Черкаський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 липня 2025 року справа № 580/9644/21 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., розглянувши в залі суду в спрощеному письмовому провадженні справу за позовом Паланської сільської ради до Уманської міської ради про визнання протиправним і скасування рішення,
УСТАНОВИВ:
На підставі постанови від 30.04.2025 Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду до Черкаського окружного адміністративного суду на новий розгляд 15.05.2024 надійшла адміністративна справа за позовом Паланської сільської ради (вул. Грушевського 11, с.Паланка, Уманський район, Черкаська область, 20340; код ЄДРПОУ 26261301) (далі позивач) до Уманської міської ради (пл. Соборності 1, м. Умань, Черкаська область, 20300; код ЄДРПОУ 26535796) (далі відповідач) в якому, з урахуванням уточнень, просила визнати протиправним і нечинним рішення 17 сесії Уманської міської ради VIII скликання № 15-17/8 від 09 липня 2021 року «Про затвердження детального плану території комунальних підприємств, обмеженою вулицями Білогрудівською, Бандери Степана та територією Паланської сільської ради за межами села Паланка».
В обґрунтуванні позовних вимог позивач зазначив, що відповідач спірним рішенням відбулося втручання в його земельній ділянки. Так, згідно з кадастровим номером 7110800000:01:005:0384 земельна ділянка площею 0.8204 га, за адресом: Черкаська область, Уманський район, Родниківська сільська рада, автодорога Ленінградське шосе, 12 (Київ-Одеса 203 км+800м (ліворуч), - знаходиться у межах затверджуваного детального плану території. Земельна ділянка кадастровий номер 7110800000:01:005:0384 площею 0.8204 га, обмежена вулицями Білогрудівською, Бандери Степана та територією Паланської сільської ради за межами села Піківець знаходяться в адміністративних межах Паланської сільської ради поза межами населеного пункту с. Родниківка відповідно до розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації від 20.06.2019 № 438, за яким виникло право постійного користування у Регіонального сервісного центру МВС в Черкаській області. Відповідач перевищив повноваження, оскільки земельна ділянка, для якої розроблено даний детальний план, знаходиться за межами міста Умані. Розробка містобудівної документації відповідачем на цю територію ускладнює ситуацію з адміністративним поділом. На територіях Паланської сільської територіальної громади проживають мешканці міста Умані, які є виборцями. Дії відповідача створюють факти подвійного адміністративного поділу і в майбутньому можуть створити серйозні проблеми для мешканців цих територій та неправомірне оформлення права власності на нерухоме майно, отримання адміністративних послуг. Відповідачу доведені роз`яснення Державного комітету України по земельних ресурсах від 18.10.2004 № 14-22-6/8940, в яких вказано, що межа міста Умані не встановлена, а прийняті рішення Уманської міської ради про надання та передачу земель не давали право автоматично змінювати межу міста та призводить до подвійного обліку земель та подвійного адміністративно-територіального підпорядкування. Черкаське головне управління земельних ресурсів листом від 21.08.2004 № 1094-4/5 вказує на відсутність затвердженої межі міста Умані. Відповідач проігнорував норми закону, не узгодивши містобудівну документацію щодо суміжної ділянки з територіальною громадою - Паланською сільською радою. То ж не мав законних підстав на надання дозволу на розроблення містобудівної документації враховуючи, що території, на які розроблений детальний план, входять в адміністративні межі Паланської сільської ради за межами населеного пункту с. Родниківка.
Відповідач позов не визнав. 17.01.22 вх. № 2335/22 надав суду відзив на позовну заяву з проханням відмовити у задоволенні позовних вимог. Станом на дату звернення до суду та відкриття судового провадження у справі 580/9644/21 наявне судове рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 03.11.2021 у справі №580/3872/19 за позовом Уманської міської ради до виконавчого комітету Родниківської сільської ради, Міністерства внутрішніх справ та регіонального сервісного центру МВС в Черкаській області із позовними вимогами про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Родниківської сільської ради від 18.04.2018 № 38 «Про проведення нумерації об`єкту нерухомого майна». За наслідками її розгляду задоволено позовні вимоги, визнано протиправним і скасовано рішення Родниківської сільської ради від 18.04.2018 № 38 «Про проведення нумерації об`єкту нерухомого майна», яким земельній ділянці із кадастровим номером 7110800000:01:005:0384 присвоєно адресу: с. Родниківка (Ленінське шосе) Бандери Степана, 12 (Київ - Одеса 203 км., + 800 м.(ліворуч). Міркування позивача в частині належності вказаної земельної ділянки, що знаходиться у користуванні Регіонального сервісного центру МВС в Черкаській області, відноситься до земель комунальної власності Паланської сільської ради не відповідають дійсності. Підтвердженням є те, що п.1.3 рішенням виконавчого комітету Уманської міської ради 13.08.1998 № 351 земельну ділянку площею 0,8204га на вулиці Ленінградське шосе, 12 (назва на дату прийняття рішення) для охорони громадського порядку та забезпечення безпеки дорожнього руху в постійне користування надано Уманській окремій роті ДПС Державної інспекції управління України в Черкаській області (орган виконавчої влади на час прийняття рішення). Під час розробки детального плану територій, затвердженого рішенням Уманської міської ради від 09.07.2021 № 15-17/8 «Про затвердження детального плану території комунальних підприємств, обмеженої вулицями Білогрудівська, Бандери Степана та територією Паланської сільської ради за межами села Піківець», дотримані законодавчі положення. Відсутні докази спільного користування земельними ділянками з позивачем. Оскаржуваний детальний план території розроблений на території міста Умані в адміністративних межах міста, які визначені на підставі рішення виконавчого комітету Черкаської обласної Ради депутатів трудящих № 470 від 15.07.1965 та рішення Уманської міської ради № 1-4/24 від 04.06.2002.
За результатом автоматизованого розподілу вказана справа передана для розгляду судді Бабич А.М. Ознайомившись із матеріалами позову, суд дійшов висновку про наявність підстав для прийняття її до свого провадження з огляду на таке.
Ухвалою суду від 20.05.2025 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи правилами спрощеного позовного провадження.
03.06.2025 від позивача надійшла суду заява, в якій уточнила позовні вимоги просила:
визнати протиправним і нечинним рішення 17 сесії Уманської міської ради VIII скликання № 15-17/8 від 09 липня 2021 року «Про затвердження детального плану території комунальних підприємств, обмеженою вулицями Білогрудівською, Бандери Степана та територією Паланської сільської ради за межами села Паланка»;
розглянути справу в загальному позовному провадженні.
10.06.2025 відповідач подав суду відзив з проханням відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки спірне рішення не порушує адміністративні межі позивача. Під час громадського обговорення його проекту зауважень не надходило. Розроблено детальний план міста Умань з урахуванням рішення виконавчого комітету Черкаської області Ради депутатів трудящих від 15.07.1966 №470 «Про затвердження меж міських земель міста Умані» та рішення відповідача від 04.06.2002 №1-4/24. Суміжні з позивачем ділянки відсутні. Щодо вказаної позивачем земельної ділянки просив урахувати рішення судів у справі №580/3872/19.
Ухвалою від 12.06.2025 суд відмовив повністю у задоволенні клопотання позивача від 03.06.2025 про розгляд адміністративної справи правилами загального позовного провадження та вирішив розглянути справу правилами письмового провадження.
Висловлені у вказаних вище письмових заявах по суті правові позиції сторін не змінилися.
Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог з огляду на таке.
Питання меж міста Умань вирішене рішенням виконавчого комітету Черкаської області Ради депутатів трудящих від 15.07.1966 №470 «Про затвердження меж міських земель міста Умані».
23.03.2016 рішенням Піківецької сільської ради № 7-4/VII «Про розроблення детального плану території» наданий дозвіл на розроблення детального плану території земельної ділянки площею 16,2 га для розміщення житлового комплексу «Білогрудівський» з інфраструктурою обслуговування в межах села Піківець.
29.11.2016 рішенням вказаної ради № 16-3/VII затверджений проект детального плану території земельної ділянки площею 16,2 га для розміщення житлового комплексу «Білогрудівський» з інфраструктурою обслуговування в межах села Піківець.
15.11.2018 зареєстровано відповідно до відомостей Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за заявою позивача станом на 17.08.2021 відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 7110800000:01:005:0384 державної форми власності право постійного користування Регіонального сервісного центру МВС в Черкаській області.
20.06.2019 Черкаська обласна державна адміністрація винесла розпорядження №438 про припинення вказаного права постійного користування на зазначену земельну ділянку Уманській окремій роті дорожньо-патрульної служби державної інспекції управління МВС України в Черкаській області з одночасним наданням такого права Регіональному сервісному центру МВС в Черкаській області.
03.12.2020 рішенням Паланської сільської ради № 1-15/VIII реорганізовано Піківецьку сільську раду шляхом приєднання до Паланської сільської ради, визначено Паланську сільську раду правонаступником всього майна, прав та обов`язків Піківецької сільської ради.
09.04.2021 на сесії відповідач ухвалив декілька рішень:
№9-12/8 «Про розробку детального плану території комунальних підприємств, обмеженої вулицями Білогрудівською, Бандери Степана та землями Піківецької сільської ради», яким вирішила розробити детальний план території комунальних підприємств, обмежених вказаним вулицями;
№14-17/8 «Про внесення змін до рішення міської ради від 09.04.2021 № 9-12/8», згідно з яким внесені зміни в назві рішення у в п.1 слова «Білогрудівською, Бандери Степана та землями Піківецької сільської ради», а саме вважати вірним «Білогрудівською, Бандери Степана та територією Паланської сільської ради за межами села Піківець»;
№15-17/8 «Про затвердження детального плану території комунальних підприємств, обмеженої вулицями Білогрудівською, Бандери Степана та територією Паланської сільської ради за межами села Піківець» (далі - Спірне рішення). Обґрунтовуючи зазначено врахування вказаного вище рішення №9-12/8, протоколу проведення громадських слухань з обговорення проекту детального плану території від 15.06.2021.
09.07.2021 позивач звернувся до відповідача листом з приводу розпорядчих документів, які стосується суміжних з його земельних ділянок. У відповідь листом від 09.07.2021 відповідач повідомив про рішення щодо нового адміністративно-територіального устрою Уманського району та його рішення №14-17/8.
03.11.2021 Черкаський окружний адміністративний суд ухвалив рішення в справі №580/3872/19 за позовом Уманської міської ради до виконавчого комітету Родниківської сільської ради, виконавчого комітету Паланської сільської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів: Міністерство внутрішніх справ України, Регіональний сервісний центр МВС в Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення від 18.04.2018 №38 Про проведення нумерації об`єкту нерухомого майна. Законність цього рішення суду підтверджена у результаті апеляційного та касаційного оскарження. Мотивом скасування стало переконання суду, що виконавчий комітет Родниківської сільської ради прийняв спірне рішення поза межами встановлених Законом №280/97 повноважень. Відповідач, не зважаючи на назву рішення «Про проведення нумерації об`єкту нерухомого майна», фактично присвоїв об`єкту нерухомого майна (ТСЦ 7142 РСЦ МВС в Черкаській області) нову адресу (автодорога Київ Одеса 203км+800м (ліворуч)) за відсутності усіх обов`язкових документів. Суд зазначає, що вказаний вище об`єкт нерухомого майна розташований на земельній ділянці, площею 0,8204 га (кадастровий номер 7110800000:01:005:0384), власником якої є Черкаська обласна державна адміністрація, що свідчить про відсутність прав відповідача на вказану земельну ділянку. Крім того, як зазначено вище, необхідним документом для присвоєння адреси є довідка землевпорядника про відсутність реєстрації земельної ділянки за зазначеною адресою. З цього приводу суд зазначає, що вищевказане нерухоме майно (комплекс будівель) передані на баланс ТСЦ 7142 РСЦ МВС в Черкаській області від УДАІ УМВС України в Черкаській області на підставі акту приймання-передачі від 03.08.2016. У вказаному акті зафіксовано адресу даного майна: м. Умань, Ленінградське Шосе, 12. Крім того, наведене нерухоме майно обліковується за вказаною адресою Фондом Державного майна України, що підтверджується відповідним витягом з Єдиного реєстру об`єктів державної власності №10-15-16506. Вказане, на переконання суду, призвело до зміни територіальної підпорядкованості вищевказаного об`єкта нерухомого майна. Відповідач у тій справі стверджував, що земельна ділянка, площею 0,8204 га (кадастровий номер 7110800000:01:005:0384), на якій розташоване об`єкт нерухомого майна (ТСЦ 7142 РСЦ МВС в Черкаській області), перебуває в адміністративних межах Родниківської сільської ради. З цього приводу суд зазначає, що відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 28.05.2019 №18-28-0.21-4680/2-19 відомості про межі м. Умань та с.Родниківка у порядку, визначеному чинним законодавством України не внесені. Отже, як установлено судом, об`єкт нерухомого майна (ТСЦ 7142 РСЦ МВС в Черкаській області), якому спірним рішенням присвоєно адресу (автодорога Київ Одеса 203км+800м (ліворуч)), до часу прийняття рішення вже мав адресу: м. Умань, Ленінградське Шосе, 12 (нині вул. Степана Бандери, 12). З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що відповідач здійснив присвоєння адреси нерухомому майну на території с. Родниківка за наявності у такого майна відповідної адреси у м. Умань. Зважаючи, що спірним рішенням присвоєно адресу об`єкту нерухомого майна (ТСЦ 7142 РСЦ МВС в Черкаській області) (автодорога Київ Одеса 203км+800м (ліворуч), за наявності станом на час його прийняття існуючої адреси: м. Умань, Ленінградське Шосе, 12 (нині вул. Степана Бандери, 12), що призвело до зміни територіальної підпорядкованості вищевказаного об`єкта нерухомого майна, суд дійшов висновку, що відповідач вийшов за межі власних повноважень (компетенції) під час прийняття такого рішення, фактично перейнявши на себе повноваження визначення меж населеного пункту. Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідач під час прийняття оскаржуваного рішення діяв не в межах, не у спосіб та не у порядку, визначеному законодавством України. Тому на переконання суду дане рішення є протиправним та підлягає скасуванню, а позовні вимоги задоволенню.
Протягом судового розгляду вказаної справи позивач звернувся позовом в суд у цій справі.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст.144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
У контексті повноважень відповідача у вказаній сфері враховано, що засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування (відповідача у справі) урегульовані Законом України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі ЗУ №280/97-ВР).
Відповідно до ч.3 ст.24 ЗУ №280/97-ВР органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Пунктом 34 ч.1 ст.26 ЗУ №280/97-ВР-ВР передбачено, що органи місцевого самоврядування при вирішенні питань місцевого значення, віднесених Конституцією України та законами України до їх компетенції, є суб`єктами владних повноважень, які виконують владні управлінські функції, зокрема нормотворчу, координаційну, дозвільну, реєстраційну, розпорядчу.
Згідно з ч.1 ст.10 ЗУ №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Територіальною громадою відповідно до абз.ч.1 ст.1 ЗУ №280/97-ВР-ВР є жителі, об`єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об`єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр; адміністративно-територіальна одиниця область, район, місто, район у місті, селище, село.
Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад відповідно до ч.1 ст.11 ЗУ №280/97-ВР є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Згідно із підп.10 п.б ч.1 ст.30 ЗУ №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, окрім власних, делеговані повноваження, зокрема облік відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.
Пунктом 2 ч.1 ст.37 ЗУ №280/97-ВР визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо питань адміністративно-територіального устрою в порядку і межах повноважень, визначених законом.
Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах згідно з ч.1 ст.60 ЗУ №280/97-ВР належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Відповідно до п.14 ч.6 ст.55 ЗУ №280/97-ВР голова районної, обласної, районної у місті ради забезпечує гласність у роботі ради та її органів, обговорення громадянами проектів рішень ради, важливих питань місцевого значення, вивчення громадської думки, оприлюднює рішення ради.
Згідно з приписами ст.59 ЗУ №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Воно приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.
Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Адміністративні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування приймаються, набирають чинності, виконуються, припиняють дію та оскаржуються відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про адміністративну процедуру" з урахуванням передбачених законом особливостей адміністративного провадження для окремих категорій адміністративних справ (у разі визначення законом таких особливостей). Рішення ради, яке є адміністративним актом, приймається з урахуванням вимог частин п`ятої і восьмої статті 46 цього Закону.
Вказаної процедури для ухвалення Спірного рішення відповідач дотримався.
Згідно з ч.1 ст.13 ЗУ №280/97-ВР жителі мають право проводити громадські слухання - зустрічатися для обговорення питань з депутатами сільської, селищної, міської ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких заслуховувати зазначених осіб, порушувати питання та вносити пропозиції щодо вирішення питань місцевого значення.
Водночас вказані слухання не є обов`язковими. Фактів відмови відповідача жителям у розгляді їх пропозицій чи зауважень до ухвалення Спірного рішення не встановлено.
Відповідно до ч.1 ст.61 ЗУ №280/97-ВР органи місцевого самоврядування в селах, селищах, містах, районах у містах (у разі їх створення) самостійно складають та схвалюють прогнози відповідних місцевих бюджетів, розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з Бюджетним кодексом України.
Втручання державних органів у процес складання, затвердження і виконання місцевих бюджетів згідно з ч.5 ст.61 ЗУ №280/97-ВР не допускається, за винятком випадків, передбачених цим та іншими законами.
В контексті доводів позовної заяви суд, урахувавши межі заявлених підстав і предмета спору згідно зі ст.9 КАС України, зауважує.
Так, відповідно до ст.ст.173-175 Земельного кодексу України межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій.
Межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць.
Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.
Включення земельних ділянок у межі району, села, селища, міста, району у місті не тягне за собою припинення права власності і права користування цими ділянками, крім земельних ділянок, визначених частиною четвертою цієї статті.
Землі та земельні ділянки державної власності, включені в межі населеного пункту (крім земель, які не можуть передаватися у комунальну власність), переходять у власність територіальної громади. Рішення про встановлення меж населеного пункту та витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно-територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.
Рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України.
Рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району, приймаються районною радою за поданням відповідних сільських, селищних рад.
Рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які не входять до складу відповідного району, або у разі, якщо районна рада не утворена, приймаються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням відповідних сільських, селищних рад.
Межі адміністративно-територіальних одиниць встановлюються в порядку та відповідно до закону.
Отже, наведеними нормами чітко передбачено повноваження щодо встановлення меж міста (Верховна Рада України) та села (районна рада). З приводу обставин меж міста рішення виконавчого комітету Черкаської області Ради депутатів трудящих від 15.07.1966 №470 «Про затвердження меж міських земель міста Умані», рішення відповідача №14-17/8 та №9-12/8 чинні.
Посилання позивача про порушення його прав внаслідок ухвалення Спірного рішення щодо територій, в яку входить земельна ділянка кадастровий номер 7110800000:01:005:0384, безпідставне у зв`язку з тим, що, як свідчать встановлені обставини спору, у справі №580/3872/19 Черкаський окружний адміністративний суд у рішенні від 03.11.2021 констатував, що нерухоме майно на ній перебуває в м. Умань, та неправомірність зміни територіальної підпорядкованості вищевказаного об`єкта нерухомого майна.
Згідно з ч.4 с.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Отже, охоплення спірним рішенням вказаної земельної ділянки не доводить порушень прав позивача в цій справі. Підтвердженням є і згадане вище рішення Черкаської обласної державної адміністрації та витягом з реєстру прав про те, що відповідна земельна ділянка позивачу не належить. Грубих порушень, які би свідчили про порушення саме прав позивача, не встановлено та доводи позовної заяви не містять.
Тому, дотримуючись принципу змагальності судового процесу, суд дійшов висновку про правомірність Спірного рішення.
Відповідно до вимог ст.ст.132-139 КАС України судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2-20, 72-78, 90, 132-143, 242-246, 250, 255, 265 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. Відмовити повністю у задоволенні адміністративного позовому Паланської сільської ради (вул. Грушевського 11, с.Паланка, Уманський район, Черкаська область, 20340; код ЄДРПОУ 26261301) до Уманської міської ради (пл. Соборності 1, м. Умань, Черкаська область, 20300; код ЄДРПОУ 26535796) про визнання протиправним і нечинним рішення 17 сесії Уманської міської ради VIII скликання № 15-17/8 від 09 липня 2021 року «Про затвердження детального плану території комунальних підприємств, обмеженою вулицями Білогрудівською, Бандери Степана та територією Паланської сільської ради за межами села Паланка».
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.
Резолютивна частина рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання рішенням законної сили.
Суддя Анжеліка БАБИЧ
Рішення ухвалене та підписане 21.07.2025.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2025 |
Оприлюднено | 25.07.2025 |
Номер документу | 129040781 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Анжеліка БАБИЧ
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні