ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 листопада 2010 р. Справа №2а-7267/10/10/0170
15:56 м. Сімферополь
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М. ,
при секретарі судового зас ідання - Левченко Д.С.,
за участю представників ст орін:
від позивача - Квітковськ а О.В., представник по довіре ності від 17.11.2010 року №12/10;
від відповідача - Шилін В.С ., представник по довіренос ті №94/10 від 16.04.2010 року;
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Кр им Петролеум Компані"
до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим
про визнання протиправним та скасування рішення
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Крим Петр олеум Компані» - позивач - звер нулось до Окружного адмініст ративного суду АР Крим з адмі ністративним позовом до Держ авної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим - відпо відач - та просить визнати пов ністю недійсним рішення відп овідача №19666/10/15-2 від 11.05.2010 року; зоб ов' язати ДПІ в м. Сімферопол і АР Крим здійснити перереєс трацію позивача як відповіда льного за утримання та внесе ння податків до бюджету під ч ас виконання договору про сп ільну діяльність від 06.02.2009 року №1 з Товариством з обмеженою в ідповідальністю «КРИМТОПЕН ЕРГОСЕРВІС», як платника под атку на додану вартість та за мінити свідоцтво платника по датку на додану вартість у зв ' язку з подовженням договор у про спільну діяльність та з міною місцезнаходження. Позо вні вимоги мотивовані тим, що ТОВ «Крим Петролеум Компані » до ДПІ в м. Сімферополі АР Кр им було направлено реєстраці йну заяву про перереєстрацію позивача як платника податк у на додану вартість у зв' яз ку зі зміною юридичної адрес и та внесенням відповідних з мін до установчих документів . Відповідач відмовив у перер еєстрації у зв' язку з тим, що позивач нібито не знаходить ся за юридичною адресою. Пози вач вважає такий висновок не обґрунтованим, оскільки за н овою адресою позивачем оренд оване приміщення, що підтвер джується договором оренди та актом приймання-передачі, по зивач знаходиться за даною а дресою та саме за даною адрес ою отримує кореспонденцію ві д ДПІ в м. Сімферополі АР Крим.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, посилаючись на обставини, в икладені у позовній заяви, пр осив адміністративний позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав і вважає дії податкового органу правомір ними та обґрунтованими, підт римав доводи, викладені в пис ьмових запереченнях на позов , що надані у судовому засідан ні 22.09.2010 р. Відповідно до надани х заперечень відповідач обґр унтовує правомірність рішен ня ДПІ в м. Сімферополі АР Крим незнаходженням позивача за юридичною адресою, що підтве рджено актом обстеження його юридичної адреси. Оскільки н ова адреса, за якою позивач фа ктично знаходився на дату по дання реєстраційної заяви пр о перереєстрацію, позивачем дерджреєстратору не повідом лена та до ЄДРПОУ не внесена, н а думку відповідача відсутні підстави для видачі свідоцт ва про реєстрацію позивача я к платника ПДВ по договору пр о спільну діяльність.
Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши ма теріали справи та надані сто ронами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуют ься позовні вимоги, об'єктивн о оцінивши докази, які мають ю ридичне значення для розгляд у справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наст упне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Крим Петроле ум Компані» (код ЄДРПОУ 36275011, юри дична адреса: 95017, АР Крим, м. Сімф ерополь, вул. Будьоного, буд.24-а , поверх 2) зареєстровано Викон авчим комітетом Сімферополь ської міської ради АР Крим 24 л истопада 2008 року як юридична о соба, дані внесені до Єдиного державного реєстру підприєм ств і організацій України (а.с .8-39). Суд зазначає, що згідно з ви тягом з Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців ст аном на 19.07.2010 року позивач переб уває на обліку, стан відомост ей про юридичну особі - підт верджено, юридична адреса: 95017, АР Крим, м. Сімферополь, Київсь кий район, вул. Будьоного, буд. 24-а, поверх 2.
Судом встановлено, що позив ач та Товариство з обмеженою відповідальністю «КРИМТОПЕ НЕРГОСЕРВІС» уклали договір про спільну діяльність №1 від 06.02.2009 року (а.с.78-93), предметом яког о є спільна діяльність на род овищах з метою геологічного вивчення надр, зокрема, опитн о-промислової розробки родов ищ (п.1.1 договору).
Відповідно до пунктів 1.5, 1.6 По рядку ведення податкового об ліку та складання податкової звітності результатів спіль ної діяльності на території України без створення юридич ної особи, затвердженого нак азом Державної податкової ад міністрації України від 11.07.1997 р . №234 (зареєстровано в Міністер стві юстиції України 14.08.1997 р. за №308/2112), податкові органи ведуть облік договорів про спільну діяльність на підставі копі й цих договорів, які після їх у кладення направляються плат ником податку до державної п одаткової адміністрації за й ого місцезнаходженням. При в зятті на облік договору у дер жавній податковій адміністр ації йому присвоюється облік овий номер. Копія договору зб ерігається в особовій справі платника податку.
Як особа, відповідальна за у тримання та внесення податкі в до бюджету під час виконанн я договору про спільну діяль ність від 06.02.2009 року №1 з ТОВ "КРИМ ТОПЕНЕРГОСЕРВІС", позивач вз ятий на облік в ДПІ в м. Сімфер ополі АР Крим 12.03.2009 року за №49718 (до відка відповідача від 08.04.2010 рок у №1245/29-0, дійсна до 06.12.2014 року - а.с.41). П ри цьому вказана довідка міс тить також і відомості про юр идичну адресу позивача - 95017, А Р Крим, м. Сімферополь, вул. Буд ьоного, буд.24-а, поверх 2.
Також як особа, відповідаль на за утримання та внесення п одатків до бюджету під час ви конання договору про спільну діяльність від 06.02.2009 року №1 з ТО В "КРИМТОПЕНЕРГОСЕРВІС", пози вач 30.04.2009 року отримав Свідоцтв о №100222243 про реєстрацію платник а податку на додану вартість (серія НБ №326208 - а.с.40) з зазначен ням адреси - 95007, АР Крим, м. Сімф ерополь, вул. Генерала Василь єва, буд.42.
Як свідчать матеріали спра ви позивачем були внесені зм іни в установчі документи у з в' язку зі зміною юридичної адреси: з вул. Генерала Василь єва, буд.42 у м. Сімферополі на ву л. Будьоного, буд.24-а, поверх 2, у м . Сімферополі. Зазначена обст авина підтверджена під час р озгляду справи представнико м позивача та відповідачем н е оспорювалось і не заперечу валась.
ТОВ «Крим Петролеум Компан і» 29.04.2010 року до ДПІ в м. Сімфероп олі АР Крим у зв' язку зі змін ою місцезнаходження було над ано реєстраційну заяву платн ика податку на додану вартіс ть (а.с.46-48), в якій позивачем зазн ачено юридичну адресу: 95017, м. Сі мферополь, вул. Будьоного, 24-а, п оверх 2.
За результатами її розгляд у ДПІ в м. Сімферополі АР Крим на адресу позивача направлен о лист від 11.05.2010 року №19666/10/15-2 (а.с.74), з гідно з яким за результатами проведеної податковим орган ом перевірки встановлено, що позивач не знаходиться за юр идичною адресою, у зв' язку з чим ТОВ «Крим Петролеум Комп ані» відмовлено у реєстрації платником податку на додану вартість. При цьому відповід ач в зазначеному листі посил ається на вимоги пп.“ґ”п.9.8 ст.9 Закону України “Про податок на додану вартість” від 03.04.1998 ро ку №168/97-ВР та п.9, 14.1 Положення про реєстрацію платників податк у на додану вартість, затверд женого наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 01.03.2000 р. №79 (зареєстровано в Міністерстві юстиції Украї ни 03.04.2000 р. за №208/4429).
Вказаний лист був отримани й позивачем 17.05.2010 року, що підтв ерджено надписом на листі з з азначенням дати та вхідного номеру (а.с.49), копією книги вхід ної кореспонденції позивача (а.с.97-98), та представником відпо відача під час розгляду спра ви не оспорювалось і не запер ечувалось.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.
Справою адміністративної юрисдикції (адміністративно ю справою) є переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень (п.1 ч.1 ст .3 КАС України).
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України визначено поняття суб' єктів владних повноваж ень, до яких належать орган де ржавної влади, орган місцево го самоврядування, їхня поса дова чи службова особа, інший суб' єкт, який здійснює влад ні управлінські функції на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень.
Зазначений спір має ознаки публічно-правового спору та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинс тва.
Оцінюючи правомірність ді й відповідача щодо відмови у перереєстрації позивача як платника податку на додану в артість, суд керувався крите ріями, закріпленими у частин і 3 статті 2 КАС України, які пев ною мірою відображають принц ипи адміністративної процед ури, які повинні дотримувати ся при реалізації дискреційн их повноважень владного суб' єкта.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.
Отже “на підставі” означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та обс тавин, визначених ним.
“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.
“У спосіб” означає, що суб'є кт владних повноважень зобов ' язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.
Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.
Закон України “Про податок на додану вартість” від 03.04.1998 р оку №168/97-ВР (надалі - Закон про ПДВ) визначає платників пода тку на додану вартість, об'єкт и, базу та ставки оподаткуван ня, перелік оподатковуваних та звільнених від оподаткува ння операцій, особливості оп одаткування експортних та ім портних операцій, поняття по даткової накладної, порядок обліку, звітування та внесен ня податку до бюджету.
Згідно з п.1.3. ст.1 Закону про ПД В платник податку - особа, яка згідно з цим Законом зобов'яз ана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку , що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України. При цьому відповідно до п.1.2 статт і 1 зазначеного Закону для ціл ей оподаткування дві чи біль ше особи, які здійснюють спіл ьну (сумісну) діяльність без с творення юридичної особи, вв ажаються окремою особою у ме жах такої діяльності.
За підпунктом “а” п.2.1. ст.2 Зак ону про ПДВ платником податк у є будь-яка особа, яка здійсню є або планує здійснювати гос подарську діяльність та реєс трується за своїм добровільн им рішенням як платник цього податку.
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01.03.2000 №79 (зареєстрований в Міні стерстві юстиції України 03.04.200 0 р. за №208/4429) затверджене Положе ння про реєстрацію платників податку на додану вартість (д алі - Положення), відповідно до п.1.1 якого ним визначається по рядок реєстрації платників п одатку на додану вартість; ан улювання реєстрації платник ів податку на додану вартіст ь; ведення реєстру платників податку на додану вартість (д алі - Реєстр); присвоєння індив ідуального податкового номе ра платника податку на додан у вартість; оприлюднення дан их з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість та заміни свідоцтв про реєстрацію платників по датку на додану вартість; вед ення документації при реєстр ації/анулюванні реєстрації п латників податку на додану в артість; засвідчення копій с відоцтв про реєстрацію платн иків податку на додану варті сть.
Відповідно до п.2 вказаного Положення для цілей оподатку вання дві чи більше осіб, які з дійснюють спільну (сумісну) д іяльність без створення юрид ичної особи, вважаються окре мою особою у межах такої діял ьності. Облік результатів сп ільної (сумісної) діяльності ведеться платником податку на додану вартість, уповнова женим на це іншими сторонами згідно з умовами договору, ок ремо від обліку господарськи х результатів такого платник а податку на додану вартість .
Згідно з пунктом 21 зазначен ого Положення перереєстраці я платника податку на додану вартість проводиться та Сві доцтво підлягає заміні в раз і виникнення змін у даних пла тника податку на додану варт ість, які стосуються ідентиф ікаційного коду ЄДРПОУ, реєс траційного (облікового) номе ра із ТРДПАУ та/або найменува ння (прізвища, імені, по батько ві), та/або місцезнаходження (м ісця проживання) платника по датку, та якщо зміни, не пов'яз ані із припиненням платника податку на додану вартість, к рім випадків, визначених абз ацом другим пункту 8 цього Пол оження, або відповідно до Пор ядку обліку такі зміни не пер едбачають зняття з обліку пл атника податку на додану вар тість в одному податковому о ргані і взяття на облік в іншо му.
Для заміни Свідоцтва платн ик податку на додану вартіст ь зобов'язаний у десятиденни й строк після виникнення змі н подати до податкового орга ну, у якому він перебуває на об ліку, додаткову реєстраційну заяву з позначкою "Перереєст рація". До такої заяви мають бу ти додані Свідоцтво та всі за свідчені копії Свідоцтва. По датковий орган видає платник у податку нове Свідоцтво (за н овим номером) замість старог о в такому самому порядку, як і при реєстрації. При цьому дат а реєстрації платником подат ку на додану вартість не змін юється, а датою початку дії но вого Свідоцтва та датою анул ювання старого Свідоцтва є о станній день десятиденного с троку від дня отримання дода ткової реєстраційної заяви з позначкою "Перереєстрація".
Як свідчить лист ДПІ в м. Сім ферополі АР Крим від 28.05.2010 року про відмову у перереєстрації позивача як платника податк у на додану вартість, підстав ою для такої відмови стало не знаходження позивача за юрид ичною адресою. Будь-які інші н едоліки наданої до ДПІ заяви (зокрема, її неналежне оформл ення) у вказаному листі відсу тні та представником відпові дача під час розгляду справи в суді не повідомлені.
Під час розгляду справи на п ідтвердження незнаходження ТОВ «Крим Петролеум Компані » за юридичною адресою - вул. Б удьоного, буд.24-а, поверх 2, у м. Сі мферополі - представником ві дповідача суду надано акт пе ревірки достовірності юриди чної адреси позивача №159/15-2 від 06.05.2010 року (а.с.118). Згідно даного а кту за зазначеною адресою ТО В «Крим Петролеум Компані» н е встановлено, вивіска відсу тня. Акт підписано двома прац івниками податкового органу .
Суд зазначає, що згідно з ви могами ст.93 Цивільного кодекс у України місцезнаходженням юридичної особи є адреса її о ргану або особи, які відповід но до установчих документів юридичної особи або закону в иступають від її імені. Відпо відно до ст.1 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців" від 15.05.2003 року №755-IV міс цезнаходження юридичної осо би - адреса органу або особи, я кі відповідно до установчих документів юридичної особи ч и закону виступають від її ім ені (далі - виконавчий орган).
В свою чергу Законом Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” закріплени й порядок державної реєстрац ії юридичних осіб, відповідн о до якого юридична особа пов инна повідомити про зміну її місцезнаходження.
Згідно з п.5 ст.17 Закону “Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців” в Єдиному державному реєстрі містяться також від омості про відсутність юриди чної особи за її місцезнаход женням, про відсутність підт вердження відомостей про юри дичну особу, а також відомост і про зарезервовані найменув ання юридичних осіб. Статтею 19 вказаного Закону закріплен ий порядок внесення змін до в ідомостей про юридичну особу , які містяться в Єдиному держ авному реєстрі.
З положень пункту 12 вказано ї норми вбачається, що у разі н адходження державному реєст ратору від органу державної податкової служби повідомле ння встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов'язан ий надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочи х днів з дати надходження заз наченого повідомлення юриди чній особі повідомлення щодо необхідності подання держав ному реєстратору реєстрацій ної картки. У разі неподання ю ридичною особою протягом міс яця з дати надходження їй від повідного повідомлення реєс траційної картки про підтвер дження відомостей про юридич ну особу державний реєстрато р повинен внести до Єдиного д ержавного реєстру запис про відсутність підтвердження з азначених відомостей.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дат и надходження їй відповідног о повідомлення реєстраційно ї картки про підтвердження в ідомостей про юридичну особу державний реєстратор повине н внести до Єдиного державно го реєстру запис про відсутн ість підтвердження зазначен их відомостей. Якщо державно му реєстратору повернуто рек омендованого листа з відмітк ою відділення зв'язку про від сутність юридичної особи за зазначеною адресою, державни й реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстр у запис про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням (п.14 ст.19 Закону “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців”).
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 19.02.1998 року №80 (зареєстрований в Міністерстві юстиції Україн и 16 березня 1998 року за №172/2612) затве рджено Порядок обліку платни ків податків, зборів (обов'язк ових платежів) (далі - Порядо к обліку).
Згідно з п.11.2. вказаного Поря дку, підрозділи органу держа вної податкової служби: стос овно платників податків, яки ми не подано в зазначені терм іни звіти, декларації, у поряд ку, передбаченому законодавс твом, самостійно визначають суму податкового зобов'язанн я, проводять роботу з узгодже ння податкового зобов'язання та інші заходи; стосовно плат ників податків, які мають под атковий борг, у порядку, перед баченому законодавством, зді йснюють заходи із скорочення податкового боргу з викорис танням права податкової заст ави, адміністративного арешт у активів, стягнення та інші з аходи.
У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів державної податков ої служби здійснюється або м оже здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця про живання) платника податків. З а наслідками перевірки склад ається акт перевірки місцезн аходження платника податків . Якщо встановлено відсутніс ть платника податків за його місцезнаходженням (місцем п роживання), то проводиться ро бота із з'ясування фактичног о місця розташування (місцез находження) платника податкі в, відповідальних та афілійо ваних осіб. Якщо підрозділам и податкової міліції підтвер джено відсутність за місцезн аходженням юридичної особи, яка включена до Єдиного держ авного реєстру, то підрозділ и з обліку платників податкі в до відповідного державного реєстратора (органу державн ої реєстрації) надсилають по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням за формою №18-ОПП (дода ток 17), як це передбачено п.11.5 Пор ядку обліку.
Суд зазначає, що дані акту п еревірки ДПІ щодо достовірно сті юридичної адреси позивач а не відповідають іншим мате ріалам справи. Так, позивачем під час подання адміністрат ивного позову у якості юриди чної адреси було зазначено - м. Сімферополь, вул. Будьоного , буд.24-а, поверх 2. За даною адрес ою позивачу було направлено судову повістку, яку позивач отримав 07.07.2010 року (поштове пов ідомлення - а.с.60). Крім того, в ідповідачем письмова коресп онденція, зокрема листи від 11. 05.2010 року, від 26.04.2010 року (а.с.45) позив ачу направлялась саме за заз наченою адресою (про що свідч ить тексти вказаних листів), і така кореспонденція була от римана позивачем. Також суд в важає необхідним звернути ув агу відповідача на те, що ДПІ в м. Сімферополі АР Крим після з міни юридичної адреси відпов ідача було видано довідку пр о взяття ТОВ «Крим Петролеум Компані» на облік як платник а податків за договором про с пільну діяльність саме за но вою адресою; відповідачем пр иймались податкові декларац ії позивача з зазначенням но вої адреси (а.с.104-108).
Наданий відповідачем акт о бстеження юридичної адреси н е містить посилання на те, які саме обставини стали підста вою для висновку про те, що ТОВ «Крим Петролеум Компані» не знаходиться за юридичною ад ресою: в акті не зазначено наз ву організації, що знаходить ся за зазначеною адресою, не в казано посади та прізвища ос іб, з пояснень яких слідує, що позивач відсутній за вказано ю адресою тощо. Також суд зазн ачає, що акт датовано 06.05.2010 року , тоді як лист про відмову у пе ререєстрації позивача як пла тника податку на додану варт ість по договору про спільну діяльність від 11.05.2010 року також був направлений за адресою: м . Сімферополь, вул. Будьоного, буд.24-а, поверх 2 (за наявності в податковому органі даних пр о попередню адресу ТОВ), та був отриманий позивачем, що пред ставником відповідача під ча с розгляду не оспорювалось т а не заперечувалось.
Крім того, позивачем під час розгляду справи на підтверд ження його знаходження за вк азаною адресою також надано договір №03-09/60 від 01.05.2009 року з Тов ариством з обмеженою відпові дальністю «Науково-виробнич е підприємство «Пластополім ер» про оренду нежитлових пр иміщень за адресою: м. Сімферо поль, вул. Будьоного, буд.24-а, по верх 2 (а.с.50-53), додаткова угода д о зазначеного договору від 16.1 2.2009 року про продовження термі ну його дії до 31.12.2009 року (а.с.54) та акт приймання - передачі вк азаних приміщень від 01.05.2009 року (а.с.64).
На підставі викладеного, су д не приймає наданий відпові дачем акт перевірки достовір ності юридичної адреси позив ача від 06.05.2010 року №159/15-2 як належн ий доказ незнаходження позив ача за зазначеною адресою, ос кільки він суперечить фактич ним обставинам справи, що вст ановлені судом.
Також суд зазначає, що відпо відачем під час розгляду спр ави не надані докази проведе ння роботи із з'ясування факт ичного місця розташування (м ісцезнаходження) платника по датків та направлення підроз ділом з обліку платників под атків ДПІ в м. Сімферополі АР К рим до відповідного державно го реєстратора (органу держа вної реєстрації) повідомленн я про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням з а формою №18-ОПП на виконання в имог п.11.5 Порядку обліку платн иків податків, зборів (обов'яз кових платежів).
Судом не приймаються також посилання відповідача в обґ рунтування відмови в перереє страції ТОВ «Крим Петролеум Компані» як платника податку на додану вартість на вимоги п.9 Положення про реєстрацію п латників податку на додану в артість, згідно з яким при реє страції платника податку на додану вартість обов'язково проводиться перевірка його р еєстраційних даних з Єдиного банку даних про платників по датку - юридичних осіб або Реє стру фізичних осіб - платникі в податків (засновники, місце знаходження, види діяльності , підпорядкованість, форма вл асності, організаційно-право ва форма).
Згідно наданого витягу з за значенням відомостей з ЄДРПО У (а.с.62-63) місцезнаходження поз ивача - м. Сімферополь, вул. Б удьоного, буд.24-а, поверх 2. Як вс тановлено судом під час розг ляду справи, вказана адреса в ідповідає фактичній адресі Т ОВ «Крим Петролеум Компані». В матеріалах справи також ві дсутні відомості про внесенн я до Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців відом остей про відсутність позива ча за вказаною адресою.
На підставі викладеного, су дом не приймаються до уваги і посилання відповідача на пп .“ґ” п.9.8 ст.9 Закону про ПДВ, згід но з яким реєстрація діє до да ти її анулювання, яка відбува ється у випадках, визначених законодавством стосовно пор ядку реєстрації суб'єктів го сподарювання, оскільки доказ и порушення з боку позивача п орядку проведення перереєст рації юридичної особи відпов ідачем під час розгляду спра ви не надано та не повідомлен о про їх наявність у третіх ос іб для витребування судом і з алучення до матеріалів справ и. Також відповідач за наявно сті зазначених порушень поря дку реєстрації був зобов' яз аний анулювати реєстрацію по зивача як платника податку н а додану вартість, що ним зроб лено не було.
Згідно частин 1 та 2 статті 71 К АС України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, крім випадків , встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважен ь обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що ві дповідачем не надано доказів того, що ТОВ «Крим Петролеум К омпані» не підпадає під визн ачення платника податку або доказів наявності обставин, які є підставою для анулюван ня реєстрації позивача як пл атника ПДВ.
Таким чином під час розгляд у справи судом встановлено, щ о відповідач використав нада ні йому повноваження необґру нтовано, тобто без урахуванн я всіх обставин, що мають знач ення для прийняття рішення п ро перереєстрацію позивача я к платника податку на додану вартість, без дотримання при нципу рівності перед законом , непропорційно, тобто без дот римання розумного балансу мі ж будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод т а інтересів позивача та ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення.
Також з врахуванням форми С відоцтва про реєстрацію плат ника податку на додану варті сть, затвердженої додатком 2 д о Положення про реєстрацію п латників податку на додану в артість, суд вважає необхідн им зобов' язати ДПІ в м. Сімфе рополі АР Крим провести пере реєстрацію позивача та видат и ТОВ «Крим Петролеум Компан і» Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану в артість, відповідального за утримання та внесення податк ів до бюджету під час виконан ня договору №1 про спільну дія льність від 06.02.2009 року, з зазнач енням юридичної адреси позив ача - 95017, АР Крим, м. Сімферопол ь, вул. Будьоного, буд.24-а, повер х 2.
Відповідно до частини 2 стат ті 11 суд може вийти за межі поз овних вимог тільки в разі, якщ о це необхідно для повного за хисту прав, свобод та інтерес ів сторін чи третіх осіб. Прий маючи до уваги, що позивач нев ірно зазначив позовні вимоги про визнання недійсним ріше ння відповідача, а не про визн ання його протиправним та ск асування, як це передбачено д ля актів індивідуальної дії, суд вважає можливим в цій час тини вийти за межи позовних в имог, оскільки це необхідно д ля повного захисту прав та ін тересів сторін по справі.
За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Крим Петролеум Компані» про визнання протиправним т а скасування рішення ДПІ в м. С імферополі АР Крим про відмо ву позивачу у перереєстрації як платника податку на додан у вартість, яке оформлено лис том від 11.05.2010 року №19666/10/15-2, та зобов 'язання відповідача провести перереєстрацію та видати по зивачу нове свідоцтво про ре єстрацію платника податку на додану вартість, відповідал ьного за утримання та внесен ня податків до бюджету під ча с виконання договору №1 про сп ільну діяльність від 06.02.2009 року , з зазначенням юридичної адр еси позивача - 95017, АР Крим, м. Сі мферополь, вул. Будьоного, буд .24-а, поверх 2, є законними та обґ рунтованими і підлягають зад оволенню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб'єктом влад них повноважень, суд присудж ує всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати з Державного бюджету України (або відповідного мі сцевого бюджету, якщо іншою с тороною був орган місцевого самоврядування, його посадов а чи службова особа), тому з ур ахуванням задоволення позов них вимог з Державного бюдже ту України необхідно стягнут и на користь позивача судові витрати в розмірі 03 гривні 40 ко пійок.
У зв' язку зі складністю сп рави судом 17 листопада 2010 року проголошена вступна та резол ютивна частина постанови, по станова складена у повному о бсязі 22 листопада 2010 року.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 158-163 КАС Укр аїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задоволь нити.
2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції в м. Сімф ерополі АР Крим про відмову Т овариству з обмеженою відпов ідальністю «Крим Петролеум К омпані» в перереєстрації як платника податку на додану в артість, відповідального за утримання та внесення податк ів до бюджету під час виконан ня договору №1 про спільну дія льність від 06.02.2009 року, яке офор млене листом Державної подат кової інспекції в м. Сімфероп олі АР Крим від 11.05.2010 року №19666/10/15-2, т а в заміні свідоцтва платник а податку на додану вартість Товариства з обмеженою відп овідальністю «Крим Петролеу м Компані».
3. Зобов'язати Державну пода ткову інспекцію в м. Сімфероп олі АР Крим провести перереє страцію та видати Товариству з обмеженою відповідальніст ю «Крим Петролеум Компані» С відоцтво про реєстрацію плат ника податку на додану варті сть, відповідального за утри мання та внесення податків д о бюджету під час виконання д оговору №1 про спільну діяльн ість від 06.02.2009 року, з зазначенн ям юридичної адреси Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Крим Петролеум Компані» - 95017, АР Крим, м. Сімферополь, вул . Будьоного, буд.24-а, поверх 2.
4. Стягнути на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Крим Петролеум Компа ні» (код ЄДРПОУ 36275011, юридична ад реса: 95017, АР Крим, м. Сімферополь , вул. Будьоного, буд.24-а, поверх 2) з Державного бюджету Україн и в рахунок відшкодування су дових витрат зі сплати судов ого збору 3 (три) гривні 40 копійо к.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ку дряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2010 |
Оприлюднено | 21.01.2011 |
Номер документу | 13461574 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні