ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" листопада 2010 р. Справа № 2а-3717/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Панікара І.В.
при секретарі Бог усевич А.С.
за участю сторін:
представника позивач а - Раковецька Л.В.,
представника відпов ідача - Дроботов В.О.,
розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу
за позовом: Івано-Ф ранківського територіально го управління Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку
до відповідача: ТзОВ "Брокерська контора "Ста ніслав - Д"
про стягнення шт рафних санкцій в сумі 17850,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
25 жовтня 2010 року Держ авна комісія з цінних папері в та фондового ринку (надалі-п озивач) звернулася з адмініс тративним позовом до ТзОВ "Бр окерська контора "Станіслав - Д" (надалі - відповідач) про стя гнення штрафних санкцій в су мі 17850 гривень.
Позовні вимоги мотив овані тим, що відповідачем не сплачено штрафні санкції, за стосовані постановами Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку за № 89-ДМ від 18.02.2010 року та № 251-ДМ від 26.04.2010 ро ку, а саме постановами про нак ладення санкцій за правопору шення на ринку цінних папері в, встановлених Законом Укра їни “Про державне регулюванн я ринку цінних паперів в Укра їні”.
Представник позивача в судовому засіданні позовн і вимоги підтримав з підстав викладених в позовній заяві . Просив позов задовольнити п овністю.
Представник відповід ача в судовому засіданні поз овних вимог не визнав. Суду по дав письмове заперечення про ти позову, в якому зазначив, що позивачем подано позовну за яву із пропущенням процесуал ьних строків, визначених ста ттею 99 КАС України. Також зазн ачив, що на його думку, предста вник позивача не наділений в ідповідною процесульною діє здатністю для пре' явлення а дміністративного позову. Окр ім того вказав, що про розгляд справ про адміністративні п равопорушення, за наслідками яких винесені оскаржувані п останови, повідомлений не бу в, внаслідок чого, всупереч ви могам Правил розгляду справ про порушення вимог законода вства на ринку цінних папері в та застосування санкцій, бу в позбавлений права на участ ь у процесі прийняття рішенн я. З огляду на вищезазначене, просив позовну заяву залиши ти без розгляду.
Враховуючи, що ви щевказане заперечення, в час тині обгрунтування про залиш ення адміністративного позо ву без розгляду, по своїй суті , носило зміст клопотання, суд ом з цього приводу винесено у хвалу від 24.11.2010 року про відмову в його задоволені.
Щодо наявного сп ору, розглянувши матеріали с прави, вислухавши представни ка позивача та представника відповідача, дослідивши пода ні докази, суд приходить до пе реконання про обґрунтованіс ть позовних вимог з наступни х підстав.
У відповідності до ч астини другої статті 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Закон України “Про де ржавне регулювання ринку цін них паперів в Україні” 30.10.1996 N 448/96 -ВР визначає правові засади з дійснення державного регулю вання ринку цінних паперів т а державного контролю за вип уском і обігом цінних папері в та їх похідних в Україні.
Частиною 1 статті 5 Зак ону України “Про державне ре гулювання ринку цінних папер ів в Україні” встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Держ авна комісія з цінних папері в та фондового ринку. Інші дер жавні органи здійснюють конт роль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначен их чинним законодавством.
Положеннями статті 7 З акону України “Про державне регулювання ринку цінних пап ерів в Україні” визначено ос новні завданням Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку, зокрема якими є : формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та фу нкціонування ринку цінних па перів та їх похідних в Україн і, сприяння адаптації націон ального ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; с прияння розвитку ринку цінни х паперів; узагальнення прак тики застосування законодав ства України з питань випуск у та обігу цінних паперів в Ук раїні, розроблення пропозиці й щодо його вдосконалення.
Державна комісія з ці нних паперів та фондового ри нку відповідно до покладених на неї завдань: встановлює по рядок і реєструє саморегулів ні організації, що створюють ся особами, які здійснюють пр офесійну діяльність на ринку цінних паперів; встановлює в имоги та стандарти щодо обов 'язкового розкриття інформац ії емітентами та особами, які здійснюють професійну діяль ність на ринку цінних папері в, забезпечує створення інфо рмаційної бази даних про рин ок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; ро зробляє і організовує викона ння заходів, спрямованих на з апобігання порушенням закон одавства України про цінні п апери.
Відповідно до положе нь статті 8 Закону України “Пр о державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” Де ржавна комісія з цінних папе рів та фондового ринку має пр аво:
- здійснювати контрол ь за достовірністю і розкрит тям інформації, що надається емітентами та особами, які зд ійснюють професійну діяльні сть на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаці ями, та її відповідністю вста новленим вимогам;
- проводити самостійн о чи разом з іншими відповідн ими органами перевірки та ре візії фінансово-господарськ ої діяльності емітентів, осі б, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних п аперів, фондових бірж та само регулівних організацій;
- надсилати емітентам , особам, які здійснюють профе сійну діяльність на ринку ці нних паперів, фондовим біржа м та саморегулівним організа ціям обов'язкові для виконан ня розпорядження про усуненн я порушень законодавства про цінні папери та вимагати над ання необхідних документів в ідповідно до чинного законод авства;
- надсилати матеріали в правоохоронні органи стос овно фактів правопорушень, з а які передбачена адміністра тивна та кримінальна відпові дальність, якщо до компетенц ії комісії не входить наклад ення адміністративних стягн ень за відповідні правопоруш ення.;
- накладати адміністр ативні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чи нного законодавства на юриди чних осіб та їх співробітник ів, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної д іяльності на ринку цінних па перів.
Згідно змісту підпун кту 1.1. пункту 1 розділу ІІІ Поло ження про порядок складання та надання адміністративних даних щодо діяльності торго вців цінними паперами, затве рдженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку № 279 від 08.06.2004 року , зареєстрованого в Мін' юст і України за № 1122/9721 від 09.09.2004 року, торговець цінними паперами н адає квартальні дані до цент рального апарату Комісії не пізніше останнього дня місяц я, наступного за звітнім.
Частиною 1 пункту 7 ста тті 11 Закону України “Про держ авне регулювання ринку цінни х паперів в Україні” встанов лено відповідальність за неп одання, подання не в повному о бсязі інформації та/або пода ння недостовірної інформаці ї до Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у у розмірі до тисячі неопода ткованих мінімумів доходів г ромадян.
Статтею 11 Закону Украї ни “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні” визначено, що Державна ко місія з цінних паперів та фон дового ринку застосовує до ю ридичних осіб фінансові санк ції за невиконання або несво єчасне виконання рішень Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку або роз поряджень, постанов або ріше нь уповноважених осіб Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усун ення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у ро змірі від тисячі до п'яти тися ч неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян (п. 8 ст. 11 За кону).
Штрафи, накладені Дер жавною комісією з цінних пап ерів та фондового ринку, стяг уються у судовому порядку.
Стаття 12 Закону Україн и “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні” передбачає порядок накла дення штрафів за порушення ю ридичними особами правил дія льності на ринку цінних папе рів: штрафи, передбачені стат тею 11 цього Закону, накладають ся Головою Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку, членом Комісії, начал ьником відповідного територ іального органу або за його п исьмовим дорученням його зас тупником після розгляду мате ріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Про вчинення правопо рушення, зазначеного у статт і 11, уповноваженою особою Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку, яка йог о виявила, складається акт, як ий разом з поясненнями керів ника, іншої відповідальної п осадової особи та документам и, що стосуються справи, протя гом трьох робочих днів напра вляється посадовій особі, як а має право накладати штраф.
Посадова особа Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку приймає рішення про накладення штра фу протягом 10 робочих днів піс ля отримання документів, заз начених у частині другій ціє ї статті. Рішення про накладе ння штрафу оформляється пост ановою, що надсилається юрид ичній особі, на яку накладено штраф, та банківській устано ві, в якій відкрито поточний р ахунок цієї юридичної особи.
Згідно пункту 1 розділу VI Правил розгляду спр ав про порушення вимог закон одавства на ринку цінних пап ерів та застосування санкцій , затверджених рішенням Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку № 2272 від 1 1.12.2007 року, зареєстрованого в Мі н' юсті України за № 120/14811 від 12.02 .2008 року, справа про правопоруш ення щодо юридичної особи ро зглядається у присутності ке рівника та/або представника юридичної особи, яка притягу ється до відповідальності. П овноваження представника юр идичної особи, що притягуєть ся до відповідальності, засв ідчуються довіреністю, оригі нал або копія якої залучаєть ся до матеріалів справи. У раз і відсутності керівника або представника юридичної особ и справа про правопорушення розглядається за умови св оєчасного повідомлення юрид ичної особи про місце і час розгляду справи згідно з ви могами пункту 4 розділу V цих П равил.
Відповідно до пу нкту 4 розділу V вищевказаних П равил, уповноважена особа ви рішує питання, передбачені у пункті 1 цього розділу, визнач ає дату розгляду справи про п равопорушення та виносить по станову про це, яку надсилає ю ридичній особі, щодо якої пор ушено справу, не менше ніж за п'ять робочих днів до дати розгляду справи.
В судовому засіданн і встановлено, що уповноваже ною особою Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку стосовно ТОВ "Брокерс ька контора "Станіслав-Д", за п орушення вимог чинного закон одавства України на ринку ці нних паперів, винесено поста нову № 89-ДМ від 18.02.2010 року (штрафн а санкція в розмірі 850 гривень ) розпорядження про усунення порушень № 90-ДМ від 18.02.2010 року та постанову № 251-ДМ від 26.04.2010 року (ш трафна санція в розмірі 17000 гри вень).
Зокрема, винесенню по станови від 18.02.2010 року за № 89-ДМ п ередував акт № 15-ДМ від 05.02.2010 року про порушення на ринку цінни х паперів, згідно змісту яког о посадовою особою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку зафіксовано н енадання відповідачем адмін істративних даних за ІІІ ква ртал 2009 року. Вищевказаний акт направлено на адресу відпов ідача, що підтверджується су провідним листом від 05.02.2010 року за № 13/01/1603 та списком рекомендо ваних листів від цього ж числ а. Також, стосовно відповідач а складено постанову про роз гляд справи про правопорушен ня на ринку цінних паперів, ві дповідно до резолютивної час тини якої, останнього повідо млялося, про час, дату та місце розгляду справи про правопо рушення на ринку цінних папе рів по акту № 15-ДМ від 05.02.2010 року. В ищевказану постанову направ лено на адресу відповідача, щ о підтверджується супровідн им листом від 11.02.2010 року за № 13/01/1937 та списком рекомендованих ли стів від цього ж числа.
Не зважаючи на складе ний акт про порушення на ринк у цінних паперів № 15-ДМ від 05.02.2010 року та постанову №89-ДМ від 18.02.20 10 року, яка винесена за наслід ками розгляду даного акту, ві дповідач не усунув порушення законодавства про цінні пап ери та не надав адміністрати вних даних за ІІІ квартал 2009 ро ку, у зв»язку з чим позивачем 1 8.02.2010 року винесено розпорядже ння № 90-ДМ , згідно якого відпов ідача зобов»язано у термін д о 19 березня 2010 року надати: папе рову та електронну форму адм іністративних даних за ІІІ к вартал 2009 року відповідно до П оложення до загального відді лу центрального апарату Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку та пись мово проінформувати уповнов ажену особу Комісії про вико нання цього розпорядження до 23.03.2010 року. Вищевказане розпоря дження направлено на адресу відповідача, що підтверджуєт ься супровідним листом від 22.0 2.2010 року за № 13/01/2657 та списком реко мендованих листів від цього ж числа.
У визначений позивач ем термін, порушення на ринку цінних паперів відповідачем усунуте не було, що зафіксова но актом № 89-ДМ від 12.04.2010 року. Заз начений акт направлено на ад ресу відповідача, що підтвер джується супровідним листом від 12.04.2010 року за № 13/01/5411 та списко м рекомендованих листів від цього ж числа. Також, стосовно відповідача складено постан ову про розгляд справи про пр авопорушення на ринку цінних паперів від 15.04.2010 року, відпові дно до резолютивної частини якої, останнього повідомляло ся, про час, дату та місце розг ляду справи про правопорушен ня на ринку цінних паперів по акту № 89-ДМ від 12.04.2010 року. Вищевк азану постанову направлено н а адресу відповідача, що підт верджується супровідним лис том від 15.04.2010 року за № 13/01/5744 та спи ском рекомендованих листів в ід цього ж числа.
26.04.2010 року, враховуючи, щ о представник відповідача на розгляд справи про правопор ушення на ринку цінних папер ів по постанові від 15.04.2010 року н е з»явився, не усунув порушен ня законодавства про цінні п апери та не надав адміністра тивних даних за ІІІ квартал 200 9 року, позивачем винесено пос танову № 251- ДМ від 26.04.2010 року про накладення санкції за право порушення на ринку цінних па перів. Вищевказану постанову направлено на адресу відпов ідача, що підтверджується су провідним листом від 29.04.2010 року за № 13/01/6552 та списком рекомендо ваних листів від 30.04.2010 року.
Аналізуючи матеріали справи в їх сукупності, суд ді йшов висновку, що постанови Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку № 89-Д М від 18.02.2010 року та №251-Д від 26.04.2010 ро ку про накладення санкції за правопорушення на ринку цін них паперів, прийняті в поряд ку та у спосіб, визначений зак онодавством України, в тому ч ислі Законом України “Про де ржавне регулювання ринку цін них паперів в Україні”, Прави лами розгляду справ про пору шення вимог законодавства на ринку цінних паперів та заст осування санкцій, в судовому порядку не оскаржені, є обов' язковими для виконання.
Станом на момент розг ляду справи, відповідачем не сплачено штрафні санкції, на кладені за неподання адмініс тративних даних за 3 квартал 20 09 року на загальну суму 17850 грив ень.
Беручи до уваги те, що штраф до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі 17850 гривень від повідач у встановлені законо давством строки не сплатив; р ішення про його застосування не оскаржив, доказів погашен ня відповідачем зазначеної с уми станом на день розгляду ц ього спору не надано, суд прих одить до висновку про обґрун тованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягаю ть задоволенню у повному обс язі, шляхом стягнення з відпо відача 17850 гривень в судовому п орядку.
Згідно вимог частин и 2 статті 94 КАС України судові витрати в розмірі судового з бору, що понесені позивачем, с лід стягнути в його користь з відповідача.
На підставі ст. 124 Кон ституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з ТзОВ "Брок ерська контора "Станіслав - Д", код ЄДРПОУ 19396686, вул. Лугова, 3, с. М икитинці, м. Івано-Франківськ , в доход Державного бюджету У країни заборгованість в сумі 17850 гривень (сімнадцять тисяч в ісімсот п"ятдесят гривень).
Стягнути з ТзОВ "Брокерськ а контора "Станіслав - Д", код ЄД РПОУ 19396686, вул. Лугова, 3, с. Микити нці, м. Івано-Франківськ, в кор исть Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку, вул. Московська,8 корп.30, м.Ки їв-601, судовий збір в сумі 3,40 грн. (три гривні 40 копійок).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України, апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Суддя: /підпис/ Панікар І.В.
Постанова складена в повному обсязі 29.11.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2010 |
Оприлюднено | 12.01.2011 |
Номер документу | 13308140 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні