Копія
Справ а № 2а- 89
2011 р ік
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 січня 2011 року Суддя -Г олова Долинського районног о суду Кіровоградської обла сті СИНЯТО Л.І., розглянув ши в порядку скороченого п ровадження в м. Долинська ад міністративну справу за по зовом ОСОБА_2 до Управлі ння Пенсійного Фонду України в Долинському районі про ви знання неправомірними дій та зобов'язання здійснити п ерерахунок і виплатити з п ідвищенням пенсії як «Дити ні війни» , -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного Фонду України в Д олинському районі , в якому п росить суд визнати бездіяль ність Управління Пенсійног о Фонду у Долинському район і неправомірною та зобов'яз ати Управління Пенсійного фо нду України в Долинському ра йоні здійснити перерахунок та виплату на її користь підвищення до пе нсії за період з червня по г рудень 2010 р.
В обгрунтування поз овних вимог позивачка посила ється на те , що вона , як дитина війни , відповідно до ст.6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни» з 1 січня 2006 року має право на отримання щ омісячної допомоги у розмірі 30% мінімальної пенсії за віко м , однак, така допомога відпов ідачем їй не виплачувалась .
При обрахунку суми невиплаченої допомоги позив ач виходить з наступних розр ахунків . Розмір соціальної д опомоги , відповідно до ст.6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» с тановить 30 відсотків мінімал ьної пенсії за віком. Відпові дно до ст.28 Закону України «Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування» мін імальна пенсія за віком вста новлюється у розмірі прожитк ового мінімуму для осіб, які в тратили працездатність . Ста ттею 52 Закону України « Про державний бюджет України на 2010рік», прожитковий мініму м для осіб, які втратил и працездатність, становить з 01 січня-695 грн., з 01 квітня-706 грн., з 01 липня-709 грн., з 01 жовтня-723 грн., з 01 грудня-734 грн.
Позивач в судове за сідання не з'явилася , до суд у надала письмову заяву , в я кій просить розглянути спр аву без її участі .
Представник відпов ідача також в судове засід ання не з'явився , про час і місце розгляду справи повід омлена своєчасно в установ леному законом порядку . Суд , дослідивши наявні в м атеріалах справи письмові до кази , вважає , що позовні вимо ги щодо стягнення на користь позивачки підвищення до пен сії як «Дитині війни» підляг ають задоволенню , виходячи з наступних підстав .
Відповідно до ст.1 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 р оку № 2195-ІУ, дитиною війни визна ється особа , яка є громадянин ом України та якій на час закі нчення (2 вересня 1945 року) Друго ї світової війни було менше 18 років . Позивач , ОСОБА_2 року народження , відноси ться до категорії осіб із ста тусом дитина війни, що підтве рджується відміткою в пенсій ному посвідченні . Таким чино м , на позивачку повністю розп овсюджуються всі пільги та с оціальні гарантії , передбач ені Законом України «Про соц іальний захист дітей війни» .
Відповідно до ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» №2195-ІУ діт ям війни пенсії або щомісячн е довічне грошове утримання чи державна соціальна допомо га , що виплачується замість п енсії , підвищуються на 30 відс отків мінімальної пенсії за віком . Згідно зі ст.7 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» фінансо ве забезпечення державних со ціальних гарантій, передбаче них цим Законом, здійснюєтьс я за рахунок коштів Державно го бюджету України .
Нормами Закону Україн и “ Про Державний бюджет Укра їни на 2010 рік “не передбачено о бмежень щодо застосування по ложень ст.6 Закону України “Пр о соціальний захист дітей
війни “. Оскільки в 2010 р. ніяки х змін до ст. 6 ЗУ « Про соціальн ий захист дітей війни» не вно силось, позивач має право на о тримання щомісячної доплат и до пенсії в розмірі 30% за вище зазначений період .
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України орган и державної влади , органи міс цевого самоврядування , їхні посадові чи службові особи з обов'язані діяти лише на підс таві , в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конст итуцією та Законами України . Частиною 2 ст.95 Конституції У країни виключно законом про Державний Бюджет визначають ся будь-які видатки держави н а загальносуспільні потреби , розмір і цільове спрямуванн я цих видатків .
Згідно п.п.3, 4 ст.22 Бюджет ного кодексу України Управлі ння Пенсійного фонду , як голо вний розпорядник коштів місц евого бюджету отримує бюджет ні призначення шляхом їх зат вердження у Законі про Держа вний бюджет України чи рішен ня про місцевий бюджет .
Статтею 23 Бюджетного к одексу України передбачено, що Управління Пенсійного Фон ду може здійснювати з бюджет у будь-які бюджетні зобов'яза ння та платежі лише за наявно сті відповідного бюджетного призначення , які встановлюю ться Законом про Державний б юджет чи рішення про місцеви й бюджет .
Відповідно до ч.2 ст.8 Конституції України , Консти туція України має найвищу юр идичну силу . Закони та інші но рмативно-правові акти прийма ються на основі Конституції України і повинні відповідат и їй . Статтею 22 Конституції У країни передбачено , що конст итуційні права і свободи гар антуються і не можуть бути ск асовані . При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускаєт ься звуження змісту та обсяг у існуючих прав і свобод .
Відповідно до ч.2 ст.3 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» державні соціальні гар антії дітям війни , встановле ні цим Законом , не можуть бути обмежені або скасовані інши ми нормативно-правовими акта ми .
Статтею 46 Конституці ї України передбачено , що г ромадяни мають право на соці альний захист , що включає пра во на забезпечення їх у разі п овної , часткової або тимчасо вої втрати працездатності , в трати годувальника , безробі ття з незалежних від них обст авин , а також у старості та в і нших випадках , передбачених законом .
Реалізація особою пра ва , що пов'язане з отриманням бюджетних коштів , яке базуєт ься на спеціальних та чинних на час виникнення спірних пр авовідносин нормативно-прав ових актів національного зак онодавства , не може бути пост авлена у залежність від бюдж етних асигнувань , тобто поси лання органами державної вла ди на відсутність коштів як н а причину невиконання своїх зобов'язань судом не приймає ться до уваги .
У справі «Качко проти України» Європейський Суд з прав людини констатував , що н е приймає аргумент Уряду щод о бюджетних асигнувань , оскі льки органи державної влади не можуть посилатись на відс утність коштів як на причину невиконання своїх зобов'яза нь .
Враховуючи те , що позивач є дитиною війни , вона наділ ена державою певним правовим статусом , який включає в себе й право на додаткові елемент и соціального захисту , зокре ма право на отримання надбав ки до пенсії . Наділивши дітей війни зазначеною соціальною гарантією , держава , таким чи ном , взяла на себе публічне зо бов'язання забезпечити належ ний матеріальний рівень осіб , які є дітьми війни . Тобто , мі ж позивачем і державою вста новлено певний зв'язок у визн аченій сфері життєдіяльност і , який характеризується ная вністю зобов'язання держави забезпечити соціальний зах ист дітей війни .
Відповідно до части ни 1 та 2 статті 2 Кодексу адм іністративного судочинства України завданням адміністр ативного судочинства є захис т прав , свобод та інтересів фі зичних осіб , прав та інтересі в юридичних осіб у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку органів держа вної влади, органів місцевог о самоврядування, їхніх поса дових і службових осіб , інших суб'єктів при здійсненні ним и владних управлінських функ цій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень .
До адміністративних су дів можуть бути оскаржені бу дь-які рішення , дій чи бездіял ьність суб'єктів владних пов новажень , крім випадків , коли щодо таких рішень , дій чи без діяльності Конституцією чи з аконами України встановлено інший порядок судового пров адження .
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в адміністративних справа х про протиправність рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення , дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача , якщо він запер ечує проти адміністративног о позову .
Зважаючи на викладене , посилання відповідача на не врегульованість питання обч ислення розміру пенсії дітям війни чинним законодавством , не приймається судом до уваг и , оскільки ст.6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» визначено , що дітям війни пенсії або щомісячне д овічне грошове утримання чи державна соціальна допомога , що виплачується замість пен сії , підвищуються на 30 відсот ків мінімальної пенсії за ві ком . З огляду на викладене, да не питання цілком врегульова не чинним законодавством Укр аїни.
Крім того , незважаючи на компетенцію деяких орган ів влади по наданню обов'язко вих роз'яснень щодо виконанн я вимог законодавства , наявн ість чи відсутність будь-яки х відомчих чи міжвідомчих ро з'яснень , інструкцій та розпо ряджень щодо механізму викон ання норм Закону України не м оже бути підставою для невик онання цих норм , якщо це тягне за собою порушення прав та з аконних інтересів громадян У країни .
Відповідно до п.1, п.3, п.1 5 Положення про Пенсійний Фон д України , затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 24.10.2007 року №1261 Пенсійн ий Фонд України є центральни м органом виконавчої влади, д іяльність якого спрямовуєть ся і координується Кабінетом Міністрів України через Мін істра праці та соціальної по літики, одним з основних завд ань якого є забезпечення сво єчасного і в повному обсязі ф інансування та виплати пенсі й , допомоги на поховання , інш их виплат , які згідно із закон одавством здійснюються за ра хунок коштів Пенсійного Фонд у України та інших джерел , виз начених законодавством . Пен сійний Фонд України здійснює свої повноваження безпосере дньо та через утворені в уста новленому порядку головні уп равління Фонду в Автономній Республіці Крим, областях , мі стах Києві та Севастополі , уп равління в районах , містах і районах у містах .
Виходячи з вищевиклад еного , зважаючи на те , що суд н е вправі виконувати функції суб'єкта владних повноважень , покладені на нього законом , та питання щодо здійснення п ерерахунку пенсії відносять ся до компетенції органів Пе нсійного Фонду України , суд д ійшов до висновку , що позов ні вимоги щодо зобов'язання управління Пенсійного Фонду України в Долинському район і здійснити перерахунок щомі сячного підвищення до пенсії позивачу відповідно до ст.6 За кону України «Про соціальни й захист дітей війни» за пер іод з 17.06.2010 р. по 17.12.2010 р. підлягаю ть задоволенню .
Оскільки відповідно до п.34 ст.4 Декрету КМУ № 7-93 від 21.03.1991 року «Про державне мито» управління Пенсійного Фонду України звільняється від сп лати державного мита , судові витрати підлягають компенса ції за рахунок Державного бюджету України .
Керуючись ст.ст. 86, 94, 15 9-163, 167, 183-2 КАС України , суд , -
П О С Т А Н О В И В :
Позов ОСОБА_2 - задовільнити .
Визнати протиправною бездіяльність Управління Пе нсійного Фонду України в Дол инському районі Кіровоградс ької області по не нарахуван ню ОСОБА_2 підвище ння пенсії відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» у пе ріод з 17.06.2010 р. по 17.12.2010 р.
Зобов"язати управлі ння Пенсійного фонду України в Долинському районі Кірово градської області донарахув ати та виплатити ОСОБА_2 в ідповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни" суму недоотри маної ним у період з 17.06.2010 року п о 17.12.2010 року пенсії, підвищеної на 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком, розрахованої в ідповідно до положень частин и першої статті 28 Закону Украї ни "Про загальнообов"язкове д ержавне пенсійне страхуванн я" соціальний захист дітей ві йни" та законодавчо визначен ого розміру мінімальної пенс ії за віком, встановленого на час її виплати у зазначений п еріод , з відрахуванням отрим аних сум ОСОБА_2 у вказаний період часу .
Судові витрати відне сти на рахунок держави
Постанова суду може бути оскаржена до Дні пропетровського апеляційно го адміністративного суду відповідно до ст. 186 КАС Укра їни .
Суддя-Голова суду (підпи с)
Копія вірно
ГОЛОВА ДОЛИНСЬКОГО
РАЙОННОГО СУДУ : Л.І.СИНЯТО
Суд | Долинський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2011 |
Оприлюднено | 13.01.2011 |
Номер документу | 13417150 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Долинський районний суд Кіровоградської області
Синято Людмила Іванівна
Адміністративне
Великобілозерський районний суд Запорізької області
Круговой Валерій Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні