Постанова
від 09.12.2010 по справі 2а-8903/10/18/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

09.12.10 Справа №2а-8903/10/18/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Лавренчук О.В., суддів К ушнової А.О., Сидоренко Д.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О ., розглянувши у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу за позовом

Товариства з обмеженою від повідальністю «Алп-Груп»

до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі, Держ авної податкової адміністр ації України

про скасування рішення та с понукання до виконання певни х дій,

За участю представники сто рін:

від позивача - Козін М.С. , паспорт серії НОМЕР_1.

від відповідача - Шилін В.С., посвідчення НОМЕР_2 .

Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю «Ал п-Груп» звернулося до Окружн ого адміністративного суду А Р Крим з адміністративним по зовом про скасування рішення комісії Державної податково ї інспекції м. Сімферополя (ві дповідно наказу Державної по даткової інспекції м. Сімфер ополя від 26.01.2010р. № 80) за актом № 438 /15-2 від 21.05.2010р. про анулювання реє страції платника податку на додану вартість; зобов'язанн я Державної податкової адмі ністрації України внести зап ис про скасування анулювання реєстрації ТОВ «Алп-Групп» у реєстрі платників податку н а додану вартість.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що ДПІ в м. Сімферополі в особі комісії, утвореної за наказом ДПІ в м. Сімферополі № 80 від 26.01.2010р., було складено акт «Про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість», за яким було встано влено відсутність юридичної особи - Товариства з обмежено ю відповідальністю «Алп-Груп » за юридичною адресою, що є по рушенням ст. 1 ч. 3, 6 ст. 9, ст.ст. 17, 19 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» від 15.05.2003р. № 755-IV (зі змінами та доповненнями) та встановлено порушення порядку реєстраці ї суб' єктів господарювання , визначеного Законом Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», а також по рядок обліку платників подат ків і зборів № 80 від 19.02.1998р., затве рдженого наказом ДПА Україн и; також встановлено відсутн ість у підприємства основних коштів, що не дає можливості п ідприємству здійснювати гос подарську діяльність відпов ідно до статуту підприємства . У зв' язку з чим комісія вирі шила анулювати реєстрацію пл атника податку на додану вар тість. З вказаним рішенням по зивач не погоджується, посил аючись на те, що він дійсно зна ходиться за адресою, вказано ю у свідоцтві про державну ре єстрацію юридичної особи та на даний момент статутний ка пітал ТОВ «Алп-Групп» внесен ий повністю.

Протоколом розподілу спра в між суддями Окружного адмі ністративного суду АР Крим с права була передана на колег іальний розгляд у складі гол овуючого судді Цикуренко А.С ., суддів Кушнової А.О., Сидорен ко Д.В.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 0 9.07.2010р. позовна заява була залиш ена без руху у зв'язку з невідп овідністю вимогам ч. 5 ст. 106 КАС України.

Після усунення позивачем н едоліків, зазначених в ухвал і Окружного адміністративно го суду АР Крим від 09.07.2010р. ухвал ою Окружного адміністративн ого суду АР Крим від 09.08.2010р. відк рито провадження в адміністр ативній справі та призначене попереднє судове засідання.

Уточнивши позовні вимоги, п озивач просить скасувати ріш ення комісії Державної подат кової інспекції м. Сімферопо ля (відповідно наказу Держав ної податкової інспекції м. С імферополя від 26.01.2010р. № 80) за акт ом № 438/15-2 від 21.05.2010р. про анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість; задовол ьнити клопотання про забезпе чення адміністративного поз ову шляхом зупинення дії ріш ення про анулювання реєстрац ії платника податку на додан у вартість, оформлене актом № 438/15-2 від 21.05.2010 року.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 09 .08.2010р. у задоволенні клопотанн я про забезпечення адміністр ативного позову шляхом зупин ення дії рішення про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість, оформ лене актом № 438/15-2 від 21.05.2010 року бу ло відмовлено.

У зв'язку з обранням судді Ц икуренко А.С. суддею Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду, було при значено проведення повторно го автоматичного розподілу.

Протоколом розподілу спра в між суддями було призначен о колегію суддів Окружного а дміністративного суду АР Кр им у складі головуючого судд і Лавренчук О.В., суддів Кушно вої А.О., Сидоренко Д.В. та прив ласнено номер 2а- 8903/10/18/0170.

Відповідач проти задоволе ння адміністративного позов у заперечував з причин, викла дених у запереченнях на адмі ністративний позов та просив у задоволенні адміністратив ного позову відмовити.

У судовому засіданні 09.12.2010р. п редставник позивача підтрим ав уточнені позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача п роти заявлених позовних вимо г заперечував з причин, викла дений у запереченнях на адмі ністративний позов.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, заслухавш и представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю «Алп-Груп» (да лі - ТОВ «Алп-Груп») зареєстро ване у якості юридичної особ и виконавчим комітетом Сімфе ропольської міської ради АР Крим 04.03.2009р., що підтверджується свідоцтвом серії А00 № 635266, та до відкою АА № 010530 (а.с.25, 26).

Судом встановлено, що ТОВ «А лп-Груп» є платником податку на додану вартість.

Судом встановлено, що у пері од з 08.02.2010р. по 23.02.2010р. на підставі н аправлення від 08.02.2010р. № 146/23-7, Держ авною податковою інспекцією в м. Сімферополі проведено пл анову виїзну перевірку ТОВ « Алп-Груп» з питань дотриманн я вимог податкового законода вства за період з 13.03.2009р. по 31.12.2009р. , валютного та іншого законод авства за період з 13.03.2009р. по 31.12.2009р .

За результатами перевірки складений акт № 2446/23-7/36393619 від 26.02.010р . (а.с.9-24).

ТОВ «Алп-Груп» проінформов ано про проведення планової виїзної перевірки письмовим повідомленням від 26.01.2010р. № 2576/23-7, яке вручено 28.01.2010р. директору Т ОВ «Алп-Груп» Шерстневу О.О ., про що свідчить запис, в ак ті перевірки (зворотній бік а .с.9).

Акт перевірки підписаний д иректором ТОВ «Алп-Груп» Ше рстневим О.О. (зворотній бік а.с.24).

З урахуванням викладеного , колегія дійшла висновку, що н а момент проведення перевірк и Державною податковою інспе кцією в м. Сімферополі ТОВ «Ал п-Груп» знаходилося фактично за місцем реєстрації, що підт верджено Державною податков ою інспекцією в м. Сімферопол і у вигляді акта перевірки № 24 46/23-7/36393619 від 26.02.010р.

Судом встановлено, що ДПІ в м. Сімферополі 21.05.2010р. складено акт № 438/15-2 про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість, згідно якого в ідповідно до Акту перевірки достовірності юридичної адр еси № 1571/26-31 від 21.05.2010р. за юридично ю адресою: м. Сімферополь, вул . Балаклавська, 12 - платник ві дсутній, направлено повідомл ення за формою № 18-ОПП (стан пла тника - 9), чим порушена ст. 1, ч. 3, 6, ст. 9, 17, 19 Закону України «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців» від 15.05.2003р. № 755-IV (зі змі нами та доповненнями); ст. 9 Зак ону України «Про податок на д одану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97- ВР (зі змінами та доповненням и); п. 5, 14, 16 Положення «Про Реєстр платників податку на додану вартість» (зі змінами та допо вненнями) № 79 від01.03.2000р, затвердж ений наказом ДПА України; пор ушено порядок реєстрації суб ' єктів господарювання, визн ачений Законом України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців» від 15.05.2003р. № 755-IV (зі зм інами та доповненнями), а тако ж Порядку обліку платників п одатків і зборів № 80 від 19.02.1998р., з атвердженого наказом ДПА Ук раїни. Також у підприємства в ідсутні основні засоби, що не надає можливості підприємст ву здійснювати господарську діяльність згідно до статут підприємства, що підтвердже но актом перевірки достовірн ості юридичної адреси № 1571/26-31 в ід 21.05.2010р., доповідною запискою , додатком К1/1 до декларації на прибуток за 2009 рік № 311679 від 03.02.2010р . (а.с.99).

В акті № 438/15-2 від 21.05.2010р. зазначе но, що платник подає податков і декларації з податку на дод ану вартість протягом період у з квітня 2009 року до березня 2010 року з показниками, які свідч ать про наявність оподаткова них поставок, має за останні д ванадцять календарних місяц ів обсяг оподаткованих опера цій 1983729грн., податкової заборг ованості з ПДВ на дату склада ння акту не має. Факт відсутно сті чи неможливість установи ти місцезнаходження підтве рджено повідомленням № 306/29-0 ві д 21.05.2010р.

На підставі перелічених до кументів комісією встановле но, що є підстави для анулюван ня реєстрації платника подат ків на додану вартість у зв' язку з ненаходженням за юрид ичною адресою, відсутністю о сновних засобів , відповідно до п.п «ґ» п. 9.8 ст. 9 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР; поруше но порядок реєстрації суб' є ктів господарювання, визначе ний Законом України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців» вд 15.05.2003р. № 755-IV (із змінам и та доповненнями); п. 5, 14, 16 Полож ення про Реєстр платників по датку на додану вартість № 79 в ід 01.03.2000р., затверджений наказо м ДПА України; Порядку обліку платника податків і зборів № 80 від 19.02.1998р., затвердженого нак азом ДПА України. У зв' язку з чим комісія вирішила анулюв ати реєстрацію платника пода тку на додану вартість ТОВ «А лп-Груп».

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Згідно із частинами 1, 3 статт і 4 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і» від 04.12.1990 року № 509-ХІІ (із зміна ми та доповненнями) Державна податкова адміністрація Укр аїни є центральним органом в иконавчої влади. Державні по даткові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Сев астополя), районах у містах, мі жрайонні та об'єднані держав ні податкові інспекції підпо рядковуються відповідним де ржавним податковим адмініст раціям в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі. Відповідно до Положення про Державну по даткову адміністрацію Украї ни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007р. № 778 Державна податко ва адміністрація України є ц ентральним органом виконавч ої влади, діяльність якого сп рямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, одн им з завдань якої відповідно до абз.1 п. 3 цього Положення є з дійснення контролю за додерж анням податкового законодав ства, правильністю обчисленн я, повнотою і своєчасністю сп лати до бюджетів, державних ц ільових фондів податків і зб орів (обов'язкових платежів)

Виходячи з системного анал ізу вищевикладених норм, Дер жавна податкова інспекція в м. Сімферополі АРК є територі альним органом виконавчої вл ади, яка реалізує владні упра влінські функції, через що на лежить до суб'єктів владних п овноважень в розумінні пп. 7 п . 1 ст. 3 КАС України.

Отже, даний спір є публічно- правовим та підлягає розгляд у в порядку адміністративног о судочинства.

Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у ч астині 3 статті 2 КАС України, я кі певною мірою відображають принципи адміністративної п роцедури, які повинні дотрим уватися при реалізації дискр еційних повноважень владног о суб' єкта.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.

Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, пере дбачені Конституцією та зако нами України.

Отже «на підставі» означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та об ставин, визначених ним.

«У межах повноважень» озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.

«У спосіб» означає, що суб'є кт владних повноважень зобов ' язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.

Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.

Оцінюючи правомірність ск ладання відповідачем акту № 438/15-2 від 21.05.2010р., яким було прийнят о рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість ТОВ «Алп-Гру п» на підставі абз. «ґ» п. 9.8. ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість», судом вс тановлено наступне.

Закон України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР ві д 03.04.1997р. (із змінами та доповнен нями станом на час складання оскаржуваного рішення у виг ляді акту) (далі Закон № 168) визн ачає платників податку на до дану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перел ік неоподатковуваних та звіл ьнених від оподаткування опе рацій, особливості оподаткув ання експортних та імпортних операцій, поняття податково ї накладної, порядок обліку, з вітування та внесення податк у до бюджету.

Статтею 1 Закону № 168 визначен о поняття терміну «платник п одатку» - особа, яка згідно з ц им Законом зобов'язана здійс нювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачу ється покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну тер иторію України (п.1.3. ст.1).

Відповідно до ст. 2 Закону № 168 платником податку є:

- будь-яка особа, яка:

а) здійснює або планує здійс нювати господарську діяльні сть та реєструється за своїм добровільним рішенням як пл атник цього податку;

б) підлягає обов'язковій реє страції як платник цього под атку;

в) імпортує товари (супутні послуги) в обсягах, що підляга ють оподаткуванню цим податк ом згідно з нормами цієї стат ті.

- будь-яка особа, яка за своїм добровільним рішенням зареє струвалася платником податк у.

Відповідно до підпункту «ґ » пункту 9.8. ст. 9 Закону передба чено, що підставою для анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість є вип адок, коли особа, зареєстрова на як платник податку, не нада є податковому органу деклара ції з цього податку протягом дванадцяти послідовних пода ткових місяців або подає так у декларацію (податковий роз рахунок), яка (який) свідчить п ро відсутність оподатковува них поставок протягом такого періоду, а також у випадках, в изначених законодавством ст осовно порядку реєстрації су б'єктів господарювання.

Порядок анулювання реєстр ації платників податку на до дану вартість визначається П оложенням про реєстрацію пл атників податку на додану ва ртість, затверджений наказом Державної податкової адмін істрації України від 01.03.2000р. № 79, зареєстрованим в Міністерст ві юстиції України 3 квітня 2000 р . за № 208/4429 (далі - Положення).

Відповідно до п. 25 Положенн я, реєстрація діє до дати її ан улювання, яке відбувається у випадках, визначених пункто м 9.8 статті 9 Закону №168, якщо:

а) платник податку, який до місяця, у якому подається зая ва про анулювання реєстрації , є зареєстрованим згідно з по ложеннями підпункту 2.3.1 пункт у 2.3 статті 2 Закону більше двад цяти чотирьох календарних мі сяців, уключаючи місяць реєс трації, та має за останні дван адцять поточних календарних місяців обсяги оподатковува них операцій, менші за визнач ені зазначеним підпунктом За кону;

б) ліквідаційна комісія п латника податку, оголошеного банкрутом, закінчує роботу а бо платник податку ліквідуєт ься за власним бажанням чи за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єк та господарювання);

в) особа, зареєстрована як платник податку, реєструєть ся як платник єдиного податк у або стає суб'єктом інших спр ощених систем оподаткування , які визначають особливий по рядок нарахування чи сплати податку на додану вартість, в ідмінний від тих, що встановл ені Законом, чи звільняють та ку особу від сплати цього под атку за рішенням суду або з бу дь-яких інших причин;

г) зареєстрована як платн ик податку особа обирає відп овідно до Закону спеціальний режим оподаткування за став ками, іншими, ніж зазначені в с татті 6 та статті 81 Закону;

ґ) особа, зареєстрована як платник податку, не надає под атковому органу декларації з цього податку протягом дван адцяти послідовних податков их місяців або подає таку дек ларацію (податковий розрахун ок), яка (який) свідчить про від сутність оподатковуваних по ставок протягом такого періо ду, а також у випадках, визначе них законодавством стосовно порядку реєстрації суб'єкті в господарювання.

Відповідно до пункту 25.2.1. Пол оження органи державної пода ткової служби здійснюють пос тійний моніторинг платників податку на додану вартість, я кі включені до Реєстру, та при ймають рішення про анулюванн я реєстрації відповідних пла тників податку на додану вар тість у разі існування підст ав, визначених у підпунктах « б» - «ґ» пункту 25 цього Положен ня.

Рішення з підстав, передбач ених пунктом «ґ» пункту 9.8. ста тті 9 Закону можуть бути прийн яті за наявності відповідних підтвердних документів (від омостей):

- акта або довідки підрозділ у оподаткування юридичних аб о фізичних осіб про неподанн я платником податку податков ому органу декларації з пода тку на додану вартість протя гом дванадцяти послідовних п одаткових місяців (підстава - підпункт «ґ» пункту 9.8 статті 9 Закону);

- реєстру (переліку) податко вих декларацій (податкових р озрахунків) особи за дванадц ять послідовних податкових м ісяців, які свідчать про відс утність у таких деклараціях (податкових розрахунках) опо датковуваних поставок протя гом дванадцяти послідовних п одаткових місяців (підстава - підпункт «ґ» пункту 9.8 статті 9 Закону). У реєстрі (переліку) з азначаються дані про реєстра цію особи платником податку на додану вартість та по кожн ій декларації (податковому р озрахунку) - податковий періо д, дата надходження декларац ії (податкового розрахунку) д о органу державної податково ї служби, загальні обсяги опо датковуваних поставок звітн ого періоду, вказані у відпов ідних рядках та колонках под аткової декларації (податков ого розрахунку);

- повідомлення державного р еєстратора, відомостей з Єди ного державного реєстру, від омостей з ЄДРПОУ чи інших дер жавних реєстрів, якими підтв ерджується припинення (лікві дація) юридичної особи, припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи - підпри ємця, представництва нерезид ента (підстава - підпункт «ґ» п ункту 9.8 статті 9 Закону);

- судового рішення, повідомл ення державного реєстратора , відомостей з Єдиного держав ного реєстру щодо скасування державної реєстрації платни ка податку або визнання неді йсними змін до установчих до кументів (підстава - підпункт «ґ» пункту 9.8 статті 9 Закону).

Положення визначає перел ік документальних даних, які дають право органу податков ої служби прийняти рішення п ро анулювання з підстав, зазн ачених в підпункті «ґ» пункт у 9.8. статті 9 Закону.

Судом встановлено, що відпо відно до свідоцтва про держа вну реєстрацію ТОВ «Алп-Груп » місцезнаходження юридично ї особи: 95048, АР Крим, м. Сімфероп оль, ул. Балаклавська, б. 12 (а.с.25) .

Відповідно до Договору оре нди № 01-04/09 від 01.04.2009р., укладеного м іж ТОВ «Термосвіт» та ТОВ «Ал п-Груп», орендодавець (ТОВ «Те рмосвіт») передає, а орендато р (ТОВ «Алп-Груп») приймає в ор енду нежитлове приміщення пі д офіс, нежитлове приміщення під складське приміщення, ро зташоване за адресою: м. Сімфе рополь, вул. Балаклавська, 12 (а .с.32).

Відповідно до ч. 8 Договору д аний договір вступає в силу з моменту його підписання обо ма сторонами та діє до 31.12.2009р. та вважається автоматично прод овженим, якщо жодна зі сторін не менш ніж за 30 днів до момент у закінчення дії договору не повідомить у письмовому виг ляді іншу сторону про припин ення дії договору.

Актом приймання - передач і від 01.04.2009р., підписаному обома сторонами, засвідчено прийм ання - передання в оренду не житлового приміщення під офі с, нежитлове приміщення під с кладське приміщення, розташо ване за адресою: м. Сімферопол ь, вул. Балаклавська, 12 (а.с.39).

Крім того, до матеріалів спр ави надано витяг з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців станом на 09.12.2010р., відпов ідно до якого місцезнаходжен ня юридичної особи - Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Алп-Груп» є: 95048, АР Крим, м. Сімферополь, Центральний р айон, вул. Балаклавська, б. 12 (а. с.106-107).

Крім того, матеріалами спра ви підтверджується, що пошто ва кореспонденція, що надісл ана на адресу ТОВ «Алп-Груп»: 9 5048, АР Крим, м. Сімферополь, Цент ральний район, вул. Балаклавс ька, б. 12, отримується позиваче м, що підтверджується поштов им повідомленням про врученн я кореспонденції, яке поверн улося на адресу суду і відпов ідно до якого позивачем отри мана поштова кореспонденція , направлена судом (а.с.74).

Крім того, факт наявності по зивача за юридичною адресою підтверджується актом виїзн ої перевірки ДПІ в м. Сімфероп олі № 2446/23-7/36393619 від 26.02.010р.

Інші підстави для анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість ТОВ «Ал п-Груп» ДПІ в м. Сімферополі у акті від 21.05.2010р. № 438/15-2 не зазнача є.

Таким чином, суд дійшов висн овку, про відсутність підста в, на які посилається ДПІ в м. С імферополі в акті від 21.05.2010р. № 43 8/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість, та інших підстав, пер едбачених п.п. «ґ» п. 9.8 ст. 9 Зако ну України «Про податок на до дану вартість», для анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість ТОВ «Ал п-Груп».

Частиною 2 ст. 71 КАС України п ередбачено, що в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єкта владних повнов ажень обов'язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.

Таким чином, судом встановл ено, що на час проведення анул ювання реєстрації позивача у ДПІ в м. Сімферополі були ві дсутні обставини, визначені п.п. «ґ» п. 9.8 ст. 9 Закону № 168.

Посилання ж відповідача на те, що підставою для анулюван ня реєстрації позивача, як п латника податку на додану ва ртість, були положення п.п. «ґ» п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про по даток на додану вартість» є б езпідставним, оскільки п. 9.8 ст . 9 Закону України «Про податок на додану вартість» не місти ть такої підстави для скасув ання реєстрації як встановле ння факт відсутності за місц ем знаходження юридичної осо би.

Статтею 9 КАС України встано влено, що суд при вирішенні сп рави керується принципом зак онності, відповідно до якого органи державної влади, орга ни місцевого самоврядування , їхні посадові і службові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни. Суд вирішує справи на підс таві Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язко вість яких надана Верховною Радою України. У разі невідпо відності нормативно-правово го акта Конституції України, закону України, міжнародном у договору, згода на обов'язко вість якого надана Верховною Радою України, або іншому пра вовому акту суд застосовує п равовий акт, який має вищу юри дичну силу.

Суд зазначає, що конструкці я п.п. «ґ» п. 9.8 ст. 9 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» в частині «або з будь-як их інших причин» не дає підст ав для застосування для анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість, за значених відповідачем в акті . Системний аналіз вказаної норми дає підстави стверджув ати, що законодавець мав на у вазі «будь-які інші причини» в межах підстав та порядку, що визначені Законом № 168.

За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що відповід ач по справі не довів правомі рність своїх дій щодо прийня ття рішення про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість - ТОВ «Алп-Гр уп», тому позовні вимоги підл ягають задоволенню.

Отже, суд приходить до висно вку, що відповідач в процесі п рийняття оскаржуваного ріше ння діяв безпідставно, з пору шенням приписів ст. 19 Конститу ції України, а позовні вимоги позивача є обґрунтованими, т акими, що підтверджуються ма теріалами справи, у зв' язку з чим позов підлягає задовол енню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України (аб о відповідного місцевого бюд жету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядува ння, його посадова чи службов а особа).

В судовому засіданні прого лошені вступна та резолютивн а частини постанови.

Постанова у повному обсязі складена у строк, визначений ч. 3 ст. 160 КАС України.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольни ти.

2. Скасувати рішення Державн ої податкової інспекції в м. С імферополі АР Крим про анулю вання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Алп-Груп» як платника пода тку на додану вартість, оформ леного актом № 438/15-2 від 21.05.010р.

3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Алп-Груп» (95048, АР Крим , м. Сімферополь, вул. Балаклав ська, 12, код ЄДРПОУ 36393619, банківсь кі рахунки не відомі) судовий збір у розмірі 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Лавренчук О.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.12.2010
Оприлюднено06.01.2011
Номер документу13362449
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8903/10/18/0170

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 20.04.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Постанова від 09.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Лавренчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні