Київський районний суд м.харкова
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 953/6714/25
н/п 1-кс/953/5079/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" липня 2025 р. Київський районний суд м. Харкова у складі:
слідчого судді - ОСОБА_1 ,
при секретарі - ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Харкова клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Харківській області капітана поліції ОСОБА_3 про арешт майна по кримінальному провадженню за № 42025052110000001 від 16.01.2025 за ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 3 ст. 255, ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 191, ч. 4 ст. 28 ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
10.07.2025 до Київського районного суду м. Харкова надійшло клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Харківській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором другого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону ОСОБА_4 , в якому орган досудового розслідування просить: накласти арешт на корпоративні права ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у розмірі 100% в статутному капіталі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУД-ТЕХПРОМ» (ТОВ «БУД-ТЕХПРОМ» (код ЄДРПОУ 45249909), зареєстрованого за адресою: Україна, 64107, Харківська обл., Лозівський р-н, місто Первомайський(п), вул. Набережна, будинок 3, засновником якого є ОСОБА_5 , кінцевим бенефіціарним власником (контролером) якого являється ОСОБА_5 (тип бенефіціарного володіння: прямий вирішальний вплив, відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу в ТОВ ТОВ «БУД-ТЕХПРОМ» (код ЄДРПОУ 45249909) 100% у ОСОБА_5 ), шляхом заборони розпоряджатися ними та вчиняти будь-які дії з державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців, передбачені ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» відносно вказаних корпоративних прав.
Розгляд клопотання про арешт майна на підставі ч. 2 ст. 172 КПК України слідчий просить проводити без повідомлення власника майна з метою забезпечення арешту майна.
На обґрунтуванняклопотання слідчий зазначає, що СУ ГУНП в Харківській області за процесуального керівництва Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, відомості про яке внесені до ЄРДР за № 42025052110000001 від 16.01.2025 за ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 3 ст. 255, ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 191, ч. 4 ст. 28 ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 КК України.
Слідчий вказує, що в ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_6 через підконтрольні підприємства ТОВ «Буд-Техпром» (директор ОСОБА_5 ), ФОП ОСОБА_7 і ФОП ОСОБА_8 , які виступали в якості фірм-прокладок забезпечили закупівлю будівельних матеріалів за реальними цінами та їх продаж за завищеними цінами на підконтрольну ТОВ «Тех-Інком» (директор ОСОБА_9 ), які виконували договори з ХОДА.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_6 в період часу з січня по лютий 2024 року, вирішив заволодіти грошовими коштами резервного фонду Державного бюджету України на 2024 рік, виділеними в якості оплати за виконання будівельних робіт з будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області в рамках договорів, укладених з Департаментом житлово комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної адміністрації (далі Департамент).
При цьому, ОСОБА_6 , усвідомлюючи, що вказана діяльність є протиправною, має високий ступінь суспільної небезпеки, зумовлена спричиненням збитків державі, у зв`язку з чим потребує чітких та узгоджених дій значної кількості осіб, а також наявності: єдиного плану злочинної діяльності злочинної організації для вчинення кримінальних правопорушень; матеріальної бази; відповідного рівня організованості, структури та ієрархії злочинного об`єднання; загальних правил поведінки і дисципліни його членів та розподілу між ними функцій; забезпечення стабільності, безпеки функціонування злочинної організації та конспірації злочинної діяльності; маючи намір здійснювати такі діяння протягом тривалого періоду часу з метою вчинення тяжких і особливо тяжких злочинів, вирішив створити і очолити стійке злочинне об`єднання для заняття злочинною діяльністю злочинну організацію та підшукати учасників злочинної організації, у зв`язку з чим прийняв рішення про залучення до її складу наступних осіб, які офіційно здійснювали господарську діяльність, а саме: ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , а також інших невстановлених на даний час досудовим розслідуванням осіб.
Так, ОСОБА_6 розробив єдиний план вчинення злочинною організацією кримінальних правопорушень, відповідно до якого заволодіння бюджетними коштами відбувається через залучення до складу злочинної організації підконтрольних ОСОБА_6 осіб та здійснення через них вирішального впливу на їх господарську діяльність для штучного завищення вартості будівельних матеріалів із одночасним внесенням завідомо неправдивих відомостей про їх вартість до актів приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) і довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3) складених в рамках виконання договорів по будівництву фортифікаційних споруд в Харківській області, укладених із Департаментом на підставі п/п 4 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022.
Слідчий вказує, що реалізуючи злочинний умисел, ОСОБА_6 , розробив злочинний план та безпосередній механізм вчинення злочинів, який полягав у наступному:підготовка і подання службовими особами ТОВ «Тех-Інком» документів до Департаменту для розгляду і прийняття рішень про укладення Департаментом договорів на будівництво фортифікаційних споруд в Харківській області з ТОВ «Тех-Інком»;укладення службовими особами ТОВ «Тех-Інком» з Департаментом договорів на будівництво фортифікаційних споруд в Харківській області;визначення номенклатури будівельних матеріалів, поточна вартість яких в подальшому буде безпідставно завищена в актах приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) з додатками по договорам, укладеним ТОВ «Тех-Інком» з Департаментом; пошук постачальників та укладення з ними договорів про купівлю за ринковими цінами будівельних матеріалів, вартість яких в подальшому буде безпідставно завищена; закупівля підконтрольними учасникам злочинної організації суб`єктами підприємницької діяльності ТОВ «Буд-Техпром», ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 за ринковими цінами будівельних матеріалів, необхідних для виконання будівельних робіт з будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області; складання службовими особами ТОВ «Буд-Техпром», ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 первинних документів про господарські операції з ТОВ «Тех-Інком» про продаж будівельних матеріалів для штучного завищення їх цін в порівнянні з реальною вартістю будівельних матеріалів з метою подальшого заволодіння бюджетними коштами та одночасною конспірацією злочинної діяльності злочинної організації; організація виконання будівельних робіт ТОВ «Тех-Інком» та іншими підконтрольними учасникам злочинної організації суб`єктами підприємницької діяльності по укладеним ТОВ «Тех-Інком» з Департаментом договорам із будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області; складання службовими особами ТОВ «Тех-Інком» актів приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) і довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3) з додатками із завідомо неправдивими відомостями про ціни на використані будівельні матеріали; отримання бюджетних коштів на банківські рахунки ТОВ «Тех-Інком» на підставі актів приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) і довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3) з додатками із завідомо неправдивими відомостями про вартість виконаних будівельних робіт; перерахування отриманих бюджетних коштів з поточного рахунку ТОВ «Тех-Інком» на поточні рахунки ТОВ «Буд-Техпром», ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 під приводом оплати поставлених будівельних матеріалів для незаконного переведення в готівку і розподілу між учасниками злочинної організації в попередньо обумовлених долях; підшукання самостійно та членами злочинної організації, а саме ОСОБА_9 , ОСОБА_5 осіб, які будучи повідомленими про єдиний план злочинної діяльності злочинної організації нададуть згоду на добровільну участь в ній з метою вчинення кримінальних правопорушень, а також надання порад, вказівок, засобів чи знарядь для вчинення кримінальних правопорушень або усунення перешкод для сприяння вчиненню кримінальних правопорушень іншими учасниками злочинної організації.
Так, усвідомлюючи, що реалізація розробленого ним злочинного плану можлива лише за умови ретельної довготривалої підготовки, складання плану конкретних злочинів, плану злочинної діяльності в цілому і розроблення заходів для прикриття злочинної діяльності, чіткого розподілу функцій учасників щодо досягнення плану злочинної діяльності, ОСОБА_6 вирішив організувати і очолити злочинну організацію та залучити до її складу ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , а також інших невстановлених на даний час досудовим розслідуванням осіб, оскільки останні здатні зберігати таємницю з метою безпосереднього вчинення тяжких злочинів.
В період часу з січня по лютий 2024 року, у невстановлений досудовим розслідуванням день, ОСОБА_6 , реалізуючи злочинний умисел, спрямований на створення злочинної організації, відповідно до плану злочинної діяльності, запропонував ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 увійти до складу створеної ним злочинної організації діяльність якої буде спрямована на заволодіння грошовими коштами резервного фонду Державного бюджету України на 2024 рік, виділеними в якості оплати за виконання будівельних робіт з будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області в рамках договорів, укладених з Департаментом.
Залучивши ОСОБА_9 до злочинної організації ОСОБА_6 врахував, що останній відповідно до протоколу загальних зборів засновників ТОВ «Тех-Інком» від 11.12.2018 і наказу ТОВ «Тех-Інком» №1к від 13.12.2018, призначений на посаду директора ТОВ «Тех-Інком».
Згідно із актом приймання-передачі частки у статутному капіталі ТОВ «Тех-Інком» від 25.03.2024, укладеним із ОСОБА_10 , ОСОБА_9 став власником 50% статного капіталу ТОВ «Тех-Інком».
Відповідно до п. 6.3 Статуту ТОВ «Тех-Інком» в редакціях від 10.04.2023 і 22.05.2024, директор є одноосібним виконавчим органом Товариства і здійснює управління поточною діяльністю Товариства. До компетенції Директора Товариства належить вирішення всіх питань, пов`язаних з управлінням поточною діяльністю Товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції Загальних зборів Учасників. Директор Товариства підзвітний Загальним зборам учасників Товариства та організовує виконання їхніх рішень. Директор Товариства: організовує виконання рішень Загальних зборів учасників Товариства; здійснює скликання та підготовку питань, які підлягають розгляду на Загальних зборах учасників Товариства; вирішує питання поточної роботи Товариства та структурних підрозділів, апарату, філій та представництв; здійснює внутрішній контроль; забезпечує виконання планів діяльності Товариства, та керує його поточними справами; діє без довіреності від імені Товариства; представляє інтереси Товариства у взаємовідносинах з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, фізичними особами та державними органами; розпоряджається майном та грошовими коштами Товариства, видає та скасовує довіреності і т.п.; приймає рішення про укладення, зміну чи розірвання будь-яких правочинів (договорів, угод); затверджує штатний розклад, посадові оклади, формує колектив працівників Товариства і організовує його роботу; в межах своєї компетенції видає накази та надає вказівки, обов`язкові для всіх працівників Товариства; приймає на роботу і звільнює працівників Товариства, застосовує до працівників Товариства заходи заохочення та накладає на них стягнення; організовує бухгалтерський облік та звітність; затверджує положення про структурні підрозділи Товариства, функціональні обов`язки працівників; призначає та звільняє керівників філій та представництв; відкриває та закриває в установах банків поточні, розрахункові та інші рахунки Товариства, користується правом першого підпису фінансово-господарчих, кредитних та інших документів Товариства; виконує інші функції для забезпечення діяльності Товариства.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ОСОБА_9 , як службова особа, яка здійснює керівництво ТОВ «Тех-Інком», несе відповідно до законодавства та установчих документів відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, метою ведення якого, за ст. 3 цього Закону, є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.
Таким чином, у зв`язку із обійманням посади директора ТОВ «Тех-Інком», яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, ОСОБА_9 з 13.12.2018, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, є службовою особою.
При цьому ОСОБА_9 з 25.03.2024 є офіційним кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Тех-Інком», тобто формальною особою, до повноважень якої належить здійснення вирішального впливу на діяльність ТОВ «Тех-Інком» та розпорядження грошовими коштами, які надходять на рахунки ТОВ «Тех-Інком».
Так, залучивши ОСОБА_5 до злочинної організації ОСОБА_6 врахував, що останній відповідно до протоколу загальних зборів засновників ТОВ «Буд-Техпром» від 16.02.2024 і наказу ТОВ «Буд-Техпром» № 1 від 16.02.2024, призначений на посаду директора ТОВ «Буд-Техпром».
Також, згідно із протоколом загальних зборів засновників ТОВ «Буд-Техпром» від 16.02.2024, ОСОБА_5 є власником 100% статного капіталу ТОВ «Буд-Техпром».
Відповідно до п.п. 8.3.9., 8.3.10 Статуту ТОВ «Буд-Техпром» в редакції від 16.02.2024, директор, діючи від імені Товариства, керує господарською діяльністю та загальними справами Товариства; призначає своїх заступників, організаційну структуру Товариства; 3) призначає та звільняє заступників керівника та головного бухгалтера дочірніх підприємств, філій і представництв, призначає та звільняє начальників філій дочірніх підприємств, начальників дільниць філій Товариства; затверджує нормативні акти, зокрема правила внутрішнього трудового розпорядку, в тому числі штатний розклад з зазначенням посад працівників Товариства та дочірніх компаній, їх функціональних обов`язків, розміру і умов оплати праці, і т.п.; розробляє Положення, плани та робочий бюджет Товариства, необхідний для нормальної діяльності Товариства; затверджує стратегічні плани розвитку, бізнес-плани, бюджети філій та дочірніх компаній Товариства; укладає правочини. До компетенції Директора належить: затвердження посадових інструкцій; підписання Колективного договору; приймання і звільнення працівників згідно з законодавством про працю України; видання наказів (розпоряджень), обов`язкових для осіб, що перебувають з Товариством в трудових стосунках; укладання відповідних договорів з особами, що беруть на себе матеріальну відповідальність у Товаристві, у тому числі за збереження печатки Товариства; видання довіреностей; визначення фонду оплати праці працівників філій та представництв Товариства; затвердження розроблених керівниками філій організаційні структури філій та штатні розклади, розроблені в межах визначеного фонду оплати праці працівників філій та представництв; укладання цивільно-правових угод від імені Товариства, з урахуванням вимог цього Статуту, а також відповідно до діючого законодавства; представлення Товариства в усіх органах державної влади і управління, підприємствах, установах, організаціях будь-якої форми власності, та судових закладах; відкриття, розпорядження, закриття рахунків в банківських установах; виконання інших юридично значимих дій від імені Товариства, що передбачені Статутом та діючим законодавством.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ОСОБА_5 , як службова особа, яка здійснює керівництво ТОВ «Буд-Техпром», несе відповідно до законодавства та установчих документів відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, метою ведення якого, за ст. 3 цього Закону, є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.
Таким чином, у зв`язку із обійманням посади директора ТОВ «Буд-Техпром», яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, ОСОБА_5 з 16.02.2024, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, є службовою особою.
При цьому ОСОБА_5 з 25.03.2024 є офіційним кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Тех-Інком», тобто формальною особою, до повноважень якої належить здійснення вирішального впливу на діяльність ТОВ «Буд-Техпром» та розпорядження грошовими коштами, які надходять на рахунки ТОВ «Буд-Техпром».
Як вказує слідчий, залучивши ОСОБА_7 до злочинної організації ОСОБА_6 врахував, що останній на підставі заяви щодо державної реєстрації фізичної особи -підприємця № 822194-17072023 від 17.07.2023 здійснює господарську діяльність із оптової торгівлі залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього; деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.
Згідно із п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України, фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування зобов`язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.
Разом з цим, залучивши ОСОБА_8 до злочинної організації ОСОБА_6 врахував, що остання на підставі заяви щодо державної реєстрації фізичної особи -підприємця № 1086117-13012024 від 13.01.2024 здійснює господарську діяльність із оптової торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього; меблями, килимами й освітлювальним приладдям.
Згідно із п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України, фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування зобов`язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.
Так, ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , в період часу з січня по лютий 2024 року, усвідомлюючи факт існування злочинної організації, створеної ОСОБА_6 , діючи з корисливих мотивів, надали згоду на спільну діяльність в злочинній організації та на участь у вчиненні тяжких кримінальних правопорушень з метою заволодіння коштами резервного фонду Державного бюджету України на 2024 рік, відповідно до єдиного плану вчинення злочинною організацією кримінальних правопорушень, розробленого ОСОБА_6 , на дотримання загальних правил поведінки і дисципліни, на підпорядкування ОСОБА_6 , безумовне, чітке і своєчасне виконання всіх його вказівок, настанов та вимог. При цьому ОСОБА_9 надав згоду на виконання функцій виконавця під час безпосереднього вчинення ними кримінальних правопорушень, а ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 функцій пособників.
Крім того, відповідно до плану злочинної діяльності злочинної організації ОСОБА_6 , будучи організатором та активним учасником створеної ним злочинної організації, склав план вчинення злочинів, з яким ознайомив всіх її учасників, розподілив між ними ролі та функції, і згідно з даним розподілом виконував в ній роль організатора, керівника та безпосереднього виконавця до функцій якого входило: керівництво та координація діями всіх учасників злочинної організації; спільно з іншими учасниками злочинної організації розроблення плану вчинення злочинів, координація дії учасників під час готування та вчинення кримінальних правопорушень; розподіл ролей між усіма учасниками злочинної організації; встановлення загально-визначених правил поведінки та конспірації в злочинній організації та забезпечення їх дотримання всіма учасниками; безпосередньо брав участь у заволодінні коштами резервного фонду Державного бюджету України на 2024 рік; забезпечував фінансування злочинної діяльності злочинної організації в цілому та підконтрольних суб`єктів господарської діяльності, задіяних у заволодінні бюджетними коштами, для забезпечення вчинення кримінальних правопорушень; розподіляв між учасниками злочинної організації грошові кошти, отримані внаслідок вчинення кримінальних правопорушень; отримував свою частину коштів за результатами вчинення кримінальних правопорушень.
Так, ОСОБА_9 діючи умисно, з корисливих мотивів, виявивши бажання вчиняти злочини у складі злочинної організації разом з ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , являючись активним учасником даної злочинної організації, у відповідності з планом злочинної діяльності злочинної організації та відведеною йому роллю, виконував в ній функцію виконавця злочинів, а саме: безпосередньо брав участь у заволодінні коштами резервного фонду Державного бюджету України на 2024 рік; отримував вказівки ОСОБА_6 щодо вчинення кримінальних правопорушень і надавав звіти про їх виконання ОСОБА_6 ; здійснював підготовку і подання документів ТОВ «Тех-Інком» до Департаменту для розгляду і прийняття рішення про укладення договорів на будівництво фортифікаційних споруд в Харківській області; виконував вказівки ОСОБА_6 щодо придбання конкретної номенклатури будівельних матеріалів у конкретних постачальників ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 , ТОВ «Буд-Техпром», поточна вартість яких в подальшому буде штучно завищена в актах приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) з додатками по договорам, укладеним ТОВ «Тех-Інком» з Департаментом; укладав від імені ТОВ «Тех-Інком» з Департаментом договори на будівництво фортифікаційних споруд в Харківській області; укладав від імені ТОВ «Тех-Інком» договори з ТОВ «Буд-Техпром», ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 щодо закупівлі у них будівельних матеріалів, вартість яких при цьому штучно завищувалась з метою заволодіння злочинною організацією бюджетними коштами і конспірації діяльності злочинної організації; складав, підписував і надавав як директор ТОВ «Тех-Інком» на підписання до Департаменту акти приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) і довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3) з додатками із завідомо неправдивими відомостями про ціни на будівельні матеріали; перераховував отримані від Департаменту бюджетні кошти з банківського рахунку ТОВ «Тех-Інком» на банківські рахунки ТОВ «Буд-Техпром», ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 під приводом оплати поставлених будівельних матеріалів для переведення їх в готівку і розподілу між учасниками злочинної організації в попередньо визначених ОСОБА_6 долях; отримував свою частину коштів за результатами вчинення кримінальних правопорушень у розмірах, визначених ОСОБА_6 .
Разом з цим, ОСОБА_5 діючи умисно, з корисливих мотивів, виявивши бажання вчиняти злочини у складі злочинної організації разом з ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , являючись активним учасником даної злочинної організації, у відповідності з планом злочинної діяльності злочинної організації та відведеною йому роллю, виконував в ній функцію пособника злочинів, а саме: безпосередньо брав участь у заволодінні коштами резервного фонду Державного бюджету України на 2024 рік; отримував вказівки від ОСОБА_6 щодо вчинення кримінальних правопорушень і надавав звіти про їх виконання ОСОБА_6 ; виконував вказівки щодо придбання конкретної номенклатури будівельних матеріалів у конкретних постачальників, поточна вартість яких в подальшому була штучно завищена в актах приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) з додатками по договорам, укладеним ТОВ «Тех-Інком» з Департаментом; укладав від імені ТОВ «Буд-Техпром» з ТОВ «Тех-Інком» договори щодо закупівлі будівельних матеріалів, вартість яких при цьому штучно завищувалась з метою заволодіння злочинною організацією бюджетними коштами і конспірації злочинної організації; отримував на банківський рахунок ТОВ «Буд-Техпром» перераховані від Департаменту бюджетні кошти на банківський рахунок ТОВ «Тех-Інком» під приводом оплати поставлених будівельних матеріалів для переведення їх в готівку і розподілу між учасниками злочинної організації в попередньо визначених ОСОБА_6 долях; отримував свою частину коштів за результатами вчинення кримінальних правопорушень у розмірах, визначених ОСОБА_6 .
Крім того, ОСОБА_7 діючи умисно, з корисливих мотивів, виявивши бажання вчиняти злочини у складі злочинної організації разом з ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , являючись активним учасником даної злочинної організації, у відповідності з планом злочинної діяльності злочинної організації та відведеною йому роллю, виконував в ній функцію пособника злочинів, а саме: безпосередньо брав участь у заволодінні коштами резервного фонду Державного бюджету України на 2024 рік; отримував вказівки ОСОБА_6 щодо вчинення кримінальних правопорушень і надавав звіти про їх виконання ОСОБА_6 ; виконував вказівки щодо придбання конкретної номенклатури будівельних матеріалів у конкретних постачальників, поточна вартість яких в подальшому буде штучно завищена в актах приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) з додатками по договорам на будівництво фортифікаційних споруд, укладеним ТОВ «Тех-Інком» з Департаментом; укладав від імені ФОП ОСОБА_11 з ТОВ «Тех-Інком» договори щодо закупівлі будівельних матеріалів, вартість яких при цьому штучно завищувалась з метою заволодіння злочинною організацією бюджетними коштами і конспірації злочинної організації; отримував на банківський рахунок ФОП ОСОБА_11 перераховані від Департаменту бюджетні кошти на банківський рахунок ТОВ «Тех-Інком» під приводом оплати поставлених будівельних матеріалів для переведення в готівку і розподілу між учасниками злочинної організації в попередньо визначених ОСОБА_6 долях; отримував свою частину коштів за результатами вчинення кримінальних правопорушень у розмірах, визначених ОСОБА_6 .
Також, ОСОБА_8 діючи умисно, з корисливих мотивів, виявивши бажання вчиняти злочини у складі злочинної організації разом з ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , являючись активним учасником даної злочинної організації, у відповідності з планом злочинної діяльності злочинної організації та відведеною йому роллю, виконувала в ній функцію пособника злочинів, а саме: безпосередньо брала участь у заволодінні коштами резервного фонду Державного бюджету України на 2024 рік; отримувала вказівки ОСОБА_6 щодо вчинення кримінальних правопорушень і надавала звіти про їх виконання ОСОБА_6 ; виконувала вказівки щодо придбання конкретної номенклатури будівельних матеріалів у конкретних постачальників, поточна вартість яких в подальшому буде штучно завищена в актах приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) з додатками по договорам на будівництво фортифікаційних споруд, укладеним ТОВ «Тех-Інком» з Департаментом; укладала від імені ФОП ОСОБА_8 з ТОВ «Тех-Інком» договори щодо постачання будівельних матеріалів, вартість яких при цьому штучно завищувалась з метою заволодіння злочинною організацією бюджетними коштами і конспірації злочинної організації; отримувала на банківський рахунок ФОП ОСОБА_8 перераховані від Департаменту бюджетні кошти на банківський рахунок ТОВ «Тех-Інком» під приводом оплати поставлених будівельних матеріалів для переведення в готівку і розподілу між учасниками злочинної організації в попередньо визначених ОСОБА_6 долях; отримувала свою частину коштів за результатами вчинення кримінальних правопорушень у розмірах, визначених ОСОБА_6 .
Разом з цим, слідчий зазначає, що за ієрархічністю створена та керована ОСОБА_6 злочинна організація складалася із трьох ланок: першу ланку займав ОСОБА_6 , здійснюючи керування злочинним об`єднанням та приймаючи безпосередню участь у вчиненні злочинів; другу ланку займав ОСОБА_9 , який виконуючи вказівки ОСОБА_6 , діючи відповідно до плану злочинної діяльності злочинної організації, будучи службовою особою ТОВ «Тех-Інком», здійснював підготовку і подання документів ТОВ «Тех-Інком» до Департаменту для розгляду і прийняття рішення про укладення з ТОВ «Тех-Інком» договорів на будівництво фортифікаційних споруд в Харківській області, укладав від імені ТОВ «Тех-Інком» з Департаментом договори на будівництво фортифікаційних споруд в Харківській області, визначав та погоджував з ОСОБА_6 номенклатуру будівельних матеріалів, поточна вартість яких в подальшому буде штучно завищена в актах приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) з додатками по договорам, укладеним ТОВ «Тех-Інком» з Департаментом, укладав від імені ТОВ «Тех-Інком» договори з ТОВ «Буд-Техпром», ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 щодо закупівлі у них будівельних матеріалів, вартість яких при цьому штучно завищувалась з метою заволодіння злочинною організацією бюджетними коштами і конспірації злочинної діяльності злочинної організації; складав, підписував і надавав як директор ТОВ «Тех-Інком» на підписання до Департаменту акти приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) і довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3) з додатками із завідомо неправдивими відомостями про поточні ціни на будівельні матеріали; третю ланку займали ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , які виконуючи вказівки ОСОБА_6 , діючи відповідно до плану злочинної діяльності злочинної організації укладали з ТОВ «Тех-Інком» договори щодо закупівлі будівельних матеріалів, вартість яких при цьому штучно завищувалась з метою заволодіння злочинною організацією бюджетними коштами і конспірації злочинної організації; отримувала на підконтрольні банківські рахунки перераховані від Департаменту на банківський рахунок ТОВ «Тех-Інком» бюджетні кошти під приводом оплати поставлених будівельних матеріалів для переведення в готівку і розподілу між учасниками злочинної організації в попередньо визначених ОСОБА_6 долях.
Так, стійкість злочинної організації, створеної і керованої ОСОБА_6 , забезпечена стабільним складом її учасників із 5 осіб, які у складі стійкого ієрархічного об`єднання, що складається із 3 ланок, за попередньою змовою зорганізувалися для спільної діяльності з метою безпосереднього вчинення тяжких та особливо тяжких злочинів учасниками організації, а також учиненням ними спільних злочинних дій упродовж тривалого часу, постійністю зв`язків усіх співучасників з метою систематичного вчинення кримінальних правопорушень, пов`язаних з заволодінням шляхом зловживання службовими особами своїм службовим становищем протягом 2024 року коштами резервного фонду Державного бюджету України на 2024 рік при виконанні будівельних робіт з будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області по договорам, укладеним з Департаментом на підставі п/п 4 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022, шляхом завищення вартості будівельних матеріалів із одночасним внесенням завідомо неправдивих відомостей про їх вартість до актів приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) і довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3).
Крім того, стійкість злочинної організації полягала в її здатності забезпечити стабільність і безпеку свого функціонування, тобто ефективно протидіяти факторам, що можуть її дезорганізувати, як внутрішнім, так і зовнішнім, за допомогою засобів конспірації.
Здійснюючи керівництво злочинною організацією, ОСОБА_6 з урахуванням якостей та рис характеру членів угрупування, здатності їх до певних дій, розподілив ролі кожного з його учасників при вчиненні кримінальних правопорушень.
При цьому, ОСОБА_9 , діючи умисно, з корисливих мотивів, виявивши бажання вчиняти тяжкі та особливо тяжкі злочини у складі злочинної організації разом з організатором ОСОБА_6 і пособниками ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , діючи як активний учасник даної злочинної організації, у відповідності з планом вчинення злочинною організацією кримінальних правопорушень та відведеною йому роллю, виконуючи в ній функцію виконавця, у 2024 році вчинив заволодіння коштами резервного фонду Державного бюджету України на 2024 рік: в сумі 456 764 грн. під час виконання договору № 41/24 від 09.02.2024 з будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області (Об`єкт № 115-Х/24);в сумі 23 666 грн. під час виконання договору № 42/24 від 09.02.2024 з будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області (Об`єкт № 118-Х/24);в сумі 66 878 грн. під час виконання договору № 44/24 від 09.02.2024 з будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області (Об`єкт № 116-Х/24); в сумі 464 203 грн. під час виконання договору № 361/24 від 27.02.2024 з улаштування (будівництва) системи невибухових загороджень в Харківській області (Об`єкт № 17-Х/24);в сумі 415 795 грн. під час виконання договору № 362/24 від 27.02.2024 з улаштування (будівництва) системи невибухових загороджень в Харківській області (Об`єкт № 32-Х/24);в сумі 269 281 грн. під час виконання договору № 394/24 від 06.03.2024 з будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області (Об`єкт № 1-С/24);в сумі 183 429 грн. під час виконання договору № 395/24 від 06.03.2024 з будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області (Об`єкт № 2-С/24);в сумі 414 661 грн. під час виконання договору № 397/24 від 06.03.2024 з будівництва фортифікаційних споруд в Харківській області (Об`єкт № 4-С/24);в сумі 725 799 грн. під час виконання договору № 583/24 від 25.03.2024 з улаштування (будівництва) системи невибухових загороджень в Харківській області (Об`єкт № 1-С/24);в сумі 1 242 795 грн. під час виконання договору № 584/24 від 25.03.2024 з улаштування (будівництва) системи невибухових загороджень в Харківській області (Об`єкт № 2-С/24);в сумі 1 148 400 грн. під час виконання договору № 587/24 від 25.03.2024 з улаштування (будівництва) системи невибухових загороджень в Харківській області (Об`єкт № 5-С/24). На загальну суму 5 411 767 грн.
Так, слідчий зазначає, що 28.06.2025 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених: ч. 3 ст. 255 КК України, ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 191 КК України, ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 191 КК України, ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 28 ч. 5 ст. 191 КК України.
При цьому, досудовим розслідуванням встановлено що у власності підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебувають корпоративні права у розмірі 100% в статутному капіталі ТОВ «БУД-ТЕХПРОМ» (код ЄДРПОУ 45249909), зареєстроване за адресою: Україна, 64107, Харківська обл., Лозівський р-н, місто Первомайський(п), вул. Набережна, будинок 3, засновником якого є ОСОБА_5 , кінцевим бенефіціарним власником (контролером) якого являється ОСОБА_5 (тип бенефіціарного володіння: прямий вирішальний вплив, відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу в ТОВ «БУД-ТЕХПРОМ» (код ЄДРПОУ 45249909) по 100% у ОСОБА_5 ).
Тому, орган досудового розслідування посилаючись на вимоги ч.ч. 1, 2 ст. 170 КПК України, зазначає, що необхідність накладення арешту на майно підозрюваного ОСОБА_5 обґрунтовується необхідністю забезпечення конфіскації майна як виду покарання, оскільки, кримінальні правопорушення, передбачені ч. ч. 4, 5 ст. 191 КК України, за якими повідомлено підозрюваному ОСОБА_5 про підозру відповідно до примітки до ст. 45 КК України є корупційними, а максимальна санкція передбачає позбавлення волі на строк до дванадцяти років з конфіскацією майна.
В судове засідання прокурор та слідчий не з`явилися, викликалися належним чином. Старший слідчий СУ ГУНП в Харківській області капітан поліції ОСОБА_3 через канцелярію суду подав заяву про розгляд клопотання без його участі, клопотання підтримав (а.с. 72).
Оскільки сторона кримінального провадження, яка звернулась з клопотанням, довела наявність достатніх підстав вважати, що майно, яке не було тимчасово вилучене, власником може бути відчужене, з метою забезпечення арешту майна, відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України, дане клопотання розглядається слідчим суддею без повідомлення власника майна та його представника.
Слідчий суддя,дослідивши наданідокази,встановив,що СУГУНП вХарківській областіздійснюється досудоверозслідування кримінальногопровадження,відомості прояке внесенідо ЄРДРза №42025052110000001від 16.01.2025за ч.1ст.255,ч.2ст.255,ч.3ст.255,ч.4ст.28ч.4ст.191,ч.4ст.28ч.5ст.191,ч.2ст.209КК України(а.с. 15-24).
Згідно п. 7 ч. 2 ст. 131 КПК України, заходом забезпечення кримінального провадження є арешт майна. Відповідно до ч. 5 ст. 132 КПК України, під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді докази обставин, на які вони посилаються.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Згідно вимог п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.
За змістом ч. 5 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому п. 3 ч. 2 цього Кодексу, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна.
Відповідно ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: правову підставу для арешту майна; наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою; розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Згідно ч. 11 ст. 170 КПК України, заборона на використання майна, а також заборона розпоряджатися таким майном можуть бути застосовані лише у випадках, коли їх незастосування може призвести до зникнення, втрати або пошкодження відповідного майна або настання інших наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню.
Слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу (ч. 1 ст. 173 КПК України).
28.06.2025 о 09 год. 48 хв. ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених: ч. 3 ст. 255 КК України, тобто в участі у злочинній організації, вчиненій службовою особою з використанням службового становища; ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 191 КК України, тобто в пособництві у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому злочинною організацією в умовах воєнного стану; ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 191 КК України, тобто в пособництві у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому злочинною організацією повторно в умовах воєнного стану; ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 28 ч. 5 ст. 191 КК України, тобто в пособництві у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому злочинною організацією повторно в умовах воєнного стану в особливо великих розмірах (а.с. 33-61).
Покарання, що загрожує ОСОБА_5 в разі визнання його винуватим, зокрема, за ч. 3 ст. 255, ч. 5 ст. 191 КК України, передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк до тринадцяти років з конфіскацією майна.
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є власником корпоративних прав у розмірі 100% в статутному капіталі ТОВ «БУД-ТЕХПРОМ» (код ЄДРПОУ 45249909), зареєстроване за адресою: Україна, 64107, Харківська обл., Лозівський р-н, місто Первомайський(п), вул. Набережна, будинок 3, засновником якого є ОСОБА_5 , кінцевим бенефіціарним власником (контролером) якого являється ОСОБА_5 (тип бенефіціарного володіння: прямий вирішальний вплив, відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу в ТОВ «БУД-ТЕХПРОМ» (код ЄДРПОУ 45249909) 100% у ОСОБА_5 ) (а.с. 62-67).
Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання, оскільки слідчий довів наявність підстав вважати, що вчинено кримінальне правопорушення, накладання арешту на вказане у клопотанні майно підозрюваного забезпечить можливу конфіскацію майна у даному кримінальному провадженні, враховуючи санкції ч. 3 ст. 255, ч. 5 ст. 191 КК України.
Разом з тим, відповідно до ч. 4 ст. 173 КПК України, слідчий суддя при задоволенні клопотання про арешт майна, зобов`язаний застосувати такий спосіб арешту майна, який не призведе до зупинення або надмірного обмеження правомірної підприємницької діяльності особи, або інших наслідків, які суттєво позначаться на інтересах інших осіб.
Враховуючи вказанувимогу КПКУкраїни,слідчий суддявважає занеобхідне заборонити ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,розпорядження тавідчуження вищевказаниммайном, -до скасування арешту майна у встановленому КПК України порядку.
З огляду на неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснювалося, що відповідає положенням ч. 4 ст. 107 КПК України.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 107, 132, 98, 167, 170-173, 309, 372 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Харківській області капітана поліції ОСОБА_3 про арешт майна по кримінальному провадженню за № 42025052110000001 від 16.01.2025 за ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 3 ст. 255, ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 191, ч. 4 ст. 28 ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 КК України задовольнити.
Накласти арештна корпоративні права ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у розмірі 100% в статутному капіталі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУД-ТЕХПРОМ» (ТОВ «БУД-ТЕХПРОМ» (код ЄДРПОУ 45249909), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , засновником якого є ОСОБА_5 , кінцевим бенефіціарним власником (контролером) якого являється ОСОБА_5 (тип бенефіціарного володіння: прямий вирішальний вплив, відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу в ТОВ ТОВ «БУД-ТЕХПРОМ» (код ЄДРПОУ 45249909) 100% у ОСОБА_5 ), шляхом заборони права на розпорядження ними та вчиняти будь-які дії з державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців, передбачені ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» відносно вказаних корпоративних прав, до скасування арешту майна у встановленому нормами КПК України порядку.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Харківського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2025 |
Оприлюднено | 15.07.2025 |
Номер документу | 128804771 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні