Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 січня 2011 р. справа № 2а -28134/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Буряк І . В.
при секретарі Беспал ько Г.Г.
за участю представників с торін:
позивача Ткалича І.Ф. (дов. від 22.12.2010р. № 386)
відповідача-1: Турти В.В. (дов. від 25.11.2010р . № 32803/10/10-013-4)
відповідача-2: не з' явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні
клопотання Комунальн ої установи «Лікувально-проф ілактичний заклад
про залучення у якості Міська клінічна лікарня №26 м . Донецька»
другого відповідача Головного управління Дер жавного казначейства Україн и у Донецькій області
у справі № 2а-28134/10/0570
за позовом Комунальної установи «Лікувально-профілактичний заклад Міська клінічна лікарня №26 м. Донецька»
до Державної податкової ін спекції у Кіровському районі м. Донецька, Головного управління Державного каз начейства України у Д онецькій області
про визнання податкової ви моги протиправною,
стягнення з Державного бюд жету грошових коштів
ВСТАНОВИВ
Комунальна установа «Ліку вально-профілактичний закла д Міська клінічна лікарня №26 м . Донецька» (надалі - позивач , Міська клінічна лікарня №26) з вернулась до суду з адмініст ративним позовом до Державно ї податкової інспекції у Кір овському районі м.Донецька (н адалі - відповідач-1, ДПІ у Кі ровському районі м. Донецька ) про визнання протиправною в имоги; зобов' язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що Міська клінічна лікарн я №26 не є платником збору за сп еціальне водокористування в одних ресурсів, а тому не пови нно сплачувати зазначений зб ір.
У судовому засіданні від 22.12. 2010р. представник позивача под ав зміни до позовної заяви, ві дповідно до яких просить стя гнути з Державного бюджету У країни кошти у розмірі 1 495,09 грн .
Ухвалою Донецького окружн ого адміністративного суду в ід 22.12.2010р. залучено до участі у с праві у якості другого відпо відача Головне управлін ня Державного казначейства У країни у Донецькій області (н адалі - відповідач-2).
У судовому засіданні від 22.12. 2010р. оголошувалось про відкла дення розгляду справи до 14.01.2011р . для залучення другого відпо відача.
В судовому засіданні від 14.01. 2011р. позивач позовні вимоги пі дтримав та просив позов задо вольнити у повному обсязі.
У судовому засіданні від 14.01. 2011р. представник відповідача- 1 проти задоволення позовних вимог заперечував.
Відповідач-1 надав заперече ння на позовну заяву за зміст ом яких проти вимог позивача заперечував вважаючи, що Міс ька клінічна лікарня №26 зобов ' язана сплачувати збір за с пеціальне водокористування водних ресурсів.
Також, представник відпові дача зазначив, що податкове з обов' язання зі збору за спе ціальне водокористування во дних ресурсів є самостійно у згодженим.
Письмових заперечень на по зовну заяву відповідач-2 не на дав.
Представник відповідача-2 у судове засідання від 14.01.2011р. не з'явився, про час та місце суд ового розгляду повідомлений належним чином, не повідомив суд про причину неявки в судо ве засідання.
Суд, заслухавши пояснення с торін, що з' явились, перевір ивши матеріали справи і обго воривши доводи адміністрати вного позову, дійшов наступн их висновків.
09.03.1999р. Комунальна установа « Лікувально-профілактичний з аклад Міська клінічна лікарн я №26 м. Донецька» зареєстрован а у якості юридичної особи, пр о що надане відповідне свідо цтво Серія А00 № 738674.
Згідно довідки № 101-4274 з ЄДРПОУ організаційно-правова форма за КОПФГ позивача - комунал ьна організація (установа, за клад).
13.04.2010р. Позивачем подано до ДП І у Кіровському районі м. Доне цька податковий розрахунок з бору за спеціальне водокорис тування в частині використан ня води, в тому числі використ ання води теплоелектростанц іями з прямоточною системою водоспоживання, та використа ння поверхневих і підземних вод, які входять до складу нап оїв за податковий (звітний) пе ріод перший квартал 2010р., яким п озивач визначив суму збору з а звітний квартал у розмірі 602 ,78 грн.
26.07.2010р. Позивачем подано до ДП І у Кіровському районі м. Доне цька податковий розрахунок з бору за спеціальне водокорис тування в частині використан ня води, в тому числі використ ання води теплоелектростанц іями з прямоточною системою водоспоживання, та використа ння поверхневих і підземних вод, які входять до складу нап оїв за податковий (звітний) пе ріод півріччя 2010р. (30.04.2010р.-30.06.2010р.), як им позивач визначив суму збо ру за звітний квартал у розмі рі 578,89 грн.
26.07.2010р. Позивачем подано до ДП І у Кіровському районі м. Доне цька податковий розрахунок з бору за спеціальне водокорис тування в частині використан ня води, в тому числі використ ання води теплоелектростанц іями з прямоточною системою водоспоживання, та використа ння поверхневих і підземних вод, які входять до складу нап оїв за податковий (звітний) пе ріод півріччя 2010р. (01.01.2010р.-29.04.2010р.), як им позивач визначив суму збо ру за звітний квартал у розмі рі 313,42 грн., також зазначена сум а збору за півріччя 2010р. у розмі рі 602,78 грн.
Платіжним дорученням від 28. 05.2010р. №428 позивач сплатив 602,78 грн. збору за спеціальне використ ання водних ресурсів за перш ий квартал 2010р.
Платіжним дорученням від 30. 07.2010р. №69 позивач сплатив 313,42 грн. з бору за спеціальне використа ння водних ресурсів за перши й квартал 2010р.
Платіжним дорученням від 30. 07.2010р. №70 позивач сплатив 578,89 грн. з бору за спеціальне використа ння водних ресурсів за други й квартал 2010р.
Представник позивача нада в пояснення, згідно яких пози вач помилково подав вказані декларації.
Позивачем укладено догові р № 53087 про водопостачання та пр иймання господарсько-побуто вих стоків від 01.01.2010р. із Комуна льним підприємством «Донець кміськводоканал», згідно яко го останнє зобов' язується в ідпускати позивачу питну вод у та приймати від позивача го сподарсько-побутові стоки, я кі поступають у каналізаційн і мережі, а позивач сплачує зг ідно встановлених тарифів.
Додатковою угодою від 13.09.2010р. дія вказаного договору прод овжена до 31.12.2010р.
Статтею 42. Водного кодексу У країни передбачено, що водок ористувачами в Україні можут ь бути підприємства, установ и, організації і громадяни Ук раїни, а також іноземні юриди чні і фізичні особи та особи б ез громадянства.
Водокористувачі можуть бу ти первинними і вторинними.
Первинні водокористувачі - це ті, що мають власні водоза бірні споруди і відповідне о бладнання для забору води.
Вторинні водокористувачі (абоненти) - це ті, що не мають вл асних водозабірних споруд і отримують воду з водозабірни х споруд первинних водокорис тувачів та скидають стічні в оди в їх системи на умовах, що встановлюються між ними.
Вторинні водокористувачі можуть здійснювати скидання стічних вод у водні об'єкти та кож на підставі дозволів на с пеціальне водокористування .
У відповідності до ст. 30 Водн ого кодексу України, в редакц ії чинній на момент виникнен ня спірних правовідносин, вс тановлено, що платниками збо ру за спеціальне використанн я водних ресурсів є підприєм ства, установи та організаці ї незалежно від форми власно сті, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, а т акож громадяни-підприємці, я кі використовують воду, отри ману шляхом забору води (перв инні водокористувачі) та/або з водозабірних споруд перви нних водокористувачів (втори нні водокористувачі), та кори стуються водами для потреб г ідроенергетики, водного тран спорту і рибництва.
Статтею 48 Водного кодексу У країни встановлено, що спеці альне водокористування - це з абір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або те хнічних пристроїв, використа ння води та скидання забрудн юючих речовин у водні об'єкти , включаючи забір води та скид ання забруднюючих речовин із зворотними водами із застос уванням каналів.
Спеціальне водокористуван ня здійснюється юридичними і фізичними особами насампере д для задоволення питних пот реб населення, а також для гос подарсько-побутових, лікувал ьних, оздоровчих, сільського сподарських, промислових, тр анспортних, енергетичних, ри богосподарських та інших дер жавних і громадських потреб.
Згідно 49 Водного кодексу Ук раїни, спеціальне водокорист ування здійснюється на підст аві дозволу. Спеціальне водо користування є платним.
У відповідності до п.2 Поряд ку справляння збору за спеці альне використання водних ре сурсів та збору за користува ння водами для потреб гідрое нергетики і водного транспор ту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 серпня 1999 р. N 1494, в редакції ч инній на момент виникнення с пірних правовідносин, встано влено, що збір за спеціальне в икористання водних ресурсів справляється за використанн я води з водних об'єктів, що за брана із застосуванням спору д або технічних пристроїв та скидання в них зворотних вод .
Збір за користування водам и для потреб гідроенергетики справляється за користуванн я водою, що пропускається чер ез турбіни гідроелектростан цій для вироблення електроен ергії, а для підприємств водн ого транспорту - за користува ння водою під час експлуатац ії водних шляхів вантажними самохідними, несамохідними т а пасажирськими суднами.
Пунктом 4 зазначеного Поряд ку передбачено, що органи Мін природи зобов'язані щороку д о 20 січня подавати органам дер жавної податкової служби пер елік водокористувачів, яким надано дозволи на спеціальне водокористування, із зазнач енням термінів їх дії.
Водокористувачі, які отрим али дозволи на спеціальне во докористування та здійснюют ь передачу води іншим водоко ристувачам, зобов'язані щоро ку до 20 січня подавати органам державної податкової служби перелік таких водокористува чів.
Позивач зазначає, що Міська клінічна лікарня №26 є вторинн им водокористувачем, який не має власних водозабірних сп оруд, а використовує воду з ме реж водопровідно-каналізаці йного господарства для питни х та санітарно-гігієнічних п отреб осіб, які знаходяться н а лікуванні та власних потре б.
Дозволів на спеціальне вод окористування позивач не отр имував.
Відповідачем не надано док азів щодо наявності Міської клінічної лікарні №26 у перелі ку водокористувачів, яким на дано дозволи на спеціальне в одокористування.
Таким чином, Судом встановл ено. що позивач не здійснював спеціальне користування вод них ресурсів, а є абонентом по слуг централізованого водоп остачання та водовідведення на підставі договору та не ма є передбаченого законодавст вом дозволу на спеціальне во докористування, а тому не є пл атником такого збору.
На підставі наведеного, Суд зазначає, що незважаючи на по дання позивачем вказаних роз рахунків збору за спеціальне водокористування в частині використання води, в тому чис лі використання води теплоел ектростанціями з прямоточно ю системою водоспоживання, т а використання поверхневих і підземних вод, які входять до складу напоїв, застосування приписів абзацу другого пун кту 5.1 статті 5 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» щодо немож ливості оскарження податков ого зобов' язання є необґрун тованим, оскільки Міська клі нічна лікарня №26 не є платнико м збору за спеціальне водоко ристування водних ресурсів, а тому і не має узгоджувати по даткове зобов' язання за вка заним збором.
Статтею 50 Бюджетного кодекс у України (в редакції, чинній н а момент спірних правовіднос ин) передбачено, що Державне к азначейство України веде бух галтерський облік всіх надхо джень, що належать Державном у бюджету України, та за подан ням органів стягнення здійсн ює повернення коштів, що були помилково або надмірно зара ховані до бюджету.
Згідно п.3 Порядку взаємодії органів державної податково ї служби України, фінансових органів та органів Державно го казначейства України в пр оцесі повернення помилково т а/або надміру сплачених пода тків, зборів (обов'язкових пла тежів) платникам податків, за твердженого наказом Державн ої податкової адміністрації України, Міністерства фінан сів України, Державного казн ачейства України від 3 лютого 2005 р. N 58/78/22 та зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 18 лютого 2005 р. за N 247/10527 встановлен о, що поверненню з бюджету під лягають:
- надміру сплачені податки, збори (обов'язкові платежі);
- помилково сплачені податк и, збори (обов'язкові платежі).
Як було вказано, сплата пози вачем збору за спеціальне во докористування водних ресур сів у загальному розмірі 1 495,09 г рн. підтверджується платіжни м дорученням від 28.05.2010р. №428 на су му 602,78 грн., платіжним дорученн ям від 30.07.2010р. №69 на суму 313,42 грн., пл атіжним дорученням від 30.07.2010р. № 70 на суму 578,89 грн.
З урахуванням наведеного, в раховуючи, що суд прийшов до в исновку про необґрунтованіс ть направлення ДПІ у Кіровсь кому районі м. Донецька позив ачу першої податкової вимоги від 23.11.2010р. № 1/633, Суд вважає позов ні вимоги щодо стягнення так ої суми помилкового сплачено го збору такими, що мають дост атні підстави для задоволенн я.
Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 1 67, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Комунальної установ и «Лікувально-профілактични й заклад Міська клінічн а лікарня №26 м. Донецька» до Де ржавної податкової інспекці ї у Кіровському районі м. Доне цька, Головного управлін ня Державного казначейства У країни у Донецькій області з адовольнити повністю.
Стягнути з Державного бюдж ету України кошти у розмірі 1 595 (одна тисяча чотириста дев' яносто п' ять) гривень 09 (дев' ять) копійок на користь Комун альної установи «Лікувально -профілактичний заклад Міська клінічна лікарня №26 м . Донецька» (Ідентифікаційни й код 25782854; 83112, м. Донецьк, вул. Коль цова, б. 25).
2. Стягнути з Державного бюд жету України (рахунок № 31112095700005 Д ержавний бюджет Калінінсько го району м. Донецька, ЄДРПОУ - 34687090, МФО - 834016, банк - Головне управління Державного Каз начейства України у Донецькі й області) на користь Комунал ьної установи «Лікувально-пр офілактичний заклад Мі ська клінічна лікарня №26 м. До нецька» (Ідентифікаційний ко д 25782854; 83112, м. Донецьк, вул. Кольцов а, б. 25) 3 (три) гривні 40 (сорок) копі йок судового збору.
3. Постанова прийнята у нара дчій кімнаті, вступна та резо лютивна частина проголошена у судовому засіданні 14 січня 2011 року, повний текст виготовл ено 19 січня 2011 року.
4. Постанова набирає законно ї сили в порядку, передбачено му ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України
5. Постанова може бути оскар жена до Донецького апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Донецький окружний адмі ністративний суд. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Суддя Буряк І. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2011 |
Оприлюднено | 24.01.2011 |
Номер документу | 13476739 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Буряк І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні