Другий апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 червня 2025 р. Справа № 520/25182/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Жигилія С.П.,
Суддів: Макаренко Я.М. , Перцової Т.С. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової служби України на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.12.2024 (суддя: Бадюков Ю.В., м. Харків) по справі № 520/25182/24
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД»
до Державної податкової служби України , Державної митної служби України
про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» (далі - позивач, ТОВ " ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД") звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (далі перший відповідач, ДПС України, контролюючий орган), Державної митної служби України (далі другий відповідач, ДМС України), в якому, з урахуванням уточнення та збільшення позовних вимог, просило суд:
- визнати протиправною бездіяльність Державної податкової служби України щодо невнесення в систему електронного адміністрування ПДВ, а саме в розрахунків сум податку на додану вартість, на які ТОВ ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД як платник податків має право, корегування сплаченого ПДВ до митних декларацій:
№23UA903040000815U3 від 14.01.2023 року в сумі 39.619,84 гривень;
№23UA903040000873U2 від 16.01.2023 року в сумі 40.112,47 гривень;
№23UA903040000825U8 від 16.01.2023 року в сумі 41.797,16 гривень;
№23UA903040000986U1 від 18.01.2023 року в сумі 35.115,49 гривень;
№23UA903040001038U5 від 18.01.2023 року в сумі 39.261,62 гривень;
№23UA903040001049U9 від 19.01.2023 року в сумі 40.510,85 гривень;
№23UA903040001488U7 від 26.01.2023 року в сумі 37.714,61 гривень;
№23UA903040001486U9 від 27.01.2023 року в сумі 32.284,37 гривень;
№23UA903040001535U4 від 28.01.2023 року в сумі 37.408,33 гривень;
№23UA903040001549U5 від 28.01.2023 року в сумі 33.715,08 гривень;
№23UA903040001534U5 від 28.01.2023 року в сумі 37.218,86 гривень;
№23UA903040001520U4 від 29.01.2023 року в сумі 36.806,99 гривень;
№23UA903040001615U2 від 30.01.2023 року в сумі 32.979,52 гривень;
№23UA903040001614U3 від 30.01.2023 року в сумі 35.085,85 гривень;
№23UA903040001623U9 від 30.01.2023 року в сумі 33.715,08 гривень
- зобов`язати Державну податкову службу України внести в систему електронного адміністрування ПДВ, а саме в розрахунках сум податку на додану вартість, на які ТОВ ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД як платник податків має право, коригування ПДВ до митних декларацій:
№23UA903040000815U3 від 14.01.2023 року в сумі 39.619,84 гривень;
№23UA903040000873U2 від 16.01.2023 року в сумі 40.112,47 гривень;
№23UA903040000825U8 від 16.01.2023 року в сумі 41.797,16 гривень;
№23UA903040000986U1 від 18.01.2023 року в сумі 35.115,49 гривень;
№23UA903040001038U5 від 18.01.2023 року в сумі 39.261,62 гривень;
№23UA903040001049U9 від 19.01.2023 року в сумі 40.510,85 гривень;
№23UA903040001488U7 від 26.01.2023 року в сумі 37.714,61 гривень;
№23UA903040001486U9 від 27.01.2023 року в сумі 32.284,37 гривень;
№23UA903040001535U4 від 28.01.2023 року в сумі 37.408,33 гривень;
№23UA903040001549U5 від 28.01.2023 року в сумі 33.715,08 гривень;
№23UA903040001534U5 від 28.01.2023 року в сумі 37.218,86 гривень;
№23UA903040001520U4 від 29.01.2023 року в сумі 36.806,99 гривень;
№23UA903040001615U2 від 30.01.2023 року в сумі 32.979,52 гривень;
№23UA903040001614U3 від 30.01.2023 року в сумі 35.085,85 гривень;
№23UA903040001623U9 від 30.01.2023 року в сумі 33.715,08 гривень;
- судові витрати розподілити в порядку передбаченому ст. 139 КАС України.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що впродовж березня-квітня 2023 року підприємством були виявлені помилки у 38 митних деклараціях за січень 2023 року (при розмитненні вантажів (газу скрапленого)), а саме - помилково нараховане спецмито (код 030 у графі 47 митної декларації) у розмірі 3% від вартості товару (яке було скасоване з 01.01.2023р.), що призвело до завищення бази для нарахування ПДВ і, відповідно, самого ПДВ-7%, який був зайво сплачений у складі митних платежів та відображений в митних деклараціях. У зв`язку з цим 30.03.2023 року старшим державним інспектором митного органу Митного поста «Центральний», були внесені коригування до зазначених митних декларацій, виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ. Пояснив, що за 23 митними деклараціями було виключено спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ, який було зменшено та повернуто позивачу зайво сплачені кошти. По інших 15 митних деклараціях були вчинені ті саме дії, але в результаті сплачені в якості ПДВ грошові кошти, не було віднесено до податкового кредиту. Вказує, що замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за вказаними митними деклараціями, відповідачем безпідставно була зменшено усі зазначені суми ПДВ або виключено їх як помилкові, а правильні суми ПДВ за цими деклараціями не внесено, що призвело до зменшення податкового кредиту.
З урахуванням викладеного, стверджує, що внаслідок протиправної бездіяльності відповідача до податкового кредиту з ПДВ не було віднесено сплачені ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» 553.346,12 гривень за п`ятнадцятьма митними деклараціями та коригуваннями до них. Також ці кошти не було повернуто підприємству, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 23.12.2024 у справі № 520/25182/24 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» (вул. Іванівська, буд. 1, оф. 1, м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл., 61022, код ЄДРПОУ 42073076) до Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), Державної митної служби України (04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 11-г, код ЄДРПОУ 43115923) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність Державної податкової служби України щодо невнесення в систему електронного адміністрування податку на додану вартість, а саме в розрахунки сум податку на додану вартість, на які ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» як платник податків має право, коригування сплаченого ПДВ до митних декларацій:
№23UA903040000815U3 від 14.01.2023 року в сумі 39.619,84 гривень;
№23UA903040000873U2 від 16.01.2023 року в сумі 40.112,47 гривень;
№23UA903040000825U8 від 16.01.2023 року в сумі 41.797,16 гривень;
№23UA903040000986U1 від 18.01.2023 року в сумі 35.115,49 гривень;
№23UA903040001038U5 від 18.01.2023 року в сумі 39.261,62 гривень;
№23UA903040001049U9 від 19.01.2023 року в сумі 40.510,85 гривень;
№23UA903040001488U7 від 26.01.2023 року в сумі 37.714,61 гривень;
№23UA903040001486U9 від 27.01.2023 року в сумі 32.284,37 гривень;
№23UA903040001535U4 від 28.01.2023 року в сумі 37.408,33 гривень;
№23UA903040001549U5 від 28.01.2023 року в сумі 33.715,08 гривень;
№23UA903040001534U5 від 28.01.2023 року в сумі 37.218,86 гривень;
№23UA903040001520U4 від 29.01.2023 року в сумі 36.806,99 гривень;
№23UA903040001615U2 від 30.01.2023 року в сумі 32.979,52 гривень;
№23UA903040001614U3 від 30.01.2023 року в сумі 35.085,85 гривень;
№23UA903040001623U9 від 30.01.2023 року в сумі 33.715,08 гривень.
Зобов`язано Державну податкову службу України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) внести в систему електронного адміністрування податку на додану вартість, а саме в розрахунки сум податку на додану вартість, на які ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» як платник податків має право, коригування ПДВ до митних декларацій:
№23UA903040000815U3 від 14.01.2023 року в сумі 39.619,84 гривень;
№23UA903040000873U2 від 16.01.2023 року в сумі 40.112,47 гривень;
№23UA903040000825U8 від 16.01.2023 року в сумі 41.797,16 гривень;
№23UA903040000986U1 від 18.01.2023 року в сумі 35.115,49 гривень;
№23UA903040001038U5 від 18.01.2023 року в сумі 39.261,62 гривень;
№23UA903040001049U9 від 19.01.2023 року в сумі 40.510,85 гривень;
№23UA903040001488U7 від 26.01.2023 року в сумі 37.714,61 гривень;
№23UA903040001486U9 від 27.01.2023 року в сумі 32.284,37 гривень;
№23UA903040001535U4 від 28.01.2023 року в сумі 37.408,33 гривень;
№23UA903040001549U5 від 28.01.2023 року в сумі 33.715,08 гривень;
№23UA903040001534U5 від 28.01.2023 року в сумі 37.218,86 гривень;
№23UA903040001520U4 від 29.01.2023 року в сумі 36.806,99 гривень;
№23UA903040001615U2 від 30.01.2023 року в сумі 32.979,52 гривень;
№23UA903040001614U3 від 30.01.2023 року в сумі 35.085,85 гривень;
№23UA903040001623U9 від 30.01.2023 року в сумі 33.715,08 гривень.
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД (вул. Іванівська, буд. 1, оф. 1, м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл., 61022, код ЄДРПОУ 42073076) суму сплаченого судового збору у розмірі 4844, 40 грн. (чотири тисячі вісімсот сорок чотири гривні 40 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393).
Перший відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на його ухвалення з неправильним застосуванням судом норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи та порушення норм процесуального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.12.2024 по справі № 520/25182/24 та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні позову ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» відмовити в повному обсязі.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач вказує, що відповідно до даних СЕА ПДВ по ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» у січні 2023 року було отримано від ДМС України відомості щодо оформлення митних декларацій, що є предметом судового розгляду, інформація в автоматичному порядку завантажена до СЕА ПДВ. В подальшому, в березні-квітні 2023 року на підставі отриманих від ДМС України даних, суми ПДВ відповідно до спірних митних декларацій були зменшені у повному обсязі. Зазначає, що від ДМС України не надходили відомості щодо складених аркушів коригування до спірних митних декларацій. Відтак на полягає на помилковості висновку суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову.
Стверджує, що такі дії суду суперечать положенням ст. 242 КАС України в частині недотримання судом першої інстанцій такої основної засади судочинства, як законність та обґрунтованість, що передбачає собою ухвалення судом рішення відповідно до норм матеріального права на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Другий відповідач, у поданих до суду додаткових поясненнях, зазначив, що інформація щодо суми сплаченого ПДВ була надана ДПС України листом Енергетичної митниці від 12.11.2024 №7.6-1/10/8.16/5394. Відтак, стверджує, що АСМО «Інспектор» та ЄАІС митних органів містить необхідну інформацію щодо здійснення позивачем митного оформлення товару, поміщення його у митний режим імпорт та сплачених до Державного бюджету України необхідних митних платежів.
Позивач, у заяві на апеляційну скаргу, просив залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, як законне та обґрунтоване. Звертає увагу суду, що внаслідок бездіяльності першого відповідача до податкового кредиту з ПДВ не було віднесено сплачені позивачем 553 346,12 грн. за 15-ма митними деклараціями та коригуваннями до них. Також вказану суму грошових коштів не було повернуто на рахунок підприємства. Вказує, що ДПС України, як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначено адміністратором СЕА ПДВ, тому перекладання відповідальності на ДМС України є безпідставним, оскільки останньою було внесено відповідні коригування, що підтверджується наявними в матеріалах справи аркушами коригування.
Враховуючи подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження, справа розглядається в порядку письмового провадження, відповідно до приписів п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, за наявними у ній матеріалами.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна не підлягає задоволенню, з таких підстав.
Судом встановлено, що ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» 01.06.2018 зареєстровано в якості платника ПДВ з індивідуальним податковим номером 420730720300. Основний вид діяльності - оптова торгiвля твердим, рiдким, газоподiбним паливом i подiбними продуктами.
Підпунктом 2 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про запровадження спеціального мита на окремі товари походженням з російської федерації, що ввозяться на митну територію України» №719 від 17 серпня 2020 року (далі по тексту Постанова КМУ № 719) запроваджено спеціальне мито на товари походженням з російської федерації (далі - спеціальне мито), незалежно від інших видів мита у відсотках до митної вартості товарів за такими ставками: для газів скраплених за кодами згідно з УКТЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00 та вуглеводнів за кодом згідно з УКТЗЕД 2901 10 00 10, що ввозяться на митну територію України у митному режимі імпорту, - 3 відсотки.
Пунктом 3 Постанови КМУ № 719 було встановлено, що ця постанова набирає чинності з дня її опублікування і втрачає чинність 31 грудня 2022 р. або після припинення застосування російською федерацією дискримінаційних та/або недружніх дій щодо України.
Таким чином, з 31.12.2022 року зазначена постанова КМУ № 719 втратила чинність.
Водночас, протягом січня 2023 року ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» імпортувався газ скраплений з території держав Європи на митну територію України з подальшим помилковим нарахуванням спеціального мита (код 030 у графі 47 митної декларації) у розмірі 3% від вартості товару, що призвело до завищення бази для нарахування ПДВ і відповідно самого ПДВ-7% (який був зайво сплачений в складі митних платежів та відображений в митних деклараціях).
Виявлено такі помилки були у 38 митних деклараціях за січень 2023 року при розмитненні газу скрапленого ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД».
У зв`язку з цим 30.03.2023 року Старшим державним інспектором митного органу Митного поста «Центральний», були внесені коригування до зазначених митних декларацій, виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ.
За 23 митними деклараціями було виключено спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ, який було зменшено та повернуто зайве сплачені кошти.
По інших спірних 15-ти митних деклараціях також було виключено спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ, який було зменшено та повернуто зайві сплачені кошти, але сплачені в якості ПДВ грошові кошти, не було віднесено до податкового кредиту.
Як встановлено судом та не заперечується учасниками справи за митною декларацією 23UA903040000815U3 від 14.01.2023 року на загальну суму 496.623,29 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 14.898,70 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 40.662,75 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 14.898,70 гривень - 14.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000336 від 14.01.2023 (мито); 40.662,75 гривень - 14.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000336 від 14.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №15 від 30.03.2023 року до Митного поста «Центральний», 30.03.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації, виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 39.619,84 гривень.
Відповідно коригування від 07.08.2023 року до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 14.898,70 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 1.042,91 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040000815U3 від 14.01.2023 року на 1.042,91 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ 40.662,75 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 39.619,84 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 39.619,84 гривень.
Щодо МД23UA903040000873U2 від 16.01.2023 року на загальну суму 501.857,77 гривень.
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 15.055,73 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 41.166,37 гривень.
Зазначені кошти були сплачені товариством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 15.055,73 гривень - 16.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000338 від 16.01.2023 (мито); 41.166,37 гривень - 16.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000338 від 16.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №17 від 30.03.2023 року до Митного поста «Центральний», 30.03.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 40.112,47 гривень.
Відповідно аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 15.055,73 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 1.053,90 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040000873U2 від 16.01.2023 року на 1.053,90 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 41.166,37 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 40.112,47 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 40.112,47 гривень.
За МД 23UA903040000825U8 від 16.01.2023 року на загальну суму 522.795,70 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 15.683,87 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 42.895,04 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 15.683,87 гривень - 16.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000337 від 16.01.2023 (мито); 42.895,04 гривень - 16.01.2023, 41.671,72 гривень та 1.223,32 гривень ВМД по імпорту 0000-000337 від 16.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №16 від 30.03.2023 року до Митного поста «Центральний», 30.03.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 41.797,16 гривень.
Відповідно аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 15.683,87 гривень та зайво сплачений ПДВ в сумі 1.097,88 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040000825U8 від 16.01.2023 року на 1.097,88 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 42.895,04 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 41.797,16 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 41.797,16 гривень.
Стосовно МД 23UA903040000986U1 від 18.01.2023 року на загальну суму 426.936,84 гривень.
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 12.808,11 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 36.012,06 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 12.808,11 гривень - 18.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000347 від 18.01.2023 (мито); 36.012,06 гривень - 18.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000347 від 18.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №18 від 30.03.2023 року до Митного поста «Центральний», 30.03.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 35.115,49 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 12.808,11 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 896,57 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040000986U1 від 18.01.2023 року на 896,57 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 36.012,06 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 35.115,49 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 35.115,49 гривень.
Відносно МД 23UA903040001038U5 від 18.01.2023 року на загальну суму 489.889,49 гривень.
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 14.696,68 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 40.290,38 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 14.696,68 гривень - 18.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000348 від 18.01.2023 (мито); 40.290,38 гривень - 18.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000348 від 18.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №19 від 30.03.2023 року до Митного поста «Центральний», 30.03.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 39.261,62 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 14.696,68 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 1.028,76 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001038U5 від 18.01.2023 року на 1.028,76 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 40.290,38 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 39.261,62 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 39.261,62 гривень.
За МД 23UA903040001049U9 від 19.01.2023 року на загальну суму 505.368,47 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 15.161,05 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 41.572,13 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 15.161,05 гривень - 19.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000350 від 19.01.2023 (мито); 41.572,13 гривень - 19.01.2023, 6.027,37 гривень та 35.544,76 гривень ВМД по імпорту 0000-000350 від 19.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №20 від 31.03.2023 року до Митного поста «Центральний», 03.04.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 40.510,85 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 15.161,05 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 1.061,28 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001049U9 від19.01.2023 року на 1.061,28 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 41.572,13 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 40.510,85 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 40.510,85 гривень.
Стосовно МД 23UA903040001488U7 від 26.01.2023 року на загальну суму 463.707,16 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 13.911,21 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 38.688,40 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 13.911,21 гривень - 26.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000362 від 26.01.2023 (мито); 38.688,40 гривень - 26.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000362 від 26.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №30 від 03.04.2023 року до Митного поста «Центральний», 04.04.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 37.714,61 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 13.911,21 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 973,79 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001488U7 від 26.01.2023 року на 973,79 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 38.688,40 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 37.714,61 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 37.714,61 гривень.
Щодо МД 23UA903040001486U9 від 27.01.2023 року на загальну суму 386.223,25 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 11.586,70 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 33.095,44 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 11.586,70 гривень - 27.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000363 від 27.01.2023 (мито); 33.095,44 гривень - 27.01.2023, 7.170,64 гривень та 25.924,80 гривень ВМД по імпорту 0000-000363 від 27.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №29 від 03.04.2023 року до Митного поста «Центральний», 04.04.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 32.284,37 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 11.586,70 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 811,07 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001486U9 від 27.01.2023 року на 811,07 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 33.095,44 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 32.284,37 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 32.284,37 гривень.
Відносно МД 23UA903040001535U1 від 28.01.2023 року на загальну суму 459.971,34 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 13.799,14 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 38.374,27 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 13.799,14 гривень - 28.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000366 від 28.01.2023 (мито); 38.374,27 гривень - 28.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000366 від 28.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №32 від 04.04.2023 року до Митного поста «Центральний», 05.04.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 37.408,33 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 13.799,14 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 965,94 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001535U4 від 28.01.2023 року на 965,94 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 38.374,27 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 37.408,33 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 37.408,33 гривень.
Стосовно МД 23UA903040001549U5 від 28.01.2023 року на загальну суму 406.023,52 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 12.180,71 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 34.567,73 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 12.180,71 гривень - 28.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000367 від 28.01.2023 (мито); 34.567,73 гривень - 28.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000367 від 28.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №34 від 04.04.2023 року до Митного поста «Центральний», 05.04.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 33.715,08 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 12.180,71 гривень та зайво сплачений ПДВ в сумі 852,65 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001549U5 від 28.01.2023 року на 852,65 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 34.567,73 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 33.715,08 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 33.715,08 гривень.
За МД 23UA903040001534U5 від 28.01.2023 року на загальну суму 457.660,43 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 13.729,81 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 38.179,95 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 13.729,81 гривень - 28.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000365 від 28.01.2023 (мито); 38.179,95 гривень - 28.01.2023, 23.118,02 гривень та 15.061,93 гривень ВМД по імпорту 0000-000365 від 28.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №33 від 04.04.2023 року до Митного поста «Центральний», 05.04.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 37.218,86 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 13.729,81 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 961,09 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001534U5 від 28.01.2023 року на 961,09 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 38.179,95 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 37.218,86 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 37.218,86 гривень.
Стосовно МД 23UA903040001520U4 від 29.01.2023 року на загальну суму 452.637,17 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 13.579,12 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 37.757,53 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 13.579,12 гривень - 29.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000364 від 29.01.2023 (мито); 37.757,53 гривень - 29.01.2023, 21.607,31 гривень та 16.150,22 гривень ВМД по імпорту 0000-000364 від 29.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №31 від 03.04.2023 року до Митного поста «Центральний», 04.04.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 36.806,99 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 13.579,12 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 950,54 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001520U4 від 29.01.2023 року на 950,54 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 37.757,53 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 36.806,99 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 36.806,99 гривень.
Стосовно МД 23UA903040001615U2 від 30.01.2023 року на загальну суму 397.257,99 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 11.917,74 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 33.813,77 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 11.917,74 гривень - 30.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000370 від 30.01.2023 (мито); 33.813,77 гривень - 30.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000370 від 30.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №37 від 04.04.2023 року до Митного поста «Центральний», 05.04.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 32.979,52 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 11.917,74 гривень та зайво сплачений ПДВ в сумі 834,25 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001615U2 від 30.01.2023 року на 834,25 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 33.813,77 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 32.979,52 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 32.979,52 гривень.
Щодо МД 23UA903040001614U3 від 30.01.2023 року на загальну суму 422.359,27 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 12.670,78 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 35.972,80 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 12.670,78 гривень - 30.01.2023, 1.612,68 гривень та 11.058,10 гривень ВМД по імпорту 0000-000369 від 30.01.2023 (мито); 35.972,80 гривень - 30.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000369 від 30.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №36 від 04.04.2023 року до Митного поста «Центральний», 05.04.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 35.085,85 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 12.670,78 гривень та зайво сплачений ПДВ в сумі 886,95 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001614U3 від 30.01.2023 року на 886,95 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 35.972,80 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 35.085,85 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 35.085,85 гривень.
За МД 23UA903040001623U9 від 30.01.2023 року на загальну суму 406.023,52 гривень:
Під час митного оформлення, до митної декларації помилково було включено спеціальне мито в розмірі 3% згідно постанови Кабінету Міністрів України №719 від 17 серпня 2020 року в сумі 12.180,71 гривень та відповідно помилково розрахований ПДВ в розмірі 34.567,73 гривень.
Зазначені кошти були сплачені підприємством шляхом їх списання з митного рахунку, що підтверджується Карткою рахунку 3771 за січень 2023 року: 12.180,71 гривень - 30.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000371 від 30.01.2023 (мито); 34.567,73 гривень - 30.01.2023, ВМД по імпорту 0000-000371 від 30.01.2023 (ПДВ податковий кредит).
На підставі заяви ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» №38 від 04.04.2023 року до Митного поста «Центральний», 05.04.2023 року Старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначеної митної декларації: виключене спеціальне мито в розмірі 3% та перерахований ПДВ в розмірі 33.715,08 гривень.
Відповідно до аркушу-коригування до зазначеної митної декларації визначено повернути зайве сплачені спеціальне мито в розмірі 3% в сумі 12.180,71 гривень та зайве сплачений ПДВ в сумі 852,65 гривень.
Натомість, замість внесення відповідних змін до Єдиного реєстру податкових накладних та зменшення ПДВ за митною декларацією 23UA903040001623U9 від 30.01.2023 року на 852,65 гривень, позивачу було зменшено суму ПДВ на 34.567,73 гривень, а вірна сума ПДВ за цією декларацією в розмірі 33.715,08 гривень не внесена, що призвело до зменшення податкового кредиту на 33.715,08 гривень.
Отже, через подання позивачем до Енергетичної митниці відповідних заяв було внесено зміни до 47 графи МД та повернуто спеціальне мито та відповідну частину ПДВ.
Таким чином, відповідно до графи 47 митних декларацій позивачем до Державного бюджету України фактично сплачено суму ПДВ у розмірі:
- за МД 23UA903040000815U3 - 39619, 84 грн.;
- за МД 23UA903040000873U2 40112,47 грн.;
- за МД 23UA903040000825U8 41797,16 грн.;
- за МД 23UA903040000986U1 35115,49 грн.;
- за МД 23UA903040001038U5 39261,62 грн.;
- за МД 23UA903040001049U9 40510,85 грн.;
- за МД 23UA903040001488U7 37714,61 грн.;
- за МД 23UA903040001486U9 32284,37 грн.;
- за МД 23UA903040001535U4 37408,33 грн.;
- за МД 23UA903040001549U5 33715,08 грн.;
- за МД 23UA903040001534U5 - 37218,86 грн.;
- за МД 23UA903040001520U4 36806,99 грн.;
- за МД 23UA903040001614U3 35085,85 грн.;
- за МД 23UA903040001615U2 32979,52 грн.;
- за МД 23UA903040001623U9 33715,08 грн..
ДПС України на адресу Державної митної служби України направило листа від 28.10.2024 №13591/5/99-00-04-02-04-05 щодо підтвердження/ спростування інформації про оформлення ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» вищезазначених митних декларацій при ввезенні товарів на митну територію України та аркушів коригування до них, а також щодо надання інформації про загальну суму податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України по вказаних операціях.
Інформація щодо суми сплаченого ПДВ надано Державній податковій службі України листом Енергетичної митниці від 12.11.2024 № 7.6-1/10/8.16/5394.
Зазначені обставини підтверджуються матеріалами справи та не заперечуються його учасниками.
Згідно з ч. 1 КАС України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання.
Таким чином, внаслідок невнесення до ЄРПН виправлених сум ПДВ, що сплачені ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» у розмірі 553 346,12 гривень за вказаними вище митними деклараціями та коригуваннями до них позивачу було зменшено суму з ПДВ.
Крім того, належних та допустимих, достатніх та достовірних доказів повернення цих коштів підприємству відповідачами не надано, а судом під час розгляду справи не добуто.
Не погоджуючись із бездіяльністю Державної податкової служби України щодо невнесення до ЄРПН змінених даних по податку на додану вартість згідно листів коригування по зазначеним митним деклараціям позивач звернувся до суду з цим позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, враховуючи, що позивачем та митним органом було виконано передбачені чинним законодавством України формальності щодо приведення у відповідність, через допущену помилку під час ввезення товарів на територію України та оформлення митних декларацій, відкоригованих сум податку на додану вартість та підтвердження права на його віднесення до сум податкового кредиту відповідного звітного (податкового) періоду, дійшов висновку, що внесені ДПС України коригування сум ПДВ, сплачених при розмитненні товарів згідно зазначених митних декларацій, які відобразились в Кабінеті платника податків, але помилково було скориговано не різницю суми ПДВ, а всю базу для нарахування ПДВ, призвели до того, що замість виключення з ЄРПН помилково сплачених сум ПДВ в розмірі 38.572,36 гривень, яку фактично повернули на розрахунковий рахунок підприємства, ДПС України було протиправно зменшено суму податкового кредиту на 553 346,12 гривень.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам апеляційної скарги, а також виходячи з меж апеляційного перегляду справи, визначених статтею 308 КАС України, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п. 27 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України (далі МК України) до митних платежів належать: а) мито; б) акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції); в) податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції).
Частиною 8 ст. 374 МК України передбачено, що товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 10000 євро, що пересилаються (переміщуються) на митну територію України в міжнародних поштових відправленнях, міжнародних експрес-відправленнях, у ручній поклажі, супроводжуваному та несупроводжуваному багажі, а також товари (крім підакцизних), незалежно від їх фактурної вартості, що переміщуються на митну територію України у вантажних відправленнях, підлягають декларуванню та митному оформленню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, а також дозволів (ліцензій), сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання відповідності у випадках, установлених законодавством України для суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, та оподатковуються ввізним митом за повними ставками Митного тарифу України і податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України.
Відповідно до п. 1.2 статті 1 Податкового кодексу України (далі ПК України) правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначаються цим Кодексом, крім правил оподаткування товарів митом, які встановлюються Митним кодексом України та іншими законами з питань митної справи.
Згідно підпункту 14.1.1-1. пункт 14.1 статті 14 ПК України адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об`єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.
Ввезення товарів на митну територію України, вивезення товарів за межі митної території України - сукупність дій, пов`язаних із переміщенням товарів через митний кордон України у будь-який спосіб у відповідному напрямку, відповідно до Митного кодексу України (п.п. 14.1.21-1 пункту 14.1 статті 14 ПК України).
За п. 41.5. ст. 41 ПК України повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України.
Розмежування повноважень і функціональних обов`язків контролюючих органів визначається законодавством України.
Згідно абзацу другого пункту 46.1 статті 46 ПК України митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов`язань.
Підпунктом 3 пункту 180.1 статті 180 ПК України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є: будь-яка особа, яка ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України.
Сплата податку, нарахованого у митних деклараціях, що подаються фізичними особами, юридичними особами, фізичними особами - підприємцями або уповноваженими ними особами, здійснюється в загальному порядку, визначеному Митним кодексом України (підпункт 191.1.4 пункту 191.1 статті 191 ПК України).
За змістом абзацу 6 пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац четвертий пункту 198.2 статті 198 ПК України).
Абзацом 4 пункту 198.3 статті 198 ПК України встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
За змістом абзацу п`ятого пункту 198.3 статті 198 ПК України нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні засоби почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 198.6. ст. 198 ПК України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно п. 201.12. ст. 201 ПК України у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.
За змістом абзацу 3 пункту 200-1.1 статті 200-1 ПК України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України.
Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 200-1.2. статті 200-1 ПК України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюються з цих рахунків, крім випадку, передбаченого абзацом другим пункту 87.1 статті 87 цього Кодексу.
Згідно абзаців 1-6 п. 200-1.3. статті 200-1 ПК України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (?Накл), обчислену за такою формулою:
?Накл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ;
де:
?НаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, крім сум податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес-перевізником;
?ПопРах - загальна сума поповнення з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті.
Відповідно до абзац 1-3 пункту 9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 569 Платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) на суму податку (? Накл), обчислену за такою формулою:
? Накл= ? НаклОтр + ? Митн + ? ПопРах + ? Овердрафт ? НаклВид ? Відшкод ? Перевищ,
де ?НаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податку податковими накладними та розрахунками коригування, зареєстрованими в Реєстрі, яка визначається на підставі даних таких податкових накладних, складених за операціями, дата виникнення податкових зобов`язань за якими припадає на податковий період починаючи з 1 липня 2015 р., а також розрахунків коригування, складених починаючи з 1 липня 2015 р. та зареєстрованих в Реєстрі, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 р., що підлягали наданню покупцям - платникам податку;
?Митн - загальна сума податку, сплаченого платником податку безпосередньо або через уповноважену особу під час ввезення товарів на митну територію України, що визначається на підставі даних митних декларацій з урахуванням змін, внесених відповідно до аркушів коригування та додаткових декларацій, оформлених згідно із статтею 261 Митного кодексу України, виходячи із сум податку, сплачених починаючи з 1 липня 2015 р. під час ввезення товарів на митну територію України. Під час проведення розрахунку показника ?Митн застосовуються документи (митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 р.
За приписами пунктів 206.1. та 206.2. ст. 206 ПК України під час ввезення товарів на митну територію України суми податку підлягають сплаті до державного бюджету платниками податку до/або на день подання митної декларації безпосередньо на єдиний казначейський рахунок, крім операцій, за якими надається звільнення (умовне звільнення) від оподаткування.
Операції із ввезення на митну територію України товарів у митному режимі імпорту оподатковуються податком за ставкою, визначеною підпунктом 194.1.1 пункту 194.1 статті 194 цього Кодексу.
Порядок внесення змін до митної декларації та її відкликання визначено пп. 33 38 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 450 (далі Положення № 450).
Пунктом 33 Положення № 450 встановлено, що за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу митного органу вiдомостi, зазначенi в поданій митному органу митній декларації, можуть бути змінені, зокрема шляхом доповнення, або митна декларація може бути відкликана.
У заяві за формою згідно з додатком 3, підписаній декларантом або уповноваженою ним особою, зазначаються причини зміни або відкликання митної декларації. Якщо відповідні нові відомості або причини відкликання митної декларації підтверджуються документами, що не подавались під час декларування, до заяви додаються завірені в установленому порядку копії таких документів.
Дозвіл митного органу на зміну або відкликання митної декларації на паперовому носії, митне оформлення якої не завершено, надається посадовою особою митного органу, яка здійснює оформлення цієї митної декларації, в усній формі.
Згідно з п. 37 Положення № 450 після завершення митного оформлення зміни до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом:
подання з метою сплати митних платежів у випадках, передбачених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, декларантом додаткової декларації та оформлення її митним органом;
подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, для сплати рівними частинами податку на додану вартість у разі надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устатковання та обладнання на підставах, визначених Податковим кодексом України, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом додаткової митної декларації та оформлення її митним органом;
заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4.
Внесення змін до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа шляхом оформлення аркуша коригування здійснюється в порядку, що встановлюється Мінфіном. Після оформлення аркуша коригування його електронний примірник з використанням електронного підпису посадової особи митного органу чи електронної печатки митного органу, які базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, вноситься до систем, що забезпечують функціонування електронних інформаційних ресурсів митних органів, посадовою особою митного органу, що його оформила, та передається Держмитслужбою ДПС згідно з пунктом 32 цього Положення.
Оформлений митним органом аркуш коригування є невід`ємною частиною відповідної митної декларації за формою єдиного адміністративного документа.
Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі:
необхідності виправлення відомостей, пов`язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв`язку із скасуванням рішення митного органу;
необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта відомостей, пов`язаних з коригуванням ціни товару, що вивозиться за межі митної території України, для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, якщо таке коригування не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету;
необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта помилково зазначених в оформленій митній декларації за формою єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією;
необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією за формою єдиного адміністративного документа.
Електронні копії аркушів коригування зберігаються в локальних базах даних митних органів та Єдиній автоматизованій інформаційній системі митних органів України окремо від електронних копій відповідних митних декларацій (електронних митних декларацій), без внесення змін до таких електронних копій митних декларацій (електронних митних декларацій).
Якщо під час вивезення товарів, що відправляються залізничним транспортом (зокрема в митному режимі транзиту під час перевантаження чи заміни активного транспортного засобу на залізничний транспорт або поміщення товарів у митний режим транзиту не в пункті пропуску через митний кордон України), відомості про номер залізничного вагона, платформи, яким (якими) відправлені товари, та залізничні накладні не зазначалися у митній декларації у зв`язку з відсутністю інформації, такі відомості подаються декларантом митному органу, зокрема, з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій не пiзнiше нiж через двi доби з дати прийняття товарів до перевезення шляхом оформлення реєстру за формою згідно з додатком 2.
Порядок оформлення аркуша коригування затверджений наказом Міністерства фінансів України від 06.11.2012 № 1145, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.11.2012 за № 1995/22307 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі Порядок № 1145).
Відповідно до п. 3 Порядку № 1145 аркуш коригування складається у випадках, визначених пунктом 37 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 450, посадовою особою митного органу, яким здійснювався випуск товарів за митною декларацією (далі - МД), у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дня надходження до митного органу інформації про доплату (повернення) сум митних платежів або реєстрації заяви декларанта (уповноваженої особи) у митному органі.
Пунктами 7-10 Порядку № 1145 посадова особа підрозділу митного органу складає аркуш коригування за допомогою автоматизованої системи митного оформлення.
Складений аркуш коригування роздруковується у двох примірниках на аркушах формату А4.
Посадова особа підрозділу митного органу, що склала аркуш коригування:
проставляє підпис та дату на обох примірниках аркуша коригування та завіряє їх особистою номерною печаткою;
вносить електронний примірник аркуша коригування до локальних баз даних митного органу і Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України.
Примірники аркуша коригування розподіляються в такому порядку:
один примірник аркуша коригування та копії документів, на підставі яких складено аркуш коригування, зберігаються у підрозділі митного органу, яким було складено аркуш коригування;
другий примірник аркуша коригування та аркуші з позначенням "3/8" ЄАД (у разі їх подання) видаються декларанту або уповноваженій ним особі під особистий підпис такої особи.
Наказом Міністерства фінансів України 10 червня 2020 року № 286 затверджено Порядок взаємодії інформаційних систем Державної податкової служби України та Державної митної служби України щодо обміну інформацією, необхідною для адміністрування податків, зборів та інших обов`язкових платежів, здійснення контрольних процедур щодо дотримання податкового та митного законодавства (тут і надалі у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі по тексту Порядок № 286).
Згідно п. 5 розділу І Порядку № 286 суб`єктами інформаційних відносин відповідно до цього Порядку є ДПС та Держмитслужба.
Суб`єкти інформаційних відносин є відповідальними за своєчасну та в повному обсязі передачу достовірної інформації у межах компетенції згідно із законодавством (п. 7 розділу І Порядку № 286).
За змістом пунктів 1-3 розділу ІІ Порядку № 286 взаємодія інформаційних систем суб`єктів інформаційних відносин здійснюється в електронному вигляді на рівні центральних апаратів ДПС та Держмитслужби шляхом:
обміну даними у режимі реального часу;
автоматизованого обміну інформацією між інформаційними системами за принципом запит - відповідь (у разі відсутності можливості обміну інформацією у режимі реального часу);
надання регламентованого доступу уповноваженим посадовим особам суб`єктів інформаційних відносин до інформації в інформаційних системах на принципах їх ідентифікації та відповідно до окремого порядку надання регламентованого доступу до інформаційних систем.
Інформаційна взаємодія між інформаційними системами суб`єктів інформаційних відносин здійснюється каналами конфіденційного зв`язку спеціальної інформаційно-телекомунікаційної системи органів виконавчої влади Національної системи конфіденційного зв`язку (далі - СІТС НСКЗ) з використанням інформаційних систем ДПС та Держмитслужби із застосуванням в них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
У разі відсутності технічної можливості передання даних каналами конфіденційного зв`язку СІТС НСКЗ таке передання здійснюється з використанням захищених з`єднань із забезпеченням конфіденційності та цілісності даних, що передаються.
У разі виникнення обставин, які унеможливлюють виконання положень цього Порядку, суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані невідкладно інформувати про це один одного.
За змістом п. 4 розд. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 «Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 (далі Наказ № 21), до розділу II «Податковий кредит» податкової декларації з ПДВ (далі декларація) включаються обсяги товарів/послуг, необоротних активів на митній території України, ввезених на митну територію України товарів, необоротних активів (рядки 11.1, 11.2 та 11.3 декларації).
Таким чином, зі змісту наведених норм слідує, що в разі, коли після митного оформлення товарів, поміщених у митний режим імпорту, у декларанта виникає необхідність виправлення відомостей, пов`язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв`язку із скасуванням рішення митного органу, митним органом вносяться змін до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа шляхом оформлення аркуша коригування, електронна копія якого зберігається в локальних базах даних митних органів та Єдиній автоматизованій інформаційній системі митних органів України. В разі зміни величини митної вартості товарів (зменшення митної вартості за рішенням суду або митним органом прийнято рішення про коригування (зменшення) заявленої митної вартості товарів), коригування податкового кредиту, що проводиться у зв`язку зі зміною митної вартості товарів, на дату набуття рішення суду законної сили або на дату прийняття відповідного рішення, відображається на підставі аркуша коригування до митної декларації у рядку 11.1, 11.2 чи 11.3 (в залежності від ставки) декларації зі знаком «мінус».
Так, матеріалами справи підтверджено, що з метою виправлення помилок, допущених декларантом під час оформлення митних декларацій в січні 2023 року щодо імпорту ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» газу скрапленого з території держав Європи на митну територію України, в частині помилкового нарахування спеціального мита (код 030 у графі 47 митної декларації) у розмірі 3% від вартості товару, що призвело до завищення бази для нарахування ПДВ і відповідно самого ПДВ, позивачем було подано до Митного поста «Центральний» Держмитслужби України заяви про внесення змін до відповідних митних декларацій (том 1 а.с. 98, 100, 102, 104, 106, 108, 110, 112, 117, 128-133).
На підставі поданих ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» заяв старшим державним інспектором митного органу були внесені коригування до зазначених митних декларацій, шляхом оформлення аркушів коригування (том 1 а.с. 83-97), якими визначено повернути зайво сплачені спеціальне мито в розмірі 3% та суми ПДВ.
Як стверджує другий відповідач та не спростовує перший відповідач інформацію щодо сум сплаченого ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» ПДВ надано до ДПС України листом Енергетичної митниці від 12.11.2024 № 7.6-1/10/8.16/5394.
Таким чином, з наведеного вбачається, що ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» та ДМС України було вжито всіх, передбачених вказаними вище нормами заходів щодо коригування сум податку на додану вартість з метою підтвердження права на віднесення останніх до сум податкового кредиту відповідного звітного (податкового) періоду позивача, про що внесено відповідні відомості до Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України та повідомлено ДПС України вказаним листом від 12.11.2024.
Разом з цим, незважаючи на вказані обставини, ДПС України помилково було скориговано не різницю суми податку на додану вартість, а всю базу для нарахування такого податку, внаслідок чого замість виключення з Єдиного реєстру податкових накладних помилково сплачених сум податку на додану вартість в розмірі 38.572,36 гривень, було зменшено суму податкового кредиту на 553.346,12 гривень.
З урахуванням викладеного, колегія суддів, погоджується з висновком суду першої інстанції щодо визнання протиправною бездіяльності Державної податкової служби України щодо невнесення в систему електронного адміністрування податку на додану вартість, а саме в розрахунки сум податку на додану вартість, на які ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» як платник податків має право, коригування сплаченого ПДВ до митних декларацій: №23UA903040000815U3 від 14.01.2023 року в сумі 39.619,84 гривень; №23UA903040000873U2 від 16.01.2023 року в сумі 40.112,47 гривень; №23UA903040000825U8 від 16.01.2023 року в сумі 41.797,16 гривень; №23UA903040000986U1 від 18.01.2023 року в сумі 35.115,49 гривень; №23UA903040001038U5 від 18.01.2023 року в сумі 39.261,62 гривень; №23UA903040001049U9 від 19.01.2023 року в сумі 40.510,85 гривень; №23UA903040001488U7 від 26.01.2023 року в сумі 37.714,61 гривень; №23UA903040001486U9 від 27.01.2023 року в сумі 32.284,37 гривень; №23UA903040001535U4 від 28.01.2023 року в сумі 37.408,33 гривень; №23UA903040001549U5 від 28.01.2023 року в сумі 33.715,08 гривень; №23UA903040001534U5 від 28.01.2023 року в сумі 37.218,86 гривень; №23UA903040001520U4 від 29.01.2023 року в сумі 36.806,99 гривень; №23UA903040001615U2 від 30.01.2023 року в сумі 32.979,52 гривень; №23UA903040001614U3 від 30.01.2023 року в сумі 35.085,85 гривень; №23UA903040001623U9 від 30.01.2023 року в сумі 33.715,08 гривень та зобов`язання Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) внести в систему електронного адміністрування податку на додану вартість, а саме в розрахунки сум податку на додану вартість, на які ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» як платник податків має право, коригування ПДВ до вказаних митних декларацій.
Відтак, позов ТОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ ЛТД» належить задовольнити в повному обсязі.
Ухвалюючи дане судове рішення колегія суддів керується ст. 322 КАС України, ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практикою Європейського суду з прав людини (рішення «Серявін та інші проти України») та Висновком №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів (п.41) щодо якості судових рішень.
Згідно рішення Європейського суду з прав людини по справі «Серявін та інші проти України» (п.58), суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 ст.6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Пунктом 41 Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Враховуючи вищезазначені положення, дослідивши фактичні обставини та питання права, що лежать в основі спору по даній справі, колегія суддів прийшла до висновку про відсутність необхідності надання відповіді на інші зазначені в апеляційній скарзі аргументи відповідача, оскільки судом були досліджені усі основні питання, які є важливими для прийняття даного судового рішення.
Згідно з положеннями ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
За змістом ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Керуючись ч. 4 ст.241, ст.ст.243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 326-329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової служби України - залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.12.2024 по справі № 520/25182/24 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її ухвалення та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя (підпис)С.П. Жигилій Судді(підпис) (підпис) Я.М. Макаренко Т.С. Перцова
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2025 |
Оприлюднено | 16.06.2025 |
Номер документу | 128084654 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Жигилій С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні