Дніпровський районний суд міста києва
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа №:755/5029/25
Провадження №: 1-кс/755/4190/25
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"14" листопада 2025 р. слідча суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчої СВ Дніпровського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12025100040000796 від 04.03.2025, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190, ч. 5 ст. 190, ч. 2 ст. 367 КК України,
в с т а н о в и л а :
слідча СВ Дніпровського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 , за погодженням прокурора Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_4 , звернулась до слідчої судді з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні у володінні Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що розміщується за адресою: АДРЕСА_1 .
Мотивуючи клопотання, слідча посилається на те, що слідчим відділом Дніпровського УП ГУНП у м. Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12025100040000796 від 04.03.2025, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190, ч. 5 ст. 190, ч. 2 ст. 367 КК України.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Крім того, згідно з п. 9 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» реєстраційна дія - державна реєстрація прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а також інші дії, що здійснюються державним реєстратором у Державному реєстрі прав, крім надання інформації з цього реєстру.
Таким чином, державним реєстратором є посадова особа, яка діє від імені держави, представляє її інтереси і наділяється владними повноваженнями щодо внесення відповідних записів до реєстрів.
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про нотаріат» нотаріат в Україні - це система органів і посадових осіб, на які покладено обов`язок посвідчувати права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняти інші нотаріальні дії, передбачені цим Законом, з метою надання їм юридичної вірогідності. Метою діяльності нотаріату є захист і охорона існуючих суб`єктивних прав та інтересів, а результатом нотаріальної діяльності - нотаріальний акт, як різновид правозастосовного юрисдикційного акта, який у свою чергу вже офіційно підтверджує (встановлює)об`єктивно існуючі факти, закріплює (окреслює) права чи обов`язки.
Згідно з ч. 2 ст. 1 Закону України «Про нотаріат» вчинення нотаріальних дій в Україні покладається на нотаріусів, які працюють в державних нотаріальних конторах, державних нотаріальних архівах (державні нотаріуси) або займаються приватною нотаріальною діяльністю (приватні нотаріуси).
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державним реєстратором є нотаріус як спеціальний суб`єкт, на якого покладені функції державного реєстратора речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Відповідно до ч.3 ст.18 КК України вбачається, що службовими особами визнаються, зокрема, особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється, серед іншого, законом.
Враховуючи наведене, під час реалізації функцій держави в частині державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державні нотаріуси перебувають в статусі службових осіб.
Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом ІНФОРМАЦІЯ_2 від 09 грудня 2009 року №1639/02 «Про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності по Київському міському нотаріальному округу ОСОБА_5 », відповідно до статті 23 Закону України «Про нотаріат» від 02 вересня 1993 року, Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності, затвердженого наказом ІНФОРМАЦІЯ_3 від 12.12.2008 за №2151/5, наказу ІНФОРМАЦІЯ_3 від 22.06.2007 за №411/5 «Про затвердження Змін до Граничної чисельності приватних нотаріусів у нотаріальних округах» зареєстровано приватну нотаріальну діяльність по Київському міському нотаріальному округу ОСОБА_5 (свідоцтво № 7243 від 08.01.2009).
15 грудня 2009 року ОСОБА_5 склала присягу нотаріуса, згідно з якою вона урочисто присягнула виконувати обов`язки нотаріуса чесно і сумлінно, згідно з законом і совістю, поважати права та законні інтереси громадян і організацій, зберігати професійну таємницю, скрізь і завжди берегти чистоту високого звання нотаріуса.
Так, 13.10.2021, перебуваючи за місцем здійснення нотаріальної діяльності за адресою: АДРЕСА_2 , приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу - державним реєстратором ОСОБА_5 прийнято від ОСОБА_6 , який діяв в інтересах ОСОБА_7 за довіреністю, заяву від 13.10.2021 № 48452454 про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:90:457:0014, розташовану за адресою: АДРЕСА_3 (реєстраційний номер нерухомого майна 2480215880000).
Згідно з відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень до вищевказаної заяви були додані наступні документи: роздруківка із загальнодоступного в мережі Інтернет веб-сайту «Ліга:Закон» (сформована за допомогою програмного забезпечення «Ліга:Закон») рішення ІV сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VI скликання від 24 грудня 2009 року № 1245/3314 "Про передачу громадянці ОСОБА_7 у приватну власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у АДРЕСА_3 ", яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,10 га, громадянці ОСОБА_7 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у АДРЕСА_3 ;
витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.10.2021 № НВ-9901985292021;
інформація з Єдиного реєстру боржників від 13.10.2021;
довіреність від 10.09.2021, посвідчена приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 , зареєстрована у реєстрі за № 525.
Також, приватним нотаріусом ОСОБА_5 отримано відомості з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.10.2021 № 50488914 (далі - Відомості з ДЗК).
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовідносини, пов`язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень врегульовані Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 №1952-IV (далі - Закон).
Згідно із вимогами законодавства, що діяло на момент вчинення реєстраційних дій приватним нотаріусом ОСОБА_5 , визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру прав.
Так, однією із засад державної реєстрації прав, встановленою пунктом 4 частини 1 статті 3 Закону є внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених Законом.
Відповідно до пунктів 2, 3 частини 3 статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, залишення заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень без руху, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення, а також під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, а також під час проведення державної реєстрації прав, які набуваються з прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником, крім випадків, коли державна реєстрація прав здійснюється у зв`язку із вчиненням нотаріальної дії та такі документи були надані у зв`язку з вчиненням такої дії.
Пунктом 4 частини 3 статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи.
Пунктом 5 частини 3 статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно, об`єкти незавершеного будівництва, майбутні об`єкти нерухомості та їх обтяження.
Пунктом 7 частини 3 статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав).
Водночас, пунктами 8 та 9 частини 3 статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав та реєстраційні справи у паперовій формі.
Відповідно до пункту 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (зі змінами) (далі - Порядок № 1127) державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком.
Частиною 3 статті 10 Закону, пунктом 12 Порядку № 1127 визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.
Так, частиною першою статті 22 Закону встановлено, що документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Пунктом 81-2 Порядку № 1127 визначено, що для державної реєстрації права власності та права постійного користування на земельну ділянку, права на яку набуваються шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у постійне користування із земель державної або комунальної власності, подається рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність чи надання у постійне користування або про затвердження документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки та передачу її у власність чи надання у постійне користування.
Відповідно до частини 8 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.
Згідно з пунктом 7 Порядку № 1127 для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом, іншими законами України та цим Порядком. У разі коли оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства.
Відповідно до пункту 81-1 Порядку № 1127 державна реєстрація прав на земельні ділянки, речові права на які набуто до 01.01.2013, проводиться у порядку, передбаченому статтею 29 Закону.
Згідно з частиною третьою статті 29 Закону державна реєстрація права власності на земельну ділянку, набутого за рішенням органу державної влади чи органу місцевого самоврядування та не оформленого в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться за умови встановлення факту відсутності відомостей про речові права інших осіб на таку земельну ділянку в Державному земельному кадастрі. Державна реєстрація речових прав на земельну ділянку, набутих та оформлених в установленому порядку до 01.01.2013, проводиться без подання заявником документа, на підставі якого набуто речове право, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку в Державному земельному кадастрі, у тому числі перенесеної із Державного реєстру земель, документів, що відповідно до законодавства, яке діяло до 01.01.2013, посвідчували право власності або право користування землею (земельними ділянками), а також книг записів (реєстрації) таких документів.
Водночас, досудовим слідством встановлено, що заявником, яким є ОСОБА_7 , від імені якої за довіреністю діяв ОСОБА_6 , не подано, а приватним нотаріусом ОСОБА_5 не витребувано оригінал рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 24.12.2009 № 1245/3314 "Про передачу громадянці ОСОБА_7 у приватну власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у АДРЕСА_3 " або його копії оформленої відповідно до норм чинного законодавства.
Разом з тим, рішенням ІНФОРМАЦІЯ_4 від 22.09.2011 № 147/6363 "Про відміну рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 24.12.2009 №1245/3314 «Про передачу громадянці ОСОБА_7 у приватну власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у АДРЕСА_3 " скасовано передачу громадянці ОСОБА_7 у приватну власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у АДРЕСА_3 , тим самим рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 24.12.2009 №1245/3314 вважається таким, що втратило свою чинність.
Так, пунктом 1 частини першої статті 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено, що розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором, зокрема у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.
Згідно з абзацом першим пункту 14 Порядку № 1127 у разі коли під час розгляду заяви встановлено наявність підстав, передбачених законом для зупинення розгляду заяви, державний реєстратор невідкладно приймає рішення щодо зупинення розгляду заяви. При цьому, державний реєстратор у строк, встановлений для державної реєстрації прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та невідкладно повідомляє про це заявника та у разі невиконання заявником зазначених у рішенні вимог у строк, встановлений у ч. 3 цієї статті, державний реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації прав (ч. 2 та ч. 5 ст. 23 Закону).
Статтею 24 Закону передбачено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо серед іншого, подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом (ч. 3), наявні суперечності між заявленим та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями (п. 5), після завершення строку, встановленого ч. 3 ст. 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав (п. 8).
За вищевикладених обставин, у порушення вимог статей 3, 10, 22, 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктів 7, 12, 14, 81-2 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, маючи відповідну освіту, теоретичні знання та практичні навички, фактичну можливість належним чином виконати покладені на неї обов`язки та повноваження, без будь-якого психічного та фізичного примусу, всупереч інтересам служби, діючи з непрямим умислом, не передбачаючи можливість настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинна була і могла їх передбачити, 18.10.2021 о 12 год. 12 хв., перебуваючи за адресою місця розташування робочого місця: АДРЕСА_2 , маючи повноваження зупинити розгляд заяви або відмовити у державній реєстрації у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством, не витребувавши оформлене належним чином рішення ІV сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 VI скликання від 24 грудня 2009 року № 1245/3314 та не перевіривши його чинність, провела державну реєстрацію права приватної власності на земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:90:457:0014, що за адресою: АДРЕСА_3 , за ОСОБА_7 , та внесла відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна за реєстраційним номером 2480215880000, внаслідок чого земельна ділянка була незаконно відчужена та фактично вибула із володіння ІНФОРМАЦІЯ_5 в особі ІНФОРМАЦІЯ_4 , чим спричинено майнової шкоди на загальну суму 7 842 100 (сім мільйонів вісімсот сорок дві тисячі сто) гривень, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на час вчинення кримінального правопорушення, та згідно з приміткою до ст. 364 КК України, вважається тяжкими наслідками.
Задля надання вигляду законності володіння, користування та розпорядження земельною ділянкою з кадастровим номером 8000000000:90:457:0014, після її незаконного вибуття з комунальної власності, остання декілька разів перепродувалась на користь ОСОБА_9 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 ».
29.10.2025 року громадянку України ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, а саме у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою свої службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.
Водночас, в ході досудового розслідування даного кримінального правопорушення слідчим СВ Дніпровського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 здійснено тимчасовий доступ до речей і документів, що перебувають у володінні Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_8 ».
Так, встановлено, що приватним нотаріусом - державним реєстратором
ОСОБА_5 укладено заяву про приєднання до Договору про надання послуг з підключення та забезпечення технічної підтримки користування Єдиним та Державними реєстрами №48-7243/кі/пн від 14.03.2017 року, у якій зазначила адресу свого робочого місця як АДРЕСА_2 .
Згідно відомостей ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 », приватний нотаріус - державний реєстратор
ОСОБА_5 для здійснення операцій в Реєстрі користується наступним логіном: « ІНФОРМАЦІЯ_10 ».
В свою чергу, від уповноважених представників ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » слідчим отримано роз`яснення про те, що 29 квітня 2020 Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову № 345 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення безперервного надання кваліфікованих електронних довірчих послуг у разі заміни надавача таких послуг», на виконання якої 29.05.2020 Центральним засвідчувальним органом внесено відповідні зміни до Довірчого списку кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг (далі - Довірчих список).
Внаслідок зазначених змін ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 », на базі якого як кваліфікований надавач електронних довірчих послуг функціонував «Акредитований центр сертифікації ключів органів юстиції України» (до 07.11.2018 мав статус акредитованого центру сертифікації ключів), з 14.05.2020 припинив надавати кваліфіковані довірчі послуги, а центральним засвідчувальним органом до Довірчого списку внесено відомості щодо зміни найменування юридичної особи надавача та замінено ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » на державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) (далі - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »).
Також, відповідно до спільного наказу ІНФОРМАЦІЯ_3 та ІНФОРМАЦІЯ_11 від 15.05.2020 № 1176/7/71 «Про передачу окремого індивідуально визначеного майна та деякі заходи для забезпечення захисту прав користувачів електронних довірчих послуг, що надавалися кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг державним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_8 »», відбувалася передача від ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » до ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » програмно-технічного комплексу та інших засобів, які входять до інформаційно-телекомунікаційної системи, що забезпечувала виконання ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » функцій, пов`язаних з наданням кваліфікованих електронних довірчих послуг.
Підсумовуючи зазначене вище, варто відзначити, що ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » не має ні повноважень, ні технічної можливості надати будь-які відомості чи документи стосовно надання/блокування/поновлення фізичним та юридичним особам кваліфікованих електронних довірчих послуг, а з усіх питань отримання/надання відомостей та інформації щодо наданих безпосередньо ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » кваліфікованих електронних довірчих послуг у період перебування у статусі кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг фізичним та юридичним особам (користувачам), слід звертатися до ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Тож, досудове слідство не володіє інформацією із використанням якого електронного ключа доступу державний реєстратор - ОСОБА_5 здійснила вхід в систему Державного реєстру речових прав на нерухоме майно при здійсненні 13.10.2021, час: 19:25:07, прийняття та реєстрації заяви про державну реєстрацію права власності під номером «48452454» щодо земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3 , кадастровий номер: 8000000000:90:457:0014 та під час реєстрації рішення про державну реєстрацію/ взяття на облік заяви про державну реєстрацію права власності із реєстраційним номером 48452454. від 18.10.2021 року.
У зв`язку із описаним вище, прошу надати відомості про електронний ключ (електронний підпис), за допомогою якого здійснювався вхід до Державного реєстру речових прав та прийняття відповідних рішень, із зазначенням власника цього ключа (прізвище, ім`я, по батькові, ідентифікаційний код, посада, найменування органу або установи, в якій він працює), реквізитів електронного сертифіката відкритого ключа (серійний номер, дата видачі та строк дії, назва центру сертифікації ключів, алгоритм підпису), ідентифікатора носія (токена, смарт-карти чи іншого пристрою), а також копію сертифіката відкритого ключа та логи його використання в момент здійснення входу й підписання дії у реєстрі, з фіксацією часу, IP-адреси, сесії доступу та підтвердженням чинності сертифіката на цей момент.
Необхідною інформацією, що матиме суттєве значення для доказування винуватості підозрюваної особи є також інформація щодо: повних журналів аутентифікації та авторизації, включно з усіма записами про спроби входу / виходу для облікових записів державного реєстратора ОСОБА_5 , рнокпп НОМЕР_2 , та пов`язаних адміністративних чи системних облікових записів, з точними часовими мітками у форматі YYYY-MM-DD HH:MM:SS + часовий пояс; журнали сесій, включно з ідентифікаторами сесій, токенами доступу (з маскуванням секретної частини за потреби), тривалістю сесії, IP-адресами джерел сесії доступу державного реєстратора до системи Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; інформацію, за допомогою якої можливо ідентифікувати зовнішню/внутрішню IP-адресу користувача Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, час підключення, призначення адреси, а також відповідні MAC-адреси та інші ідентифікатори технічних пристроїв, що використовувались для отримання доступу до системи Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; за наявності - відомості про геолокацію, які можна однозначно отримати з IP/міток (геоIP), ISP, ASN, reverse DNS, у період з 12.10.2021 по 19.10.2021, та з 04.03.2025 по 24.06.2025.
Клопотання просить розглядати без виклику осіб, у володінні яких знаходяться вищевказані документи, у зв`язку із тим, що виклик в судове засідання зазначених осіб може призвести до зміни або знищенню документів до яких планується здійснити тимчасовий доступ та до передчасного розголошення відомостей, які безпосередньо стосуються суті кримінального провадження та процесуальних дій, які заплановано провести з метою збирання доказів.
У судове засідання слідча СВ Дніпровського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 не з`явилася, проте подала заяву про розгляд клопотання без її участі.
Відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України судове засідання проводиться без виклику представника Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у володінні яких знаходяться документи, з наведених слідчою підстав.
Вивчивши клопотання, додані до нього документи, якими слідча обґрунтовує доводи клопотання, витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у межах якого подано до суду клопотання, слідча суддя дійшла такого висновку.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у ст. 161 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Згідно ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні є потреба у наданні тимчасового доступу до речей і документів.
Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що зазначені речі і документи знаходяться у володінні Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а також те, що такі докази мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використати як доказ відомості, що містяться у них і відсутність можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації, слідча суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання та необхідність його задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 26, 131-132, 159-166, 309, 310, 395 КПК України, слідча суддя
п о с т а н о в и л а :
клопотання слідчої СВ Дніпровського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12025100040000796 від 04.03.2025, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190, ч. 5 ст. 190, ч. 2 ст. 367 КК України - задовольнити.
Надати у розпорядження (забезпечити) слідчій СВ Дніпровського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 право тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що розміщується за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до:
- відомостей про електронний ключ (електронний підпис), за допомогою якого здійснювався вхід до Державного реєстру речових прав та прийняття відповідних рішень, із зазначенням власника цього ключа (прізвище, ім`я, по батькові, ідентифікаційний код, посада, найменування органу або установи, в якій він працює), реквізитів електронного сертифіката відкритого ключа (серійний номер, дата видачі та строк дії, назва центру сертифікації ключів, алгоритм підпису), ідентифікатора носія (токена, смарт-карти чи іншого пристрою), а також копію сертифіката відкритого ключа та логи його використання в момент здійснення входу й підписання дії у реєстрі, з фіксацією часу, IP-адреси, сесії доступу та підтвердженням чинності сертифіката на цей момент, у період часу з 12.10.2021 по 19.10.2021, та з 04.03.2025 по 24.06.2025 користувачем приватним нотаріусом-державним реєстратором, громадянином України ОСОБА_5 , рнокпп НОМЕР_2 ;
- повних журналів аутентифікації та авторизації, включно з усіма записами про спроби входу / виходу для облікового запису державного реєстратора ОСОБА_5 , рнокпп НОМЕР_2 , у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, та пов`язаних адміністративних чи системних облікових записів, з точними часовими мітками у форматі YYYY-MM-DD HH:MM:SS + часовий пояс, у період часу у період часу з 12.10.2021 по 19.10.2021, та з 04.03.2025 по 24.06.2025;
- журналів сесій, включно з ідентифікаторами сесій, токенами доступу, тривалістю сесії, IP-адресами джерел сесії доступу державного реєстратора ОСОБА_5 , рнокпп НОМЕР_2 , до системи Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у період часу з 12.10.2021 по 19.10.2021, та з 04.03.2025 по 24.06.2025;
- інформації, про IP-адресу користувача ОСОБА_5 , рнокпп НОМЕР_2 , час підключення, призначення адреси, а також відповідні MAC-адреси та інші ідентифікатори технічних пристроїв, що використовувались для отримання доступу до системи Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у період часу з 12.10.2021 по 19.10.2021, та з 04.03.2025 по 24.06.2025;
- за наявності - відомостей про геолокацію, які можна однозначно отримати з IP/міток (геоIP), ISP, ASN, reverse DNS, місця перебування користувача ОСОБА_5 , рнокпп НОМЕР_2 , час підключення до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у період з 12.10.2021 по 19.10.2021, та з 04.03.2025 по 24.06.2025.
Строк дії ухвали - два місяці з дня її постановлення.
Роз`яснити, особі, яка зазначена в ухвалі слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів, як володілець речей або документів, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії, з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Особа, яка зазначена в даній ухвалі слідчого судді, як володілець речей або документів, зобов`язана надати тимчасовий доступ до зазначених речей і документів вказаній особі за умови пред`явлення копії цього судового рішення.
Особа, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, зобов`язана залишити володільцю речей і документів опис речей і документів, які були вилучені на виконання ухвали слідчого судді, або ж на вимогу останнього залишено копію вилучених документів.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, однак заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідча суддя: ОСОБА_1
| Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
| Дата ухвалення рішення | 14.11.2025 |
| Оприлюднено | 26.11.2025 |
| Номер документу | 132019902 |
| Судочинство | Кримінальне |
| Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Левко В. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні