ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 липня 2010 р. № 2а-3906/10/1370
Львівський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого-судді Костів М.В.
при секретарі Билень Н.С.
за участю представників с торін:
від позивача Демчина І.М.
від відповідача не з' явився
розглянув справу за приват ного підприємства “Центр доп омоги та співробітництва “Хо сен”, м. Львів, до Державної по даткової інспекції у Галицьк ому районі м. Львова, м. Львів, п ро визнання нечинним акту Де ржавної податкової інспекці ї у Галицькому районі м. Львов а №45 від 23.04.2010 р. про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість; зобов' яз ання Державної податкової ін спекції у Галицькому районі м. Львова відновити реєстрац ію приватного підприємства “ Центр допомоги та співробітн ицтва “Хосен” (код 32053205) 23.04.2010 р. (№ с відоцтва 17844480),
ВСТАНОВИВ:
Позов заявлено приватни м підприємством “Центр допом оги та співробітництва “Хосе н”, м. Львів, до Державної пода ткової інспекції у Галицьком у районі м. Львова, м. Львів, про визнання нечинним акту Держ авної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова № 45 від 23.04.2010 р. про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість; зобов' язанн я Державної податкової інспе кції у Галицькому районі м. Ль вова відновити реєстрацію пр иватного підприємства “Цент р допомоги та співробітництв а “Хосен” (код 32053205) 23.04.2010 р. (№ свідо цтва 17844480). Заявою про зміну позо вних вимог від 25.06.2010 р. позивач п росить визнати нечинним акт Державної податкової інспек ції у Галицькому районі м. Льв ова №45 від 23.04.2010 р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість; зобов' я зати Державну податкову інсп екцію у Галицькому районі м. Л ьвова внести зміни в реєстр п латників податку на додану в артість, а саме: змінити дату а нулювання свідоцтва з 23.04.2010 р. н а 27.05.2010 р.; змінити підставу анул ювання свідоцтва з “скасован о за ініціативою податкової” на “скасовано з ініціативи п латника”.
Ухвалою Львівського окруж ного адміністративного суду від 06.05.2010 р. відкрито проваджен ня у справі та призначено спр аву на 25.06.2010 р. Розгляд справи ві дкладався з мотивів, зазначе них в ухвалах суду. У зв' язку із призначенням судово-екон омічної експертизи, провадже ння у справі зупинялось.
В судових засіданнях предс тавник позивача позов підтри мав з мотивів, зазначених у по зовній заяві, заяві про зміну позовних вимог. Ствердив, зок рема, що позивач 14.08.2002 р. був заре єстрований платником податк у на додану вартість, отримав свідоцтво №17844480. Оспорюваним а ктом від 23.04.2010 р. було оформлено рішення відповідача про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість і з посиланням на п. 9.8. “в” Закону України “Про податок на дода ну вартість”, з тієї підстави , що згідно даних системи авто матизованого співставлення податкових зобов' язань та податкового кредиту в розріз і контрагентів на рівні ДПА У країни з березня 2008 р. по січень 2009 р. станом на 22.04.2010 р. встановлен о факт заниження податкового зобов' язання з ПДВ на загал ьну суму 732740,79 грн. Однак, жодної з підстав для анулювання сві доцтва, передбаченої в п. 9.8. Зак ону України “Про податок на д одану вартість” та в Положен ні про реєстрацію платників податку на додану вартість, з атвердженому наказом ДПА Укр аїни №79 від 01.03.2000 р. не було. Стано м на дату розгляду справи, поз ивач повернув відповідачу св ідоцтво №17844480 від 14.08.2002 р. та зареє струвався знову платником по датку на додану вартість, отр имавши свідоцтво №100285397 від 27.05.2010 р. Просить позов задовольнит и.
Представник відповідача п озов заперечив з мотивів, заз начених у запереченні. Ствер див, що підставою для анулюва ння реєстрації позивача як п латника податку на додану ва ртість був п. “ґ” ст. 9.8. Закону У країни “Про податок на додан у вартість”, який передбачає таку підставу, як випадок, кол и особа, зареєстрована як пла тник податку, не надає податк овому органу декларацію з ць ого податку протягом дванадц яти послідовних місяців або подає таку декларацію (подат ковий розрахунок), який (яка) с відчить про відсутність опод атковуваних поставок протяг ом такого періоду, а також у ви падках, визначених законодав ством стосовно порядку реєст рації суб' єктів господарюв ання. Однак, позивач за період березень 2008 р. - січень 2009 р. не з адекларував податкове зобов ' язання з податку на додану вартість на суму 732740,79 грн.. Прос ить у позові відмовити.
Заслухавши представників сторін, дослідивши надані до кази, суд встановив наступні факти та відповідні їм право відносини.
Позивач 14.08.2002 р. був зареєстро ваний платником податку на д одану вартість, що підтвердж ується свідоцтвом №17844480 про ре єстрацію платника податку на додану вартість.
Оспорюваним актом №45 від 23.04.20 10 р. про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість було оформлено рішен ня відповідача про анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість із посил анням на п. 9.8. “в” Закону Україн и “Про податок на додану варт ість”, з тієї підстави, що згід но даних системи автоматизов аного співставлення податко вих зобов' язань та податков ого кредиту в розрізі контра гентів на рівні ДПА України з березня 2008 р. по січень 2009 р. стан ом на 22.04.2010 р. встановлено факт з аниження податкового зобов' язання з ПДВ на загальну суму 732740,79 грн. Зазначеним спростову ється посилання відповідача у запереченні, що насправді п ідставою для прийняття оспор юваного рішення був не пункт “в”, а п. “ґ” ст. 9.8. Закону Україн и “Про податок на додану варт ість”. При цьому, в. п. 3 оспорюва ного акту вбачається відсутн ість у позивача податкової з аборгованості з ПДВ на дату с кладання акту.
Згідно із п. 25 Положення про р еєстрацію платників податку на додану вартість, затвердж еного наказом ДПА України №79 в ід 01.03.2000 р., анулювання реєстрац ії здійснюється шляхом анулю вання свідоцтва та виключенн я платника податку на додану вартість з реєстру. Згідно із п. 25.2.2. Положення, рішення про ан улювання реєстрації платник а податку на додану вартість за ініціативою податкового органу оформляється актом пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть за формою N 6-ПДВ.
Згідно із п. 9.8. Закону Україн и “Про податок на додану варт ість”, реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбуваєт ься у випадках, якщо: а) платни к податку, який до місяця, в як ому подається заява про анул ювання реєстрації, є зареєст рованим згідно з положеннями підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього закону більше двадцяти чотирьох календарних місяці в, включаючи місяць реєстрац ії, та має за останні дванадця ть поточних календарних міся ців обсяги оподатковуваних о перацій, менші за визначені з азначеним підпунктом; б) лікв ідаційна комісія платника по датку, оголошеного банкрутом , закінчує роботу або платник податку ліквідується за вла сним бажанням чи за рішенням суду (фізична особа позбуває ться статусу суб'єкта господ арювання); в) особа, зареєстров ана як платник податку, реєст рується як платник єдиного п одатку або стає суб'єктом інш их спрощених систем оподатку вання, які визначають особли вий порядок нарахування чи с плати податку на додану варт ість, відмінний від тих, що вст ановлені цим Законом, чи звіл ьняють таку особу від сплати цього податку за рішенням су ду або з будь-яких інших причи н; г) зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у статті 6 та статті 81 цього з акону; ґ) особа, зареєстрована як платник податку, не надає п одатковому органу деклараці ї з цього податку протягом дв анадцяти послідовних податк ових місяців або подає таку д екларацію (податковий розрах унок), яка (який) свідчить про в ідсутність оподатковуваних поставок протягом такого пе ріоду, а також у випадках, визн ачених законодавством стосо вно порядку реєстрації суб'є ктів господарювання. Анулюва ння реєстрації на підставах, визначених у підпункті "а" цьо го пункту, здійснюється за за явою платника податку. Анулю вання реєстрації на підстава х, визначених у підпунктах "б" - "ґ" цього пункту, здійснюєтьс я за ініціативою відповідног о податкового органу або так ої особи.
Однак, жодних доказів наявн ості підстав, передбачених в п. “в” ст.. 9.8. Закону України “Пр о податок на додану вартість ” суду не надано і відповідач не заперечував їх відсутнос ті, наполягаючи на наявності підстав, зазначених в п. “ґ” с т. 9.8. Закону України “Про подат ок на додану вартість”, на яки й не має посилань в оспорюван ому акті. Водночас, доказів на явності передбачених таким п унктом підстав для скасуванн я реєстрації позивача як пла тника податку на додану варт ість суду також не надано, а са ме посилання на часткове нед екларування зобов' язань, не передбачено законодавством як підстава для такої дії.
Згідно із абз. 14 п. 25.2.1. Положенн я, органи державної податков ої служби здійснюють постійн ий моніторинг платників пода тку на додану вартість, які вк лючені до Реєстру, та приймаю ть рішення про анулювання ре єстрації відповідних платни ків податку на додану вартіс ть у разі існування підстав, в изначених у підпунктах "б" - "ґ" п ункту 25 цього Положення. Такі рішення можуть бути прийняті за наявності відповідних пі дтвердних документів (відомо стей), зокрема, реєстру (перелі ку) податкових декларацій (по даткових розрахунків) особи за дванадцять послідовних по даткових місяців, які свідча ть про відсутність у таких де клараціях (податкових розрах унках) оподатковуваних поста вок протягом дванадцяти посл ідовних податкових місяців ( підстава - підпункт "ґ" пункту 9.8 статті 9 Закону). У реєстрі (пе реліку) зазначаються дані пр о реєстрацію особи платником податку на додану вартість т а по кожній декларації (подат ковому розрахунку) - податков ий період, дата надходження д екларації (податкового розра хунку) до органу державної по даткової служби, загальні об сяги оподатковуваних постав ок звітного періоду, вказані у відповідних рядках та коло нках податкової декларації ( податкового розрахунку). Одн ак, доказів цього суду не нада но.
Відповідно, оспорюване ріш ення винесено безпідставно, а дата скасування реєстрації платника в Реєстрі є помилко вою. З матеріалів справи вбач ається, що станом на дату розг ляду справи, позивач з власно ї ініціативи повернув відпов ідачу свідоцтво №17844480 від 14.08.2002 р. та зареєструвався знову пла тником податку на додану вар тість, отримавши свідоцтво № 100285397 від 27.05.2010 р.
Ст. 19 Конституції України в становлює, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни. Згідно із ч. 1 ст. 21 ЦК Укр аїни, ч. 2 ст. 20 ГК України, суд виз нає незаконним та скасовує п равовий акт індивідуальної д ії, виданий органом державно ї влади, органом влади Автоно мної Республіки Крим або орг аном місцевого самоврядуван ня, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або і нтереси.
Згідно із ч. 2 ст. 162 КАС України , у разі задоволення адмініст ративного позову суд може пр ийняти постанову, зокрема, пр о визнання протиправними ріш ення суб'єкта владних повнов ажень чи окремих його положе нь, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання неч инним рішення чи окремих йог о положень, про поворот викон ання цього рішення чи окреми х його положень із зазначенн ям способу його здійснення. С уд може прийняти іншу постан ову, яка б гарантувала дотрим ання і захист прав, свобод, інт ересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публі чно-правових відносин від по рушень з боку суб'єктів владн их повноважень.
На підставі вищенаведено го, керуючись статтями 69 -71, 86, 98, 158- 163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольн ити повністю.
2. Визнати нечинним ак т Державної податкової інспе кції у Галицькому районі м. Ль вова №45 від 23.04.2010 р. про анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість.
3. Зобов' язати Держ авну податкову інспекцію у Г алицькому районі м. Львова вн ести зміни в реєстр платникі в податку на додану вартість що приватного підприємства “Центр допомоги та співробіт ництва “Хосен”, а саме: змінит и дату анулювання свідоцтва з 23.04.2010 р. на 27.05.2010 р.; змінити підста ву анулювання свідоцтва з “с касовано за ініціативою пода ткової” на “скасовано з ініц іативи платника”.
4. Стягнути з Державног о бюджету України на користь приватного підприємства “Це нтр допомоги та співробітниц тва “Хосен”, м. Львів, 3,40 грн. суд ового збору.
Постанова набирає за конної сили в строк та в поряд ку, передбаченому ст. 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Львівський окружний адм іністративний суд шляхом под ачі в десятиденний строк з дн я постановлення постанови за яви про апеляційне оскарженн я і подання після цього протя гом двадцяти днів апеляційно ї скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолю тивну частини постанови.
Постанова в повному обсязі складена 29.07.2010 року.
Суддя Кості в М.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13364679 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні