ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 грудня 2010 р. Справа №2а-16091/10/8/0170
(16:45 год.) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кушнової А.О. , при секретар і ГнатенкоІ.О., розглянув у від критому судовому засіданні а дміністративну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ка скад-Крим"
до Інспекції Державного а рхітектурно-будівельного ко нтролю в АРК
про визнання протиправною відмову та спонукання до вик онання певних дій
за участю представників ст орін:
від позивача: Полєтаєва Г анна Іванівна, довіреність б/н від 15.12.2010р.;
від відповідача: не з' явив ся
Суть спору: Товариство з об меженою відповідальністю «К аскад-Крим» звернулося до Ок ружного адміністративного с уду Автономної Республіки Кр им із адміністративним позов ом про визнання протиправною відмови у видачі дозволу на в иконання будівельних робіт п о будівництву прибудови до ж итлового будинку по АДРЕСА _1 для розміщення офісних пр иміщень та косметологічного центру в м. Сімферополі та зо бов' язання відповідача вид ати дозвіл на виконання буді вельних робіт по будівництву прибудови до житлового буди нку по АДРЕСА_1 для розміщ ення офісних приміщень та ко сметологічного центру в м. Сі мферополі.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що згідно договору куп івлі-продажу від 25.11.2004 року, О СОБА_2 належить на праві при ватної власності квартира АДРЕСА_1. Дана адреса є адрес ою місцезнаходження Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Каскад-Крим», засновни ком якого є ОСОБА_2.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Каскад-Крим» прийняло рішення про будівн ицтво прибудови до квартири АДРЕСА_1.
КП «Альянс» у 2008 році складен о робочий проект будівництва прибудови до житлового буди нку по АДРЕСА_1 для розміщ ення офісних приміщень та ко сметологічного центру в м. Сі мферополі. Цей проект узгодж ено: Сімферопольською СЕС; Сі мферопольським ГУ МНС Україн и в АР Крим.
03 листопада 2008 року Інспекці єю ДАБК в АР Крим був виданий Т ОВ «Каскад-Крим» дозвіл № 1112 на виконання будівельних робіт по будівництву прибудови до житлового будинку по АДРЕС А_1 для розміщення офісних п риміщень та косметологічног о центру в м. Сімферополі, дій сний до 26.07.2010р.
В 2010 році ТОВ «Каскад-Крим» з вернулося до Інспекції ДАБК в АР Крим з заявою
про продовження дозволу на виконання будівельних робіт , але листом Інспекції ДАБК в К рим № 7/1-р-1759 від 07.12.2010 року ТОВ «Кас кад-Крим» було відмовлено у в идачі дозволу на виконання б удівельних робіт по вказаном у об'єкту у зв'язку з тим, що від сутні:
- копія ліцензії на виконанн я функцій генерального підря дника будівництва об' єкта, засвідчена в установленому з аконом порядку;
- копії установчого докумен та та свідоцтва про державну реєстрацію підрядної орган ізації.
Вказану відмову позивач вв ажає протиправною та необґру нтованою, оскільки позивачем дотримані приписи ст.ст. 24, 29 За кону України «Про планування і забудову територій» і отри мані всі передбачені законод авством України необхідні до кументи для отримання дозвол у на виконання будівельних р обіт для будівництва прибудо ви до житлового будинку по АДРЕСА_1 для розміщення офі сних приміщень та косметолог ічного центру в м. Сімферопол і.
Разом із позовом позивач по дав клопотання про невідклад ний розгляд справи, в обґрунт ування якого послався на те, щ о планує терміново закінчити будівельні роботи через пог одні умови, тому розгляд спра ви просить провести невідкл адно.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 13.12.2010р. від крито провадження в адмініст ративній справі, закінчено п ідготовче провадження та спр аву призначено до судового р озгляду.
Відповідач проти заявлено го адміністративного позову заперечує, надіславши суду 17. 12.2010р. заперечення на адміністр ативний позов, відповідно до яких просить відмовити пози вачу у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, оскіл ьки позивачем не дотримані в имоги діючого законодавства у відношенні подання докуме нтів, необхідних для прийнят тя рішення про надання дозво лу на виконання будівельних робіт, чим порушено ст. 29 Закон у України «Про планування і з абудову територій» та Порядо к надання дозволу на виконан ня будівельних робіт, затвер джений постановою Кабінету М іністрів України від 30.09.2009р. № 11 04 «Деякі питання надання дозв олів на виконання підготовчи х і будівельних робіт».
Представник позивача в суд овому засіданні, що відбулос я 17.12.2010р. підтримав заявлені поз овні вимоги у повному обсязі .
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, зазначивши у з апереченнях на адміністрати вний позов прохання про розг ляд справи у відсутність йог о представника.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, заслухавш и представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Каскад-Кр им» зареєстроване виконавчи м комітетом Сімферопольсько ї міської ради АР Крим 15.05.2003р., пр о що видане свідоцтво про дер жавну реєстрацію юридичної о соби серії А 00 № 432778 (а.с.102).
Згідно свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би серії А 00 № 432778 місцезнаходже нням юридичної особи - Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Каскад-Крим» є: 95011, АР Кр им, м. Сімферополь, вул. Горько го, б. 19-А, к. 1.
Відповідно до Статуту Това риства з обмеженою відповіда льністю «Каскад-Крим» заснов никами Товариства з обмежено ю відповідальністю «Каскад-К рим» є ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 (а.с.27).
Судом встановлено, що 25.11.2004р. м іж ОСОБА_5 (продавець) та ОСОБА_2 (покупець) укладений договір купівлі - продажу к вартири АДРЕСА_1 (а.с.11).
Зазначений договір купівл і-продажу зареєстрований у в становленому діючим законод авством порядку в електронно му реєстрі прав власності на нерухоме майно 07.12.2004р., реєстра ційний номер об' єкта - 8542803, щ о підтверджується витягом пр о реєстрацію права власності на нерухоме майно №5729600 від 07.12.2004р ., виданим Сімферопольським М БРТІ (а.с.13).
Судом встановлено, що ОСО БА_2 за договором дарування , посвідченим приватним нота ріусом Сімферопольського мі ського нотаріального округу Шофаренко О.О. 14.07.2005р. за реє стровим № 1840, порадував 1/3 частк у належної йому квартири, що з находиться : АДРЕСА_1, про щ о зроблений запис на договор і купівлі - продажу від 25.11.2004р. (зворотній бік а.с.11).
Випискою з рішення № 1086 від 21. 10.2010р. 65 сесії 5 скликання Сімфер опольської міської ради АР К рим «Про дозвіл виконання те хнічної документації по офор мленню правовстановлюючих д окументів на земельні ділянк и, дозвіл розробки проектів з емлеустрою з відведення земе льних ділянок, надання, перед ачу громадянам України, юрид ичним і фізичним особам - пі дприємцям земельних ділянок у власність, постійне корист ування, оренду в м. Сімферопол і» поновлено договір оренди і надано Товариству з обмеже ною відповідальністю «Каска д-Крим» і ТОВ «Медісса» земел ьну ділянку площею 0,0230 га по АДРЕСА_1 у короткострокову оренду строком на 5 років до 21.10 .2015р. для будівництва прибудов и до житлового будинку для ро зміщення офісних приміщень і косметологічного центру; за тверджено проекти землеустр ою з відведення земельних ді лянок, матеріали інвентариза ції і землевпорядну документ ацію земельних ділянок, зокр ема, земельної ділянки площе ю 0,0230 га, розташованої по АДРЕ СА_1 (а.с.34).
Судом встановлено, що ТОВ « Каскад-Крим» і ТОВ «Медісса» отримано дозвіл на виконанн я будівельних робіт № 1112 від 03.1 1.2008р., яким дозволено виконання будівельних робіт з будівни цтва прибудови до житлового будинку для розміщення офісн их приміщень і косметологічн ого центру по АДРЕСА_1 зі с троком дії до 26.07.2010р. (а.с.81).
14.11.2007 року між Сімферопольськ ою міською радою з однієї сто рони та ТОВ «Каскад-Крим» та Т ОВ «Медісса» з другої сторон и укладено договір оренди зе мельної ділянки площею 0,0230 га с троком на три роки, до 26.07.2010р. для будівництва прибудови до жи тлового будинку для розміщен ня офісних приміщень і косме тологічного центру по АДРЕ СА_1, зареєстрований в КРФ Д П «Центр ДЗК при Держкомземі України» 02.06.2008р. (а.с.29-33).
Рішенням виконавчого комі тету Сімферопольської міськ ої ради № 1383 від 03.06.2009р. внесено п ропозицію сесії Сімферополь ської міської ради 5 скликанн я про дозвіл гр. ОСОБА_2 і г р. ОСОБА_4 на виконання про екту землеустрою з відведенн я земельної ділянки площею 240, 0 кв. м для реконструкції квар тири АДРЕСА_1 під офісні п риміщення; дозволено гр. ОС ОБА_2 і гр. ОСОБА_4 отрима ння вихідних даних на викона ння проектних робіт для реко нструкції квартири № 1 з будів ництвом прибудови по АДРЕС А_1 під офісні приміщення; за тверджено акт вибору і обсте ження земельної ділянки та з обов' язано гр. ОСОБА_2 і г р. ОСОБА_4 виконати певні д ії та подати відповідні доку менти до початку виконання п роектних робіт (а.с.59).
Випискою з рішення № 820 від 23.0 7.2009р. 49 сесії 5 скликання Сімферо польської міської ради АР Кр им «Про дозвіл розробки прое ктів землеустрою з відведенн я земельних ділянок, надання , передачу громадянам Україн и, юридичним і фізичним особа м - підприємцям земельних д ілянок у власність, постійне користування, оренду в м. Сім ферополі» дозволено розробк у проектів землеустрою з від ведення земельних ділянок юр идичним особам і фізичним ос обам - підприємцям на підст аві статей 123, 151 Земельного код ексу України, зокрема, громад янину ОСОБА_2 і громадянці ОСОБА_4 на земельну ділян ку площею 0,0240 га по АДРЕСА_1 з будівництвом прибудови пі д офісні приміщення (рішення виконавчого комітету від 03.06.2 009р. № 1383) та дозволено виконання проектів землеустрою протяг ом одного року з моменту прий няття даного рішення розроби ти та погодити проект землеу строю з відведення земельної ділянки і надати його до місь кої ради на затвердження (а.с.6 0).
Після закінчення строку ді ї дозволу на виконання будів ельних робіт № 1112 від 03.11.2008р. ТОВ «Каскад-Крим» звернулося до Інспекції Державного архіте ктурно-будівельного контрол ю АР Крим з заявою про перереє стрування дозволу на виконан ня будівельних робіт з будів ництва прибудови до житловог о будинку для розміщення офі сних приміщень та косметолог ічного центру по АДРЕСА_1, замовник ТОВ «Каскад-Крим», п ідрядник «КП Альянс», зазнач ивши строк закінчення будіве льних робіт 31.12.2011р.(а.с.104).
Рішенням від 07.12.2010р. № 7/1-р-1759 Інс пекція державного архітекту рно-будівельного контролю АР Крим відмовила у наданні доз волу на виконання будівельни х робіт, посилаючись на невід повідність поданих документ ів статті 29 Закону України «Пр о планування і забудову тери торії» у редакції п.п. 17 п. 10 р. 1 З акону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву» № 209-VI від 16.09.2008р. і П орядку надання дозволу на ви конання будівельних робіт, з атвердженому постановою Каб інету Міністрів України № 1104 в ід 30.09.2009р., а саме:
- відсутність копії ліцензі ї на виконання функцій генер ального підрядника будівниц тва об' єкта, засвідченої в у становленому законом порядк у;
- відсутність копії установ чого документа та свідоцтва про державну реєстрацію підр ядної організації (а.с.9).
Проаналізувавши матеріал и справи, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд пр иходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають з адоволенню, виходячи з насту пного.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб' єкто м владних повноважень щодо о скарження його рішень (норма тивно-правових актів чи прав ових актів індивідуальної ді ї), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 Положення про Інспекцію державного ар хітектурно-будівельного кон тролю в АР Крим, затвердженог о Державною архітектурно-буд івельної інспекцією України 06.12.2007р., відповідач є територіа льним органом Державної архі тектурно-будівельної інспек ції, утвореним відповідно до наказу Держархбудінспекції від 26.10.2007р. № 45, входить до сфери ї ї управління, підзвітний і пі дконтрольний їй.
Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів № 428 від 05.04.2006 р . «Про утворення Державної ар хітектурно-будівельної інсп екції» Державна архітектурн о-будівельна інспекція як ур ядовий орган державного упра вління утворена в складі Мін істерства будівництва, архіт ектури та житлово-комунально го господарства.
Таким чином, Інспекція Держ авного архітектурно-будівел ьного контролю в АР Крим є дер жавним органом виконавчої вл ади з визначеними законодавч о повноваженнями і, реалізую чи свої завдання та функції у правовідносинах з фізичними та юридичними особами, є суб'є ктом владних повноважень, то му спір підлягає розгляду в п орядку адміністративного су дочинства.
Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у ч астині 3 статті 2 КАС України, я кі певною мірою відображають принципи адміністративної п роцедури, які повинні дотрим уватися при реалізації дискр еційних повноважень владног о суб' єкта.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.
Отже, «на підставі» означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та об ставин, визначених ним.
«У межах повноважень» озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.
«У спосіб» означає, що суб'є кт владних повноважень зобов ' язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.
Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.
Оцінюючи правомірність пр ийнятого рішення про відмову у наданні дозволу на виконан ня будівельних робіт № 7/1-р-1759 ві д 07.12.2010р., що оскаржується позив ачем, суд виходив із наступно го.
Відповідно до ч. 1-5 ст. 29 Закон у України «Про планування і з абудову територій» № 1699-III від 20.04.2000р. (в редакції на момент зве рнення до Інспекції Державно го архітектурно-будівельног о контролю АР Крим з заявою пр о перереєстрування дозволу н а виконання будівельних робі т) дозвіл на виконання будіве льних робіт - документ, що засв ідчує право замовника та під рядника на виконання підгото вчих (якщо підготовчі роботи не були виконані раніше відп овідно до дозволу на виконан ня підготовчих робіт) і будів ельних робіт, підключення об 'єкта будівництва до інженер них мереж та споруд.
Дозвіл на виконання будіве льних робіт надається інспек ціями державного архітектур но-будівельного контролю.
Замовник та підрядник для о держання дозволу на виконанн я будівельних робіт подають до відповідної інспекції дер жавного архітектурно-будіве льного контролю письмову зая ву, до якої додаються:
1) документи від замовника б удівництва:
документ, що засвідчує прав о власності чи користування земельною ділянкою, або дого вір суперфіцію;
проектна документація на б удівництво, погоджена та зат верджена в порядку, визначен ому законодавством;
відомості про здійснення а вторського і технічного нагл яду;
копія документа, що посвідч ує право власності на будино к чи споруду, або письмової зг оди його власника на проведе ння зазначених робіт (у разі з дійснення реконструкції, рес таврації, капітального ремон ту об'єктів містобудування);
фінансова звітність, що скл адається відповідно до статт і 11 Закону України "Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні", та копія ліцензії на здійснення діял ьності з надання фінансових послуг, засвідчена в установ леному законом порядку (у раз і здійснення будівництва, що передбачає пряме або опосер едковане залучення фінансов их активів від фізичних осіб );
2) документи від підрядника будівництва:
копії установчих документ ів та свідоцтва про державну реєстрацію;
копія ліцензії на виконанн я функцій генпідрядника буді вництва об'єкта, засвідчена в установленому законом поряд ку;
договір (контракт) підряду н а будівництво об'єкта;
документ про призначення в ідповідальних виконавців ро біт;
відомості про кваліфікаці ю та досвід спеціалістів, які братимуть участь у виконанн і замовлення;
пропозиції щодо залучення субпідрядників.
Розгляд заяви, прийняття рі шення про надання дозволу на виконання будівельних робіт або про відмову у його наданн і, видача та реєстрація дозво лу на виконання будівельних робіт (або відмови в його нада нні) здійснюються інспекціям и державного архітектурно-бу дівельного контролю протяго м місяця з дня реєстрації зая ви.
Відповідно до ч. 15, 16 ст. 29 Зако ну України «Про планування і забудову територій» у разі я кщо право на будівництво об'є кта містобудування передано іншому замовнику або змінен о будівельну організацію (ге нпідрядника), дозвіл на викон ання будівельних робіт підля гає перереєстрації.
Перереєстрація дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється у порядку отри мання дозволу на виконання б удівельних робіт.
Згідно ч. 6-8 ст. 29 Закону Украї ни «Про планування і забудов у територій» відмова у надан ні дозволу на виконання буді вельних робіт надається заяв нику в письмовому вигляді з м отивованим обґрунтуванням.
Підставами для відмови у на данні дозволу на виконання б удівельних робіт є:
- неподання документів, необ хідних для прийняття рішення про надання такого дозволу;
- невідповідність поданих д окументів вимогам законодав ства;
- виявлення недостовірних в ідомостей у поданих документ ах.
Відмову в наданні дозволу н а виконання будівельних робі т може бути оскаржено до суду в установленому законом пор ядку.
Дослідивши відмову Інспек ції Державного архітектурно -будівельного контролю АР Кр им у наданні дозволу на викон ання будівельних робіт № 7/1-р-17 59 від 07.12.2010р. суд встановив, що пі дставою для відмови у наданн і дозволу на виконання будів ельних робіт зазначено відсу тність ліцензії на виконання функцій генерального підряд ника будівництва об' єкта, з асвідченої в установленому з аконом порядку, установчого документа та свідоцтва про д ержавну реєстрацію підрядно ї організації.
Судом встановлено, що 16.02.2009р. м іж Колективним підприємство м «Альянс» та ТОВ «Каскад-Кри м» укладено договір підряду №1448, за яким підрядник (КП «Алья нс») зобов' язується на свій ризик виконати за завданням замовника (ТОВ «Каскад-Крим» ) з використанням своїх матер іалів, замовник зобов' язуєт ься прийняти та оплатити нас тупну роботу: будівництво пр ибудови до житлового будинку для розміщення офісних прим іщень та косметологічного це нтру по АДРЕСА_1 (а.с.176-177).
Отже як вбачається з матері алів справи підрядник будівн ицтва спірного об' єкту нер ухомості був змінений.
У судовому засіданні судом досліджені матеріали справи , зокрема копія ліцензії підр ядника - КП «Альянс» на буді вельну діяльність серії АВ № 119461, що видана Міністерством б удівництва, архітектури та ж итлово-комунального господа рства України, строк дії якої з 28.07.2006р. по 28.07.2011р. (а.с.98), копія свід оцтва про державну реєстраці ю юридичної особи - Колекти вного підприємства «Альянс » серії А 00 № 436708 (а.с.97), копія Стат уту Колективного підприємст ва «Альянс» у новій редакції , державну реєстрацію якого п роведено державним реєстрат ором виконкому Сімферопольс ької міськради 16.11.2010р. (а.с.179-192).
Суд підкреслює, що згідно ч. 1 ст. 29 Закону України «Про план ування і забудову територій» підставою для відмови у нада нні дозволу на виконання буд івельних робіт є неподання д окументів, необхідних для пр ийняття рішення про надання такого дозволу, тоді як у відм ові Інспекції державного арх ітектурно-будівельного конт ролю АР Крим від 07.12.2010р. № 7/1-р-1759 у н аданні позивачу дозволу на в иконання будівельних робіт з азначено про відсутність док ументів, необхідних для прий няття рішення, зокрема, копії ліцензії на виконання функц ій генерального підрядника б удівництва об' єкта, засвідч еної в установленому законом порядку та копії установчог о документа та свідоцтва про державну реєстрацію підрядн ої організації.
Суд вважає, що Інспекцією Де ржавного архітектурно-будів ельного контролю АР Крим нео бґрунтовано зроблений висно вок про відсутність ліцензії на виконання функцій генера льного підрядника будівницт ва об' єкта, засвідченої в ус тановленому законом порядку , установчого документа та св ідоцтва про державну реєстра цію підрядної організації, о скільки судом встановлена на явність цих документів у під рядника будівництва.
Згідно із ст.71 КАС України, ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я. В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову. Суб'єкт владних повн оважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у спра ві. У разі невиконання цього о бов'язку суд витребує назван і документи та матеріали. Якщ о особа, яка бере участь у спра ві, без поважних причин не над асть докази на пропозицію су ду для підтвердження обстави н, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі ная вних доказів.
Враховуючи аналіз вищенав едених норм та наявні докази у матеріалах справи, суд прий шов до висновку про протипра вність відмови Інспекції Дер жавного архітектурно-будіве льного контролю АР Крим від 07. 12.2010р. № 7/1-р-1759 у наданні Товариств у з обмеженою відповідальніс тю «Каскад-Крим» дозволу на в иконання будівельних робіт п о будівництву прибудови до ж итлового будинку по АДРЕСА _1 для розміщення офісних пр иміщень та косметологічного центру в м. Сімферополі, оскіл ьки суб' єктом владних повно важень - відповідачем у спр аві відмовлено у наданні доз волу через відсутність докум ентів, необхідних для прийня ття рішення, тоді як в ході суд ового розгляду справи факт в ідсутності таких документів спростований позивачем та с удом досліджено наявні в мат еріалах справи документи під рядної організації, відсутні сть яких саме і стала підстав ою для відмови у наданні спір ного дозволу.
В ході розгляду справи відп овідач не довів, що діяв неупе реджено, враховуючи усі обст авини спірних правовідносин , обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння та розсудливо, а тому суд з находить вказану відмову про тивоправною, такою, що порушу є права позивача, які підляга ють судовому захисту.
Враховуючи, що в ході судово го розгляду справи судом вст ановлений факт наявності у п ідрядника будівництва докум ентів, відсутність яких стал а підставою для відмови у над анні позивачу дозволу на буд івництво на виконання будіве льних робіт, суд вважає, що пер ешкод для відмови у видачі до зволу на будівництво на вико нання будівельних робіт за т аких обставин немає, тому вва жає обґрунтованими позовні в имоги ТОВ «Каскад-Крим» про з обов' язання відповідача ви дати дозвіл на виконання буд івельних робіт по будівництв у прибудови до житлового буд инку по АДРЕСА_1 для розмі щення офісних приміщень та к осметологічного центру в м. С імферополі
З урахуванням викладеного , суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтвердж еними матеріалами справи та підлягають задоволенню у пов ному обсязі.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.
Приймаючи до уваги, що позов ні вимоги задоволено в повно му обсязі, суд вважає необхід ним стягнути з Державного бю джету України на користь поз ивача судовий збір в розмірі 3 гривні 40 копійок.
В судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови.
Постанову у повному обсязі складено 20.12.2010р.
Керуючись ст.ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовол ьнити.
2. Визнати протиправною від мову Інспекції державного ар хітектурно-будівельного кон тролю в Автономній Республіц і Крим від 07.12.2010р. № 7/1-р-1759 у наданн і Товариству з обмеженою від повідальністю «Каскад-Крим» дозволу на виконання будіве льних робіт по будівництву п рибудови до житлового будинк у по АДРЕСА_1 для розміщен ня офісних приміщень та косм етологічного центру в м. Сімф ерополі.
3. Зобов' язати Інспекцію де ржавного архітектурно-будів ельного контролю в Автономні й Республіці Крим видат и Товариству з обмеженою від повідальністю «Кас кад-Крим» дозвіл на виконанн я будівельних робіт по будів ництву прибудови до житловог о будинку по АДРЕСА_1 для р озміщення офісних приміщень та косметологічного центру в м. Сімферополі.
4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Каскад-Крим» (АДРЕ СА_1; ЄДРПОУ 33374551) судовий збір у розмірі 3 гривні 40 копійок.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ку шнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13363755 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні