Рішення
від 16.08.2010 по справі 2-10379/10
КРАСНОЛУЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                                                                                                      

Справа № 2-10379/10

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

 16 серпня  2010 року   Краснолуцький міський суд Луганської області  у складі:

          головуючого – судді   Ковальчук Г.Л.

          при  секретарі   Базь О.А.

розглянувши у відкритому судовому засідані в м.Красний Луч цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління ПФУ у м. Красний Луч про визнання протиправною бездіяльності та зобов’язання нарахувати та виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу згідно Закону України “Про соціальний захист дітей війни”, -

В С Т А Н О В И В :

    Позивач звернувся до суду з дійсним позовом до Управління ПФУ в м. Красний Луч про  зобов'язання нарахування та виплати щомісячну державну соціальну допомогу згідно Закону України "Про соціальний захист дітей війни" і в обґрунтування позову зазначив, що Управлінням ПФУ в м.Красний Луч в порушення вимог ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", їй неправомірно відмовлено в підвищенні пенсії,  як «дитині війни», за 2009 р., просить  зобов'язати Управління ПФУ в м.Красний Луч нарахувати та виплатити на його користь недоплачену, як дитині війни, щомісячну державну соціальну допомогу за період з 01.01.2009 р. по 31.12.2009 р..

До суду від позивача надійшла заява про розгляд справи  без його участі у зв'язку з похилим віком та незадовільним станом здоров'я.

У судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги не визнала і суду пояснила, що згідно ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" пенсії підвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком та згідно ст.7 цього Закону фінансове забезпечення державних соціальних гарантій здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. Ст.19 Конституції України встановлює, що органи державної влади і органи місцевого самоврядування, їх посадовці повинні діяти в межах повноважень і способом, передбаченим законодавством України. Згідно п.3 Положення про ПФУ основним із завдань ПФУ є ефективне використання коштів ПФУ, п.9 визначає вичерпаний перелік напрямів використання коштів ПФУ, при цьому згідно п.10 Положення кошти ПФУ використовуються виключно за призначенням і вилученню не підлягають. Законодавством України не визначено поняття "мінімальної пенсії за віком", як розрахункової величини для підвищення пенсії згідно ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", так як ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачає, що мінімальний розмір пенсії за віком за умови наявності достатнього страхового стажу встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. Проте в ч.3 цієї статті встановлено, що мінімальний розмір пенсії за віком застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених за цим Законом. Питання визначення величини мінімальної пенсії за віком, що застосовується для обчислення підвищення пенсії особі, якій установлено статус "дитина війни", має бути узгоджено у законодавчому порядку. Законодавством України визначено, що фінансування ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" проводиться з Державного бюджету України, але не з бюджету Пенсійного фонду України, а так само не визначений законом механізм розрахунку підвищення, передбаченого вищезгаданою статтею. Законом України „Про Державний бюджет України на 2009 рік" прийнято рішення про виплату надбавки дітям війни з 01.01.2009р. у розмірі 10% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Станом на теперішній час розмір надбавки становить 49,80грн. У зв'язку з цим, для виплати позивачу надбавки за 2009р. законних підстав немає, оскільки кошти державного бюджету на ці виплати не надходили. Враховуючи викладене, у задоволені позову просить позивачу відмовити у повному обсязі.

Вислухавши представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності доводи сторін, на які вони посилюються, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача законні, обґрунтовані та такі що підлягають  задоволенню з наступних підстав.

Правовідносини по даному позову регулюються Конституцією України, Законом України "Про Державний бюджет України на 2009р.", Законом України "Про соціальний захист дітей війни".

Відповідно до Закону України "Про соціальний захист дітей" до дітей війни віднесені особи, які є громадянами України та яким на час закінчення Другої світової війни (02 вересня 1945 року) було менше 18 років.

Судом встановлено, що позивач має статус дитини війни, знаходиться на обліку у відповідача, отримує пенсію за віком, що підтверджується посвідченням, виданим УП та СЗН в м. Красний Луч.

Відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" , дітям війни  пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Згідно ч.2 ст.3 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» передбачено, що державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим законом, не можуть бути обмежені або скасовані іншим нормативно-правовим актом.

На підставі ст.54 України "Про Державний бюджет України на 2009 р.» у 2009 р. встановлено прожитковий мінімум на одну особу та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, в розмірах, що діяли у грудні 2008 р., а з 01.10.2009 р. встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 701 грн. та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення : дітей віком до 6 років – 632 грн.; дітей віком від 6 до 18 років – 776 грн.; працездатних осіб – 744 грн.; осіб, які втратили працездатність – 573 грн..

Статтею 71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 р." Кабінету Міністрів України надано право у 2009 р. встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами. Цією нормою передбачено встановлення в абсолютних сумах розмірів тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є мінімальний розмір заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом України «Про соціальний захист дітей війни» залежить від розміру мінімальної пенсії за віком.

Отже, нарахування та виплата у 2009 році дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні здійснюватися відповідно до норм Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України.

Крім того, для визначення мінімального розміру пенсії за віком відповідно до абз.1 ч.І ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" з 01.10.2007 р. застосовується прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність.

На час розгляду цієї справи судом розмір мінімальної пенсії за віком визначений лише ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" і згідно цієї норми мінімальна пенсія за віком дорівнює прожитковому мінімуму, встановлених для осіб, що втратили працездатність.

Відповідно до ст.2 ч.І Закону України "Про прожитковий мінімум" від 15.07.1999 р., прожитковий мінімум застосовується для встановлених розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком.

Таким чином, відповідач зобов'язаний був нарахувати та виплатити позивачу підвищення до пенсії, як дитині війни, за період з 01.01.2009 р. по 31.12.2009 р. з урахуванням прожиткового мінімуму на одну особу, яка втратила працездатність, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік".

Керуючись ст.ст.3, 8, 22, 152 Конституції України, ст.ст.3, 10, 15 ЦПК України, Законом України "Про соціальний захист дітей війни" від 19.12.2006р. № 489-V, Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік», Законом України "Про прожитковий мінімум", суд -

В И Р І Ш И В :

Позовні вимоги ОСОБА_1 и до Управління ПФУ у м. Красний Луч про визнання протиправною бездіяльності та зобов’язання нарахувати та виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу згідно Закону України “Про соціальний захист дітей війни” задовольнити повністю.

Визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в м.Красний Луч Луганської області щодо відмови ОСОБА_1 у нарахуванні та виплаті підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотків пенсії за віком, як дитині війни, з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року.

Зобов’язати Управління Пенсійного фонду України в м.Красний Луч Луганської області здійснити ОСОБА_1 нарахування та виплату підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної ійнсії за віком, як дитині війни, з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року, з урахуванням раніш здійснених виплат.

Рішення може бути оскаржене до Луганского аппеляцйного суду  через Краснолуцький суд протягом десяти днів з  дня проголошення рішення.

Головуючий:

СудКраснолуцький міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення16.08.2010
Оприлюднено23.12.2010
Номер документу12946231
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-10379/10

Рішення від 04.11.2010

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Діонісьєва Н.М. Н. М.

Рішення від 06.12.2010

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Григор'єва А. О.

Рішення від 06.12.2010

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Григор'єва А. О.

Рішення від 20.10.2010

Цивільне

Волноваський районний суд Донецької області

Голуб Т. І.

Ухвала від 08.04.2011

Цивільне

Апеляційний суд Волинської області

Завидовська-Марчук О. Г.

Ухвала від 25.03.2011

Цивільне

Апеляційний суд Волинської області

Завидовська-Марчук О. Г.

Ухвала від 23.03.2011

Цивільне

Апеляційний суд Волинської області

Завидовська-Марчук О. Г.

Рішення від 22.12.2010

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Кихтюк Роман Миколайович

Рішення від 16.08.2010

Цивільне

Краснолуцький міський суд Луганської області

Ковальчук Галина Леонідівна

Ухвала від 29.09.2010

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Бондар Вячеслав Якович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні