Герб України

Ухвала від 12.08.2025 по справі 569/17840/20

Рівненський міський суд рівненської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

УХВАЛА

Справа № 569/17840/20

1-кс/569/6163/25

12 серпня 2025 року м. Рівне

Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , клопотання слідчого у кримінальному провадженні слідчого слідчого відділення відділення поліції №1 Рівненського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області капітана поліції ОСОБА_3 про арешт майна,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий у кримінальному провадженні слідчий слідчого відділення відділення поліції №1 Рівненського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області капітан поліції ОСОБА_3 за погодженням із прокурором відділу Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про арешт майна, а саме: на земельну ділянку площею 0,06352 га, кадастровий номер 5623088400:02:004:0004 та житловий будинок, з надвірними будівлями та спорудами, загальною площею 43,4 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що на праві приватної власності належать підозрюваному ОСОБА_5 та позбавити можливості останнього та/або інших осіб, які діятимуть від його імені відчужувати та розпоряджатися будь-яким чином вказаним майном до прийняття процесуального рішення у кримінальному провадженні.

В обґрунтування клопотання вказав, що слідчим управлінням ГУНП в Рівненській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020180000000090 внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 17.06.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367, ч. 3 ст. 191 КК України.

Із матеріалів клопотання вбачається, що ОСОБА_5 , будучи призначеним з 23.03.2020 на посаду заступника начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту Служби автомобільних доріг у Рівненській області, юридична та фактична адреса: вул. Героїв Поліції, будинок 19, м. Рівне, Рівненська область (далі САД у Рівненській області), згідно наказу № 11-К від 23.03.2020, з 01.08.2020 на посаду начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту САД у Рівненській області згідно наказу № 26-К від 31.07.2020, а з 15.12.2020 на посаду начальника відділу технічного контролю та нових технологій САД у Рівненській області згідно наказу № 39-К від 14.12.2020 та відповідно до п. 1 примітки дост. 364 КК України, будучи службовою особою, оскільки наділений організаційно-розпорядчими функціями за спеціальним повноваженням, у період липня 2020 року травня 2021 року неналежно виконав свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, маючи реальну можливість виконати їх належним чином, під час здійснення технічного нагляду за виконанням робіт на об`єкті «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426 протяжністю 6 км», що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам за наступних обставин.

Так, 18.05.2016 Атестаційною Архітектурно-будівельною комісією ОСОБА_5 видано кваліфікаційний сертифікат Серії АТ №005688 відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури - інженера технічного нагляду, згідно якого ОСОБА_5 наділений повноваженнями на здійснення технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг.

Наказом начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області від 25.03.2020 №43 «Про здійснення технічного нагляду» створено групу технічного нагляду за об`єктом «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426 протяжністю 6 км» у складі керівника групи ОСОБА_6 начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту та членів: ОСОБА_5 заступника начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту та ОСОБА_7 провідного інженера відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту.

Відповідно до посадової інструкції (далі Інструкція) заступника начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту, затвердженої начальником Служби автомобільних доріг у Рівненській області від 23.03.2020 №166 (ознайомився 23.03.2023), а також посадової інструкції начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту, затвердженої начальником Служби автомобільних доріг у Рівненській області від 23.03.2020 №167 (ознайомився 01.08.2020 після призначення на дану посаду), на нього було покладено наступні завдання та обов`язки (розділ 2): здійснення технічного нагляду за виконанням будівельно-монтажних робіт у відповідності до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 №903; контроль відповідності обсягів, строків та якості будівельно-монтажних робіт, а також якості матеріалів, виробів, що застосовуються у будівництві, затвердженій проектно-кошторисній документації, будівельним нормам і правилам, стандартам, технічним умовам, нормам охорони праці, вимогам пожежної безпеки; перевірка документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання технічних паспортів, сертифікатів та інших документів, що відображають лабораторне дослідження, тощо; візування Актів приймання будівельних робіт (форма №КБ-2в) в частині відповідності, фактично виконаних обсягів робіт; проведення огляду та оцінки результатів виконаних будівельних робіт, у тому числі прихованих, а також конструктивних елементів при будівництві та ремонтах автомобільних доріг.

Крім цього, ОСОБА_5 на зазначених посадах мав право (розділ 3 Інструкції): безперешкодно перебувати на об`єктах будівництва і ремонту автомобільних доріг, а також підприємствах, що працюють на замовлення Служби та у їх випробувальних центрах і лабораторіях; одержувати від дорожньо-будівельних підприємств, а також від підприємств з виготовлення дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій нормативно-технічну, проектну та іншу документацію, необхідну для виконання покладених на них завдань; вимагати від підрядних будівельних підприємств виконання дорожніх робіт згідно з проектно-кошторисною документацією, технічними умовами і правилами ведення робіт; давати у межах своїх повноважень, підрядним підприємствам, а також підприємствам з виготовлення дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій обов`язкові для виконання приписи щодо усунення порушень законодавства, державних стандартів, норм і правил, технічних умов, затвердженої проектної документації, вносити керівництву Служби пропозиції про припинення фінансування робіт до усунення виявлених недоліків чи заміну підрядника; призупиняти роботи з будівництва, реконструкції, ремонту автомобільних доріг, що проводяться в межах області, у випадку виявлення грубих порушень вимог діючих норм; брати участь у перевірках готовності об`єктів до експлуатації після завершення будівництва, реконструкції чи ремонту; не візувати у Актах приймання будівельних робіт (форма №КБ-2в) роботи, які виконанні з порушенням вимог діючих норм, з використанням неякісних матеріалів і конструкцій; вимагати негайного усунення недоліків за рахунок організацій, винних у їх допущенні; здійснювати інші визначені Інструкцією повноваження.

Також, розділом 4 Інструкції заступника начальника та начальника вищевказаних відділів САД у Рівненській області, передбачають відповідальність ОСОБА_5 за: неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов`язків, що передбачені посадовими інструкціями, - в межах визначених чинним законодавством України про працю; відповідність завізованих ним об`ємів робіт щодо кількості та якості; недостовірність даних, які подаються керівництву Служби, органам державної виконавчої влади, Укравтодору, установам і організаціям; завдання матеріальної шкоди в межах, визначених чинним законодавством України.

Окрім того, згідно з положеннями ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд.

Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат.

У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює авторський або технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.

Окрім безпосередніх посадових обов`язків, що покладаються на осіб, відповідальних за здійснення технічного нагляду, на таких осіб розповсюджується положення постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, якою затверджено «Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури» (далі Порядок).

Так, пунктом 5 Порядку визначено повноваження осіб, що здійснюють технічний нагляд, зокрема: 1) проводять перевірку: наявності документів, які підтверджують якісні характеристики

конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду; 2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками; 3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів; 4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів; 5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками; 6) беруть участь у проведенні перевірки: робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам; органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю.

Відповідно до п. 6 Порядку, особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника: 1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; 2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; 3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; 4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду; 5) зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

Згідно п. 7 Порядку у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Таким чином, виходячи з вищезазначених повноважень, ОСОБА_5 , перебуваючи у період липня 2020 року травня 2021 року на посадах заступника начальника та начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту САД у Рівненській області, начальника відділу технічного контролю та нових технологій САД у Рівненській області, а також як учасник групи технічного нагляду від Замовника за об`єктом «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426 протяжністю 6 км», обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, тобто, згідно з ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України та відповідно до п. 1 примітки до ст. 364 КК України є службовою особою, оскільки наділений організаційно-розпорядчими функціями за спеціальним повноваженням.

11.10.2019 між Службою автомобільних доріг у Рівненській області (далі Замовник) в особі начальника ОСОБА_8 та Відкритим акціонерним товариством «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» (далі Підрядник) в особі генерального директора ОСОБА_9 укладено договір №24 (далі договір №24) на виконання робіт (ДК 021:2015-45233000-9 Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг) «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426 протяжністю 6 км» (далі Об`єкт).

Відповідно до п. 1.1 Договору № 24 Підрядник бере на себе зобов`язання своїми силами (та залученими силами, у разі залучення субпідрядних організацій) і засобами, на власний ризик виконувати роботи (ДК 021:2015-45233000-9 Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг) об`єкту відповідно до затвердженої проектної документації та в обумовлені договором терміни, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити вартість виконаних належним чином робіт в межах бюджетного зобов`язання за наявності відповідних бюджетних асигнувань.

За змістом п. 2.3 Договору № 24 Замовник здійснює технічний нагляд за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів вимогам, встановленим у нормативній та проектній документації. Контроль Замовника за якістю робіт, матеріалів, устаткування буде здійснюватися згідно розділу 8 ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва», ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги». Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво» (зі змінами) та наказу Державного агентства автомобільних доріг України від 21.01.2017 №7 «Про забезпечення якості при виконанні дорожніх робіт».

Згідно пункту 2.4 Договору № 24 Замовник здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягам робіт відповідно до частини першої статті 849 Цивільного кодексу України та в порядку, передбаченому цим договором. Замовник має право контролювати якість і обсяг матеріальних ресурсів до моменту їх використання для виконання робіт та в процесі їх виконання на об`єкті.

У разі виявлення порушень будівельних норм і правил, інших нормативних документів та вимог проектної документації замовник має право видати підряднику припис про усунення допущених недоліків і не приймає виконані роботи до усунення допущених недоліків, а за необхідності про призупинення робіт (п. 2.5 Договору № 24).

Пунктом 3.1 визначена ціна Договору № 24 та становить 745999000,00 грн (з ПДВ) за рахунок коштів державного, місцевого бюджетів та інших джерел фінансування.

Договірна ціна є динамічною та може бути уточнена протягом всього строку будівництва (п. 3.2 Договору № 24).

Відповідно до п. 4.1.1 Договору № 24 розрахунки проводяться Замовником Підряднику після підписання сторонами «Актів приймання виконаних будівельних робіт» (форма №КБ-2в) і «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма №КБ-3), складені у відповідності з положенням чинних нормативних документів, які складаються підрядником і подаються для підписання інженеру-консультанту та замовнику не пізніше як за 5 робочих днів до кінця звітного місяця або поетапної оплати замовником виконаних робіт.

Термін виконання робіт з 11.10.2019 по 31.12.2022 (п.5.1 Договору № 24).

Підпунктом в) пункту 6.1.3 Договору № 24 встановлено інші обов`язки Замовника здійснювати технічний нагляд за відповідністю якості виконаних робіт діючим нормативним документам.

Пунктом 10.1 Договору № 24 встановлено, що договір набирає чинності з моменту підписання і діє по 31.12.2022, але в будь-якому разі до повного виконання сторонами своїх зобов`язань.

Додатком № 1 до Договору № 24 надано технічну специфікацію, якою визначено, що роботи здійснюються за рахунок спеціального фонду державного бюджету за бюджетною програмою 3111210 «Розвиток автомобільних доріг загального користування державного значення за маршрутом Північний об`їзд міста Рівного».

Виконані роботи оформлені актами приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ-3), на підставі яких проводилась оплата.

Фінансування робіт здійснювалось за рахунок видатків із спеціального фонду державного бюджету за КПКВК 3111210 «Розвиток автомобільних доріг загального користування державного значення за маршрутом Північний об`їзд міста Рівного» КЕКВ 3210 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)».

В рамках міжнародних угод будівельні роботи виконуються представництвом підрядника в Україні, зокрема Товариством з обмеженою відповідальністю «Белавтодор-Україна» (далі ТОВ «Белавтодор-Україна).

ТОВ «Белавтодор-Україна» є уповноваженою стороною в Договорі про спільну діяльність в будівництві від 17.07.2017 б/н від свого імені і від імені інших сторін цього договору, а також довіреності, виданої ВАТ «Дорожньо-будівельний трест № 2 м. Гомель» від 01.08.2017, посвідченої нотаріусом Гомельського нотаріального округу ОСОБА_10 , зареєстрованого в реєстрі за № 12-128, в особі директора ТОВ «Белавтодор-Україна» ОСОБА_11 .

За даними актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма №КБ-2в) та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (примірна форма №КБ-3) по об`єкту відповідно до договору від 11.10.2019 № 24, виконано будівельних робіт за період з 07.07.2020 по 28.05.2021 на суму 355140 328,87 гривень.

Водночас, ОСОБА_5 в період з 14.07.2020 по 06.05.2021, будучи службовою особою, діючи зі злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був та міг їх передбачати, маючи реальну можливість їх виконувати належним чином, будучи достовірно обізнаним із порядком здійснення технічного нагляду, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, маючи реальну можливість виконати їх належним чином, в порушення вимог ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», абзацу 1 розділу 5 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, посадових обов`язків, визначених розділами 2 та 4 посадових інструкцій, затверджених 23.03.2020, не забезпечив належний контроль при здійсненні технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об`єкті «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426 протяжністю 6 км» (згідно ДК 021:2015-45233000-9 Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг) на виконання договору № 24 від 11.10.2019.

Зокрема, отримавши проекти підписаних від імені ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» первинних облікових документів з недостовірними відомостями, а саме актів про вартість виконаних будівельних робіт примірної форми №КБ-2в, до яких Підрядником включено завищену вартість транспортування піску природного, рядового за вказаним договором на загальну суму 975 314,04 грн з ПДВ, ОСОБА_5 , діючи як уповноважена особа від Замовника робіт по Об`єкту на здійснення технічного нагляду, неналежно виконуючи своїх службові обов`язки та повноваження, не вжив заходів щодо перевірки відповідності фактично виконаних Підрядником будівельних робіт в частині відстані транспортування піску до об`єкту будівництва, за наступними актами №КБ-2в:

1.актом № 17 від 14.07.2020 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2020 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 7; найменування робіт і витрат перевезення піску на 32 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 8; кількість 31664 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 86252,74 грн. з ПДВ;

2.актом № 20 від 14.07.2020 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2020 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 3; найменування робіт і витрат перевезення піску на 32 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 6; кількість 27824 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 75792,58 грн. з ПДВ;

3.актом № 30 від 05.08.2020 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2020 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 4; найменування робіт і витрат перевезення піску на 35 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 2; кількість 2992 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 32600,83 грн. з ПДВ;

4.актом № 59 від 22.12.2020 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2020 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 2; найменування робіт і витрат перевезення піску на 35 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 10; кількість 5514 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 60080,54 грн. з ПДВ;

5.актом № 70 від 06.05.2021 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2021 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 5, 11; найменування робіт і витрат перевезення піску на 35 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 2; кількість 10753 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 175747,03 грн. з ПДВ;

6.актом № 75 від 06.05.2021 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2021 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 6; найменування робіт і витрат перевезення піску на 35 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 2; кількість 33335,8 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 544840,32 грн. з ПДВ.

Не виявивши невідповідності з фактично виконаними обсягами та кількістю виконаних будівельних робіт та використаних матеріалів із відомостями, вказаними в актах приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в, ОСОБА_5 рукописно підписав зазначені акти, наніс рукописний напис на кожен акт «Обсяги перевірив» та завірив відтиском печатки інженера технічного нагляду ОСОБА_5 , тим самим підтвердив факт виконання усього обсягу та кількості робіт та використаних матеріалів, у відповідності до обсягів, зазначених у актах.

Після цього, ОСОБА_5 , перебуваючи за місцем своєї роботи за адресою: вул. Героїв Поліції, будинок 19, м. Рівне, Рівненська область, в приміщенні САД у Рівненській області, передав зазначені акти керівнику групи технічного нагляду за об`єктом ОСОБА_6 , який в свою чергу підписав та завіривши відтиском печатки передав вищевказані акти виконаних будівельних робіт примірної форми №КБ-2в керівникам САД у Рівненській області, якими було здійснено їх підписання та завірено відтиском печатки Служби автомобільних доріг у Рівненській області.

Як наслідок, в результаті неналежного виконання ОСОБА_5 своїх службових обов`язків, а також затвердження останнім вищезазначених актів приймання виконаних будівельних робіт примірної форми №К-2в без їх належної перевірки та співставлення з фактичними обсягами, з розрахункового рахунку САД у Рівненській області, код ЄДРПОУ 25894919 № НОМЕР_1 на розрахунковий рахунок представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» № НОМЕР_2 , відкритий в АТ «Укрексімбанк», як оплата за виконання будівельних робіт, перераховано кошти в завищеному розмірі на загальну суму 975 314,04 грн, зокрема:

-07.07.2020 згідно платіжного доручення №28 від 07.07.2020 перераховано 401475,43 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №6/06.07.20 ФКБЗ №6/07.07.20; ФКБ2в; в т.ч ПДВ-66912,57» та 21.07.2020 згідно платіжного доручення №12 від 21.07.2020 перераховано 47207 366,14 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №6/06.07.20 ФКБЗ №5/07.07.20; в т.ч ПДВ-7867894,36», з яких безпідставно сплачено 162045,32 грн (за актами № 17 та 20 від 14.07.2020);

- 05.08.2020 згідно платіжного доручення №17 від 05.08.2020 перераховано 15792 097,40 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №8/15.07.20 ФКБЗ №6/05.08.20, ФКБ2в/05/0820; в т.ч ПДВ-2632016,23», з яких безпідставно сплачено 32600,83 грн (за актом № 30 від 05.08.2020);

-23.12.2020 згідно платіжного доручення №54 від 23.12.2020 перераховано 2509 639,88 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №13/23.12.20ФКБ2в№59/22.12.20; в т.ч ПДВ-418273,31», з яких безпідставно сплачено 60080,54 грн (за актом № 59 від 22.12.2020);

-06.05.2021 згідно платіжного доручення №36 від 06.05.2021 перераховано 4595 961,00 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №15/23.03.21ФКБ2в №70/06.0521; в т.ч ПДВ-765993,50», з яких безпідставно сплачено 175747,03 грн (за актом № 70 від 06.05.2021);

-06.05.2021 згідно платіжного доручення №39 від 06.05.2021 перераховано 10293 684,16 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №15/23.03.21ФКБ2в №75/06.0521; в т.ч ПДВ-1715614,50», з яких безпідставно сплачено 544840,32 грн (за актом № 75 від 06.05.2021).

В результаті неналежного виконання начальником відділу технічного контролю та нових технологій САД у Рівненській області ОСОБА_5 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, Службі автомобільних доріг у Рівненській області заподіяно шкоду на загальну суму 975 314,04 грн з ПДВ, що згідно з п. 4 примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.

08.08.2025 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянину України, уродженцю міста Корець, Рівненської області, зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючому за адресою: АДРЕСА_2 , начальнику відділу технічного контролю та нових технологій Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Рівненській області, раніше не судимому, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.

Правова кваліфікація злочину у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_5 службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам окремої юридичної особи, тобто кримінальне правопорушення (злочин), передбачений ч.2 ст.367 КК України.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта ОСОБА_5 РНОКПП НОМЕР_3 встановлено наявність у власності останнього земельної ділянки площею 0,06352 га, кадстровий номер 5623088400:02:004:0004 та житловий будинок, з надвірними будівлями та спорудами, загальною площею 43,4 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_1 .

Слідчий у кримінальному провадженні слідчий слідчого відділення відділення поліції №1 Рівненського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області капітан поліції ОСОБА_3 подав суду заяву про розгляд клопотання у його відсутність, просив задовольнити та з врахуванням положень ч.2 ст.172 КПК України проводити розгляд без повідомлення власника майна.

Відповідно до ч.4 ст.107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цьогоКодексусудове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи те, що учасники процесуальної дії не з`явились в судове засідання, слідчий суддя вважає за можливим розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, оцінивши їх у сукупності з іншими доказами, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання слід задовольнити із наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Згідно ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення:

1) збереження речових доказів;

2) спеціальної конфіскації;

3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;

4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно з ч.6 ст.170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння.

Згідно ч. 8 ст. 170 КПК України, вартість майна, яке належить арештувати з метою забезпечення цивільного позову або стягнення отриманої неправомірної вигоди, повинна бути співмірною розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням або зазначеної у цивільному позові, розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою.

Частиною 10 статті 170 КПК України передбачено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, віртуальні активи, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Відповідно до ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

З урахуванням доведеності слідчим правової підстави для арешту майна, наявності ризиків щодо відчуження майна, розумності та співрозмірності обмеження права власності, завданням у даному кримінального провадженні щодо захисту особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, слідчий суддя прийшов до висновку про задоволення клопотання про арешт майна з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).

На підставі вищенаведеного та керуючись ст.ст. 131-132, 170-173, 174, 175 КПК України, слідчий суддя -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на майно, а саме: земельну ділянку площею 0,06352 га, кадастровий номер 5623088400:02:004:0004 та житловий будинок, з надвірними будівлями та спорудами, загальною площею 43,4 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що на праві приватної власності належать підозрюваному ОСОБА_5 та позбавити можливості останнього та/або інших осіб, які діятимуть від його імені відчужувати та розпоряджатися будь-яким чином вказаним майном до прийняття процесуального рішення у кримінальному провадженні.

Роз`яснити, що відповідно до ч.1ст. 174 КПК України, що підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом.

Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Рівненського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_12

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення12.08.2025
Оприлюднено15.08.2025
Номер документу129501852
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —569/17840/20

Ухвала від 12.08.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 12.08.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 12.08.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 29.07.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 09.07.2025

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 12.12.2023

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 04.10.2023

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 12.06.2023

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 08.12.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 17.06.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні