Справа № 673/253/24
Провадження № 2/673/48/25
Р І Ш Е Н Н Я
І МЕ НЕ М У КР АЇ НИ
23 травня 2025 р. м. Деражня
Деражнянський районний суд Хмельницької області
в складі: головуючої судді Ягодіної Т.В.,
за участю:
секретаря судового засідання Ставнічук Р.М.
представників Шустера Я.В., Мушинської О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Деражнянської міської ради Хмельницької області, Служби у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації, Вовковинецької гімназії Хмельницької обласної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій,-
ВСТАНОВИВ:
В березні 2024 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Деражнянської міської ради Хмельницької області, Служби у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації, Вовковинецької гімназії Хмельницької обласної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій.
В обґрунтування вимог позову вказала, що після смерті матері ОСОБА_2 , набула статусу дитини-сироти та в період з 03.02.1999 по 31.08.2006р.р. перебувала на повному державному забезпеченні у Вовковинецькій школі-інтернаті І-ІІІ ступенів для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківської опіки Деражнянського району Хмельницької області.
Під час перебування у вказаному закладі та в подальшому їй не було відомо про право як дитини-сироти бути зарахованою на квартирний облік та соціальний квартирний облік та відповідно в подальшому забезпеченою житлом за рахунок держави.
Довідавшись про порушення своїх прав, у червні 2021 року звернулася до виконавчого комітету Деражнянської міської ради Хмельницької області з метою отримання відомостей про її перебування на квартирному обліку. В подальшому з`ясувалось, що інформації про її перебування на квартирному обліку немає, також рішення виконавчого комітету Галузинецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області з цього приводу відсутнє.
В подальшому у червні 2021 року звернулася із письмовою заявою до виконавчого комітету Деражнянської міської ради Хмельницької області як правонаступника Галузинецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області про включення її до позачергової черги на отримання житла із житлового фонду соціального призначення.
З цього приводу, рішенням виконавчого комітету Деражнянської міської ради від 19.08.2021 року за №111 їй було відмовлено у включені до списку громадян, які користуються правом позачергового одержання житлового приміщення, оскільки на момент досягнення 23 років, вона, у встановленому законом порядку, не перебувала на квартирному обліку або соціальному квартирному обліку.
З метою захисту свого права на забезпечення житлом після досягнення повноліття просила суд: визнати протиправною бездіяльність Вовковинецької гімназії Хмельницької обласної ради та Служби у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації щодо не виконання обов`язку подання заяви до Галузинецької сільської ради для постановки її на облік для забезпечення житлом; визнати за нею право як особи категорії «діти-сироти, діти позбавленні батьківського піклування та особи з їх числа» бути зарахованою на квартирний облік, соціальний квартирний облік та включення до списку громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень у Деражнянській міській раді як правонаступника Галузинецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області; скасувати рішення виконавчого комітету Деражнянської міської ради від 19.08.2021 року №111, яким відмовлено їй у включенні у список громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень; зобов`язати виконавчий комітет Деражнянської міської ради повторно розглянути її заяву щодо взяття на квартирний облік з урахуванням висновків суду.
Представники позивача в суді вимоги позову підтримали в повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві.
Позивачка, будучи попередньо присутньою у судовому засіданні і також підтримуючи позовні вимоги, пояснила, що у десятирічному віці, після смерті матері, була направлена для подальшого виховання до Вовковинецької загальноосвітньої школи-інтернату, де перебувала до досягнення сімнадцятирічного віку. За цей період та у подальшому ніхто із адміністрації школи та Служби у справах дітей Деражнянської РДА не повідомляв про її право бути зарахованою на квартирний облік із включенням до списку громадян, які користуються правом на позачергове отримання жилого приміщення. При цьому, зауважила, що її брати та сестра, які також в перебували на вихованні у вказаному закладі, за рішенням Галузинецької сільської ради Деражнянського району були включені до такого списку, а тому вказувала на наявність підстав для поновлення порушенного права на житло.
Представник Деражнянської міської ради Хмельницької області в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд справи у його відсутності, підтримуючи заперечення щодо позовних вимог, викладені у відзиві на позовну заяву.
Так, згідно відзиву на позовну заяву відповідач вказував на відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог до Деражнянської міської ради, оскільки остання при прийнятті оскаржуваного рішення діяла в межах та у спосіб, визначений законом. Оскільки право осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування на позачергове отримання благоустроєного жилого приміщення або соціального житла пов`язане з умовою перебування у встановленому порядку на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов або соціальному квартирному обліку на момент досягнення 23-річного віку. З огляду на відсутність документів, які б підтверджували перебування позивача до досягнення нею 23-річного віку на квартирному або соціальному квартирному обліку, вважали обраний позивачем спосіб захисту порушенного права на житло неналежним та неефективним.
Представник Служби у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації Стаднік В.В., будучи присутнім попередньо в судовому засіданні, не зміг суду пояснити щодо причин відсутності перебування позивача на обліку та включення її до списку громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень, вимоги позову не визнав. В подальшому в судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином про розгляд справи.
Представник Вовковинецької гімназії Хмельницької обласної ради до суду не з`явився, подав заяву про розгляд справи за його відсутності, при вирішення вимог позову покладається на думку суду.
За таких обставин, суд вважає за можливе проводити розгляд справи за відсутності відповідачів.
Заслухавши учасників справи, повно і всебічно оцінивши всі фактичні обставини справи та докази, які мають значення для розгляду справи, суд вважає заявлені вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню.
Так, судом встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_1 у с. Галузинці Деражнянського району Хмельницької області народилася позивач ОСОБА_3 , матір`ю якої значиться ОСОБА_2 .
Відомості про батька позивачки у актовому записі про її народження здійснено зі слів матері у відповідності до ч.1 ст.135 Сімейного Кодексу України.
ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_2 померла(а.с.111-112,186-191).
На час її смерті вона разом із дітьми, в тому числі ОСОБА_1 , були зареєстровані та проживали за адресою АДРЕСА_1 (а.с.208).
Позивачка на підставі свідоцтва про смерть матері ОСОБА_2 та актового запису про народження набула статусу дитини-сироти, окреме рішення з цього приводу не ухвалювалось (а.с.12-13).
У період з 03.02.1999 р. по 31.08.2006 р. ОСОБА_1 навчалась, виховувалась та перебувала на повному державному забезпеченні у Вовковинецькій загальноосвітній школі інтернаті І-ІІІ ступенів, правонаступником якої на даний час є Вовковинецька гімназія Хмельницької обласної ради.
В матеріалах особової справи учениці ОСОБА_1 інформація з приводу звернення адміністрації данного закладу до Галузинецької сільської ради щодо постановлення її на квартирний та /або соціальний облік квартирний облік відсутня.
Також відомості з цього приводу відсутні у органах місцевого самоврядування як за місцем знаходження навчального закладу так і за попереднім місцем проживання позивачки (а.с.11, 108, 118).
03.06.2021 року ОСОБА_1 звернулася до виконавчого комітету Деражнянської міської ради із заявою про включення її у список громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень.
19.08.2021р. рішенням виконавчого комітету Деражнянської міської ради №111 позивачці відмовлено у включені у список громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень з огляду на те, що на момент досягнення 23-річного віку остання не перебувала у встановленому порядку на квартирному або соціальному квартирному обліку (а.с.15).
Наразі ОСОБА_1 зареєстрована та проживає по АДРЕСА_2 , при цьому належного на праві власності житла немає (а.с.158-159).
Згідно зст. 4 ЦПК Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
В силу положень ст. 16 ЦК України способом захисту цивільних прав та інтересів може бути, зокрема визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності орану державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках
Статтею 47 Конституції Українивстановлено, що кожен має право нажитло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудуватижитло, придбати його у власність або взяти в оренду. Громадянам, які потребують соціального захисту,житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату відповідно до закону.
Згідно зістаттею 43 ЖК Українигромадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості.
Порядок визначення черговості надання громадянам жилих приміщень встановлюється цим Кодексом та іншими актами законодавства України.
З числа громадян, взятих на облік потребуючих поліпшення житлових умов, складаються списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень.
Черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень).
Законодавством України окремим категоріям громадян, які перебувають у загальній черзі, може бути надано перевагу в строках одержання жилих приміщень у межах календарного року взяття на облік.
Перелік громадян, які мають право на першочергове та позачергове отримання житлових приміщень, визначений статтями45,46 ЖК України.
Згідно зістаттею 46 ЖК Українипоза чергою жиле приміщення надається, зокрема, дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, після завершення терміну перебування у сім`ї опікуна чи піклувальника, прийомній сім`ї, дитячому будинку сімейного типу, закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також особам з їх числа у разі відсутності житла або неможливості повернення займаного раніше жилого приміщення в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України
Також передбачено,що громадяни,які маютьправо на позачергове одержання жилих приміщень, включаються до окремого списку.
Порядок надання жилих приміщень громадянам, які перебувають на квартирному обліку, врегульовано Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затверджені постановою Ради Міністрів УРСР та Української республіканської ради професіональних союзів від 11 грудня 1984 року № 470 (далі - Правила № 470).
Відповідно до підпункту 1 пункту 39 Правил № 470, жилі приміщення надаються в порядку загальної черги, за винятком осіб, маючих право першочергового отримання цих приміщень.
Підпунктом 3 пункту 38 Правил № 470 встановлено, що черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття осіб, які потребують поліпшення житлових умов, на облік (включенням до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень).
Правові, організаційні, соціальні засади тагарантії державноїпідтримкидітей-сирітта дітей, позбавлених батьківського піклування,молоді із числа дітей-сиріттадітей, позбавлених батьківського піклування, визначаютьсяЗаконом України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціальногозахисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківськогопіклування"(далі - Закон), який набув чинності 13 січня 2005 року і є складовою законодавства про охорону дитинства.
Відповідно до положень ч.ч.1-2ст. 33Закону України«Про забезпеченняорганізаційно-правовихумов соціальногозахисту дітей-сирітта дітей,позбавлених батьківськогопіклування» (в редакції чинній до 27.07.2010р.) після завершення перебування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім`ї або завершення терміну піклування над такими дітьми та в разі відсутності в таких дітей права на житло обласні, Київська та Севастопольська міські, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування забезпечують дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа протягом місяця у позачерговому порядку впорядкованим соціальним житлом.
Порядок забезпечення соціальним житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа затверджується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.1 ст. 10 Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» (в редакції чинній до 27.07.2010р.) соціальний квартирний облік здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування за місцем проживання громадян, які мають право на отримання квартир, садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення, після набуття ними повної цивільної дієздатності відповідно до закону.
В силу п.7 ч.1 ст. 11 вказаного Закону право позачергового отримання квартир або садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення, за наявності в них права на отримання такого житла, мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, після завершення перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім`ї або завершення терміну піклування над такими дітьми та в разі відсутності в таких дітей права на житло.
Згідно ч.ч.1-2 ст. 13 Закону взяття громадян на соціальний квартирний облік здійснюється за рішенням органу місцевого самоврядування на підставі їх письмової заяви.
Взяття громадян на соціальний квартирний облік може здійснюватися за заявою осіб, уповноважених ними на основі письмової довіреності, завіреної в установленому законом порядку.
Юридичне визначення соціальних категорійдітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклуваннятаосіб із числа дітей-сиріт,визначеностаттею 1 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», згідно якої дитина-сирота - дитина, в якої померли чи загинули батьки; діти, позбавлені батьківського піклування-діти, які залишилися без піклування батьків у зв`язку з позбавленням їх батьківських прав, відібранням у батьків без позбавлення батьківських прав, визнанням батьків безвісно відсутніми або недієздатними, оголошенням їх померлими, відбуванням покарання в місцях позбавлення волі та перебуванням їх під вартою на час слідства, розшуком їх органами внутрішніх справ, пов`язаним з ухиленням від сплати аліментів та відсутністю відомостей про їх місцезнаходження, тривалою хворобою батьків, яка перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов`язки, а також підкинуті діти, батьки яких невідомі, діти, від яких відмовилися батьки, та безпритульні діти; особи із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, - особи віком від 18 до 23 років, у яких у віці до 18 років померли або загинули батьки, та особи, які були віднесені до дітей, позбавлених батьківського піклування.
Згідно ст.1Закону "Проохорону дитинства" дитина - особа віком до 18 років (повноліття), якщо згідно ззаконом, застосовуваним до неї, вона не набуває прав повнолітньої раніше.
Встановлені судом обставини підтверджують, що ОСОБА_1 , набула статусу дитини сироти, в зв`язку з чим була направлена для подальшого виховання, навчання та утримання до Вовковинецької загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів.
При цьому, на час поміщення її до вказаного навчального закладу, малолітня не була забезпечена житлом за місцем її попереднього проживання та реєстрації, оскільки будинок АДРЕСА_1 за даними КП «Деражнянське міське бюро технічної інвентаризації» на праві особистої власності належить ОСОБА_4 (а.с.225)
Згідно ч.1 ст. 245 Сімейного кодексу України, якщо дитина постійно проживає у закладі охорони здоров`я, навчальному або іншому дитячому закладі, функції опікуна та піклувальника щодо неї покладаються на адміністрацію цих закладів.
Відповідно до змісту ч.4 ст.67 та ч.3 ст. 69 ЦК України опікун та піклувальник зобов`язані вживати заходів щодо захисту цивільних прав та інтересів підопічного.
Згідно ст.246 СК України орган опіки та піклування контролює умови утримання, виховання, навчання дитини, над якою встановлено опіку або
піклування.
В силуч.1,ч.2ст.12 Закону «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" безпосереднє ведення справ та координація діяльності стосовно дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, покладаються на служби у справах дітей.
Служба у справах дітей , зокрема, бере участь у здійсненні заходів щодо соціального захисту і захисту прав та інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і несе відповідальність за їх дотримання, а також координує здійснення таких заходів.
Аналізуючи зміст норм законодавства, які були чинними на час перебування ОСОБА_1 у означеному навчальному закладі, саме останній як опікун, а в подальшому піклувальник дитини-сироти в період до 31.08.2006 року зобов`язаний був здійснювати захист її прав, в тому числі на житло, оскільки позивачка мала право на позачергове отримання житла із житлового фонду соціального призначення.
У свою чергу, Служба у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації, в межах юрисдикції якої на той час перебував навчальний заклад, де виховувалася позивачка, безпосередньо не брав участі у здійсненні заходів та не вживав належного контролю за здійсненням адміністрацією навчального закладу дій, спрямованих на реалізацію права позивачки бути зарахованою на квартирний (соціальний) облік та включення її до списку громадян, які користуються правом позачергового одержання жилого приміщення в Галузинецькій сільській раді Деражнянського району Хмельницької області.
При цьому, як встановлено судом згідно списку Галузинецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області інші діти ОСОБА_2 - ОСОБА_5 та ОСОБА_6 були включені у чергу на квартирний облік з 26.06.2008 року (а.с.14, 15(зворот) 214, 215).
За огляду на викладене, суд знаходить обґрунтованими вимоги позову щодо визнання протиправною бездіяльності Вовковинецької гімназії Хмельницької обласної ради, яка є правонаступником всіх прав та обов`язків Вовковинецької школи-інтернату І-ІІІ ступенів для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківської опіки Деражнянського району Хмельницької області та Служби у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації щодо невиконання обов`язку подання заяви в інтересах ОСОБА_1 до Галузинецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області для постановлення її на облік для забезпечення житлом як дитини-сироти.
Вирішуючи решту позовних вимог, суд враховує наступне.
За змістом ч. 2ст. 55 Конституції України, кожному гарантується право наоскарженняв судірішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Відповідно до пункту 2 частини 1статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності; вирішення питань щодо використання нежилих приміщень, будинків і споруд, що належать до комунальної власності.
Також,відповідно доч.ч.1-3ст.33Закону України«Про забезпеченняорганізаційно-правовихумов соціальногозахисту дітей-сирітта дітей,позбавлених батьківського піклування» (в редакції станом на 27.07.2010р. чинній після досягнення повноліття позивачем) діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які досягли 16 років, у разі відсутності в таких дітей житла мають право зараховуватися на квартирний облік та соціальний квартирний облік за місцем їх походження або проживання до встановлення опіки, піклування, влаштування в прийомні сім`ї, дитячі будинки сімейного типу, заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за заявою опікуна чи піклувальника, прийомних батьків, батьків-вихователів, адміністрації закладу, де проживає дитина, або органу опіки та піклування. Після досягнення 18 років такі діти протягом місяця забезпечуються соціальним житлом до надання їм благоустроєного житлового приміщення для постійного проживання.
Перебування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли 16 років, на соціальному квартирному обліку не є підставою для відмови їм у взятті на квартирний облік або зняття з квартирного обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов, чи обліку осіб, які мають право на отримання житла (пільгових кредитів на будівництво і придбання житла) за державними житловими програмами для окремих категорій громадян, визначених законодавством.
Після завершення перебування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім`ї або завершення терміну піклування над такими дітьми та в разі відсутності в таких дітей права на житло обласні, Київська та Севастопольська міські, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування забезпечують дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа протягом місяця у позачерговому порядку впорядкованим соціальним житлом.
Забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа впорядкованим житлом або, за їхнім бажанням, - грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, після досягнення 23 років не втрачають право на позачергове отримання благоустроєного жилого приміщення або соціального житла до надання їм благоустроєного жилого приміщення для постійного проживання або, за їхнім бажанням, - грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, за умови перебування у встановленому порядку на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, або соціальному квартирному обліку на момент досягнення 23-річного віку.
На час звернення позивачки до Деражнянської міської ради Хмельницької області 03.06.2021р. їй виповнилося 31 рік.
Між сторонами виник спір з приводу права ОСОБА_1 як особи категорії «діти сироти, діти позбавлені батьківського піклування та особи з їх числа» бути зарахованою на квартирний облік, соціальний квартирний облік із включенням до списку громадян, що користуються правом позачергового одержання жилого приміщення у Деражнянській міській раді як правонаступника Галузинецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області.
З огляду вказані вище норми закону, на житловий облік з підстави належності до вказаних категорій осіб можуть бути прийняті особи із числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування віком від 18 до 23 років.
Позивачка народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 , тому 23 років досягла ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Таким чином позивачем втрачено статус дитини сироти у зв`язку із досягненням повноліття, що мало місце 17.06.2007р., а статус особи із числа дітей сиріт 17.06.2012р. При цьому, суд зауважує, що з огляду на положення ст.1Закону України«Про забезпеченняорганізаційно-правовихумов соціальногозахисту дітей-сирітта дітей,позбавлених батьківськогопіклування» ОСОБА_1 не набувала статусу дитини, позбавленої батьківського піклування, оскільки до 17.06.2007 року належала до категорії «дитина-сирота».
Відповідно дост. 30 ЦК Україницивільною дієздатністю фізичної особи є її здатність своїми діями набувати для себе цивільних прав і самостійно їх здійснювати, а також здатність своїми діями створювати для себе цивільні обов`язки, самостійно їх виконувати та нести відповідальність у разі їх невиконання.
Отже із досягнення позивачкою повноліття вона самостійно набувала для себе цивільні права і самостійно їх здійснювала.
З часу досягнення позивачкою повноліття та протягом наступних п`яти років, до досягнення нею двадцятитрьохрічного віку, остання мала можливість звернутись до відповідача із заявою про прийняття її на облік(соціальний квартирний та квартирний) як особи із числа дітей-сиріт.
Однак у визначений законом період позивачка не реалізувала надане їй право, при цьому звернулася до відповідача із заявою про постановлення її на квартирний облік більш як через дев`ять років після втрати статусу особи із числа дітей-сиріт.
Частиною другою статті 19Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В зв`язку із припиненням правових підстав для прийняття позивача на квартирний облік, які пов`язані із досягненням нею 23 річного віку, суд приходить до висновку, що визнання за позивачем права як особи категорії «діти-сироти, діти позбавленні батьківського піклування та особи з їх числа» бути зарахованою на квартирний облік, соціальний квартирний облік та включення до списку громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень у Деражнянській міській раді як правонаступника Галузинецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області, по своїй суті не буде мати легітимну мету та не відповідатиме необхідному, своєчасному способу захисту порушених прав.
Враховуючи, що за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 03.06.2021 року, Деражнянською міською радою Хмельницької області 19.08.2021 року підставно прийнято рішення про відсутність у неї права на включення у список громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень, вимоги позову про скасування означеного рішення та зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо взяття на квартирний облік з урахуванням висновків суду, які є похідними, задоволенню не підлягають.
Однією з основних засад (принципів) цивільного судочинства є відшкодування судових витрат сторони, на користь якої ухвалене судове рішення (п. 12 ч. 3ст. 2 ЦПК України).
Згідно з ч. 1ст. 133 ЦПК Українисудові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Порядок розподілу та відшкодування судових витрат регламентуєтьсястаттею 141 ЦПК України.
Так, згідно із частинами першою та другоюстатті 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача; у разі відмови в позові на позивача; у разі часткового задоволення позову на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Із змісту позову ОСОБА_1 слідує, що остання заявила чотири вимоги немайнового характеру за які сплачено судовий збір в загальному розмірі 3876,00грн.
Судом задоволено позов частково щодо однієї позовної вимоги до відповідачів Служби у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації та Вовковинецької гімназії Хмельницької обласної ради, а в задоволенні решти вимог відмовлено.
За таких обставин Служба у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації та Вовковинецька гімназія Хмельницької обласної ради має відшкодувати ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 1211,20грн, тобто по 605,60 грн. кожен.
Керуючись ст.ст.2,5,7,10,12,13,17,18,81,139,141,259,263-265 ЦПК України, суд-
УХВАЛИВ:
Позовні вимоги задоволити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Вовковинецької гімназії Хмельницької обласної ради та Служби у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації щодо не виконання обов`язку подання заяви до Галузинецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області для постановлення ОСОБА_7 на облік для забезпечення житлом.
Стягнути з Служби у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації та Вовковинецької гімназії Хмельницької обласної ради на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 605,60грн з кожного.
В решті вимог позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Хмельницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування сторін:
Позивач:
ОСОБА_1 (місце реєстрації АДРЕСА_3 , НОМЕР_1 )
Відповідачі:
- Деражнянська міська рада Хмельницького району Хмельницької області (місце знаходження : м. Деражня вул. Миру, 11/1 Хмельницького району Хмельницької області, ЄДРПОУ 04403025),
- служба у справах дітей Деражнянської районної державної адміністрації (місце знаходження : м. Деражня вул. Миру, 11/1 Хмельницького району Хмельницької області),
- Вовковинецька гімназія Хмельницької обласної ради (місце знаходження : селище Вовковинці вул. Макаренка, 2 Хмельницького району Хмельницької області).
Суддя: Т. В. Ягодіна
Суд | Дунаєвецький районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2025 |
Оприлюднено | 26.05.2025 |
Номер документу | 127575038 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них |
Цивільне
Деражнянський районний суд Хмельницької області
Ягодіна Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні