Рішення
від 30.12.2010 по справі 14/342-10(5/302-09)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/342-10(5/302-09)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

30.12.10р.

Справа № 14/342-10(5/302-09)

За позовом  Комунального підприємства "Тепло-сервіс", 53700, Дніпропетровська обл., смт. Широке, вул. Зарічна, 1 

до  Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області, 53700, Дніпропетровська обл., смт. Широке, вул. К.Маркса, б. 6 

про стягнення  109 247,00 грн.

            

Суддя  Панна С.П.

Представники:

  Від позивача  Шишка Ю.М. - представник за довіреністю від 31.08.2010 року

Від позивача    Сахненко О.А. - представник за довіреністю № 07.10.2010 року

Від відповідача Шмідт Н.М. - юрисконсульт, довіреність від 22.11.2010 року 

СУТЬ СПОРУ:

Комунальне підприємство "Тепло-Сервіс" звернулося до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області про стягнення заборгованості по невідшкодованій різниці у тарифах в розмірі 109247,00 грн. та судових витрат.

Позовні вимоги обґрунтовані відмовою відповідача відшкодувати понесені позивачем витрати, які виникли з огляду на відмову Широківської селищної ради від затвердження економічно обґрунтованих цін/тарифів на житлово-комунальні послуги.

Відповідач позовні вимоги не визнає (відзив на позовну заяву № 155/2-19/5  від 18.11.2010 року) посилаючись на те, що:

- позивач звернувся до селищної ради з листом про затвердження тарифів на послуги з теплопостачання без необхідних розрахунків;

- розрахунки не були здійснені і не були подані до селищної ради.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:          

Відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, у справі оголошувались вступна та резолютивна частини рішення.

Ухвалою суду від 09.12.2010 року на підставі ч. 3 ст. 69 Господарського процесуального кодексу України, строки вирішення спору у справі № 14/342-10 були продовжені терміном на 15 днів, а саме до 18.01.2011 року.

Відповідно до рішення Широківської районної ради від 10.08.2005 року № 278-36/1У було створено районне комунальне підприємство "Тепло-сервіс", повноваження щодо управління цим підприємством делеговані Широківській районній державній адміністрації, та в п. 8 цього рішення зазначено: "Районному комунальному підприємству "Тепло-сервіс" в роботі використовувати тарифи теплопостачання ДП "Широкетеплоенерго" (тобто у розмірі 114 грн. 61 коп. за 1 Гкал) (т. 1 а. с. 113).

10.08.2005 року було затверджено статут цього підприємства та 13.10.2005 року проведена державна реєстрація, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та присвоєно ідентифікаційний код 33287438. Статут не містить положень щодо правонаступництва новоствореного підприємства за правами обов'язками ДП "Широкетеплоенерго".

Вказане підприємство здійснювало діяльність щодо теплопостачання у Широківському районі та вважає, що за опалювальний сезон з жовтня 2005 року по березень 2006 року відповідач зобов'язаний відшкодувати йому різницю в тарифах в сумі 109 247 грн.

Законом України "Про теплопостачання" встановлено, що тариф (ціна) на теплову енергію - це грошовий вираз витрат на виробництво, транспортування, постачання одиниці теплової енергії (1 Гкал) з урахуванням рентабельності виробництва, інвестиційної та інших складових, що визначаються згідно із методиками, розробленими центральним органом виконавчої влади у сфері теплопостачання. Відповідно до ст. 20 цього Закону тарифи на теплову енергії повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії. Тарифи на теплову енергію, реалізація якої здійснюється суб'єктами господарювання, що займають    монопольне становище на ринку, є регульованими. Тарифи повинні враховувати      повну собівартість теплової енергії і забезпечувати рівень рентабельності не   нижче граничного рівня рентабельності, встановленого Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері теплопостачання. У разі якщо тимчасово тариф на теплову енергію встановлено нижче її собівартості з урахуванням граничного рівня рентабельності, то орган, яким установлено цей тариф, повинен передбачити механізми  компенсації  цієї різниці в порядку, встановленому законодавством.

Виходячи з положень статей 1, 6, 10 та 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", селищна рада є органом місцевого самоврядування, що представляє  територіальну громаду відповідної територіальної одиниці та є правомочною розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до її відання.

Частинами 1-4 статті 31 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” (в редакції, чинній на період, за який відшкодовуються витрати) передбачено, що порядок формування цін/тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг першої та другої групи (пункти 1 та 2 частини 1 статті 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України; виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг та подають їх на затвердження органам місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку; органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво; у разі затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво орган, що їх затвердив, зобов'язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг.

Видатки на відшкодування втрат підприємств, що пов'язані із затвердженням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, відповідна сільська, селищна, міська  рада   передбачає   у відповідному місцевому бюджеті.

Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері теплопостачання визначені в ст. 13 Закону України "Про теплопостачання", зокрема, до них належить затвердження місцевих програм розвитку у сфері теплопостачання, участь у розробці та  впровадженні  державних  і регіональних програм у цій сфері; встановлення для відповідної територіальної громади в порядку і  межах, визначених законодавством, тарифів на теплову енергію, які надаються  підприємствами та організаціями комунальної власності, крім тарифів  на теплову енергію,  що виробляється на установках  комбінованого виробництва  теплової   і   електричної енергії.

В силу підпункту "а" п. 2 ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.                    

Як встановлено матеріалами справи, 05.12.2005 року позивач звернувся до відповідача щодо затвердження економічно обґрунтованих цін/тарифів на послуги теплопостачання, проте Широківською селищною Радою не було прийняте відповідне рішення, що призвело до утворення збитків Комунального підприємства "Тепло-сервіс" у розмірі 170800,00 грн. Підтвердженням даного факту є розрахунок фактичних збитків по різниці в тарифах по послугах наданих населенню, бюджетним установам та організаціям КП "Тепло-сервіс" в опалювальному періоді 2005-2006 року, показники виконання технічно-економічних показників по КП "Тепло-сервіс" за 2005 рік, розрахунок фактичних збитків по різниці в тарифах по послугах наданих населенню, бюджетним установам та організаціям КП "Тепло-сервіс" за І-й квартал 2006 року, показники виконання техніко-економічних показників по КП "Тепло-сервіс" за І-й квартал 2006 року, звітність форми № 1С - теплопостачання за 2005 рік та І-й квартал 2006 року, які є в матеріалах справи.

Як встановлено матеріалами справи, протягом 2006-2008 років позивачу було частково відшкодовано відповідачем 61553,00 грн.; сума боргу склала 61553,00 грн.

Крім того, як було з'ясовано в судовому засіданні, позивачем було направлено відповідачу лист з додатком на 19-ти аркушах (т. 2 а. с. 68) з проханням розглянути та прийняти тарифи на послуги теплопостачання, новоствореного підприємства КП "Тепло-сервіс" та ввести їх в дію з 01.11.2005 року.

Ухвалою суду від 09.12.2010 року відповідача було зобов'язано надати суду письмову інформацію із зазначенням, які документи (розрахунок тарифу на 19-ти аркушах) були отримані відповідачем разом з листом № 5 від 05.12.2005 року.

Відповідач не надав витребувані судом документи із-за їх відсутності.

З твердженням відповідача про ненадання позивачем додатку до листа № 5 від 05.12.2005 року, а саме розрахунку тарифу на 19-ти аркушах, не можна погодитись із-за недоведеності. Крім того, відповідач не надав письмових доказів звернення до позивача щодо направлення розрахунків тарифу, які були додатком до листа № 5 від 05.12.2005 року.

З огляду на вищевикладене, вимоги позивача по стягненню з відповідача заборгованості за невідшкодовану різницю у тарифах в сумі 109247,00 грн. підтверджуються матеріалами справи та підлягають до стягнення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85  Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Широківської селищної ради (53700, Дніпропетровська обл.,          смт. Широке, вул. К.Маркса, буд. 6, ідентифікаційний код 04339729) на користь Комунального підприємства "Тепло-Сервіс" (53700, Дніпропетровська обл.,              смт. Широке, вул. Зарічна, 1, р/р 26002032018001, ДФ "Індекс-Банк", м. Кривий Ріг, МФО 307015, код 33287438) 109 247 (сто дев'ять тисяч двісті сорок сім) грн. 00 коп. - заборгованості за невідшкодовану різницю у тарифах, 1092 (одна тисяча дев'яносто дві) грн. 50 коп. - витрат на держмито, 118 (сто вісімнадцять) грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, про що видати наказ.

Суддя

 С.П. Панна

Повне рішення складено - 04.01.2011 року.

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення30.12.2010
Оприлюднено13.01.2011
Номер документу13415073
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/342-10(5/302-09)

Постанова від 28.04.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецова Ірина Леонідівна

Ухвала від 17.01.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецова Ірина Леонідівна

Судовий наказ від 19.01.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 05.01.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Рішення від 30.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні