Герб України

Рішення від 26.06.2025 по справі 686/16223/22

Хмельницький міськрайонний суд хмельницької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 686/16223/22

Провадження № 2/686/543/25

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2025 року Хмельницький міськрайонний суд

Хмельницької області

в складі: головуючогосудді - Козак О.В.,

при секретарі - Сірій Д.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду вм.Хмельницький цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Хмельницької районної державної адміністрації в особі: Хмельницької районної військової адміністрації, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Чорноострівська селищна рада, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_4 про визнання недійсним розпорядження, державних актів, скасування державної реєстрації земельних ділянок, та їх повернення у комунальну власність,

ВСТАНОВИВ:

В серпні 2022 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Хмельницької районної державної адміністрації в особі: Хмельницької районної військової адміністрації, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Чорноострівська селищна рада, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_4 про визнання недійсним розпорядження, державних актів, скасування державної реєстрації земельних ділянок, та їх повернення у комунальну власність. В обґрунтування своїх позовних вимог позивач вказав, що 07.07.2016 року йому, державним нотаріусом Хмельницького районної державної нотаріальної контори видано свідоцтво про право на спадщину за законом, відкритої після смерті його батька - ОСОБА_5 , яка складається з права на земельну частку (пай), посвідченого сертифікатом, що перебуває у власності колективного сільськогосподарського підприємства «Вовча Гора» Хмельницького району Хмельницької області, розміром 7,3 умовних кадастрових гектарах без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості), що належала його батьку - ОСОБА_5 , згідно сертифікату на право на земельну частку (пай), серія PH №916914, виданого Хмельницькою районною державною адміністрацією Хмельницької області від 20.08.2004 року на підставі рішення Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області від 12.08.2004 року №922-р та зареєстрованого 20.08.2004 року у Книзі реєстрації сертифікатів на право на земельну частку (пай) №40.

05.06.2019 року Чорноострівською селищною радою прийнято рішення за №231 «Про надання дозволу ОСОБА_1 на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за межами населених пунктів», яким вирішено: надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель колишньої колективної власності на території Чорноострівської селищної ради за межами населених пунктів Хмельницького району Хмельницької області: ОСОБА_1 , місце знаходження земельної ділянки (за межами) АДРЕСА_1 , площа, 1,95, 1,54га, сертифікат №916914.

05.11.2019 року ФОП ОСОБА_6 виконав комплекс робіт щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), в тому числі кадастрові плани земельних ділянок із кадастровими номерами: 6825055500:09:007:___, площею 1,9540 та 6825055500:09:009:___, площею 1,5401 га.

Щодо земельної ділянки із початковим кадастровим номером 6825055500:09:009:___, на площу 1,5401 га: 10.12.2019 року він отримав Витяг з державного земельного кадастру про формування земельної ділянки 6825055500:09:009:0287, на площу 1,5401 га, яка була сформована 10.12.2019 року.

Щодо земельної ділянки із початковим кадастровим номером 6825055500:09:007:____, на площу 1,9540 га: 10.12.2019 року від державного кадастрового реєстратора відділу у Хмельницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Кушнірук А.П. ним отримано рішення №РВ-6800555022019 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо розгляду заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 10.12.2019 року реєстраційний номер ЗВ-9710066562019, з таких підстав:

- електронний документ не відповідає установленим вимогам, про що зазначено у протоколі проведення перевірки електронного документа.

Рекомендовано виправити перетини з ділянкою 6825055500:09:007:0033; площа співпадає на 66,9231% та перетини ділянок з ділянкою 6825055500:09:007:0032; площа співпадає на 14.4919%.

Згідно відповіді відділу у Хмельницькому районі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області від 06.07.2020 року за №1704/416-20-0-0 на адвокатський запит: «відповідно до відомостей Державного земельного кадастру власником земельної ділянки з кадастровим номером 6825055500:09:007:0033 є ОСОБА_7 , дата реєстрації речового права на нерухоме майно - 21.08.2019 року. Документ, що посвідчує право власності на земельну ділянку у Відділі відсутній. Документ, що посвідчує право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 6825055500:09:007:0032 - державний акт серія ЯМ №852118 від 08.11.2012 року, виданий на підставі розпорядження Хмельницькою РДА №1657/2012-р від 24.09.2012 року.

Як сталовідомо,що 21.08.2019року ОСОБА_2 купила земельнуділянку ізкадастровим номером6825055500:09:007:0033,площею 2,0000га напідставі договорукупівлі-продажуземельної ділянки,де продавцемвиступив ОСОБА_4 ,якому належалонерухоме майнона підставідержавного актуна правовласності наземельну ділянкусерія ЯМ№852119,виданого 08.11.2012року Хмельницькоюрайонною державноюадміністрацією напідставі розпорядженняХмельницької районноїдержавної адміністраціївід 24.09.2012року №1657/2012-р,який зареєстрованов Книзізаписів реєстраціїдержавних актівна правовласності наземлю таправо постійного користування землею, договорів оренди землі за №682505551011384.

За даними Державного земельного кадастру земельна ділянка із кадастровим номером 6825055500:09:007:0032, площею 2,0000 га, для ведення особистого селянського господарства була зареєстрована 21.06.2019 року відділом у Хмельницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, та, у подальшому, 05.07.2019 року проведено її оцінку в сумі 62414,00 грн. і зазначено власником ОСОБА_3 , згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯМ №852118 від 08.11.2012 року, який видано на підставі розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації №1657/2012-р від 24.09.2012 року.

Однак, в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на земельну ділянку із кадастровим номером 6825055500:09:007:0032 інформація щодо власника відсутня.

За наведених обставин, накладення меж зазначених земельних ділянок у Національній кадастровій системі із його земельною ділянкою свідчить про незаконність дій відповідачів, а саме: ОСОБА_7 , ОСОБА_3 , та Хмельницької районної державної адміністрації в особі Хмельницької районної військової адміністрації.

Державна реєстрація земельних ділянок відбулася в результаті помилкових дій Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області і як наслідок у Державному земельному кадастрі було зареєстровано земельні ділянки 6825055500:09:007:0033 і 6825055500:09:007:0032, які перетинаються площами із його земельною ділянкою, неповний кадастровий номер 6825055500:09:007:____, площею 1,9540 та, площа яких відповідно співпадає на 66,9231% та 14,4919%.

Відтак, зазначені дії відповідачів порушують його право власності на зазначену земельну ділянку, і свідчать про невизнання ними його прав на неї.

В квітні 2023 року представник позивача подав до суду заяву про зміну предмета позову (а.с.24-27 т.2), в якій також зазначив, що на момент подання позовної заяви до суду у сторони позивача був відсутній проект землеустрою, інвент. №615, від 25.06.2012 року, щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_9 для ведення особистого селянського господарства на території Чорноосотрівської сільської ради (за межами населеного пункту) Хмельницького району, Хмельницької області, виконавець С.Солодковська, який затверджувався розпорядженням голови Хмельницької районної державної адміністрації від 24.09.2012 року за №1657/2012-р (п.1) і п.2 передавались у власність ОСОБА_8 та ОСОБА_4 .

Даний проект землеустрою не може бути самостійним предметом судового оскарження, оскільки він набуває чинності лише після його затверджена розпорядженням голови Хмельницької районної державної адміністрації.

Пунктом 21 Перехідних положень Земельного Кодексу України встановлено, що з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні" землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений Закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.

Дана норма набула чинності 01.01.2019 року, а КСП «Вовча гора» припинило свою господарську діяльність, як юридична особа. На підтвердження цього відсутня будь-яка інформація про нього в Єдиному державному реєстрі підприємств, організацій та установ України.

Крім цього, п.24 Перехідних положень Земельного кодексу України передбачено, що з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад.

Розділ X Земельного Кодексу України доповнено пунктом 24 згідно із Законом № 1423-ІХ від 28.04.2021 року, який набув чинності 27.05.2021 року.

Отже, дані дві спірні земельні ділянки після їх скасування в Державному земельному кадастрі України, в межах та їх конфігурації, підлягають поверненню до комунальної власності Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області

З врахуванням наведеного, заяви про зміну предмета позову, позивач просить:

1. Визнати недійсними розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 24.09.2012 року №1657/2012-р, в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення (рілля) для ведення особистого селянського господарства на території Чорноострівської селищної ради громадянці ОСОБА_3 , площею 2,0000 га і передачі її у власність, а також державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯМ №85211: виданого 08.11.2012 року ОСОБА_3 , РНОКПП - НОМЕР_1 , з кадастровим номером: 6825055500:09:007:0032, площею 2,0000 га, та скасувати в Державному земельному кадастрі України державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 6825055500:09:007:0032, площею 2,00 га із одночасним припиненням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень) і повернути дану земельну ділянку, у межах та її конфігурації, в комунальну власність Чорноострівське селищної ради Хмельницького району Хмельницької області.

2. Визнати недійсними розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 24.09.2012 року №1657/2012-р, в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення (рілля) для ведення особистого селянського господарства на території Чорноострівської селищної ради громадянину ОСОБА_4 , площею 2,0000 га й передачі її у власність і скасувати в Державному земельному кадастрі України державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером: 6825055500:09:007:0033, площею 2,00 га з одночасним припиненням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки за наявності таких прав, обтяжень) й рішення приватного нотаріуса Хмельницького міського нотаріального округу Очеретної Олени Михайлівни від 23.08.2019 року індексний номер: 48382419 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) за ОСОБА_7 , РНОКПП - НОМЕР_2 і повернути дану земельну ділянку, у межах та її конфігурації, в комунальну власність Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задоволити з підстав вказаних у позовній заяві, суду пояснив, що набуття відповідачами у власність земельних ділянок порушує право позивача на набуття у власність земельної ділянки. В подальшому представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідачів ОСОБА_2 , ОСОБА_3 проти задоволення позовних вимог, оскільки позивач успадкував не земельну ділянку, а право на земельну частку (пай). ОСОБА_5 не реалізував своє право на виділення земельної ділянки. Земельні ділянки з 2012 року перебувають у власності відповідачів, і станом на 2012 рік вони були вільними. Позивачем не доведено порушення його прав відповідачами. Відсутність порушеного права є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог. Рішення суб`єкта владних повноважень втрачають чинність в момент їх реалізації. Положення п.21 Перехідних положень Земельного кодексу України, на який посилається позивач, не регулюють спірних правовідносин. В подальшому представник відповідачів подав до суду заяву про проведення судового засідання за його відсутності.

Представник відповідача Хмельницької районної державної адміністрації в судове засідання не з`явилась, подала до суду відзив на позовну заяву в якому в задоволенні позовних вимог просила відмовити, зазначивши, що Хмельницька районна державна адміністрація при прийнятті розпорядження діяла в межах повноважень визначених законодавством та керувалась чітко визначеною процедурою, а тому своїми діями не порушувала прав та законних інтересів позивача. Вважають що Хмельницька районна державна адміністрація є неналежним відповідачем у справі. Подала до суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника Хмельницької районної державної адміністрації.

Представник третьої особи Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області в судове засідання не з`явилася, подала до суду письмові пояснення, які просила врахувати при вирішенні спору, та клопотання про розгляд справи за відсутності представника Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області.

Представник третьої особи Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області в судове засідання не з`явився, подав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника Чорноострівської селищної ради, просив вирішити справу на розсуд суду та прийняти рішення відповідно до вимог чинного закондавства.

Інші учасники процесу в судове засідання не з`явились, повідомлялись про час та місце розгляду справи у встановленому законом порядку.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 07.06.2016 року (зареєстроване в реєстрі за № 2-1721) набув право на земельну частку (пай) розміром 7,3 в умовних кадастрових гектарах без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості), яка перебуває у колективній власності КСП "Вовча Гора" с.Вовча Гора Хмельницького району Хмельницької області, що належала померлому ОСОБА_5 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 , на підставі сертифіката на право на земельну частку (пай) серії РН № 916914, виданого Хмельницькою районною державною адміністрацією Хмельницької області 20.08.2004 року на підставі рішення Хмельницької райодержадміністрації Хмельницької області від 12.08.2004р. № 922-р та зареєстрованого 20.08.2004 року у Книзі реєстрації сертифікатів на право на земельну частку (пай) №40.

Батько позивача ОСОБА_5 в установленому законом порядку набув право на вказану земельну частку (пай) в землях бувшого КСП "Вовча Гора" с.Вовча Гора Хмельницького району Хмельницької області.

Згідно витягу з протоколу №3 від 12.07.2011 року загальних зборів власників земельних часток (паїв) на території Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, було прийнято рішення затвердити проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) та передачу їх у власність громадянам -власникам сертифікатів на території Чорноострівської селищної ради. Загальна площа земель передана у власність складає 58,99га в тому числі ріллі 32,81га, сінокіс -26.18га. Розподіл земельних часток (паїв) між громадянами-власниками сертифікатів Чорноострівської селищної ради провести шляхом жеребкування згідно проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв). Список реєстрації власників земельних часток (паїв) прикладається до протоколу.

Відповідно до відомостей протоколу розподілу земельних часток (паїв) і погодження меж власниками сертифікатів та території Чорноострівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, у вказаному протоколі значилась батько позивача - ОСОБА_5 , номер земельної частки 16- рілля, площа 1,95, 32 - сінокос, площа - 1,54 (сертифікат № РН 916914).

В порядку, визначеному Законом України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», спадкоємцю ОСОБА_5 ОСОБА_1 рішенням Чорноострівської селищної ради за №231 від 05.06.2019 року «Про надання дозволу ОСОБА_1 , на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за межами населених пунктів», вирішено: надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель колишньої колективної власності на території Чорноосотрівської селищної ради за межами населених пунктів Хмельницького району Хмельницької області: ОСОБА_1 , місце знаходження земельної ділянки (за межами) АДРЕСА_2 , НОМЕР_3 , площа, 1,95, 1,54га, сертифікат №916914.

05.11.2019 року з метою виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель колишньої колективної власності на території Чорноосотрівської селищної ради за межами населених пунктів Хмельницького району Хмельницької області ОСОБА_1 звернувся до сертифікованого інженера-землевпорядника ФОП ОСОБА_6 та замовив проведення робіт із землеустрою та виготовлення відповідної технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) згідно вище вказаного сертифіката на земельну частку (пай).

ФОП ОСОБА_6 виконав комплекс робіт щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), в тому числі кадастрові плани земельних ділянок із кадастровими номерами: 6825055500:09:007:___, площею 1,9540 та 6825055500:09:009:___, площею 1,5401 га.

Щодо земельної ділянки із початковим кадастровим номером 6825055500:09:009:___, на площу 1,5401 га: 10.12.2019 року позивач отримав Витяг з державного земельного кадастру про формування земельної ділянки 6825055500:09:009:0287, на площу 1,5401 га, яка була сформована 10.12.2019 року.

Щодо земельної ділянки із початковим кадастровим номером 6825055500:09:007:____, на площу 1,9540 га: 10.12.2019 року від державного кадастрового реєстратора відділу у Хмельницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Кушнірук А.П. ОСОБА_1 отримано рішення №РВ-6800555022019 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з таких підстав: електронний документ не відповідає установленим вимогам, про що зазначено у протоколі проведення перевірки електронного документа.

Рекомендовано виправити перетини з ділянкою 6825055500:09:007:0033; площа співпадає на 66,9231% та перетини ділянок з ділянкою 6825055500:09:007:0032; площа співпадає на 14,4919%.

Власником земельної ділянки із кадастровим номером 6825055500:09:007:0032, площею 2,0000 га, для ведення особистого селянського господарства є ОСОБА_3 , згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯМ №852118 від 08.11.2012 року, який видано на підставі розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації №1657/2012-р від 24.09.2012 року.

Власником земельної ділянки із кадастровим номером 6825055500:09:007:0033 є ОСОБА_2 , на підставі Договору купівлі-продажу земельної ділянки, № у реєстрі 503 від 21.08.2019р., посвідченого приватним нотаріусом Хмельницького міського нотаріального округу Очеретною О.М.. На підставі рішення приватного нотаріуса Хмельницького міського нотаріального округу Очеретної О.М. від 23.08.2019 року індексний номер: 48382419 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за ОСОБА_2 зареєстровано право власності на вказану земельну ділянку.

Відповідно до Договору купівлі-продажу № у реєстрі 503 від 21.08.2019р. земельна ділянка із кадастровим номером 6825055500:09:007:0033 належала продавцю ОСОБА_4 на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯМ №852119 від 08.11.2012 року, який видано на підставі розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації №1657/2012-р від 24.09.2012 року.

Згідно висновку експерта №2435-2437/23-26 від 03.07.2024 року:

1.Розроблений ПП «Діоріт Плюс 1» проект землеустрою інвент. № 615 від 25.06.2012 року, щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 для ведення особистого селянського господарства на території Чорноострівської селищної ради (за межами населеного пункту) Хмельницького району Хмельницької області не відповідає вимогам земельного законодавства, а його затвердження - відповідає.

2.У разівстановлення (відновлення)меж земельної,ділянки внатурі (намісцевості)площею 1,9540га.для веденнятоварного сільськогосподарськоговиробництва замежами с.ВовчаГора натериторії Чорноострівськоїселищної радиХмельницького району ОСОБА_1 ,згідно координатповоротних точокмеж визначенихФОП ОСОБА_11 буде існуватинакладання (нашарування)земельних ділянок,із кадастровиминомерами 6825055500:09:007:0032,площею 2,00га і6825055500:09:007:0033площею 2,00га ізцільовим призначеннямдля веденняособистого селянського господарства на земельну ділянку № 16, згідно протоколу розподілу земельних часток паїв і погодження меж власниками сертифікатів на території Чорноострівської селищної ради, яка належить ОСОБА_5 спадкоємцем якого є ОСОБА_1 , кадастровий номер неповний 6825055500:09:007:__, площею 1,9540 та, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка перебувала в колективній власності КСП «Вовча гора» за межами населеного пункту с.Вовча Гора Хмельницького району Хмельницької області відповідно до правовстановлюючих документів та документації із землеустрою на дані земельні ділянки.

2. Земельна ділянка з кадастровим номером 6825055500:09:007:0032 площею 2,00 га, накладається (нашаровується) з земельною ділянкою АДРЕСА_2 , кадастровий номер неповний 6825055500:09:007: , площею 1,9540 га, в Додатку № 1 до висновку експерта зазначено площа нашарування, яка становить 0,2832 га. та зазначені координати поворотних точок меж такого накладення в системі СК-63.

Земельна ділянка з кадастровим номером 6825055500:09:007:0033 площею 2,00 га накладається (нашаровується) з земельною ділянкою № 16, кадастровий номер неповний 6825055500:09:007: ,площею 1,9540га,в Додатку№ 1до висновкуексперта зазначеноплоща нашарування,яка становить1,3077га.та зазначенікоординати поворотнихточок межтакого накладення в системі СК-63.

Таким чином, Хмельницька районна державна адміністрація затвердивши розпорядженням №1657/2012-р від 24.09.2012 року проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення) для ведення особистого селянського господарства на території Чорноострівської селищної ради гр. ОСОБА_3 та ОСОБА_12 , та видавши на його підставі останнім Державні акти на право власності на земельні ділянки 08.11.2012 року безпідставно позбавила ОСОБА_1 права на земельну частку (пай), належну йому на підставі свідоцтва про право на спадщину за законом від 07.06.2016 року (зареєстроване в реєстрі за № 2-1721).

ОСОБА_5 , спадкоємцем майна якого є ОСОБА_1 , набув право на земельну частку (пай), згідно сертифіката на право на земельну частку (пай) серії РН № 916914, виданого Хмельницькою районною державною адміністрацією Хмельницької області 20.08.2004 року, без порушень чинного законодавства.

В подальшому ОСОБА_4 продав належнуйому земельнуділянку відповідачу ОСОБА_2 на підставідоговору купівлі-продажу,відповідно вказанийдоговір купівлі-продажубуло укладенов порушеннявимог ч.1ст.203ЦК України,відповідно доякої зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Вказані обставини підтверджуються матеріалами справи.

Згідно ч.2 ст.373 ЦК України право власності на землю гарантується Конституцією України. Право власності на землю (земельну ділянку) набувається і здійснюється відповідно до закону.

Статтею 14 Конституції України визначено, що право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Як передбачено ч.ч. 1, 2 ст. 78 ЗК України, право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Статями 116, 118 ЗК України визначені підстави та порядок набуття громадянами та юридичними особами права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності.

Так, ст.116 Земельного кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом. Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Надання у користування земельної ділянки, що перебуває у власності або у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до вимог статті 1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» право на земельну частку (пай) мають: колишні члени колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств, у тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які отримали сертифікати на право на земельну частку (пай) у встановленому законодавством порядку; громадяни спадкоємці права на земельну частку (пай), посвідченого сертифікатом.

Основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий районною (міською) державною адміністрацією.

Документами, що посвідчують право на земельну частку (пай), також є: свідоцтво про право на спадщину (стаття 2 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)»).

Сертифікати на право на земельну частку (пай), отримані громадянами, вважаються правовстановлюючими документами при реалізації ними права вимоги на відведення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) відповідно до законодавства.

Сертифікати на право на земельну частку (пай) є дійсними до виділення власникам земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) земельних ділянок та видачі їм державних актів на право власності на землю (пункт 17 розділу Х «Перехідні положення» ЗК України).

Підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації.

Особи, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання одержати належну їм земельну частку (пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації заяву про виділення їм земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) (стаття 3 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)»).

Сільські, селищні, міські ради та районні державні адміністрації в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості): розглядають заяви власників земельних часток (паїв) щодо виділення їм в натурі (на місцевості) земельних ділянок і видачі документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку; приймають рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості); уточняють списки осіб, які мають право на земельну частку (пай); (стаття 5 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)»).

За вимогами пункту 9 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 07 липня 2011року № 3613-VI «Про Державний земельний кадастр» до 01 січня 2013 року державна реєстрація земельних ділянок, які передаються у власність із земель державної чи комунальної власності, здійснюється з видачею державних актів на право власності на земельні ділянки. Реєстрація державних актів на право власності здійснюється у книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі.

Відповідно до ст.125 Земельного кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.

Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.

Згідно ст.21 Закону України «Про Державний земельний кадастр», відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру: на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні; на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками; на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель - за результатами інвентаризації земель; на підставі проектів землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) - у разі виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв).

Статтею 152 ЗК України передбачено, що власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Відповідно до частин другої, третьої статті 152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав; б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ) відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів.

Частиною першою статті 153 ЗК України передбачено, що власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до частин другої, п`ятої статті 158 ЗК України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей. У разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органу місцевого самоврядування спір вирішується у судовому порядку.

Згідно ч.ч.1, 2, 10,11 ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр", державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).

У разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених в абзацах третьому і четвертому частини десятої, державний кадастровий реєстратор у десятиденний строк повідомляє про це особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельної ділянки, а в разі наявності зареєстрованих речових прав на неї - суб`єктів таких прав.

Відповідно до ст.16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов`язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.

Право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні (ст. 321 ЦК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається (ч.2 ст.215 ЦК України).

Відповідно до чч.1 та 2, 3 ст.228 ЦК правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним.

У п.18 постанови Пленуму Верховного Суду «Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними» від 06.11.2009 року № 9 судам роз`яснено, що перелік правочинів, які є нікчемними як такі, що порушують публічний порядок, визначений статтею 228 ЦК. Такими є правочини, що посягають на суспільні, економічні та соціальні основи держави, зокрема: правочини, спрямовані на використання всупереч закону комунальної, державної або приватної власності; правочини, спрямовані на незаконне відчуження або незаконне володіння, користування, розпорядження об`єктами права власності українського народу землею як основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, її надрами, іншими природними ресурсами (ст.14 Конституції); правочини щодо відчуження викраденого майна; правочини, що порушують правовий режим вилучених з обігу або обмежених в обігу об`єктів цивільного права тощо. Усі інші правочини, спрямовані на порушення інших об`єктів права, передбачені іншими нормами публічного права, не є такими, що порушують публічний порядок.

Згідно зі ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року №1952-IV (далі Закон №1952-IV) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі державна реєстрація прав) офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

За змістом ч. 1 ст. 4, ч. 1 ст. 5 Закону №1952-ІV державній реєстрації прав підлягає право власності на земельні ділянки та право оренди (суборенди) земельної ділянки.

В силу ч.1 ст. 27 Закону №1952-ІV державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката, а також інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Відповідно до ч.3 ст.26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.

Відповідно до ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Згідно ст.81 ч.1, 6 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

З наведеного вище вбачається, що незалежно від того чи було внесено в реєстр відомості, та присвоєно кадастровий номер землі, яка була виділена особам до присвоєння їй кадастрового номеру належного їм на праві відповідних документів, таке право особи підлягає захисту. Особі може бути передана лише вільна земельна ділянка, і не може бути передана земельна ділянка, що перебуває у власності чи користуванні іншої особи.

Як встановлено в судовому засіданні ОСОБА_1 успадкував після смерті батька ОСОБА_5 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 , право на земельну частку (пай) розміром 7,3 в умовних кадастрових гектарах без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості), яка перебуває у колективній власності КСП "Вовча Гора" с.Вовча Гора Хмельницького району Хмельницької області, посвідчене сертифікатом на право на земельну частку (пай) серії РН № 916914, виданого Хмельницькою районною державною адміністрацією Хмельницької області 20.08.2004 року.

Хмельницька районна державна адміністрація затвердивши розпорядженням №1657/2012-р від 24.09.2012 року проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення) для ведення особистого селянського господарства на території Чорноострівської селищної ради гр. ОСОБА_3 та ОСОБА_12 , та видавши на його підставі останнім Державні акти на право власності на земельні ділянки 08.11.2012 року безпідставно позбавила ОСОБА_1 права на земельну частку (пай), належну йому на підставі свідоцтва про право на спадщину за законом від 07.06.2016 року (зареєстроване в реєстрі за № 2-1721).

Отже, відповідачі набули у власність земельні ділянки, які відповідно до Проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) на території Чорноострівської селищної ради були призначені для передачі їх у власність громадянам -власникам сертифікатів на території Чорноострівської селищної ради.

Відповідачами не надано суду належних та допустимих доказів, які б спростовували відомості про перетин належних їм земельних ділянок та доводів позивача, щодо правомірності набуття ним права на спірну земельну ділянку.

Державна реєстрація права власності на земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводиться на підставі договору, предметом якого є земельна ділянка, чи іншого документа, що відповідно до законодавства підтверджує набуття особою права власності на землю.

Скасування за судовим рішенням цих документів тягне за собою припинення права власності ОСОБА_2 , ОСОБА_3 на земельні ділянки.

Згідно Державних актів на право приватної власності на землю, серія ЯМ №852118 від 08.11.2012 року та серія ЯМ №852119 від 08.11.2012 року ОСОБА_3 та ОСОБА_4 набули у власність земельні ділянки із кадастровими номерами 6825055500:09:007:0032, 6825055500:09:007:0033 відповідно, які не були вільними, оскільки були призначені для виділення в натурі на місцевості для передачі їх у власність громадянам - власникам сертифікатів на території Чорноострівської селищної ради.

В подальшому ОСОБА_4 продав належнуйому земельнуділянку відповідачу ОСОБА_2 на підставідоговору купівлі-продажу,відповідно вказанийдоговір купівлі-продажубуло укладенов порушеннявимог ч.1ст.203,ст.228ЦК України,оскільки він порушує публічний порядок, визначений статтею 228 ЦК, та відповідно є нікчемним.

Разом з тим, слід зазначити, що застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту права чи інтересу, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення, невизнання або оспорення. Такі право чи інтерес мають бути захищені судом у спосіб, який є ефективним, тобто таким, що відповідає змісту відповідного права чи інтересу, характеру його порушення, невизнання або оспорення та спричиненим цими діяннями наслідкам.

Такий висновок цілком узгоджується з правовою позицією Великої Палати Верховного Суду, викладеною у постановах від 19.02.2020, справа № 210/4458/15-ц; від 04.04.20, справа № 610/1030/18; від 16.06.20, справа № 145/2047/16-ц.

За таких обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтовані та підлягають задоволенню, а обраний позивачем спосіб захисту є ефективним способом та призведе до відновлення його порушеного права, в частині позовних вимог про: визнання недійсним розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 24.09.2012 року №1657/2012-р. в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель державної власності (землі сільськогосподарською призначення (рілля) для ведення особистого селянського господарства на території Чорноострівської селищної ради громадянам: ОСОБА_3 , площею 2,0000 га і ОСОБА_4 ; визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯМ №852118 виданого 08.11.2012 року ОСОБА_3 ; скасування рішення приватного нотаріуса Хмельницького міського нотаріального округу Очеретної Олени Михайлівни від 23.08.2019 року індексний номер: 48382419; скасування в Державному земельному кадастрі України державну реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами - 6825055500:09:007:0032, 6825055500:09:007:0033.

В задоволенні решти позовних вимог про повернення вищевказаних земельних ділянок в комунальну власність, слід відмовити, оскільки обраний позивачем спосіб захисту не є ефективним і не призведе до відновлення порушеного права позивача.

Не доведено позивачем і наявність будь-яких інших зареєстрованих речових прав та обтяжень вищевказаних земельних ділянок, про припинення яких позивач просить у позовній заяві.

Враховуючи вищевикладене,суд приходитьдо висновку,що позовнівимоги ОСОБА_1 до Хмельницькоїрайонної державноїадміністрації вособі:Хмельницької районноївійськової адміністрації, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ,третя особа,яка незаявляє самостійнихвимог напредмет спору,на стороніпозивача:Чорноострівська селищнарада,треті особи,які незаявляють самостійнихвимог напредмет спору,на сторонівідповідача:Головне управлінняДержгеокадастру уХмельницькій області, ОСОБА_4 провизнання недійснимрозпорядження,державних актів,скасування державноїреєстрації земельнихділянок,та їхповернення укомунальну власність,підлягають частковомузадоволенню.А саме,суд приходитьдо висновку,що слід:визнати недійснимирозпорядження головиХмельницької районноїдержавної адміністраціївід 24.09.2012 року №1657/2012-р, в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель державної власності (землі сільськогосподарською призначення (рілля) для ведення особистого селянського господарства на території Чорноострівської селищної ради громадянам: ОСОБА_3 , площею 2,0000 га і ОСОБА_4 , площею 2,0000га, та передачі їм їх у власність; визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯМ №852118 виданий 08.11.2012 року ОСОБА_3 , РНОКПП - НОМЕР_1 , з кадастровим номером: 6825055500:09:007:0032, площею 2,0000 га, та скасувати в Державному земельному кадастрі України державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером: 6825055500:09:007:0032, площею 2,00 га.; скасувати в Державному земельному кадастрі України державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером: 6825055500:09:007:0033, площею 2,00 га та рішення приватного нотаріуса Хмельницького міського нотаріального округу Очеретної Олени Михайлівни від 23.08.2019 року індексний номер: 48382419 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) за ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 .

В задоволенні решти позовних вимог слід відмовити.

Відповідно до ст.141 ЦПК України, враховуючи, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, слід стягнути з відповідачів Хмельницької районної державноїадміністрації вособі:Хмельницької районної військової адміністрації (код ЄДРПОУ 2674203072) , ОСОБА_2 (ІПН: НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 (ІПН: НОМЕР_1 ) на користь ОСОБА_1 5205,60грн. судового збору (8345,20 992,40 1073,60 1073,60), 10754,10грн. витрат за проведення експертизи, що разом становить 15959,70грн., з кожного відповідача в рівних частинах по 5319,90грн.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст.2,4,12,13,76,81,141,258,259,263-265 ЦПК України, ст.ст. 78, 116, 118, 140, 152, 153, 158 Земельного кодексу України, ст.ст. 16, 321, 203, 215, 228 Цивільного кодексу України, Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року №1952-IV, Законом України "Про Державний земельний кадастр", суд -

УХВАЛИВ:

Позовні вимоги задоволити частково.

Визнати недійсними розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 24.09.2012 року №1657/2012-р, в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель державної власності (землі сільськогосподарською призначення (рілля) для ведення особистого селянського господарства на території Чорноострівської селищної ради громадянам: ОСОБА_3 , площею 2,0000 га і ОСОБА_4 , площею 2,0000га, та передачі їм їх у власність.

Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯМ №852118 виданий 08.11.2012 року ОСОБА_3 , РНОКПП - НОМЕР_1 , з кадастровим номером: 6825055500:09:007:0032, площею 2,0000 га, та скасувати в Державному земельному кадастрі України державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером: 6825055500:09:007:0032, площею 2,00 га.

Скасувати в Державному земельному кадастрі України державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером: 6825055500:09:007:0033, площею 2,00 га та рішення приватного нотаріуса Хмельницького міського нотаріального округу Очеретної Олени Михайлівни від 23.08.2019 року індексний номер: 48382419 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) за ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 .

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути Хмельницької районної державноїадміністрації вособі:Хмельницької районної військової адміністрації (код ЄДРПОУ 2674203072) , ОСОБА_2 (ІПН: НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 (ІПН: НОМЕР_1 ) на користь ОСОБА_1 5205,60грн. судового збору, 10754,10грн. витрат за проведення експертизи, що разом становить 15959,70грн., з кожного відповідача в рівних частинах по 5319,90грн.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Хмельницького апеляційного суду.

В разі проголошення вступної та резолютивної частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Позивач: ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_3 ).

Відповідачі: Хмельницька районна державнаадміністрація вособі:Хмельницької районної військової адміністрації (код ЄДРПОУ 2674203072, адреса: 29016, м.Хмельницький, Кам`янецька, 122/2); ОСОБА_2 , (ІПН: НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_4 ); ОСОБА_13 (ІПН: НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_5 ).

Треті особи: Чорноострівська селищнарада (кодЄДРПОУ 04403901,адреса:31310,Хмельницька областьХмельницький район,селеще ЧорнийОстрів,вул.Незалежності,13), Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (код ЄДРПОУ 39767479, адреса: 29016, м.Хмельницький, вул.Інститутська, 4/1), ОСОБА_4 (код РНОКПП НОМЕР_4 , адреса: АДРЕСА_6 ).

Дата складання повного тексту рішення суду 07.07.2025 року.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення26.06.2025
Оприлюднено08.07.2025
Номер документу128646422
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —686/16223/22

Рішення від 26.06.2025

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Рішення від 26.06.2025

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 19.08.2024

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 15.08.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 14.06.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 24.05.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 10.05.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 04.05.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 04.05.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 05.04.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні