Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-12389/10/17/0170
21.03.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Яко венко С.Ю.,
суддів Дугаренко О.В. ,
Дадінської Т.В.
секретар судового засід ання Скубілова Г.В.
за участю сторін:
представник позивача: То вариства з обмеженою відпові дальністю "Керченське рудоуп равління"- ОСОБА_2, довірен ість № б/н від 22.09.10
представник відповідача: Державної податкової інсп екції в м.Керчі АР Крим- не з' явився, про час та місце розгл яду справи повідомлений нале жним чином та своєчасно, про п ричину неявки суд не повідом ив,
розглянувши апеляційну скаргу Державної податко вої інспекції в м. Керчі Автон омної Республіки Крим на пос танову Окружного адміністра тивного суду Автономної Рес публіки Крим (суддя Папуша О. В. ) від 13.12.10 у справі № 2а-12389/10/17/0170
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Керченське рудоуправління" (вул.Пролетарська, 12, м. Керч, Ав тономна Республіка Крим, 98300)
до Державної подат кової інспекції в м. Керчі Авт ономної Республіки Крим (вул .Борзенко, 40, м. Керч, Автономна Республіка Крим, 98300)
про визнання протиправним та скасування рішення і пода ткового повідомлення-рішенн я
ВСТАНОВИВ:
Постановою Ок ружного адміністративного с уду Автономної Республіки К рим від 13.12.10 задоволені позовн і вимоги Товариства з обмеже ною відповідальністю "Керчен ське рудоуправління" до Держ авної податкової інспекції в м. Керчі Автономної Республі ки Крим про визнання протипр авним та скасування рішення і податкового повідомлення - рішення.
Визнано протипр авним та скасовано рішення Д ержавної податкової інспекц ії в м.Керчі Автономної Респу бліки Крим, оформлене актом в ід 26.03.10р. № 9/15-2/32993108 про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Керченське рудоуправління ".
Визнано протипр авним та скасовано податкове повідомлення-рішення Держав ної податкової інспекції в м . Керчі Автономної Республік и Крим від 10.06.10р. № 0001491502/0 про нарах ування Товариству з обмежено ю відповідальністю "Керченсь ке рудоуправління" податково го зобов'язання у сумі 42244,65 гр н., з яких 40233 грн. - сума зобов'я зань за основним платежем, 2 011,6 5 грн. - сума штрафних санкцій. С удом вирішено питання щодо р озділу судових витрат.
Не погодившись з постановою суду, відповіда ч - Державна податкова інспек ція в м.Керчі АР Крим звернув ся з апеляційною скаргою, в як ій просить постанову суду пе ршої інстанції скасувати, та прийняти нову, якою у задовол енні позовних вимог відмовит и.
Апеляційна скарга мотиво вана невідповідністю судово го рішення нормам матеріальн ого права. Відповідач посила ється на положення абзацу 6 пу нкту 9.8 статті 9 Закону України „Про податок на додану варті сть” та статті 9 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців», а саме, що в р азі зміни місцезнаходження ю ридичної особи та не відобра ження даних змін у реєстраці йній картки ЄДР, даною юридич ною особою порушуються норми чинного податкового законод авства, що є підставою для ану лювання реєстрації позивача , як платника податку на додан у вартість.
У судове засідання предста вник відповідача не з'явивс я, про день, час і місце розгля ду справи повідомлений нале жним чином.
Згідно з частино ю 4 статті 196 КАС України неприб уття у судове засідання стор ін або інших осіб, які беруть у часть у справі, належним чино м повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду , не перешкоджає судовому роз гляду справи.
У судовому засіданні пре дставник позивача з апеляцій ною скаргою не погодився, вва жаючи рішення суду першої ін станції законним та обґрунто ваним.
Обговоривши до води апеляційної скарги, пер евіривши юридичну оцінку обс тавин справи та повноту їх вс тановлення, заслухавши предс тавника позивача, дослідивши правильність застосування с удом першої інстанції норм м атеріального та процесуальн ого права, колегія суддів вва жає, що апеляційна скарга з адоволенню не підлягає з нас тупних підстав.
Згідно Свідоцтву про дер жавну реєстрацію юридичної о соби Серії А00 № 642171 від 16.08.2007 та довідки з Єдиного державног о реєстру підприємств та орг анізацій України, Товарист во з обмеженою відповідальні стю "Керченське рудоуправлін ня", ідентифікаційний код 32993108, зареєстровано Виконавчим ко мітетом Керченської міської ради АР Крим, місцезнаходжен ня юридичної особи: 98300, АР Крим , м. Керч, вул. Пролетарська, бу д. 12,
29.07.04 позивача взято на облік платником податків у ДПІ в м. Керчі АР Крим.
05.09.07 згідно Свідоцтва про реє страцію платника податку на додану вартість серії НБ№054074 № 100062855 позивача зареєстровано п латником податку на додану в артість.
Актом від 26.03.10 № 9/15-2/32993108 встанов лено, що позивач не знаходить ся за юридичною адресою, чим п орушено п. 3 ст. 9 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців", через що ануль овано свідоцтво платника под атку на додану вартість.
28.05.10 за результатами невиїзн ої документальної перевірки з питання нарахування подат кових зобов'язань по податк у на додану вартість з умовно го продажу товарів та основн их фондів Товариства з обмеж еною відповідальністю "Керче нське рудоуправління" встано влено порушення абз. 17 п.п. 9.8. ст . 9 Закону України від 03.04.97 р. № 168/97 -ВР "Про податок на додану варт ість" що призвело до заниженн я податкових зобов'язань з податку на додану вартість с умою 97 599 грн., про що складено а кт від 28.05.10 р. № 770/15-2/32993108 (а.с.11-12).
На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прий нято податкове повідомлення -рішення від 10.06.10 № 0001495102/0, яким поз ивачу визначено суму податко вого зобов'язання за основн им платежем 40 233,00 грн. та за штра фними (фінансовими) санкціям и сумою 2 011,65 грн., а усього сумою 42 244,65 грн. (а.с.14).
Згідно статті 19 Конст итуції України органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов и особи зобов'язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.
Відповідно до частини 3 ст атті 2 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; з використанням повн оважень з метою, з якою це повн оваження надано; обґрунтован о.
Пунктом 9.8 статті 9 Закону "П ро податок на додану вартіст ь" № 168/97-ВР передбачені випадки анулювання реєстрації особи як платника податку на додан у вартість, зокрема відповід но до пп. "ґ" якого, реєстрація о соби як платника податку на д одану вартість діє до дати її анулювання, яка відбуваєтьс я у випадку, якщо особа, зареєс трована як платник податку, н е надає податковому органу д екларації з цього податку пр отягом дванадцяти послідовн их податкових місяців або по дає таку декларацію (податко вий розрахунок), яка (який) сві дчить про відсутність оподат ковуваних поставок протягом такого періоду, а також у випа дках, визначених законодавст вом стосовно порядку реєстра ції суб'єктів господарювання .
Порядок проведення процед ури реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначен ий Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим нака зом ДПА України від 01.03.2000 №79.
Згідно з п. 25 зазначеного Пол оження реєстрація діє до дат и її анулювання, яке відбуває ться у випадках, визначених п унктом 9.8 статті 9 Закону "Про по даток на додану вартість".
Пунктом 25.2 Положення передб ачено, що анулювання реєстра ції на підставах, визначених у підпунктах "б"- "ґ" цього пункт у, здійснюється за ініціатив ою відповідного податкового органу.
У відповідності до п.п. 25.2.2 По ложення рішення про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість за ініц іативою податкового органу о формляється актом про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість за фо рмою № 6-ПДВ , який складається у двох примірниках комісією , утвореною відповідно до роз порядження керівника податк ового органу, та затверджуєт ься керівником (заступником керівника) податкового орган у. В акті про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість обов'язково вк азується підстава для такого анулювання з посиланням на в ідповідні норми Закону. Дата затвердження акта про анулю вання реєстрації платника по датку на додану вартість ува жається днем прийняття таког о рішення.
Підпунктом 25.2.1 Положення про реєстрацію платників податк у на додану вартість передба чено, що органи державної под аткової служби здійснюють по стійний моніторинг платникі в податку на додану вартість , які включені до Реєстру, та п риймають рішення про анулюва ння реєстрації відповідних п латників податку на додану в артість у разі існування під став, визначених у підпункта х "б" - "г" пункту 25 цього Положенн я. Такі рішення можуть бути пр ийняті за наявності відповід них підтвердних документів ( відомостей), у тому числі:
- повідомлення державного р еєстратора, відомостей з Єди ного державного реєстру, від омостей з ЄДРПОУ чи інших дер жавних реєстрів, якими підтв ерджується припинення (лікві дація) юридичної особи, припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи - підпри ємця, представництва нерезид ента (підстава - підпункт "ґ" пу нкту 9.8 статті 9 Закону);
- судового рішення, повідомл ення державного реєстратора , відомостей з Єдиного держав ного реєстру щодо скасування державної реєстрації платни ка податку або визнання неді йсними змін до установчих до кументів (підстава - підпункт "ґ" пункту 9.8 статті 9 Закону).
Рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість за ініціатив ою органу державної податков ої служби може бути оскаржен е відповідно до чинного зако нодавства.
Відповідно до п.25.4 Положення підставою для внесення до Ре єстру запису про відміну ану лювання реєстрації, що відбу лась за ініціативою органу д ержавної податкової служби, є рішення суду, яке набрало за конної сили, або рішення орга ну державної податкової служ би про відміну анулювання ре єстрації та скасування акта про анулювання реєстрації пл атника податку на додану вар тість. Рішення із копіями від повідних документів направл яються до Державної податков ої адміністрації України для розгляду та внесення відпов ідних змін до Реєстру.
З матеріалів справи вбачає ться, що місцезнаходженням п озивача є адреса: 98300, АР Крим, м. Керч, вул. Пролетарська, буд. 12, що підтверджується свідоцт вом про державну реєстрацію юридичної особи серії А 00 № 642171 , довідкою з ЄДРПОУ № 34-01-22-54/767, Ста тутом позивача та довідкою п ро взяття на облік платника п одатків від 28.08.2007 № 158.
Також, у свідоцтві про реєст рацію платника податку на до дану вартість від 05.09.07 р. серії НБ № 054074 № 100062855, індивідуальний п одатковий номер 329931001061, місцезн аходження (місце проживання) платника зазначено адресу: 983 00, АР Крим, м. Керч, вул. Пролета рська, буд. 12 .
Відповідно п. 4.1, 4.3 Порядку обл іку платників податків, збор ів (обов'язкових платежів), зат вердженого наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 19.02.1998 № 80 взяття на об лік як платників податків - юр идичних осіб та відокремлени х підрозділів юридичних осіб здійснюється за їх місцезна ходженням відповідними орга нами державної податкової сл ужби після внесення відомост ей про них до Єдиного державн ого реєстру.
Підставою для взяття юриди чної особи на облік в органі д ержавної податкової служби є надходження до цього органу відомостей з відповідної ре єстраційної картки на провед ення державної реєстрації юр идичної особи. Довідка про вз яття на облік платника подат ків за ф.№ 4-ОПП є єдиним докуме нтом, який підтверджує взятт я платника податків на облік в органі державної податков ої служби згідно з п. 4.19 Порядк у обліку.
Згідно з п. 11.2. Порядку підроз діли органу державної податк ової служби: стосовно платни ків податків, якими не подано в зазначені терміни звіти, де кларації, у порядку, передбач еному законодавством, самост ійно визначають суму податко вого зобов'язання, проводять роботу з узгодження податко вого зобов'язання та інші зах оди; стосовно платників пода тків, які мають податковий бо рг, у порядку, передбаченому з аконодавством, здійснюють за ходи із скорочення податково го боргу з використанням пра ва податкової застави, адмін істративного арешту активів , стягнення та інші заходи.
При призначенні чи проведе нні документальної перевірк и платника податків чи при ви конанні інших службових обов 'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійс нюватись перевірка місцезна ходження (місця проживання) п латника податків.
За наслідками перевірки ск ладається акт перевірки місц езнаходження платника подат ків. Якщо встановлено відсут ність платника податків за й ого місцезнаходженням (місце м проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичн ого місця розташування (місц езнаходження) платника подат ків.
Відповідно до п.11.5 Порядку пр о результати роботи із встан овлення місцезнаходження (мі сця проживання) платника под атків підрозділи податкової міліції надають інформацію підрозділам з обліку платник ів податків. Якщо підрозділа ми податкової міліції підтве рджено відсутність за місцез находженням юридичної особи , яка включена до Єдиного держ авного реєстру, то підрозділ и з обліку платників податкі в до відповідного державного реєстратора (органу державн ої реєстрації) надсилають по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням за формою № 18-ОПП.
Як вбачається з Акту про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість в ід 26.03.10 № 9/15-2/32993108, факт відсутності чи неможливості установити місцезнаходження підтвердж ено повідомленням № 5/29-0 від 25.02.10 , але, сам акт перевірки достов ірності юридичної адреси від повідачем суду не наданий .
Матеріали справи свідча ть про відсутність складеног о відповідно до вимог п.11.2 Поря дку обліку платників податкі в, зборів (обов'язкових плат ежів), акту перевірки достові рності юридичної адреси № 5/29-0 від 25.02.10, на який відповідач пос илається у спірному акті.
Судова колегія зазначає, що в матеріалах справи відсутн і докази того, що на момент при йняття відповідачем рішення про анулювання реєстрації п озивача платником ПДВ в Єдин ому державному реєстрі містя ться відомості про відсутніс ть юридичної особи Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Керченське рудоуправлінн я" за її місцезнаходженням аб о про відсутність підтвердже ння відомостей про дану юрид ичну особу.
У зв'язку викладеним, судо ва колегія приходить до висн овку, що позиція відповідача щодо незнаходження позивач а за юридичною адресою є безп ідставною та помилковою, а рі шення від 26.03.10 про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість, оформлене актом № 9/15-2/32993108 прийняте не на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и, а тому є протиправним.
Рішення від 10.06.2010 № 0001491502/0 про нар ахування податкового зобов'я зання на суму 42244,65 грн. також є п ротиправним , оскільки підст авами для нарахування вказан ого податкового зобов'язання є рішення відповідача, оформ лене актом від 26.03.10р. № 9/15-2/32993108 про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь.
З урахуванням викла деного колегія суддів вважає правильним висновок суду пе ршої інстанції про неправомі рність рішень відповідача т а обґрунтованість позовних в имог.
Згідно статті 200 Код ексу адміністративного судо чинства України суд апеляцій ної інстанції залишає апеляц ійну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального і процесуа льного права.
Керуючись статтям и 195,196, п.1 частини першої статті 198, п.1 частини першої статті 205, с таттями 200, 206, 212, 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну ск аргу Державної податкової ін спекції в м. Керчі Автономної Республіки Крим залишити бе з задоволення.
Постанову Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.12.10 у справі № 2а-12389/10/17/0170 залиш ити без змін.
Ухвала на бирає законної сили з момент у проголошення згідно з част иною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України.
Ухвалу може бути оскарже но в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинс тва України, згідно з якою кас аційна скарга на судові ріше ння подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадц яти днів після набрання зако нної сили судовим рішенням с уду апеляційної інстанції, к рім випадків, передбачених ц им Кодексом, а в разі складенн я ухвали в повному обсязі від повідно до статті 160 цього Код ексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 28 бер езня 2011 р.
Головуючий суддя підпис С.Ю. Яковенко
Судді підпис О.В.Дугаренко
підпис Т .В. Дадінська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя С.Ю. Я ковенко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2011 |
Оприлюднено | 06.07.2011 |
Номер документу | 16561126 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні