Постанова
від 29.10.2010 по справі 2а-9318/10/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сі мферополь, Автономна Республ іка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 жовтня 2010 р. (14:48) Справа №2а-9318/10/17/0170

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представників ст орін:

позивача - Терешко (Кочк аренко) В.О., довіреність від 29.06.10р. та від 18.10.10р., Любарської Г.В., довіреність від 10.08.10р.;

відповідача - Громаково ї Я.В., довіреність від 28.10.08р. № 7763/9/10-0, Черниш А.О., довіре ність від 22.10.08р. № 7776/9/110-0, Володьк іна С.А., довіреність від 19.08.09р . № 5904/9/10-0, розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу

за позовом Закритого акціо нерного товариства "Санаторі й "Золотий пляж"

до Державної податкової ін спекції у м. Ялта АР Крим

про визнання протиправним и дій відповідача щодо встан овлення порушення формуванн я позивачем податкового кред иту з ПДВ за грудень 2009 року, ві дображеного в акті невиїзної документальної перевірки № 584/15-2/02650593 від 02.03.2010 року.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адмініст ративного суду Автономної Ре спубліки Крим 22.07.10р. надійшов а дміністративний позов Закри того акціонерного товариств а "Санаторій "Золотий пляж" до Державної податкової інспек ції у м. Ялта про визнання прот иправними дій.

Ухвалою суду від 23.07.10р. відкри то провадження в адміністрат ивній справі. За результатам и підготовчого провадження с праву призначено до судового розгляду в судовому засідан ні 12.08.10р.

В судовому засіданні предс тавник позивача уточнив позо вні вимоги, та просив визнати протиправними дії відповіда ча щодо зменшення суми подат кового кредиту в розмірі 10945 гр н., що обумовлені висновками а кту невиїзної документально ї перевірки від 02.03.10р. № 584/15-2/026550593. По зовні вимоги обґрунтовано об меженням права позивача на ф ормування податкового креди ту та зменшення його розміру з порушенням порядку встано вленого Законом України від 03.04.97р. № 168/97 "Про податок на додану вартість".

Представник відповідача п озов не визнав просив у його з адоволенні відмовити. На спр остування доводів позивача п ослався на відсутність предм ету спору між сторонами, оскі льки податковими органами рі шення про зменшення податков ого кредиту позивачу не прий малось, а акт перевірки в яком у позивач вбачає порушення й ого права не носить обов' яз кового характеру.

У зв' язку з необхідністю д ослідити додаткові докази по справі, а також для надання ст оронами додаткових пояснень щодо предмету спору судом ог олошувались перерви в судово му засіданні до 07.09.10р., до 20.09.10р., до 24.09.10р., до 30.09.10р., до 21.10.10р. та до 29.10.10р.

Заслухавши представників сторін, дослідивши зібрані п о справі докази в їх сукупнос ті судом з' ясовано, що позив ач звернуся до окружного адм іністративного суду в порядк у п.1ч. 2 ст. 17 КАС України з позо вними вимогами до суб' єкту владних поноважень.

Позивач - суб' єкт господ арювання, юридична особа, зді йснює свою діяльність на під ставі Статуту, ідентифікацій ний код 02650593, знаходиться за адр есою: м. Ялта, смт. Курпати, Алуп кінське шосе, 2, свідоцтво плат ника податку від 01.07.03р. № 00511110.

Відповідач - суб' єкт вла дних повноважень, входить до системи органів державної п одаткової служби, діє на підс таві Положення про державну податкову інспекцію в районі , місті без районного поділу, р айоні в місті, міжрайонну, об' єднану державну податкову ін спекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекці ю, затверджене наказом Держа вної податкової адміністрац ії України від 25.06.08р. № 412, зареєст роване в Міністерстві юстиці ї України 11.07.08р. за № 633/15324, у своїй д іяльності керується Констит уцією України, законами Укра їни, іншими нормативно-право вими актами органів державно ї влади, а також рішеннями Вер ховної Ради Автономної Респу бліки Крим і Ради міністрів А втономної Республіки Крим, о рганів місцевого самоврядув ання з питань оподаткування, виданими у межах їх повноваж ень.

Справа розглядається судо м, відповідно до ч. 3 ст. 11 КАС Укр аїни у межах позовних вимог в изначених позивачем, з засто суванням процесуальних стро ків звернення до суду з позов ом в редакції ст. 99 КАС України , що діяла на час виникнення сп ірних правовідносин.

Судом достовірно встановл ено, що на підставі направлен ь від 31.05.10р. № 001483/275, від 14.06.10р. № 000010/295 ви даних ДПІ у м. Ялта, головним д ержавним ревізором інспекто ром відділу перевірок платни ків податків Управління пода ткового контролю юридичних о сіб ДПІ у м. Ялта Киян Т.М., г оловним державним ревізором -інспектором відділу перевір ок ризикових операцій Управл іння податкового контролю юр идичних осіб ДПІ у м. Ялта Тр ишкіною С.О., головним держа вним ревізором-інспектором в ідділу контрольно-перевіроч ної роботи Управління оподат кування фізичних осіб ДПІ у м . Ялта Левіною Н.В., головни м державним податковим ревіз ором-інспектором відділу по контролю за фінансовими уста новами та операціями в сфері ЗЕД ДПІ у м. Ялті Писклюк О.М ., на підставі ч.ч.1,2 ст. 11-1 Закон у України від 04.12.99р. № 509-ХІІ "Про д ержавну податкову службу в У країні" та відповідно до план у-графіку проведення перевір ок суб' єктів господарюванн я ДПІ у м. Ялті проведена виїзн а панова перевірка фінансово -господарської діяльності з питань дотримання позивачем у справі вимог податкового, в алютного та іншого законодав ства за період з 01.04.08р. по 31.03.10р. ві дповідно до затвердженого пл ану перевірки.

Перевірка проведена з відо ма директора ЗАТ "Санаторій "З олотий пляж" та в присутності головного бухгалтера. В журн алі реєстрації перевірок вчи нено відповідний запис.

За результатами перевірки складено акт від 23.06.10р. № 2852/23-1/02650593/15 1 у п. 6 якого, сторінка 66 акту, заз начено, що: "за результатами не виїзної документальної пере вірки (акт від 02.03.10р. № 584/15-2/026550593) в по рушення пп.7.2.6 п.7.2, пп. 7.5.1 п.7.5 ст. 7 Зак ону України "Про податок на до дану вартість" зменшено пода тковий кредит за грудень 2009р. н а суму ПДВ у розмірі 10945 грн. і ві дповідно зменшена сума ПДВ, я ка переноситься до складу по даткового кредиту наступног о звітного періоду (стр.22.2) у ро змірі 10945 грн. Підприємством у н аступній декларації з ПДВ за січень 2010р. не відкоригована с трока 22.2 у розмірі 10945 грн.".

Головним державним податк овим інспектором відділу адм іністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осі б ДПІ у м. Ялті, відповідно до п .1 ст. 11 Закону України від 04.12.90р. № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" та п.2.3. ч.3 "Мет одичних рекомендацій щодо по рядку взаємодії між підрозді лами органів державної подат кової служби України при орг анізації та проведенні перев ірок платників податків", зат верджених наказом ДПА Україн и від 27.05.08р. № 355, на підставі дета лізованої інформації щодо ре зультатів автоматизованого співставлення податкових зо бов' язань та податкового кр едиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, перевір ено Податкову декларацію з п одатку на додану вартість ЗА Т "Санаторій "Золотий пляж" за грудень 2009р. Перевірка провод илась протягом 15-18.02.10р

Про результати невиїзної д окументальної перевірки поз ивача зі сплати податку на до дану вартість за грудень 2009р. г оловним державним податкови м інспектором 02.03.10р. складено а кт № 584/15-2/026550593.

З акту перевірки від 02.03.10р. вб ачається, що податковим інсп ектором зауважено щодо непра вильного формування позивач ем розділу 2 "податковий креди т" Податкової декларації за г рудень 2009 року та Додатку № 5 до неї. Позивачем, на думку інспе ктора, зайво включені в звітн ій період по гр. 3 "період випис ки податкових накладних" под аткові накладні сумою ПДВ 10945,40 грн. від постачальників за пе ріоди, перевірені документал ьною перевіркою (від 05.09.08р. №2067/23-1/ 02650593/112). Згідно висновку акту в по рушення пп.7.2.6 п.7.2 ст. 7, пп.7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону України "Про податок н а додану вартість" позивачем завищено податковий кредит у сумі 10945 грн. і відповідно під лягає зменшенню сума ПДВ, яка переноситься до складу пода ткового кредиту наступного з вітного (податкового) період у (стр.22.2) у розмірі 10945грн.

З положень ст.11 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" органи держав ної податкової служби у випа дках та межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право зді йснювати документальні неви їзні перевірки (на підставі п оданих податкових деклараці й, звітів та інших документів , пов' язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов' язкових платежів) нез алежно від способу їх подачі ), а також планові та позаплано ві виїзні перевірки своєчасн ості, достовірності, повноти нарахування і сплати податк ів та зборів (обов' язкових п латежів), додержання валютно го законодавства юридичними особами, їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб' єктів підприємн ицької діяльності чи не мают ь такого статусу, на яких згід но із законами України покла дено обов' язок утримувати т а/або сплачувати податки і зб ори (обов' язкові платежі), кр ім Національного банку Украї ни та його установ.

Посадові особи органів дер жавної податкової служби, зг ідно ст. 15 Закону України "Про д ержавну податкову службу в У країні" здійснюють організац ійно-розпорядчі та консульта тивно-дорадчі функції, визна чені законодавством України .

З положень пп.4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закон у України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами" платник пода тків самостійно обчислює сум у податкового зобов' язання у податковій декларації, крі м випадків, коли їх донарахов ує контролюючий орган внаслі док виявлення за результатам и проведеної камеральної пер евірки арифметичних або мето дологічних помилок у поданій платником податків податков ій декларації, які привели до заниження або завищення сум и податкового зобов' язання .

Камеральною, відповідно до абз. 2 пп. "в", пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону № 2181-ІІІ, вважається перевірка, я ка проводиться контролюючим органом виключно на підстав і даних, зазначених у податко вих деклараціях, без проведе ння будь-яких інших видів пер евірок платника податків.

Податкові декларації прий маються без попередньої пере вірки зазначених у них показ ників. Відповідно до пп. 7.2 Пор ядку заповнення та подання п одаткової декларації з подат ку на додану вартість, затвер джений наказом ДПА України в ід 30.05.97р. № 166 "Про затвердження фо рми податкової декларації та Порядку її заповнення і пода ння", узгоджено Рішенням Комі тету Верховної Ради України з питань фінансів і банківсь кої діяльності від 14.06.05р. № 06-10/10-698, зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України від 09.07.97р. № 250/2054, зареєстровані в податков ій інспекції (адміністрації) декларації підлягають докум ентальній невиїзній (камерал ьній) перевірці.

За результатами перевірки робиться відповідний запис у розділі IV податкової деклар ації та складається Акт п ро результати документально ї невиїзної (камеральної) пер евірки податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь за формою, визначеною в дода тку 2 до цього Порядку.

Згідно абз. 4 пп. 7.2.8, п. 7.2, ст. 7 Зако ну України "Про податок на дод ану вартість" при проведенні документальної (планової аб о позапланової виїзної) пере вірки платник податку зобов' язаний забезпечити доступ по датковому інспектору до реєс тру податкових накладних та у разі ведення його в електро нному вигляді - надати носі й електронної інформації за власний рахунок. При цьому но сій електронної інформації п овинен зберігатися платнико м податку протягом строку да вності, встановленого законо м. Платник податку повинен ви користовувати будь-яку з най більш поширених операційних комп' ютерних систем в Укра їні за власним вибором, які бу дуть запропоновані централь ним податковим органом.

У разі коли сума податковог о зобов' язання розраховуєт ься контролюючим органом від повідно до ст. 4 Закону № 2181, таки й контролюючий орган відпові дно до п.6.1. ст. 6 Закону № 2181 надсил ає платнику податку податков е повідомлення, в якому зазна чаються підстави для такого нарахування, посилання на но рму податкового закону, відп овідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов' язань сум а податку чи збору (обов' язк ового платежу), належного до с плати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строк и їх погашення, а також попере дження про наслідки їх неспл ати в установлений строк та г раничні строки, передбачені законом для оскарження нарах ованого податкового зобов' язання (штрафних санкцій за ї х наявності), що оформлюються податковим повідомлення-ріш ення.

Податкове повідомлення по датковим органом за результа тами акту від 02.03.10р. про зменшен ня податкового кредиту позив ача, в порядку визначеному п.п . 3.1. Порядку направлення орган ами державної податкової слу жби України податкових повід омлень платникам податків та рішень про застосування штр афних (фінансових) санкцій, за твердженого наказом Державн ої податкової адміністрації України від 21.06.2001р. № 253, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 06.07.2001 р. за № 567/5758, не пр иймалось.

Акт перевірки є первинним д окументом та доказом встанов лених перевіркою фактів. Вис новки перевіряючих осіб не н осять обов' язкового характ еру для платника податку та к ерівника податкового органу , який вповноважений примати рішення щодо збільшення чи з меншення податкового кредит у.

Представники відповідача визнають дорадчий характер в исновків перевіряючих платн ику податків та з цих підстав вважають, що права позивача в ідповідачем необмежені та не властивих обов' язків у зв' язку з висновками акту у пози вача не виникло. Зобов' язан ь зі сплати податкових зобов ' язань або штрафних (фінанс ових) санкцій у зв' язку з нев ідповідним заповненням пода ткової звітності первинним б ухгалтерським документам в о бліковій картці позивача обо в' язкові нарахування подат кового органу відсутні. Одна к, не зважаючи на рекомендаці йних характер висновків доку ментальної невиїзної переві рки та відсутність рішень ві дповідача про зменшення пода ткового кредиту позивача на суму 10945 грн. висновки акту від 02.03.10р. у наступному акті планов ої перевірки від 23.06.10р. викладе но як порушення податкового законодавства та покладено в основу висновків планової п еревірки позивача.

З огляду на викладене суд за уважує, що оскільки податков им органом рішення щодо змен шення суми податкового креди ту не приймалось підстави вв ажати податковий кредит за г рудень 2010 року зменшеним відс утні. Таким чином суд приходи ть до висновку, що посадовими особами відповідача необґру нтовано обмежено право позив ача на самостійне формування податкового кредиту та вимо ги відповідача щодо зменшенн я позивачем податкового кред иту суперечать положенню под аткового законодавства.

Відповідно до положень ст. 1 9 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України. Оскільки дії відпов ідача зі зменшення позивачу суми податкового кредиту з п одатку на додану вартість за грудень 2009 року на суму 10945 грн. п роведені у порядок та спосіб , який невизначений чинним за конодавством, суд знаходить підстави для задоволення поз ову в повному обсязі.

Витрати понесені позиваче м зі сплати судового збору та документально підтверджені , відповідно до ч. 1 ст. 64 КАС Укра їни, підлягають відшкодуванн ю за рахунок коштів Державно го бюджету України.

В судовому засіданні 29.10.10р. пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови, її по вний текст виготовлено 02.11.10р.

Керуючись ст.ст. 159,160,161,162,163,186,254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції у м. Ялта Автономної Респу бліки Крим щодо зменшення су ми податкового кредиту подат ку на додану вартість за груд ень 2009 року в розмірі 10 945 грн. Зак ритому акціонерному товарис тву "Санаторій "Золотий пляж".

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Закри того акціонерного товариств а "Санаторій "Золотий пляж", в р ахунок відшкодування витрат понесених зі сплати судовог о збору - 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання пос танови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.

Суддя підпис О.В. Папуша

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.10.2010
Оприлюднено11.01.2011
Номер документу13313479
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9318/10/17/0170

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 29.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні