Герб України

Ухвала від 31.10.2025 по справі 440/11925/25

Полтавський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

31 жовтня 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/11925/25

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Бевза В.І.,розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ до Головного управління ДПС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування рішення, а саме просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Закарпатській області №334 від 13.08.2025 про припинення дії ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на право роздрібної торгівлі пальним №07020314202300015 терміном дії з 04.08.2023 по 04.08.2028 видану ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» на АЗС за адресою: Закарпатська область, Хустський район, село Гребля, вулиця без назви, будинок 341.

Підставою для звернення до суду позивач вважає порушення своїх прав у сфері публічно-правових відносин через безпідставне анулювання ліцензії.

16.09.2025 до суду надійшов відзив на позов, в якому представник відповідача просить суд розглядати справу № 440/11925/25 за правилами загального позовного провадження (у судовому засіданні у присутності відповідача).

19.09.2025 до суду надійшло клопотання відповідача, в якому він просить розгляд справи проводити в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 02.09.2025 про відкриття провадження витребувані докази як від позивача, так і від відповідача, а саме:

Зобов`язати Головне управління ДПС у Закарпатській області надати докази:

документи, що стали підставою для прийняття спірного рішення;

документи щодо порядку та підстав проведення перевірки;

документи на підставі яких був виданий наказ про проведення перевірки позивача (доповідні записки, листи ДПС України тощо);

надати докази направлення та вручення позивачу оспорюваного рішення у цій справі та пояснення яким чином направлялось відповідне оспорюване рішення;

надати докази відповіді на запит позивача, лист контролюючого органу від 26.08.2025 із усіма додатками;

надати докази направлення оспорюваного рішення в електронному кабінеті платника податку-позивача, відповідні квитанції.

Ухвалою суду від 30.09.2025 витребувані докази як від позивача, так і від відповідача, а саме:

Зобов`язати Головне управління ДПС у Закарпатській області надати докази:

докази направлення оспорюваного рішення в електронному кабінеті платника податку-позивача, відповідні квитанції із електронного кабінету платника податків.

Відповідач не надав наступні докази:

докази направлення оспорюваного рішення від 13.08.2025 в електронному кабінеті платника податку-позивача, відповідні квитанції про доставку такого рішення в електронний кабінет платника податку-позивача у строк визначений законом.

Суд ухвалою від 20.10.2025 витребував від відповідача докази направлення оспорюваного рішення від 13.08.2025 в електронному кабінеті платника податку-позивача, відповідні квитанції про доставку такого рішення в електронний кабінет платника податку-позивача, або письмове підтвердження відомостей про факт відсутності направлення оспорюваного рішення від 13.08.2025 в електронний кабінет платника податку-позивача у строки визначені законом;

надати відомості про РНОКПП керівника Головного управління ДПС у Закарпатській області.

Головне управління ДПС у Закарпатській області не надало зазначених відомостей та доказів.

Відповідно до п. 3 частитни 6 ст. 46 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" №3817-ІХ від 18.06.2024, орган ліцензування не пізніше наступного робочого дня за днем прийняття рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності направляє суб`єкту господарювання рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності в електронній формі у порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 49.4 статті 49 Податкового кодексу України (далі ПК України), платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".

Згідно із пунктом 42.4 статті 42 ПК України, листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому цього пункту, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, а також з фінансовими агентами у випадках, визначених цим Кодексом, здійснюється засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Документ, надісланий контролюючим органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику податків або фінансовому агенту, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та є доступним в електронному кабінеті.

Датою вручення платнику податків або фінансовому агенту документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків/фінансовому агенту. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків/фінансовому агенту вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків/фінансовому агенту вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків/фінансового агента рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків/фінансовому агенту (його представнику).

Пунктом 42.2 статті 42 ПК України встановлено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Згідно із пунктом 42.5 статті 42 ПК України, у разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до цього Кодексу, законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" без укладення відповідного договору. Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження. Платник податків стає суб`єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках:

отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків;

отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків;

отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи;

наявності в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи;

наявності в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв`язку зі смертю.

Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (пункт 42.6 статті 42 ПК України).

Пунктом 3 розділу І Наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2017 р. за № 942/30810, «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету» (далі Порядок №637) визначено, що технічний адміністратор Електронного кабінету - структурний підрозділ ДПС, який відповідно до функціональних повноважень здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення Електронного кабінету, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу такого програмного забезпечення, за його технічне і технологічне забезпечення, впровадження, функціонування, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду; здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до Електронного кабінету, відповідає за збереження та захист даних системи.

Оскільки Головне управління ДПС у Закарпатській області не надає відповідних доказів, то витребувати докази від Державної податкової служби України, як особи, що призначає відповідного керівника територіального органу ДПС та є адміністратором електронного кабінету.

Керуючись статтями 9, 77, 78, 12, 248, 256, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Учетверте витребувати докази від контролюючого органу ДПС - Державної податкової служби України:

Зобов`язати Державнуподаткову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393) надати електронні докази або відомості належним чином засвідчені у належній якості:

електронні докази направлення рішення Головного управління ДПС у Закарпатській області №334 від 13.08.2025 «Про припинення дії ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним» стосовно ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за реєстраційним номером 07070314202300015 за адресою провадження господарської діяльності: Закарпатська область, Хустський район, село Гребля, без назви вулиці, 341 в електронний кабінет платника акцизного податку-позивача (Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" код ЄДРПОУ 44702151), відповідну квитанції про доставку такого рішення в електронний кабінет платника акцизного податку-позивача, або письмове підтвердження відомостей про факт відсутності направлення цього рішення в електронний кабінет платника податку-позивача у строки та порядку визначені Законом України №3817-ІХ від 18.06.2024 та Податковим кодексом України;

надати відомості про РНОКПП керівника Головного управління ДПС у Закарпатській області відповідального за виконання ухвал суду у цій справі із дати відкриття провадження та направлення рішення Головного управління ДПС у Закарпатській області №334 від 13.08.2025 «Про припинення дії ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним» стосовно ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за реєстраційним номером 07070314202300015 в електронний кабінет платника акцизного податку-позивача (Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" код ЄДРПОУ 44702151).

У випадку ненадання доказів конторлюючим органом ДПС учетверте, суд розгляне процесуальне питання щодо необхідності процесуального примусу та постановлення окремої ухвали до щодо дій контролюючого органу з питань невиконання ухвал суду.

Строк надання доказів сторонами - п`ять днів з дня отримання цієї ухвали суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та окремо не оскаржується.

Головуючий суддя В.І. Бевза

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2025
Оприлюднено05.11.2025
Номер документу131474892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/11925/25

Рішення від 04.12.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

Ухвала від 25.11.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

Ухвала від 07.11.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

Ухвала від 31.10.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

Ухвала від 20.10.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

Ухвала від 22.09.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

Ухвала від 02.09.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

Ухвала від 29.08.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні