Харківський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяХарківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 травня 2025 р. № 826/7307/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ольги Горшкової, розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Національного антикорупційного бюро України, треті особи: ОСОБА_3 ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_4 ГО «Стоп корупції», Риженко К.Г. ГО Transparency International Україна, Хаджинов С.В. ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_5 ГО «Платформа громадський контроль», Устименко В.М. ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_6 ГО «Антикорупційний штаб», ОСОБА_7 ГО «Ужгородська громадська рада», ОСОБА_8 ГО «Антикорупційний штаб», Лагутенко А.О. ГО «Стоп корупції», ОСОБА_9 ГО «Антикорупційний штаб», ОСОБА_10 ГО «Харківський антикорупційний центр», Первак Н.М. ГО «Всеукраїнське об`єднання «Антикорупційний блокпост», ОСОБА_11 ГО «Офіс регіонального розвитку» про визнання протиправними дій, скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В :
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 (№826/7392/17) з позовом, в якому просив суд:
- визнати протиправними дії НАБУ щодо підготовки та проведення конкурсу з формування складу Ради громадського контролю при НАБУ у 2017 році;
- визнати протиправними та скасувати рішення НАБУ щодо встановлення результатів рейтингового Інтернет - голосування за склад Ради громадського контролю при НАБУ, проведеного 31.05.2017.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2017 по справі №826/7392/17 відмовлено у задоволенні клопотання про забезпечення позову.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.07.2017 по справі №826/7392/17 відкрито провадження у справі.
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_2 (№826/7307/17) з позовом, в якому просив суд:
- визнати протиправними дії НАБУ щодо підготовки та проведення конкурсу з формування складу Ради громадського контролю при НАБУ у 2017 році;
- визнати протиправними та скасувати рішення НАБУ щодо встановлення результатів рейтингового Інтернет - голосування за склад Ради громадського контролю при НАБУ, проведеного 31.05.2017.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.06.2017 по справі №826/7307/17 відкрито провадження у справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.07.2017 по справі №826/7307/17 задоволено заяву судді Аблова Є.В. про самовідвід судді. Передано адміністративну справу №826/7307/17 за позовом ОСОБА_2 до Національного антикорупційного бюро України про визнання протиправними дій та рішення, скасування рішення від 30.05.2017 року для розгляду іншим складом Окружного адміністративного суду міста Києва в порядку, встановленому ч. 3 ст. 15-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.07.2017 по справі №826/7307/17 прийнято справу до провадження, яке буде розглядатись колегіальним складом суду під головуванням судді Качура І.А.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.08.2017 по справі №826/7307/17 в задоволенні клопотання ОСОБА_2 про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову відмовлено.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.09.2017 по справі №826/7307/17 в задоволенні клопотання ОСОБА_2 про забезпечення доказів - відмовлено.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.02.2018 по справі №826/7307/17 клопотання представника позивача задоволено частково. Об`єднано в одне провадження адміністративну справу №826/7307/17 та адміністративну справу №826/7392/17. Присвоєно об`єднаній адміністративній справі загальний №826/7307/17. Подальший розгляд та вирішення адміністративних позовів ухвалено здійснювати у межах об`єднаної адміністративної справи №826/7307/17.
Протокольною ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.09.2018 по справі №826/7307/17 ухвалено проводити подальший розгляд справи в порядку спрощеного провадження відповідно до ст. 262 КАС України.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.09.2018 по справі №826/7307/17 клопотання представника відповідача про залучення третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - задоволено. Залучено ОСОБА_3 ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_4 ГО «Стоп корупції», ОСОБА_12 ГО Transparency International Україна, ОСОБА_13 ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_5 ГО «Платформа громадський контроль», ОСОБА_14 ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_6 ГО «Антикорупційний штаб», ОСОБА_7 ГО «Ужгородська громадська рада», ОСОБА_8 ГО «Антикорупційний штаб», ОСОБА_15 ГО «Стоп корупції», ОСОБА_9 ГО «Антикорупційний штаб», ОСОБА_10 ГО «Харківський антикорупційний центр», ОСОБА_16 ГО «Всеукраїнське об`єднання «Антикорупційний блокпост», ОСОБА_11 ГО «Офіс регіонального розвитку» до участі у справі в якості третіх особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача.
На виконання Закону України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідаці Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» та відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399 справу №826/7307/17 передано на розгляд до Харківського окружного адміністративного суду, згідно з актом приймання-передачі від 31.01.2025.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.02.2025 справу передано на розгляд судді Ользі Горшковій.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 24.02.2025 прийнято до провадження судді Ольги Горшкової та призначеної її розгляд за правилами спрощеного провадження.
В обґрунтування позову позивач, ОСОБА_1 , зазначив, що 10.05.2017 на офіційному веб-сайті Національного антикорупційного бюро України розміщено оголошення про проведення конкурсу з формування Ради громадського контролю при НАБУ. Рада громадського контролю при НАБУ формується у складі 15 осіб, відібраних за результатами конкурсу. Конкурс проводиться шляхом рейтингово інтернет-голосування громадян, які проживають на території України. Кандидати для участі в конкурсі з формування складу Ради громадського контролю подаються громадськими об`єднаннями, статутна діяльність яких пов`язана із запобіганням та протидією корупції.Так, у період з 10 по 19 травня 2017 року відповідними громадськими об`єднаннями необхідно було надіслати на електронну пошту відповідний перелік документів. Рейтингове інтернет-голосування за 15 кандидатів до складу Ради громадського контролю відбувається на офіційному веб-сайті НАБУ 31.05.2017 з 09:00 годин до 21:00 годин. Рішенням Загальних зборів ГО Українська правозахисна асоціація «Закон та Справедливість» висунуто, зокрема ОСОБА_1 та надіслано на електронну пошту перелік необхідних документів. 22.05.2017 на офіційному сайті НАБУ оприлюднено кількість учасників (49 осіб), які візмутьучать у конкурсі. Однак, 23 травня 2017 року на тому ж сайті висвітлено новину про участь у конкурсі вже 54 учасників, тобто було оновлено список. 26 травня 2017 року на офіційному веб-сайті НАБУ оприлюднено нову кількість учасників 56 осіб та повідомлено до допущення до участі у конкурсі ще двох кандидатів. Так, на думку позивача 7 кандидатів допущено до участі в конкурсі безпідставно, після спливу строку 19.05.2017, що свічить про формування списку учасників конкурсу на членство РГК при НАБУ всупереч принципам відкритості та прозорості. 31 травня 2017 року відбулось рейтингове інтернет-голосування за учасників конкурсу з обрання РГК при НАБУ, при цьому впродовж дня, спостерігалися численні збої у роботі веб-сайту НАБУ та мали місце проблеми із ненадходженням смс-повідолмень або з їх значним запізненням, що унеможливлює завершення процесу голосування. Так, із протоколу голосування вбачається що у період з 14:26 по 15:15 та з 16:30 по 17:47 голосів за кандидатів до складу РГК при НАБУ не зафіксовано завсім, хоча до та після вказаних проміжків часу голоси за кандидатів віддавалися щохвилини в значній кількості. Вказаний факт також підтверджений НАБУ на своїй офіційній сторнці в соціальній мережі «Фейсбук». Отже, з 12 годин, відведених на голосуванняя 2 години 7 хвилин голосування не відбувалось, поряд із тим у проміжок часу з 21:00 до 21:12 зараховано 97 голосів, тобто у час коли голосування завершено. Позивач вважає вказані порушення суттєвими, такими що вплинули на результати конкурсу, тому звернувся до суду із вказаним позовом.
19.03.2025 через систему «Електронний суд» позивач, ОСОБА_1 , подав заяву, відповідно до якої підтримав позовні вимоги та просив розгляд справи проводити за наявними матеріалами.
Обгрунтовуючи позовну заяву позивач, ОСОБА_2 , також посилався на порушення допуску кандидатів до проведення конкурсута у рейтинговому інтернет-голосуванні за кандидатів до складу Ради громадського контролю. Так, рішенням Загальних зборів «Контроль судової системи» висунуто, зокрема ОСОБА_2 та надіслано на електронну пошту перелік необхідних документів для реєстрації у конкурсі кандидата. 22.05.22017 на офіційному веб-сайті НАБУ оприлюднено кількість учасників (49 осіб), які візмуть учать у конкурсі. Однак, 23 травня 2017 року на тому ж сайті висвітлено новину про участь у конкурсі вже 54 учасників, тобто було оновлено список. 26 травня 2017 року на офіційному веб-сайті НАБУ оприлюднено нову кількість учасників 56 осіб та повідомлено до допущення до участі у конкурсі ще двох кандидатів. Отже, на думку позивача 7 кандидатів допущено до участі в конкурсі безпідставно, після спливу строку 19.05.2017, що свічить про формування списку учасників конкурсу на членство РГК при НАБУ всупереч принципам відкритості та прозорості. 31 травня 2017 року відбулось рейтингове інтернет-голосування за учасників конкурсу з обрання РГК при НАБУ, при цьому впродовж дня, спостерігалися численні збої у роботі веб-сайту НАБУ та мали місце проблеми із ненадходженням смс-повідолмень або з їх значним запізненням, що унеможливлює завершення процесу голосування. Так, із протоколу голосування вбачається що у період з 14:26 по 15:15 та з 16:30 по 17:47 голосів за кандидатів до складу РГК при НАБУ не зафіксовано завсім, хоча до та після вказаних проміжків часу голоси за кандидатів віддавалися щохвилини в значній кількості. Вказаний факт також підтверджений НАБУ на своїй офіційній сторнці в соціальній мережі «Фейсбук». Отже, з 12 годин, відведених на голосуванняя 2 години 7 хвилин голосування не відбувалось, поряд із тим у проміжок часу з 21:00 до 21:12 зараховано 97 голосів, тобто у час коли голосування завершено. Такі проблеми мають суттєвий вплив на результати голосування, тому позивач звернувся до суду із вказаним позовом.
Відповідач, правом на подання відзиву на позов не скористався. Про розгляд справи Харківським окружним адміністративним судом повідомлявся належним чином, шляхом направлення ухвали про прийняття до провадження через систему «Електронний суд», що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.
Треті особи - ОСОБА_3 ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_4 ГО «Стоп корупції», ОСОБА_12 ГО Transparency International Україна, ОСОБА_13 ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_5 ГО «Платформа громадський контроль», Устименко В.М. ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_6 ГО «Антикорупційний штаб», ОСОБА_7 ГО «Ужгородська громадська рада», ОСОБА_8 ГО «Антикорупційний штаб», Лагутенко А.О. ГО «Стоп корупції», Миткалик С.І. ГО «Антикорупційний штаб», Рисенко В.М. ГО «Харківський антикорупційний центр», ОСОБА_16 ГО «Всеукраїнське об`єднання «Антикорупційний блокпост», ОСОБА_11 ГО «Офіс регіонального розвитку» про визнання протиправними дій, скасування рішення також правом на подання письмових пояснень до позову не скористались.
У період з 19.03.2025 по 16.04.2025 суддя Ольга Горшкова перебувала на лікарняному, з 17.04.2025 по 02.05.2025 - у відпустці, відтак розгляд справи відбувається в перші робочі дні.
Суд, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що 10.05.2017 на офіційному веб-сайті НАБУ за посиланням https://nabu.gov.ua/news/novyny-ogoloshennya-pro-provedennya-konkursu-z-formuvannya-skladu-rady-gromadskogo-kontrolyu-pry/?utm_source=chatgpt.com було розміщено оголошення про проведення конкурсу з формування складу РГК при НАБУ та надано строк для подання документів з метою участі у конкурсі з 10 по 19 травня 2017 року.
Відповідно до розміщеного на офіційному веб-сайті НАБУ за посиланням https://nabu.gov.ua/news/novyny-vybory-novogo-skladu-rgk-pry-nabu-uchasnyky-konkursu-vyznacheni/ оголошення від 22.05.2017, 49 кандидати від 31 громадської організації візьмуть участь у конкурсі з обрання членів до нового складу Ради громадського контролю (РГК) при Національному антикорупційному бюро України, який відбудеться 31 травня 2017 року.
23 травня 2017 року на офіційному веб-сайті НАБУ за посиланням https://nabu.gov.ua/news/novyny-vybory-novogo-skladu-rgk-pry-nabu-54-kandydaty-vid-33-organizaciy-spysok-onovleno/ розміщено оголошення про оновлення списку кандидатів, які візьмуть участь у конкурсі з обрання членів до нового складу Ради громадського контролю (РГК) при Національному антикорупційному бюро України - 54 кандидати від 33 громадських організацій. П`ятьох осіб допущено до участі в конкурсі після опрацювання поданих ними документів відповідно до умов конкурсу, вивчення яких не могло бути вчасно зроблено через технічні проблеми.
26 травня 2017 року на офіційному веб-сайті НАБУ за посиланням https://nabu.gov.ua/news/novyny-vybory-novogo-skladu-rgk-pry-nabu-56-kandydativ-vid-35-organizaciy-spysok-onovleno/ розміщено оголошення про оновлення списку кандидатів, які візьмуть участь у конкурсі з обрання членів до нового складу Ради громадського контролю (РГК) при Національному антикорупційному бюро України - 56 кандидати від 35 громадських організацій. До участі у конкурсі допущені ще два кандидати, які врахували зауваження робочої групи з обрання нового складу Ради громадського контролю при НАБУ та подали необхідний перелік документів у належному вигляді.
В вищевказаних оголошеннях на сайті зазначено, що голосувати за кандидатів можуть усі громадяни, які проживають на території України. Результати голосування будуть оприлюднені на сайті Бюро 6 червня 2020 року.
Рейтингове Інтернет-голосування за п`ятнадцять кандидатів до складу Ради громадського контролю відбудеться на офіційному веб-сайті Національного антикорупційного бюро 31 травня 2017 року з 09.00 години до 21.00 години.
В результаті конкурсу оберуть 15 членів РГК, які забезпечуватимуть цивільний контроль Національного бюро.
Захист процесу голосування від зовнішнього втручання забезпечуватиме Державна служба спеціального зв`язку та захисту інформації України. Моніторинг процесу голосування забезпечуватиме ГО «Електронна демократія».
Деталі організації та проведення голосування визначені Указом Президента України №272/2015 «Питання Ради громадського контролю при Національному антикорупційному бюро України».
31 травня 2020 року о 08:00 на офіційному веб-сайті НАБУ за посиланням https://nabu.gov.ua/news/novyny-startuvalo-golosuvannya-za-kandydativ-do-skladu-rady-gromadskogo-kontrolyu-pry-nabu/ розміщено оголошення, що 31 травня о 9:00 розпочалося відкрите рейтингове інтернет-голосування за осіб, які виявили бажання працювати у складі Ради громадського контролю при Національному антикорупційному бюро України. Голосування триватиме впродовж усього дня з 9:00 до 21:00. Віддавати голоси за представників громадських об`єднань можуть усі громадяни, які проживають на території України. Одна особа має право обрати до 15 кандидатур з-поміж 56-ти претендентів від 35 ГО.
06 червня 2020 року о 16:49 год. на офіційному веб-сайті НАБУ за посиланням https://nabu.gov.ua/news/novyny-rezultaty-reytyngovogo-internet-golosuvannya-za-radu-gromadskogo-kontrolyu-pry-nabu-2017/ оприлюднено оголошення про результати рейтингового Інтернет-голосування, із зазначенням кількості голосів поданих за кожного кандидата.
Не погоджуючись з правомірністю вчинення відповідачем дій щодо проведення рейтингового інтернет-голосування, позивачі звернулись з даним позовом до суду.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Аналіз даної норми дає змогу дійти висновку, що діяльність органів державної влади здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, який побудовано на основі принципу «заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом». Застосування такого принципу суттєво обмежує цих суб`єктів у виборі варіантів чи моделі своєї поведінки, а також забезпечує використання ними владних повноважень виключно в межах закону і тим самим істотно обмежує можливі зловживання з боку держави та її органів.
Вчинення ж державним органом чи його посадовою особою дій у межах компетенції, але непередбаченим способом, у непередбаченій законом формі або з виходом за межі компетенції є підставою для визнання таких дій та правових актів, прийнятих у процесі їх здійснення, неправомірними.
Правові основи організації та діяльності Національного антикорупційного бюро України визначені Законом України від 14.10.2014 № 1698-VII «Про Національне антикорупційне бюро України» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) (далі Закон №1698-VII).
Відповідно до частини першої статті 1 Закону №1698-VII Національне антикорупційне бюро України (далі - Національне бюро) є державним правоохоронним органом, на який покладається попередження, виявлення, припинення, розслідування та розкриття корупційних правопорушень, віднесених до його підслідності, а також запобігання вчиненню нових.
Завданням Національного бюро є протидія кримінальним корупційним правопорушенням, які вчинені вищими посадовими особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та становлять загрозу національній безпеці, а також вжиття інших передбачених законом заходів щодо протидії корупції.
Згідно положень статті 31 Закону №1698-VII з метою забезпечення прозорості та цивільного контролю за діяльністю при Національному бюро утворюється Рада громадського контролю у складі 15 осіб, яка формується на засадах відкритого та прозорого конкурсу.
До складу Ради громадського контролю при Національному бюро не можуть входити:
1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
2) особи, які, незалежно від тривалості, були працівниками Національного бюро або інших правоохоронних органів упродовж попередніх двох років;
3) особи, близькі особи яких, незалежно від тривалості, були працівниками Національного бюро або інших правоохоронних органів упродовж попередніх двох років.
Положення про Раду громадського контролю та про порядок її формування затверджуються Президентом України. (Указ Президента України
Рада громадського контролю при Національному бюро:
1) заслуховує інформацію про діяльність, виконання планів і завдань Національного бюро;
2) розглядає звіти Національного бюро і затверджує свій висновок щодо них;
3) обирає з її членів двох представників, які входять до складу Дисциплінарної комісії Національного бюро;
4) має інші права, передбачені Положенням про Раду громадського контролю.
З метою забезпечення формування та діяльності Ради громадського контролю при Національному антикорупційному бюро України, на виконання Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» Указом Президента України від 15.05.2015 №272/2015 затверджено Положення про Раду громадського контролю при Національному антикорупційному бюро України (далі також Положення про РГК) та Положення про порядок формування Ради громадського контролю при Національному антикорупційному бюро України (далі також Положення про порядок формування РГК).
Відповідно до пункту 1 Положення про порядок формування РГК це Положення визначає порядок формування Ради громадського контролю при Національному антикорупційному бюро України (далі - Рада громадського контролю) на засадах відкритого та прозорого конкурсу.
Згідно пункту 2 Положення про порядок формування РГК Рада громадського контролю формується у складі 15 осіб, відібраних за результатами конкурсу.
Конкурс з формування складу Ради громадського контролю проводиться шляхом рейтингового Інтернет-голосування громадян, які проживають на території України.
До складу Ради громадського контролю згідно із Законом України "Про Національне антикорупційне бюро України" не можуть входити: особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; особи, які, незалежно від тривалості, були працівниками Національного антикорупційного бюро України або інших правоохоронних органів упродовж попередніх двох років; особи, близькі особи яких, незалежно від тривалості, були працівниками Національного антикорупційного бюро України або інших правоохоронних органів упродовж попередніх двох років (пункт 3 Положення про порядок формування РГК).
Відповідно до пунктів 4-6 Положення про порядок формування РГК для проведення конкурсу з формування складу Ради громадського контролю Директор Національного антикорупційного бюро України розміщує на офіційному веб-сайті Національного антикорупційного бюро України оголошення про проведення конкурсу з формування складу Ради громадського контролю.
В оголошенні зазначаються строк подання кандидатур та відповідних документів, який не може бути меншим, ніж п`ять робочих днів, адреса електронної пошти, на яку надсилаються документи для участі в конкурсі з формування складу Ради громадського контролю, дата та час проведення рейтингового Інтернет-голосування.
Кандидатури для участі в конкурсі з формування складу Ради громадського контролю подаються громадськими об`єднаннями, статутна діяльність яких пов`язана із запобіганням та протидією корупції (далі - громадські об`єднання).
Громадське об`єднання може подати для участі в конкурсі не більше трьох кандидатур.
Кандидатури, які подаються для участі в конкурсі, повинні відповідати вимогам, зазначеним у пункті 3 цього Положення.
Для участі в конкурсі з формування складу Ради громадського контролю відповідні громадські об`єднання подають шляхом надсилання на вказану в оголошенні про проведення конкурсу адресу електронної пошти:
1) рішення керівного органу громадського об`єднання про висування кандидатур для участі в конкурсі;
2) копію статуту громадського об`єднання;
3) копію свідоцтва про реєстрацію громадського об`єднання;
4) заяву кандидата про участь у конкурсі з повідомленням про відсутність визначених Законом України "Про Національне антикорупційне бюро України" обмежень щодо входження до складу Ради громадського контролю;
5) копію документа, що посвідчує особу кандидата;
6) автобіографію кандидата, що містить: прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), членство у політичних партіях, у тому числі в минулому, відомості про наявність чи відсутність судимості;
7) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за рік, що передує року, в якому було оприлюднено оголошення про конкурс, заповнену кандидатом власноруч;
8) мотиваційний лист кандидата, в якому викладаються мотиви бути обраним до складу Ради громадського контролю;
9) відомості про контактний номер телефону та адресу електронної пошти кандидата;
10) письмову згоду на обробку персональних даних, а також на оприлюднення копій документів, зазначених у підпунктах 4, 6, 7, 8 цього пункту.
Відповідальність за достовірність поданих даних несуть громадська організація і кандидат.
Подані громадськими об`єднаннями документи (крім документів, зазначених у підпунктах 5, 9 і 10 цього пункту) розміщуються протягом доби на веб-сайті Національного антикорупційного бюро України, при цьому декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розміщується з додержанням вимог, передбачених законодавством.
Якщо громадським об`єднанням не подано документи, передбачені підпунктами 1-10 цього пункту, запропоновані ним кандидатури до участі в конкурсі не допускаються і будь-які документи щодо них на веб-сайті Національного антикорупційного бюро України не розміщуються.
Згідно пункту 8 Положення про порядок формування РГК рейтингове Інтернет-голосування проводиться протягом дванадцяти годин через веб-сайт Національного антикорупційного бюро України.
Будь-який громадянин, який проживає на території України, може взяти участь в рейтинговому Інтернет-голосуванні.
Під час участі в рейтинговому Інтернет-голосуванні громадянин може проголосувати не більше ніж за п`ятнадцять кандидатів, а у разі проведення рейтингового Інтернет-голосування для обрання члена Ради громадського контролю замість того, повноваження якого достроково припинені, - за одного кандидата.
Обраними до складу Ради громадського контролю за результатами рейтингового Інтернет-голосування вважаються п`ятнадцять кандидатів, які набрали найбільшу кількість голосів, а у разі проведення рейтингового Інтернет-голосування для обрання члена Ради громадського контролю замість того, повноваження якого достроково припинені, - кандидат, який набрав найбільшу кількість голосів.
За результатами конкурсу з формування складу Ради громадського контролю Директор Національного антикорупційного бюро України розміщує на офіційному веб-сайті Національного антикорупційного бюро України оголошення про результати рейтингового голосування із зазначенням кількості голосів, поданих за кожного кандидата, та складу Ради громадського контролю, а у разі проведення конкурсу для обрання члена Ради громадського контролю замість того, повноваження якого достроково припинені, - із зазначенням обраного члена Ради громадського контролю (пункт 9 Положення про порядок формування РГК).
Судом встановлено, що 31.05.2017 о 08:00 на офіційному веб-сайті НАБУ зазначено, що 31 травня о 9:00 розпочалося відкрите рейтингове інтернет-голосування за кандидатів до складу Ради громадського контролю при Національному антикорупційному бюро України. Голосування триватиме на сайті НАБУ за посиланням://nabu.gov.ua/voting/ до 21:00.
06 червня 2020 року о 16:49 год. на офіційному веб-сайті НАБУ за посиланням https://nabu.gov.ua/news/novyny-rezultaty-reytyngovogo-internet-golosuvannya-za-radu-gromadskogo-kontrolyu-pry-nabu-2017/ оприлюднено оголошення про результати рейтингового Інтернет-голосування, із зазначенням кількості голосів поданих за кожного кандидата.
Тобто, 06.06.2017 результати конкурсу оприлюднено, конкурс завершено, членів Ради громадського контрою при Національному антикорупційному бюро України обрано.
Суд звертає увагу, що відповідно до пунку 8 Положення про Раду громадського контролю при Національному антикорупційному бюро України від 15.05.2015 №272/2015, строк повноважень Ради громадського контролю становить один рік.
Отже, у 2018 році закінчився строк повноважень членів Ради громадського контролю,обраних на конкурсі, який проведено 31.05.2017.
Конституційний Суд України в пп.3.6 п.3 Рішення від 01 грудня 2004 року № 18-рп/2004 (у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення окремих положень частини першої статті 4 Цивільного процесуального кодексу України (справа про охоронюваний законом інтерес)) зазначив, що системний аналіз, який провів Конституційний Суд України, свідчить, що поняття «охоронюваний законом інтерес» у всіх випадках вживання його у законах України у логічно-смисловому зв`язку з поняттям «права» має один і той же зміст.
У вказаній справі Конституційний Суд України вирішив, що поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв`язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об`єктивного і прямо не опосередкований у суб`єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах, що звернулася до суду з позовом.
Суд зазначає, що обраний позивачем спосіб захисту має бути спрямований на відновлення порушених прав і захист законних інтересів, і у випадку задоволення судом його вимог, прийняте судом рішення повинно мати наслідком відновлення тих прав, за захистом яких позивач і звернувся до суду.
Водночас відсутність можливості відновлення порушених прав і захисту законних інтересів з огляду на сплив встановленого пунктом 8 Положення про РДК строку повноважень РДК, який станом на момент виникнення спірних відносин становив один рік навіть у випадку теоретичного їх порушення свідчить про відсутність предмету спору, що, в свою чергу, унеможливлює вирішення справи по суті незалежно від обґрунтованості позову, а відповідно і здійснення ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів осіб.
Подібний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду від 14.11.2018 у справі № 826/24498/15 та у постанові суду від 27.04.2023 у справі № 161/16515/16-а.
Інших доводів, що можуть вплинути на правильність вирішення судом спору, що розглядається, матеріали справи не містять.
Таким чином, у задоволенні позову слід відмовити.
Враховуючи положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у суду відсутні підстави для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача понесені позивачем витрати по сплаті судового збору.
Судом апеляційної інстанції щодо всіх справ, підсудних окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, та переданих на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України відповідно до цього Закону, є Шостий апеляційний адміністративний суд (абзац 6 пункту 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13 грудня 2022 року №2825-IX (в редакції Закону №3863-IX від 16.07.2024).
Керуючись ст. ст. 241-246, 255, 257-258, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Національного антикорупційного бюро України, треті особи: ОСОБА_3 ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_4 ГО «Стоп корупції», ОСОБА_12 ГО Transparency International Україна, Хаджинов С.В. ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_5 ГО «Платформа громадський контроль», Устименко В.М. ГО «Всеукраїнське об`єднання «Автомайдан», ОСОБА_6 ГО «Антикорупційний штаб», ОСОБА_7 ГО «Ужгородська громадська рада», ОСОБА_8 ГО «Антикорупційний штаб», ОСОБА_15 ГО «Стоп корупції», ОСОБА_9 ГО «Антикорупційний штаб», ОСОБА_10 ГО «Харківський антикорупційний центр», ОСОБА_16 ГО «Всеукраїнське об`єднання «Антикорупційний блокпост», ОСОБА_11 ГО «Офіс регіонального розвитку» про визнання протиправними дій, скасування рішення залишити без задоволення.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Ольга ГОРШКОВА
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2025 |
Оприлюднено | 21.05.2025 |
Номер документу | 127439482 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Горшкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні