А8/246-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
14.01.08р.
Справа № А8/246-07
Господарський суд Дніпропетровської області у складі суддів: Дубініна І.Ю. (головуючий), Ліпинського О.В., Чередко А.Є., розглянувши матеріали справи № А8/246-07
за позовом Відкритого акціонерного товариства “Дніпропетровський металургійний завод
ім. Петровського” (м. Дніпропетровськ)
до Державної екологічної інспекції Міністерства природи та охорони
навколишнього природного середовища України (м. Київ)
про визнання недійсним акту
Суддя Дубінін І.Ю.
Представники:
від позивача: Кривошеїна І.О. –нач. бюро (дов. № 250/3 від 02.01.08 р.)
Кочура С.В. –представник (дов. б/№ від 02.01.08 р.)
від відповідача: Тараненко В.М. - гол. спеціаліст (дов. № 10 від 08.08.07 р.)
Суть спору:
Позивач звернувся до відповідача з позовом про визнання протиправними та скасування рішень відповідача №№ 30 - 36 від 18.06.07 р. про тимчасову заборону (зупинення) з 05.08.07 р. експлуатації стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Позов мотивовано тим, що вказані рішення були прийняті з порушенням вимог чинного законодавства України.
Відповідач проти позову заперечує, вважає оскаржувані рішення правомірними та такими, що відповідають вимогам чинного законодавства, у зв'язку з чим просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Ухвалою господарського суду від 13.11.07 р. справу було прийнято до розгляду колегією суддів у складі: Дубінін І.Ю. (головуючий), Ліпинський О.В., Чередко А.Є.
По справі оголошувалась перерва з 13.12.07 р. по 14.01.08 р.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників сторін, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В :
Згідно доданому до матеріалів справи акту перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства від 12-19 квітня 2007 року, відповідачем було проведено на підприємстві позивача відповідну перевірку.
В ході вказаної перевірки, було встановлено факти викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря від 46 стаціонарних джерел без відповідного дозволу на викиди, а саме: вапнякове виробництво –джерело № 70 (барабан сушки піску); прокатний цех № 2 - джерело №106 (мала піч нагріву), джерело № 107 (велика піч нагріву); дільниця кольорового лиття –джерело № 175 (газополум'яна піч); відділення підготовки ізложниць –джерело № 176 (камерне сушило №№ 4,5); дільниця чавунного лиття –джерело № 179 (камерне сушило); джерело № 276 (збиральна дільниця, мала піч обжигу статорів).
У зв'язку з виявленням вищенаведених порушень 18.06.2007 року відповідачем було прийнято рішення №№ 30 - 36 про тимчасову заборону (зупинення) експлуатації вказаних стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без відповідного дозволу.
Згідно вимог ст. 10 Закону України “Про охорону атмосферного повітря”, підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 11 вказаного Закону, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, який видається територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я.
Статтею 12 цього ж Закону встановлено, що господарська діяльність, пов'язана з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря може бути припинена відповідно до законодавства.
Порядком обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища, затвердженим Постановою Верховної Ради України від 29 жовтня 1992 року №2751-ХІІ, передбаченою, що діяльність підприємств обмежується або тимчасово забороняється (зупиняється) у разі перевищення ними лімітів використання природних ресурсів, порушення екологічних нормативів, технологічних стандартів, а також вимог екологічної безпеки, зокрема: введення в дію підприємств, на яких не забезпечено в повному обсязі додержання екологічних вимог і виконання заходів, передбачених проектами на їх будівництво (реконструкцію); відсутності споруд, устаткування і пристроїв для очищення викидів і скидів або їх знешкодження, а також приладів контролю за кількістю і складом забруднюючих речовин та характеристиками шкідливих факторів на підприємствах, діяльність яких пов'язана з шкідливим впливом на навколишнє природне середовище, або порушення правил експлуатації зазначених споруд, устаткування, пристроїв і приладів, використання природних ресурсів, викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, складування, захоронення, зберігання або розміщення виробничих, побутових та інших відходів без відповідних дозволів; перевищення гранично допустимих чи тимчасово узгоджених викидів і скидів забруднюючих речовин в навколишнє природне середовище, рівнів акустичного, електромагнітного, іонізуючого та іншого шкідливого впливу фізичних факторів, біологічного впливу та радіоактивного забруднення, тощо.
Як вбачається з матеріалів справи, 08.05.01 року позивачеві було надано дозвіл №120016 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, строком до 15.04.03 року, термін дії якого було продовжено приписом відповідача від 24.12.04 р. на строк до кінця 2-го кварталу 2008 року. При цьому спірні джерела викидів, в зазначеному дозволі відсутні, відповідних доказів суду не надано.
Як встановлено судом вище, оскаржувані рішення були прийняті відповідачем у зв'язку з виявленням факту викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря від 46 стаціонарних джерел без відповідного дозволу.
Разом з тим, в акті перевірки відсутні будь-які посилання на обставини виявлення факту здійснення зазначеним устаткуванням позивача викидів забруднюючих речовин, що віднесені до Переліку найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, викиди яких в атмосферне повітря підлягають регулюванню, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1598 від 29.11.2001 року.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 71 КАСУ, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта власних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В порушення наведеної процесуальної норми, відповідачем не надано суду належних доказів (даних інструментального контролю, висновків експертних чи лабораторних досліджень), в підтвердження факту здійснення викиду в атмосферне повітря забруднюючих речовин, перелічених в Постанові КМУ № 1598 від 29.11.2001 року, устаткуванням позивача, яке визначено в акті перевірки та оскаржуваних рішеннях як стаціонарні джерела викиду.
Таким чином, відповідачем не доведено суду, викиди яких саме забруднюючих речовин на час проведення перевірки здійснювалися устаткуванням позивача, експлуатація якого була заборонена (зупинена) оскаржуваними рішеннями, та відповідно не довів необхідність отримання дозволу на викиди зазначеним устаткуванням відповідно до вимог Закону України „Про охорону атмосферного повітря”.
За вищенаведених обставин, оскаржувані рішення відповідача щодо заборони (зупинки) експлуатації стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без відповідного дозволу слід визнати необґрунтованими, що є підставою для задоволення позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, судові витрати у справі підлягають поверненню позивачу із Державного бюджету у встановленому розмірі –3 грн. 40 коп.
Керуючись Законом України „Про охорону атмосферного повітря”, ст.ст. 17, 21, 87, 89, 94, 98, 157, 158, 160-163, 186, 264 КАС України, господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Державної екологічної інспекції Міністерства природи та охорони навколишнього природного середовища України 18.06.07 р. №№ 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 про тимчасову заборону (зупинення) з 05.08.07 р. експлуатації наступних стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, які належать Відкритому акціонерному товариству “Дніпропетровський металургійний завод ім. Петровського”: джерело № 70 - барабан сушки піску; джерело №106 - мала піч нагріву, джерело №107 - велика піч нагріву; джерело № 175 - газополум'яна піч; джерело № 176 - камерне сушило №№ 4,5; джерело № 179 - камерне сушило; джерело № 276 - мала піч обжигу статорів.
Скасувати заходи забезпечення адміністративного позову, встановлені ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 26.07.07 р. по справі № А8/246-07.
Повернути позивачу з Державного бюджету витрати по сплаті державного мита в сумі 3 грн. 40 коп.
Постанова може бути оскаржена в порядку та в строки, передбачені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.
Головуючий І.Ю. Дубінін
Суддя О.В. Ліпинський
Суддя А.Є. Чередко
Постанова підписана 24.01.08р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2008 |
Оприлюднено | 05.02.2008 |
Номер документу | 1322715 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Дубінін І.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні