Постанова
від 07.12.2010 по справі 2а-8105/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія № 2.11.3

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 грудня 2010 року Справа № 2а-8105/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Остро вської О.П.

при секретарі - Кір`ян О.С.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « Лисремпуть» до Державної под аткової інспекції у місті Ли сичанську Луганської област і про визнання нечинними под аткових повідомлень - рішен ь від 26.05.2010 № 0000162301/1, від 26.05.2010 № 0000152301/1, -

ВСТАНОВИВ:

26.10.2010 позивач ТОВ «Лисре мпуть» звернувся до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду з позовом до Держав ної податкової інспекції у м істі Лисичанську Луганської області про визнання нечинн ими податкових повідомлень - рішень від 26.05.2010 № 0000162301/1, від 26.05.2010 № 00 00152301/1, в обґрунтування якого пос лався на наступне.

На ТОВ «Лисремпуть» п ройшла планова виїзна переві рка з питань дотримання вимо г податкового законодавства за період з 01.01.2007 по 31.12.2009, валютно го та іншого законодавства з а період з 01.01.2007 по 31.12.2009, яку прово дили працівники ДПІ у м. Лисич анську Луганської області, р езультати перевірки оформле ні актом № 5/23-34403771 від 15.03.2010. Не погод жуючись з висновками акта пе ревірки позивач надіслав на адресу ДПІ у м. Лисичанську за перечення від 18.03.2010 вих. № 03/18. За р езультатами розгляду запере чень відповідач надіслав на адресу ТОВ «Лисремпуть» відп овідь від 23.03.2010 вих. № 3422/23. 24.03.2010 ДПІ у м. Лисичанську Луганської об ласті прийняло податкові пов ідомлення - рішення № 0000162301/0 та № 0000152301/0. Не погоджуючись з винес еними податковими повідомле ннями-рішеннями, 31.03.2010 позивач з вернувся з первинною скаргою до ДПІ в м. Лисичанську. 26.05.2010 від повідачем прийнято рішення п ро результати розгляду перви нної скарги, згідно з яким оск аржувані повідомлені - ріше ння залишено без змін, а скарг у без задоволення.

26.05.2010 відповідач прийня в податкові повідомлення - рішення № 0000162301/1 та № 0000152301/1. 04.06.2010 пози вач звернувся до ДПА в Луганс ькій області з повторною ска ргою, 02.08.2010 підприємство отрима ло від ДПА в Луганській облас ті рішення про результати ро згляду повторної скарги, згі дно з яким оскаржувані повід омлення - рішення залишено без змін, а скаргу без задовол ення. 06.08.2010 позивач звернувся до ДПА України з повторною скар гою, 12.10.2010 підприємство отримал о від ДПА України рішення про результати розгляду повторн ої скарги, згідно з яким оскар жувані повідомлення - рішен ня залишено без змін, а скаргу без задоволення.

Позивач вважає оскар жувані повідомлення - рішен ня незаконними з наступних п ідстав.

В акті перевірки стос овно Договору № ДГ - 0000005 від 02.02. 2009, укладеного з ТОВ «Укрпромг руп» зазначено, що для переві рки надані лише прибуткові н акладні, але перевіряючі не в казують, що саме прибуткова н акладна (видаткова накладна) є тим самим первинним докуме нтом, який підтверджує факт п риймання - передачі товарно - матеріальних цінностей м іж ТОВ «Лисремпуть» та ТОВ «У крпромгруп», крім того, в ріше ннях органів ДПС не міститьс я посилань на нормативно - п равові акти України, згідно я ких видаткова накладна не є п ервинним документом бухгалт ерського обліку. ДПА в Луганс ькій області і ДПА України ді йшли висновку, що ТОВ «Лисрем путь» не довело факти постав ки ТОВ «Укрпромгруп» товарно - матеріальних цінностей т а їх використання при здійсн енні власної господарської д іяльності, що є хибним, оскіль ки підписанням належним чино м оформлених накладних на по ставлений товар, уповноважен і особи контрагентів тим сам им підтвердили факт прийманн я - передачі товарів.

Оскільки обов' язок поставити товар згідно Догов ору № ДГ - 0000005 від 02.02.2009 покладен о на постачальника ТОВ «Укрп ромгруп», то постачальник ма в право укладати договори пр о перевезення вантажів автом обільним транспортом з метою виконання взятих на себе зоб ов' язань з постачання товар у. Чинне законодавство Украї ни, що регулює правовідносин и з перевезення вантажів авт омобільним транспортом, не м істить імперативних вимог що до обов' язку саме покупця с кладати товарно - транспорт ну накладну. Якщо постачальн ик (вантажовідправник) або пе ревізник вантажу не виписува ли ТТН на перевезення вантаж у, це не має наслідком злочинн ого умислу з боку ТОВ «Лисрем путь».

Крім того, в акті перев ірки міститься посилання на пункти 2,5,12,22,26,28 Інструкції про по рядок приймання продукції ви робничо - технічного призна чення і товарів народного сп оживання за кількістю, затве рдженої постановою Державно го арбітражу при Раді Мініс трів СРСР від 15.06.1965 № П-6. Посадо ві особи ДПІ у м. Лисичанську, які проводили перевірку, на с вій розсуд тлумачать вказані положення Інструкції № П-6 і в Акті перевірки підводять хи бне обґрунтування обов' язк ового складання актів прийма ння - передачі на будь-яку по ставку товару, проте Інструк цією передбачено, що відпові дні акти приймання продукції за кількістю складаються ті льки у випадках пошкодження або псування вантажу, невідп овідності найменування, ваги вантажу, кількості місць дан им, вказаним у транспортному документі.

Посадові особи відпо відача хибно тлумачать норми цивільного і господарського законодавства, і як наслідок роблять висновок про відсут ність доказів фактичного отр имання товарно - матеріальн их цінностей ТОВ «Лисремпуть » від ТОВ «Укрпромгруп», оскі льки за період, що перевірявс я, відбувалася реалізація то варно - матеріальних ціннос тей, які були поставлені ТОВ « Укрпромгруп» за договором № ДГ - 0000005 від 02.02.2009, і вони вже спож иті контрагентами ТОВ «Лисре мпуть». Факт реалізації пост авлених ТМЦ іншим контрагент ам підтверджується бухгалте рськими і фінансово - госпо дарськими документами, та не спростовується даними, наве деними в Акті перевірки.

Стосовно анулювання свідоцтва платника ПДВ ТОВ « Укрпромгруп», постановою Луг анського окружного адмініст ративного суду від 28.08.2009 по спра ві № 2а-24842/09/1270, яка набрала законн ої сили, визнано нечинним та с касовано акт Ленінської МДПІ у м. Луганську від 03.08.2009 про анул ювання реєстрації ТОВ «Укрпр омгруп» як платника ПДВ, і зоб ов' язано Ленінську МДПІ у м . Луганську направити до ДПА У країни документи щодо внесен ня до Реєстру платників ПДВ з апису про відміну анулювання реєстрації ТОВ «Укрпромгруп » як платника ПДВ та прийняти податкові декларації з уточ неними розрахунками з ПДВ за травень - липень 2009 року. Таки м чином, дані, що містяться у і нформаційній базі даних ДПА України, не відповідають дій сності. Крім того, на сторінц і 43 Акту перевірки місяться да ні податкових декларацій з П ДВ ТОВ «Укрпромгруп» згідно бази даних АІС «Податки», зок рема з січня по вересень 2009 рок у, тобто податкові деклараці ї з ПДВ ТОВ «Укрпромгруп» при ймалися Ленінською МДПІ у м. Л уганську без заперечень, у то му числі на виконання зазнач еного рішення суду.

На підставі викладен ого, позивач просить суд:

- визнати нечинним под аткове повідомлення - рішен ня ДПІ у м. Лисичанську Луганс ької області № 0000152301/1 від 26.05.2010 про донарахування податкових зо бов' язань з податку на приб уток приватних підприємств у сумі 33 544, 00 грн. та застосування фінансових санкцій у розмір і 9735,00 грн.;

- визнати нечинним под аткове повідомлення - рішен ня ДПІ у м. Лисичанську Луганс ької області № 0000162301/1 від 26.05.2010 про донарахування податкових зо бов' язань з податку на дода ну вартість у сумі 26 836,00 грн. та з астосування фінансових санк цій у розмірі 13 418,00 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовн і вимоги підтримав в повному обсязі, дав пояснення, аналог ічні викладеному в позові.

Представник відповід ача в судовому засіданні поз овні вимоги не визнав, в своїх запереченнях посилався на н аступне.

Згідно плану - графі ку проведення планових виїзн их перевірок на 1 квартал 2010 рок у з 19.02.2010 по 11.03.2010 проводилася виїз на планова перевірка ТОВ «Ли сремпуть» за період з 01.01.2007 по 31.1 2.2009, за результатами якої було складено акт від 15.03.2010 за № 5/23 - 34 403771, в якому визначено, що позив ачем порушені п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про опода ткування прибутку підприємс тв», внаслідок чого занижени й податок на прибуток у сумі 33 544,00 грн., та п.п.7.4.1, п.п.7.4.5, п.7.4 ст.7 Зако ну України «Про податок на до дану вартість», внаслідок чо го занижений ПДВ на суму 26836 гр н.

В акті встановлені пор ушення, що пов' язані з відоб раженням в валових витратах витрат, які не підтверджені д окументально, по взаємовідно синам з ТОВ «Укрпромторг», пі дставою чого є відсутність п ервинних документів, а саме д окументів, які містять відом ості про господарську операц ію та підтверджують її здійс нення, а саме відсутні товарн о - транспортні накладні та акти на прийом товарно - мат еріальних цінностей. Постано вою КМУ від 25.02.2009 № 207 затверджено Перелік документів, необхід них для здійснення перевезен ня вантажу автомобільним тра нспортом на внутрішньому спо лученні, де у п. 1 та 2 перерахова ні необхідні документи для з дійснення вантажного переве зення, серед яких є наступне н айменування: «документи на в антаж». Первинні документи п о відображенню господарськи х операцій є основою і для под аткового обліку. Для надання юридичної сили і доказовост і, первинні документи повинн і бути складені відповідно д о вимог чинного законодавств а та не порушувати публічний порядок, встановлений Закон ом України «Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні». Згідно з Прави лами перевезень вантажів авт омобільним транспортом в Укр аїні, затвердженими наказом Мінтрансу України від 14.10.1997 № 363, при перевезенні вантажів авт омобільним транспортом обов ' язковим є оформлення товар но - транспортної накладної незалежно від умов оплати за роботу автомобіля, умов пере везення вантажів, а також вид ів перевезення. Товарно - тр анспорті накладні і дорожні листи вантажного автомобіля є основними документами на п еревезення вантажів. Переве зення нафтопродуктів автотр анспортом оформлюється това рно - транспортною накладно ю відповідно до діючої Інстр укції про порядок розрахункі в за перевезення вантажів ав томобільним транспортом. Так им чином, товарно - транспор тна накладна відноситься до первинної транспортної доку ментації, застосування якої для всіх суб' єктів господар ської діяльності незалежно в ід форм власності є обов' яз ковим.

У разі коли сторони не визначають у договорі поряд ок приймання - передачі про дукції, застосовуються полож ення Інструкції про порядок приймання продукції виробни чо - технічного призначення і товарів народного спожива ння за кількістю і якістю, зат вердженою постановами Держа вного арбітражного Союзу РСР від 15.06.1965 № П-6 і від 25.04.1966 № П-7, відпов ідно до яких при отриманні то варно - матеріальних ціннос тей одержувач зобов' язаний витребувати від транспортн ої організації акт прийому - передачі.

Крім того, в період з 03.0 8.2009 ТОВ «Укрпромгруп» не був пл атником ПДВ та не мав права ви писувати податкові накладні . На підставі даних інформаці йної бази ДПА України згідно наданої податкової звітност і у підприємства ТОВ «Укрпро мгруп» офісних та складських приміщень не має, транспортн их засобів не має, основні зас оби відсутні, чисельність пр ацівників - 1 особа, тобто зас новник, директор та головний бухгалтер - ОСОБА_2. ТОВ « Укрпромгруп» має стан платни ка «9» - направлено повідомлен ня про відсутність за місцем знаходження, що є однією з озн ак фіктивності. Тобто у ТОВ «У крпромгруп», через якого про ходили фінансово - грошові потоки, відсутні необхідні у мови для здійснення господар ських операцій, а саме: відсут ні основні фонди, технічний п ерсонал, виробничі активи, ск ладські приміщення та трансп ортні засоби.

На підставі викладен ого, відповідач просить суд в ідмовити в задоволенні позов них вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослі дивши надані докази, суд прих одить до наступного.

У відповідності з Кон ституцією України кожному г арантується право на оскарже ння в суді рішень, дій, чи безд іяльності органів державно ї влади, місцевого самовряду вання, посадових і службових осіб.

Ст. 19 Конституції Україн и встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування , їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста в, у межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та Законами України.

Судом встановлено, що по зивач ТОВ «Лисремпуть» зареє строване як суб' єкт підприє мницької діяльності - юриди чна особа 11.07.2006 виконавчим комі тетом Лисичанської міської р ади Луганської області, № зап ису про державну реєстрацію 13811020000000924 (а.с.75-76), перебуває на облік у як платник податків у ДПІ у м . Лисичанську Луганської обл асті з 11.07.2006 (а.с.78) і є платником по датку на додану вартість, що п ідтверджується свідоцтвом № 16449066, виданим 18.07.2006 (а.с.77).

На підставі направлень від 19.02.2010 № 77 (а.с. 96), від 04.03.2010 № 97 (а.с.97), в иданих ДПІ в м. Лисичанську Лу ганської області державним і нспекторам Кирюхіній О.О., Куд ренку А.В., Козуб Л.В., відповідн о до плану - графіка проведе ння планових виїзних перевір ок суб' єктів господарюванн я, у період з 19.02.2010 по 11.03.2010 проведе на планова виїзна перевірка ТОВ «Лисремпуть» з питань до тримання вимог податкового, валютного та іншого законода вства за період з 01.01.2007 по 31.12.2009, те рмін проведення перевірки пр одовжувався з 04.03.2010 по 11.03.2010 на під ставі наказу ДПІ в м. Лисичанс ьку Луганської області від 03.0 3.2010 № 128 (а.с.94-95).

За результатами перевірки складено акт від 15.03.2010 № 5/23-34403771, яки м встановлено наступні поруш ення:

- п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 статті 5 З акону України «Про прибуток підприємств», в результаті ч ого занижено податок на приб уток в періоді, що перевірявс я, на загальну суму 33 544,00 грн., в т ому числі за І квартал 2009 року з анижено податок у сумі 8266 грн., у ІІ кварталі 2009 року - 13725 грн., у ІІІ кварталі 2009 року - 11533 грн.;

- п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість», в результаті ч ого занижено ПДВ в періоді, що перевірявся, на загальну сум у 26 836,00 грн., в тому числі за лютий 2009 року - 2479 грн., березень 2009 рок у - 4134 грн., квітень 2009 року - 1560 г рн., травень 2009 року - 5406 грн., чер вень 2009 року - 4014 грн., липень 2009 р оку - 3003 грн., серпень 2009 року - 1299 грн., вересень 2009 року - 4941 грн . (а.с. 10-37).

18.03.2010 за № 03/18 ТОВ «Лисремпуть» н а адресу ДПІ в м. Лисичанську Л уганської області були напра влені заперечення на акт пер евірки, у відповіді на які від 23.03.2010 № 3422/23 відповідачем зазначе но, що у разі надання підприєм ством документів, підтверджу ючих факт транспортування то варно - матеріальних ціннос тей та актів прийому - перед ачі за договором № ДГ - 0000005 від 02.02.2009 з ТОВ «Укрпромгруп», резу льтати перевірки будуть пере глянуті (а.с.49-51).

На підставі зазначеног о акту перевірки, ДПІ в м. Лиси чанську Луганської області п рийнято податкове повідомле ння - рішення від 26.05.2010 № 0000162301/1 на загальну суму 40 254, 00 грн., з яких борг за основним платежем - 26836,00 грн., за штрафними санкціям и - 13418,00 грн. (за порушення п.п.7.4.1, 7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про п одаток на додану вартість») (а .с.45), та податкове повідомленн я - рішення від 26.05.2010 № 0000152301/1 на за гальну суму 43 279,00 грн., з яких бор г за основним платежем - 33544,00 г рн., за штрафними санкціями - 9735, 00 грн. (за порушення п.п.5.2.1 п.5.2, п .п.5.3.9 статті 5 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств») (а.с.46).

Позивачем 31.03.2010 була пода на скарга на зазначені подат кові повідомлення - рішення до ДПІ в м. Лисичанську Луганс ької області (а.с.52-54), рішенням в ід 26.05.2010 № 6640/23 про результати розг ляду первинної скарги, подат кові повідомлення - рішення залишено без змін, а скаргу - без задоволення, роз' яснен о право оскарження до ДПА в Лу ганській області (а.с.56-60).

04.06.2010 за № 04/06 позивачем п одано повторну скаргу на под аткові повідомлення - рішен ня № 0000162301/1 від 26.05.2010 на суму 40 254,00 грн ., № 0000152301/1 від 26.05.2010 на суму 43 279,00 грн. д о ДПА в Луганській області (а.с .61-63), за результатами розгляду якої ДПА в Луганській област і прийнято рішення від 29.07.2010 № 1386 3/25-08, яким податкові повідомлен ня - рішення залишено без зм ін, а скаргу - без задоволенн я, роз' яснено право оскарже ння до ДПА України (а.с.64-66).

06.08.2010 позивачем подано третю скаргу на оскаржувані податкові повідомлення - р ішення до ДПА України (а.с.67-69), з а результатами розгляду якої ДПА України прийнято рішенн я від 08.10.2010 № 10496/6/25-045, яким податкові повідомлення - рішення зал ишено без змін, а скаргу - без задоволення, роз' яснено пр аво оскарження до суду (а.с.70-71).

Відповідно до ст.9 Зак ону України «Про систему опо даткування» платники податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) зобов' язані сплачув ати належні суми податків зб орів (обов' язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.

Порядок сплати зобов ' язань платників податків в становлений Законом України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами», який є спеціальним законом з питан ь оподаткування, який устано влює порядок погашення зобов ' язань юридичних або фізичн их осіб перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами з податків і зборів (обов' язк ових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санк цій, що застосовуються до пла тників податків контролюючи ми органами.

Згідно п.5.3.1 п. 5.3 ст.5 зазна ченого Закону, платник подат ків зобов' язаний самостійн о сплатити суму податкового зобов' язання, зазначену у п оданій ним податковій деклар ації, протягом десяти календ арних днів, наступних за оста ннім днем відповідного грани чного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання под аткової декларації.

У розділі 3.1.2, 3.1.4 Акту пере вірки зазначено, що перевірк ою повноти визначення податк у на прибуток за період з 01.01.2007 п о 31.12.2009 встановлено його заниже ння на суму 33544,00 грн., в тому числ і:

за І квартал 2009 року занижено у сумі 8266 грн.;

за ІІ квартал 2009 року занижен о у сумі 13 725 грн.;

за ІІІ квартал 2009 року заниже но у сумі 11 553 грн., у зв' язку з в ідображенням у валових витра тах витрат, які не підтвердже ні документально.

Судом встановлено, що мі ж ТОВ «Укрпромгруп» (Постача льник) та позивачем (Покупець ) укладено договір № ДГ - 0000005 ві д 02.02.2009 на постачання товару, зг ідно умов якого Постачальник зобов' язується поставити ( передати у власність), а Покуп ець прийняти (прийняти у влас ність) та оплатити товар на ум овах цього договору у наймен уванні та кількості, визначе них у заявках або в специфіка ціях Покупця до цього догово ру (п.1.1), ціна товару та вартіст ь партії визначається на під ставі рахунків - фактур, що в ідповідають кожній партії по ставки (п.2.1), загальна сума дого вору становить 600 000 грн. з ураху ванням ПДВ (п.2.2), поставка товар у провадиться протягом 2009 рок у (п.3.2), Покупець зобов' язуєть ся оплатити 100 % вартість поста вленого товару, визначену в п .2.1 договору шляхом перерахува ння грошових коштів на розра хунковий рахунок Постачальн ика в національній валюті Ук раїни (п.4.1), договір діє до 31.12.2009 (п .6.3), сторони є платниками подат ку на прибуток підприємств і податку на додану вартість н а загальних умовах і по повні й ставці (п.6.4,6.5) (а.с.72).

Позивачем для перевірки було надано відповідачеві в идаткові накладні ТОВ «Укрпр омгруп».

В податковому обліку ТОВ «Лисремпуть» віднесло д о складу валових витрат витр ати по отриманим накладним в ід ТОВ «Укрпромгруп» наступн им чином: І квартал 2009 року відн есено до валових витрат витр ати у сумі 33065 грн. без ПДВ (декла рація з податку на прибуток п ідприємства за І квартал 2009 ро ку № 10037 від 12.05.2009), ІІ квартал 2009 рок у віднесено до валових витра т витрати у сумі 54900 грн. без ПДВ (декларація з податку на приб уток підприємства за 1 півріч чя 2009 року № 19360 від 05.08.2009), ІІІ кварт ал 2009 року віднесено до валови х витрат витрати у сумі 46212 грн. без ПДВ (декларація з податку на прибуток підприємства за 3 квартали 2009 року № 27360 від 19.10.2009, ко д рядка 04.1 «Витрати на придбан ня товарів (робіт , послуг), крі м визначених у 04.11»).

ТОВ «Лисремпуть» за от римані товарно - матеріальн і цінності від ТОВ «Укрпромг руп» перерахував з розрахунк ового рахунку грошові кошти у загальній сумі 211 369,32 грн., в том у числі ПДВ, що підтверджуєть ся відповідними платіжними д орученнями, які були надані о ргану податкової служби в хо ді проведення перевірки, зай во перераховані грошові кошт и, які ТОВ «Лисремпуть» перер ахував на розрахунковий раху нок ТОВ «Укрпромгруп» були п ерераховані ТОВ «Укрпромгру п» на розрахунковий рахунок ТОВ «Лисремпуть» згідно лист а ТОВ «Лисремпуть» № 26/11-1 у зага льній сумі 211369,32 грн., і в бухгалт ерському регістрі позивача с таном на 31.12.2009 не значиться саль до за ТОВ «Укрпромгруп» (а.с.15-16 ).

Згідно з Законом Украї ни «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні», первинний документ - це документ, який містить від омості про господарську опер ацію та підтверджує її здійс нення.

Необхідність підтвердж ення господарських операцій первинними документами визн ачена у п.п. 1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положенн я про документальне забезпеч ення записів у бухгалтерсько му обліку, затвердженого нак азом Міністерства фінансів У країни від 24.05.1995 № 88, зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 за № 168/704, первин ні документи - це письмові с відоцтва, що фіксують та підт верджують господарські опер ації, включаючи розпорядженн я та дозволи адміністрації н а їх проведення.

Відповідно до п.2.4 зазначено го Положення, первинні докум енти (на паперових і машинозч итувальних носіях інформаці ї) для надання їм юридичної си ли і доказовості повинні мат и такі обов' язкові реквізит и: назва підприємства, устано ви, від імені яких складений д окумент, назва документа (фор ми), код форми, дата і місце скл адання, зміст господарської операції та її вимірники (у на туральному і вартісному вира зі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозв іл та здійснення господарськ ої операції і складання перв инного документа.

Відповідно до п.2.15, 2.16 По ложення, забороняється прийм ати до виконання первинні до кументи на операції, що супер ечать законодавчим та нормат ивним актам.

Тобто для надання юриди чної сили первинним документ ами, вони повинні бути складе ні відповідно до вимог чинно го законодавства та не поруш увати публічний порядок, вст ановлений Законом України «П ро бухгалтерський облік та ф інансову звітність в Україні ».

Перевезення вантажів супр оводжується товарно - транс портними документами.

Відповідно до п.10.1 Правил перевезення вантажів автомо більним транспортом, затверд жених наказом Міністерства т ранспорту України від 14.10.1997 № 363, перевізник приймає вантажі д ля перевезення на підставі у кладених договорів із замовн иками згідно заявок або по ра зовому договору. Крім того, до договорів надаються необхід ні товарно - транспортні до кументи - типова форма № 1-ТН «Товарно- транспортна наклад на», тобто єдиний первинний д окумент, який є підставою для списання товарно - матеріа льних цінностей у вантажовід правника, обліку на шляху їх п ереміщення, та оприбуткуванн я, складського, оперативного та бухгалтерського обліку у вантажоотримувача, для вико нання розрахунків між переві зниками та замовниками автом обільного транспорту та для первинного обліку перевезен их вантажів і транспортної р оботи автомобільного трансп орту. При перевезенні вантаж ів автомобільним транспорто м обов' язковим є оформлення товарно - транспортної нак ладної незалежно від умов оп лати за роботу автомобіля, ум ов перевезення вантажів, а та кож видів перевезення.

Відповідно до положень р озділу 4.1.3 Інструкції про поря док приймання, транспортуван ня, зберігання, відпуску та об ліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і в організ аціях України, затвердженої наказом Державного комітету нафтової, газової та нафтопе реробної промисловості Укра їни, Міністерства економіки України, Міністерства трансп орту України, Державного ком ітету по стандартизації, мет рології та сертифікації Укра їни, Держкомстату України ві д 02.04.1998 № 81/38/101/235/122, перевезення нафт опродуктів автотранспортом оформлюється товарно - тра нспортною накладною відпові дно до діючої Інструкції про порядок розрахунків за пере везення вантажів автомобіль ним транспортом. У товарно - транспортній накладній в об ов' язковому порядку вказую ться найменування нафтопрод уктів, густина, температура, о б' єм та загальна маса нафто продуктів. До накладної на за мовлення покупця додається п аспорт якості нафтопродукту .

Згідно з ч.1 ст.628 Цивільно го кодексу України, зміст дог овору становлять умови (пунк ти), визначені на розсуд сторі н і погоджені ними, та умови, я кі є обов' язковими відповід но до актів цивільного закон одавства.

Як вбачається з матеріа лів справи, договором № ДГ - 0 000005 від 02.02.2009 не визначено умови п остачання та приймання - пе редачі продукції (а.с.72), тому в даному випадку застосовують ся положення Інструкції про порядок приймання продукції виробничо - технічного при значення і товарів народного споживання за кількістю і як істю, затвердженої постанова ми Державного арбітражного С РСР від 15.06.1965 № П-6 та від 25.04.1966 № П-7.

Відповідно до п.5 Інстр укції № П-6 при прийманні товар ів, як передбачено правилами , що діють на транспорті (перев езення), одержувач зобов' яз аний витребувати від органу транспорту складання комерц ійного акту (відмітки на това рно - транспортній накладні й або складання акта - при до ставці вантажу автомобільни м транспортом).

Перевіркою наявності в позивача перевізних докум ентів, якими підтверджуються факти відправлення товарів на залізничних станціях, від повідачем відповідних докум ентів не виявлено.

Позивачем фактично не заперечується, що групи това рів, які ним придбавались та р еалізовувались, підлягають о бов' язковій сертифікації в ідповідно до Переліку продук ції, яка підлягає сертифікац ії в Україні, затвердженого н аказом Державного комітету У країни з питань технічного р егулювання та споживчої полі тики від 01.02.2005 № 28.

Проте сертифікатів як ості або їх копій при проведе нні перевірки відповідачем в позивача не виявлено, і не над ано суду.

Таким чином, з акту пе ревірки вбачається, і фактич но не заперечується позиваче м, що акти на приймання товарн о - матеріальних цінностей від ТОВ «Укрпромгруп» та тов арно - транспортні накладні з відмітками про передачу та отримання товарно - матері альних цінностей, сертифікат и та посвідчення якості това ру у ТОВ «Лисремпуть» відсут ні, тобто в позивача будь-які д окументи стосовно транспорт ування придбаного товару ві дсутні, а наявні лише прибутк ові накладні, де зазначено по стачальника - ТОВ «Укрпромг руп».

До того ж, як зазначен о в акті перевірки, основні за соби в ТОВ «Лисремпуть» відс утні, немає транспортних зас обів, чи договорів оренди тра нспортних засобів, первинна документація позивача не міс тить даних про понесення ним витрат на транспортування т овару. Не знайшло свого відоб раження в первинній документ ації позивача і понесення ни м витрат, пов`язанних з догово ром позички нежитлового прим іщення площею у десять квадр атних метрів від 2.02.2009 року.

Таким чином, в ході пров едення органом державної под аткової служби перевірки згі дно наявних документів, не ви явлено документів, що підтве рджували б фактичне отриманн я товарно - матеріальних ці нностей позивачем від його к онтрагента ТОВ «Укрпромторг ». Не надано цих документів і суду.

З огляду на вищенаве дене, суд не приймає доводів п озивача ТОВ «Лисремпуть» про те, що лише підписанням видат кових накладних на поставлен ий товар уповноважені особи ТОВ «Лисремпуть» та ТОВ «Укр промгруп» підтвердили факт п риймання - передачі товарів , і не потрібно ніяких інших пе рвинних документів для підтв ердження здійснення господа рської операції з постачання товарів.

Відповідно до п.5.1 статті 5 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств », валові витрати виробництв а та обігу (далі - валові витра ти) - сума будь-яких витрат пла тника податку у грошовій, мат еріальній або нематеріальні й формах, здійснюваних як ком пенсація вартості товарів (р обіт, послуг), які придбавають ся (виготовляються) таким пла тником податку для їх подаль шого використання у власній господарській діяльності.

Згідно п.п. 5.2.1 п.5.2 статті 5 Закону, до складу валових ви трат включаються суми будь-я ких витрат, сплачених (нарахо ваних) протягом звітного пер іоду у зв'язку з підготовкою, о рганізацією, веденням виробн ицтва, продажем продукції (ро біт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придба ння електричної енергії (вкл ючаючи реактивну), з урахуван ням обмежень, установлених п унктами 5.3-5.7 цієї статті.

Відповідно до п.п.5.3.9 п 5 .3 статті 5 Закону, не включають ся до складу валових витрат в итрати на виплату винагород або інших видів заохочень по в'язаним з таким платником по датку фізичним чи юридичним особам у разі, якщо немає доку ментальних доказів, що таку в иплату або заохочення було п роведено як компенсацію за ф актично надану послугу (відп рацьований час). За наявності зазначених документальних д оказів віднесенню до складу валових витрат підлягають фа ктичні суми виплат (заохочен ь), але не більші ніж суми, розр аховані за звичайними цінами .

Не підлягають відн есенню до складу валових вит рат суми збитків платника по датку, понесених у зв'язку з пр одажем товарів (робіт, послуг ) або їх обміном за цінами, що н ижчі за звичайні, пов'язаним з таким платником податку осо бам.

У разі коли сума випла т (заохочень) або її частина по в'язаним фізичним особам не в изнаються валовими витратам и, така сума (або її частина) є б азою для нарахування внесків на соціальні заходи, передба чені пунктом 5.7 цієї статті.

Не належать до складу валових витрат будь-які витр ати, не підтверджені відпові дними розрахунковими, платіж ними та іншими документами, о бов'язковість ведення і збер ігання яких передбачена прав илами ведення податкового об ліку.

У разі втрати, знищенн я або зіпсуття зазначених до кументів платник податку має право письмово заявити про ц е податковому органу та здій снити заходи, необхідні для п оновлення таких документів. Письмова заява має бути наді слана до/або разом з поданням розрахунку податкових зобов 'язань звітного періоду. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву т а не поновить зазначених док ументів до закінчення податк ового періоду, що настає за зв ітним, непідтверджені відпов ідними документами витрати н е визнаються валовими витрат ами і на суму недосплаченого податку нараховується пеня у розмірі облікової ставки Н аціонального банку України, збільшеної в 1,2 рази.

Якщо платник податку по новить зазначені документи у наступних періодах, підтвер джені витрати (з урахуванням сплаченої пені) включаються до валових витрат податково го періоду, на який припадає т аке поновлення.

Таким чином, ДПІ у м. Ли сичанську Луганської област і правомірно донараховано су ми податкових зобов' язань з податку на прибуток у розмір і 33544 грн.

На виконання умов дог овору постачання № ДГ - 0000005 ві д 02.02.2009 по отриманим накладним з начаться запчастини на загал ьну суму 161 012, 79 грн., в тому числі ПДВ - 26835,46 грн.

В акті зазначено, що пе ревіркою повноти визначення податкового кредиту за пері од з 01.01.2007 по 31.12.2009 встановлено йог о завищення всього на суму 26 836 грн., в тому числі:

- лютий 2009 року завищення в су мі 2479 грн.;

- березень 2009 року завищення в сумі 4134 грн.;

- квітень 2009 року завищення в сумі 1560 грн.;

- травень 2009 року завищення в сумі 5406 грн.;

- червень 2009 року завищення в сумі 4014 грн.;

- липень 2009 року завищення в с умі 3003 грн.;

- серпень 2009 року завищення в сумі 1299 грн.;

- вересень 2009 року завищення в сумі 4941 грн.

Зазначені суми були ві днесені до складу податковог о кредиту по отриманим накла дним від ТОВ «Укрпромгруп».

В ході проведення переві рки було встановлено, що в бух галтерському обліку підприє мства «Журнал - ордер та від омість по рахунку 631«Розрахун ки з вітчизняними постачальн иками» за період з 01.01.2009 по 31.12.2009 зр облені проведення:

1) Д-т рахунку 281 «Товари на скл аді» К-т рахунку 631 «Розрахунк и з постачальниками» на суму без ПДВ 134177,33 грн. (запчастини по отриманим накладним);

2) Д-т рахунку 6415 «Розрахунки п о податку на додану вартість » К-т рахунку 631 «Розрахунки з п остачальниками» на суму ПДВ 26835,46 грн. (запчастини по отриман им накладним).

Таким чином, перевіркою встановлено, і фактично не за перечується позивачем, що на дані до перевірки податкові накладні ТОВ «Лисремпуть» ві дносять до складу податковог о кредиту у відповідних пері одах, згідно реєстру отриман их податкових накладних та в ідображено у деклараціях з П ДВ у р.10.1 колонка А «Придбання ( виготовлення, будівництво, с порудження) з податком на дод ану вартість на митній терит орії України товарів (послуг ) та основних фондів з метою їх використання у межах господ арської діяльності платника податку для здійснення опер ацій, які підлягають оподатк уванню за ставкою 20% та нульов ою ставкою» - обсяг придбання без ПДВ, у рядку 10.1 колонка Б - дозволений податковий креди т.

Згідно бази даних ДПА Ук раїни, ТОВ «Укрпромгруп» має стан платника «9» - направлено повідомлення про відсутніст ь за місцезнаходженням, що є о днією з ознак фіктивності, кр ім того, у підприємства, через яке проходили фінансово - г рошові потоки, відсутні необ хідні умови для здійснення г осподарських операцій, а сам е: відсутні основні фонди, тех нічний персонал, виробничі а ктиви, складські приміщення та транспортні засоби, зазна чені дані отримані на підста ві поданої підприємством под аткової звітності (а.с.21).

Відповідно до п.п.7.4.1 п.7.4 с т.7 Закону України «Про подато к на додану вартість», податк овий кредит звітного періоду складається із сум податків , нарахованих, сплачених плат ником податку за ставкою, вст ановленою пунктом 6.1 статті 6 ц ього Закону, протягом такого звітного періоду у зв' язку з, зокрема, придбанням товарі в (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшо го використання в оподаткову ваних операціях у межах госп одарської діяльності платни ка податку.

Відповідно до п.п.7.4.5 п.7.4 с т.7 зазначеного Закону, не підл ягають включенню до складу п одаткового кредиту суми спла ченого (нарахованого) податк у у зв' язку з придбанням тов арів (послуг), не підтверджени х податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідн о з п.п.7.2.6). У разі, коли на момент перевірки платника податку органом державної податково ї служби суми податку, попере дньо включені до складу пода ткового кредиту, залишаються непідтвердженими зазначени ми цим підпунктом документам и, платник податку несе відпо відальність у вигляді фінанс ових санкцій, встановлених з аконодавством, нарахованих н а суму податкового кредиту, н е підтверджену зазначеними ц им підпунктом документами.

Таким чином, ДПІ у м. Ли сичанську Луганської област і правомірно донараховано су ми податкових зобов' язань з податку на додану вартість у розмірі 26836 грн.

Щодо твердження пози вача про те, що дані, які містя ться у інформаційній базі да них ДПА України стосовно ТОВ «Укрпромгруп» не відповідаю ть дійсності, суд вважає за не обхідне зазначити наступне.

На підставі даних інфо рмаційної бази даних ДПА Укр аїни у ТОВ «Укрпромгруп» ану льовані Свідоцтва платника п одатку на додану вартість (ІП Н 338466712361), а саме: свідоцтво № 17328159, як е було видано 28.11.2005, анульовано 28.03.2009, свідоцтво № 100217395, яке було ви дано 28.03.2009, анульовано 03.08.2009, що зна йшло відображення в акті пер евірки (а.с.21).

Постановою Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 28.08.2009 по справі № 2а-2 4842/09/1270 визнано нечинним та скас овано акт Ленінської МДПІ у м . Луганську від 03.08.2009 про анулюв ання реєстрації ТОВ «Укрпром груп» як платника ПДВ, зобов' язано Ленінську МДПІ у м. Луга нську направити до ДПА Украї ни документи щодо внесення д о Реєстру платників ПДВ запи су про відміну анулювання ре єстрації ТОВ «Укрпромгруп» я к платника ПДВ, зобов' язано Ленінську МДПІ у м. Луганську прийняти податкові декларац ії з уточненими розрахунками з ПДВ ТОВ «Укрпромторг» за тр авень 2009 року, червень 2009 року, л ипень 2009 року (а.с.73).

Ухвалою Донецького ап еляційного адміністративно го суду від 23.10.2009 апеляційну ска ргу Ленінської МДПІ у м. Луган ську на зазначену постанову Луганського окружного адмін істративного суду залишено б ез розгляду (а.с.74), тобто останн я набрала законної сили з 23.10.2009.

З матеріалів справи в бачається, що господарські о перації щодо постачання това рів між ТОВ «Укрпромгруп» та ТОВ «Лисремпуть» проводилис я в період з лютого по вересен ь 2009 року.

Пунктом 9.6 ст.9 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість» встановлено, що св ідоцтво платника податку діє до дати його анулювання, тобт о в даному випадку - до 03 серпня 2009 року.

Відповідно до п.35 Поло ження про реєстрацію платник ів податку на додану вартіст ь, затвердженого наказом ДПА України 01.03.2000 № 79, зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 03.04.2000 за № 208/4429 (в редакції на казу від 24.05.2005 № 185), для інформува ння платників податку ДПА Ук раїни щомісяця у термін до 12 ч исла місяця оприлюднює на web- с айті ДПА України (www.sta.gov.ua): дані з Реєстру із зазначенням найм енування або прізвища, імені та по батькові платника пода тку, індивідуального податко вого номера, номера Свідоцтв а або Спеціального свідоцтва , дати його видачі; інформацію про осіб, позбавлених реєстр ації як платників податку на додану вартість за заявою пл атника податку або з ініціат иви органів державної податк ової служби чи рішенням суду , а саме: про анульовані Свідоц тва та Спеціальні свідоцтва платників податку із зазначе нням індивідуальних податко вих номерів, дат анулювання, п ричин анулювання та підстав для анулювання свідоцтв.

Позивач як суб' єкт гос подарювання вільний у виборі своїх контрагентів і здійсн ює господарську діяльність н а власний ризик, і мав змогу пе ревірити повноваження ТОВ «У крпромгруп» як платника пода тку на додану вартість.

Відповідно до п.п. «в» п.п .7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України «Про п одаток на додану вартість», п одаткова накладна обов' язк ово має містити назву юридич ної особи або прізвище, ім' я , по-батькові фізичної особи, з ареєстрованої як платник под атку на додану вартість.

Тобто в період з 03.08.2009 по 23.1 0.2009 ТОВ «Укрпромторг» не мало п рава виписувати податкові на кладні, оскільки на той момен т не було платником ПДВ.

Крім того, в даному ви падку ДПІ у м. Лисичанську Луг анську області було зроблено висновок про заниження пози вачем податкових зобов' яза нь з ПДВ за період з лютого по вересень 2009 року та донарахов ано позивачеві податкові зоб ов' язання з ПДВ не лише на пі дставі того, що в базі даних ДП А України містилися відомост і про анулювання реєстрації ТОВ «Укрпромгруп» як платник а ПДВ, а й з інших викладених в ище підстав.

Згідно з п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», у разі, коли контролююч ий орган самостійно донарахо вує суму податкового зобов' язання платника податків за підставами, викладеними у п.п . «б» п.п.4.2.2 п.4.2 статті 4 цього Зак ону, такий платник податків з обов' язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків в ід суми недоплати (заниження суми податкового зобов' яза ння) за кожний з податкових пе ріодів, установлених для так ого податку, збору (обов' язк ового платежу), починаючи з по даткового періоду, на який пр ипадає така недоплата, та зак інчуючи податковим періодом , на який припадає отримання т аким платником податків пода ткового повідомлення від кон тролюючого органу, але не біл ьше п' ятдесяти відсотків та кої суми та не менше десяти не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян сукупно за в есь строк недоплати, незалеж но від кількості податкових періодів, що минули.

Відповідно до наведено ї норми Закону, на донарахова ні за актом перевірки суми по даткових зобов' язань з пода тку на прибуток у розмірі 33544 гр н. штрафна санкція складає 9735 г рн., з податку на додану вартіс ть у розмірі 26836 грн. штрафна са нкція складає 13418 грн.

Таким чином, суд вважає, що оскаржувані податкові пов ідомлення - рішення № 0000152301/1 ві д 26.05.2010 про донарахування подат кових зобов' язань з податку на прибуток приватних підпр иємств у сумі 33 544, 00 грн. та засто сування фінансових санкцій у розмірі 9735,00 грн. та № 0000162301/1 від 26.05. 2010 про донарахування податков их зобов' язань з податку на додану вартість у сумі 26 836,00 гр н. та застосування фінансови х санкцій у розмірі 13 418,00 грн. пр авомірно винесені відповіда чем на підставі діючого зако нодавства, тому позовні вимо ги є необґрунтованими та так ими, що не підлягають задовол енню.

Відповідно до ч.2 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб' єкта владних повнов ажень, суд присуджує з іншої с торони всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати, пов' язані із за лученням свідків та проведен ням судових експертиз.

На підставі ч.3 ст.160 КАС У країни в судовому засіданні 07.12.2010 року проголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Виготовлення постанов и у повному обсязі відкладен о на 10.12.2010 року про що повідомле но сторонам після проголошен ня вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вим ог ч.4 ст.167 КАС України.

Керуючись ст. ст. 11, 71, 159-163 КАС України, Законом України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами», суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовн их вимог Товариства з обмеже ною відповідальністю «Лисре мпуть» до Державної податков ої інспекції у місті Лисичан ську Луганської області про визнання нечинними податков их повідомлень - рішень від 26.05.2010 № 0000162301/1, від 26.05.2010 № 0000152301/1 відмови ти за необґрунтованістю.

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарги , встановленого Кодексом адм іністративного судочинства України, якщо таку скаргу не б уло подано. У разі подання апе ляційної скарги судове рішен ня, якщо його не скасовано, наб ирає законної сили після пов ернення апеляційної скарги, відмови у відкритті провадже ння або набрання законної си ли рішенням за наслідками ап еляційного провадження.

Апеляційна скарга по дається до адміністративног о суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, я кий ухвалив оскаржуване судо ве рішення. Копія апеляційно ї скарги одночасно надсилаєт ься особою, яка її подає, до су ду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .

Якщо суб' єкта владн их повноважень у випадках та порядку, передбачених части ною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено пр о можливість отримання копії постанови суду безпосереднь о в суді, то десятиденний стро к на апеляційне оскарження п останови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єкто м владних повноважень повідо млення про можливість отрима ння копії постанови суду.

Повний текст постан ови складено та підписано 10 гр удня 2010 року.

Суддя О.П. Островська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2010
Оприлюднено06.01.2011
Номер документу13364388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8105/10/1270

Ухвала від 14.01.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 14.01.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 10.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 31.01.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні