Справа № 2-а-922/10
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 грудня 2010 року Су ддя Згурівського районного с уду Київської області
ХИЖНИЙ Р .В.
розглянувши у порядку ск ороченого провадження в смт. Згурівка адміністративну сп раву за адміністративним поз овом ОСОБА_2 до УПРАВЛІНН Я ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ЗГУРІВСЬКОМУ РАЙОНІ КИЇВСЬК ОЇ ОБЛАСТІ про визнання безд іяльності протиправною та зо бов' язання вчинити певні ді ї,-
В С Т А Н О В И В :
Позивачка ОСОБА_2 зв ернулася до Згурівського рай онного суду Київської област і з адміністративним позовом до управління Пенсійного фо нду України в Згурівському р айоні Київської області про визнання бездіяльності прот иправною та зобов' язання вч инити певні дії, в якому вказ ує, що у відповідності до ст. 1 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» № 2195 від 1 8 листопада 2004 року вона є дитин ою війни та згідно ст. 6 Закону має право на державну соціал ьну підтримку, а саме - щоміс ячну соціальну допомогу ( над бавку ) до пенсії у розмірі 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком.
Дію статті 6 Закону було зуп инено на 2006 рік згідно із Закон ом України від 20 грудня 2005 року № 3235-IV «Про Державний бюджет Ук раїни на 2006 рік», на 2007 рік - З акон України «Про Державни й бюджет України на 2007 рік». Оск ільки рішеннями Конституцій ного Суду України від 9 липня 2 007 року № 6-рп/2007 та від 22 травня 2008 р оку № 10-рп/2008 відповідно до поло ження статті 71 Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік» та п.п. 41 Р.2 Закону Ук раїни «про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України», якими була зуп инена дія статті 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», визнані такими, щ о не відповідають Конституці ї України.
На звернення позивачки до У ПФ України в Згурівському ра йоні Київської області щодо здійснення нарахування та ви плати щомісячної соціальної допомоги (підвищення) до пенс ії у розмірі 30 відсотків мінім альної пенсії за віком, перед баченої ст.6 Закону №2195 та у від повідності до вказаних вище рішень Конституційного Суду України, відповідачем було в ідмовлено. На думку позивачк и, своєю бездіяльністю відпо відач порушив надані їй чинн им законодавством права на с оціальний захист, звузивши ї х зміст та обсяг.
Тому позивачка ОСОБА_2 п росить суд :
1.Визнати бездіяльніс ть Управління Пенсійного фон ду України у Згурівському ра йоні Київської області щодо не нарахування та не виплати їй - ОСОБА_2 щомісячної д ержавної допомоги ( підвищен ня ) до пенсії у розмірі 30 відсо тків мінімальної пенсії за в іком, передбаченої ст. 6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни» №2195 від 18 лист опада 2004 року, з розміру, встано вленого ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я» від 09.07.2003 року №1058, за період з 0 3 червня 2010 року по даний час, пр отиправною.
2.Зобов' язати Управління Пенсійного фонду України у З гурівському районі Київсько ї області, ідентифікаційний код 20622465, здійснити їй - ОСОБ А_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, місце пр оживання : АДРЕСА_1 іденти фікаційний номер НОМЕР_1, нарахування та виплату підви щення до пенсії як дитині вій ни відповідно до ст. 6 Закону У країни « Про соціальний захи ст дітей війни » за період з 03 ч ервня 2010 року по даний час у роз мірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з урахування м фактично виплачених сум.
3.Провести розгляд і вирішен ня її адміністративного позо ву у її відсутність на основі наявних у суду матеріалів.
4.У разі задоволення позову не застосовувати положення с т. 94 КАС України.
Позивачка - ОСОБА_2 просить розглянути спр аву за її відсутності. Відпов ідач - Управління Пенсійног о фонду України Згурівського району Київської області за перечень проти позову не над ав.
Відповідно до копії посв ідчення НОМЕР_2 встановле но, що ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІ Я_2 є дитиною війни ( а.с. 6 ).
Копією паспорта встановле но, що позивачка - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженка с . Стара Оржиця Згурівського р айону Київської області, є гр омадянкою України, якій на ча с закінчення ( 2 вересня 1945 року ) Другої світової війни було м енше 18 років ( а.с. 7 ).
Листом № 17/С-01 від 21.10.2010 року Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни у Згурівському районі К иївської області проінформу вало позивачку ОСОБА_2 про те, що з 01.01.2008 року підви щення дітям війни виплачуєть ся в розмірі 10% прожиткового м інімуму, встановленого для о сіб, які втратили працездатн ість ( 498х10% ), затвердженого на 2008 рік ( а.с. 8 ).
Довідкою УПФ України у Згур івському районі Київської об ласті від 19 жовтня 2010 року підт верджено, що ОСОБА_2 знаходиться на обліку в УПФ України у Згурівському район і і отримує пенсію за віком пр и повному стажі, в тому числі п ідвищення до пенсії дітям ві йни ( а.с. 9 ).
До суду позивачка ОСОБА_2 з адміністр ативним позовом звернулася 0 8 грудня 2010 року.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 183-2 К одексу адміністративного су дочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо оскарження фізичними ос обами рішень, дій чи бездіяль ності суб' єктів владних пов новажень щодо обчислення, пр изначення, перерахунку, здій снення, надання, одержання пе нсійних виплат, соціальних в иплат непрацездатним громад янам, виплат за загальнообов ' язковим державним соціаль ним страхуванням, виплат та п ільг дітям війни, інших соціа льних виплат, доплат, соціаль них послуг, допомоги, захисту , пільг.
Пенсійний фонд Украї ни діє у відповідності до Пол оження «Про Пенсійний фонд У країни» і здійснює свої повн оваження на підставі п.15 зазна ченого положення через створ ені в установленому порядку територіальні управління. Ві дповідно до Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування » рішення щодо призначення, д онарахування, перерахунок пе нсій приймаються територіал ьними органами Пенсійного ф онду України за місцем пожив ання пенсіонерів. Таким чино м, обов' язок по нарахуванню та виплаті підвищення до пен сії позивача, передбаченого ст.6 Закону, покладено на відпо відні територіальні управлі ння за місцем проживання поз ивача, тому УПФ України в Згур івському районі Київської об ласті є належним відповідаче м.
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» дитина війни - особа, яка є громадянином Укр аїни та якій на час закінченн я (2 вересня 1945 року) Другої світ ової війни було менше 18 років .
Згідно з ч. 2 ст. 1 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» державна соціаль на гарантія - встановлений цим Законом мінімальний розм ір державної соціальної допо моги, а також пільги з метою на дання соціальної підтримки д ітям війни.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» дітям війни пенсі ї або щомісячне довічне грош ове утримання чи державна со ціальна допомога, що виплачу ється замість пенсії, підвищ ується на 30 відсотків мінімал ьної пенсії за віком.
Згідно з ч. 1 ст. 28 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння» мінімальний розмір пенс ії за віком за наявності у чол овіків 25, а у жінок - 20 років ст рахового стажу встановлюєть ся у розмірі прожиткового мі німуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.
Згідно ч. 3 ст. 28 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня» мінімальний розмір пенсі ї за віком, встановлений абза цом першим частини першої ці єї статті, застосовується ви ключно для визначення розмір ів пенсій, призначених згідн о з цим Законом.
Положення ст. 28 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння» не є перешкодою для заст осування даної величини (мін імального розміру пенсії) до обрахування підвищення пенс ії дитині війни, пов' язаног о із мінімальною пенсією за в іком, оскільки чинним законо давством не встановлено іншо го, крім передбаченого ч. 1 ста тті, мінімального розміру пе нсії за віком.
Відповідно до ст.152 Конститу ції України закони та інші пр авові акти або їх окремі поло ження , що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.
Конституційний Суд Україн и своїм рішенням від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 року у справі про с оціальні гарантії громадян № 1-29/2007 року визнав положення Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2007 рік» - п.12 ст. 71, яким призупинено дію ст.6 Зак ону, такими, що не відповідают ь Конституції України та заз начив, що Верховна Рада Ук раїни не повноважна при прий нятті закону про Державний б юджет України включати до нь ого положення про внесення з мін до чинних законів Україн и, зупиняти дію окремих закон ів України та /або будь-яким чи ном змінювати визначене інши ми законами України правове регулювання суспільних відн осин.
Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 ро ку № 10- рп/2008 року у справі щодо предмета та змісту закону пр о Державний бюджет України № 1-28/2008 року визнано положення За кону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік і внес ення змін до деяких законода вчих актів України» - п.41 Розді лу ІІ, яким ст.6 Закону викладе но у новій редакції, такими, що не відповідають Конституції України, з підстав, аналогічн их, що зазначені в рішенні від 9 липня 2007 року.
Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2010 рік» не передбачено звуження пра в громадян порівняно з 2008 роко м.
Згідно із ст.70 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2010 рік» Кабінету Мініст рів України надано право у 2010 р оці встановлювати розміри со ціальних виплат, які відпові дно до законодавства визнача ться залежно від розміру мін імальної зарплати, в той же ча с, Кабінету Міністрів Україн и не надано право встановлюв ати розміри пенсії за віком, і з розміру якої вираховується 30% підвищення до пенсії дітям війни.
Основне завдання держави - гарантувати права і свобо ди людини і громадянина. Ос новний Закон України надає Конституційному Суду Україн и широкі контролюючі повнова ження щодо дотримання консти туційних приписів, а саме, згі дно зі ст. 2 Закону України «Пр о Конституційний Суд України » завданням Конституційного Суду України є гарантування верховенства Конституції Ук раїни як основного Закону на всій території України. Ріше ння Конституційного Суду Укр аїни, котрими були захищені п рава громадян та які мають пр еюдиціальне значення для суд ів загальної юрисдикції, не в иконуються.
З огляду на вищевикладене, д итині війни належало виплачу вати щомісячне підвищення до пенсії, виходячи з мінімальн ої пенсії за віком, яка встано влюється в розмірі прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність, то в ра зі збільшення розміру цього прожиткового мінімуму перер ахунок пенсії позивачу повин ен проводитись, виходячи з но вого розміру мінімальної пен сії за віком.
Залежно від зміни прожитко вого мінімуму ст. 52 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2010 рік» було встанов лено мінімальний розмір пенс ії за віком з 1 січня 2010 року - 69 5 грн., з 1 квітня 2010 року - 706 грн., з 1 липня 2010 року - 709 грн., з 1 жовтн я 2010 року - 723 грн.
Згідно з ч.2 ст. 19 Конституції України встановлено, що орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов' язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст. 22 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не м ожуть бути скасовані. При при йнятті нових законів або вне сенні змін до чинних законів не допускається звуження зм істу та обсягу існуючих прав і свобод.
Згідно зі ст. 113 Конституції України Кабінет Міністрів У країни у своїй діяльності ке рується цією Конституцією та законами України, а також ука зами Президента України та п остановами Верховної Ради України, прийнятими відпов ідно до Конституції та закон ів України.
Відповідно до п.6 ст.92 Консти туції України виключно закон ами визначаються, зокрема, ос нови соціального захисту, а с т.75 Конституції України вста новлено, що єдиним органом за конодавчої влади в Україні є парламент - Верховна Рада України. Конституція Україн и не надавала права парламен ту делегувати свої повноваже ння іншим державним органам, а останнім - своїми нормати вно-правовими актами змінюва ти положення законів.
Згідно з ч. 1 ст. 8 КАС України с уд при вирішенні справи керу ється принципом верховенств а права, відповідно до якого з окрема людина, її права та сво боди визнаються найвищими ці нностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України с уд при вирішенні справи керу ється принципом законності, відповідно до якого органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в' язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Згідно з ч. 4 ст. 9 КАС України у разі невідповідності нормат ивно-правового акта Конститу ції України, закону України, м іжнародному договору, згода на обов' язковість якого над ана Верховною Радою Укра їни, або іншому правовому акт у суд застосовує правовий ак т, який має вищу юридичну силу .
Згідно з ч. 2 ст. 99 КАС України д ля звернення до адміністрати вного суду за захистом прав, с вобод та інтересів особи вст ановлюється шестимісячний с трок, який якщо не встановлен о інше, обчислюється з дня, кол и особа дізналася або повинн а була дізнатися про порушен ня своїх прав, свобод чи інтер есів.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 КАС Укр аїни суд розглядає адміністр ативні справи не інакше як за позовною заявою, поданою від повідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовн их вимог. Суд може вийти за меж і позовних вимог тільки в раз і якщо це необхідно для повно го захисту прав, свобод та інт ересів сторін чи третіх осіб , про захист яких вони просять .
Розглянувши адміністрат ивний позов, суддя приходить до висновку, що позов необхід но задовольнити частково, та к як вбачається доведеним, що відповідач в період з 08 червн я 2010 року до звернення позивач а до суду, ігноруючи норми мат еріального права, порушив пр аво позивача на призначення та виплату підвищення до пен сії на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком, тому така бе здіяльність є протиправною. Позовні вимоги за період з 03 ч ервня по 07 червня 2010 року залиш ити без задоволення.
Враховуючи вищевикладене, Рішення Конституційного Суд у України від 9 липня 2007 року № 6-р п/2007 та від 22 травня 2008 року № 10-рп/2 008 року, на відповідача необхі дно покласти обов' язок здій снити позивачу нарахування т а виплату підвищення до пенс ії як дитині війни відповідн о до ст. 6 Закону за період з 08 че рвня 2010 року по 08 грудня 2010 року в розмірі 30 відсотків мінімаль ної пенсії за віком, встановл еної ч.1 ст.28 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування», з урахуванням фактично випла чених сум.
З 1 січня 2008 року по 22 травня 2008 р оку ст.6 Закону була чинна в но вій редакції від 28 грудня 2007 ро ку, Рішенням Конституційног о Суду України від 22 травня 2008 р оку дана норма була визнана н еконституційною, тому вбачає ться, що автоматично з 22 травн я 2008 року ст. 6 Закону в редакції від 28 грудня 2007 року є не чинною та набирає чинності стара ре дакція.
Ст. 7 Закону передбачено, що ф інансове забезпечення держа вних соціальних гарантій, пе редбачених цим Законом, здій снюється за рахунок коштів Д ержавного бюджету України.
Судові рішення ухвалюютьс я в межах норми діючого закон одавства в незалежності від причин ненадходження коштів з Державного бюджету Україн и на виплату підвищення, відп овідно до вимог ч.2 ст.3 Констит уції України, за якою права і с вободи людини, їх гарантії ви значають зміст і спрямованіс ть діяльності держави, держа ва відповідає перед людиною за свою діяльність, утвердже ння і забезпечення прав і сво бод людини є головним обов' язком держави.
Крім того, органи державної влади не можуть посилатись н а відсутність коштів, як на пі дставу невиконання своїх зоб ов' язань, які встановлені с т.46 Конституції України та ст. 6 Закону.
Ст. 56 Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2010 рі к» надано право Державному к азначейству України надават и Пенсійному фонду України п озики на термін до дванадцят и календарних місяців на пок риття тимчасових касових роз ривів, пов' язаних із виплат ою пенсій в межах фактичного дефіциту коштів на цю мету, за рахунок коштів єдиного казн ачейського рахунку на догові рних умовах без нарахування відсотків за користування ци ми коштами у сумах, визначени х на підставі розрахунків Пе нсійного фонду України.
На підставі викладеного , керуючись Конституцією Укр аїни, Рішеннями Конституційн ого Суду України від 9 липня 200 7 року № 6-рп/2007 року у справі про соціальні гарантії громадян № 1-29/2007 року та від 22 травня 2008 рок у № 10- рп/2008 року у справі щодо п редмета та змісту закону про Державний бюджет України № 1-2 8/2008 року, Законами України «Про соціальний захист дітей вій ни», «Про Державний бюджет Ук раїни на 2010 рік», «Про загально обов' язкове державне пенсі йне страхування», ст.ст.8, 9, 10, 11, 12, 1 8, 69, 71, 86, 94, 99, 159, 160, 162, 163, 183-2 КАС України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_2 до УПРАВЛІН НЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ЗГУРІВСЬКОМУ РАЙОНІ КИЇВСЬ КОЇ ОБЛАСТІ про визнання без діяльності протиправною та з обов' язання вчинити певні д ії - задоволити частково.
Визнати бездіяльн ість УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО Ф ОНДУ УКРАЇНИ В ЗГУРІВСЬКОМУ РАЙОНІ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ щод о не нарахування та не виплат и ОСОБА_2 щомісячної держа вної допомоги (підвищення) до пенсії за віком, передбачено ї ст.6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» № 2195 від 18 листопада 2004 року, з розм іру, встановленого ч.1 ст.28 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування» від 09.07.2003 року № 1058 з а період з 08 червня 2010 року по 08 г рудня 2010 року - протиправною.
Зобов' язати УПРАВЛІНН Я ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ЗГУРІВСЬКОМУ РАЙОНІ КИЇВСЬК ОЇ ОБЛАСТІ, ідентифікаційний код 20622465 здійснити ОСОБА_2: ІНФОРМАЦІЯ_1, місце прожива ння : АДРЕСА_1 ідентифікац ійний номер НОМЕР_1, нарах ування та виплату підвищення до пенсії як дитині війни від повідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» № 2195 від 18 листопада 2004 р оку за період з 08 червня 2010 року по 08 грудня 2010 року в розмірі 30 в ідсотків мінімальної пенсії за віком з урахуванням факти чно виплачених сум.
Решту позовних вимог зал ишити без задоволення.
Зобов' язати УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В З ГУРІВСЬКОМУ РАЙОНІ КИЇВСЬКО Ї ОБЛАСТІ виконати постанову негайно.
Апеляційна скарг а на постанову суду може бути подана до Київського адміні стративного апеляційного су ду через Згурівський районни й суд Київської області прот ягом десяти днів з моменту от римання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, к рім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є оста точною.
СУДДЯ Р.В. ХИЖНИЙ
Суд | Згурівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2010 |
Оприлюднено | 25.01.2011 |
Номер документу | 13486287 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Згурівський районний суд Київської області
Хижний Роман Віталійович
Адміністративне
Солом'янський районний суд міста Києва
Мельник Володимир Васильович
Адміністративне
Рогатинський районний суд Івано-Франківської області
Лошак Оксана Олегівна
Адміністративне
Чернігівський районний суд Запорізької області
Глянь Сергій Іванович
Адміністративне
Баштанський районний суд Миколаївської області
Янчук Сергій Васильович
Адміністративне
Переяслав-Хмельницький міськрайонний суд Київської області
Рева Олександр Іванович
Адміністративне
Запорізький районний суд Запорізької області
Гончаренко Павло Павлович
Адміністративне
Ківерцівський районний суд Волинської області
Пономарьова Ольга Михайлівна
Адміністративне
Ківерцівський районний суд Волинської області
Пономарьова Ольга Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні