1/315
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.12.10 Справа № 1/315
За позовом Прокурора міста Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради, м. Луганськ
про стягнення 2975 грн. 49 коп.
С у д д я Зюбанова Н.М.
П р е д с т а в н и к и:
від позивача – Колядінцев М.А., дов. № И 01/03-30/5447/0/2-10 від 24.11.10;
від відповідача –не прибув;
Суть спору: про стягнення з відповідача 2902 грн. 85 коп. боргу з орендної плати та 72 грн. 64 коп. пені.
Відповідач відзив на позовну заяву не надав, його представник у судове засідання не прибув.
Учасників судового процесу було належним чином повідомлено про час та місце проведення судового засідання, тому судом з урахуванням вимог ст. 43 ГПК України створені всі необхідні умови для вирішення спору на принципах змагальності, рівності учасників процесу перед законом.
Неприбуття у судове засідання відповідача, який був належним чином повідомлений про час і місце проведення судового засідання не перешкоджає розгляду спору по суті згідно положень ст. 75 ГПК України, оскільки до повноважень господарських суддів не віднесено встановлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб –учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій.
Тому, направлення кореспонденції на адресу відповідача відповідно до інформації, що міститься в матеріалах справи, є належним доказом виконання господарським судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення судом певних процесуальних дій.
Розглянувши матеріали справи, додатково надані документи, вислухавши представника позивача, суд дійшов до наступного.
Так, 15.06.07 Луганською міською радою було прийняте рішення № 19/194 про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю “Луганське доріжне ремонтно-будівельне управління № 3” в оренду земельної ділянки за адресою: вул. Луначарського (в районі будинку № 33) під будівництво та розміщення будівлі торгового комплексу та благоустрій прилеглої території.
На підставі даного рішення 20.08.07 між сторонами по справі був укладений договір оренди землі, зареєстрований 01.11.07 за № 040740200257, за яким відповідач одержав в строкове платне користування земельну ділянку під благоустрій прилеглої території загальною площею 0,0215 га.
Пунктом 8 договору встановлено, що річна орендна плата встановлюється у розмірі 250 відсотків земельного податку (річного), який діє на момент укладання договору оренди земельної ділянки, у гривнях.
Також сторони дійшли згоди, що щороку станом на 1 січня поточного року річна орендна плата попереднього року індексується на коефіцієнт, який застосовується для індексації грошової оцінки земель, порядок проведення якої затверджений Кабінетом Міністрів України. Якщо розрахований згідно цього порядку коефіцієнт менше чи дорівнює одиниці, індексація орендної плати не проводиться (п. 9 договору).
У пункті 10 договору передбачено, що обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням індексу інфляції, який враховується при здійсненні індексації, яка проводиться у порядку, визначеному у п. 9 договору, а також з урахуванням інших змін розмірів земельного податку, що відбувається протягом терміну дії договору оренди.
Також сторони дійшли згоди, що орендна плата сплачується за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, у грошовій формі щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. (п. 11 договору).
Але зобов'язання за договором відповідачем не виконувались, внаслідок чого станом на вересень 2010 року виникла заборгованість в сумі 2902 грн. 85 коп., яку прокурор просить стягнути на користь позивача.
Встановивши фактичні обставини справи, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог прокурора.
Так, виконавчі органи Луганської міської ради, на підставі ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні”, стягують плату за землю, яка в повному обсязі надходить до місцевого бюджету.
Згідно до ст. 24 розділу "Права та обов'язки орендодавців та орендарів, захист їх прав” Закону України „Про оренду землі” орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати.
Відповідно до ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати орендну плату.
За ст. 2 Закону України „Про плату за землю” використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
За правилами статей 5, 15 Закону України „Про плату за землю” об'єктом плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у власності або у користуванні, у тому числі на умовах оренди, а суб'єктом плати за землю (платником) є власник землі і землекористувач.
Статтею 14 Закону України „Про систему оподаткування” передбачено, що плата (податок) за землю належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкові платежі).
Відповідно до статті 13 Закону України „Про оренду землі” договір оренди землі –це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Істотними умовами договору оренди землі, зокрема, є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (стаття 15 Закону України „Про оренду землі”).
Частинами 1-3 статті 21 Закону України „Про оренду землі” встановлено, що орендна плата за землю –це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України „Про плату за землю”)
Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки (стаття 13 Закону України „Про плату за землю”).
Статтею 14 цього закону встановлено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) (стаття 19 Закону України „Про плату за землю”).
Рішенням Луганської міської ради від 28.12.2007 № 28/10, яке було надруковано у газеті „Жизнь Луганська” від 27.02.08 № 9 (919) та від 02.04.08 № 14 (924), була затверджена нормативна грошова оцінка земель м. Луганська.
Статтею 5 Закону України "Про оцінку земель" встановлені види оцінки земель, які залежно від мети та методів проведення поділяються на: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок.
Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Згідно з частиною 1 статті 7 Закону України "Про плату за землю", ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у частинах п'ятій - десятій цієї статті та частині другій статті 6 цього Закону.
Зазначена у договорі земельна ділянка до таких винятків не відноситься.
Таким чином, нормативна грошова оцінка є складовою земельного податку, який встановлюється у відсотковому відношенні до неї та в розмірі якого визначена орендна плата у Договорі.
Отже, у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки змінюється відповідно і розмір земельного податку.
Оскільки сторони в договорі передбачили, що орендна плата обчислюється самостійно орендарем з урахуванням індексу інфляції, а також з урахуванням інших змін розмірів земельного податку, що відбувається протягом терміну дії договору оренди, то він повинен був враховувати зміни складових земельного податку, що як наслідок спричиняє і зміну його розміру, для обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку, яка надана відповідачу на підставі договору.
Як встановлено судом при розгляді справи, станом на час її слухання борг відповідачем сплачений повністю, що підтверджено наданою позивачем випискою з поточного рахунку за 01.12.10 про надходження коштів у сумі 10900 грн. 00 коп., з яких у рахунок сплати боргу по справі позивачем враховано 2902 грн. 85 коп.
Крім того, прокурором заявлено вимогу про стягнення пені за період з 01.05.10 по 31.10.10, яка складає 72 грн. 64 коп..
Пунктом 15 договору передбачено, що у разі невнесення орендної плати у строки, визначені договором, з орендаря справляється пеня за несвоєчасну сплату земельного податку від несплаченої суми за кожний день прострочення.
Згідно підпункту 16.4.1 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
У зв'язку з викладеним, вимоги про стягнення 16 грн. 51 коп. пені є обґрунтованими, підтвердженими належними доказами та підлягають задоволенню.
На суму боргу провадження у справі підлягає припиненню на підставі п. 1-1 ст. 80 ГПК України за відсутністю предмету спору.
Судові витрати підлягають стягненню з відповідача у відповідності до ст. 49 ГПК України на користь державного бюджету України, оскільки прокурор звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а борг сплачений після звернення з позовом 22.11.10 /згідно відмітки на позовній заяві/.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 44, 49, 75, 80 п. 1-1, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганське доріжне ремонтно-будівельне управління № 3», м. Луганськ, вул. 30 лєт Побєди, буд. 1а, кв. 57, ідент. код 32418791 :
- на користь Луганської міської ради, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, б.14, код 26070794 - 72 грн. 64 коп. пені , видати наказ позивачу;
- на користь державного бюджету України 102 грн. 00 коп. державного мита на п/р 31118095700006, МФО 804013, ОКПО 24046582, одержувач –УДК у м. Луганську ГУ ДКУ у Луганській області, банк –ГУДКУ у Луганській області, код бюджетної класифікації 22090200; витрати за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 236 грн. 00 коп. на п/р 31217264700006, банк ГУДКУ в Луганській області, одержувач УДК у м. Луганську, МФО 804013, ОКПО 24046582, код бюджетної класифікації 22050003, символ звітності банку 264, видати наказ державній податковій інспекції в Жовтневому районі м. Луганська.
3. На суму боргу провадження у справі припинити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Дата підписання повного рішення –13.12.10.
Суддя Н.М.Зюбанова
Помічник судді Г.А.Кравцова
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2010 |
Оприлюднено | 05.01.2011 |
Номер документу | 13316320 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Зюбанова Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні