Полтавський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
. 14 травня 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/6137/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чеснокової А.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом заступника керівника Диканської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах Державної екологічної інспекції Центрального округу до Комунального підприємства " Чутівське ", Чутівської селищної ради про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
22.05.2024 заступник керівника Диканської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Чутівської селищної ради, Комунального підприємства "Чутівське", в якій просить суд зобов`язати відповідачів вчинити дії та забезпечити:
- виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки розташованої на території Чутівської селищної ради Полтавського району Полтавської області поблизу с. Новофедорівка з розташованим на най сміттєзвалищем твердих побутових відходів;
- винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж;
- здійснення державної реєстрації прав на неї.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 24.05.2024 позовну заяву залишено без руху в зв`язку із невідповідністю останньої вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України. Для усунення недоліків встановлено п`ятиденний строк з дня вручення копії ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 31.05.2024 позовну заяву Заступника керівника Диканської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу до Чутівської селищної ради, Комунального підприємства "Чутівське" про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії повернуто позивачу.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 22.07.2024 ухвалу Полтавського окружного адміністративного суду від 24.05.2024 скасовано, справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Справа надійшла до Полтавського окружного адміністративного суду 27.09.2024, що підтверджується даними реєстрації на вхідному штампі.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02.10.2024 позовну заяву залишено без руху в зв`язку із невідповідністю останньої вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України. Для усунення недоліків встановлено п`ятиденний строк з дня вручення копії ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 15.10.2024 позовну заяву Заступника керівника Диканської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу до Чутівської селищної ради, Комунального підприємства "Чутівське" про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії повернуто позивачу.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 27.12.2024 ухвалу Полтавського окружного адміністративного суду від 15.10.2024 скасовано, справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Справа надійшла до Полтавського окружного адміністративного суду 25.02.2025, що підтверджується даними реєстрації на вхідному штампі.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03.03.2025 справу прийнято до провадження, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
17.03.2025 до суду надійшов відзив від Чутівської селищної ради, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Вказує, що на даний час КП «Чутівське» вживає ряд необхідних заходів для виконання припису Держекоінспекції. Крім того, зазначає, що за весь час існування сміттєзвалища жодного випадку реальної загрози життю та/або здоров`ю людей, реальної загрози екологічної безпеки чи іншого виявлено не було.
20.03.2025 до суду надійшов відзив від КП «Чутівське», в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. В обґрунтування відзиву вказує ті ж самі підстави, що і Чутівська селищна рада в своєму відзиві.
24.04.2025 до суду надійшли відповіді на відзиви в яких позивач зазначає, що відповідачами не забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території с. Новофедорівка, на якій розташоване сміттєзвалище твердих побутових відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також проведення державної реєстрації прав на вказану земельну ділянку.
Справу за вказаним позовом розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 вказаного Кодексу.
Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.
На території Чутівської селищної ради Полтавського району, Полтавської області поблизу с. Новофедорівка розташоване діюче місце видалення відходів, номер паспорта МВВ Nє14 від 17.04.2003.
Рішенням Виконавчого комітету Чутівської селищної ради Nє3/пр. від 22.04.2005 року передано на баланс комунального підприємства «Чутівське» місце видалення відходів, площею 5.5 га, розташоване поблизу села Новофедорівка.
Державною екологічною інспекцією Центрального округу в період з 30.11.2023 по 13.12.2032 проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства по КП «Чутівське». Зокрема, об?єктом перевірки було місце видалення відходів, на якому КП«Чутівське» здійснює розміщення твердих побутових відходів, розташоване на південному сході від с. Новофедорівка Полтавського району Полтавської області, номер паспорта НОМЕР_1 від 17.04.2003.
У ході перевірки встановлено, що в КП «Чутівське» відсутнє рішення органу виконавчої влади та місцевого самоврядування про передачу йому у власність чи користування (оренду) земельної ділянки для розміщення твердих, побутових відходів, тобто відсутнє документальне підтвердження правомірності використання земельної ділянки, що є порушенням ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України.
За результатами перевірки складено акт № 06/26-10 від 13.12.2023.
20.12.2023 до КП «Чутівське» направлено припис № 03/02.2-15 щодо приведення у відповідність із законодавством, згідно якої необхідно було вжити заходів у відповідності до ст. 125 Земельного кодексу України, оформлення документів на право власності або використання земельної ділянки під сміттезвалищем за межами с. Новофедорівка. (п.2 припису).
Водночас КП «Чутівське» зазначені вимоги не виконано до цього часу.
Згідно інформації КП «Чутівське» від 12.01.2024 № 50/02-22 землевпорядна документація на земельну ділянку під МВВ не розроблялася.
Диканською окружною прокуратурою при виконанні повноважень, визначених ст. 131-1 Конституції України, ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» встановлено порушення інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо поводження з відходами на території Чутівської селищної ради Полтавського району Полтавської області.
З метою захисту порушених інтересів держави позивач звернувся до суду з даним позовом.
За вимогами частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов?язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 Конституції України до повноважень прокуратури належить представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Відповідно до положень 4. 3, 4, 5 ст. 53 КАС України прокурор у визначених законом випадках звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу. провадження по якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві в і такому разі набуває статусу позивача.
Прокурор може представляти інтереси держави в суді у виключних випадках, які прямо передбачені законом.
Відповідно до ч.3 ст 23 Закону України « Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво у суді законних інтересів держави уразі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
У рішенні від 08.04.1999 у справі Nє 3-рп/99 Конституційний Суд України, з?ясовуючи поняття «інтереси держави» вказано, що «інтереси держави» є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Недотримання законодавства про відходи призводить не лише до формального порушення вимог закону, а й до подальшого забруднення земель, води та атмосферного повітря, які в подальшому впливають на стан здоров?я та якість життя населення країни в цілому. Таким, чином дотримання екологічної безпеки в державі мусить займати пріоритетне місце разом з охороною здоров?я та національною безпекою.
Законом України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» зазначено, що процеси глобалізації та суспільних трансформацій підвищили пріоритетність збереження довкілля, а отже, потребують від у країни вжиття термінових заходів. Протягом тривалого часу економічний розвиток держави супроводжувався незбалансованою експлуатацією природних ресурсів, низькою пріоритетністю питань захисту довкілля, що унеможливлювало досягнення збалансованого (сталого) розвитку.
Відповідно до ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання законодавства про поводження з відходами належить до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Статтею 35 цього Закону визначено, що державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно із Положенням про Державну екологічну інспекцію затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 Nє 275 влади, Державна екологічна інспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра енергетики та захисту довкілля і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання відтворення і охорони природних ресурсів.
Державна екологічна інспекція Центрального округу відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію Центрального округу затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України № 30 від 20.02 2023, здійснює реалізацію повноважень Держекоінспекції у межах Полтавської та Черкаської областей.
Відповідно до п. 2 розділу 2 цього Положення Держекоінспекція відповідно до покладених на неї функцій здійснює державний нагляд (контроль за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від, форми власності і господарювання, громадянами України вимог законодавства питань поводження з відходами.
Згідно інформації Державною екологічною інспекцією Центрального округу в період з 30.11.2023 по 13.12.2023 проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства по КП «Чутівське».
З метою усунення порушень природоохоронного законодавства керівник комунального підприємства «Чутівське» видано припис № 03/02/.2-15 від 20.12.2023 про усунення виявлених порушень. Листом від 18.01.2024 КП «Чутівське» повідомило Державну екологічну інспекцією Центрального округу лише про заключення договору по виконання робіт з розробки проект землеустрою на земельну ділянку. При цьому, вказані порушення залишилися не усунуті, відповідно до припису.
Позивач зазначає, відповідно до інформації яку він отримав від Держекоінспекції, позовні заяви зобов`язального характеру до Чутівської селищної ради та комунального підприємства «Чутівське» щодо виготовлення та затвердження технічної документації на земельну ділянку під діюче місце видалення відходів, яка розташована на території Чутівської селищної ради Полтавського району Полтавської області поблизу с. Новофедорівка до суду не подавалися. Вважає за можливе до суду таким позовом звернутися безпосередньо Диканській окружній прокуратурі.
Таким чином, Державною екологічною інспекцією Центрального округу як органом контролю, не вживаються достатніх дієвих заходів, спрямованих на забезпечення виконання Чутівською селищною радою, комунальній підприємством «Чутівське» вимог чинного природоохоронного законодавства. До суду з позовом про визнання протиправною бездіяльність Чутівської селищної ради, комунального підприємства у сфері поводження з відходами та зобов`язання вчинити певні дії не звертається.
Суд звертає увагу на доводи відповідачів, що на даний час вживаються ряд заходів щодо виконання припису Держекоінспекції від 20.12.2023 , а саме:
1)Укладено договір №38-24ГВ від 15.102024 про виконання інженерно геодезичної послуги з ФОП ОСОБА_1 ;
2)Укладено договір « 19-2024 П від 20.12.2025 про надання послуг з виконання стратегічної екологічної оцінки з ФОП ОСОБА_2 ;
3)Укладено договір №14-24ЗМ від 20.12.2024 про надання послуг з розробки містобудівної документації з ТОВ «Експертний Центр ЗемСервіс»;
4)Укладено договір « 01-25 М від 04.05.2025 про розробку схеми інженерно технічних заходів цивільного захисту з ФОП ОСОБА_3 .
Щодо цього суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 26 Закону України «Про управління відходами» до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері управління відходами належить вирішення питань щодо розміщення на території відповідних територіальних громад об`єктів оброблення відходів. Органи місцевого відповідно до закону. самоврядування здійснюють й інші повноваження у сфері управління відходами
За нормами ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об`єктів, у тому числі місць чи об`єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію.
Стаття 30 вказаного Закону зазначає, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо вирішення питань поводження з побутовими відходами.
До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження з визначення території для розміщення відходів відповідно до законодавства (стаття 33 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Статтею 25 вказаного Закону визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Згідно зі статтею 26 цього ж Закону встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Також, статтею ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Рішенням Чутівської селищної ради Nє38 від 17.10.2023 затверджено Статут комунального підприємства «Чутівське».
Відповідно до пункту 1.2. Статуту КП «Чутівське» є підприємством юридичною особою, користується правом господарського відання щодо закріпленого за ним майном, має право від свого імені укладати договори, набувати майнові і немайнові права та нести обов`язки, бути позивачем та відповідачем у судах, займатися діяльністю, яка відповідає напрямкам, передбаченим цим Статутом.
Згідно п.1.3. Засновником Підприємства є територіальна громада в особі Чутівської селищної ради.
Пунктом 1.8 передбачено, що Статут Підприємства затверджується Чутівською селищною радою та реєструється відповідно до чинного законодавства України.
Відповідно до п.п. 5.1.1, 5.1.2 майно Підприємства складають основні фонди (майно, передане в користування селищною радою та власне, придбане за час його виробничої діяльності), оборотні кошти, а також інші цінності та фінансові ресурси. Майно Підприємства відображається в його самостійному балансі. Майном, яке належить Підприємству на правах господарського відання, Підприємство користується без права його відчуження, вчиняючи щодо нього будь які дії, які не суперечать чинному законодавству та Статуту Підприємства.
Земельним кодексом України (стаття 12) установлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належать, крім іншого, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону. Земельна ділянка як об`єкт цивільних прав передбачає її формування визначенням її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру (ст. 79-1 Земельного кодексу України).
Одним зі способів формування земельних ділянок є відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до Ії державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.
Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.
Відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про землеустрій» до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: а) організація та здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності; б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою; в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності; г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; г) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.
Землеустрій проводиться в обов`язковому порядку (ст. 20 Закону України «Про землеустрій») на землях усіх категорій незалежно від форми власності, зокрема, в разі встановлення та зміни меж об`єктів землеустрою.
Статтею 22 Закону України «Про землеустрій визначено, що землеустрій здійснюється на підставі: рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою; укладених договорів юридичними чи фізичними особами (землевласниками рішень. землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; судових рішень.
Види документації із землеустрою, згідно із Законом України «Про землеустрій» (ст. 25), крім інших є: г) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, згідно зі ст. 50 цього Закону, розробляються у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом.
Згідно зі ст. 55 Закону України «Про землеустрій» встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, Матеріалів Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, матеріалів топографо-геодезичних робіт.
Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розробляється за рішенням власника (розпорядника) земельної ділянки, землекористувача.
Замовниками документації із землеустрою, відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а також інші юридичні та фізичні особи.
Статтями 125 та 126 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
За визначенням статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до частин 1, 2 статті з Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.
Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
У той же час, відповідачами не забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території с. Новофедорівка, на якій розташоване сміттєзвалище твердих побутових відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також державної реєстрації прав на вказану земельну ділянку.
Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під сміттєзвалищем створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування сміттєзвалища, що може призвести до негативного впливу на навколишнє природне середовище, а також погіршення стану здоров?я та санітарного благополуччя населення.
Вказана земельна ділянка належать до земель комунальної форми власності, використовуються під сміттєзвалище, а тому її використання повинне здійснюватися у суворій відповідності з вимогами чинного земельного та природоохоронного законодавства, із дотриманням певних обмежень щодо використання земель комунальної форми власності, на яких розташовані сміттєзвалища.
У даному випадку використання вказаної земельної ділянки комунальної форми власності здійснюється із порушенням вимог чинного законодавства, що виражається у її використанні без правовстановлюючих документів та державної реєстрації відповідного речового права.
Відтак, аналізуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення.
Згідно з частиною першою статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Прокурор при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 3028,00 грн.
Відповідачі доказів понесення судових витрат до суду не надали.
Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
З урахуванням наведеного, оскільки прокурор звернувся до суду з цим позовом в інтересах суб`єкта владних повноважень в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу, підстави для стягнення судових витрат з відповідача відсутні.
Керуючись статтями 2, 3, 5-10, 72-77, 90, 193, 205, 228, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, Полтавський окружний адміністративний суд
У Х В А Л И В :
Позовні вимоги заступника керівника Диканської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах Державної екологічної інспекції Центрального округу до Комунального підприємства "Чутівське", Чутівської селищної ради про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Зобов`язати Чутівську селищну раду та комунальне підприємство «Чутівське» Чутівської селищної ради вчинити дії та забезпечити виготовлення документації щодо відведення земельної ділянки розташованої на території Чутівської селищної ради Полтавського району Полтавської області поблизу с. Новофедорівка з розташованим на ній сміттєзвалищем твердих побутових відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя А.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2025 |
Оприлюднено | 16.05.2025 |
Номер документу | 127338757 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.О. Чеснокова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні