Ухвала
від 05.04.2011 по справі 2а-6325/10/1670
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2011 р. Справа № 2а-6325/10/1670

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Тацій Л .В.

Суддів: Водолажської Н.С. , Р усанової В.Б.

за участю секретаря судово го засідання Боришполець Я. В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Кременчуцьк ої об'єднаної державної пода ткової інспекції в Полтавськ ій області на постанову Полт авського окружного адмініст ративного суду від 11.01.2011р. по сп раві № 2а-6325/10/1670

за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Торговий дім "Ізумруд"

до Кременчуцької об'єдн аної державної податкової ін спекції в Полтавській област і

про скасування податко вого повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Товариство з об меженою відповідальністю "То рговий дім "Ізумруд" (далі-ТОВ "ТД "Ізумруд"), звернувся до Пол тавського окружного адмініс тративного суду з адміністра тивним позовом, в якому проси в суд визнати нечинними та ск асувати податкові повідомле ння-рішення № 0000181550/0/1950 від 18.06.2010 рок у, № 0000181550/1/2802 від 03.09.2010 року, № 0000181550/2/30343253/39 49 від 26.11.2010 року, якими позивачу в изначено податкове зобов'яза ння з орендної плати за землю в розмірі 14925, 37 грн. та нарахова но штрафні (фінансові) санкці ї на суму 7462,69 грн.

Постановою Полтавського о кружного адміністративного суду від 11.01.2011р. адміністративн ий позов задоволено частково . Визнано протиправними та ск асовано податкові повідомле ння - рішення № 0000181550/0/1950 від 18.06.2010 рок у, № 0000181550/1/2802 від 03.09.2010 року, № 0000181550/2/30343253/39 49 від 26.11.2010 року в частині визнач ення податкового зобов'язанн я з орендної плати за землю за основним платежем - 6889,07 грн., з а штрафними (фінансовими) сан кціями - 3444,54 грн. В іншій части ні позовних вимог відмовлено .

Відповідач, не погоджуючис ь з постановою Полтавського окружного адміністративног о суду від 11.01.2011р. в частині задо волення позовних вимог, пода в апеляційну скаргу, в якій пр осить її в цій частині скасув ати та ухвалити нову постано ву, якою в задоволенні позовн их вимог відмовити в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги, відповідач п осилається на прийняття оска ржуваної постанови при непов ному з' ясуванні обставин, щ о мають значення для справи, з порушенням норм матеріально го і процесуального права, що призвело до неправильного в ирішення справи.

Представник позивача в суд овому засіданні суду апеляці йної інстанції проти задовол ення апеляційної скарги запе речував, посилаючись на зако нність і обґрунтованість пос танови суду першої інстанції .

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро дату, час та місце розгляду справи сповіщений належним чином, про що свідчить повідо млення про вручення поштовог о відправлення.

Враховуючи положення ч.4 ст. 196 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів дійшла висновку, що н еприбуття представника відп овідача не перешкоджає судов ому розгляду справи, оскільк и він був належним чином пові домлений про дату, час та місц е судового розгляду.

У відповідності до ч. 1 ст. 195 Ко дексу адміністративного суд очинства України суд апеляці йної інстанції переглядає су дові рішення суду першої інс танції в межах апеляційної с карги.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення представника п озивача, перевіривши постано ву суду першої інстанції, дос лідивши доводи апеляційної с карги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна ск арга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції вст ановлено, підтверджується на явними в матеріалах справи д оказами, що позивач, ТОВ "ТД "Із умруд" пройшов, передбачену ч инним законодавством процед уру державної реєстрації, на був правовий статус суб' єкт а господарювання-юридичної о соби, значиться в Єдиному дер жавному реєстрі юридичних ос іб та фізичних осіб підприєм ців з ідентифікаційним кодом 30343253, на обліку, як платник пода тків, зборів (обов' язкових п латежів), знаходиться у Креме нчуцькій ОДПІ Полтавської об ласті. Вказані обставини сто ронами визнаються, а тому в си лу ч. 3 ст. 72 КАС України не доказ уються перед судом.

Судом першої інстанції вст ановлено, підтверджується на явними в матеріалах справи д оказами, що ТОВ "ТД "Ізумруд" бу ло орендарем земельних ділян ок комунальної власності на підставі укладених із Креме нчуцькою міською радою догов орів оренди землі: договору о ренди земельної ділянки від 10.12.2003 року для експлуатації та о бслуговування складу з підва лом та адміністративної буді влі по вулиці Профспілковій, 7 у м. Кременчуці Полтавської області (зареєстровано у Кре менчуцькій міській раді за № 010454800027 від 20.01.2004 року); договору оре нди земельної ділянки від 27.11.20 04 року для експлуатації та обс луговування адміністративн о-побутових приміщень по вул иці Л. Чайкіної, 37 у м. Кременчуц і Полтавської області (зареє стровано у Полтавській регіо нальній філії ДП “Центр держ авного земельного кадастру п ри Державному комітеті по зе мельних ресурсах за № 010454800460 від 30.12.2004 року).

Позивачем було подано до Кр еменчуцької об'єднаної держа вної податкової інспекції: п одаткову декларацію орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості на 2008 рік від 18.01.2008 року, у які й позивачем самостійно нарах овано орендну плату за землю в розмірі 33707, 46 грн.; уточнюючу п одаткову декларацію за 2008 рік від 22.04.2008 року, у якій позивачем самостійно перераховано оре ндну плату за землю в розмірі 14068, 31 грн.; уточнюючу податкову декларацію за 2008 рік від 19.02.2010 ро ку, у якій позивачем самостій но перераховано орендну плат у згідно з договорами оренди земельних ділянок за 2008 рік з у рахуванням термінів дії дого ворів в розмірі 15675, 57 грн., у тому числі: за січень 2008 року - 2907,83 гр н.; за лютий 2008 року -2907,82грн.; за бер езень 2008 року - 2627,26 грн.; за квіте нь 2008 року - 803,63 грн.; за травень 2 008 року - 803,63 грн.; за червень 2008 ро ку - 803,63 грн.; за липень 2008 року - 803,63 грн; за серпень 2008 року - 803,62 г рн.; за вересень 2008 року - 803,63 грн ; за жовтень 2008 року - 803,63 грн.; за листопад 2008 року - 803,63 грн.; за гр удень 2008 року - 803,63 грн. 10 червня 2010 року.

Кременчуцькою об'єднаною д ержавною податковою інспекц ією на підставі листа Контро льно-ревізійного управління в Полтавській області № 01-14/1368 в ід 26.05.2010 року проведено докумен тальну невиїзну перевірку по даткових декларацій позивач а з орендної плати за земельн і ділянки державної та комун альної власності, в ході якої перевірено правильність нар ахування та сплати позивачем орендної плати за земельні д ілянки згідно податкової дек ларації за 2008 рік, уточнюючих д екларацій та договорів оренд и землі.

Результати перевірки офор млені актом № 2857/15-552/30343253 від 10.06.2010 ро ку, в якому відображено поруш ення позивачем ст. 21 Закону Ук раїни “Про оренду землі” із з мінами, внесеними Законом Ук раїни “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України”, Законом Ук раїни “Про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни”від 03.06.2008 року № 309-VІ, внаслі док чого занижено суму оренд ної плати за землю за січень-г рудень 2008 року на загальну сум у 14925 грн. 37 коп.

Як вбачається з вказаного а кту перевірки фактичною підс тавою для висновку про заниж ення позивачем суми орендно ї плати за землю за січень-гру день 2008 року на загальну суму 14 925 грн. 37 коп., слугував викладен ий в акті висновок контролюю чого органу про те, що орендна плата по договорам оренди зе млі комунальної власності у 2008 році позивачем нараховувал ася та сплачувалася в розмір і 1,5 % від грошової оцінки землі , замість встановлених 3 % від г рошової оцінки землі.

На підставі акту перевірки № 2857/15-552/30343253 від 10.06.2010 року Кременчу цькою об'єднаною державною п одатковою інспекцією прийня то податкове повідомлення-рі шення № 0000181550/0/1950 від 18.06.2010 року, яким ТОВ "ТД "Ізумруд" визначено су му податкового зобов'язання з орендної плати за землю в з агальному розмірі 22 388,06 грн., в т ому числі за основним платеж ем - 14925,37 грн. та за штрафними (ф інансовими) санкціями - 7462,69 гр н.

Позивач не погодився із вка заним податковим повідомлен ням-рішенням, у зв'язку з чим о скаржив його до Кременчуцько ї об'єднаної державної подат кової інспекції.

За результатами розгляду с карги позивача було прийнято рішення від 30.08.2010 року № 33614/10/25-010 пр о залишення скарги без задов олення та прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000181550/1/280 2 від 03.09.2010 року, яким позивачу ви значено суму податкового зоб ов'язання з орендної плати за землю в загальному розмірі 2 2 388,06 грн., в тому числі за основн им платежем - 14925,37 грн. та за штр афними (фінансовими) санкція ми - 7462,69 грн.

На вищевказані податкові п овідомлення-рішення позивач ем було подано повторну скар гу до Державної податкової а дміністрації в Полтавській о бласті, за результатами розг ляду якої прийнято рішення в ід 11.11.2010 року № 2949/10/25-016 про залишенн я повторної скарги без задов олення та прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000181550/2/303 43253/3949 від 26.11.2010 року, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з орендної плат и за землю в загальному розмі рі 22 388,06 грн., в тому числі за осно вним платежем - 14925,37 грн. та за ш трафними (фінансовими) санкц іями - 7462,69 грн.

Із вищевказаними податков ими повідомленнями-рішенням и позивач не погодився та оск аржив їх до суду.

Перевіряючи юридичну та фа ктичну обґрунтованість висн овку відповідача про встанов лені порушення позивача і пр ийнятих на підставі такого в исновку спірних правових акт ів індивідуальної дії (подат кових повідомлень-рішень) на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, колегія суддів в иходить з наступного.

Статтею 2 Закону України “Пр о плату за землю”від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ встановлено, що в икористання землі в Україні є платним. Плата за землю спра вляється у вигляді земельног о податку або орендної плати .

Відповідно до п. 8 частини 1 ст атті 14 Закону України “Про сис тему оподаткування”від 25.06.1991 р оку № 1251-ХІІ (в редакції, яка діє з 31.03.2005 року, після внесення змі н Законом України від 25.03.2005 року № 2505) плата за землю (земельний податок, а також орендна плат а за земельні ділянки держав ної і комунальної власності ) належить до загальнодержав них податків і зборів (обов' язкових платежів).

Згідно ч. 1 ст. 17 вказаного Зак ону сплата податків і зборів (обов'язкових платежів) прова диться у порядку, встановлен ому цим Законом та іншими зак онами України.

Таким чином, орендна плата з а земельні ділянки державної і комунальної власності від носиться до загальнодержавн их податків і зборів, порядок нарахування та сплати якої р егламентований положеннями Закону України “Про плату за землю”, Закону України “Про о ренду землі”.

Так, ст. 13 Закону України “Про плату за землю” визначено, що підставою для нарахування о рендної плати за земельну ді лянку, яка перебуває у держав ній або комунальній власност і, є договір оренди такої земе льної ділянки.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни “Про оренду землі” від 06.10.1998 року № 161-XIV договір оренди з емлі - це договір, за яким орен додавець зобов'язаний за пла ту передати орендареві земел ьну ділянку у володіння і кор истування на певний строк, а о рендар зобов'язаний використ овувати земельну ділянку від повідно до умов договору та в имог земельного законодавст ва.

Згідно ч. 1 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” орендна плата за землю - це платіж, яки й орендар вносить орендодавц еві за користування земельно ю ділянкою.

Частиною 4 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” в редакц ії, яка діяла до 01.01.2008 року, було п ередбачено, що річна орендна плата за земельні ділянки, як і перебувають у державній аб о комунальній власності, не м оже бути меншою за розмір зем ельного податку , що встановл юється Законом України "Про п лату за землю", та перевищуват и 10 відсотків їх нормативної г рошової оцінки.

Разом з тим, підпунктом 4 п. 8 р озділу ІІ Закону України “Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни”від 28.12.2007 року № 107-VІ було внесено зміни до ч. 4 ст. 21 Закон у України “Про оренду землі” (набрали чинності з 01.01.2008 року), у зв'язку з чим встановлено, що річна орендна плата за земел ьні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відп овідних бюджетів, розподіляє ться і використовується відп овідно до закону і не може бут и меншою : для земель сільсько господарського призначення - розміру земельного податку , що встановлюється Законом У країни "Про плату за землю"; дл я інших категорій земель - три кратного розміру земельного податку, що встановлюється З аконом України "Про плату за з емлю".

Зміни, внесені підпунктом 4 пункту 8 розділу II Закону Укра їни від 28.12.2007 р. N 107-VI, були визнані т акими, що не відповідають Кон ституції України (є неконсти туційними), згідно з рішенням Конституційного Суду Україн и від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.

Проте, Законом України “Про внесення змін до деяких зако нодавчих актів” від 03.06.2008 року № 309- VI частина 4 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” знову бу ла викладена у редакції, яка п ередбачала аналогічний міні мальний розмір орендної плат и - трикратний розмір земель ного податку.

Відповідно до п. 1 Прикінцев их положень вказаного Закону , цей Закон набирає чиннос ті з дня його опублікування - 04.06.2008 року та застосовується з д ня втрати чинності відповідн ими положеннями розділу II Зак ону України "Про Державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України" . Зазн ачений Закон неконституці йним не визнавався та є чинни м на даний час.

Слід відзначити, що норми по даткового законодавства щод о визначення мінімального ро зміру орендної плати за земе льні ділянки державної та ко мунальної форми власності - не менше трикратного розміру земельного податку, діяли з 01 .01.2008 року по 21.05.2008 року (до дня визн ання їх конституційними ріше нням Конституційного Суду Ук раїни від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008), а також з 22.05.2008 року, тобто протягом всьо го 2008 року та підлягали викона нню платниками вказаного под атку.

З огляду на те, що згідно ст. 7 Закону України “Про плату за землю”ставки земельного под атку із земель населених пун ктів, грошову оцінку яких вст ановлено, встановлюються у р озмірі 1 відсотка від їх грошо вої оцінки, розмір орендної п лати за земельні ділянки дер жавної та комунальної власно сті в межах населених пункті в у 2008 році повинен був складат и не менше 3 відсотків від грош ової оцінки земель.

Перевіркою позивача встан овлено та підтверджено в ход і розгляду справи, що договор и оренди землі від 10.12.2003 року та від 27.11.2004 року, укладені позива чем з Кременчуцькою міською радою, передбачали розмір ор ендної плати в сумі 1,5 % грошово ї оцінки землі.

Відтак, зміст вказаних дого ворів в частині визначення р озміру орендної плати в сумі 1,5 % від грошової оцінки землі н е відповідав вимогам чинного законодавства у 2008 році, якими було встановлено мінімальни й розмір орендної плати не ме нше 3 % від грошової оцінки зем ель.

Разом з тим, судом першої ін станції встановлено, підтвер джується наявними в матеріал ах справи доказами, що зміни д о вищезазначеного договору в частині розміру орендної пл ати у 2008 році не були внесені, і позивач при самостійному на рахуванні орендної плати на 2008 рік у податковій деклараці ї виходив із розміру орендно ї плати по цим договорам - 1,5 % г рошової оцінки землі.

Статтею 14 Закону України “П ро плату за землю” встановле но, що платники земельного по датку, а також орендної плати за земельні ділянки державн ої або комунальної власності (крім громадян) самостійно об числюють суму земельного под атку та орендної плати щорок у за станом на 1 січня і до 1 люто го поточного року подають ві дповідному органу державної податкової служби за місцез находженням земельної ділян ки податкову декларацію на п оточний рік за формою, встано вленою центральним податков им органом, з розбивкою річно ї суми рівними частками за мі сяцями. Подання такої деклар ації звільняє від обов'язку п одання щомісячних деклараці й.

Відповідно до ст. 27 Закону Ук раїни “Про плату за землю” ко нтроль за правильністю обчис лення і справляння земельног о податку, а також орендної пл ати за земельні ділянки держ авної та комунальної власнос ті здійснюється органами дер жавної податкової служби.

Статтею 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні» органам державно ї податкової служби у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, надано право здійсн ювати документальні невиїзн і перевірки (на підставі пода них податкових декларацій, з вітів та інших документів, по в'язаних з нарахуванням і спл атою податків та зборів (обов 'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а тако ж планові та позапланові виї зні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарах ування і сплати податків та з борів (обов'язкових платежів ), додержання валютного закон одавства платниками податкі в.

Виходячи з того, що у податк овій декларації орендної пла ти за земельні ділянки держа вної і комунальної власності на 2008 рік, уточнюючих податков их деклараціях за 2008 рік, подан их позивачем до Кременчуцько ї об'єднаної державної подат кової інспекції, позивачем с амостійно нараховано орендн у плату згідно з договорами о ренди землі, виходячи із розм іру орендної плати в сумі 1,5 % ві д грошової оцінки землі за 2008 рік в сумі 15675 грн. 57 коп., замість встановленого мінімального розміру - 3 % від грошової оцін ки землі, перевіркою констат овано факт заниження розміру орендної плати за 2008 рік в зага льному розмірі 14925 грн. 37 коп., зо крема: за січень 2008 року - 2640,21 гр н.; за лютий 2008 року - 2640,21 грн.; за б ерезень 2008 року - 2412,29 грн.; за кві тень 2008 року - 803,63 грн.; за травен ь 2008 року - 803,63 грн.; за червень 2008 року - 803,63 грн.; за липень 2008 року - 803,63 грн; за серпень 2008 року - 80 3,63 грн.; за вересень 2008 року - 803,63 г рн; за жовтень 2008 року - 803,63 грн.; за листопад 2008 року - 803,63 грн.; за грудень 2008 року - 803,63 грн.

З матеріалів справи вбачає ться, що термін дії договору оренди земельної ділянки по вул. Л. Чайкіної, 37 від 27.11.2004 року з акінчився 29.01.2008 року. Рішенням К ременчуцької міської ради ві д 29.01.2008 року зазначений договір було припинено шляхом його р озірвання за погодженням сто рін, а земельну ділянку по вул . Л.Чайкіної передано в оренду Товариству з обмеженою відп овідальністю - підприємству "Ізумруд", про що в подальшому було укладено договір оренди зазначеної ділянки від 03.03.2008 ро ку, у якому встановлено розмі р орендної плати в сумі 3% від г рошової оцінки землі.

Між тим, позивачем було заде кларовано та сплачено орендн у плату за вказану земельну д ілянку по березень 2008 року вкл ючно.

Відтак, заниження позиваче м розміру орендної плати за з емельну ділянку по вул. Л. Чайк іної мало місце лише в межах д ії договору оренди зазначено ї ділянки, тобто за січень 2008 ро ку. Проте, враховуючи той факт , що позивачем орендна плата з а вказану ділянку, виходячи і з розміру 1,5 % від грошової оцін ки землі, сплачувалася по бер езень 2008 року включно, загальн а сума сплаченої орендної пл ати за 2008 рік за земельну ділян ку по вул. Л. Чайкіної склала б ільше 3%, тому донарахування Кр еменчуцькою об'єднаною держа вною податковою інспекцією п одаткового зобов'язання з ор ендної плати за вказану діля нку є необґрунтованим та без підставним.

Стосовно договору оренди з емельної ділянки по вул. Проф спілковій, 7 від 10.12.2003 року, то йог о термін дії згідно умов дого вору закінчився 01.11.2008 року.

З матеріалів справи вбачає ться, що склад з підвалом та ад міністративну будівлю, які з находяться на вказаній земел ьній ділянці та для експлуат ації і обслуговування яких п озивачу надавалася в оренду земельна ділянка по вул. Проф спілковій, 7, за договором купі влі-продажу № 232 від 29.09.2008 року бу ло передано у власність інші й особі, а саме ЗАТ "Градосфера ". Із зазначеної дати користу вання позивача вказаною земе льною ділянкою фактично прип инилося, проте, оскільки прип инення договору оренди від 10.1 2.2003 року у встановленому закон ом порядку не реєструвалося, позивачем було задекларова но та сплачено орендну плату за вказану земельну ділянку відповідно до терміну дії до говору, тобто, по жовтень 2008 рок у включно.

Враховуючи викладене, дона рахування Кременчуцькою об'є днаною державною податковою інспекцією податкового зобо в'язання з орендної плати за д ілянку по вул. Профспілковій , 7 за листопад-грудень 2008 року є також необґрунтованим.

Разом з тим, позивач у січні -жовтні 2008 року в порушення ви мог ст. 21 Закону України “Про о ренду землі” здійснював нара хування і сплату орендної пл ати за землі комунальної вла сності по договору оренди зе мельної ділянки по вул. Профс пілковій, 7 в розмірі 1,5 % від гро шової оцінки землі, замість в становлених Законом 3 % від гро шової оцінки, а тому висновок перевірки про заниження поз ивачем суми орендної плати з а землю є законним та обґрунт ованим в частині нарахування орендної плати за землю за до говором оренди земельної діл янки від 10.12.2003 року для експлуат ації та обслуговування склад у з підвалом та адміністрати вної будівлі по вулиці Профс пілковій, 7 у м. Кременчуці Пол тавської області за період с ічень-жовтень 2008 року.

З урахуванням викладеного , а також даних уточнюючої под аткової декларації позивача за 2008 рік, згідно якої сума щом ісячної орендної плати за зе млю за договором від 10.12.2003 року складає 803,63 грн., сума заниженн я позивачем орендної плати з а землю за 2008 рік складає 8036,30 грн . (803,63х10).

З урахуванням наведеного, к олегія суддів погоджується з висновком суду першої інста нції про те, що висновки перев ірки щодо заниження позиваче м розміру орендної плати за з емлю за 2008 рік на суму 6889,07 грн. (14325,3 7 - 8036,30) є необґрунтованими та не відповідають вимогам чинног о законодавства.

Доводи позивача щодо відсу тності у відповідача повнова жень повторно перевіряти дог овори оренди земельних ділян ок, які вже досліджувалися пі д час проведення планових ви їзних перевірок з питань дот римання вимог податкового, в алютного та іншого законодав ства, оформлених актом від 29.07.2 008 року № 1815/23-210/30343253 та актом від 25.06.2009 року № 2728/23-209/30343253, обґрунтовано не прийняті судом першої інста нції, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" (в реда кції, яка діяла на момент пров едення перевірки позивача) о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право здійснювати документ альні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших д окументів, пов'язаних з нарах уванням і сплатою податків т а зборів (обов'язкових платеж ів) незалежно від способу їх п одачі).

З матеріалів справи вбачає ться, що документальну невиї зну перевірку податкових дек ларацій з орендної плати за з емельні ділянки державної та комунальної власності від 10.0 6.2010 року у зв'язку з надходженн ям до Кременчуцької ОДПІ лис та Контрольно-ревізійного уп равління в Полтавській облас ті № 01-14/1368 від 26.05.2010 року, у якому за значено про встановлення в х оді проведеної КРУ ревізії д ії договорів з оренди земель них ділянок, які не відповіда ють вимогам чинного законода вства, та з проханням вжиття н алежних заходів щодо усуненн я вказаних порушень.

Посилання позивача на п. 4 Ук азу Президента України "Про д еякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності " № 817/98 від 23.07.1998 року є необґрунто ваним, оскільки даною нормою регулюється порядок проведе ння повторних планових та по запланових виїзних перевіро к, а Кременчуцькою ОДПІ було п роведено перевірку іншого ви ду, а саме, документальну неви їзну перевірку.

За приписами пп. 17.1.3. п. 17.1. ст. 17 За кону України № 2181, у разі коли к онтролюючий орган самостійн о донараховує суму податково го зобов'язання платника под атків за підставами, викладе ними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Зако ну, такий платник податків зо бов'язаний сплатити штраф у р озмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження су ми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періо дів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податко вого періоду, на який припада є така недоплата, та закінчую чи податковим періодом, на як ий припадає отримання таким платником податків податков ого повідомлення від контрол юючого органу, але не більше п 'ятдесяти відсотків такої су ми та не менше десяти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян сукупно за весь ст рок недоплати, незалежно від кількості податкових період ів, що минули.

З урахуванням того, що судом визнано протиправними висно вки перевірки щодо заниження позивачем розміру орендної плати за землю за 2008 рік на суму 6889,07 грн., застосування до позив ача штрафних (фінансових) сан кцій на суму 3444,54 (6889,09х50%) є необґру нтованими та не відповідають вимогам чинного законодавст ва.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС Укр аїни розгляд і вирішення спр ав в адміністративних судах здійснюється на засадах змаг альності сторін та свободи в наданні ними суду своїх дока зів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Колегія суддів, погоджуючи сь з правовим обґрунтуванням висновків суду першої інста нції і вважає, що постанова По лтавського окружного адміні стративного суду від 11.01.2011р. по справі № 2-а-6325/10/1670 прийнята у від повідності з нормами матеріа льного права, з дотриманням п риписів процесуального прав а, а доводи апеляційної скарг и цього не спростували, тому колегія суддів не виявила пі дстав для її скасування.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Кре менчуцької об'єднаної держав ної податкової інспекції в П олтавській області залишити без задоволення.

Постанову Полтавського ок ружного адміністративного с уду від 11.01.2011р. по справі № 2а-6325/10/1 670 залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.

Головуючий суддя Тацій Л.В.

Судді Водолажська Н.С.

Ру санова В.Б.

Повний текст ухвали вигото влений 11.04.2011 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2011
Оприлюднено19.04.2011
Номер документу14849314
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6325/10/1670

Постанова від 18.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 05.04.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 18.01.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Постанова від 11.01.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 08.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 08.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні