Герб України

Ухвала від 07.08.2025 по справі 554/12679/24

Октябрський районний суд м.полтави

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Дата документу 07.08.2025Справа № 554/12679/24 Провадження № 1-кс/554/9783/2025

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 серпня 2025 року м.Полтава

Шевченківський районний суд міста Полтави в складі: слідчого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого слідчого відділення відділу поліції № 2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області капітана поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором Диканської окружної прокуратури ОСОБА_3 , про застосування міри запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с.Діброва Диканського району Полтавської області, українки, громадянки України, з вищою освітою, заміжньої, маючої на утриманні трьох малолітніх дітей, не депутата, працюючої на посаді фахівця з публічних закупівель відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради, зареєстрованої та проживаючої за адресою АДРЕСА_1 , раніше не судимої,

яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, по матеріалам досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024172020000034 від 30.10.2024р.,-

ВСТАНОВИВ:

Слідча звернуласядо судуз клопотаннямпро застосуваннязапобіжного заходуу виглядіособистого зобов`язаннявідносно підозрюваної ОСОБА_4 . Ізподаного клопотанняслідує,що у провадженні СВ ВП № 2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області перебуває кримінальне провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024172020000034 від 30.10.2024 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням установлено, що згідно рішення першої сесії Диканської селищної ради Полтавської області восьмого скликання № 17 від 26.11.2020 створено відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради. Юридична та фактична адреса: 38500, Полтавська область, сел.Диканька, вул.Незалежності 117, код ЄДРПОУ: 44127746. Відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищноїради зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців 04.12.2020 № 1005631020000000596 та включено до єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за №162104 (Довідка УДК у Диканському районі від 07.12.2020).

У свою чергу, рішенням першої сесії Диканської селищної ради Полтавської області восьмого скликання №17 від 26.11.2020 затверджено положення «Про відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради». Згідно з п.2 розділу I Положення відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, рішеннями селищної ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями селищного голови, прийнятими у межах їх компетенції, а також Положенням про відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради.

Пунктом 3розділу IПоложення передбачено,що відділосвіти,сім`ї,молоді таспорту Диканськоїселищної радиє юридичноюособою публічногоправа маєсамостійний баланс,реєстраційні рахункив органахДержавного казначейства,печатку іззображенням ДержавногоГерба Україниі своїмнайменуванням.Згідно зп.5розділу IIПоложення відділосвіти,сім`ї,молоді таспорту Диканськоїселищної радивідповідно досвоїх повноваженьвиконує такізавдання,зокрема:надає адміністративніпослуги вмежах своїхповноважень (п.п.66);вносить пропозиціїдо проектубюджету,забезпечує ефективнеі цільовевикористання відповіднихбюджетних коштів(п.п.67);готує (береучасть упідготовці)проектів угод,договорів,меморандумів,протоколів зустрічейделегацій іробочих групу межахсвоїх повноважень(п.п.74). У п. 12 розділу 10 Положення зазначено, що відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради є неприбутковою організацією та утримується за рахунок коштів селищного бюджету.

Наказом начальника відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради № 77 від 01.07.2024 фахівця з публічних закупівель відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради ОСОБА_4 з 01.07.2024 призначено уповноваженою особою з питань організації та проведення публічних закупівель.

Відповідно Положення про уповноважену особу з питань організації та проведення публічних закупівель відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради, затвердженого наказом від 01.07.2024:

1.3. Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах відділу.

3.9. До основних завдань (функцій) уповноваженої особи належать:

- планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель;

- проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку;

- здійснення вибору процедури закупівлі;

- проведення процедур закупівель/спрощених закупівель;

- забезпечення рівних умов для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

- забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом.

4.2. Уповноважена особа зобов`язана:

- дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель та цього Положення;

- організовувати та проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі;

- забезпечувати рівні для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об`єктивний вибір переможця;

- у встановленому Законом порядку визначати переможців процедур.

4.3. Уповноважена особа несе персональну відповідальність:

- за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України;

- за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівлі;

- за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Відповідно до посадової інструкції фахівця з публічних закупівель відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради, затвердженої начальником відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради 01 липня 2024, з якою ОСОБА_4 ознайомлена 01.07.2024: 1.1. Метою діяльності фахівця організація та проведення процедур закупівлі із забезпеченням її об`єктивності та неупередженості відповідно до законодавства. 1.5. У своїй діяльності фахівець керується Законом України «Про публічні закупівлі» та іншими нормативно-правовими документами.

Розділом 2 посадової інструкції фахівця з публічних закупівель передбачено його завдання та обов`язки:

1) складати та затверджувати річний план закупівель;

2) здійснювати вибір процедури закупівлі та проводити їх. Забезпечувати рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця;

3) забезпечувати складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом про публічні закупівлі;

4) забезпечувати оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до вимог Закону про публічні закупівлі. Заносить дані до Єдиного веб-порталу Є-дата;

5) представляти інтереси замовника з питань, пов`язаних зі здійсненням закупівель, зокрема під час перевірок і контрольних заходів, розгляду скарг;

6) аналізувати виконання договорів, укладених згідно із Законом про публічні закупівлі;

7) здійснювати моніторинг змін у законодавчому і нормативному забезпеченні функціонування системи публічних закупівель в Україні.

Відповідно до Розділу 4 «Відповідальність» фахівець з публічних закупівель несе відповідальність за порушення під час прийняття рішень щодо процедур закупівель, вибору та застосування таких процедур; невиконання або неналежне виконання посадових завдань та обов`язків, передбачених цією посадовою інструкцією; порушення умов об`єктивності та неупередженості під час процесу організації та проведення процедур закупівлі в інтересах замовника; невикористання або неналежне використання наданих йому повноважень.

Таким чином, ОСОБА_4 обіймаючи посаду уповноваженої особа з організації та проведення публічних закупівель відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради, яка пов`язана із виконанням організаційно-розпорядчих функцій та відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України є службовою особою.

Законом України «Про публічні закупівлі» визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад. Зокрема, відповідно до вимог ст. ст. 3, 5, 11 Закону № 922-VIII його положення обов`язково застосовують до підприємств, які забезпечують потреби територіальної громади, є розпорядниками і одержувачами бюджетних коштів, здійснюють діяльність в сфері забезпечення виробництва, транспортування та постачання питної води, забезпечення функціонування централізованого водовідведення, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень.

Закупівлі здійснюються на принципах: 1) добросовісної конкуренції серед учасників; 2) максимальної економії, ефективності та пропорційності; 3) відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель: 4) недискримінації учасників та рівне ставлення до них: 5) об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно розділу 3 «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами: Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.

Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:

1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках; довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності); біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару); дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань; дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних.

Під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі.

2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.

У запитах цінових пропозицій рекомендується зазначати інформацію щодо повної характеристики предмета закупівлі (марка, креслення, розмір, ДСТУ, ГОСТ, технічні умови, тип, сорт, категорія, артикул, ємність, густина, тип упаковки (тара), а також рік випуску для техніки та обладнання), необхідної кількості, графіку поставок, умов постачання, умов оплати та системи надання знижок, гарантійного терміну тощо. Зазначати, що збір інформації не тягне за собою ніяких зобов`язань замовника. Також рекомендується зазначати щодо відповідності якості товарів та послуг вимогам чинних нормативних документів та документів на їх виготовлення.

Однак, не дотримуючись вищевказаних норм та рекомендацій законодавства, уповноваженої особа з організації та проведення публічних закупівель відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради ОСОБА_4 , будучи службовою особою, не вжила реальних заходів з вивчення середньо ринкових цін на товари, які в подальшому стали предметом закупівлі, не здійснила інших заходів, спрямованих на ефективне використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням), а також вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» щодо ефективності використання коштів та результативність, розуміючи, що на території України введено воєнний стан, не усвідомлюючи, що внаслідок неналежного виконання нею своїх службових обов`язків може бути спричинена шкода державним інтересам, але враховуючи займану посаду та покладені на неї посадові обов`язки, повинна була і могла їх передбачити, в результаті неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, забезпечила укладення договору купівлі-продажу за завищеними цінами, чим спричинила істотну шкоду державним інтересам та інтересам Диканської селищної ради, за наступних обставин.

Так, 12.08.2024 протоколом №73, ОСОБА_4 затверджено тендерну документацію щодо закупівлі за кодом ДК 021-2015:44620000-2 Радіатори і котли для систем централізованого опалення та їх деталі (Котли газові) (далі - Закупівля), а також електронній системі Prozorro оприлюднено та засвідчено своїм КЕП оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерної документації та проєкту договору в електронній системі закупівель в порядку, встановленому пунктом 24 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»(далі - Особливості) (ідентифікатор в електронній системі Prozorro UA-2024-08-12-002323-a), у той же час даним рішенням затвердивши очікувану вартість предмета закупівлі у розмірі 720000 грн.

За результатамипроведення відкрититоргівщодозакупівлі закодом ДК021-2015:44620000-2Радіатори ікотли длясистем централізованогоопалення таїх деталі(ідентифікаторв електроннійсистемі ProzorroUA-2024-08-12-002323-a), жодним учасником пропозиції не надано, у зв`язку з чим відкриті торги відмінено через відсутність учасників.

У зв`язку з цим, уповноваженою особою відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради ОСОБА_4 протоколом № 80 прийнято рішення провести Закупівлю шляхом оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до Особливостей в порядку встановленому Законом, UA-2024-08-26-008121-a.

Водночас, уповноваженою особою відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради ОСОБА_4 протоколом № 80 від 26.08.2024 внесено зміни до річного плану закупівель на 2024 рік, яким зазначено «Джерело фінансування кошти місцевого бюджету 703200.00 грн ».

У подальшому, 26.08.2024 відділом освіти, сім?ї, молоді та спорту Диканської селищної ради (код ЄДРПОУ 44127746) в особі начальника відділу ОСОБА_7 , укладено прямий договір купівлі-продажу №6 з ТОВ«Спецєвросервіс» (код ЄДРПОУ 40578789) в особі директора ОСОБА_8 , щодо закупівлі «котлів газових» (в кількості 4 шт.) для Диканської селищної ради. Вартість предмета закупівлі «котлів газових» згідно договору визначено, на загальну суму 703 200 грн, що відповідно до пункту 47 Особливостей, знаходиться в межах очікуваної вартості предмета закупівлі, визначеної уповноваженою особою в оголошені про проведення відкритих торгів UA-2024-08-12-002323-a.

Відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової економічної експертизи №04/08-25 від 04.08.2025, з урахуванням висновку експерта Полтавського відділення ННЦ «Інститут судових експертиз ім. Засл.проф. М.С. Бокаріуса» №37 від 15.05.2025 розмір збитку, завданий місцевому бюджету Диканської селищної ради внаслідок придбання відділом освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради на підставі договору № 6 від 26.08.2024 газових котлів у кількості 4 штуки по завищеній вартості, розрахунково підтверджується на суму159030, 88 грн.

Таким чином, 12.08.2024 уповноважена особа з організації та проведення публічних закупівель відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради ОСОБА_4 , перебуваючи у приміщенні відділу за адресою: вул.Незалежності, 117 у селищі Диканька Полтавського району Полтавської області, діючи необережно, не визначивши належним чином очікувану вартість предмету закупівлі, розмістила на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель інформацію про початок процедури закупівлі «відкриті торги з особливостями» та предмет закупівлі: ДК 021:2015:44620000-2: Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі, а також завищену очікувану вартість предмету цієї закупівлі 720 000,00 грн.

У ході затверджено тендерної документації та оголошення про проведення процедури закупівлі, уповноважена особа ОСОБА_4 , діючи необережно, внаслідок несумлінного ставлення до виконання своїх службових обов`язків, не провела попередні ринкові консультації та вивчення цін на ринку, з метою аналізу ринку для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі котлів газових.

Маючи реальну можливсіть, нехтуючи настановами Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики моніторингу вартості предмету закупівлі», ОСОБА_4 не витребувала жодну інформацію від офіційних представників підприємств-виробників, які на час проведення закупівлі здійснювали діяльність щодо постачання на території України котлів газових, були офіційними представниками виробника та фактично здійснювали їх продаж.

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи уповноваженою особою з організації та проведення публічних закупівель відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради, яка відповідає за організацію та проведення процедур закупівель, не вживши реальних заходів з вивчення середньо ринкових цін на товари, які в подальшому стали предметом процедури закупівлі, не здійснивши інших заходів, спрямованих на ефективне використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи, всупереч встановлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням), а також вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» щодо ефективності використання коштів та результативність, розуміючи, що на території України введено воєнний стан, не усвідомлюючи, що внаслідок неналежного виконання нею своїх службових обов`язків може бути спричинена шкода державним інтересам, але враховуючи займану посаду та покладені на неї посадові обов`язки, повинна була і могла їх передбачити, в результаті неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, унаслідок проведення процедури закупівлі із завищеною очікуваною вартістю предмету закупівлі: ДК 021:2015:44620000-2 Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі, забезпечила укладання договору про закупівлю цього товару за завищеною ціною та зайве витрачання бюджетних коштів (збитки) на суму на суму159030, 88 грн, чим спричинила істотну шкоду державним інтересам в особі Диканської селищної ради.

У вчиненні вищевказаного кримінального правопорушення обґрунтовано підозрюється: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженка м. Полтава Полтавської області, українка, громадянка України, з вищою освітою, заміжня, маюча на утриманні малолітніх дітей, не депутат, працююча на посаді фахівця з публічних закупівель відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради, зареєстрована та проживаюча за адресою АДРЕСА_1 , раніше не судима.

Дії ОСОБА_4 кваліфіковано за ч. 1 ст. 367 КК України, службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам та інтересам окремих юридичних осіб.

Під часдосудового розслідування, 06.08.2025 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст. 367 КК України.

Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованого їй кримінального правопорушення підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: рапортом старшого оперуповноваженого ВКП Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_9 , який доповів, що під час виконання службових обов`язків, спрямованих на попередження, виявлення та документування злочинів у бюджетній сфері ним встановлено факт закупівлі відділом освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради чотирьох котлів за завищеними цінами; даними з Договору купівлі-продажу, укладеного 26.08.2024 між відділом освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради та ТОВ «Спецєвросервіс», відповідно до якого загальна ціна договору становить 703200,00 грн.; даними з платіжної інструкції № 2 від 05 вересня 2024 року, згідно до якої платник - відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради перерахував грошові кошти в сумі 703200,00 грн на рахунок отримувача ТОВ «Спецєвросервіс» (призначення платежу «(придб. 4 котлів для системи опалення для котельної ВОСМС Диканської с/р); накл. №06 від 02.09.24, дог. №6 від 26.08.24 р.»; даними з Акту передачі-приймання обладнання від 20.09.2024, відповідно до якого ТОВ «Спецєвросервіс» в особі директора ОСОБА_10 передало відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради в особі начальника ОСОБА_7 обладнання 4 котли Колві 100 кВт для подальшого монтажу; оглядом місця події від 15.11.2024, під час якого у приміщенні котельні відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради, що за адресою вул. Незалежності, 117 у сел. Диканька виявлено чотири котли марки «EUROTHERM»; проведеним 09.12.2024 тимчасовим доступом до документів, які перебувають у володінні відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради, під час якого вилучено документи, що стосуються закупівлі котлів; поясненнями начальника відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради ОСОБА_7 від 07.11.2024, яка пояснила, що всією процедурою закупівлі займалася уповноважена особа з питань закупівель ОСОБА_4 ; висновком судової товарознавчої експертизи № 37 від 12.05.2025, згідно якого ринкова вартість чотирьох апаратів опалювальних (котлів) газових «EUROTHERM Technology 100 ES» 100 кВт торгівельної марки «Колві», придбаних відділом освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради за договором купівлі-продажу від 26.08.2024 № 6 станом на 26.08.2024 складає 544169,12 грн. висновком судової економічної експертизи №04/08-25 від 04.08.2025, відповідно до якого підтверджується завдання збитків (у вигляді втрати активів) Диканській селищній раді в особі відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради внаслідок надлишкового перерахування в адресу ТОВ «Спецєвросервіс» грошових коштів в сумі 159030,88 грн. на підставі договору купівлі-продажу № 6 від 26.08.2024; документами відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради, наданими на запит прокурора Диканської окружної прокуратури ОСОБА_3 за вих. № 51-4063вих-25 від 31.07.2025, які підтверджують повноваження ОСОБА_4 як уповноваженої особи з публічних закупівель відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Диканської селищної ради станом на 26.08.2024; речовими доказами, а також іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.

Таким чином, є достатні підстави вважати, що підозрювана ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинила злочин, за який законом передбачено покарання в тому числі у виді обмеження волі на строк до трьох років.

Згідно ч.1ст.177КПК Україниз метоюзабезпечення виконанняпідозрюваною ОСОБА_4 покладених нанеї процесуальнихобов`язків єдоцільним застосуватидо останньоїзапобіжний західу видіособистого зобов`язаннядля запобіганняспробам:переховуватися відорганів досудовогорозслідування тасуду. ОСОБА_4 підчас досудовогорозслідування своювинуватість увчиненні злочину,передбаченого ч.1ст.367КК Українине визнала.Враховуючи те, що ОСОБА_4 на військовому обліку не перебуває, має постійний дохід, підозрюється у вчиненні злочину, за яке законодавством передбачене покарання у виді обмеження волі, та у разі доведення її винуватості, може бути ізольована від суспільства, маються ризики того, що ОСОБА_4 , може переховуватися від органів досудового розслідування або суду. Зокрема, виїхати за межі території України.

Незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні. Підозрюваній ОСОБА_4 , відомі свідки вчинення нею злочину, на яких вона зможе незаконно впливати з метою дачі ними показів на свою користь, може здійснювати будь-який тиск, що у свою чергу ускладнить проведення досудового розслідування та судового розгляду у розумні строки та об`єктивного установлення усіх обставин скоєного злочину.

Не застосування запобіжного заходу буде сприяти спробам підозрюваного незаконно впливати на вищевказаних учасників у цьому кримінальному провадженні.

Слідчою зазначається, що з метою забезпечення виконання підозрюваною ОСОБА_4 покладених на неї процесуальних обов`язків, попередження будь-якого перешкоджання здійсненню кримінального провадження, забезпечення можливості виконання процесуальних рішень та беручи до уваги наявність ризиків того, що підозрювана ОСОБА_4 буде переховуватись від органів досудового розслідування або суду, може незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, існує обґрунтована необхідність у покладенні на підозрювану ОСОБА_4 обов`язків передбачених ч. 5 ст.194 КПК України.

У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання, прохав клопотання задовольнити.

Підозрювана та її захисник заперечували проти задоволення клопотання. Вважають, що клопотання не обґрунтоване та для запобіжного заходу відсутні підстави.

Суд, заслухавши прокурора, підозрювану, захисника, дослідивши матеріали клопотання приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що у провадженні СВ ВП № 2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області перебуває кримінальне провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024172020000034 від 30.10.2024 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

06.08.2025 р. у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367 КК України.

Під час досудового розслідування встановлено ризики передбачені п.п.1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України та підстави для застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання.

Відповідно дост.177КПК Україниметою застосуваннязапобіжного заходує забезпеченнявиконання підозрюваним,обвинуваченим покладенихна ньогопроцесуальних обов`язків,а такожзапобігання спробам: 1)переховуватися відорганів досудовогорозслідування та/абосуду; 2)знищити,сховати абоспотворити будь-якуіз речейчи документів,які маютьістотне значеннядля встановленняобставин кримінальногоправопорушення; 3)незаконно впливатина потерпілого,свідка,іншого підозрюваного,обвинуваченого,експерта,спеціаліста уцьому жкримінальному провадженні; 4)перешкоджати кримінальномупровадженню іншимчином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Відповідно до ст. 178 КПК України при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу суд зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, в тому числі: вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним злочину, тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання винуватим у злочині, вік та стан здоров`я, міцність соціальних зв`язків, наявність в підозрюваного місця роботи або навчання, його репутацію, майновий стан, наявність повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, розмір майнової шкоди, у завданні якої обвинувачується тощо.

Відповідно до ст. 179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбаченістаттею 194цього Кодексу. Підозрюваному,обвинуваченому письмовопід розписповідомляються покладеніна ньогообов`язки тароз`яснюється,що вразі їхневиконання донього можебути застосованийбільш жорсткийзапобіжний західі нанього можебути накладеногрошове стягненняв розмірівід 0,25розміру прожитковогомінімуму дляпрацездатних осібдо 2розмірів прожитковогомінімуму дляпрацездатних осіб. Контроль за виконанням особистого зобов`язання здійснює слідчий, а якщо справа перебуває у провадженні суду, - прокурор.

Метою застосування запобіжного заходу до підозрюваної ОСОБА_4 є запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні.

Вищезазначені обставини вказують на необхідність застосування до підозрюваної ОСОБА_4 , запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, в тому числі з метою забезпечення виконання нею процесуальних обов`язків у кримінальному провадженні.

На підставі викладеного керуючись вимогами ст. ст. 176 179, 184, 194 КПК України,-

УХВАЛИВ :

Клопотання слідчої - задовольнити.

Застосувати до підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, строком на 2 місяці, в межах строку досудового розслідування.

Покласти на підозрювану ОСОБА_4 такі обов`язки:

1) прибувати до службового кабінету старшого слідчого СВ ВП № 2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_6 , прокурора Диканської окружної прокуратури ОСОБА_3 чи суду, кожного разу на їх вимогу;

2) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

3) здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали виготовлено 08 серпня 2025 року

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення07.08.2025
Оприлюднено11.08.2025
Номер документу129412796
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання

Судовий реєстр по справі —554/12679/24

Ухвала від 07.08.2025

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 07.08.2025

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 13.01.2025

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Захожай О. І.

Ухвала від 05.12.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 22.11.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 19.11.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 19.11.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні