Постанова
від 11.01.2011 по справі 2а-6325/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-6325/10/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Єрес ько Л.О.,

при секретарі - Курбалі А .В.,

за участю:

представника позивача - Б ухало С.В.,

представника відповідача - Онищенко В.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою від повідальністю "Торговий дім" Ізумруд" до Кременчуцької об 'єднаної державної податково ї інспекції в Полтавській об ласті про визнання нечинним и та скасування податкових п овідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

07 грудня 2010 року Това риство з обмеженою відпові дальністю "Торговий дім"Ізум руд" (надалі - позивач) звернул ися до Полтавського окружног о адміністративного суду з а дміністративним позовом до К ременчуцької об'єднаної держ авної податкової інспекції в Полтавській області (надалі - відповідач), яким просиливиз нати нечинними та скасувати податкові повідомлення-ріше ння № 0000181550/0/1950 від 18.06.2010 року, № 0000181550/1/2802 від 03.09.2010 року, № 0000181550/2/30343253/3949 від 26.11.2010 р оку, якими позивачу визначен о податкове зобов'язання з ор ендної плати за землю в розмі рі 14925, 37 грн. та нараховано штраф ні (фінансові) санкції на суму 7462,69 грн.

В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначав, що за резу льтатами документальної нев иїзної перевірки, оформленої актом від 10.06.2010 року № 2857/15-552/30343253, Кре менчуцькою об'єднаною держав ною податковою інспекцією зр облено висновки про заниженн я позивачем суми орендної пл ати за землю у зв'язку із поруш енням ст. 21 Закону України “Пр о оренду землі” і внесенням п ротягом січня-грудня 2008 року щ омісячної орендної плати в р озмірі 1,5 % від грошової оцінки землі замість 3 %. Позивач не з годен із вказаним висновком, посилаючись на те, що у його к ористуванні перебувало 2 зем ельні ділянки: відповідно до договору оренди землі від 10.12.2 003 року - земельна ділянка по ву л. Профспілкова, 7 м. Кременчук , термін дії договору до 01.11.2008 ро ку, відповідно до договору ор енди землі від 27.11.2004 року - земел ьна ділянка по вул. Л. Чайкіної , 37, м. Кременчук, термін дії дог овору до 29.01.2008 року, орендна пла та за які сплачувалася відпо відно до встановленого у дог оворах розміру до закінчення терміну дії вказаних догово рів. Зазначав, що зміна умов до говору оренди земельної діля нки щодо розміру орендної пл ати може здійснюватися лише за взаємною згодою сторін до говору оренди, натомість дод аткові угоди між орендарем т а орендодавцем в частині змі ни розміру орендної плати ук ладені не були, судового розг ляду щодо зміни умов договор ів оренди землі також не було , тому до укладення та вступу в дію додаткових угод до догов орів оренди землі із зміною р озміру орендної плати позива ч не мав підстав здійснювати виплати орендної плати із за стосуванням нових ставок. За значав також, що зміни до ст. 21 З акону України “Про оренду зе млі”, якими було встановлено мінімальний розмір орендної плати у трикратному розмірі земельного податку, були вне сені п. 8 розділу ІІ Закону Укр аїни “Про Державний бюджет У країни на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України”, який рішенн ям Конституційного Суду Укра їни від 22.05.2008 року № 10-рп/2008 був виз наний неконституційним, а пі сля цього повторно внесені л ише Законом України “Про вне сення змін до деяких законод авчих актів України” від 03.06.2008 р оку № 309-VІ, і поширюють свою дію виключно на договори, укладе ні після набрання чинності в казаними Законами, натомість укладення договорів оренди позивачем здійснено до набра ння чинності зазначеними Зак онами.

Позивач вказував, що догово ри оренди земельних ділянок надавалися Кременчуцькій об 'єднаній державній податкові й інспекції також під час про ведення планових виїзних док ументальних перевірок позив ача з питань дотримання вимо г податкового, валютного та і ншого законодавства за періо ди з 01.07.2006 року по 31.03.2008 року та з 01.04.2 008 року по 31.12.2008 року, оформлені в ідповідно актом від 29.07.2008 року № 1815/23-210/30343253 та актом від 25.06.2009 року № 27 28/23-209/30343253, якими заниження або зав ищення нарахування та сплати земельного податку за перев іряємі періоди не встановлен о, тому податковий орган не ма в повноважень повторно перев іряти ті ж самі питання за той самий період.

У судовому засіданні пред ставник позивача підтримала позовні вимоги, просила їх за довольнити.

Представник відповідача проти позову заперечувала, п росила відмовити у його задо воленні.

У запереченнях посилалася на те, що орендна плата за зем ельні ділянки державної та к омунальної власності відпов ідно до ст. 14 Закону України “П ро систему оподаткування” ві днесена до загальнодержавни х податків та зборів. Розмір о рендної плати визначений ст . 7 Закону України “Про плату з а землю”, і з 01 січня 2008 року з ур ахуванням змін, внесених згі дно Закону України “Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України ”, Закону України “Про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України”від 03.06.2008 року № 309-VІ, повинен був складати не менше трикратного розміру з емельного податку (3 % від грош ової оцінки землі). Документа льною невиїзною перевіркою в ід 10.06.2010 року було встановлено, що позивачем по договорам ор енди земельної ділянки комун альної власності орендна пла та у 2008 році нараховувалася та сплачувалася в розмірі 1,5 % від грошової оцінки землі, у зв'яз ку з чим констатовано заниже ння податкового зобов'язання зі сплати орендної плати. За т аких обставин Кременчуцькою об'єднаною податковою інспе кцією було правомірно прийня то податкові повідомлення-рі шення № 0000181550/0/1950 від 18.06.2010 року, № 000018155 0/1/2802 від 03.09.2010 року, № 0000181550/2/30343253/3949 від 26.1 1.2010 року, якими позивачу визнач ено податкове зобов'язання з орендної плати за землю в роз мірі 14925, 37 грн. та нараховано штр афні (фінансові) санкції на су му 7462,69 грн.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчи вши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни, на яких ґрунтуються позов ні вимоги, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, п риходить до наступних висно вків.

Судом встановлено, що позив ач Товариство з обмежено ю відповідальністю "Торговий дім"Ізумруд" (код ЄДРПОУ 30343253) за реєстроване як юридична особ а Виконавчим комітетом Креме нчуцької міської ради 03.08.2004 рок у, що підтверджується свідоц твом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 126038, довідкою з ЄДРПОУ серії АБ № 27 5937.

Позивач перебуває на облік у як платник податків у Креме нчуцькій об'єднаній державні й податковій інспекції.

Товариство з обмеженою в ідповідальністю "Торговий ді м "Ізумруд" було орендарем зем ельних ділянок комунальної в ласності на підставі укладе них із Кременчуцькою міською радою договорів оренди земл і, а саме:

1) договір оренди земельної ділянки від 10.12.2003 року для експл уатації та обслуговування ск ладу з підвалом та адміністр ативної будівлі по вулиці Пр офспілковій, 7 у м. Кременчуці Полтавської області (зареєст ровано у Кременчуцькій міськ ій раді за № 010454800027 від 20.01.2004 року);

2) договір оренди земельної ділянки від 27.11.2004 року для експл уатації та обслуговування ад міністративно-побутових при міщень по вулиці Л. Чайкіної, 3 7 у м. Кременчуці Полтавської о бласті (зареєстровано у Полт авській регіональній філії Д П “Центр державного земельно го кадастру при Державному к омітеті по земельних ресурса х за № 010454800460 від 30.12.2004 року).

Позивачем було подано до Кр еменчуцької об'єднаної держа вної податкової інспекції:

- податкову декларацію оре ндної плати за земельні діля нки державної і комунальної власності на 2008 рік від 18.01.2008 рок у, у якій позивачем самостійн о нараховано орендну плату з а землю в розмірі 33707, 46 грн.;

- уточнюючу податкову декла рацію за 2008 рік від 22.04.2008 року, у як ій позивачем самостійно пере раховано орендну плату за зе млю в розмірі 14068, 31 грн.

- уточнюючу податкову декла рацію за 2008 рік від 19.02.2010 року, у як ій позивачем самостійно пере раховано орендну плату згідн о з договорами оренди земель них ділянок за 2008 рік з урахува нням термінів дії договорів в розмірі 15675, 57 грн., у тому числі :

за січень 2008 року - 2907,83 грн.;

за лютий 2008 року - 2907,82грн.;

за березень 2008 року - 2627,26 грн.;

за квітень 2008 року - 803,63 грн.;

за травень 2008 року - 803,63 грн.;

за червень 2008 року - 803,63 грн.;

за липень 2008 року - 803,63 грн;

за серпень 2008 року - 803,62 грн.;

за вересень 2008 року - 803,63 грн;

за жовтень 2008 року - 803,63 грн.;

за листопад 2008 року - 803,63 грн.;

за грудень 2008 року - 803,63 грн.

10 червня 2010 року Кременчуцьк ою об'єднаною державною пода тковою інспекцією на підстав і листа Контрольно-ревізійн ого управління в Полтавській області № 01-14/1368 від 26.05.2010 року було проведено відносно позивача документальну невиїзну пере вірку податкових декларацій з орендної плати за земельні ділянки державної та комуна льної власності, в ході якої п еревірено правильність нара хування та сплати позивачем орендної плати за земельні д ілянки згідно податкової дек ларації за 2008 рік, уточнюючих д екларацій та договорів оренд и землі.

За результатами перевірки складено акт № 2857/15-552/30343253 від 10.06.2010 р оку, в якому зафіксовано пору шення позивачем ст. 21 Закону У країни “Про оренду землі” із змінами, внесеними Законом У країни “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України”, Законом Ук раїни “Про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни”від 03.06.2008 року № 309-VІ, внаслі док чого занижено суму оренд ної плати за землю за січень-г рудень 2008 року на загальну сум у 14925 грн. 37 коп.

За висновками перевірки вк азане порушення виникло у зв 'язку з тим, що орендна плата п о договорам оренди землі ком унальної власності у 2008 році п озивачем нараховувалася та с плачувалася в розмірі 1,5 % від г рошової оцінки землі, заміст ь встановлених 3 % від грошової оцінки землі.

На підставі акту перевірки № 2857/15-552/30343253 від 10.06.2010 року Кременчу цькою об'єднаною державною п одатковою інспекцією винес ено податкове повідомлення-р ішення № 0000181550/0/1950 від 18.06.2010 року, яки м ТОВ "Торговий дім "Ізумруд" в изначено суму податкового зо бов'язання з орендної плати з а землю в загальному розмірі 22 388,06 грн., в тому числі за основн им платежем - 14925,37 грн. та за штр афними (фінансовими) санкція ми - 7462,69 грн.

Позивач не погодився із вка заним податковим повідомлен ням-рішенням, у зв'язку з чим о скаржив його до Кременчуцько ї об'єднаної державної подат кової інспекції.

За результатами розгляду с карги позивача було прийнято рішення від 30.08.2010 року № 33614/10/25-010 пр о залишення скарги без задов олення та винесено податкове повідомлення-рішення № 0000181550/1/280 2 від 03.09.2010 року, яким позивачу ви значено суму податкового зоб ов'язання з орендної плати за землю в загальному розмірі 2 2 388,06 грн., в тому числі за основн им платежем - 14925,37 грн. та за штр афними (фінансовими) санкція ми - 7462,69 грн.

На вищевказані податкові п овідомлення-рішення позивач ем було подано повторну скар гу до Державної податкової а дміністрації в Полтавській о бласті, за результатами розг ляду якої прийнято рішення в ід 11.11.2010 року № 2949/10/25-016 про залишенн я повторної скарги без задов олення та винесено податкове повідомлення-рішення № 0000181550/2/303 43253/3949 від 26.11.2010 року, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з орендної плат и за землю в загальному розмі рі 22 388,06 грн., в тому числі за осно вним платежем - 14925,37 грн. та за ш трафними (фінансовими) санкц іями - 7462,69 грн.

Із вищевказаними податков ими повідомленнями-рішенням и позивач не погодився та оск аржив їх до суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано;обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії);безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Надаючи оцінку оскаржуван им податковим повідомленням -рішеням, суд виходить з наст упного.

Статтею 2 Закону Укр аїни “Про плату за землю”від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ встановл ено, що використання землі в У країні є платним. Плата за зем лю справляється у вигляді зе мельного податку або орендно ї плати.

Відповідно до п. 8 ча стини 1 статті 14 Закону Україн и “Про систему оподаткування ”від 25.06.1991 року № 1251-ХІІ (в редак ції, яка діє з 31.03.2005 року, після вн есення змін Законом України від 25.03.2005 року № 2505) плата за зе млю (земельний податок, а тако ж орендна плата за земельн і ділянки державної і комуна льної власності) належи ть до загальнодержавних пода тків і зборів (обов' язкових платежів).

Згідно ч. 1 ст. 17 вказаного За кону сплата податків і зборі в (обов'язкових платежів) пр овадиться у порядку, встанов леному цим Законом та іншими законами України.

Таким чином, орендна плата з а земельні ділянки державної і комунальної власності від носиться до загальнодержавн их податків і зборів, порядок нарахування та сплати якої р егламентований положеннями Закону України “Про плату за землю”, Закону України “Про о ренду землі”.

Так, ст. 13 Закону Україн и “Про плату за землю”визнач ено, що підставою для нарахув ання орендної плати за земел ьну ділянку, яка перебуває у державній або комунальні й власності, є договір оре нди такої земельної ділян ки.

Відповідно до ст. 13 Закону У країни “Про оренду землі” ві д 06.10.1998 року № 161-XIV договір оренди землі - це договір, за яким оре ндодавець зобов'язаний за пл ату передати орендареві земе льну ділянку у володіння і ко ристування на певний строк, а орендар зобов'язаний викори стовувати земельну ділянку в ідповідно до умов договору т а вимог земельного законодав ства.

Згідно ч. 1 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” орендна плата за землю - це платіж, яки й орендар вносить орендодавц еві за користування земельно ю ділянкою.

Частиною 4 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” в редакц ії, яка діяла до 01.01.2008 року, було п ередбачено, що річна орендна плата за земельні ділянки, як і перебувають у державній аб о комунальній власності, н е може бути меншою за розмір з емельного податку, що вста новлюється Законом України "Про плату за землю", та переви щувати 10 відсотків їх нормати вної грошової оцінки.

Разом з тим, підпунктом 4 п. 8 р озділу ІІ Закону України “Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни”від 28.12.2007 року № 107-VІ було внесено зміни до ч. 4 ст. 21 Закон у України “Про оренду землі” (набрали чинності з 01.01.2008 року), у зв'язку з чим встановлено, що річна орендна плата за земел ьні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відп овідних бюджетів, розподіляє ться і використовується відп овідно до закону і не може б ути меншою: для земель сіль ськогосподарського признач ення - розміру земельного под атку, що встановлюється Зако ном України "Про плату за земл ю"; для інших категорій земель - трикратного розміру земе льного податку, що встановлю ється Законом України "Про пл ату за землю".

Зміни, внесені підпунктом 4 пункту 8 розділу II Закону Укра їни від 28.12.2007 р. N 107-VI, були визнані т акими, що не відповідають Кон ституції України (є неконсти туційними), згідно з рішенням Конституційного Суду Україн и від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.

Проте Законом України “Про внесення змін до деяких зако нодавчих актів” від 03.06.2008 року № 309- VI частина 4 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” знову бу ла викладена у редакції, яка п ередбачала аналогічний міні мальний розмір орендної плат и - трикратний розмір земель ного податку. Відповідно до п . 1 Прикінцевих положень вказа ного Закону, цей Закон наб ирає чинності з дня його опуб лікування - 04.06.2008 року та зас тосовується з дня втрати чин ності відповідними положенн ями розділу II Закону України " Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України". Зазначений Зак он неконституційним не виз навався та є чинним на даний ч ас.

Враховуючи викладене, но рми податкового законодавст ва щодо визначення мінімальн ого розміру орендної плати з а земельні ділянки державної та комунальної форми власно сті - не менше трикратного р озміру земельного податку, д іяли з 01.01.2008 року по 21.05.2008 року (до д ня визнання їх конституційни ми рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008), а також з 22.05.2008 року, тобто протяг ом всього 2008 року та підляга ли виконанню платниками вказ аного податку.

З огляду на те, що згідно ст. 7 Закону України “Про плату за землю”ставки земельного под атку із земель населених пун ктів, грошову оцінку яких вст ановлено, встановлюються у р озмірі 1 відсотка від їх грошо вої оцінки, розмір орендної п лати за земельні ділянки дер жавної та комунальної власно сті в межах населених пункті в у 2008 році повинен був складат и не менше 3 відсотків від грош ової оцінки земель.

Перевіркою позивача встан овлено та підтверджено в ход і розгляду справи, що договор и оренди землі від 10.12.2003 року та від 27.11.2004 року, укладені позива чем з Кременчуцькою міською радою, передбачали розмір ор ендної плати в сумі 1,5 % грошово ї оцінки землі.

Таким чином, зміст вказаних договорів в частині визначе ння розміру орендної плати в сумі 1,5 % від грошової оцінки зе млі не відповідав вимогам чи нного законодавства у 2008 році , якими було встановлено міні мальний розмір орендної плат и не менше 3 % від грошової оцін ки земель.

Разом з тим, судом встановле но та не заперечується позив ачем, що зміни до вищезазначе ного договору в частині розм іру орендної плати у 2008 році не були внесені, і позивач при са мостійному нарахуванні орен дної плати на 2008 рік у податков ій декларації виходив із роз міру орендної плати по цим до говорам - 1,5 % грошової оцінки землі.

Статтею 14 Закону України “П ро плату за землю” встановле но, що платники земельного по датку, а також орендної плати за земельні ділянки державн ої або комунальної власності (крім громадян) самостійно об числюють суму земельного под атку та орендної плати щорок у за станом на 1 січня і до 1 люто го поточного року подають ві дповідному органу державної податкової служби за місцез находженням земельної ділян ки податкову декларацію на п оточний рік за формою, встано вленою центральним податков им органом, з розбивкою річно ї суми рівними частками за мі сяцями. Подання такої деклар ації звільняє від обов'язку п одання щомісячних деклараці й.

Відповідно до ст. 27 Закону Ук раїни “Про плату за землю” ко нтроль за правильністю обчис лення і справляння земельног о податку, а також орендної пл ати за земельні ділянки держ авної та комунальної власнос ті здійснюється органами дер жавної податкової служби.

Статтею 11 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” органам дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, надано право здійснювати документальні н евиїзні перевірки (на підста ві поданих податкових деклар ацій, звітів та інших докумен тів, пов'язаних з нарахування м і сплатою податків та зборі в (обов'язкових платежів) неза лежно від способу їх подачі), а також планові та позапланов і виїзні перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), додержання валютного за конодавства платниками пода тків.

З огляду на те, що у податко вій декларації орендної плат и за земельні ділянки держав ної і комунальної власності на 2008 рік, уточнюючих податков их деклараціях за 2008 рік, подан их позивачем до Кременчуцько ї об'єднаної державної подат кової інспекції, позивачем с амостійно нараховано орендн у плату згідно з договорами о ренди землі, виходячи із розм іру орендної плати в сумі 1,5 % ві д грошової оцінки землі за 2008 рік в сумі 15675 грн. 57 коп., замість встановленого мінімального розміру - 3 % від грошової оцін ки землі, перевіркою констат овано факт заниження розміру орендної плати за 2008 рік в зага льному розмірі 14925 грн. 37 коп. , зо крема:

за січень 2008 року - 2640,21 грн.;

за лютий 2008 року - 2640,21 грн.;

за березень 2008 року - 2412,29 грн.;

за квітень 2008 року - 803,63 грн.;

за травень 2008 року - 803,63 грн.;

за червень 2008 року - 803,63 грн.;

за липень 2008 року - 803,63 грн;

за серпень 2008 року - 803,63 грн.;

за вересень 2008 року - 803,63 грн;

за жовтень 2008 року - 803,63 грн.;

за листопад 2008 року - 803,63 грн.;

за грудень 2008 року - 803,63 грн.

Разом з тим, у ході судового розгляду встановлено та під тверджено матеріалами справ и, що термін дії договору оре нди земельної ділянки по вул . Л. Чайкіної, 37 від 27.11.2004 року закі нчився 29.01.2008 року. Рішенням Крем енчуцької міської ради від 29.0 1.2008 року зазначений договір бу ло припинено шляхом його роз ірвання за погодженням сторі н, а земельну ділянку по вул. Л .Чайкіної передано в оренду Товариству з обмеженою від повідальністю - підприємству "Ізумруд", про що в подальшому було укладено договір оренд и зазначеної ділянки від 03.03.2008 р оку, у якому встановлено розм ір орендної плати в сумі 3% від грошової оцінки землі.

Проте, судом встановлено та не заперечується сторонами, що позивачем було задекларо вано та сплачено орендну пла ту за вказану земельну ділян ку по березень 2008 року включно .

Таким чином, суд приходить д о висновку, що заниження пози вачем розміру орендної плати за земельну ділянку по вул. Л. Чайкіної мало місце лише в ме жах дії договору оренди зазн аченої ділянки, тобто за січе нь 2008 року. Проте, враховуючи то й факт, що позивачем орендна п лата за вказану ділянку, вихо дячи із розміру 1,5 % від грошово ї оцінки землі, сплачувалася по березень 2008 року включно, за гальна сума сплаченої орендн ої плати за 2008 рік за земельну д ілянку по вул. Л. Чайкіної скла ла більше 3%, тому донарахуванн я Кременчуцькою об'єднаною д ержавною податковою інспекц ією податкового зобов'язання з орендної плати за вказану д ілянку є необґрунтованим та безпідставним.

Стосовно договору оренди з емельної ділянки по вул. Проф спілковій, 7 від 10.12.2003 року, то йог о термін дії згідно умов дого вору закінчився 01.11.2008 року.

Як пояснив представник поз ивача, склад з підвалом та адм іністративну будівлю, які зн аходяться на вказаній земель ній ділянці та для експлуата ції і обслуговування яких по зивачу надавалася в оренду з емельна ділянка по вул. Профс пілковій, 7, за договором купів лі-продажу № 232 від 29.09.2008 року бул о передано у власність іншій особі, а саме ЗАТ "Градосфера" . Із зазначеної дати користув ання позивача вказаною земел ьною ділянкою фактично припи нилося, проте, оскільки припи нення договору оренди від 10.12.20 03 року у встановленому законо м порядку не реєструвалося, п озивачем було задекларован о та сплачено орендну плату з а вказану земельну ділянку в ідповідно до терміну дії дог овору, тобто, по жовтень 2008 року включно.

Враховуючи викладене, дона рахування Кременчуцькою об'є днаною державною податковою інспекцією податкового зобо в'язання з орендної плати за д ілянку по вул. Профспілковій , 7 за листопад-грудень 2008 року є також необґрунтованим.

Разом з тим, позивач у січні -жовтні 2008 року в порушення ви мог ст. 21 Закону України “Про о ренду землі” здійснював нара хування і сплату орендної пл ати за землі комунальної вла сності по договору оренди зе мельної ділянки по вул. Профс пілковій, 7 в розмірі 1,5 % від гро шової оцінки землі, замість в становлених Законом 3 % від гро шової оцінки, а тому висновок перевірки про заниження поз ивачем суми орендної плати з а землю є законним та обґрунт ованим в частині нарахуванн я орендної плати за землю за д оговором оренди земельної ді лянки від 10.12.2003 року для експлуа тації та обслуговування скла ду з підвалом та адміністрат ивної будівлі по вулиці Проф спілковій, 7 у м. Кременчуці По лтавської області за період січень-жовтень 2008 року.

З урахуванням викладеного , а також даних уточнюючої под аткової декларації позивача за 2008 рік, згідно якої сума щом ісячної орендної плати за зе млю за договором від 10.12.2003 року складає 803,63 грн., сума заниженн я позивачем орендної плати з а землю за 2008 рік складає 8839,93 грн . (803,63х10).

Таким чином, висновки перев ірки щодо заниження позиваче м розміру орендної плати за з емлю за 2008 рік на суму 6085,44 грн. (14325,3 7 - 8839,93) є необґрунтованими та не відповідають вимогам чинног о законодавства.

Посилання позивача на те, що зміна умов договору оренди з емельної ділянки щодо розмір у орендної плати може здійсн юватися лише за взаємною зго дою сторін, суд оцінює критич но, оскільки орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності нал ежить до загальнодержавних п одатків і зборів, порядок нар ахування та сплати якого рег ламентований положеннями сп еціальних Законів. Тому поло ження договору оренди земел ьної ділянки, які суперечать вказаним Законам, не можуть з астосовуватися.

Доводи позивача щодо відсу тності у відповідача повнова жень повторно перевіряти дог овори оренди земельних ділян ок, які вже досліджувалися пі д час проведення планових ви їзних перевірок з питань дот римання вимог податкового, в алютного та іншого законодав ства, оформлених актом від 29.07.2 008 року № 1815/23-210/30343253 та актом від 25.06.2009 року № 2728/23-209/30343253, суд оцінює крити чно, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" (в реда кції, яка діяла на момент пров едення перевірки позивача) о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право здійснювати документ альні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших д окументів, пов'язаних з нарах уванням і сплатою податків т а зборів (обов'язкових платеж ів) незалежно від способу їх п одачі).

Судом встановлено, що докум ентальну невиїзну перевірку податкових декларацій з оре ндної плати за земельні діля нки державної та комунальної власності від 10.06.2010 року у зв'яз ку з надходжненням до Кремен чуцької ОДПІ листа Контрольн о-ревізійного управління в П олтавській області № 01-14/1368 від 2 6.05.2010 року, у якому зазначено про встановлення в ході проведе ної КРУ ревізії дії договорі в з оренди земельних ділянок , які не відповідають вимогам чинного законодавства, та з п роханням вжиття належних зах одів щодо усунення вказаних порушень.

Посилання позивача на п. 4 Ук азу Президента України "Про д еякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності " № 817/98 від 23.07.1998 року суд до уваги н е бере, оскільки даною нормою регулюється порядок проведе ння повторних планових та по запланових виїзних перевіро к, а Кременчуцькою ОДПІ було п роведено перевірку іншого ви ду, а саме, документальну не виїзну перевірку.

Згідно пп. 17.1.3. п. 17.1. ст. 17 Закону України № 2181 у разі коли контро люючий орган самостійно дона раховує суму податкового зоб ов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пун кту 4.2 статті 4 цього Закону, так ий платник податків зобов'яз аний сплатити штраф у розмір і десяти відсотків від суми н едоплати (заниження суми под аткового зобов'язання) за кож ний з податкових періодів, ус тановлених для такого податк у, збору (обов'язкового платеж у), починаючи з податкового пе ріоду, на який припадає така н едоплата, та закінчуючи пода тковим періодом, на який прип адає отримання таким платник ом податків податкового пові домлення від контролюючого о ргану, але не більше п'ятдес яти відсотків такої суми т а не менше десяти неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кіл ькості податкових періодів, що минули.

Враховуючи визнання судом протиправними висновків пер евірки щодо заниження позива чем розміру орендної плати з а землю за 2008 рік на суму 6085,44 грн. , застосування до позивача шт рафних (фінансових) санкцій н а суму 3042,72 (6085,44х50%) є необґрунтова ними та не відповідають вимо гам чинного законодавства.

З огляду на викладене, подат кові повідомлення-рішення № 0000181550/0/1950 від 18.06.2010 року, № 0000181550/1/2802 від 03.0 9.2010 року, № 0000181550/2/30343253/3949 від 26.11.2010 року, я кими позивачу донараховано п одаткові зобов'язання з орен дної плати за землю, є протипр авними та підлягають визнанн ю протиправними та скасуванн ю в частині визначення подат кового зобов'язання за основ ним платежем в сумі 6085,44 грн. (14925,37 - (803,63х10) ), за штрафними (фінансови ми) санкціями - 3042,72 грн. (6085,44х50%). В ін шій частині податкові повідо млення-рішення є законними т а обґрунтованими.

Отже, позов підлягає частко вому задоволенню.

На підставі викладе ного, керуючись ст.ст. 2, 13, 14, 27 Зак ону України “Про плату за зем лю”, ст. 14 Закону України “Про с истему оподаткування”, ст.ст . 13, 21 Закону України “Про оренд у землі”, ст. 5, 6, 17 Закону України “Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами”, статтям и 2, 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Товариства з обмежено ю відповідальністю "Торговий дім "Ізумруд" до Кременчуцько ї об"єднаної державної подат кової інспекції про скасуван ня податкових повідомлень - р ішень задовольнити частково .

Визнати протиправними та с касувати податкові повідомл ення - рішення № 0000181550/0/1950 від 18.06.2010 ро ку, № 0000181550/1/2802 від 03.09.2010 року, № 0000181550/2/3034325 3/3949 від 26.11.2010 року в частині визна чення податкового зобов'язан ня з орендної плати за землю з а основним платежем - 6085,44 грн., з а штрафними (фінансовими) сан кціями - 3042,72 грн.

В іншій частині позовних ви мог відмовити.

Стягнути з Державного бюдж ету на користь позивача Тов ариства з обмеженою відпов ідальністю "Торговий дім "Ізу мруд" витрати зі сплати судов ого збору в розмірі 2 грн. Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги. У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано, набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 17 січня 2011 року .

Суддя Л.О. Єресько

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2011
Оприлюднено01.02.2011
Номер документу13455908
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6325/10/1670

Постанова від 18.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 05.04.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 18.01.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Постанова від 11.01.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 08.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 08.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні