Постанова
від 08.04.2010 по справі 2а-163/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 квітня 2010 року Спра ва № 2а-163/10/1170

Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого - судді Хил ько Л.І., при секретарі Валявсь кій О.О.

за участю:

позивача - представник Б угайов О.І.

відповідача - представник Максимчук О.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції до державного реєстратора К іровоградської міської ради , Приватного підприємства «К леман-С»про визнання запису про державну перереєстрацію суб' єкта підприємницької д іяльності недійсним,

ВСТАНОВИ В:

Державна податкова інспе кція у м. Кіровограді (далі - по зивач) звернулася до суду з по зовом до державного реєстра тора Кіровоградської місько ї ради (далі-відповідач-1), Прив атного підприємства «Клеман -С»(далі-відповідач-2) про: визн ання недійсним запису про де ржавну перереєстрацію прива тного підприємства ПП «Клема н-С», ідентифікаційний код 3535501 7, зобов' язання державного р еєстратора Кіровоградської міської ради зробити реєстр аційну дію «внесення змін до відомостей про юридичну осо бу, що не пов' язані зі змінам и в установчих документах», я кою ввести до Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформацію про попереднє мі сцезнаходження ПП «Клеман-С» , визнання неправомірними ді й посадових осіб ПП «Клеман-С », щодо надання недостовірни х даних державному реєстрато ру.

Позивач обґрунтував позов ні вимоги тим, що ПП «Клеман-С» надано завідомо неправдиву і нформацію про своє місцезнах одження за адресою м. Кіровог рад, вул. Карла Маркса будинок № 176/80 державному реєстратору, факт відсутності підприємст ва за вказаною адресою встан овлений в результаті виїзду працівників податкової мілі ції эДПІ у м. Кіровограді та пі дтверджується довідкою № 5579 від 30.12.2009 р., рапортом від 24.12.2 009 р., довідкою Кіровоградсько го обласного об' єднання бюр о технічної інвентаризації № 2161-3 від 29.12.2009 р., довідкою № 523 від 30.12.2009 р. ЖЕКу № 7. Позивач вва жає, що наявність у Єдиному де ржавному реєстрі інформації яка не відповідає дійсності може завдати значної шкоди д ержаві або учасникам цивільн их правовідносин.

У відповідності до наведен ого, як вповноважена державо ю особа на представлення інт ересів держави в даних право відносинах, позивач звернувс я до суду з позовом оскільки д ержавний реєстратор відпові дно до ст. 6 Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб під приємців»вносить відомості про державну реєстрацію осо би на підставі рішення суду.

Відповідач-1 заперечив прот и задоволення позовних вимог в повному обсязі, обґрунтува вши заперечення відсутністю правових підстав для вчинен ня реєстраційної дії «перере єстрація»так як термін «пере реєстрація»визначався Поло женням про державну реєстрац ію суб' єктів підприємницьк ої діяльності, затверджене П остановою КМУ від 25.05.98 р. № 740, яке втратило 1 липня 2004 року чинніс ть згідно Постанови КМУ від 26. 11.2003 р. № 1821 у зв' язку з прийняття м Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в»яким, в свою чергу, не передб ачено скасування або визнанн я недійсним реєстраційної ді ї «Внесення змін до відомост ей про юридичну особу, що не по в' язані зі змінами в устано вчих документах»за судовим р ішенням. Також, відповідач-1 за значив, що у відповідності до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців»відомості про юридичн у особу або фізичну особу-під приємця включаються до Єдино го державного реєстру шляхом внесення записів на підстав і відомостей з відповідних р еєстраційних карток та відом остей, що надаються особами д ержавному реєстратору за міс цезнаходженням реєстраційн ої справи. Відповідно до ст. 19 з азначеного Закону якщо зміна відомостей про юридичну осо бу, які містяться в Єдиному де ржавному реєстрі, не пов' яз ана зі змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній ре єстрації, виконавчий орган ю ридичної особи або уповноваж ена ним особа зобов' язані п одати державному реєстратор у за місцезнаходженням реєст раційної справи юридичної ос оби заповнену реєстраційну к артку про внесення змін до ві домостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному держ авному реєстрі. У разі якщо по дається реєстраційна картка про внесення змін до відомос тей про місцезнаходження юри дичної особи, до неї додаєтьс я свідоцтво про державну реє страцію юридичної особи. Час тиною другою статті 19 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців»державн ому реєстратору заборонено в имагати додаткові документи для внесення змін до відомос тей про юридичну особу, які мі стяться в Єдиному державному реєстрі, якщо такі документи не передбачені частиною пер шою цієї статті.

Згідно наведеного, відпові дач-1 підсумував заперечення висновком про відсутність п ідстав для задоволення позов них вимог оскільки чинним за конодавством не визначено ре єстраційну дію, якою можна вн ести до Єдиного державного р еєстру інформацію про попере днє місцезнаходження юридич ної особи без подання докуме нтів визначених Законом. Так ож, відповідач-1 звернув увагу суду на те, що в позовній заяв і відсутнє посилання на його дію або бездіяльність як суб ' єкта владних повноважень т а норму, якою закріплене пору шене право позивача.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і, представник відповідача-1 з аперечив проти задоволення п озовних вимог, відповідач-2 в с удове засідання не з' явився , правом на подання пояснень, к лопотань, заперечень з приво ду позовних вимог не скорист ався, про дату, час та місце ро згляду справи повідомлений н алежним чином.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 08.04.2010 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на 15.04.2010 р ., про що повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частини постанови в с удовому засіданні з урахуван ням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення уч асників справи, суд прийшов д о висновку що позовні вимоги не підлягають задоволенню в иходячи з наступного.

Згідно реєстраційних відо мостей (а.с. 4) юридична адреса П риватного підприємства «Клеман-С»- м. Кіровоград, в ул. Карла Маркса, 176/80.

Рапортом ст. оперуповноваж еного ГВПМ ДПІ у м. Кіровоград і ст. лейтенанта податкової м іліції В.М. Осадчука (а.с. 5) п овідомлено в.о. начальника ГВ ПМ ДПІ у м. Кіровограді капіта на податкової міліції Пісн ого О.О. про факт відсутност і по вул. Карла Маркса в м. Кіро вограді будинку за номером № 176/80, що встановлено в результа ті виїзду за юридичною адрес ою ПП «Клеман-С»(код ЄДРПОУ 3535 5017, м. Кіровоград, вул. Карла Мар кса, буд. № 176/80).

Відповідно до даних відомо стей з інформаційного фонду Державного реєстру фізичних осіб ДПА України про суми вип лачених доходів та утриманих податків в період з 01.01.2009 р. по 30.09 .2009 р. (а.с. 6) ПП «Клеман-С»нарахов аний дохід 2250,00 грн. виплачено 220 0,00 грн., нараховано суму податк у 325,35 грн., перераховано в бюдже т 318,12 грн.

Згідно відомостей з ЄДР щод о юридичної особи (а.с. 10) дата з апису про внесення змін до ві домостей, що містяться в ЄДР 21 .10.2009 р.

На запит ДПІ в Кіровограді К іровоградським обласним об' єднаним бюро технічної інвен таризації 29 грудня 2009 року нада но відповідь за № 2161-3 (а.с. 7) якою п овідомлено, що інвентаризаці йна справа по вул. Карла Маркс а, 176/80 в м. Кіровограді по архіву ООБТІ не значиться.

Згідно листа Житлово-експл уатаційної контори № 7 (а.с. 8) на балансі підприємства вул. Ка рла Маркса 176/80 не зареєстрован а.

Відповідно до довідки № 5579 ві д 30.12.2009 р. про встановлення факт ичного місцезнаходження пла тника податків (а.с. 9) місцезна ходження платника податків П П «Клеман-С», зареєстрована а дреса якого м. Кіровоград, вул . Карла Маркса, 176/80, не встановле но.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців (а.с. 37) наданого на запит суду станом на 01.03.2010 р. м ісцезнаходження ПП «Клеман-С», ід. код 35355017, Кіровоградська область, м. К іровоград, вул. К.Маркса, будин ок 176/80, квартира 5; статус відо мостей про юридичну особу - підтверджено, стан юридичної особи - зареєстровано.

Статтею 1 Закону України, ві д 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців»в ред акції чинній на момент виник нення відповідних правовідн осин ( далі - Закон № 755-IV) визнач ено, що місцезнаходження юри дичної особи - адреса органу а бо особи, які відповідно до ус тановчих документів юридичн ої особи чи закону виступают ь від її імені.

Державна реєстрація юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців - засвідчення факт у створення або припинення ю ридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавленн я статусу підприємця фізично ю особою, а також вчинення інш их реєстраційних дій, які пер едбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записі в до Єдиного державного реєс тру. Поняття державної реєст рації юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців визн ачене частиною 1 статті 4 Закон у № 755-IV.

Державний реєстрат ор на території відповідної адміністративно-територіал ьної одиниці, відповідно до п оложень статті 6 Закону № 755-IV, мі ж інших функцій проводить де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців; вносить до Єдиного дер жавного реєстру відомості пр о державну реєстрацію особи на підставі рішення суду; зді йснює інші дії, передбачені ц им Законом.

Відомості про юридичну ос обу або фізичну особу - підпри ємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом вн есення записів на підставі в ідомостей з відповідних реєс траційних карток та відомост ей, що надаються юридичними о собами державному реєстрато ру за місцезнаходженням реєс траційної справи згідно із з аконодавством України. Нав едене визначене частиною 1 статті 17 Закону № 755-IV.

Якщо відомості, які підляга ють внесенню до Єдиного держ авного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вв ажаються достовірними і можу ть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Як що відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державн ого реєстру, є недостовірним и і були внесені до нього, то т ретя особа може посилатися н а них у спорі як на достовірні . Третя особа не може посилати ся на них у спорі у разі, якщо в она знала або могла знати про те, що такі відомості є недост овірними. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдин ого державного реєстру, не бу ли до нього внесені, вони не мо жуть бути використані в спор і з третьою особою, крім випад ків, коли третя особа знала аб о могла знати ці відомості. Ст атус відомостей Єдиного держ авного реєстру визначений ст аттею 18 Закону № 755-IV.

Порядок внесення змін до ві домостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному держ авному реєстрі встановлений статтею 19 Закону № 755-IV. Згідно н орм частини 1 даної статті у р азі якщо зміна відомостей пр о юридичну особу, які містять ся в Єдиному державному реєс трі, не пов'язана із змінами, щ о вносяться до установчих до кументів юридичної особи, аб о не підлягає державній реєс трації, особа, уповноважена д іяти від імені юридичної осо би (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим ли стом з описом вкладення) держ авному реєстратору за місцез находженням реєстраційної с прави юридичної особи заповн ену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містя ться в Єдиному державному ре єстрі.

Нормами частини 2 статті 19 За кону № 755-IV державному реєстрат ору заборонено вимагати дода ткові документи для внесення змін до відомостей про юриди чну особу, які містяться в Єди ному державному реєстрі, якщ о вони не передбачені частин ами першою - третьою цієї стат ті.

Згідно частини 8 статті 19 Зак ону № 755-IV якщо до Єдиного держа вного реєстру не внесено зап ис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженн ям, то в разі неодержання реєс траційної картки про підтвер дження відомостей про юридич ну особу в установлений част иною сьомою цієї статті стро к, а також у разі одержання дер жавним реєстратором від орга ну державної податкової служ би повідомлення встановлено го зразка про відсутність юр идичної особи за її місцезна ходженням державний реєстра тор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих дн ів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу, або з да ти одержання повідомлення ві д органу державної податково ї служби, направити рекоменд ованим листом юридичній особ і повідомлення про необхідні сть подання державному реєст ратору реєстраційної картки про підтвердження відомосте й про юридичну особу.

У повідомленні зазначають ся підстава його надіслання, остання дата одержання держ авним реєстратором реєстрац ійної картки від юридичної о соби або найменування органу державної податкової служби , який надіслав повідомлення про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням , та дата цього повідомлення.

Державний реєстратор зали шає реєстраційну картку про підтвердження відомостей пр о юридичну особу без розгляд у та повідомляє про це заявни ка у випадках і в порядку, вста новлених частиною п'ятою ціє ї статті.

У разі повернення до держав ного реєстратора рекомендов аного листа з відміткою відд ілення зв'язку про відсутніс ть юридичної особи за вказан ою адресою або неподання юри дичною особою протягом місяц я з дати направлення їй відпо відного повідомлення реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням або з апис про відсутність підтвер дження відомостей про юридич ну особу.

Проаналізувавши норми Зак ону України від 15.05.2003, № 755-IV "Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців»суд прийшов до висно вку про відсутність правової норми в даному Законі якою пе редбачено здійснення держав ним реєстратором реєстрацій ної дії по внесенню до Єдиног о державного реєстру інформа ції про попереднє місцезнахо дження юридичної особи всупе реч інформації наданої самою юридичною особою державному реєстратору. Також, в Законі № 755-IV відсутня норма яка б перед бачала внесення такого запис у державним реєстратором за рішенням суду.

Також суд прийшов до виснов ку, що позовна вимога щодо виз нання недійсним запису про д ержавну перереєстрацію не пі длягає задоволенню оскільки не ґрунтується на нормах зак ону, у зв' язку з тим, що Закон ом № 755-IV така дія як «перереєст рація»не передбачена і держа вний реєстратор не вносив за пис про державну перереєстра цію відповідача-1, а вносив зм іни до відомостей про юридич ну особу, які містяться в Єдин ому державному реєстрі в час тині зміни місцезнаходження особи у відповідності до пол ожень статті 19 Закону № 755-IV .

Статтею 80 Цивільного кодекс у України, від 16.01.2003, № 435-IV визначе но, що юридичною особою є орг анізація, створена і зареєст рована у встановленому закон ом порядку. Юридична особа на діляється цивільною правозд атністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповіда чем у суді.

Згідно норм статті 93 Цивіль ного кодексу України місцезн аходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які в ідповідно до установчих доку ментів юридичної особи чи за кону виступають від її імені .

Відповідальність юридично ї особи визначена статтею 96 Ци вільного кодексу України. Ві дповідно до положень зазначе ної статті юридична особа са мостійно відповідає за своїм и зобов'язаннями. Юридична ос оба відповідає за своїми зоб ов'язаннями усім належним їй майном. Учасник (засновник) юр идичної особи не відповідає за зобов'язаннями юридичної особи, а юридична особа не від повідає за зобов'язаннями її учасника (засновника), крім ви падків, встановлених установ чими документами та законом. Особи, які створюють юридичн у особу, несуть солідарну від повідальність за зобов'язанн ями, що виникли до її державно ї реєстрації. Юридична особа відповідає за зобов'язанням и її учасників (засновників), щ о пов'язані з її створенням, ті льки у разі наступного схвал ення їхніх дій відповідним о рганом юридичної особи.

Відповідно до наведеного с уд приходить до висновку, що п озовні вимоги про визнання н еправомірними дій посадових осіб відповідача-1, щодо надан ня недостовірних даних держа вному реєстратору є безпідст авними та не ґрунтуються на н ормах права оскільки чинним законодавством встановлени й інститут відповідальності саме юридичної особи після з дійснення факту державної ре єстрації, а не її керівників, з асновників, учасників чи пос адових осіб такої юридичної особи.

З аналізу норм Закону Украї ни від 04.12.1990, № 509-XII "Про державну по даткову службу в Україні" вип ливає, що податковий орган не наділений законом повноваже ннями на звернення до суду з п озовом про визнання недійсни м будь-якого запису державно го реєстратора чи спонукання державного реєстратора внес ти ті чи інші зміни в реєстрац ійні дані юридичних осіб чи ф ізичних осіб - підприємців.

Частиною 3 статті 6 Кодексу а дміністративного судочинст ва України визначено, що суб' єкти владних повноважень маю ть право звернутися до адмін істративного суду у випадках , передбачених Конституцією та законами України.

Відповідно до стаття 19 Конс титуції України правовий пор ядок в Україні ґрунтується н а засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушени й робити те, що не передбачено законодавством. Органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов'язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Згідно частини 1 статті 13 Зак ону України від 04.12.1990, № 509-XII "Про де ржавну податкову службу в Ук раїні" посадові особи органі в державної податкової служб и зобов'язані дотримувати Ко нституції і законів України, інших нормативних актів, пра в та охоронюваних законом ін тересів громадян, підприємст в, установ, організацій, забез печувати виконання покладен их на органи державної подат кової служби функцій та повн ою мірою використовувати над ані їм права.

Відповідно до наведеного, с уд приходить до висновку що п озовні вимоги не підлягають задоволенню оскільки є безпі дставними, не ґрунтуються на нормах закону та Конституці ї України та заявлені позива чем з перевищенням власних п овноважень, які надані йому ч инним законодавством.

На підставі викладеного, ке руючись ч. 3 ст. 6, ст.ст. 71, 86, 158-164 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні вимог а дміністративного позову від мовити в повному обсязі.

Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду набирає зак онної сили після закінчення цього строку.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Кір овоградський окружний адмін істративний суд шляхом подач і в 10- денний строк з дня її прог олошення, а в разі складення п останови у повному обсязі ві дповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення постанови у п овному обсязі, заяви про апел яційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів а пеляційної скарги, або в поря дку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Суддя Кіровоградського о кружного

адміністративного суду Л.І. Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13378879
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-163/10/1170

Ухвала від 27.01.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 08.04.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 12.02.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 08.04.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні