загальні збори. Засідання Ревізійної комісії проводяться один раз в квартал і є правомірними за наявності більшості її членів. Рішення приймаються простою більшістю голосів. Ревізійна комісія, зокрема, проводить ревізію фінансово-господарської діяльності правління, голови, виконавчого апарату, місцевих осередків організації, а також організовує перевірку фінансово-господарської діяльності організації не рідше одного разу на рік. Члени ревізійної комісії не можуть входити до складу правління і виконавчих органів організації.

Рішення, дії та бездіяльність правління, голови, ревізійної комісії можуть бути оскаржені загальним зборам, які зобов`язані заслухати скаржника й прийняти рішення по суті скарги (пункт 5.20 статуту Громадської організації «Авангард-2»).

Рішенням загальних зборів Громадської організації «Авангард-2», оформленим протоколом №2 від 03.09.2017, зокрема, обрано ОСОБА_1 головою правління даної громадської організації.

В подальшому рішенням загальних зборів Громадської організації «Авангард-2», оформленим протоколом б/н від 13.07.2019, звільнено (припинено повноваження) голову вказаної організації ОСОБА_1 та виключено її зі складу правління цієї організації, а також обрано головою Громадської організації «Авангард-2» ОСОБА_2 .

На підставі актів прийому-передачі №1 від 20.08.2019, №2 від 20.08.2019, №3 від 20.08.2019, №4 від 20.08.2019, №5 від 20.08.2019, №6 від 22.08.2019, б/н від 24.08.2019, б/н від 26.08.2019, б/н від 27.08.2019 та б/н від 31.08.2019 ОСОБА_1 передала, а ОСОБА_2 прийняв низку документації щодо діяльності Громадської організації «Авангард-2».

31.08.2019 ревізійною комісією Громадської організації «Авангард-2» складено акт перевірки фінансово-господарської діяльності за період 01.09.2017 по 19.08.2019.

Рішенням правління Громадської організації «Авангард-2», оформленим протоколом б/н від 01.09.2019, за результатами перевірки фінансової діяльності організації вирішено запропонувати ОСОБА_1 в добровільному порядку виплатити нестачу у розмірі 44551,85 грн та зобов`язати останню надати повний пакет документів фінансово-господарської діяльності даної громадської організації за період з 01.09.2017 по 01.04.2019.

Рішенням правління Громадської організації «Авангард-2», оформленим протоколом б/н від 04.09.2019, встановлено ОСОБА_1 строк до 15.09.2019 для добровільної сплати суми недостачі.

Рішенням правління Громадської організації «Авангард-2», оформленим протоколом б/н від 17.09.2019, серед іншого, вирішено зобов`язати ОСОБА_1 погасити недостачу у сумі 44551,85 грн протягом 3 днів, а у випадку невиконання цього рішення правління розглянути питання про виключення останньої зі складу членів громадської організації.

21.09.2019 відбулося засідання правління Громадської організації «Авангард-2», на якому було прийнято рішення, оформлене протоколом б/н від 21.09.2019, про виключення ОСОБА_1 зі складу членів організації у зв`язку з відмовою від надання документації та виконанням рішення правління від 17.09.2019, а також не виконанням вимог пункту 4.7 статуту, що, з урахуванням пунктів 4.8, 4.9 статуту, розцінене як дії, які дискредитують організацію, спричиняють матеріальну і моральну шкоду.

21.11.2019 до Єдиного реєстру досудових розслідувань було внесено відомості за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною першою статті 191 Кримінального кодексу України, за заявою ОСОБА_2 щодо відмови ОСОБА_1 від передачі фінансово-господарської звітності для подальшої роботи Громадської організації "АВАНГАРД-2", про що свідчить витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження №12019160380001859.

В матеріалах справи також наявні копії частини документів (протокол Правління ГО «Авангард-2» від 15.10.2018; протокол Правління ГО «Авангард-2» від 11.07.2019; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 12 від 14.02.2018; протокол Правління ГО «Авангард-2» від 06.04.2019; протокол Правління ГО «Авангард-2» від 26.02.2019; протокол Правління ГО «Авангард-2» від 17.02.2019; протокол Правління ГО «Авангард-2» від 29.12.2018; протокол Правління ГО «Авангард-2» від 27.08.2018; протокол Правління ГО «Авангард-2» від 15.08.2018; протокол загальних зборів (розширеного правління) ГО «Авангард-2» від 29.07.2018; протокол Правління ГО «Авангард-2» від 08.07.2018; протокол Правління ГО «Авангард-2» від 29.04.2018; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 11 від 23.12.2017; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 12 від 14.02.2018; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 9 від 23.09.2017; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 10 від 30.09.2017; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 8 від 07.09.2017; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 7 від 02.09.2017; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 6 від 22.08.2017; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 5 від 19.08.2017; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 4 від 13.08.2017; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 3 від 08.08.2017; протокол Правління ГО «Авангард-2» № 10 від 29.07.2017; протокол загальних зборів ГО «Авангард-2» від 18.05.2019), вимоги щодо передачі оригіналів яких заявлено у даній справі.

Висновки суду.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про громадські об`єднання» громадське об`єднання - це добровільне об`єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Згідно з ч.3 ст.1 Закону України «Про громадські об`єднання» громадська організація - це громадське об`єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Як встановлено господарським судом, Громадська організація «Авангард-2», відповідно до статуту, є самостійним, добровільним, неприбутковим об`єднанням фізичних осіб для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних економічних, соціальних, культурних, екологічних та інших інтересів. Організація є юридичною особою за законодавством, користується правами і несе обов`язки, передбачені Законом України "Про громадські об`єднання".

ОСОБА_1 з 2022 року була членом Громадська організація «Авангард-2», та у період з 03.09.2017 по 13.07.2019 обіймала посаду голови правління громадської організації.

Відповідно до ч.3 ст.23 Закону України «Про громадські об`єднання» громадське об`єднання зі статусом юридичної особи, створені ним юридичні особи (товариства, підприємства) зобов`язані вести бухгалтерський облік, фінансову та статистичну звітність, бути зареєстрованими в податкових органах та сплачувати до бюджету обов`язкові платежі відповідно до закону. Надання громадським об`єднанням, створеним ними юридичним особам (товариствам, підприємствам) пільг, у тому числі з оподаткування, здійснюється на підставах та в порядку, визначених законом.

Згідно з ч.7 ст.23 Закону України «Про громадські об`єднання» громадські об`єднання зобов`язані:

1) зберігати правоустановчі документи, документи, в яких міститься інформація про діяльність, яка провадилася відповідно до мети (цілей) та завдань; зберігати і регулярно оновлювати інформацію, достатню для ідентифікації згідно з вимогами закону кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), засновників, керівників, членів керівних органів та довірених осіб громадського об`єднання, а також надавати її державному реєстратору у випадках та в обсязі, передбачених законом. Ця інформація не може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом;

2) готувати річні фінансові звіти із зазначенням детального аналізу доходів і витрат;

3) здійснювати заходи контролю, щоб забезпечити зарахування і витрачання повністю всіх коштів у спосіб, що узгоджується з цілями та завданнями заявленої діяльності громадського об`єднання;

4) забезпечити ведення обліку та зберігання не менше п`яти років усіх необхідних облікових документів стосовно внутрішніх та міжнародних операцій, а також інформації, зазначеної у пунктах 1 і 2 цієї частини, і надавати її компетентним державним органам на відповідний запит, а також в інших випадках, передбачених законодавством.

За вимогами ст. 8 Закону України «Про бухгалтерських облік та фінансову звітність в Україні», бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Частинами 3, 6 статті 8 Закону України «Про бухгалтерських облік та фінансову звітність в Україні», передбачено, що відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів. Керівник підприємства зобов`язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

Відповідно до пункту 1 розділу XV Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 2015 року № 1000/5 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 22 червня 2015 року за № 736/27181, під час зміни керівника установи наявність і стан документів (справ), що знаходяться в діловодстві структурних підрозділів та в архіві, а також облікових документів та довідкового апарату до них відбиваються окремим розділом в акті приймання-передавання установи. Відповідно до облікових даних служби діловодства та архіву в акті наводяться окремо кількість документів, що знаходяться в діловодстві, та кількість справ, що зберігаються в архіві, у тому числі кількість справ, що внесені до Національного архівного фонду.

Вказані Правила встановлюють єдині вимоги щодо створення управлінських документів і роботи зі службовими документами, а також порядок їх архівного зберігання в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності.

Отже, колишній керівник юридичної особи за актом приймання-передавання має передати новопризначеному керівнику всі документи, які знаходяться в діловодстві відповідної юридичної особи.

Зазначений висновок відповідає позиції Великої Палати Верховного Суду від 11.05.2021 у справі №759/9008/19.

Між тим, як встановлено господарським судом ОСОБА_1 , звільнена з посади голови Громадська організація «Авангард-2», передала ОСОБА_2 лише частину документації щодо діяльності Громадської організації «Авангард-2», про що в матеріалах справи наявні відповідні акти прийому-передачі №1 від 20.08.2019, №2 від 20.08.2019, №3 від 20.08.2019, №4 від 20.08.2019, №5 від 20.08.2019, №6 від 22.08.2019, б/н від 24.08.2019, б/н від 26.08.2019, б/н від 27.08.2019 та б/н від 31.08.2019.

Водночас матеріали справи не містять та до суду не надано доказів передачі ОСОБА_1 керівнику Громадської організації Авангард-2 оригіналів документів, які є предметом спору у даній справі.

Відповідно до ч.1 ст. 74 ГПК кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У ст.76 ГПК України встановлено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

При цьому посилання ОСОБА_1 на те, що інші документи окрім переданих з діяльності ГО «Авангард-2» залишалися в розпорядженні членів ревізійної комісії господарський суд не приймає до уваги з огляду на не підтвердження таких посилань належними та допустимими доказами.

Посилання ОСОБА_1 на те, що документи з фінансової діяльності громадської організації за період з 05.05.2018 по квітень 2019 року ОСОБА_1 з офісу організації не брала, оскільки за вказаний період вести облік фінансово-господарської діяльності ГО «Авангард-2» було уповноважено Гущіну Олену Устимівну, господарський суд не приймає до уваги з огляду на наступне.

Статутом ГО «Авангард-2» в редакції 2016 року не передбачено передачі документації організації на відповідальне зберігання головою іншій відповідальній особі.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 була головою ГО «Авангард-2» у вказаний період, а тому була відповідальною особою за ведення фінансово-господарської діяльності громадської організації та зберігання оригіналів відповідних документів.

Посилання ОСОБА_1 на те, що жодного запиту від Голови організації ГО «Авангард-2» щодо надання будь-яких документів ОСОБА_11 не отримувала, господарський суд також не приймає до уваги з огляду на те, що обов`язок колишнього керівник юридичної особи щодо передачі новопризначеному керівнику всіх документів щодо такої юридичної особи законодавчо не ставиться в залежність від обставин звернення новопризначеного керівника до колишнього.

Посилання ОСОБА_1 на відсутність у неї документів, щодо яких заявлено вимоги у даній справі, господарський суд не приймає до уваги з огляду на визначений законодавством обов`язок колишнього керівника передати новопризначеному документацію щодо юридичної особи є безумовним та не ставиться у залежність від того, чи є у нього відповідні документи в наявності.

За таких обставин, господарський суд дійшов висновку щодо підставності, обґрунтованості та необхідності задоволення позовних вимог Громадської організації АВАНГАРД-2 та зобов`язання ОСОБА_1 протягом п`яти робочих днів з моменту набрання рішенням суду законної сили передати керівнику Громадської організації АВАНГАРД-2 оригінали офіційних документів Громадської організації АВАНГАРД-2 за період з 2017 року по 2019 рік, шляхом підготовки акту прийому-передачі в приміщенні Громадської організації АВАНГАРД-2 згідно переліку.

На підставі ст.129 ГПК України судові витрати по сплаті судового збору за подання до суду зустрічної позовної заяви та апеляційних скарг покладаються на відповідача.

Водночас позивачем заявлено до стягнення з відповідача витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 20 000 грн.

На підтвердження понесених позивачем витрат до матеріалів справи надано:

- ордер на надання правничої допомоги серія ВН №1200794 від 22.02.2023;

- договір про надання правової допомоги №0610 від 06.10.2022, укладений між Громадською організацією «Авангард-2» та адвокатом Блащук Ольгою Євгеніївною, згідно з яким Клієнт доручає, а Адвокат приймає на себе зобов`язання надавати правову допомогу в обсязі і на умовах, передбачених цим Договором.

- додаткова угода від 14.10.2022 до договору про надання правової допомоги №0610 від 06.10.2022, згідно з якою сторони дійшли згоди, що гонорар Адвоката за Договором про надання правової допомоги № 0610 від 06.10.20 22 складає суму в розмірі 10 500 грн., за надання правової допомоги щодо захисту прав та охоронюваних законом інтересів Клієнта. Адвокат надає правову допомогу за наступним графіком - понеділок - четвер (10:00 - 19:00) п`ятниця 10:00 - 18:00), в інших випадках за попередньою домовленістю керівника з адвокатом. У випадку термінової підготовки документів, надання консультацій у позаробочий час (19:00 - 00:00) Клієнт оплачує додаткові витрати до встановленого гонорару у розмірі 500 грн. за 1 годину;

- акт надання правничої допомоги від 29.02.2024;

- платіжні інструкції №19 від 31.07.2023 на суму 11 200 грн., №20 від 31.07.2023 на суму 12 800 грн.

Відповідно до акту надання правничої допомоги від 29.02.2024 адвокатом надано наступну правову допомогу:

- ознайомлення з матеріалами справи №916/2520/22, розробка стратегії та тактики надання правничої допомоги, підготовка відзиву на позовну заяву 15 год. 4 300 грн.;

- надання усних консультацій, підготовка поточних процесуальних заяв у справі №916/2520/22 16 год - 2 000 грн.;

- підготовка зустрічної позовної заяви до Діденко О.В. про неповернення документів ГО «Авангард-2», заяви про поновлення строку, зібрання доказів у справі № 916/2520/22 18 год. - 5 500 грн.;

- підготовка та подання заперечень на клопотання про призначення експертизи, підготовка та подання клопотання про долучення документів до матеріалів справи у первісному позові у справі № 916/2520/22 8 год. - 1 000 грн.;

- підготовка та подання апеляційної скарги на ухвалу Господарського суду Одеської області від 05.04.2023 про призначення судової економічної експертизи, підготовка документів для долучення у справі № 916/2520/22 10 год. - 3 500 грн.;

- підготовка та подання відповіді на відзив у зустрічному позові у справі № 916/2520/22 7 год. - 2 500 грн.;

- участь в судових засіданнях у справі № 916/2520/22 32 - 12 000 грн.

Разом на 20 000 грн.

У п.п.1,2 ч.3 ст.123 ГПК України встановлено, що до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать, зокрема, витрати на професійну правничу допомогу та витрати, пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи, які в силу вимог ч.4 ст.129 ГПК України у разі задоволення позову покладаються на відповідача, у разі відмови в позові - на позивача та у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Згідно з ч.ч.1-6 ст.126 ГПК України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами.

Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

У разі недотримання вимог частини четвертої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

У ч. 5 ст. 129 ГПК України встановлено, що під час вирішення питання про розподіл судових витрат суд враховує:

1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи;

2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, з урахуванням ціни позову, значення справи для сторін, у тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес;

3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, безпідставне завищення позивачем позовних вимог тощо;

4) дії сторони щодо досудового вирішення спору та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

З правових висновків, які послідовно викладені у низці постанов Верховного Суду, зокрема у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.01.2022 у справі № 922/1964/21, у додатковій постанові Великої Палати Верховного Суду від 19.02.2020 у справі № 755/9215/15-ц, у постанові об`єднаної палати Верховного Суду у складі суддів Касаційного господарського суду від 03.10.2019 у справі №922/445/19, у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 01.08.2019 у справі № 915/237/18, від 24.10.2019 у справі № 905/1795/18, від 17.09.2020 у справі № 904/3583/19, від 18.03.2021 №910/15621/19, від 07.09.2022 у справі №912/1616/21 тощо, випливає, що під час вирішення питання про розподіл витрат на професійну правничу допомогу суд:

1) має право зменшити розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, які підлягають розподілу між сторонами, керуючись критеріями, які визначені у частині четвертій статті 126 ГПК України (а саме співмірність розміру витрат на оплату послуг адвоката зі складністю справи, часом, обсягом наданих адвокатом послуг, ціною позову та (або) значенням справи для сторони), але лише за клопотанням іншої сторони;

2) з власної ініціативи, не розподіляти такі витрати повністю або частково та покласти їх на сторону, на користь якої ухвалено рішення, керуючись критеріями, що визначені частинами п`ятою - сьомою, дев`ятою статті 129 ГПК України (а саме пов`язаність витрат з розглядом справи; обґрунтованість та пропорційність розміру витрат до предмета спору, з урахуванням ціни позову, значення справи для сторін, у тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; поведінка сторони під час розгляду справи щодо затягування розгляду справ; дії сторін щодо досудового вирішення спору та щодо врегулювання спору мирним шляхом; істотне перевищення або заявлення неспівмірно нижчої суми судових витрат, порівняно із попереднім (орієнтовним) розрахунком; зловживання процесуальними правами).

Тобто критерії, визначені частиною четвертою статті 126 Господарського процесуального кодексу України, враховуються за клопотанням заінтересованої сторони для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою наступного розподілу між сторонами за правилами частини четвертої статті 129 цього Кодексу. Водночас критерії, визначені частиною п`ятою статті 129 Господарського процесуального кодексу України, враховуються для здійснення безпосередньо розподілу всіх судових витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Отже, господарський суд, під час вирішення питання про розподіл витрат на професійну правничу допомогу може з власної ініціативи застосовувати критерії, що визначені у частинах п`ятій-сьомій статті 129 ГПК України. При цьому, таке застосовування не є тотожним застосовуванню судом критеріїв, визначених у частині четвертій статті 126 ГПК України, де обов`язковою умовою є наявність клопотання іншої сторони.

Дослідивши надані позивачем за зустрічним позовом документи на підтвердження понесених витрат на правничу допомогу, господарський суд зазначає, що договором про надання правової допомоги №0610 від 06.10.2022, із врахуванням додаткової угоди від 14.10.2022 сторонами узгоджено розмір гонорару в сумі 10 500 грн. із зазначенням при цьому, що у випадку термінової підготовки документів, надання консультацій у позаробочий час (19:00 - 00:00) Клієнт оплачує додаткові витрати до встановленого гонорару у розмірі 500 грн. за 1 годину.

Між тим, в акті надання правничої допомоги від 29.02.2024 зазначено про загальну вартість правничої допомоги у розмірі 20 000 грн.

Водночас до суду не надано як доказів понесення додаткових витрат щодо термінової підготовки документів, надання консультацій у позаробочий час, так і доказів внесення сторонами змін до договору щодо збільшення розміру гонорару до 20 000 грн.

За таких обставин, господарський суд дійшов висновку про недоведеність позивачем за зустрічним позовом витрат на правничу допомогу у розмірі 9 500 грн. (20 000 грн. 10 500 грн.), тобто в частині розміру, який не передбачений наявним у матеріалах справи договором про надання правової допомоги №0610 від 06.10.2022, а тому розмір правомірно заявлених витрат на професійну правничу допомогу становить 10 500 грн., які на підставі ст.129 ГПК України покладаються на відповідача за зустрічним позовом.

Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1.Зустрічний позов Громадської організації АВАНГАРД-2 задовольнити.

2.Зобов`язати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , дата народження ІНФОРМАЦІЯ_1 ) протягом п`яти робочих днів з моменту набрання рішенням суду законної сили передати керівнику Громадської організації АВАНГАРД-2 (67820, Одеська обл., Одеський р-н, територіальна громада Авангардівська, "Авангард-2" громадська організація, будинок 1-А, код ЄДРПОУ 23205806) оригінали офіційних документів Громадської організації АВАНГАРД-2 за період з 2017 року по 2019 рік, шляхом підготовки акту прийому-передачі в приміщенні Громадської організації АВАНГАРД-2, в тому числі, але не виключно:

- протокол Правління ГО «Авангард-2» від 15.10.2018;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» від 11.07.2019;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 12 від 14.02.2018;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» від 06.04.2019;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» від 26.02.2019;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» від 17.02.2019;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» від 29.12.2018;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» від 27.08.2018;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» від 15.08.2018;

- протокол загальних зборів (розширеного правління) ГО «Авангард-2» від 29.07.2018;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» від 08.07.2018;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» від 29.04.2018;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 11 від 23.12.2017;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 12 від 14.02.2018;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 9 від 23.09.2017;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 10 від 30.09.2017;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 8 від 07.09.2017;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 7 від 02.09.2017;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 6 від 22.08.2017;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 5 від 19.08.2017;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 4 від 13.08.2017;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 3 від 08.08.2017;

- протокол Правління ГО «Авангард-2» № 10 від 29.07.2017;

- протокол загальних зборів ГО «Авангард-2» від 18.05.2019 та інші протоколи загальних зборів, які були призначені, зокрема, 29.06.2018;

- положення про ведення касової дисципліни ГО «Авангард-2» 2017 р.;

- наказ про затвердження порядку розрахунку ліміту залишку готівки в касі ГО «Авангард-2» 2017 р.;

- наказ про затвердження положення про облікову політику підприємства 2017 р.;

- наказ про проведення інвентаризації з інвентаризаційними обліковими відомостями за 2017 р., за 2018 р., за 2019 р.;

- касова книга, прибуткові, видаткові ордера, квитанція з банку про прийом коштів на розрахунковий рахунок ГО «Авангард-2» за вересень, жовтень, листопад, грудень 2017 р.;

- касова книга, прибуткові, видаткові ордера, квитанція з банку про прийом коштів на розрахунковий рахунок ГО «Авангард-2» за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2018 р.;

- касова книга, прибуткові, видаткові ордера, квитанція з банку про прийом коштів на розрахунковий рахунок ГО «Авангард-2» за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, з 01.08.2019 - 19.08.2019 р.;

- звіт про використання коштів ГО за період з 01.01.2017 по 31.12.2017;

- звіт про використання коштів ГО за період з 01.01.2018 по 31.12.2018; звіт про використання коштів ГО за період з 01.01.2019 по 19.08.2019; договір про надання поворотної фінансової допомоги від 01.03.2017 р. від ОСОБА_4 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018р. від ОСОБА_5 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018 р. від ОСОБА_6 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018 р. від ОСОБА_7 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 31.01.2018 р. від ОСОБА_4 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 р. від ОСОБА_1 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 р. від ОСОБА_8 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 р. від ОСОБА_7 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 р. від ОСОБА_6 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 28.02.2018 р. від ОСОБА_5 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 30.03.2018 р. від ОСОБА_5 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 30.03.2018 р. від ОСОБА_9 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- договір про надання поворотної фінансової допомоги від 01.04.2019 р. від ОСОБА_4 та Акт звіряння взаєморозрахунків за вказаним договором;

- авансові звіти за вересень, жовтень, листопад, грудень 2017 року;

- авансові звіти за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2018 р.;

- авансові звіти за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, з 01.08.2019 р. по 19.08.2019 р.;

- звіти, квитанції, документацію, записи в довільній формі, які надавались ОСОБА_1 для проведення ревізії з вересня 2017 по серпень 2019 року згідно Акту ревізійної комісії від 31.08.2019 року.

2.Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , дата народження ІНФОРМАЦІЯ_1 ) на користь Громадської організації АВАНГАРД-2 (67820, Одеська обл., Одеський р-н, територіальна громада Авангардівська, "Авангард-2" громадська організація, будинок 1-А, код ЄДРПОУ 23205806) витрати по сплаті судового збору за подання зустрічної позовної заяви у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн., витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги на ухвалу Господарського суду Одеської області від 05.04.2023 у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн., витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Господарського суду Одеської області від 16.04.2024 у розмірі 4 026 (чотири тисячі двадцять шість) грн. та витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 10 500 (десять тисяч п`ятсот) грн.

Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст.241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складання повного рішення.

Повне рішення складено 12.05.2025

Суддя Г.Є. Смелянець

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення30.04.2025
Оприлюднено14.05.2025
Номер документу127285404
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з корпоративних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —916/2520/22

Рішення від 30.04.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 07.10.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Постанова від 11.09.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 14.08.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 17.06.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 28.05.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 20.05.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Рішення від 16.04.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 07.02.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 16.10.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні