ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 грудня 2010 р. (12:37) Справа №2а-12389/10/17/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуша О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук онновоїГ.В., представника поз ивача - Барабашової М.О., до віреність від 22.09.10р., розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ке рченське Рудоуправління"
до Державної податкової і нспекції в м. Керчі АР Крим
про визнання протиправним та скасування рішення і пода ткового повідомлення-рішенн я,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 27.09.10 р. надійшов ад міністративний позов Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Керченське Рудоуправл іння" до Державної податково ї інспекції в м. Керчі АР Крим про визнання протиправними та скасування рішення і пода ткового повідомлення-рішенн я від 10.06.2010 року № 0001491502/0.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 27 .09.2010 р. залишено без руху позовн у заяву Товариства з обмежен ою відповідальністю "Керченс ьке Рудоуправління" до Держа вної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим про визнання протиправними та скасування рішення і податкового повід омлення-рішення, надано стро к для усунення недоліків до 26. 10.10 р.
Позивачем у встановлений с удом строк усунуто недоліки позовної заяви, у зв' язку з ч им ухвалою суду від 26.10.10 р. відк рито провадження в адміністр ативній справі, розпочато пі дготовче провадження. В ході підготовчого провадження су дом з' ясовано питання про с клад осіб, які беруть участь у справі, визначено факти, які н еобхідно встановити для вирі шення спору, вивчено докумен ти надані позивачем, прийнят о рішення щодо відсутності н еобхідності проведення попе реднього судового засідання .
У судовому засіданні 18.11.10 р. п редставник позивача підтрим ав позовні вимоги у повному о бсязі та просив долучити до м атеріалів справи документи, відсутність який на його дум ку унеможливлює розгляд спра ви, а також заявив клопотання про вжиття заходів забезпеч ення адміністративного позо ву.
Відповідач, повідомлений н алежним чином про місце, дату та час судового засідання, яв ку повноважного представник а не забезпечив, надіслав тел еграму про відкладення розгл яду справи на більш тривалий час, заперечення на адмініст ративний позов суду не надав .
Ухвалою суду від 18.11.10 р. вжито заходи забезпечення адмініс тративного позову, шляхом зу пинення дії податкового пові домлення-рішення від 10.06.10 р. № 000 1491502/0 сумою 42 244,65 грн. до набрання з аконної сили судовим рішення м Окружного адміністративно го суду Автономної Республік и Крим по справі № 2а-12389/10/17/0170 за по зовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Керченськ е Рудоуправління" до Державн ої податкової інспекції в м. К ерчі АР Крим про визнання про типравним та скасування ріше ння і податкового повідомлен ня-рішення від 10.06.10 р. № 0001491502/0.
18.09.10 р. судом задоволення кло потання позивача про зупинен ня провадження у справі та на дано строк до 29.11.10 р. для наданн я додаткових документів.
23.11.10 р. до канцелярії суду под ано письмові заперечення на адміністративний позов, з як их у задоволенні позову прос ив відмовити, з тих підстав, що прийняте на підставі абз. "ґ" п . 9.8 ст. 9 Закону України "Про под аток на додану вартість" ріше ння про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість позивача вчинено в ідповідно до вимог Закону, ос кільки позивач не знаходився за юридичною адресою, а також прийняте податкове повідомл ення-рішення від 10.06.10 р. № 0001491502/0, як им нараховані штрафні санкці ї згідно до п.п. 17.1.4 п. 17.1. ст. 17 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" є обґрунтованими та правом ірним, через заниження позив ачем податкових зобов' язан ь з податку на додану вартіст ь по операціям за березень 2010 р оку сумою 40 233,00 грн., що є порушен ням абз. "в" п.п. 4.2.2 п. 4.2. ст. 4 Закону України "Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами".
Дослідивши матеріали спра ви в їх сукупності, заслухавш и доводи представників сторі н, судом з' ясовано, виходячи з положень п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС Укра їни оскаржив до суду рішення ДПІ в м. Керчі АР Крим про анул ювання свідоцтва, оформлене актом від 26.03.10 р. № 9/15-2/32993108 та визна ння протиправним та скасуван ня податкового повідомлення -рішення від 10.06.10 р. № 0001491502/0 про нар ахування податкового зобов' язання сумою 42 244,65 грн. (а.с.9,10,14).
Позивач - суб' єкт господ арювання, юридична особа, що з дійснює свою діяльність на п ідставі Статуту (а.с.25-34), іденти фікаційний код юридичної осо би 32993108, зареєстровано Виконав чим комітетом Керченської мі ської ради АР Крим за адресою : 98300, АР Крим, м. Керч, вул. Пролет арська, буд. 12, що підтверджуєт ься копією свідоцтва про дер жавну реєстрацію юридичної о соби, довідкою з Єдиного держ авного реєстру підприємств т а організацій України (а.с.23,24).
Позивача з 29.07.04 р. узято на обл ік платником податків у ДПІ в м. Керчі АР Крим, з 05.09.07 р. зареєс тровано платником податку на додану вартість, на підтверд ження чого йому видано свідо цтво про реєстрацію платника податку на додану вартість с ерії НБ№054074 № 100062855 (а.с.21,22).
Комісією відповідача вста новлено, що позивач не знаход иться за юридичною адресою, ч им порушено п. 3 ст. 9 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", через що ан ульовано свідоцтво платника податку на додану вартість, п ро що свідчить Акт від 26.03.10 р. № 9 /15-2/32993108 (а.с.9-10).
28.05.10 р. за результатами невиї зної документальної перевір ки з питання нарахування под аткових зобов' язань по пода тку на додану вартість з умов ного продажу товарів та осно вних фондів Товариства з обм еженою відповідальністю "Кер ченське рудоуправління" вста новлено порушення абз. 17 п.п. 9.8. ст. 9 Закону України від 03.04.97 р. № 168/97-ВР "Про податок на додану ва ртість" що призвело до заниже ння податкових зобов' язань з податку на додану вартість сумою 97 599 грн., про що складено акт від 28.05.10 р. № 770/15-2/32993108 (а.с.11-12).
На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прий нято податкове повідомлення -рішення від 10.06.10 р. № 0001495102/0, яким п озивачу визначено суму подат кового зобов' язання за осно вним платежем 40 233,00 грн. та за шт рафними (фінансовими) санкці ями сумою 2 011,65 грн., а усього сум ою 42 244,65 грн. (а.с.14).
Платники податку на додану вартість, об' єкти, база та ст авки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій визначені в Законі У країни від 03.04.97 р. № 168/97-ВР "Про под аток на додану вартість".
Згідно п. 1.3 ст. 1 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть" платник податку це особа , яка згідно з цим Законом зобо в' язана здійснювати утрима ння та внесення до бюджету по датку, що сплачується покупц ем, або особа, яка імпортує тов ари на митну територію Украї ни.
Статтею 9 Закону України "Пр о податок на додану вартість " визначений порядок реєстра ції осіб як платника податку на додану вартість. Будь-якій особі, яка реєструється як пл атник податку на додану варт ість, присвоюється індивідуа льний податковий номер, який використовується для справл ення цього податку.
Випадки анулювання реєстр ації особи як платника подат ку на додану вартість передб ачені 9.8 ст. 9 Закону "Про подато к на додану вартість", зокрема відповідно до пп. "ґ" якого, реє страція особи як платника по датку на додану вартість діє до дати її анулювання, яка від бувається у випадку, якщо осо ба, зареєстрована як платник податку, не надає податковом у органу декларації з цього п одатку протягом дванадцяти п ослідовних податкових місяц ів або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка ( який) свідчить про відсутніс ть оподатковуваних поставок протягом такого періоду, а та кож у випадках, визначених за конодавством стосовно поряд ку реєстрації суб'єктів госп одарювання.
Порядок проведення процед ури реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначен ий Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим нака зом ДПА України від 01.03.2000р. №79, за реєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.04.2000р. за №208/4429 (д алі Положення).
Згідно з п. 25 зазначеного Пол оження реєстрація діє до дат и її анулювання, яке відбуває ться у випадках, визначених п унктом 9.8 статті 9 Закону "Про по даток на додану вартість".
Так, п. 25.2 Положення передбач ено, що анулювання реєстраці ї на підставах, визначених у п ідпунктах "б"- "ґ" цього пункту, з дійснюється за ініціативою в ідповідного податкового орг ану.
У відповідності до п.п. 25.2.2 По ложення рішення про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість за ініц іативою податкового органу о формляється актом про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість за фо рмою № 6-ПДВ , який складається у двох примірниках комісією , утвореною відповідно до роз порядження керівника податк ового органу, та затверджуєт ься керівником (заступником керівника) податкового орган у. В акті про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість обов'язково вк азується підстава для такого анулювання з посиланням на в ідповідні норми Закону. Дата затвердження акта про анулю вання реєстрації платника по датку на додану вартість ува жається днем прийняття таког о рішення.
Підпунктом 25.2.1 Положення про реєстрацію платників податк у на додану вартість передба чено, що органи державної под аткової служби здійснюють по стійний моніторинг платникі в податку на додану вартість , які включені до Реєстру, та п риймають рішення про анулюва ння реєстрації відповідних п латників податку на додану в артість у разі існування під став, визначених у підпункта х "б" - "г" пункту 25 цього Положенн я. Такі рішення можуть бути пр ийняті за наявності відповід них підтвердних документів ( відомостей), у тому числі:
- повідомлення державного р еєстратора, відомостей з Єди ного державного реєстру, від омостей з ЄДРПОУ чи інших дер жавних реєстрів, якими підтв ерджується припинення (лікві дація) юридичної особи, припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи - підпри ємця, представництва нерезид ента (підстава - підпункт "ґ" пу нкту 9.8 статті 9 Закону);
- судового рішення, повідомл ення державного реєстратора , відомостей з Єдиного держав ного реєстру щодо скасування державної реєстрації платни ка податку або визнання неді йсними змін до установчих до кументів (підстава - підпункт "ґ" пункту 9.8 статті 9 Закону).
Рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість за ініціатив ою органу державної податков ої служби може бути оскаржен е відповідно до чинного зако нодавства. Підставою для вне сення до Реєстру запису про в ідміну анулювання реєстраці ї, що відбулась за ініціативо ю органу державної податково ї служби, є рішення суду, яке н абрало законної сили, або ріш ення органу державної податк ової служби про відміну анул ювання реєстрації та скасува ння акта про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість. Рішення із ко піями відповідних документі в направляються до Державної податкової адміністрації Ук раїни для розгляду та внесен ня відповідних змін до Реєст ру (п.25.4 Положення).
Судом встановлено, що місце знаходженням позивача є адре са: 98300, АР Крим, м. Керч, вул. Прол етарська, буд. 12, про що свідчат ь свідоцтво про державну реє страцію юридичної особи сері ї А 00 № 642171 (а.с.23), довідка з ЄДРПОУ № 34-01-22-54/767 (а.с.24), Статут (а.с.25-34), довід ка про взяття на облік платни ка податків від 28.08.2007 р. № 158 (а.с.22).
У свідоцтві про реєстрацію платника податку на додану в артість від 05.09.07 р. серії НБ № 05407 4 № 100062855, індивідуальний податк овий номер 329931001061, місцезнаходж ення (місце проживання) платн ика зазначено адресу: 98300, АР Кр им, м. Керч, вул. Пролетарська, буд. 12 (а.с.21).
Відповідно п. 4.1, 4.3 Порядку обл іку платників податків, збор ів (обов'язкових платежів), зат вердженого наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 19.02.1998 р. № 80, зареєстро ваного в Міністерстві юстиці ї України 16.03.1998 р. за № 172/2612 (далі По рядок № 80) узяття на облік як пл атників податків - юридичних осіб та відокремлених підро зділів юридичних осіб здійсн юється за їх місцезнаходженн ям відповідними органами дер жавної податкової служби піс ля внесення відомостей про н их до Єдиного державного реє стру. Підставою для взяття юр идичної особи на облік в орга ні державної податкової служ би є надходження до цього орг ану відомостей з відповідної реєстраційної картки на про ведення державної реєстраці ї юридичної особи. Довідка пр о взяття на облік платника по датків за ф.№ 4-ОПП є єдиним док ументом, який підтверджує вз яття платника податків на об лік в органі державної подат кової служби згідно з п. 4.19 Пор ядку обліку.
Згідно з п. 11.2. Порядку обліку платників податків, зборів (о бов'язкових платежів) підроз діли органу державної податк ової служби: стосовно платни ків податків, якими не подано в зазначені терміни звіти, де кларації, у порядку, передбач еному законодавством, самост ійно визначають суму податко вого зобов'язання, проводять роботу з узгодження податко вого зобов'язання та інші зах оди; стосовно платників пода тків, які мають податковий бо рг, у порядку, передбаченому з аконодавством, здійснюють за ходи із скорочення податково го боргу з використанням пра ва податкової застави, адмін істративного арешту активів , стягнення та інші заходи.
У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів державної податков ої служби здійснюється або м оже здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця про живання) платника податків. З а наслідками перевірки склад ається акт перевірки місцезн аходження платника податків . Якщо встановлено відсутніс ть платника податків за його місцезнаходженням (місцем п роживання), то проводиться ро бота із з'ясування фактичног о місця розташування (місцез находження) платника податкі в, відповідальних та афілійо ваних осіб. Про результати ро боти із встановлення місцезн аходження (місця проживання) платника податків підрозділ и податкової міліції надають інформацію підрозділам з об ліку платників податків. Якщ о підрозділами податкової мі ліції підтверджено відсутні сть за місцезнаходженням юри дичної особи, яка включена до Єдиного державного реєстру, то підрозділи з обліку платн иків податків до відповідног о державного реєстратора (ор гану державної реєстрації) н адсилають повідомлення про в ідсутність юридичної особи з а місцезнаходженням за формо ю № 18-ОПП (п. 11.5 Порядку обліку пл атників податків, зборів (обо в'язкових платежів).
Згідно з актом від 26.03.10 р. № 9/15-2/3 2993108, пунктом 4, факт відсутності чи неможливості установити місцезнаходження підтвердж ено повідомленням № 5/29-0 від 25.02.10 р. (а.с.9-10). Сам акт перевірки дос товірності юридичної адреси від 25.02.10 р. № 5/29-0 суду не надано.
Згідно з вимогами ст. 93 Цивіл ьного кодексу України місцез находженням юридичної особи є адреса її органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи або закону виступають від її імені.
Як зазначено вище місцезна ходженням позивача відповід но до реєстраційних документ ів є саме: 98300, АР Крим, м. Керч, ву л. Пролетарська, буд. 12. Крім то го, вказана адреса міститься у Державному реєстрі юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців, про що свідчать Вит яг та Довідка з Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в (а.с. 49-50, 66-69).
Матеріали справи не містят ь доказів того, що позивач буд ь-яким чином доводив до відом а податкового органу ведення господарської діяльності за іншою адресою, а навпаки міст ять належні докази того, що по зивач не змінював адресу сво го фактичного місцезнаходже ння.
Вивчивши матеріали справи , суд дійшов висновку, що, при с кладанні 26.03.2010 р. акту про анулю вання реєстрації платника по датку на додану вартість № 9/15-2 /32993108 відповідач діяв при непов ному з' ясуванні обставин сп рави, в умовах відсутності ін формації щодо ведення підпри ємницької діяльності за адре сою, за якою проводилась пере вірка факту його знаходження органами податкової міліції .
З огляду на зазначене вище с уд вважає, що мають бути задов оленні позовні вимоги щодо в изнання протиправним та скас ування рішення відповідача п ро анулювання реєстрації пла тника податку на додану варт ість, оформленого актом про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь № 9/15-2/32993108 від 26.03.10 р.
Визнаючи протиправним та с касовуючи рішення від 26.03.10 р. пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть, оформлене актом № 9/15-2/32993108, су д зазначає що податкове пові домлення-рішення від 26.03.10 р. № 9/1 5-2/32993108 прийняте за підстав вияв леного порушення п. 9.8 ст. 9 Зако ну України від 03.04.97 р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", в изнається судом протиправни м, оскільки підставою для ньо го було анульоване свідоцтво про реєстрацію платника под атку на додану вартість, не зд ійснення умовного продажу за звичайними цінами товарів, щ о на день анулювання реєстра ції знаходились в обліку поз ивача, стосовно яких був нара хований податковий кредит у минулих або поточному податк ових періодах, внаслідок чог о - збільшення суми своїх по даткових зобов' язань за нас лідками податкового періоду , протягом якого відбулося та ке анулювання. За таких підст ав, суд приходить до висновку , що податкове повідомлення-р ішення від 26.03.10 р. № 9/15-2/32993108 підляг ає скасуванню, в наслідок чог о позовні вимоги в належить з адовольнити у повному обсязі .
В судовому засіданні, яке ві дбулось 13.12.10 р., оголошено вступ ну та резолютивну частини по станови. Постанову складено у повному обсязі 17.12.10 р.
Керуючись ст.ст. 160-163, 186, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити в повн ому обсязі.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції в м. Керчі Автономної Республіки Крим, оформлене актом від 26.03.10р. № 9/15-2/32 993108 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість Товариства з обмежен ою відповідальністю "Керченс ьке рудоуправління".
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції в м. Керчі Авто номної Республіки Крим від 10.0 6.10р. № 0001491502/0 про нарахування Това риству з обмеженою відповіда льністю "Керченське рудоупра вління" податкового зобов' я зання у сумі 42244,65 грн., з яких 40233 гр н. - сума зобов' язань за основ ним платежем, 2 011,65 грн. - сума штр афних санкцій.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Керченське рудоуправ ління", в рахунок відшкодуван ня витрат понесених у зв' яз ку зі сплатою судового збору , - 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ни постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови або р озгляду справи у порядку пис ьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів від дня отримання по станови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.
Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13363470 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні