22/431
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
21.12.06 р. Справа № 22/431
Суддя господарського суду Донецької області Волошинова Л. В.
при секретарі судового засідання Прядці І. М.
розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрпромресурс” м. Краматорськ
до відповідача 1: Державної податкової інспекції у м. Краматорську;
до відповідача 2: Головного Управління Державного казначейства України у Донецькій області
про стягнення бюджетної заборгованості з податку на додану вартість в сумі 399 806,10 грн.
за участю
прокурора:
представників:
від позивача: Фінк О. Е. – за довір.
від відповідача 1:Крижанівська В. В., Кравченко О. Ю. – за довір.
від відповідача 2: Шуляченко І. О. – за довір.
третя особа
СУТЬ СПРАВИ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю „Укрпромресурс” м. Краматорськ, звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до Державної податкової інспекції у м. Краматорську та Управління Державного казначейства у Донецькій області про стягнення з Державного бюджету України бюджетної заборгованості з податку на додану вартість в сумі 399 806,10 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на податкові декларації з податку на додану вартість за березень, червень, липень, жовтень 2004 р., березень, серпень – грудень 2005 р., січень – жовтень 2006 р.
Відповідач 1, Державна податкова інспекція у м. Краматорську, проти позову заперечує, посилаючись на непідтвердженість факту сплати податку на додану вартість по всьому ланцюгу постачальників.
У зв'язку з тим, що відповідно до наказу Державного казначейства України від 12.07.2006 р. № 343-к Управління Державного казначейства у Донецькій області було реорганізоване в Головне Управління Державного казначейства України у Донецькій області, ухвалою від 21.12.2006 г. Господарський суд Донецької області здійснив процесуальне правонаступництво.
Відповідач 2, Головне Управління Державного казначейства України у Донецькій області, проти позову заперечив, посилаючись на Порядок відшкодування податку на додану вартість, затверджений спільним наказом Державної податкової адміністрації України та Державного казначейства України від 21.05.2001 р. № 200/86, і зазначив, що відшкодування податку на додану вартість з Державного бюджету України здійснюється органами Державного казначейства України за висновками податкових органів або за рішенням суду.
У зв”язку з тим, що відповідні висновки від Державної податкової інспекції у м. Краматорську не надходили, підстав для здійснення відшкодування не виникло.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд ВСТАНОВИВ:
Відповідно до податкових декларацій та уточнюючих розрахунків Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрпромресурс” м. Краматорськ з податку на додану вартість за березень, червень, липень та жовтень 2004 р., позивачем було заявлено до відшкодування 240 867 грн., в тому числі по періодах:
- березень 2004 р. – 31 731 грн. (відшкодування цієї суми мало здійснюватися після погашення податкових зобов'язань платника протягом трьох наступних звітних періодів шляхом перерахування в рахунок інших платежів);
- червень 2004 р. – 40 191 грн. (відшкодування цієї суми мало здійснюватися після погашення податкових зобов'язань платника протягом трьох наступних звітних періодів шляхом повного перерахування в рахунок інших платежів);
- липень 2004 р. – 93 170 грн. (відшкодування цієї суми мало здійснюватися після погашення податкових зобов'язань платника протягом трьох наступних звітних періодів шляхом повного перерахування в рахунок інших платежів);
- жовтень 2004 р. – 75 775 грн. (відшкодування цієї суми мало здійснюватися після погашення податкових зобов'язань платника протягом трьох наступних звітних періодів шляхом повного перерахування в рахунок інших платежів).
Як вбачається з акту позапланової документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрпромресурс” м. Краматорськ з питань обґрунтованості пред'явлення до відшкодування з бюджету сум податку на додану вартість за березень, червень, липень, жовтень, грудень 2004 р. від 18.03.2005 р. № 6/23-111-1-30791861, податковим органом порушень з боку позивача вимог Закону України „Про податок на додану вартість” при формуванні податкового кредиту, а також визначенні сум, належних до відшкодування, за березень, червень, липень та жовтень 2004 р. не виявлено.
За інформацією податкового органу, залишок невідшкодованих сум податку на додану вартість складає 194 401,10 грн., в тому числі по періодам:
- березень 2004 р. – 30 715,60 грн.;
- червень 2004 р. – 19 010,30 грн.;
- липень 2004 р. – 90 840,70 грн.;
- жовтень 2004 р. – 53 834,50 грн.
Підприємство факту часткового відшкодування йому податку на додану вартість не заперечує.
Станом на 21.12.2006 р. сума бюджетної заборгованості з податку на додану вартість по деклараціям за березень, червень, липень та жовтень 2004 р. складає 194 401,10 грн.
Відповідно до п. п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України “Про податок на додану вартість” від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР зі змінами та доповненнями (в редакції п. 7.7 ст. 7 Закону, яка була чинною до 01.06.2005 р., тобто на час формування підприємством податкового кредиту) суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-яким продажем товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду.
Згідно з п. п. 7.7.3 п. 7.7 ст. 7 Закону у разі коли за результатами звітного періоду сума, визначена згідно з підпунктом 7.7.1 цієї статті, має від'ємне значення, така сума підлягає відшкодуванню платнику податку з Державного бюджету України протягом місяця, наступного після подачі декларації.
Підставою для отримання відшкодування є дані тільки податкової декларації за звітний період.
Суми, що не відшкодовані платнику податку протягом визначеного у цьому пункті строку, вважаються бюджетною заборгованістю. На суму бюджетної заборгованості нараховуються проценти на рівні 120 відсотків від облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент її виникнення, протягом строку її дії, включаючи день погашення. Платник податку має право у будь-який момент після виникнення бюджетної заборгованості звернутися до суду з позовом про стягнення коштів бюджету та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у несвоєчасному відшкодуванні надмірно сплачених податків.
Відповідно до п. 4.1 Порядку відшкодування податку на додану вартість, затвердженого спільним наказом Державної податкової адміністрації України та Державного казначейства України від 02.07.1997 р. № 209/72 (в редакції наказу Державної податкової адміністрації України, Державного казначейства України від 21.05.2001 р. № 200/86) відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійснюється органами Державного казначейства України за висновками податкових органів або за рішенням суду.
У зв'язку з тим, що податковий орган доказів своєчасного формування та направлення до органів державного казначейства висновків про відшкодування Товариству з обмеженою відповідальністю „Укрпромресурс” м. Краматорськ податку на додану вартість по деклараціям за березень, червень, липень та жовтень 2004 р. не представив, доказів направлення заявлених в цих деклараціях до відшкодування сум податку на додану вартість в рахунок погашення інших платежів не надав, суд вважає, що позов в частині стягнення бюджетної заборгованості з податку на додану вартість в сумі 194 401,10 підлягає задоволенню.
За цих же підстав підлягає стягненню з Державного бюджету України бюджетна заборгованість з податку на додану вартість в сумі 56 678 грн., заявлена в декларації з податку на додану вартість за березень 2005 р. (залишок невідшкодованої суми).
Відповідно до податкових декларацій, уточнюючих розрахунків та розрахунків сум бюджетного відшкодування Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрпромресурс” м. Краматорськ з податку на додану вартість за серпень - грудень 2005 р. позивачем було заявлено до відшкодування 3 473 грн., в тому числі по періодах:
- серпень 2005 р. – 170 грн. (актом позапланової документальної перевірки від 03.11.2005 р. № 175/23-111-1-1-30791861 податковий орган зафіксував факт порушення підприємством вимог п. п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість”, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування за серпень 2005 р. на 62 грн. Матеріали справи свідчать про те, що підприємство проти цього факту не заперечує. Згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом перерахування на рахунок підприємства в установі банку);
- вересень 2005 р. – 1 037 грн. (згідно з поданими до податкового органу 19.10.2005 р. та 07.12.2006 р. заявами бюджетне відшкодування в сумі 1 037 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку);
- жовтень 2005 р. – 1 827 грн. (згідно з поданою до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 1 827 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку. Як вбачається з наявного в матеріалах справи акту позапланової перевірки від 16.12.2005 р. № 360/23-111-1-30791861, податковий орган підтвердив факт наявності у підприємства на відшкодування суми податку на додану вартість за жовтень 2005 р. лише у розмірі 1 694 грн.);
- листопад 2005 р. – 204 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 204 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку);
- грудень 2005 р. – 235 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 235 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку).
Підприємством при визначенні ціни позову зауваження податкового органу були враховані, в результаті чого до стягнення заявлено лише 3 278 грн.
Відповідно до податкових декларації, уточнюючих розрахунків та розрахунків сум бюджетного відшкодування Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрпромресурс” м. Краматорськ з податку на додану вартість за січень – жовтень 2006 р. позивачем було заявлено до відшкодування 145 866 грн., в тому числі по періодах:
- січень 2006 р. – 50 484 грн. (згідно з поданою 09.02.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 50 484 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку. Відповідно до акту позапланової перевірки від 17.03.2006 р. № 310/23-6-30791861 внаслідок порушення вимог п. п. 7.7.2 п. 7.7. ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість” підприємство зависило заявлену до відшкодування суму податку на додану вартість на 50 484 грн.
Як вбачається з листа Державної податкової інспекції у м. Краматорську від 29.03.2006 р. № 12701/10/23-6, податковий орган в подальшому погодився з правильністю визначення платником суми бюджетного відшкодування. Відповідне податкове повідомлення – рішення з цього приводу не приймалось);
- лютий 2006 р. – 185 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 185 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку);
- березень 2006 р. – 763 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 763 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку);
- квітень 2006 р. – 19 963 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 19 963 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку);
- травень 2006 р. – 32 301 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 32 023 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку);
- червень 2006 р. – 2 527 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 2 388 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку);
- липень 2006 р. – 15 635 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 15 635 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку);
- серпень 2006 р. – 125 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 125 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку);
- вересень 2006 р. – 23 673 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 23 673 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку);
- жовтень 2006 р. – 210 грн. (згідно з декларацією ця сума була заявлена до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів. Згідно з поданою 07.12.2006 р. до податкового органу заявою бюджетне відшкодування в сумі 210 грн. має бути перераховане на рахунок підприємства в установі банку).
З 01.06.2005 р. вступила в силу нова редакція п. 7.7 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість”.
Відповідно до підпунктів 7.7.1 та 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг);
б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Згідно з п. п. 7.7.4 п. 7.7 ст. 7 Закону платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників.
До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.
Відповідно до п. п. 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 Закону протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Факт проведення відповідних перевірок підтверджується матеріалами справи.
Разом із тим, доказів формування та направлення до органів державного казначейства відповідних висновків податковий орган суду не представив.
За таких обставин суд вважає, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю “Укрпромресурс” м. Краматорськ в частині стягнення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 53 323 грн. (податкові декларації з податку на додану вартість за серпень, вересень та жовтень 2005 р., січень 2006 р.) підлягає задоволенню.
Суд вважає, що Товариству з обмеженою відповідальністю “Укрпромресурс” м. Краматорськ у задоволенні позову в частині стягнення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 95 404 грн. повинно бути відмолено, оскільки огляд податкових декларацій з податку на додану вартість за листопад 2005 р., грудень 2005 р., лютий – жовтень 2006 р. свідчить про те, що визначені в них суми податку на додану вартість були заявлені підприємством до відшкодування шляхом зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів.
За приписами п. п. 7.7.3 п. 7.7 ст. 7 Закону платник податку може прийняти самостійне рішення про зарахування належної йому повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за наслідками звітного періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. При прийнятті такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних податкових періодів.
За таких обставин суд вважає, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю “Укрпромресурс” м. Краматорськ підлягає частковому задоволенню (в частині стягнення 304 517,10 грн.) з віднесенням судових витрат на відповідача 1 пропорційно розміру задоволених вимог.
На підставі викладеного, керуючись Законом України “Про податок на додану вартість”, ст. 33, 34, 44, 49, 82 – 85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрпромресурс” м. Краматорськ до Державної податкової інспекції у м. Краматорську та Головного Управління Державного казначейства України у Донецькій області про стягнення бюджетної заборгованості з податку на додану вартість в сумі 399 806,10 грн. задовольнити частково.
Стягнути з Державного бюджету України (відомості про відповідний бюджетний рахунок суду не представлені) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрпромресурс” (84301, м. Краматорськ, вул. Катеринича, 29/17, р/р 26003959968365 у Краматорському відділенні ПУМБ в м. Донецьк, МФО 335537, ЄДРПОУ 30791861) бюджетну заборгованість з податку на додану вартість в сумі 304 402,10 грн.
Стягнути з Державної податкової інспекції у м. Краматорську (84313, м. Краматорськ, б. Машинобудівників, 22) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрпромресурс” (84301, м. Краматорськ, вул. Катеринича, 29/17, р/р 26003959968365 у Краматорському відділенні ПУМБ в м. Донецьк, МФО 335537, ЄДРПОУ 30791861) судові витрати по сплаті державного мита в сумі 3 044,02 грн. та витрат на інформаційно – технічне забезпечення судового процесу в сумі 89,84 грн.
В інший частині позову відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя Волошинова Л.В.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2006 |
Оприлюднено | 30.01.2008 |
Номер документу | 1301508 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Волошинова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні