Рівненський міський суд рівненської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяУХВАЛА
Справа № 569/17840/20
1-кс/569/6149/25
12 серпня 2025 року Рівненський міський суд Рівненської області
у складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
підозрюваного ОСОБА_4 ,
захисника підозрюваного - ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Рівне клопотання слідчого у кримінальному провадженні слідчого слідчого відділення ВП №1 Рівненського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області капітана поліції ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання щодо
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця міста Корець, Рівненської області, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , начальника відділу технічного контролю та нових технологій Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Рівненській області, раніше не судимого, підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий у кримінальному провадженні слідчий слідчого відділення ВП №1 Рівненського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області капітан поліції ОСОБА_6 за погодженням із прокурором відділу Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про обрання відносно підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання.
В обґрунтування клопотання вказав, що слідчим управлінням ГУНП в Рівненській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020180000000090 внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 17.06.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367, ч. 3 ст. 191 КК України.
Із матеріалів клопотання вбачається, що ОСОБА_4 , будучи призначеним з 23.03.2020 на посаду заступника начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту Служби автомобільних доріг у Рівненській області, юридична та фактична адреса: вул. Героїв Поліції, будинок 19, м. Рівне, Рівненська область (далі САД у Рівненській області), згідно наказу № 11-К від 23.03.2020, з 01.08.2020 на посаду начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту САД у Рівненській області згідно наказу № 26-К від 31.07.2020, а з 15.12.2020 на посаду начальника відділу технічного контролю та нових технологій САД у Рівненській області згідно наказу № 39-К від 14.12.2020 та відповідно до п. 1 примітки дост. 364 КК України, будучи службовою особою, оскільки наділений організаційно-розпорядчими функціями за спеціальним повноваженням, у період липня 2020 року травня 2021 року неналежно виконав свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, маючи реальну можливість виконати їх належним чином, під час здійснення технічного нагляду за виконанням робіт на об`єкті «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426 протяжністю 6 км», що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам за наступних обставин.
Так, 18.05.2016 Атестаційною Архітектурно-будівельною комісією ОСОБА_4 видано кваліфікаційний сертифікат Серії АТ №005688 відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури - інженера технічного нагляду, згідно якого ОСОБА_4 наділений повноваженнями на здійснення технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг.
Наказом начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області від 25.03.2020 №43 «Про здійснення технічного нагляду» створено групу технічного нагляду за об`єктом «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426 протяжністю 6 км» у складі керівника групи ОСОБА_7 начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту та членів: ОСОБА_4 заступника начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту та ОСОБА_8 провідного інженера відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту.
Відповідно до посадової інструкції (далі Інструкція) заступника начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту, затвердженої начальником Служби автомобільних доріг у Рівненській області від 23.03.2020 №166 (ознайомився 23.03.2023), а також посадової інструкції начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту, затвердженої начальником Служби автомобільних доріг у Рівненській області від 23.03.2020 №167 (ознайомився 01.08.2020 після призначення на дану посаду), на нього було покладено наступні завдання та обов`язки (розділ 2): здійснення технічного нагляду за виконанням будівельно-монтажних робіт у відповідності до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 №903; контроль відповідності обсягів, строків та якості будівельно-монтажних робіт, а також якості матеріалів, виробів, що застосовуються у будівництві, затвердженій проектно-кошторисній документації, будівельним нормам і правилам, стандартам, технічним умовам, нормам охорони праці, вимогам пожежної безпеки; перевірка документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання технічних паспортів, сертифікатів та інших документів, що відображають лабораторне дослідження, тощо; візування Актів приймання будівельних робіт (форма №КБ-2в) в частині відповідності, фактично виконаних обсягів робіт; проведення огляду та оцінки результатів виконаних будівельних робіт, у тому числі прихованих, а також конструктивних елементів при будівництві та ремонтах автомобільних доріг.
Крім цього, ОСОБА_4 на зазначених посадах мав право (розділ 3 Інструкції): безперешкодно перебувати на об`єктах будівництва і ремонту автомобільних доріг, а також підприємствах, що працюють на замовлення Служби та у їх випробувальних центрах і лабораторіях; одержувати від дорожньо-будівельних підприємств, а також від підприємств з виготовлення дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій нормативно-технічну, проектну та іншу документацію, необхідну для виконання покладених на них завдань; вимагати від підрядних будівельних підприємств виконання дорожніх робіт згідно з проектно-кошторисною документацією, технічними умовами і правилами ведення робіт; давати у межах своїх повноважень, підрядним підприємствам, а також підприємствам з виготовлення дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій обов`язкові для виконання приписи щодо усунення порушень законодавства, державних стандартів, норм і правил, технічних умов, затвердженої проектної документації, вносити керівництву Служби пропозиції про припинення фінансування робіт до усунення виявлених недоліків чи заміну підрядника; призупиняти роботи з будівництва, реконструкції, ремонту автомобільних доріг, що проводяться в межах області, у випадку виявлення грубих порушень вимог діючих норм; брати участь у перевірках готовності об`єктів до експлуатації після завершення будівництва, реконструкції чи ремонту; не візувати у Актах приймання будівельних робіт (форма №КБ-2в) роботи, які виконанні з порушенням вимог діючих норм, з використанням неякісних матеріалів і конструкцій; вимагати негайного усунення недоліків за рахунок організацій, винних у їх допущенні; здійснювати інші визначені Інструкцією повноваження.
Також, розділом 4 Інструкції заступника начальника та начальника вищевказаних відділів САД у Рівненській області, передбачають відповідальність ОСОБА_4 за: неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов`язків, що передбачені посадовими інструкціями, - в межах визначених чинним законодавством України про працю;відповідність завізованих ним об`ємів робіт щодо кількості та якості;недостовірність даних, які подаються керівництву Служби, органам державної виконавчої влади, Укравтодору, установам і організаціям;завдання матеріальної шкоди в межах, визначених чинним законодавством України.
Окрім того, згідно з положеннями ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд.
Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат.
У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює авторський або технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.
Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.
Окрім безпосередніх посадових обов`язків, що покладаються на осіб, відповідальних за здійснення технічного нагляду, на таких осіб розповсюджується положення постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, якою затверджено «Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури» (далі Порядок).
Так, пунктом 5 Порядку визначено повноваження осіб, що здійснюють технічний нагляд, зокрема: 1) проводять перевірку: наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду; 2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками; 3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів; 4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів; 5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками; 6) беруть участь у проведенні перевірки: робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам; органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю.
Відповідно до п. 6 Порядку, особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника:
1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт;
2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів;
3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування;
4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду;
5) зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.
Згідно п. 7 Порядку у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.
Таким чином, виходячи з вищезазначених повноважень, ОСОБА_4 , перебуваючи у період липня 2020 року травня 2021 року на посадах заступника начальника та начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту САД у Рівненській області, начальника відділу технічного контролю та нових технологій САД у Рівненській області, а також як учасник групи технічного нагляду від Замовника за об`єктом «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426 протяжністю 6 км», обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, тобто, згідно з ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України та відповідно до п. 1 примітки до ст. 364 КК України є службовою особою, оскільки наділений організаційно-розпорядчими функціями за спеціальним повноваженням.
11.10.2019 між Службою автомобільних доріг у Рівненській області (далі Замовник) в особі начальника ОСОБА_9 та Відкритим акціонерним товариством «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» (далі Підрядник) в особі генерального директора ОСОБА_10 укладено договір №24 (далі договір №24) на виконання робіт (ДК 021:2015-45233000-9 Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг) «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426 протяжністю 6 км» (далі Об`єкт).
Відповідно до п. 1.1 Договору № 24 Підрядник бере на себе зобов`язання своїми силами (та залученими силами, у разі залучення субпідрядних організацій) і засобами, на власний ризик виконувати роботи (ДК 021:2015-45233000-9 Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг) об`єкту відповідно до затвердженої проектної документації та в обумовлені договором терміни, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити вартість виконаних належним чином робіт в межах бюджетного зобов`язання за наявності відповідних бюджетних асигнувань.
За змістом п. 2.3 Договору № 24 Замовник здійснює технічний нагляд за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів вимогам, встановленим у нормативній та проектній документації. Контроль Замовника за якістю робіт, матеріалів, устаткування буде здійснюватися згідно розділу 8 ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва», ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги». Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво» (зі змінами) та наказу Державного агентства автомобільних доріг України від 21.01.2017 №7 «Про забезпечення якості при виконанні дорожніх робіт».
Згідно пункту 2.4 Договору № 24 Замовник здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягам робіт відповідно до частини першої статті 849 Цивільного кодексу України та в порядку, передбаченому цим договором. Замовник має право контролювати якість і обсяг матеріальних ресурсів до моменту їх використання для виконання робіт та в процесі їх виконання на об`єкті.
У разі виявлення порушень будівельних норм і правил, інших нормативних документів та вимог проектної документації замовник має право видати підряднику припис про усунення допущених недоліків і не приймає виконані роботи до усунення допущених недоліків, а за необхідності про призупинення робіт (п. 2.5 Договору № 24).
Пунктом 3.1 визначена ціна Договору № 24 та становить 745999000,00 грн (з ПДВ) за рахунок коштів державного, місцевого бюджетів та інших джерел фінансування.
Договірна ціна є динамічною та може бути уточнена протягом всього строку будівництва (п. 3.2 Договору № 24).
Відповідно до п. 4.1.1 Договору № 24 розрахунки проводяться Замовником Підряднику після підписання сторонами «Актів приймання виконаних будівельних робіт» (форма №КБ-2в) і «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма №КБ-3), складені у відповідності з положенням чинних нормативних документів, які складаються підрядником і подаються для підписання інженеру-консультанту та замовнику не пізніше як за 5 робочих днів до кінця звітного місяця або поетапної оплати замовником виконаних робіт.
Термін виконання робіт з 11.10.2019 по 31.12.2022 (п.5.1 Договору № 24).
Підпунктом в) пункту 6.1.3 Договору № 24 встановлено інші обов`язки Замовника здійснювати технічний нагляд за відповідністю якості виконаних робіт діючим нормативним документам.
Пунктом 10.1 Договору № 24 встановлено, що договір набирає чинності з моменту підписання і діє по 31.12.2022, але в будь-якому разі до повного виконання сторонами своїх зобов`язань.
Додатком № 1 до Договору № 24 надано технічну специфікацію, якою визначено, що роботи здійснюються за рахунок спеціального фонду державного бюджету за бюджетною програмою 3111210 «Розвиток автомобільних доріг загального користування державного значення за маршрутом Північний об`їзд міста Рівного».
Виконані роботи оформлені актами приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ-3), на підставі яких проводилась оплата.
Фінансування робіт здійснювалось за рахунок видатків із спеціального фонду державного бюджету за КПКВК 3111210 «Розвиток автомобільних доріг загального користування державного значення за маршрутом Північний об`їзд міста Рівного» КЕКВ 3210 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)».
В рамках міжнародних угод будівельні роботи виконуються представництвом підрядника в Україні, зокрема Товариством з обмеженою відповідальністю «Белавтодор-Україна» (далі ТОВ «Белавтодор-Україна).
ТОВ «Белавтодор-Україна» є уповноваженою стороною в Договорі про спільну діяльність в будівництві від 17.07.2017 б/н від свого імені і від імені інших сторін цього договору, а також довіреності, виданої ВАТ «Дорожньо-будівельний трест № 2 м. Гомель» від 01.08.2017, посвідченої нотаріусом Гомельського нотаріального округу ОСОБА_11 , зареєстрованого в реєстрі за № 12-128, в особі директора ТОВ «Белавтодор-Україна» ОСОБА_12 .
За даними актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма №КБ-2в) та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (примірна форма №КБ-3) по об`єкту відповідно до договору від 11.10.2019 № 24, виконано будівельних робіт за період з 07.07.2020 по 28.05.2021 на суму 355140 328,87 гривень.
Водночас, ОСОБА_4 в період з 14.07.2020 по 06.05.2021, будучи службовою особою, діючи зі злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був та міг їх передбачати, маючи реальну можливість їх виконувати належним чином, будучи достовірно обізнаним із порядком здійснення технічного нагляду, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, маючи реальну можливість виконати їх належним чином, в порушення вимог ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», абзацу 1 розділу 5 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903, посадових обов`язків, визначених розділами 2 та 4 посадових інструкцій, затверджених 23.03.2020, не забезпечив належний контроль при здійсненні технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об`єкті «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426 протяжністю 6 км» (згідно ДК 021:2015-45233000-9 Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг) на виконання договору № 24 від 11.10.2019.
Зокрема, отримавши проекти підписаних від імені ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» первинних облікових документів з недостовірними відомостями, а саме актів про вартість виконаних будівельних робіт примірної форми №КБ-2в, до яких Підрядником включено завищену вартість транспортування піску природного, рядового за вказаним договором на загальну суму 975 314,04 грн з ПДВ, ОСОБА_4 , діючи як уповноважена особа від Замовника робіт по Об`єкту на здійснення технічного нагляду, неналежно виконуючи своїх службові обов`язки та повноваження, не вжив заходів щодо перевірки відповідності фактично виконаних Підрядником будівельних робіт в частині відстані транспортування піску до об`єкту будівництва, за наступними актами №КБ-2в: актом № 17 від 14.07.2020 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2020 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 7; найменування робіт і витрат перевезення піску на 32 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 8; кількість 31664 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 86252,74 грн. з ПДВ; актом № 20 від 14.07.2020 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2020 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 3; найменування робіт і витрат перевезення піску на 32 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 6; кількість 27824 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 75792,58 грн. з ПДВ; актом № 30 від 05.08.2020 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2020 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 4; найменування робіт і витрат перевезення піску на 35 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 2; кількість 2992 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 32600,83 грн. з ПДВ; актом № 59 від 22.12.2020 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2020 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 2; найменування робіт і витрат перевезення піску на 35 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 10; кількість 5514 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 60080,54 грн. з ПДВ; актом № 70 від 06.05.2021 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2021 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 5, 11; найменування робіт і витрат перевезення піску на 35 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 2; кількість 10753 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 175747,03 грн. з ПДВ; актом № 75 від 06.05.2021 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2021 року примірної форми №КБ-2в, в якому зазначено недостовірні дані в позиції 6; найменування робіт і витрат перевезення піску на 35 км.; обґрунтування (шифр і № позиції нормативу) С311-35 варіант 2; кількість 33335,8 тонни, в частині відстані транспортування, фактично не виконано робіт на суму 544840,32 грн. з ПДВ.
Не виявивши невідповідності з фактично виконаними обсягами та кількістю виконаних будівельних робіт та використаних матеріалів із відомостями, вказаними в актах приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в, ОСОБА_4 рукописно підписав зазначені акти, наніс рукописний напис на кожен акт «Обсяги перевірив» та завірив відтиском печатки інженера технічного нагляду ОСОБА_4 , тим самим підтвердив факт виконання усього обсягу та кількості робіт та використаних матеріалів, у відповідності до обсягів, зазначених у актах.
Після цього, ОСОБА_4 , перебуваючи за місцем своєї роботи за адресою: вул. Героїв Поліції, будинок 19, м. Рівне, Рівненська область, в приміщенні САД у Рівненській області, передав зазначені акти керівнику групи технічного нагляду за об`єктом ОСОБА_7 , який в свою чергу підписав та завіривши відтиском печатки передав вищевказані акти виконаних будівельних робіт примірної форми №КБ-2в керівникам САД у Рівненській області, якими було здійснено їх підписання та завірено відтиском печатки Служби автомобільних доріг у Рівненській області.
Як наслідок, в результаті неналежного виконання ОСОБА_4 своїх службових обов`язків, а також затвердження останнім вищезазначених актів приймання виконаних будівельних робіт примірної форми №К-2в без їх належної перевірки та співставлення з фактичними обсягами, з розрахункового рахунку САД у Рівненській області, код ЄДРПОУ 25894919 № НОМЕР_1 на розрахунковий рахунок представництва ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» № НОМЕР_2 , відкритий в АТ «Укрексімбанк», як оплата за виконання будівельних робіт, перераховано кошти в завищеному розмірі на загальну суму 975 314,04 грн, зокрема:
07.07.2020 згідно платіжного доручення №28 від 07.07.2020 перераховано 401475,43 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №6/06.07.20 ФКБЗ №6/07.07.20; ФКБ2в; в т.ч ПДВ-66912,57» та 21.07.2020 згідно платіжного доручення №12 від 21.07.2020 перераховано 47207 366,14 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №6/06.07.20 ФКБЗ №5/07.07.20; в т.ч ПДВ-7867894,36», з яких безпідставно сплачено 162045,32 грн (за актами № 17 та 20 від 14.07.2020);
05.08.2020 згідно платіжного доручення №17 від 05.08.2020 перераховано 15792 097,40 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №8/15.07.20 ФКБЗ №6/05.08.20, ФКБ2в/05/0820; в т.ч ПДВ-2632016,23», з яких безпідставно сплачено 32600,83 грн (за актом № 30 від 05.08.2020);
23.12.2020 згідно платіжного доручення №54 від 23.12.2020 перераховано 2509 639,88 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №13/23.12.20ФКБ2в№59/22.12.20; в т.ч ПДВ-418273,31», з яких безпідставно сплачено 60080,54 грн (за актом № 59 від 22.12.2020);
06.05.2021 згідно платіжного доручення №36 від 06.05.2021 перераховано 4595 961,00 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №15/23.03.21ФКБ2в №70/06.0521; в т.ч ПДВ-765993,50», з яких безпідставно сплачено 175747,03 грн (за актом № 70 від 06.05.2021);
06.05.2021 згідно платіжного доручення №39 від 06.05.2021 перераховано 10293 684,16 грн з призначенням платежу «3111020;3210;Б-во а/д від а/д дзнН25ГРС146+630 до а/д дзнТ-18-32-/Н-22/-Х-К/Н-25/ км 8+426; д24/11.10.19, ду №15/23.03.21ФКБ2в №75/06.0521; в т.ч ПДВ-1715614,50», з яких безпідставно сплачено 544840,32 грн (за актом № 75 від 06.05.2021).
В результаті неналежного виконання начальником відділу технічного контролю та нових технологій САД у Рівненській області ОСОБА_4 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, Службі автомобільних доріг у Рівненській області заподіяно шкоду на загальну суму 975 314,04 грн з ПДВ, що згідно з п. 4 примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.
08.08.2025 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянину України, уродженцю міста Корець, Рівненської області, зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючому за адресою: АДРЕСА_2 , начальнику відділу технічного контролю та нових технологій Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Рівненській області, раніше не судимому, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.
Правова кваліфікація злочину у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам окремої юридичної особи, тобто кримінальне правопорушення (злочин), передбачений ч.2 ст.367 КК України.
Причетність підозрюваного до вчинення вищевказаного кримінального правопорушення підтверджується зібраними під час досудового розслідування матеріалами та доказами, а саме: Наказом про призначення ОСОБА_4 на посаду заступника начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту САД у Рівненській області № 11-К від 23.03.2020; наказом про призначення ОСОБА_4 на посаду начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту САД у Рівненській області № 26-К від 31.07.2020; наказом про призначення ОСОБА_4 на посаду начальника відділу технічного контролю та нових технологій САД у Рівненській області № 39-К від 14.12.2020; посадовою інструкцією від 23.03.2020 №167 заступника начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту САД у Рівненській області; посадовою інструкцією від 23.03.2020 №166 начальника відділу будівництва, реконструкції та капітального ремонту САД у Рівненській області; кваліфікаційним сертифікатом Серії АТ №005688 від 18.05.2016 відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури - інженера технічного нагляду ОСОБА_4 ; наказом начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області від 25.03.2020 №43 «Про здійснення технічного нагляду»; договором №24 від 11.10.2019, укладеного між САД у Рівненській області та ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №2 м. Гомель» по об`єкту «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426»; протоколом огляду від 12.10.2023 в ході якого встановлена реальна відстань від Здовбицького родовища піску та об`єкту «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426»; протоколом огляду від 09.10.2023 в ході якого встановлена реальна відстань від Малолюбашівське родовища піску та об`єкту «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426»; довідка спеціаліста Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 25.10.2024; висновок судово-економічної експертизи від 10.04.2025 №4698-Е; актами приймання виконаних будівельних робіт (форми №КБ-2в) №17 за липень 2020 року, №20 за липень 2020 року, №30 за серпень 2020 року, №39 за вересень 2020 року, №59 за грудень 2020 року від 22.12.2020, №70 за травень 2021 року від 06.05.2021, №75 за травень 2021 року від 06.05.2021 по об`єкту «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище-Рівне-Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32/Н-22/-Ходоси-Кустин-/Н-25/км 8+426» за договором підряду від 11.10.2019; іншими матеріалами кримінального провадження в сукупності.
За таких умов, з точки зору достатності та взаємозв`язку обставин справи слід зазначити, що наявні у провадженні докази,свідчать про обґрунтованість підозри підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, оскільки об`єктивно зв`язують його з ним, тобто підтверджують існування фактів та інформації, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що підозрюваний міг вчинити дане правопорушення.
Беручи до уваги вищевикладене, виникла необхідність в обранні запобіжного заходу та покладення обов`язків на підозрюваного ОСОБА_4 , передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України.
Відповідно до ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбаченічастиною першоюцієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Разом зтим,у відповідностідо 177КПК України,слід зазначитиобставини,які свідчатьпро те,що наявніризики,що виправдовуютьзастосування запобіжногозаходу увигляді особистогозобов`язання,а саме,необхідністю запобігтиспробам останнього: переховуватисявід органівдосудового розслідуваннята/абосуду; знищити,сховати абоспотворити будь-якуіз речейчи документів,які маютьістотне значеннядля встановленняобставин кримінальногоправопорушення; незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні .
Також варто врахувати при обранні запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених устатті 177цього Кодексу, в сукупності всі обставини, у тому числі:
1) вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;
2) розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється, обвинувачується особа, або розмір доходу, в отриманні якого внаслідок вчинення кримінального правопорушення підозрюється, обвинувачується особа, а також вагомість наявних доказів, якими обґрунтовуються відповідні обставини.
Обґрунтування ризику, передбаченого п.1 ч.1 ст.177 КПК України, тобто переховуватися від органу досудового розслідування та/або суду, є те, що відповідно до ст. 12 КК України кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України відноситься до категорії нетяжких кримінальних правопорушень, однак відповідальність за вчинення якого передбачено безальтернативне покарання у вигляді позбавленням волі на строк від трьох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого. Тяжкість ймовірного покарання та суворість можливого вироку значно підвищують ймовірність ризику переховування від органів досудового розслідування та/або суду.
Обґрунтування ризику, передбаченого п.2 ч.1 ст.177 КПК України, тобто знищити, сховати та спотворити будь-яку із речей та документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, є те що в даному кримінальному провадженні всі докази, в тому числі речові, ще не відшукані і відповідно не дослідженні. Відтак, у разі не застосування відносно підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, останній будучи обізнаний про обставини кримінального правопорушення, матиме реальну можливість вчинити дії спрямовані на знищення, приховання або спотворення речей чи документів, що мають важливе значення для досудового розслідування та відомості, які в них містяться можуть бути доказами під час судового розгляду.
Обґрунтування ризику, передбаченого п.4 ч.1 ст.177 КПК України, тобто перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, є те, що ОСОБА_4 будучи обізнаний про коло осіб кому відомо, чи може бути відомо про обставини вчинення ним кримінального правопорушення, в тому числі, посадових осіб Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Рівненській області, спеціалістів Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області та експертів, що залучалися в ході досудового розслідування, шляхом умовлянь, вчинення тиску та/або будь-яким іншим чином вплинути на цих осіб та інших свідків у даному кримінальному провадженні, з метою, серед іншого, зміни показань, як під час досудового розслідування, так і в судовому розгляді, про обставини провадження.
Обрання запобіжного заходу та обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, необхідне з метою забезпечення дієвості запобіжного заходу, запобігання існуючим ризикам переховування від органів досудового розслідування чи суду, знищення, схову чи спотворення будь яких речей та документів, які мають істотне значення та незаконного впливу на свідків у цьому кримінальному провадженні, та ефективності здійснення кримінального провадження. Покладення на підозрюваного обов`язків дасть можливість органу досудового розслідування здійснювати контроль за його належною процесуальною поведінкою.
Для забезпечення явки підозрюваного до органу досудового розслідування та своєчасного проведення слідчих дій по кримінальному провадженню необхідно обрати запобіжний захід та застосувати обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України на підозрюваного ОСОБА_4 .
У судовому засіданні прокурор повністю підтримав клопотання, просив задоволити.
Підозрюваний ОСОБА_4 та його захисник в судовому засіданні не заперечував проти задоволення клопотання.
Заслухавши думку прокурора, підозрюваного, захисника, дослідивши надані матеріали кримінального провадження, оцінивши їх у сукупності з іншими доказами, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання підлягає до задоволення із наступних підстав.
Згідно ст.179КПК Україниособисте зобов`язанняполягає упокладенні напідозрюваного,обвинуваченого зобов`язаннявиконувати покладеніна ньогослідчим суддею,судом обов`язки,передбачені статтею194цього Кодексу.
Відповідно доч.5ст.194КПК України,якщо підчас розглядуклопотання прообрання запобіжногозаходу,не пов`язаногоз триманнямпід вартою,прокурор доведенаявність всіхобставин,передбачених частиноюпершою цієїстатті,слідчий суддя,суд застосовуєвідповідний запобіжнийзахід,зобов`язує підозрюваного,обвинуваченого прибуватиза кожноювимогою досуду абодо іншоговизначеного органудержавної влади,а такожвиконувати одинабо кількаобов`язків,необхідність покладенняяких буладоведена прокурором. Обов`язки, передбачені частиною п`ятою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців.
08.08.2025 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянину України, уродженцю міста Корець, Рівненської області, зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючому за адресою: АДРЕСА_2 , начальнику відділу технічного контролю та нових технологій Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Рівненській області, раніше не судимому, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.
Таким чином, оскільки слідчим та прокурором доведено наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України та наявність достатніх підстав вважати, що існують ризики, передбачені ч.1 ст.177 КПК України, а саме те, що підозрюваний може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні.
А тому, враховуючи вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваною кримінального правопорушення, тяжкість покарання, що загрожує у разі визнання винним, вік, стан здоров`я, майновий стан, слідчий суддя вважає, що у відповідності до ч.4 ст.194 КПК України, щодо підозрюваної слід обрати запобіжний захід у виді особистого зобов`язання. Саме цей запобіжний захід забезпечить виконання підозрюваною процесуальних обов`язків та попередить вчинення нею дій, передбачених ч.1 ст.177 КПК України.
При цьому, із врахуванням ч.1 ст.179 КПК України, слідчий суддя покладає на підозрюваного ОСОБА_4 обов`язки: прибувати до слідчого, прокурора у даному кримінального провадженні чи/або суду, за першою вимогою; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.131-132, 176-178, 179, 184, 186, 193, 194, 196 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задоволити.
Застосувати відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України запобіжний захід у виді особистого зобов`язання.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_4 на строк до 08 жовтня 2025 року, обов`язки, передбачені ст.194 КПК України, а саме: прибувати до слідчого, прокурора у даному кримінального провадженні чи/або суду, за першою вимогою; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи.
Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_4 щов разіїх невиконаннядо ньогоможе бутизастосований більшжорсткий запобіжний захід і може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Ухвала слідчого судді підлягає виконанню негайно після її оголошення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_13
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2025 |
Оприлюднено | 15.08.2025 |
Номер документу | 129501861 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання |
Кримінальне
Рівненський міський суд Рівненської області
Денисюк П. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні